abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:20:34 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37174224
Er waren eens Dude en Arty en ze leefden nog lang en gelukkig en wel in hun eigenste paleis! Daar gaat dit topic over. Voor wie er geen zier van begrijpt:
Dude & Arty's nieuwe Parkplatz
Dude & Arty's nieuwe Parkplatz (Teil zwei)
Dude & Arty's Parkplatz (dritte teil)



Hier verder. Resumerend:

















Waarom de topictitel toch in het Duits is?
Dat zijn we zelf inmiddels ook al weer vergeten

[ Bericht 2% gewijzigd door Duderinnetje op 21-04-2006 23:33:07 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:22:01 #2
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37174253
Het schopje in het vorige deel schopte dat meteen dicht, dus hier maar weer verder Mijn vraag:
Iemand enig idee wat de montage van een keuken zo ongeveer kost (keukentje van ongeveer 250 bij 215. Hoekopstelling)?

Bij een keukenzaak betaal je die montage apart toch?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37174279
@Dude; Je topic is vol, maar is dat inclusief leidigen leggen e.d? Sloopwerk, en tegelwerk?

Reken op ongveer 20 manuren werk schat ik zo. Dat maal 35 euro. Dat alles is exclusief installateimateriaal (Kranen voor vaatwasser, gasslang, wcd's etc etc.)
pi_37174298
Is dit de laatste foto waar Arty op staat?
pi_37174355
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Het schopje in het vorige deel schopte dat meteen dicht, dus hier maar weer verder Mijn vraag:
Iemand enig idee wat de montage van een keuken zo ongeveer kost (keukentje van ongeveer 250 bij 215. Hoekopstelling)?

Bij een keukenzaak betaal je die montage apart toch?
Montage gaat apart idd En het hangt er een beetje vanaf hoeveel leidingwerk er gedaan moet worden en tegelwerk en zo Toen ik een keuken liet plaatsen in mijn vorige huis was ik ongeveer 9000 gulden kwijt (zeg 4200 EUR) voor een keukenwand van pak-em-beet 4 meter denk ik

Er moest toen een leiding gefreesd worden en dat hakt er redelijk in
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:27:59 #6
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37174375
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:23 schreef Marsepein het volgende:
@Dude; Je topic is vol, maar is dat inclusief leidigen leggen e.d? Sloopwerk, en tegelwerk?

Reken op ongveer 20 manuren werk schat ik zo. Dat maal 35 euro. Dat alles is exclusief installateimateriaal (Kranen voor vaatwasser, gasslang, wcd's etc etc.)
Sloopwerk doen we zelf (veel te leuk!) Wel inclusief leidingen verleggen waar nodig (valt mee) en ik weet niet in hoeverre er installatiemateriaal bij een keuken wordt geleverd...

Kijk het gaat hierom: we hebben na de aanvraag van enkele offertes inmiddels een 'huisloodgieter' in de hand genomen die vanalles voor ons gaat doen Ook eventueel de installatie van een nieuwe keuken. Dit omdat dat misschien wel een eenvoudige Ikea-keuken wordt. En nee, we kunnen het echt niet zelf helaas

Maar we hebben ook wel bij 'echte' keukenzaken gekeken. Ik heb echter altijd begrepen dat montage daar als aparte rekening bij je keuken op komt. In dat geval is onze huismeneer waarschijnlijk goedkoper (omdat hij het in een pakket van allerlei klussen zet).

Maar ik heb er helegaar geen ervaring mee. Dus: betaal je bij een keukenboer inderdaad apart nog voor de montage? En wat is een redelijke prijs voor de montage?

Ongeveerongeveerongeveer uiteraard...
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:30:42 #7
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37174442
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:26 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Montage gaat apart idd En het hangt er een beetje vanaf hoeveel leidingwerk er gedaan moet worden en tegelwerk en zo Toen ik een keuken liet plaatsen in mijn vorige huis was ik ongeveer 9000 gulden kwijt (zeg 4200 EUR) voor een keukenwand van pak-em-beet 4 meter denk ik

Er moest toen een leiding gefreesd worden en dat hakt er redelijk in
Voor alleen de installatie ervan???
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:31:12 #8
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37174454
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:24 schreef Marsepein het volgende:
Is dit de laatste foto waar Arty op staat?
[afbeelding]
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:32:30 #9
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37174486
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:23 schreef Marsepein het volgende:
@Dude; Je topic is vol, maar is dat inclusief leidigen leggen e.d? Sloopwerk, en tegelwerk?

Reken op ongveer 20 manuren werk schat ik zo. Dat maal 35 euro. Dat alles is exclusief installateimateriaal (Kranen voor vaatwasser, gasslang, wcd's etc etc.)
20x35=700 euro dus (Ja daar moest ik over nadenken )
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37174498
Dude, in het keuken krantje van Grando staat vaak een aanbieding met montage, weet niet of ze in de buurt grön zitten uiteraard maar je kan eens kijken
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_37174569
Prijzen die inclusief montage zijn... Natuurlijk betaal je die 2 mannetjes die een dag bij jou thuis in de weer zijn om de kraan te laten lopen en het blad waterpas neer te leggen.

Dus, klinkt leuk, inclusief montage, maar je betaald het wel degelijk.
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:35:57 #12
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37174573
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:32 schreef Cybersijp het volgende:
Dude, in het keuken krantje van Grando staat vaak een aanbieding met montage, weet niet of ze in de buurt grön zitten uiteraard maar je kan eens kijken
Ja!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37174594
Laat dus een offerte maken zonder montage (Zeg dat je het zelf doet) en draai op het laatst om en zeg dat je het niet goed hebt begrepen, en dat je nu pas snapt dat alles inclusief montagekosten is. Dan kunnen ze niet echt meer terug...
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:38:08 #14
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37174610
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:35 schreef Marsepein het volgende:
Prijzen die inclusief montage zijn... Natuurlijk betaal je die 2 mannetjes die een dag bij jou thuis in de weer zijn om de kraan te laten lopen en het blad waterpas neer te leggen.

Dus, klinkt leuk, inclusief montage, maar je betaald het wel degelijk.
Snap ik, voor niets gaat de zon op. Maar ik vind het wel handig om te weten of iets er nou bij in zit, of dat daar nog een fikse nota bij komt, voordat ik alweer hopeloos verliefd wordt op een keuken
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37174647
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:38 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Snap ik, voor niets gaat de zon op. Maar ik vind het wel handig om te weten of iets er nou bij in zit, of dat daar nog een fikse nota bij komt, voordat ik alweer hopeloos verliefd wordt op een keuken
Zie Dude en Arty's Parkplatz (Vierte Teil schon wieder!)
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:39:17 #16
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37174651
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:37 schreef Marsepein het volgende:
Laat dus een offerte maken zonder montage (Zeg dat je het zelf doet) en draai op het laatst om en zeg dat je het niet goed hebt begrepen, en dat je nu pas snapt dat alles inclusief montagekosten is. Dan kunnen ze niet echt meer terug...
Wacht even.... ik snap de strategie geloof ik niet helemaal
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37174702
Je gaat dus het offerte gesprek in met de dienstmededeling dat je zelf gaat installeren. Er komt dan een prijs uit zonde rmontagekosten en je gaat over die prijs onderhandelen.

Als je helemaal uit onderhandeld bent speel je 'het domme blondje' en zegt dat je nu pas snapt dat de actie is dat alle keukens gratis geplaatst worden.
pi_37174780
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:30 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Voor alleen de installatie ervan???
Installatie, tegelwerk, leidingen verleggen, electriciteit aansluiten, vervangen van de stoppenkast, aanleggen van aardlek etc. Kortom....een mannetje wat alles deed Overigens zou je eens bij je keukenleverancier moeten informeren of ze je een mannetje kunnen adviseren

Hoewel...ik zag dat je al iemand gevonden had
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:54:31 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37175003
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Installatie, tegelwerk, leidingen verleggen, electriciteit aansluiten, vervangen van de stoppenkast, aanleggen van aardlek etc. Kortom....een mannetje wat alles deed Overigens zou je eens bij je keukenleverancier moeten informeren of ze je een mannetje kunnen adviseren

Hoewel...ik zag dat je al iemand gevonden had
Oké, ik wou al zeggen! Maar je had een fijn pakket aan dingen daar dus bij in.

Ja we hebben na een soort 'sollicitatieronde' (eerst offertes laten maken, en toen nog een keer onze favoriete meneer uitgenodigd om wat details te bespreken) iemand gevonden die niet al te duur is, maar wel heel prettig en degelijk overkomt. Blijft altijd afwachten natuurlijk, maar so far so good. Hij doet sowieso wat andere dingen voor ons, maar hij heeft ook ervaring met de installatie van keukens.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:56:59 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37175070
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:41 schreef Marsepein het volgende:
Je gaat dus het offerte gesprek in met de dienstmededeling dat je zelf gaat installeren. Er komt dan een prijs uit zonde rmontagekosten en je gaat over die prijs onderhandelen.

Als je helemaal uit onderhandeld bent speel je 'het domme blondje' en zegt dat je nu pas snapt dat de actie is dat alle keukens gratis geplaatst worden.
O aha!

Ik heb zo'n hekel aan dit soort spelletjes. Ik weet dat het moet, bij de aanschaf van een keuken, maar ik vind het eigenlijk gewoon beneden elke peil, die onzin. En het is zo'n gedóe
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37175127
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:56 schreef Duderinnetje het volgende:

Ik heb zo'n hekel aan dit soort spelletjes. Ik weet dat het moet, bij de aanschaf van een keuken, maar ik vind het eigenlijk gewoon beneden elke peil, die onzin. En het is zo'n gedóe
Helemaal mee eens Ik ben helemaal niet zo goed in dat onderhandelen Sterker nog, ik heb daar een verschrikkelijke hekel aan Ik vind eigenlijk dat een beetje fatsoenlijke zaak bijna direct een nette / scherpe prijs neer moet zetten

En ik zal niet meer offtopic doen nu
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:05:35 #22
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37175302
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Helemaal mee eens Ik ben helemaal niet zo goed in dat onderhandelen Sterker nog, ik heb daar een verschrikkelijke hekel aan Ik vind eigenlijk dat een beetje fatsoenlijke zaak bijna direct een nette / scherpe prijs neer moet zetten

En ik zal niet meer offtopic doen nu
Is toch niet off topic?
Ik vind dat weldegelijk een 'kwestie' hoor. Het vergalt mijn plezier in keukenshoppen in elk geval al. We zijn bij een paar winkels geweest en ik denk alleen maar: o god en dan straks moet ik een pokerface hebben en dan moeten we zeker dít zeggen en zus zeggen en doen alsof we weglopen etc etc...

Het is mij persoonlijk wel wat 'verspild' geld waard als dat hele onzinnige spel aan ons voorbijgaat en we gewoon een keuken kunnen kopen en klaar.

Dat is dan weer iets wat me enorm aanspreekt bij de IKEA-keukens. Elk deurtje, kastje, greepje kost zoveel als het kost en geen gezeur. Maargoed, dat moet dan wel net je smaak zijn. Maar het idee dat je op die manier een keuken koopt klinkt mij als een verademing in de oren.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37175382
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:05 schreef Duderinnetje het volgende:

Dat is dan weer iets wat me enorm aanspreekt bij de IKEA-keukens. Elk deurtje, kastje, greepje kost zoveel als het kost en geen gezeur. Maargoed, dat moet dan wel net je smaak zijn. Maar het idee dat je op die manier een keuken koopt klinkt mij als een verademing in de oren.
Idd Ik heb dus ook lopen kijken naar IKEA-keukens. Ik heb wat vragen gesteld ooit in het IKEA-topic, maar kreeg niet echt reactie over hoe die dingen kwalitatief in elkaar zitten

Weet jij dat
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:14:45 #24
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37175544
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Idd Ik heb dus ook lopen kijken naar IKEA-keukens. Ik heb wat vragen gesteld ooit in het IKEA-topic, maar kreeg niet echt reactie over hoe die dingen kwalitatief in elkaar zitten

Weet jij dat
De meningen lopen geloof ik nogal uiteen. En het hangt erg af van je verwachtingen. Het dondert zéker niet zomaar uit elkaar. Ikea heeft geen troep. Maargoed, het is geen liefdadigheidsinstelling, dus de betaalbaarheid vertaalt zich wel in de kwaliteit natuurlijk. Vergelijk het niet met van die mooie zweeflades die zo zachtkens 'dichtploffen' van Siematic etc. Want dan ben je dus alweer verkocht.

En inbouwapparatuur en blad kun je altijd ergens anders bestellen. Het gaat dus eigenlijk om kastjes en frontjes. Als er geen blagen op skeltertjes tegen je keukendeuren aan rammen gaat zo'n Ikea-keuken volgens mij prima een tijd mee hoor.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37175614
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

De meningen lopen geloof ik nogal uiteen. En het hangt erg af van je verwachtingen. Het dondert zéker niet zomaar uit elkaar. Ikea heeft geen troep. Maargoed, het is geen liefdadigheidsinstelling, dus de betaalbaarheid vertaalt zich wel in de kwaliteit natuurlijk. Vergelijk het niet met van die mooie zweeflades die zo zachtkens 'dichtploffen' van Siematic etc. Want dan ben je dus alweer verkocht.
Siematic kan ik zowiezo niet betalen Maar ik ben nogal van de one-stop-shopping Ik ga het toch eens nader bekijken allemaal Eens kijken hoe ik een betaalbare keuken kan fixen

tenslotte heb ik nog lang geen blagen op skeltertjes door mijn huis heen rijden
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:23:40 #26
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37175764
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:24 schreef Marsepein het volgende:
Is dit de laatste foto waar Arty op staat?
[afbeelding]
En ik mis ook foto's met Dude er op
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:27:30 #27
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37175882
Overigens wilde ik jullie nog even laten zien hoe het inmiddels staat met de grote voorkamer boven (onze TV-/lounge-/zit-/logeerkamer).

Allereerst was er dus het bladderende plafond, dat door Arty met engelengeduld is afgestoken.

Inmiddels is het plafond door hem heel mooi gerepareerd en egaal gemaakt.
Toen konden we met de muren aan de gang. Zoals het was:

Om die kleur weg te werken en een goede ondergrond voor rood te geven maakten we dat geel:

En toen de eerste ( ) laag rood:


Hier moeten nog wel een paar laagjes overheen om het mooi egaal te krijgen, maar de kleur bevalt ons wel.

Rest straks de reparatie van een kastdeur aldaar en het schuren en opnieuw lakken van de vloer
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37175943
Het ziet er weer rodig uit
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:34:54 #29
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37176056
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:18 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Siematic kan ik zowiezo niet betalen Maar ik ben nogal van de one-stop-shopping Ik ga het toch eens nader bekijken allemaal Eens kijken hoe ik een betaalbare keuken kan fixen

tenslotte heb ik nog lang geen blagen op skeltertjes door mijn huis heen rijden
Siematic is schreeuwend duur inderdaad. Ik dacht, ik noem meteen een uiterste Wel mooi hoor trouwens, damn!


Wat een heerlijke term: one-stop-shopping!!! Mijn kwaal heeft eindelijk een naam
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:36:02 #30
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37176083
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:29 schreef PdeHoog het volgende:
Het ziet er weer rodig uit
Ja weer ja En wat wou u daarmee zeggen dan


Dit is boven op een van de extra kamers hè, niet in de huiskamer
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37176099
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat een heerlijke term: one-stop-shopping!!! Mijn kwaal heeft eindelijk een naam
Geen typische vrouw dus Het stereotype vrouw zou met liefde elke winkel af gaan lopen Ik wil ook zo'n vriendin
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:36 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja weer ja En wat wou u daarmee zeggen dan
Als dat de logeerkamer wordt, hoop ik dat je er nog eentje hebt voor na de barbeque
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:39:36 #32
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37176154
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:36 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Als dat de logeerkamer wordt, hoop ik dat je er nog eentje hebt voor na de barbeque
Voorspelt weinig goeds
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37176209
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:39 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Voorspelt weinig goeds
Jawel joh Maar als we gaan barbequeen in Groningen, dan zou een slaapplekkie toch wel fijn zijn En als ik dan tegen een rodige muur aan moet kijken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:45:40 #34
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37176324
Voor de mensen die in de K&W SC misschien eens iets hebben opgevangen over 'een bank' die plots in beeld kwam en het ganse 'verstandige' leven dan Dude en Arty overhoop schopte:

Dit is 'm. In de showroom. En in twee stukken (we weten inmiddels dat daar ook een aan-een-stuk-versie van is). En gloednieuw in de collectie. En laag en diep en breed en zo'n bank waar je op 'woont' in plaats van dat je er af en toe op plaats neemt.

We overwegen het nog (wanneer we hem precies gaan bestellen)
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:48:10 #35
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37176397
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:41 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Jawel joh Maar als we gaan barbequeen in Groningen, dan zou een slaapplekkie toch wel fijn zijn En als ik dan tegen een rodige muur aan moet kijken
Dan.... ( Ik stel me nu de meest vreselijke consequenties voor )
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37176436
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:48 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dan.... ( Ik stel me nu de meest vreselijke consequenties voor )
Doe die consequenties dan maar x2


geintje hoor Ik zou niet durven Ik vind het een mooi kleurtje
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:57:40 #37
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37176608
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Doe die consequenties dan maar x2


geintje hoor Ik zou niet durven Ik vind het een mooi kleurtje
Als je maar van de bank afblijft in elk geval
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37176776
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:57 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Als je maar van de bank afblijft in elk geval
Ik zou niet durven. Mooie bank trouwens Zullen we dan nu maar ontopic gaan
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 22 april 2006 @ 01:15:01 #39
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_37176880
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:45 schreef Duderinnetje het volgende:
Voor de mensen die in de K&W SC misschien eens iets hebben opgevangen over 'een bank' die plots in beeld kwam en het ganse 'verstandige' leven dan Dude en Arty overhoop schopte:
[afbeelding]
Dit is 'm. In de showroom. En in twee stukken (we weten inmiddels dat daar ook een aan-een-stuk-versie van is). En gloednieuw in de collectie. En laag en diep en breed en zo'n bank waar je op 'woont' in plaats van dat je er af en toe op plaats neemt.

We overwegen het nog (wanneer we hem precies gaan bestellen)
Owwwww dies mooi , ruilen met mijn oranje bank? Past heeeeel mooi bij jullie muur .
  zaterdag 22 april 2006 @ 01:16:39 #40
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37176901
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:15 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Owwwww dies mooi , ruilen met mijn oranje bank? Past heeeeel mooi bij jullie muur .
Nee!

We hebben al bekeken met kleurstalen dat 'onze' bank heel mooi staat bij onze oranje muur
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37177318
Zo, ff alles wat zo in me opkomt over dit onderwerp ingeklopt... Pff .

Wat wij dus gaan doen is alles apart kopen:
- Keuken bij een duitse dealer
- Inbouwapparatuur bij inbouwsite.nl
- Blad laten we inmeten door een lokale natuursteenleverancier (die ook grafzerken maakt ;-)).

Zo zijn we voor de keuken nu op zo'n 17000 euro uitgekomen, hebben we wel een Siematic keuken die vrij hoog qua prijsgroep zit. Is een heel groot bedrag (voor ons simpele zielen dan ), maar er zit al 6000 euro aan apparatuur in, en 3000 euro aan het blad. Kastjes zijn dan dus 8000 . Daar hebben we hier een Rotpunkt qua kasten voor. (wat overigens wel een onwijs mooi merk is ). www.rotpunkt-kuechen.de

Qua prijs in Nederland en (exclusief montage) komen we op een kleine 37000 euro uit voor hetzelfde spul. Die prijs is alsvolgt opgebouwd:
Kasten: 20200
Apparatuur: 9347
Blad: 7400

Onze ervaringen bij Kuechenprofi Gerwens zijn heel goed. Geen gezeur, een offerte tot op de plinten uitgespecificeerd... Onderhandelingsruimte? Close to none . Ook niet toen we echt wegliepen. Uitgelegd dat het te duur was, toen zei hij dat het een hele scherpe offerte was. Hij gaf aan dat hij dacht dat we het niet voor minder zouden vinden, en dat zijn offerte gewoon bleef staan. We hebben daarna heel wat rondgeshopt, maar het idd niet voor minder gevonden.

Qua installatiekosten (in Nederland) wordt meestal EUR 1500 gerekend, bij Siematic EUR 2500. Beter is zoals jullie ook doen zelf iemand regelen. Maak wel afspraken over aansprakelijkheid. (Stel hij laat de oven vallen ofzo).

Wel eens bij kvik keukens gekeken? Is ook zo'n zelfbouwsysteem, http://www.kvik.nl. Prijslijsten staan ook ergens op die site. (ik dacht ongeveer Ikea nivo). Wat mij opviel: hoe duurder het merk, hoe flexibeler in het soort en type kastjes.

Wat IKEA keukens betreft: op zich gewoon goede keukens. Het is alleen wat bij ons gebeurde...zodra je een beetje keukens gaat kijken ga je het verschil wel zien.

En eerlijk gezegd vond ik het prijsverschil wel meevallen. Ik heb ooit het verschil met een offerte van Rotpunkt vergeleken (toen we nog een ander keukenidee hadden). Bij Rotpunkt betaalden we toen 4800 voor de kasten, waar we bij Ikea voor een kleine 4000 klaar waren.
Rotpunkt is echter veel beter qua merk, zelfdempende deuren en lades, hele goede scharnieren, korpus in kleur, glas in voorraadlades, anitslipmatten en de kasten worden gemonteerd geleverd.

Oh ja, trucjes als gratis montage of 50% korting op de kasten klinkt leuk, maar is ook klinklare onzin. Als er niet zo'n actie is, krijg je gewoon meer korting. En je weet het waarschijnlijk al, maar laat je echt niet omlullen met vandaag tekenen want anders geldt de aanbieding niet meer en dat soort onzin. Het keukenforum op Trosradar heeft vrij veel informatie over keukens. Voor keukenverhalen over hoe het niet moet, zie www.keukenadvies.com.

Nou ja, als jullie meer willen weten hoor ik 't wel he?!
pi_37177342
Oeh! Gafe bank!
  zaterdag 22 april 2006 @ 02:01:05 #43
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_37177465
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:16 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nee!

We hebben al bekeken met kleurstalen dat 'onze' bank heel mooi staat bij onze oranje muur
Hmmmmmmatig .
pi_37177541
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:05 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Is toch niet off topic?
Ik vind dat weldegelijk een 'kwestie' hoor. Het vergalt mijn plezier in keukenshoppen in elk geval al. We zijn bij een paar winkels geweest en ik denk alleen maar: o god en dan straks moet ik een pokerface hebben en dan moeten we zeker dít zeggen en zus zeggen en doen alsof we weglopen etc etc...
Eigenlijk is dat zo jammer, dat het vaak zo moet. Want een keuken verkopen kan gewoon heel leuk zijn: echt mensen adviseren over de 'let daar op' en 'zou zoiets ook niet leuk zijn'.
Nu hebben wij vaak het idee gehad van: 'Okay, we worden nu onder druk gezet om ja te zeggen, maar hebben geen idee qua waarde'.
En bijvoorbeeld Siematic maakt prijslijsten op maat voor de keukenwinkel. Die geven hun kortingsstaffels door, en dan maken zij het boek.
quote:
Het is mij persoonlijk wel wat 'verspild' geld waard als dat hele onzinnige spel aan ons voorbijgaat en we gewoon een keuken kunnen kopen en klaar.

Dat is dan weer iets wat me enorm aanspreekt bij de IKEA-keukens. Elk deurtje, kastje, greepje kost zoveel als het kost en geen gezeur. Maargoed, dat moet dan wel net je smaak zijn. Maar het idee dat je op die manier een keuken koopt klinkt mij als een verademing in de oren.
Praxis heeft ook mooie keukens vond ik. Met prijslijsten .
En wij hebben er dus wel veel werk van gemaakt (je ziet het: sinds de keuken gebeurt er nog maar vrij weinig in ons huis ), omdat wij het belangrijk vinden om te weten of je een oor aangenaaid is of niet. Ik wil niet in de keuken staan koken met het gevoel: "Hier hebben we zoveel teveel voor betaald".

Persoonlijk zijn wij wel redelijk geschrokken van het verschil in blad, apparaten en keuken apart of alles ineen. Duizenden euro's gewoon.
pi_37178778
Ik heb voor onze keuken voor de inbouwaparatuur een offerte online laten maken (Met en zonder inbouwkosten). Deze offerte was heel scherp. Toen de Rotpunkt keuken uitgezocht en onderhandeld over de prijs. Uiteindelijk komt de offerte voor de inbouwapparatuur op tafel en zat er een gat van 1600 euro als we de apparatuur wel of niet via hem lieten lopen.

Hij wilde dat we via hem kochten, en dat deed ik alleen als hij de apparatuurprijs op gelijk nivo stelde als mijn offerte.

Dat ging even hard tegen hard, maar het is gelukt.
pi_37178819
Mooi rood is niet lelijk!
En die bank met die mooie salontafel ervoor.... Hmmm, gaat helemaal goed komen!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:02:35 #47
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37179663
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 07:37 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb voor onze keuken voor de inbouwaparatuur een offerte online laten maken (Met en zonder inbouwkosten). Deze offerte was heel scherp. Toen de Rotpunkt keuken uitgezocht en onderhandeld over de prijs. Uiteindelijk komt de offerte voor de inbouwapparatuur op tafel en zat er een gat van 1600 euro als we de apparatuur wel of niet via hem lieten lopen.

Hij wilde dat we via hem kochten, en dat deed ik alleen als hij de apparatuurprijs op gelijk nivo stelde als mijn offerte.

Dat ging even hard tegen hard, maar het is gelukt.
Keuken onderhandelingen moeten nu eenmaal hard tegen hard. Je moiet ook niet bang zijn om op te staan en aanstalten te maken weg te lopen.

Je kan het het beste spelen als je een prijs van iemand anders al hebt, dan zijn ze gedwongen eronder te zitten als ze willen verkopen.

Dat je die prijs van die ander niet helemaal reeel aan hun voorlegt is iets anders. Wij hebben er toendertijd de feiten iets verdraait maar dat leverde wel ongeveer 4000-5000 euro op. Wij hadden een offerte vban een andere toko meegenomen. Die hadden offerte gedaan met een normaal keukenblad. Toen we bij Mandemakers waren hebben we voorgehouden dat die offerte met een natuurstenen blad was. Dat was op de andere offerte namelijk ook aangekruist als voorkeur.

Mandemakers is er met open ogen ingetrapt en verlaagde de prijs naar een niveau wat wij wilden betalen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37179847
keukens kopen is inderdaad vaak vervelend.....prijzen die so ineens duizenden euro's dalen
verkopers die je voorhouden dat de offerte toch echt alleen vandaag geldt..Geen gespecificeerde offertes mee krijgen....ik werd er een beetje moe van.
Er is maar een remedy...shoppen, shoppen en vergelijken
Maar goed uiteindelijk toch geslaagt bij een onafhankelijke keukenzaak (lees: niet een van de grote ketens), hoewel je toch nog steeds stiekem het gevoel houd teveel betaalt te hebben ben ik wel tevreden met onze keus.
death is just another state of mind
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:36:17 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37180021
Die kleur is mooi!
En die bank ook! Diepe banken zijn goed! Gaan jullie hem dan ook in het wit nemen?
***
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:44:02 #50
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37182641
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
Die kleur is mooi!
En die bank ook! Diepe banken zijn goed! Gaan jullie hem dan ook in het wit nemen?
Ja. Maar het is wit met een priegeltje in de stof gewoven (dan is het íets minder besmettelijk )


Jongens allemaal heel erg bedankt voor alle keuken informatie Daar hebben we heel veel aan!! De tip van aritha o.a. om de inbouw apart te kopen: we gaan op die site neuzen Een aanrecht apart bestellen waren we ook al van plan. Want die mag van ons gek genoeg wel wat kosten, terwijl we wel moeilijk doen over de prijs van de kastjes.

En het klopt dat het hele Ikea-idee vervaagt zodra je de duurdere winkels binnenstapt Met name Arty kickt helemaal op die zelfsluitende lades en zo (mannen en techniek hè?) en je merkt inderdaad verschil in kwaliteit. De vraag is alleen of dat kwaliteitsverschil zich ooit terugbetaalt dan wel wreekt. Wij zullen de keuken nou niet bepaald 'uitwonen', hoewel we best van koken houden. En het is ook maar een minikeuken. Er wordt niets anders gedaan dan pannen op en af het vuur halen. Hm... het blijft een lastige beslissing.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 22 april 2006 @ 15:05:53 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37185705
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja. Maar het is wit met een priegeltje in de stof gewoven (dan is het íets minder besmettelijk )
Wat doe je jezelf aan!
Het is natuurlijk wel heel mooi, maar toch... ik geloof dat ik van het idee alleen al nerveus word.
***
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:02:15 #52
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37186840
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 15:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat doe je jezelf aan!
Het is natuurlijk wel heel mooi, maar toch... ik geloof dat ik van het idee alleen al nerveus word.
Maar het is heul makkelijke stof hoor

En we gaan 'm impregneren met anti-vlek-spul

En wit-op-wit vlekt niet
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:05:14 #53
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37186904
Ik heb nog een vraag trouwens:
Kun je bij de aankoop van meubelen ook onderhandelen? Hoe gebruikelijk is dat al dan niet?

Mijn schoonouders zeggen dat dat wel kan (gratis kussen erbij bietsen bijvoorbeeld), maar ik heb dat zelf nog nooit gedaan.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37187558
jazeker kan dat...wij hebben ook vast wat meubels voor het nieuwe huis gekocht....gewoon een opmerking van "en de prijs...kunnen we daar nog over praten" leverde 15% korting op
weet niet wat de gebruikelijke mogelijke kortingen zijn, maar waren wel happy hiermee
death is just another state of mind
pi_37190476
Hoi Dude
Mooie bank!!
Hoe staat het met de gpordijnen eigenlijk, of heb ik over iets heengelezen?
Groetjes Buuf
pi_37190940
Tegenwoordig onderhandel ik over alles wat ik voor de verbouwing koop, maar niet bij een gamma oid vandaan komt. 10% heb je er vaak al zo af.
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:05:18 #57
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37191502
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:33 schreef buufie het volgende:
Hoi Dude
Mooie bank!!
Hoe staat het met de gpordijnen eigenlijk, of heb ik over iets heengelezen?
Groetjes Buuf
We werden even afgeleid door banken, salontafels en keukens, dus de gordijnen moeten nog

De rails hebben we dus wel op maat laten maken en die hangen al wel

Maandagavond gaan we nog even naar de V&D om nogmaals gordijnen te bekijken
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37192657
Die bank
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_37196143
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:44 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja. Maar het is wit met een priegeltje in de stof gewoven (dan is het íets minder besmettelijk )
Enneh... qua halen van de katten? Je weet wel, met scherpe nageltjes .
Onwijs gafe bank. Zoiets willen wij ook een keer.....
quote:
En het klopt dat het hele Ikea-idee vervaagt zodra je de duurdere winkels binnenstapt Met name Arty kickt helemaal op die zelfsluitende lades en zo (mannen en techniek hè?) en je merkt inderdaad verschil in kwaliteit.
Je kunt die dempers ook kopen, kijk maar eens op www.keukenonderdeel.nl. Ik dacht dat ze 4 euro kosten ofzo.
Ik vind het wel sjiek staan hoor, die dichtvallende lades . Nu heb ik het ook niet, en ik mis het ook niet.... Maar wel leuk als het erop zit
quote:
De vraag is alleen of dat kwaliteitsverschil zich ooit terugbetaalt dan wel wreekt. Wij zullen de keuken nou niet bepaald 'uitwonen', hoewel we best van koken houden. En het is ook maar een minikeuken. Er wordt niets anders gedaan dan pannen op en af het vuur halen. Hm... het blijft een lastige beslissing.
Je kunt een keuken zo duur of goedkoop maken als je wilt. We hebben ooit een keuken van 175000 euro gezien Maar ze zijn er ook van 1000 euro.
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:41:56 #60
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37196267
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:37 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Enneh... qua halen van de katten? Je weet wel, met scherpe nageltjes .
Onwijs gafe bank. Zoiets willen wij ook een keer.....
[..]
Ksssjt kssssjt niet mijn droom verstoren met verstandige praat
quote:
Je kunt die dempers ook kopen, kijk maar eens op www.keukenonderdeel.nl. Ik dacht dat ze 4 euro kosten ofzo.
Ik vind het wel sjiek staan hoor, die dichtvallende lades . Nu heb ik het ook niet, en ik mis het ook niet.... Maar wel leuk als het erop zit
[..]

Je kunt een keuken zo duur of goedkoop maken als je wilt. We hebben ooit een keuken van 175000 euro gezien Maar ze zijn er ook van 1000 euro.
Jij kent toch wel verdomd veel handige websites hè?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37196405
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:41 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ksssjt kssssjt niet mijn droom verstoren met verstandige praat
Oh ja... Nee, ik denk dat het er heel goed tegen kan
quote:
Jij kent toch wel verdomd veel handige websites hè?
Ben een halve keukenfreak in de tussentijd geworden.
Punt is we nu... we kregen een belastingaanslag en kunnen waarschijnlijk de keuken voorlopig niet veroorloven
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:48:33 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37196463
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:46 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Oh ja... Nee, ik denk dat het er heel goed tegen kan
[..]

Ben een halve keukenfreak in de tussentijd geworden.
Punt is we nu... we kregen een belastingaanslag en kunnen waarschijnlijk de keuken voorlopig niet veroorloven
O shit
Maar je had 'm al besteld toch?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37196548
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:48 schreef Duderinnetje het volgende:

O shit
Maar je had 'm al besteld toch?
Stonden op het punt eigenlijk. Hadden wel onze beslissing gemaakt.... En dat was al heel wat .

We hebben besloten dat we het niet erg gaan vinden . (heeft wel ff flink balen geduurd hoor).
Dan maar ff wachten met de keuken. Hebben we nog iets tegoed.
zeg ik ook maar omdat het zo minder erg lijkt hoor
pi_37196592
Gaan jullie trouwens snel een keuken kopen, of is het meer orienteren?
pi_37196674
Hey dude, was jij niet gek van Gelderland?

http://metzvoordeel.nl/catalogus/wonen/118



Hmmm, sterk afgeprijst, nog wel prijzig, maar toch....

http://metzvoordeel.nl/catalogus/wonen
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:03:21 #66
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37196900
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:55 schreef Oblivion het volgende:
Hey dude, was jij niet gek van Gelderland?

http://metzvoordeel.nl/catalogus/wonen/118



Hmmm, sterk afgeprijst, nog wel prijzig, maar toch....

http://metzvoordeel.nl/catalogus/wonen
Ja dat vind ik ook wel een mooie bank

Mijn god wat duur!!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:08:38 #67
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37197075
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:52 schreef arithaterhorst het volgende:
Gaan jullie trouwens snel een keuken kopen, of is het meer orienteren?
Oriënteren zodat we snel kunnen kopen

Nee eigenlijk willen we er binnenkort wel mee aan de gang kunnen. Dan hebben we het maar weer gehad. De keuken die we nu hebben is echt te lelijk voor woorden. Ik ben zelf niet iemand die lang de aandacht vast kan houden bij shoppen Dus ik kan er echt geen weken mee bezig zijn, dan word ik erg chagrijnig vrees ik.
Arty heeft wat meer geduld. Wat mij betreft maakt hij ook gewoon de keuze. Het kan me eigenlijk niet zo gek veel schelen, als er maar een vaatwasser in komt

Maar ondanks dat kan ik me wel levendig voorstellen dat het niet leuk is als je de keuken die je voor ogen had niet meer kan kopen. Ik zou dan ook liever wachten, dan een andere (goedkopere) uitzoeken denk ik.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37197462
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 22:03 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook wel een mooie bank

Mijn god wat duur!!
Ah nee joh, koop je maar 1 keer...
Heb je ook verder gekeken, er staan leuke dingen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:24:55 #69
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37197694
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 22:19 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ah nee joh, koop je maar 1 keer...
Heb je ook verder gekeken, er staan leuke dingen...
Ja ik zat er net eens even rond te neuzen

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37197729
Erg stijlvol!
Kost wat, maar dan heb je ook wat!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_37197770
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 22:08 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oriënteren zodat we snel kunnen kopen

Nee eigenlijk willen we er binnenkort wel mee aan de gang kunnen. Dan hebben we het maar weer gehad. De keuken die we nu hebben is echt te lelijk voor woorden. Ik ben zelf niet iemand die lang de aandacht vast kan houden bij shoppen Dus ik kan er echt geen weken mee bezig zijn, dan word ik erg chagrijnig vrees ik.
Wij zijn daar allebei hopeloos in. Ik geloof dat we wel 40 of 50 winkels in zijn gelopen. Alle merken af enzo, gewoon zeker weten dat je de komende 20 jaar tegen een mooie keuken aankijkt. Vind ik ook ontzettend leuk om te doen hoor .
Ook uuuuren het Internet afstruinen, ervaringen lezen etc.

Maargoed ik hoop er dan ook uuuuren in te kunnen koken (ooit ).
quote:
Arty heeft wat meer geduld. Wat mij betreft maakt hij ook gewoon de keuze. Het kan me eigenlijk niet zo gek veel schelen, als er maar een vaatwasser in komt
Vaatwassers Helemaal goed. De onze kun je uitstellen wanneer hij begint. Dus 's avonds aanzetten, en dan begint hij om een uur of 2 's nachts. Heel handig.

Wat voor stijl gaan jullie voor? Landelijk, design of iets ertussen in?
quote:
Maar ondanks dat kan ik me wel levendig voorstellen dat het niet leuk is als je de keuken die je voor ogen had niet meer kan kopen. Ik zou dan ook liever wachten, dan een andere (goedkopere) uitzoeken denk ik.
Toen we het ons realizeerden
Iets anders uitzoeken is idd geen optie. We gaan nu de woonkamer afmaken, dakkapellen doen, en boven afmaken. Dan zien we wel wanneer de keuken er komt. .
pi_37197814
Gafe lamp
maar daar ging het vast niet om
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:38:34 #73
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37198153
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 22:28 schreef arithaterhorst het volgende:
Gafe lamp
maar daar ging het vast niet om
Die lamp zag ik laatst nog in een winkel met antiek en curiosa. Het is een designklassieker die kennelijk weer wordt gemaakt.
Ging me om het hele plaatje, maar de lamp alleen is ook al jummie ja Die zou ik wel willen hebbehebbehebbe
Als Arty straks 'even FOK! gaat bijlezen' en ik hoor hem heel diep zuchten, dan weet ik dat hij bij deze post is

Over de keuken: wij gaan voor strak, design, industrieel, blingbling Juist omdat het hele huis al zo schattig is met al die randjes en dingetjes en ruitjes etc, kan het wel wat contrast gebruiken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 22 april 2006 @ 23:34:05 #74
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37199784
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 22:24 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja ik zat er net eens even rond te neuzen

[afbeelding]
Ziet er wel erg gaaf uit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37200492
Onderhandelen over meubels kan zeker, 5 tot 10% moet wel kunnen. Ze willen toch liever niet dat je de zaak uit loopt zonder te kopen...

Goed plan voor de keuken Dude wij hebben dezelfde strategie toegepast... oud huis en bling bling keuken

Voor wat betreft onderhandelen in de keukenbranche... als je zegt dat je een offerte voor een bepaald bedrag hebt, wees dan voorbereid op de vraag of je de offerte kunt laten zien, ik heb me daar uit geluld door te zeggen dat ik een wel een offerte had maar dat het bedrag telefonisch nog 1500 euri scherper was gesteld
  zondag 23 april 2006 @ 00:15:09 #76
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37200864
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 23:59 schreef Juleh het volgende:
Onderhandelen over meubels kan zeker, 5 tot 10% moet wel kunnen. Ze willen toch liever niet dat je de zaak uit loopt zonder te kopen...

Goed plan voor de keuken Dude wij hebben dezelfde strategie toegepast... oud huis en bling bling keuken

Voor wat betreft onderhandelen in de keukenbranche... als je zegt dat je een offerte voor een bepaald bedrag hebt, wees dan voorbereid op de vraag of je de offerte kunt laten zien, ik heb me daar uit geluld door te zeggen dat ik een wel een offerte had maar dat het bedrag telefonisch nog 1500 euri scherper was gesteld
Over die meubels: ook als het een bank van 1800 piek betreft? Ik bedoel, we kopen de zaak niet leeg of zo

Ja dat van die offerte had ik ook al gehoord. Op zich wel logisch dat ze dat vragen (ze zijn ook niet gek). En ik geloof dat ik dus nóóit zo gewiekst zou zijn om stand te pede met die telefoon-smoes te komen. Ik vrees echt dat Arty dat maar moet gaan doen hoor, ik ben er niet geschikt voor.

(Ik zat vanmiddag al te denken: 'Stomme rot-keuken, laat maar zitten ook' gewoon omdat ik zo gééééén zin heb in dat hele spel dat we moeten gaan spelen )

Zeg, maar hoe staat het met je huisje??? Komt nu met rasse schreden dichterbij allemaal toch (juni?)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37200962
Tja piek als in guldens, dan wordt het misschien lastig. Toch proberen, gooi het op Paaskorting, of koninginnedagkorting

Ja idd, nog nog 5,5 week helaas huidige huisje nog niet verkocht
  zondag 23 april 2006 @ 00:38:53 #78
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37201392
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:19 schreef Juleh het volgende:
Tja piek als in guldens, dan wordt het misschien lastig. Toch proberen, gooi het op Paaskorting, of koninginnedagkorting

Ja idd, nog nog 5,5 week helaas huidige huisje nog niet verkocht
Nee europiekies hè? En ik zal even vragen volgende week of we wat Paaskorting kunnen krijgen "Alvast voor volgend jaar".


Hè getver van je 'oude' huis, zou zo lekker zijn als je de verkoop mooi achter de rug hebt Maar dat mag de pret van je nieuwe oude huis niet drukken natuurlijk! Ben erg benieuwd naar de plaatjes (ik neem aan dat je een topic opent ).
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37204789
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:15 schreef Duderinnetje het volgende:

(Ik zat vanmiddag al te denken: 'Stomme rot-keuken, laat maar zitten ook' gewoon omdat ik zo gééééén zin heb in dat hele spel dat we moeten gaan spelen )
Hoeft ook helemaal niet.

Je gaat naar binnen, je weet inmiddels wel wat en hoe, of Arty.
Je kan beter met het gevoel weg gaan dat ze het je gunnen.
En dat jij hen de verkoopt gunt.
Jullie weten wat je uit kan geven.
En als je een keus hebt gemaakt ga je zitten, spuug in je handen en zegt: Tijd voor te onderhandelen!!
Jullie hebben inmiddels een scherpe prijs in je hoofd, niet te scherp want ook de keukenman moet wat verdienen....
Hij zegt een bedrag, zitten deze bedragen te ver uit elkaar en je hebt een hork van een verkoper, speel het spel niet. Zeg: Goedendag. Blijf vriendelijk.
Er zijn zoveel keukenboeren, en mensen die wel graag willen onderhandelen en dat ook kunnen.
Nu moet ik wel zeggen, ik vind het heerlijk te onderhandelen...
Maar voordat ik dit verhaal in de gaten kreeg ook niet, vreselijk...wat een gezeik...maar dat is het dus niet. Het wordt een sport...


Verhaal van onze badkamer:

Mijn vent is gek van Heritage...Nou dan weet je het wel, dat wordt dokken...
Nu was ik al eerder geweest bij deze badkamerspecialist, en ook al een badkamer gekocht.
(Dat was mijn gedeelte van het gunnen, want de eerste keer kwam ik er dus achter dat ik de eigenaar kende en wreef mijn handjes al warm, en begon hard te lachen, waarop hij me vragend aankeek....En ik zei: Dat gaat je geld kosten!!! )
Tweede keer dus, was deze man nergens te bekenen.
Wel wat rond gekeken, ook wel iets gevonden....
Naar huis gegaan met brochures...Weer terug naar winkel....en gewoon een badkamer van 15.000 euro uitzoeken...
Wat het hele huis niet eens waard is... En moet ook nog in het huis gezet worden...
Maar goed, ik vraag natuurlijk liefjes is zo en zo niet in de zaak?
Nee zegt de man, kunt u het met mij niet af?
Hmmm zei ik.... We gaan er thuis over nadenken...
Ook nog een keer gebeld voor een paar kleine veranderingen...
Als je een goede verkoper hebt dan weet hij ongeveer na 5 minuten wie hij aan de telefoon heeft.
Hij vroeg me op de man af, waarom wil je persee P. spreken.
Waarop ik zei: Tja, vorige keer een goede deal kunnen sluiten, wil nog wel een keer.
Hij: Nou dat kan bij mij ook!
Okay, wij weer er naar toe....
Paar dingen veranderd maar we zaten nog steeds op 12.000 euro.
Ik denk nog, kan mij het schelen kijken wat hij zegt als ik vraag, wat is jouw scherpste prijs?
Hij schreef op het blaadje....iets in de richting van 7880,- (was een rare prijs)
Ja, dat is natuurlijk verkocht!!!!!
Komt natuurlijk ook wel mazzel bij kijken, maar hè wie zegt dat jullie dat niet hebben?

I'm telling you: Kwestie van gunnen!


Jeetje wat een lang verhaal...
Nou goed, ik hoop dat het overkomt.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 23 april 2006 @ 09:39:42 #80
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37205045
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:45 schreef Duderinnetje het volgende:
Voor de mensen die in de K&W SC misschien eens iets hebben opgevangen over 'een bank' die plots in beeld kwam en het ganse 'verstandige' leven dan Dude en Arty overhoop schopte:
[afbeelding]
Pff, ik liep achter, maar ben nu weer bijgelezen.
Maaruh, ik zou die bank gewoon kopen Duudje!! Hij is erg mooi!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 23 april 2006 @ 12:26:01 #81
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37207858
quote:
Op zondag 23 april 2006 09:00 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Hoeft ook helemaal niet.

[knippie]
Jeetje wat een lang verhaal...
Nou goed, ik hoop dat het overkomt.
Leuk en goed verhaal

Ja zo klinkt het dan wel weer leuk om te doen. Maar dan is het ook gewoon op de man af. Niet liegen of draaien maar zeggen: wat is je scherpste prijs. Zo zou ik het wel leuk vinden denk ik, want dan is het spel tenminste ietwat transparant!

Wel geweldig zeg, van die badkamer van jullie
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37209428
Keuken kopen is best leuk hoor.

Orienteer je goed, laat een paar verschillende verkopers een offerte van dezelfde keuken maken (iedere verkoper voegt wel weer iets nuttigs toe waar de vorige niet over begonnen zijn). Je krijgt dan een keuken die echt naar je zin is en in het proces vind je vanzelf de verkoper die je het wilt gunnen, daar dan nog een keer over de prijs praten en dan is het hopelijk beide
pi_37226122
Ik kom alleen weer even hoi zeggen (en tvp'en, vind het zo leuk om jullie te volgen!). Het wordt echt mooi zeg! Enne... Afdingen kun je altijd proberen. Nee heb je... enzo. Is wel grappig trouwens, in Zuid-Amerika draaide ik mijn hand er niet voor om, maar hier in Nederland vind ik het vreselijk. Hoort hier toch niet echt bij het cultuurtje ofzo he? (Ik bedoel, alsof wij Nederlanders er Tijd voor hebben om op de markt 10 cent van een kilo appels af te lullen...)

Ken je de Groninger kroegen al een beetje inmiddels?
LaMarije's weblog - de belevenissen van een gewoon bijzonder meisje, met een knipoog!
  zondag 23 april 2006 @ 21:35:11 #84
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37227168
quote:
Op zondag 23 april 2006 21:10 schreef lamarije het volgende:
Ik kom alleen weer even hoi zeggen (en tvp'en, vind het zo leuk om jullie te volgen!). Het wordt echt mooi zeg! Enne... Afdingen kun je altijd proberen. Nee heb je... enzo. Is wel grappig trouwens, in Zuid-Amerika draaide ik mijn hand er niet voor om, maar hier in Nederland vind ik het vreselijk. Hoort hier toch niet echt bij het cultuurtje ofzo he? (Ik bedoel, alsof wij Nederlanders er Tijd voor hebben om op de markt 10 cent van een kilo appels af te lullen...)

Ken je de Groninger kroegen al een beetje inmiddels?
Hoi Marije Leuke weblog trouwens

Het afdingen ga ik dan maar proberen inderdaad. Ja als ik Arty nog zo gek krijg die bank met me te gaan kopen. Hij wordt opeens ook verstandig en volwassen en 'moeten we het nou wel doen met die stof want het is zo besmettelijk en als de kat er in hangt nou dan zitten we er maar mooi mee' und so weiter

Dus van de week eens even een paar keer uitgebreid koken en een nekmassage er overheen en een kusje hier en een complimentje daar
En als Arty dat allemaal heeft gedaan zegt hij me vast ook dat we de bank gaan kopen

De kroegen leren we stukje bij beetje beter kennen. Maar meestal zitten we te nerden achter de computer of zijn we aan het klussen. Van de zomer zullen we wat vaker een koud biertje gaan drinken denk ik. Kom je dan ook een keertje mee??
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37227414
dank je! Wees welkom

Moet zeggen dat het niks voor mij zou zijn, zo'n witte bank. Ik vind het prachtig hoor, dat absoluut! Maar in mijn vorige huis (oh nee, twee na vorige... In Groningen, dat wel) had ik witte vloerbedekking. Die lag er al. En ik kan je wel zeggen, toen ik daar na twee jaar weg ging, was ie niet meer echt wit... (Asbakken over de vloer (scheelt dus dat je niet meer rookt...), rode wijn, koffie, you name it, de vloer had it )

Ik ken de kroegen in Groningen nog steeds een stuk beter dan die in Haarlem. Dat zegt wel genoeg denk ik he? En ik ben ongetwijfeld wel weer een keer in Groningen van de zomer, én tegen een koud biertje zeg ik nooit nee! Dus gezellig!
LaMarije's weblog - de belevenissen van een gewoon bijzonder meisje, met een knipoog!
pi_37235556
Ik moet mezelf gewoon maar eens niet quoten
pi_37235568
Gaaf zo'n industriele / moderne look! Met rvs blad enzo ook? Gisteren bij samenwonen hadden ze een houten keuken met rvs blad.
Zag er onwijs mooi uit, maar niet kil ofzo.

Overigens dat harde onderhandelen en afdingen doet zich met name voor bij grote bedrijven, zoals Keukenkampioen, Piet Klerkx enzo. (van de DMG groep ). Als je naar een beetje een lokaal bedrijf gaat, wat wij hier ook wel hebben gedaan, gaat dat al heel anders. Plus een beetje service is ook niet slecht.

't Is gewoon waar je voor kiest. Als wij beter hadden kunnen onderhandelen, hadden we het misschien ook wel bij 1 bedrijf kunnen kopen. Maarja....wij zijn beide van die types die dat gewoon niet echt kunnen / willen kunnen. Daarom is Internet een uitkomst voor ons
pi_37239504
Die bank !
Zijn jullie ook al uit over de inrichting van de loungekamer?

Enne, ik vind het ook maar raar dat gewoon zo geaccepteerd is in de keukenbusiness, dat gegoochel met prijzen. Nu is dat bij veel dingen wel mogelijk (witgoed, bep. meubels etc), maar als je soms hoort dat mensen het aanvangsbod bijna kunnen halveren... Maargoed, zo lang er mensen zijn die regelmatig toch veel te veel betalen, vinden de zaken het natuurlijk wel best.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  maandag 24 april 2006 @ 11:53:39 #89
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37239771
Inrichting loungekamer:
Daar komen gewoon onze 'oude' meubeltjes. Een bankje van mij met een wit plaid erover, een witte fauteuil, een antieke (donkere) meidenkast, wat sfeerverlichting, een teak-achtige boekekast en tijdelijk een bureau met computers (tot we het kleine slaapkamertje tot werkhok hebben omgetoverd). Wordt dus een vrij klassiek tweede huiskamertje. TV, stereo'tje (en ik ga weer een pick upje kopen ), spelcomputer. Misschien nog wat leefkussens op de grond en voilá.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37240174
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Inrichting loungekamer:
Daar komen gewoon onze 'oude' meubeltjes. Een bankje van mij met een wit plaid erover, een witte fauteuil, een antieke (donkere) meidenkast, wat sfeerverlichting, een teak-achtige boekekast en tijdelijk een bureau met computers (tot we het kleine slaapkamertje tot werkhok hebben omgetoverd). Wordt dus een vrij klassiek tweede huiskamertje. TV, stereo'tje (en ik ga weer een pick upje kopen ), spelcomputer. Misschien nog wat leefkussens op de grond en voilá.
Klinkt goed Komt daar tevens die verzameling hoe-pleeg-ik-de-ultieme-moord-boeken te staan Ik zou me zo voor kunnen stellen dat Arty die niet graag in de woonkamer ziet
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 24 april 2006 @ 12:15:20 #91
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37240369
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Klinkt goed Komt daar tevens die verzameling hoe-pleeg-ik-de-ultieme-moord-boeken te staan Ik zou me zo voor kunnen stellen dat Arty die niet graag in de woonkamer ziet
Ja de crime-collectie komt daar ook denk ik
Ik had 'm wel graag in de huiskamer gehad (altijd een succes op feestjes ), maar vooralsnog zie ik er geen plek voor.

Nou ja, dan maar bij de bloed-rode wand boven
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 24 april 2006 @ 12:51:39 #92
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37241373
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Inrichting loungekamer:
Daar komen gewoon onze 'oude' meubeltjes. Een bankje van mij met een wit plaid erover, een witte fauteuil, een antieke (donkere) meidenkast, wat sfeerverlichting, een teak-achtige boekekast en tijdelijk een bureau met computers (tot we het kleine slaapkamertje tot werkhok hebben omgetoverd). Wordt dus een vrij klassiek tweede huiskamertje. TV, stereo'tje (en ik ga weer een pick upje kopen ), spelcomputer. Misschien nog wat leefkussens op de grond en voilá.
Als er in een boekenkast boeken staan, in een kleding kast kleding ligt.., ga jij dan zelf in de meidenkast zitten??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 24 april 2006 @ 12:59:48 #93
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37241604
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:51 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Als er in een boekenkast boeken staan, in een kleding kast kleding ligt.., ga jij dan zelf in de meidenkast zitten??
Nee daar liggen lijkjes in van onwillige Groningse tienermeisjes die ik heb beroofd van hun onschuld alvorens hun prille leven te nemen

Én het is de benaming voor een halfhoge antieke slaapkamerkast
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 24 april 2006 @ 14:17:00 #94
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37243985
Het is vast heel ondankbaar, maar ik heb het sinds twee dagen eigenlijk zo gehad met dit huis. Overal is er zooi, niets is af, er ligt afdekplastic in de gang waar ik al twee weken mijn nek over breek, ondanks het afdekken zit óveral verf, ik kom niet aan huishouden toe dus het is een gore bende, er moet nog zo veel, 100 beslissingen, offertes nalopen, dingen kopen, kleuren kiezen, schuren, schuren, de konijnen moeten een beter verblijf, de vloer moet al weken een beschermende zeeplaag, de ramen zitten nog onder het bouwstof waar ik me kapot voor schaam en ik weet gewoon niet hoe ik dat allemaal moet gaan doen.


En dan moet ik donderdag ook nog een beslissing nemen over mijn baan en ik wil mijn spullen en foto's en boeken na vier maanden weer gewoon om me heen hebben

Het liefst kroop ik terug in mijn oude huisje dat tenminste klaar was

Dus ik ga de hal maar weer verder witten.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 24 april 2006 @ 14:18:11 #95
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_37244021
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 24 april 2006 @ 14:19:24 #96
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37244058
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:17 schreef Duderinnetje het volgende:

KLB verhaal

Dus ik ga de hal maar weer verder witten.
that's the spirit.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 24 april 2006 @ 14:19:40 #97
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37244066
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Weest Optimistisch Weken
Verpest mijn mineur nou niet SoK!!

Van jou even afranselen knap ik dan wel weer een beetje op
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 24 april 2006 @ 14:20:13 #98
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37244083
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:19 schreef sanger het volgende:

[..]

that's the spirit.
Jij begrijpt mij gewoon niet

Mannen...
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 24 april 2006 @ 14:21:42 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37244128
Dude... even bijten nog! Nog een maandje zei ze luchtig en dan ziet het er al weer zo heel erg anders uit!
En anders is het mss een idee om een 'opruim-gezellig-maak' dag of weekend in te lassen. Gewoon even alle zooi aan de kant en even puinruimen, rechttrekken, schoonmaken, verfvlekken van handvaten halen etc. etc. Dan kan je daarna weer door en heb je iig een opgeruimde woonkamer om je ei in kwijt te kunnen als je niet aan het klussen bent.
***
  maandag 24 april 2006 @ 14:22:09 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37244142
Was er niet hier een topic over? Iets van een oppep topic of zo?
***
pi_37244341
Probeer 's avonds een uurtje te gaan ziten met manlief en een priolijst te maken van de klussen die het snelst aangepakt moeten worden. Daarmee kun je orde scheppen in de chaos.

Het probleem is nu waarschijnlijk dta je veeeeeel te veeeeeel moet doen, en er helemaal niets af is. Je kunt met het ene niet beginnen want het ander is niet klaar etc etc.

Kop op, lijstje maken en proberen elke paar dagen een klus van het lijstje weg te werken. Hang de lijst ook ponteficaal (Schrijf je dat zo??) op een deur of zo, dan kun je afstrepen met een dikke viltstift (Denk aan het doordrukken!!!!!!)


Ik snap wel een beetje wat je bedoeld ... ze veel te doen, zo weinig tijd

Succes!
  maandag 24 april 2006 @ 14:31:39 #102
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37244428
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:21 schreef Brighteyes het volgende:
Dude... even bijten nog! Nog een maandje zei ze luchtig en dan ziet het er al weer zo heel erg anders uit!
En anders is het mss een idee om een 'opruim-gezellig-maak' dag of weekend in te lassen. Gewoon even alle zooi aan de kant en even puinruimen, rechttrekken, schoonmaken, verfvlekken van handvaten halen etc. etc. Dan kan je daarna weer door en heb je iig een opgeruimde woonkamer om je ei in kwijt te kunnen als je niet aan het klussen bent.
Ja misschien is dat een goed idee. Maar goed, dan ben ik dus weer een heel weekend aan het werk om alles op te ruimen, zodat ik het maandag weer onder de verf kan smeren.

Tggg baaldag

Hoort er vast allemaal bij
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 24 april 2006 @ 14:34:41 #103
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_37244526
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Van jou even afranselen knap ik dan wel weer een beetje op
Leef je uit, zou ik zeggen.

Voor er orde komt, moet altijd eerst de chaos nog wat groter worden. Waarom weet ik ook niet, maar bij mij is 't ook altijd zo.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 24 april 2006 @ 14:35:52 #104
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37244573
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:28 schreef Marsepein het volgende:
Probeer 's avonds een uurtje te gaan ziten met manlief en een priolijst te maken van de klussen die het snelst aangepakt moeten worden. Daarmee kun je orde scheppen in de chaos.

Het probleem is nu waarschijnlijk dta je veeeeeel te veeeeeel moet doen, en er helemaal niets af is. Je kunt met het ene niet beginnen want het ander is niet klaar etc etc.

Kop op, lijstje maken en proberen elke paar dagen een klus van het lijstje weg te werken. Hang de lijst ook ponteficaal (Schrijf je dat zo??) op een deur of zo, dan kun je afstrepen met een dikke viltstift (Denk aan het doordrukken!!!!!!)


Ik snap wel een beetje wat je bedoeld ... ze veel te doen, zo weinig tijd

Succes!
Ja, iets afronden en dan pas weer verder kijken inderdaad.

Ik zal het vanavond eens met Arty doornemen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 24 april 2006 @ 14:37:58 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37244637
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja misschien is dat een goed idee. Maar goed, dan ben ik dus weer een heel weekend aan het werk om alles op te ruimen, zodat ik het maandag weer onder de verf kan smeren.

Tggg baaldag

Hoort er vast allemaal bij
Is 't mooi weer in Grunn? Spring dan lekker straks om half 5 op de fiets. Paar tijdschrijften of boek mee. Ga je lekker op een terras zitten en dan komt Arty daar heen als hij klaar is met zijn werk en dan gaan jullie daar gezellig een hapje eten enzo.
Oftwel, zelfverwentijd!

Oh, en lijstjes zoals Marsepein zegt werken ook goed! Desnoods maak je groeps lijstjes. Anders werkt het mss wel weer heel deprimerend als je 3 deuren vol moet hangen met een lange lijst.
***
  maandag 24 april 2006 @ 14:42:57 #106
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37244789
Ja maar... ja maar....

Nee jullie hebben gelijk, allemaal

* Zichzelf weer oppept en SoK nog een hengst geeft

[ Bericht 28% gewijzigd door Duderinnetje op 24-04-2006 14:51:35 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37244936
Waarschijnlijk geef je jezelf ook geen tijd om de boel de boel te laten.... en heb je spijt van elk uurtje ontspannign dat je neemt puur omdat er nog zoveel werk ligt te wachten.

Neem toch dat uurtje, daar haal je meer rendement uit dan een paar dagen met dit gevoel te blijven lopen. Dus naast werken is het belangrijk ook tijd te nemen om te ontspannen.
  maandag 24 april 2006 @ 15:06:29 #108
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37245475
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:48 schreef Marsepein het volgende:
Waarschijnlijk geef je jezelf ook geen tijd om de boel de boel te laten.... en heb je spijt van elk uurtje ontspannign dat je neemt puur omdat er nog zoveel werk ligt te wachten.

Neem toch dat uurtje, daar haal je meer rendement uit dan een paar dagen met dit gevoel te blijven lopen. Dus naast werken is het belangrijk ook tijd te nemen om te ontspannen.
Mja op zich valt het wel mee met de ontspanning. Ik denk dat als we in een weekend gemiddeld vier uur aan klussen besteden, dat veel is. 's Avonds doen we ook echt de bouwlampen niet aan.

Het is gewoon een 9-5 job eigenlijk. Het vervelende is alleen dat je na 5 uur de deur niet achter je dicht kan trekken, want je zit er middenin. En de stapel andere dingen die dan op je wachten (schoonmaken, dingen regelen, schoolwerk nakijken) gaat ook niet weg.

Nou goed, ik zeur een beetje hoor. Ik vind hard werken ook helemaal niet erg. Het duurt nu alleen al zo lang en ik schiet zo weinig op. Ik wou dat er hier eens zo'n TV-team binnenviel en gewoon eens wat aanpakte! (Maar dan zonder dat het op TV komt Hoewel, zo'n team doet alles ook maar slordig natuurlijk, dus dat kan mijn goedkeuring vast ook niet wegdragen ).

Troosteten (Turkse pizza ), een glas ranja en dan kan ik er weer tegenaan

Vanavond gaan we eindelijk gordijnen kijken trouwens, dus dat is wel weer leuk
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 24 april 2006 @ 15:09:25 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37245564
*checkt agenda
Tijd voor een K&W invasie in Grun?

Volgens mij word je dan gek! Want je wil helemaal niet dat anderen het doen want dan kan je het niet controleren enzo.
***
  maandag 24 april 2006 @ 15:12:42 #110
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37245670
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:09 schreef Brighteyes het volgende:
*checkt agenda
Tijd voor een K&W invasie in Grun?

Volgens mij word je dan gek! Want je wil helemaal niet dat anderen het doen want dan kan je het niet controleren enzo.
nee dan schop ik jullie er vast net zo hard weer uit

Tja het is ook nooit zo goed hè

Gaat wel weer over. Af en toe even lekker klagen helpt wel

Overigens heb ik een klusvraag:
Hoe schilder je een trapgat? Ja want ik weet dat je dan je trap gewoon ingeklapt schuin op de treden moet zetten en zo, maar voor ik mijn nek breek wilde ik dat even zeker weten
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37245730
Doetje, het is echt heel normaal dat je dat hebt!!
Enneh, de tip van BE lijkt me een heule goede!! Doorbreek het even, geeft weer energie en je ziet elkaar ook eens zonder verfspatjes
pi_37245821
Een trapgat schilderen? Bedoel je de omlijsting, de treden, de trapboom? Geen idee wat je eigenlijk bedoeld. Plafond boven de trap? Ik leg vaak een grote plank op dat gat en zet daar een trap op. dan kan ik bij het plafond in het trapgat.

Een trapgat zelf kan je natuurlijk niet schilderen he (Tis immers een gat.)
  maandag 24 april 2006 @ 15:22:12 #113
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_37245971
Hé meis, kop op.

Die trap is wel af hè als ik thuiskom!



Maarehm, als je die trap schuin in het trapgat zet dan leunt 'ie toch juist tegen dat gedeelte wat je wil schilderen? En beschadigt het gestucte trapplafond dan niet? Hmm. Dat zijn veel vragen en weinig antwoord...

En een vachtroller aan een stok? Maar ja, daar heb je niet alle randjes mee.

Ik ben echt héél behulpzaam zo.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  maandag 24 april 2006 @ 15:24:06 #114
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_37246032
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:15 schreef Bluezz het volgende:
Doetje, het is echt heel normaal dat je dat hebt!!
Enneh, de tip van BE lijkt me een heule goede!! Doorbreek het even, geeft weer energie en je ziet elkaar ook eens zonder verfspatjes
Ik zat hier net nog rode verf onder m'n nagels vandaan te peuteren.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  maandag 24 april 2006 @ 15:40:59 #115
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37246563
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:18 schreef Marsepein het volgende:
Een trapgat schilderen? Bedoel je de omlijsting, de treden, de trapboom? Geen idee wat je eigenlijk bedoeld. Plafond boven de trap? Ik leg vaak een grote plank op dat gat en zet daar een trap op. dan kan ik bij het plafond in het trapgat.

Een trapgat zelf kan je natuurlijk niet schilderen he (Tis immers een gat.)
Plafond en muren langs en boven de trap. Latexen dus. En het plafond (dat in een boog loopt) moet een net iets andere tint dan de muren, dus het is nogal precieziewerk ook nog
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 24 april 2006 @ 15:43:20 #116
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37246642
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:22 schreef ArtyShock het volgende:
Hé meis, kop op.

Die trap is wel af hè als ik thuiskom!



Maarehm, als je die trap schuin in het trapgat zet dan leunt 'ie toch juist tegen dat gedeelte wat je wil schilderen? En beschadigt het gestucte trapplafond dan niet? Hmm. Dat zijn veel vragen en weinig antwoord...

En een vachtroller aan een stok? Maar ja, daar heb je niet alle randjes mee.

Ik ben echt héél behulpzaam zo.
Lekker behulpzaam ja

Ik ga wel wat prutsen met de ladder
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37247270
fipo
  maandag 24 april 2006 @ 16:19:17 #118
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37247706
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:05 schreef Conflict het volgende:
fipo
Etterbak
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37248682
Is er een foto van dat trapgat eigenlijk?
  maandag 24 april 2006 @ 19:30:42 #120
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37253486
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:20 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Jij begrijpt mij gewoon niet

Mannen...
Deze man begrijpt je hoor

Ik kan het me nu na 4 dagen al levendig voorstellen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 24 april 2006 @ 21:03:01 #121
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37257366
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:49 schreef Marsepein het volgende:
Is er een foto van dat trapgat eigenlijk?



M'n eigeste trap gat

Oude foto's. Inmiddels is de hal beneden geschilderd en de trap zelf ook.

[ Bericht 9% gewijzigd door Duderinnetje op 24-04-2006 21:08:53 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 24 april 2006 @ 21:40:33 #122
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_37259088
Met als side note dat dit dus de trap is vóór het hele klusavontuur begon.

Edit: Of ik lees eventjes de kleine lettertjes.

Nu ziet 'ie d'r veel smeriger uit met alle kattenhaar en modderpootjes.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_37264893
Je hebt een aantal opties om eent rap stabiel neer te kunnen zetten:
- Op de 5e trede van boven en dan tegen het kromme 'gewelf'
- Op de overloop en dan tegen de muur aan waar de lange trapleuning aan zit
- En voor gevorderden; op het randje naast de overloop en dan tegen de muur aan waar de lange trapleuning aan zit
- Een lat op de muur schroeven, net zo hoog als de overloop en dan het gat tijdelijk dichtmaken.

Opties genoeg denk ik. Succes!
  dinsdag 25 april 2006 @ 07:39:33 #124
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37269324
Wat me wel confronterend lijkt is als je je nek breekt, je dan elke dag met de traplift weer langs de plek des onheils komt.



Bedankt Marsepino, ik ga eens kijken welke van jouw opstellingen handig zijn
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 25 april 2006 @ 09:02:15 #125
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37270114
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 07:39 schreef Duderinnetje het volgende:

Confronterend verhaal


Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 27 april 2006 @ 07:36:15 #126
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37334829
Vlot het een beetje Duud???
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 27 april 2006 @ 07:45:52 #127
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37334881
quote:
Op donderdag 27 april 2006 07:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Vlot het een beetje Duud???
Wat bedoel je?

O dát.

Klussen en zo.

Nèh

Ik kan dat gewoon, zonder problemen, een paar daagjes loslaten. Dat is niet iedereen gegeven. Maar ik zeg altijd maar zo: er is meer in het leven. Je partner, werk, sociale contacten... óók belangrijk en dat dreigen we wel eens uit het oog te verliezen.
Nee, voor haast moet je niet bij mij zijn. Klussen moet je doen met een relaxed hoofd. Stukje bij beetje. Alles op zijn tijd.

De godvergeten verf is op En alle kwasten En we kunnen pas vanavond weer naar die klote-bouwmarkt toe, zo komt dat huis nooit af GVD
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 27 april 2006 @ 07:47:37 #128
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37334887
quote:
Op donderdag 27 april 2006 07:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
De godvergeten verf is op En alle kwasten En we kunnen pas vanavond weer naar die klote-bouwmarkt toe, zo komt dat huis nooit af GVD
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_37335006
quote:
Op donderdag 27 april 2006 07:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

De godvergeten verf is op En alle kwasten En we kunnen pas vanavond weer naar die klote-bouwmarkt toe, zo komt dat huis nooit af GVD
Rene net (ik las dit net voor), en zegt: "Heerscht het ofzo? Iedereen zit in die godvergeten bouwdip. Ik voel me nu helemaal verbonden met die mensen".



en baalt dat hij voor het eerst wordt geciteerd, en dan met zoiets. ipv hoe goed de electra is aangelegd
  donderdag 27 april 2006 @ 08:42:15 #130
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37335354
quote:
Op donderdag 27 april 2006 08:05 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Rene net (ik las dit net voor), en zegt: "Heerscht het ofzo? Iedereen zit in die godvergeten bouwdip. Ik voel me nu helemaal verbonden met die mensen".



en baalt dat hij voor het eerst wordt geciteerd, en dan met zoiets. ipv hoe goed de electra is aangelegd
Bouwdip ???

Gelukkig beginnen wij er net uit te komen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37335399
Het heerst echt
  donderdag 27 april 2006 @ 09:07:46 #132
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37335720
quote:
Op donderdag 27 april 2006 08:45 schreef Marsepein het volgende:
Het heerst echt
Ik dacht dat jij gisteravond bouwdiptherapie had gehad
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37425237
Duudje! Hoest met je dip....

Heule slechte tvp
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  zondag 30 april 2006 @ 13:55:08 #134
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37425365
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:50 schreef clauwheee het volgende:
Duudje! Hoest met je dip....

Heule slechte tvp
Ik was 'm net vergeten Clauwheee
Nu ben ik er weer in geschoten


Ik ga de dip omzetten in een brok energie die ik kanaliseer via de slang van de stofzuiger ten einde de uitwaartse agressie die ik ervaar te doen keren naar een inwaartse zuigkracht die het stof en de vuiligheid, symbool voor eenzelfde vuiligheid die mijn dip kenmerkt, de vuiligheid van de negatieve gedachte, voorgoed doet verdwijnen. Als sneeuw voor een verkwikkende voorjaarszon op een naar warmte hunkerend bloemblad.

Un so weiter, you get the drill...
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37445668
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:09:35 #136
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37487964
Zeg liebchens, luuster eens.

morgen gaat Arty het parket boven schuren (zodat wij dat kunnen voorzien van een gloednieuwe laklaag).
Nog tips & tricks anyone?

Zo een ding (niet de dame ) pikt Arty morgen op bij de bouwmarkt:

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37488401
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 16:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Zeg liebchens, luuster eens.

morgen gaat Arty het parket boven schuren (zodat wij dat kunnen voorzien van een gloednieuwe laklaag).
Nog tips & tricks anyone?
Misschien je benedenverdieping beschermen door veel plastic over alle gaten en kieren te plakken Enneh....zelf gewoon lekker gaan winkelen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_37489812
Uhh, niet te lang op 1 plek houden .... tenzij je van watergolven in je parket houdt.
pi_37501843
Sorry, geen tip. Wel heel benieuwd hoe het gegaan is straks
Schuur ze
pi_37502019
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 16:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Zeg liebchens, luuster eens.

morgen gaat Arty het parket boven schuren (zodat wij dat kunnen voorzien van een gloednieuwe laklaag).
Nog tips & tricks anyone?

Zo een ding (niet de dame ) pikt Arty morgen op bij de bouwmarkt:

[afbeelding]
Snuffel hier eens rond...Staan best goede tips in.


Parket.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 3 mei 2006 @ 08:33:10 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37502185
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:29 schreef Marsepein het volgende:
Uhh, niet te lang op 1 plek houden .... tenzij je van watergolven in je parket houdt.
Dit is zeg maar regel nummer 1. Wij hadden ooit in onze (vuren)houten vloer idd een golfje.
Als het goed is eet hij zichzelf naar voren. Gewoon achteraan gaan.
***
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:45:30 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37522236
Ging hartstikke goed, dat schuren
Voor:


El Apparatski:


Na:


En het echte rotwerk (randjes en naden) moet nog met de hand:


We konden bij de bouwmarkt gek genoeg geen vloerbeits met een tintje vinden. Ja of een héél licht tintje en wij willen iets van teak of zo. Iemand enig idee?
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:50:28 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37522521
Hmmm, dat is wel heel raar. Mss bij een vloerenboer zelf?
***
pi_37523633
Dat ziet er onwijs gaaf uit zeg!

Ik heb het in Rotterdam bij een verfzaak gehaald. Konden ze in verschillende tinten mengen. Glitsa parketlak was het. Dus misschien naar een speciaalzaak in Grôn?
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:37:29 #145
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37524515
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:14 schreef arithaterhorst het volgende:
Dat ziet er onwijs gaaf uit zeg!

Ik heb het in Rotterdam bij een verfzaak gehaald. Konden ze in verschillende tinten mengen. Glitsa parketlak was het. Dus misschien naar een speciaalzaak in Grôn?
Doen we!

Dank je wel voor de tip!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37526320
Ehhh, het feit dat de naden niet geschuurd zijn betekent toch dat de planken nog bol zijn/staan? Kan dat niet vlakker geschuurd worden?

Wel stoer hoor. Ik zou het niet durfen met zo'n machine.
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:26:48 #147
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37526644
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:20 schreef Marsepein het volgende:
Ehhh, het feit dat de naden niet geschuurd zijn betekent toch dat de planken nog bol zijn/staan? Kan dat niet vlakker geschuurd worden?

Wel stoer hoor. Ik zou het niet durfen met zo'n machine.
Ja de planken staan kennelijk iets bol ja, dus het apparaat pakte de naden niet mee. Misschien dat het met tien keer overdoen wel gelukt was, maar of we dan nog parket zouden hebben vraag ik me af
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37526927
Jemig wat goed om te durven doen !

Ons werd het afgeraden vanwege het schotelen van de grenen planken ofwel hol/bol staan.
Dus : op mijn knieën en een handschuurapp. 30 m2 plank voor plank 4 x geschuurd en 3 x gelakt.
Trouwens de 2 lagen konden achter elkaar. Daarna aaien met een scotch brite lapje en de 3e laag.
Zónder tintje .

Mijn handen weten het nog ! Krachtsverlies en als ik zoals vandaag in de tuin heb gewerkt, dan trilt het nog steeds na, na 3 maanden.

Je kunt het ook vragen bij een vakkundige vloeren/parket legger. Weet je welk hout er ligt ?
Misschien kunnen niet alle soorten een tint absorberen.




.
pi_37527257
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja de planken staan kennelijk iets bol ja, dus het apparaat pakte de naden niet mee. Misschien dat het met tien keer overdoen wel gelukt was, maar of we dan nog parket zouden hebben vraag ik me af
Doe de overige stukken niet met een band schuurmachine, als je dat toch van plan bent, geef ik je het nummer van mijn vader even. Dan kan hij uitleggen wat er verkeerd aan is
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:48:53 #150
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_37529834
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:20 schreef Marsepein het volgende:
Ehhh, het feit dat de naden niet geschuurd zijn betekent toch dat de planken nog bol zijn/staan? Kan dat niet vlakker geschuurd worden?

Wel stoer hoor. Ik zou het niet durfen met zo'n machine.
Op de eerste foto waar de oude laklaag er nog opzit kun je aan de lichtinval wel zien hoe diep sommige naden tussen de planken liggen. Dat de vloer nu nog steeds niet helemaal egaal is, vind ik niet zo erg. Het is en het blijft parket maar het heeft vooral een opfrisbeurt en een ander kleurtje nodig.

Ik durfde niet goed nòg egaler te schuren omdat ik al anderhalve stofzuigerzak vol had en ik wist van het slopen van de vloer op de benedenverdieping hoe dun het laagje echte hout op de planken is. Te diep schuren zou de vloer onherstelbaar beschadigen.

Nadeel is wel dat ik de helft van de naden nog moet nalopen met een handschuurmachine (we hebben zo'n ronddraaiding met klittenband schuurpads. Ik heb al even een stukje getest en dat gaat prima. Maar wel langzaam.
quote:
Wel stoer hoor. Ik zou het niet durfen met zo'n machine.
Ik wilde het eigenlijk wel eens proberen. Het was erg leren aanvoelen hoe er mee om te gaan. Ik was in het begin veel te voorzichtig, later toen ik doorhad hoe het spelletje ging, kon ik redelijk vanuit de losse pols m'n baantjes lopen.

Ik heb wel één deukje gemaakt doordat ik de beugel van de schuurrol per ongeluk losliet.
Oh, en nog een klein deukje doordat ik per ongeluk met het zwenkwieltje over het snoer reed waardoor de omhoogstaande rol tòch de vloer raakte.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:56:22 #151
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_37530073
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:33 schreef AnneX het volgende:

Jemig wat goed om te durven doen !

Ons werd het afgeraden vanwege het schotelen van de grenen planken ofwel hol/bol staan.
Dus : op mijn knieën en een handschuurapp. 30 m2 plank voor plank 4 x geschuurd en 3 x gelakt.
Trouwens de 2 lagen konden achter elkaar. Daarna aaien met een scotch brite lapje en de 3e laag.
Zónder tintje .
Wat een werk! Ik hoop eigenlijk dat twee keer met een kleurbeits en dan één laag parketlak genoeg is voor ons. Maar ik mag ook nog even aan de bak met het handschuurgeval.
quote:
Mijn handen weten het nog ! Krachtsverlies en als ik zoals vandaag in de tuin heb gewerkt, dan trilt het nog steeds na, na 3 maanden.
Misschien toch overbelast? Ik heb zelf nog steeds een duim die in bepaalde standen nauwelijks kracht meer heeft. Volgens mij als gevolg van een hele dag met een plamuurmes het plafond afsteken...
quote:
Je kunt het ook vragen bij een vakkundige vloeren/parket legger. Weet je welk hout er ligt ?
Misschien kunnen niet alle soorten een tint absorberen.
Ik wil nog even langs een verfspeciaalzaak, want met de adviezen van de lokale klussuper kan ik daar ook zo achter de balie staan .

Het is geen door-en-door parket in ieder geval. Het is iets van een laagje eiken op kruislings gestapelde vurenhouten reepjes.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_37535062
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:48 schreef ArtyShock het volgende:
Op de eerste foto waar de oude laklaag er nog opzit kun je aan de lichtinval wel zien hoe diep sommige naden tussen de planken liggen. Dat de vloer nu nog steeds niet helemaal egaal is, vind ik niet zo erg. Het is en het blijft parket maar het heeft vooral een opfrisbeurt en een ander kleurtje nodig.

Ik durfde niet goed nòg egaler te schuren omdat ik al anderhalve stofzuigerzak vol had en ik wist van het slopen van de vloer op de benedenverdieping hoe dun het laagje echte hout op de planken is. Te diep schuren zou de vloer onherstelbaar beschadigen.
Klopt, het was veel erger nu ik terug kijk. Resultaat is iig
pi_37538377
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja de planken staan kennelijk iets bol ja, dus het apparaat pakte de naden niet mee. Misschien dat het met tien keer overdoen wel gelukt was, maar of we dan nog parket zouden hebben vraag ik me af
Je moet het positief zien dat ze zo bol liggen. Ze hadden ook hol kunnen liggen, en dan liggen alle vloerdelen te wiebelen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:27:02 #154
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37538954
Ziet er goed uit Arty!

Nu nog effe op de hand verder. Het is effe werk, maar het resultaat gaat voor alles toch!

Waar heb je die vrouw eigenlijk gelaten die je bij het apparaat kreeg
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 4 mei 2006 @ 19:51:57 #155
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37553751
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:27 schreef sanger het volgende:
Waar heb je die vrouw eigenlijk gelaten die je bij het apparaat kreeg
Ik gok in de meidenkast...

aj, veel handschuurwerk, maar als dat klaar is, plus de lak, dan heb je wel een schitterende vloer!!
* Automatic_Rock jaloers is
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:14:19 #156
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37554511
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:51 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik gok in de meidenkast...
Goed onthouden
quote:
aj, veel handschuurwerk, maar als dat klaar is, plus de lak, dan heb je wel een schitterende vloer!!
* Automatic_Rock jaloers is
Ja wordt best mooi denk ik

Jij hebt toch ook een prachtige vloer trouwens? En daar hoefde je niet eens voor te schuren. Kijk, daar ben ík - namens Arty - nou jaloers op
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37554526
Goed bezig, ziet er goed uit
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_37554826
Hey da's toevallig. Ik ben zelf ook met het schuren en beitsen van de vloer bezig!

Ik zal morgen oid (zodra vriendin terug is met de digicam) wat van de voor en na foto's laten zien.
Profiel opgeheven.
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:28:57 #159
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37555003
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:23 schreef Bierie het volgende:
Hey da's toevallig. Ik ben zelf ook met het schuren en beitsen van de vloer bezig!

Ik zal morgen oid (zodra vriendin terug is met de digicam) wat van de voor en na foto's laten zien.
Leuk! Kunnen we ervaringen uitwisselen



Welke beits/lak hebben jullie bijvoorbeeld?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37555278
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:28 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Leuk! Kunnen we ervaringen uitwisselen



Welke beits/lak hebben jullie bijvoorbeeld?
Ik heb om het aan te kleuren 3 lagen Ceta Bever interieurbeits gebruikt (mahonie overigens) en zodadelijk gaan er twee lagen Rambo Pantervloerlak op.

Ik ben nu al erg blij met het resultaat!

Mag ook wel voor het geld wat ik er onderhand aan uitgegeven heb
Profiel opgeheven.
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:39:48 #161
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37555382
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:36 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ik heb om het aan te kleuren 3 lagen Ceta Bever interieurbeits gebruikt (mahonie overigens) en zodadelijk gaan er twee lagen Rambo Pantervloerlak op.

Ik ben nu al erg blij met het resultaat!

Mag ook wel voor het geld wat ik er onderhand aan uitgegeven heb
Die interieurbeits hebben wij ook in handen gehad!

Maar ons werd verteld dat als je beitst, je dan weken moet wachten tot het helemaal is uitgehard en dan mag je er pas met blanke lak overheen...

O en de reden zou zijn dat beits op terpentine en lak vaak op waterbasis is.


Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37556110
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:39 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Die interieurbeits hebben wij ook in handen gehad!

Maar ons werd verteld dat als je beitst, je dan weken moet wachten tot het helemaal is uitgehard en dan mag je er pas met blanke lak overheen...

O en de reden zou zijn dat beits op terpentine en lak vaak op waterbasis is.


Mij niks van bekend...
Ik weet dat de beits in principe in 4 uur opnieuw te dekken is en dat ik net het blik lak opengetrokken heb om eroverheen te gaan

Als het niet goed gaat dan hoor je het wel

Oveigens was de beits die ik had op waterbasis... wellicht dat dit het verschil maakt.
Profiel opgeheven.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:00:55 #163
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37556160
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:59 schreef Bierie het volgende:

[..]

Mij niks van bekend...
Ik weet dat de beits in principe in 4 uur opnieuw te dekken is en dat ik net het blik lak opengetrokken heb om eroverheen te gaan

Als het niet goed gaat dan hoor je het wel

Oveigens was de beits die ik had op waterbasis... wellicht dat dit het verschil maakt.
Als het beide op waterbasis is, is het geen probleem volgens mij.

Nou succes en ik ben benieuwd
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37557567
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:00 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Als het beide op waterbasis is, is het geen probleem volgens mij.

Nou succes en ik ben benieuwd
Om de eerste tip / ervarings / uitwisseling maar gehad te hebben.
Lak niet bij lampverlichting. Ik ben net klaar met de eerste laag lak en zie dat ik in het midden van de kamer een heel stuk heb overgeslagen.
Profiel opgeheven.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:47:31 #165
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37557855
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:40 schreef Bierie het volgende:

[..]

Om de eerste tip / ervarings / uitwisseling maar gehad te hebben.
Lak niet bij lampverlichting. Ik ben net klaar met de eerste laag lak en zie dat ik in het midden van de kamer een heel stuk heb overgeslagen.
O jee

Nee dat moet je echt bij daglicht doen dus. Wij schrijven hier mee

Heb je nou nog even op de blikken gekeken of het inderdaad beide waterbasis was?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37558011
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:47 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

O jee

Nee dat moet je echt bij daglicht doen dus. Wij schrijven hier mee

Heb je nou nog even op de blikken gekeken of het inderdaad beide waterbasis was?
Ik heb uit schrik inderdaad toch nog op de blikken gekeken
Maar geen zorg het is beide op waterbasis

Ach en ik zie het morgen bij daglicht wel. Ik begin ook aan mezelf te twijfelen want vanuit een andere hoek lijken andere plekken weer onbedekt, dus wellicht is het een spelletje van het licht.
Profiel opgeheven.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:59:47 #167
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37573554
Schilderpauze, dus een kop koffie en even wat kiekjes spammen.

Het is trouwens wel zweten op de ladder, met dit weer.

Ten eerste maar weer eens een vraag om advies. Wij hebben op de toiletdeur heel mooi, echt oud deurbeslag. De deur gaat op slot met een "klap-schuifje" en dan verschijnt er een prachtig geëmailleerd 'BEZET' in beeld.
Enfin, ding was wel erg dof en zwart, dus we wilden hem poetsen. Maar nu komt er daardoor een koperachtige laag onder de toplaag vandaan (en koper is niet ons ding zeg maar ), dus wat te doen? Iemand enig idee hoe je dit weer 'zilverachtig' krijgt? (En hoe je dit soort dingen het beste poetst?)
Ter illustratie:

Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:07:30 #168
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37573795
Ik ben nu in de gang o.a. de deuren aan de binnenkant aan het schilderen. Alles bling-bling-hoogglans.
Eerst maar een kiek van onze voordeur die nu weer mooi omlijst is Als het mogelijk is verliefd te zijn op een voordeur, ben ik het op de onze


Door naar de rest van de gang:


Op die laatste foto zie je de lambrizering die door de hele gang en via de trap naar de overloop loopt. Een heel karakteristiek onderdeel van het huis. Ze is nu room-geel-beige-achtig (?). Maar omdat dat de gang en overloop wel erg steriel maakt, zo met die witte deuren erbij, willen we er een andere tint opgooien. Het moet wel een beetje in de bescheiden jaren '30-tinten blijven.
Vooralsnog denk ik zelf aan een ijs-blauw-grijze-lila-tint Misschien is het zo een beetje te zien. De bovenste tint van het strookje:


[ Bericht 1% gewijzigd door Duderinnetje op 05-05-2006 13:14:34 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37573871
Ik ben bang dat je de verchroomde laag er aan het afpoetsen bent geweest en het daardoor onherstelbaar beschadigd is.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:13:46 #170
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37573976
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:14 schreef Duderinnetje het volgende:

Jij hebt toch ook een prachtige vloer trouwens? En daar hoefde je niet eens voor te schuren. Kijk, daar ben ík - namens Arty - nou jaloers op
Oh, ik ben ook erg blij met m'n vloer hoor
Maar als ik rijk was had ik ook wel zo'n vloer als jullie gewild

Over je wc deur dingetje (zo 1 had ik in m'n vorige thuis, ik vond hem ook erg ):
Lijkt mij moeilijk bij te werken.
Als hij echt van koper is, maar normaal grijs is, dan gok ik dat het vertind koper is (en tin slaat ook zwart uit na verloop van tijd). Misschien dat je hem ergens opnieuw kan laten vertinnen??
Of anders zelf met je gasbrandertje en soldeertin aan de gang, maar dat lijk me niet mooi worden
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:13:48 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37573979
Volgens mij is dat een heel bekend strookje. Geef het nummer eens van de bovenste.

Oh, en ja... ik zou ook verliefd zijn op die voordeur. Het huis uit mijn jeugd hoe sentimenteel kan je zijn. Had ook een ronde voordeur!
***
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:15:22 #172
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37574033
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:10 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben bang dat je de verchroomde laag er aan het afpoetsen bent geweest en het daardoor onherstelbaar beschadigd is.
Hm, dan moeten we het ding dus maar laten verchromen of zo
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:16:14 #173
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37574057
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Oe, zijn dat jouw lenige schildervingers!??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:16:26 #174
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37574066
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij is dat een heel bekend strookje. Geef het nummer eens van de bovenste.

Oh, en ja... ik zou ook verliefd zijn op die voordeur. Het huis uit mijn jeugd hoe sentimenteel kan je zijn. Had ook een ronde voordeur!
1005-R50B "Verkoeling" van Histor.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:17:39 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37574102
Nee, toch niet dan. Die van ons was iets met 57 en 59 als ik het goed heb.
Als het goed gemengd geweest was dan.
[sub]Ben die jongen nog steeds dankbaar voor zijn fout.
***
pi_37574119
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:15 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Hm, dan moeten we het ding dus maar laten verchromen of zo
http://www.chroomtechnologie.nl/
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:20:04 #177
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37574181
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:18 schreef Marsepein het volgende:

[..]

http://www.chroomtechnologie.nl/
O wat een prachtige Mercedes

Ik ken wel mensen die hun hele motor lieten verchromen.
Ik ben dol op verchromen, ben net een ekster

Dus die site vind ik alleen al jummie

Maar om on topic te blijven: ik ga maar weer even schilderen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37574216
Succes, maar is het niet te warm om te schilderen?
Nog 1, misschien in de buurt:
Hier dus.
pi_37574572
Ik heb deze dingen vroeger als vakantiewerk ingepakt, in een metaalwaren fabriek.

Dus ze worden gewoon als nieuw verkocht, zal denk ik net zo duur zijn als laten verzinken / verchromen.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:54:39 #180
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37575333
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:32 schreef Gurb het volgende:
Ik heb deze dingen vroeger als vakantiewerk ingepakt, in een metaalwaren fabriek.

Dus ze worden gewoon als nieuw verkocht, zal denk ik net zo duur zijn als laten verzinken / verchromen.
Maar ik vind het juist zo mooi dat dat plaatje oud is. Spatjes emaille eraf en zo
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:58:03 #181
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37575440
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:21 schreef Marsepein het volgende:
Succes, maar is het niet te warm om te schilderen?
Nog 1, misschien in de buurt:
Hier dus.
Ja, veel te warm
Maar ik kan moeilijk gaan zitten niksen

Dank voor de tip, even op de website loeren
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:59:17 #182
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37575483
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:18 schreef Marsepein het volgende:

[..]

http://www.chroomtechnologie.nl/
Een Gullwing als ik het goed heb
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:17:26 #183
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37577980
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:58 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja, veel te warm
Maar ik kan moeilijk gaan zitten niksen
Ga dan de bloementjes buiten zetten
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:17:59 #184
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37578004
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:59 schreef sanger het volgende:

[..]

Een Gullwing als ik het goed heb
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 20:42:14 #185
102760 Igraine
Headache
pi_37585841
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:32 schreef Gurb het volgende:
Ik heb deze dingen vroeger als vakantiewerk ingepakt, in een metaalwaren fabriek.

Dus ze worden gewoon als nieuw verkocht, zal denk ik net zo duur zijn als laten verzinken / verchromen.
Klopt, ik heb er ongeveer 5 jaar geleden 1 gekocht, was toen best prijzig trouwens. Kostte iets van 85 gulden.

Als je het plaatje zo mooi vind (want oud) zou je dat natuurlijk gewoon over kunnen zetten in een nieuw beslag.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 6 mei 2006 @ 19:11:24 #186
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37609209
Lamp!

Hier moest hij op de kiek bij wijze van 'om over na te denken voor thuis', maar daarna besloot ik dat te veel denken niet goed voor een mens kan zijn Over twee tot vier weken is de schemerlamp binnen.



Een variatie op het thema 'bos', welke wij ook zien in de werken van Brunklaus die zich thans in de zuidvleugel van de Parkplatz bevinden.

Deze dus:



Verder nog een beetje naar banken lopen loeren maar het haalt het toch allemaal niet bij de bank die we eerst op het oog hadden Maar die lage, diepe zit is kennelijk wel 'in', dus vroeg of laat vinden we onze ideale bank wel.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 7 mei 2006 @ 11:41:40 #187
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37623742
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Schilderpauze, dus een kop koffie en even wat kiekjes spammen.

Het is trouwens wel zweten op de ladder, met dit weer.

Ten eerste maar weer eens een vraag om advies. Wij hebben op de toiletdeur heel mooi, echt oud deurbeslag. De deur gaat op slot met een "klap-schuifje" en dan verschijnt er een prachtig geëmailleerd 'BEZET' in beeld.
Enfin, ding was wel erg dof en zwart, dus we wilden hem poetsen. Maar nu komt er daardoor een koperachtige laag onder de toplaag vandaan (en koper is niet ons ding zeg maar ), dus wat te doen? Iemand enig idee hoe je dit weer 'zilverachtig' krijgt? (En hoe je dit soort dingen het beste poetst?)
Ter illustratie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er uit als of de top laag er af is gegaan. Ik weet dan er een soort poets te koop moet zijn om dat soort beschaigingen te reparen maar waar?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 7 mei 2006 @ 11:49:43 #188
141482 Q.
JurassiQ
pi_37623905
Wat een prachtige voordeur.
For great justice!
  maandag 15 mei 2006 @ 17:16:11 #189
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37849712
Vandaag is de eerste stap op weg naar een betere keuken gezet

Onze loodgieter is begonnen met de aanleg van een nieuwe ketel. Véél kleiner dan het oude bakbeest en nog veel zuiniger ook. En hopelijk hoeven we niet langer een eeuwigheid voor we warm water nodig hebben de kraan open te zetten (zal nog wennen worden ).

Oude meuk:

Op deze plek hebben we straks in een nieuwe keuken plek voor een zuil met koelkast en oven of dergelijke.

En de plek waar de nieuwe meuk moet komen:

(Let ook op die leuke zwevende radiator )

En zo ziet dat er dan nu uit:


Met een piepklein radiatortje


Zo'n ding komt er dan op:


Van de weeromstuit ging de oude ketel ook meteen naar zijn grootje, waardoor we morgenochtend koud moeten douchen, maar morgen komt de loodgieter de nieuwe ketel helemaal aansluiten. Er moeten nog leidingen getrokken en er moet een gat naar buiten. En de thermostaat aan de muur en de radiator aangesloten.

Overigens komt er om de ketel en die buizen wel een voorzetkast, zo is het plan. Geen idee nog hoe we dat aanpakken, dus eventuele tips zijn welkom
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37851745
Wat netjes aangesloten! En lekker, zo'n nieuwe ketel.
Nog een dagje en dan: instant heet water

Waarom hangt ie eigenlijk zo hoog?
  maandag 15 mei 2006 @ 19:13:57 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37852892
Ik vind die nieuwe leidingen er altijd zo mooi uit zien.
Sjiek hoor!
***
  maandag 15 mei 2006 @ 19:21:45 #192
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37853172
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:34 schreef arithaterhorst het volgende:
Wat netjes aangesloten! En lekker, zo'n nieuwe ketel.
Nog een dagje en dan: instant heet water

Waarom hangt ie eigenlijk zo hoog?
Zodat we daar een hoge kast omheen kunnen maken en dan - na het wegwerken van de leidingen- met die hoek nog iets kunnen (onderkast, of zo'n hak-en-snij-trolley of zo). Onze keuken is maar klein, dus dat hoekje komt nog wel van pas

@Be: ja die leidingen vind ik ook zo puik
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 15 mei 2006 @ 21:45:28 #193
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_37858599
Ik ben er zelf niet bij geweest vandaag, maar mèn wat heeft 'ie pietjeprecies de leidinkjes gebogen en aangesloten. Alles op gelijke afstanden en hoogtes. En dan gaan we al die mooie maagdelijke buisjes weer verstoppen achter de plankjes van een keukenkast...
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_37860434
Erg netjes gemonteerd hoor, maar hoe zit het met aanvoer en afvoer van verbrandingsgassen? Ik zie helemaal geen pijp naar buiten.
  maandag 15 mei 2006 @ 22:31:18 #195
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37860800
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:22 schreef Marsepein het volgende:
Erg netjes gemonteerd hoor, maar hoe zit het met aanvoer en afvoer van verbrandingsgassen? Ik zie helemaal geen pijp naar buiten.
Ojee!!!!!!!!

Maakt 'ie morgen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37860962
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:31 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ojee!!!!!!!!

Maakt 'ie morgen
Ik had al zo'n vermoeden hoor, maar ik dacht ik vraag het toch ff
  maandag 15 mei 2006 @ 22:42:44 #197
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37861369
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:34 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik had al zo'n vermoeden hoor, maar ik dacht ik vraag het toch ff
Nou ik moet zeggen, zo'n mannetje, als ' ie tegen mij had gezegd: "Zo, dat hangt hoor mevrâwtje, dat is dan 2000 piekies en van de winter draait u gewoon de knop op 'aan'", dan had 'ie er mee weg kunnen komen

Weet ik veel
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37861490
Daar heb je arty toch voor? Ondanks emancipatie e.d. vind ik een rolverdeling in huis wel ok
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:27:56 #199
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37870868
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:45 schreef ArtyShock het volgende:
Ik ben er zelf niet bij geweest vandaag, maar mèn wat heeft 'ie pietjeprecies de leidinkjes gebogen en aangesloten. Alles op gelijke afstanden en hoogtes. En dan gaan we al die mooie maagdelijke buisjes weer verstoppen achter de plankjes van een keukenkast...
Hij heeft idd heel net leidingwerk afgeleverd
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 16 mei 2006 @ 18:31:10 #200
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37886293
Klaar

We hebben nu bijna instant warm water, dat waren we niet meer gewend

Even een zooitje in de keuken natuurlijk:


Gaatje boren in de buitenmuur:


Buisjes:


Daar lopen ze:


Hop naar buiten:


En hiermee programmeren we de boel (Artyyyyyyyy hellup!!! Er hangt een videorecorder aan de muur )


Om dat buizenwerk komt een koof, maar daar komt nog een timmerman voor. Die vraag ik dan ook misschien om een kast om de ketel te maken. Of daar komt een keukenkast voor. Zodra we een nieuwe keuken hebben.

Enfin, volgende week komt de loodgietert weer want dan wordt boven alles aangelegd voor de 'waskast' en kan de wasmachine uit de keuken

En ik heb Jan gevraagd een offerte te maken voor een andere radiator in de huiskamer maar daar weet Arty nog niks van

[ Bericht 1% gewijzigd door Duderinnetje op 16-05-2006 18:46:36 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:40:41 #201
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37888309
Ziet er erg netjes uit Dude en Arty.

Alleen jammer dat het termostaat niet recht kunt hangen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:03:28 #202
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37889071
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Ziet er erg netjes uit Dude en Arty.

Alleen jammer dat het termostaat niet recht kunt hangen
Ja, dat stond een beetje raar vond ik. Ik zeg: hang 'm d'r maar in maar op de kant Jan
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37889214
fraai weer
dank voor de kaart dude
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:42:06 #204
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37896299
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:07 schreef PdeHoog het volgende:
fraai weer
dank voor de kaart dude
Graag gedaan liefkop
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:53:39 #205
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_37896948
Voordat alles aangelegd kon worden moest nog even het water afgesloten worden. No big deal zul je zeggen, ware het niet dat de hoofdkraan (en watermeter) onder de nieuwe planken vloer verborgen zit. Nou had de vloerenboer aangegeven dat tot aan het luik de boel los lag en makkelijk genoeg verwijderd kon worden ingeval wij eens met de hoofdkraan wilden spelen.

Ja. Nou. Los was in dit geval mèt schroeven. en méér plankjes moesten los dan gehoopt.
Allemaal geen halszaken, maar het eerste beginnetje loskrijgen zonder de veren of groeven te beschadigen viel nog niet mee.

Gaatje vlak voordat het weer dichtging:


Het dilemma hoe alles weer dicht te krijgen zonder spaanders:


Maar het is gelukt. Dus met een beetje mazzel hoeft het dit jaar nog maar twee keer weer.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_37896996
Kun je hem niet boven de schakelaar ophangen? (De thermostaat he, niet Arty of Jan)

Mooi gemaakt hoor. Lees even de gebruiksaanwijzing of de thermostaat wel vertikaal gemonteerd mag worden.
pi_37897176
Arty, je hebt die poes toch niet onder de vloer getimmerd he
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:59:56 #208
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37897270
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:54 schreef Marsepein het volgende:
Kun je hem niet boven de schakelaar ophangen? (De thermostaat he, niet Arty of Jan)

Mooi gemaakt hoor. Lees even de gebruiksaanwijzing of de thermostaat wel vertikaal gemonteerd mag worden.
Wat mij betreft hangt 'ie daar prima. Daar komt het snoertje ook uit de muur. En als ik ergens niet tegen kan dan zijn het snoertjes in het zicht

Ik heb de gebruiksaanwijzing net voor me, ik ga even lezen
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:00:15 #209
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_37897286
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:58 schreef Bluezz het volgende:
Arty, je hebt die poes toch niet onder de vloer getimmerd he
Néé. Ik zou de poes nooit bij de konijntjes opsluiten.

We waren wel een hele tijd een poes kwijt trouwens. Maar ze is weer terecht.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_37897336
Als ik nog een tip mag geven. Voor elk waterverbruikend apparaat een stopkraan in de leiding plaatsen. Dan hoef je niet meer zo vaak naar de hoofdkraan. Alleen nog de watermeter uitlezen, maar dat kubn je misschien doen door een webcam met usb onder de vloer te monteren en dat kabeltje heel subtiel ergens boven de grond uit te laten komen. Lampje erbij en hop, lamp aan, laptop op de usbkabel en meterstanden uitlezen
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:02:32 #211
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37897388
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:54 schreef Marsepein het volgende:
Kun je hem niet boven de schakelaar ophangen? (De thermostaat he, niet Arty of Jan)

Mooi gemaakt hoor. Lees even de gebruiksaanwijzing of de thermostaat wel vertikaal gemonteerd mag worden.
Wat dénken jullie toch allemaal van mij trouwens!!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:04:11 #212
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_37897473
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:01 schreef Marsepein het volgende:
Als ik nog een tip mag geven. Voor elk waterverbruikend apparaat een stopkraan in de leiding plaatsen. Dan hoef je niet meer zo vaak naar de hoofdkraan. Alleen nog de watermeter uitlezen, maar dat kubn je misschien doen door een webcam met usb onder de vloer te monteren en dat kabeltje heel subtiel ergens boven de grond uit te laten komen. Lampje erbij en hop, lamp aan, laptop op de usbkabel en meterstanden uitlezen
Alsof je m'n gedachten kunt lezen. Dat van die kranen is inderdaad wel handig, ja. Maar voor het eerstvolgende aan te sluiten apparaat is al een extra kraan gemonteerd. Heeft onze Jan zelf aan gedacht. Dat van die camera onder de vloer gaat vanzelf een keer gebeuren als de ergernis van wéér de vloer openbreken te hoog is opgelopen.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:22:57 #213
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37898460
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:04 schreef ArtyShock het volgende:

[..]

Alsof je m'n gedachten kunt lezen. Dat van die kranen is inderdaad wel handig, ja. Maar voor het eerstvolgende aan te sluiten apparaat is al een extra kraan gemonteerd. Heeft onze Jan zelf aan gedacht. Dat van die camera onder de vloer gaat vanzelf een keer gebeuren als de ergernis van wéér de vloer openbreken te hoog is opgelopen.
Ik zou dat de volgende keer al doen want als de ergenis te hoog is is het al een keer te veel
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:26:56 #214
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37965409





Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37965474
Wat is dat zwarte ding daar op die foto Is dat nieuw Ik snap niet waarom je daar nou zo blij om moet zijn hoor

Geintje Mooie bank
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:29:55 #216
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37965553
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:28 schreef PdeHoog het volgende:
Wat is dat zwarte ding daar op die foto Is dat nieuw Ik snap niet waarom je daar nou zo blij om moet zijn hoor

Geintje Mooie bank
Zwarte ding komt er niet in

Bank wel (over drie maanden )
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37965705
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:29 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Zwarte ding komt er niet in

Bank wel (over drie maanden )
Oooooooooooooooooooooooooooooooh...ik dacht dat-ie al gearriveerd was Ik wilde al in de auto springen voor een retourtje Groningen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_37965872
Dude



Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:37:47 #219
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37965989
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Oooooooooooooooooooooooooooooooh...ik dacht dat-ie al gearriveerd was Ik wilde al in de auto springen voor een retourtje Groningen
We hebben 'm net pas gekocht
Na weken zeuren tegen elkaar
En 134 meubelboulevards af
Of ergens iets soortgelijks stond
Voor wat minder
Maar ja

En nu hop gekocht klaar d'r mee
Hij is wel onwíjs groot en we moeten de oranje muur 'verplaatsen' naar de overkant van de kamer Maar dat mag de pret niet drukken En ik heb de meneer van de houtkachel gebeld (een volgend 'plan' ) en die zei dat het qua afstand geen probleem was (de bank komt er aan de zijkant een cm of 40/50 vandaan te staan) maar da gèf dus niks ja

Ik word echt een muts maar ik ben dus echt een beetje gelukkerig van de aankoop van een bank
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:39:42 #220
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37966098
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:35 schreef clauwheee het volgende:
Dude



Ik kan er wel acht keer op en het is een echt handige bank want als we gaan scheiden kan hij gewoon door de midden

(Ik denk dat Arty daarom overstag ging. Het appeleerde totaal niet aan zijn bindingsangst, deze aankoop)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37966305
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:37 schreef Duderinnetje het volgende:
En nu hop gekocht klaar d'r mee
Hij is wel onwíjs groot en we moeten de oranje muur 'verplaatsen' naar de overkant van de kamer Maar dat mag de pret niet drukken En ik heb de meneer van de houtkachel gebeld (een volgend 'plan' ) en die zei dat het qua afstand geen probleem was (de bank komt er aan de zijkant een cm of 40/50 vandaan te staan) maar da gèf dus niks ja

Ik word echt een muts maar ik ben dus echt een beetje gelukkerig van de aankoop van een bank
Arty, als je dit leest.....ik heb echt serieus medelijden met je Wist je dit allemaal van te voren voordat je wilde gaan samenwonen Ik kan het me niet voorstellen

Dude, veel plezier Als ik dit zo hoor dan ben je klaar tegen de tijd dat je het bejaardentehuis in gaat
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_37967118
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:39 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik kan er wel acht keer op en het is een echt handige bank want als we gaan scheiden kan hij gewoon door de midden

(Ik denk dat Arty daarom overstag ging. Het appeleerde totaal niet aan zijn bindingsangst, deze aankoop)
*Proest*

Hij is echt gaaf
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_37967261
29 euri bij de praxis



Maar eigenlijk:
Gefeliciteeeeeeeerd
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:16:08 #224
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37968107
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:01 schreef arithaterhorst het volgende:
29 euri bij de praxis

[afbeelding]

Maar eigenlijk:
Gefeliciteeeeeeeerd
O bijna net zo duur

Dank je wel
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37968390
Bankie is errug
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:21:33 #226
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_37968459
Hele mooie bank Duud!!!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:21:51 #227
141482 Q.
JurassiQ
pi_37968482
Nice!
For great justice!
pi_37968544
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:16 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

O bijna net zo duur

Dank je wel
Kan ie mooi onder staan, in de tuin...

'omdat ie niet in de woonkamer pastte'
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:25:14 #229
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37968731
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:22 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Kan ie mooi onder staan, in de tuin...

'omdat ie niet in de woonkamer pastte'
O zo!

Maar Arty gaat de voortuin overdekken en die trekken we er dan bij
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37969304
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:25 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

O zo!

Maar Arty gaat de voortuin overdekken en die trekken we er dan bij
Ja, met die partytent natuurlijk

volwaardige mannenoplossing
pi_37970734
Toffe bank hoor! Wordt het ook die kleur?
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:05:33 #232
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37971147
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:58 schreef Marsepein het volgende:
Toffe bank hoor! Wordt het ook die kleur?
Ja.
Onverstandig hè?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37971243
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Onverstandig hè?
Ach ... mijn auto heeft ecru stoffen bekleding. Het heeft exact 2,5 maand geduurd voordat de eerste niet weg te werken vlek in de bestuurdersstoel zat (K#t Mc Chicken)
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:36:13 #235
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_37972795
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:44 schreef PdeHoog het volgende:
Arty, als je dit leest.....ik heb echt serieus medelijden met je Wist je dit allemaal van te voren voordat je wilde gaan samenwonen Ik kan het me niet voorstellen

Dude, veel plezier Als ik dit zo hoor dan ben je klaar tegen de tijd dat je het bejaardentehuis in gaat
Joh, met alle toestanden waarmee ik dagelijks wordt geconfronteerd hier, valt dit ontzettend mee hoor. Ècht. En hee, eigenlijk vond ìk die bank gewoon onwijs mooi. Maar door allerlei mitsen en maren te introduceren begon Dude 'm óók heel mooi te vinden. Na een paar week moeilijk doen werd het langzaam een onmisbare toevoeging aan onze toekomstige inboedel waarvoor geen enkel alternatief te vinden was.

Het moest even duren maar hij komt er nu echt.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_37973021
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:05 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja.
Onverstandig hè?
mooie bank

en ach die kleur, wij hebben ook twee lichte banken met drie katten in huis, gaat best hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_37977951
Ik vind het gewoon een supermooie bank

En zo'n bank kan toch ook worden geimpregneerd tegen vlekken?

Anders vanaf nu alleen nog maar wit eten op de bank eten
  vrijdag 19 mei 2006 @ 07:43:03 #238
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37977981
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 07:37 schreef arithaterhorst het volgende:
Ik vind het gewoon een supermooie bank

En zo'n bank kan toch ook worden geimpregneerd tegen vlekken?

Anders vanaf nu alleen nog maar wit eten op de bank eten



Ja we hebben er een impregneersetje bij (zelfde spul, iets meer moeite, scheelt honderden euro's, zei de mevrouw)
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 09:31:16 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37979327
Gefeliciteerd met de bank!

Vertel eens wat meer over die (open) haard! Hebben jullie er al een adres voor? Is jullie rookkanaal nog in tact? Of moet die weer hersteld worden?
***
  vrijdag 19 mei 2006 @ 09:38:50 #240
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37979484
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 09:31 schreef Brighteyes het volgende:
Gefeliciteerd met de bank!

Vertel eens wat meer over die (open) haard! Hebben jullie er al een adres voor? Is jullie rookkanaal nog in tact? Of moet die weer hersteld worden?
http://www.janus.nl/modellen.html (tip van Juleh overigens)

Wij willen de 6 of de 9 Kw graag.

Rookkanaal zou er nog moeten zitten bij ons. Wel moet de schoorsteen helemaal worden doorgelicht en waar nodig gerepareerd. Dat wordt mogelijk nog een kostenpost, dus dat willen we dan eerst mbv. een camera laten bekijken.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37983485
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 09:38 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

http://www.janus.nl/modellen.html (tip van Juleh overigens)

Wij willen de 6 of de 9 Kw graag.

Rookkanaal zou er nog moeten zitten bij ons. Wel moet de schoorsteen helemaal worden doorgelicht en waar nodig gerepareerd. Dat wordt mogelijk nog een kostenpost, dus dat willen we dan eerst mbv. een camera laten bekijken.


Wij hebben straks de 9kW in de woonkeuken en 6 kW in de woonkamer
pi_38013184
Erg mooi
  zondag 21 mei 2006 @ 09:45:59 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38039526
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 09:38 schreef Duderinnetje het volgende:
http://www.janus.nl/modellen.html (tip van Juleh overigens)

Wij willen de 6 of de 9 Kw graag.

Rookkanaal zou er nog moeten zitten bij ons. Wel moet de schoorsteen helemaal worden doorgelicht en waar nodig gerepareerd. Dat wordt mogelijk nog een kostenpost, dus dat willen we dan eerst mbv. een camera laten bekijken.
De naam van de site is iig al ok. Ik heb hem ook maar even gebookmarked. Hier zou wel een heel rookkanaal nog helemeaal aangelegd moeten worden weer.
***
pi_38065874
Hoi!

Ja ik voel me schuldig

Hoe staat het? Klusdipjes zie ik?
  zondag 21 mei 2006 @ 23:29:14 #246
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38068442
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:44 schreef gurlie het volgende:
Hoi!

Ja ik voel me schuldig

Hoe staat het? Klusdipjes zie ik?
Hoi!

Hoezo?

Klusdip is reeds overwonnen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38068838
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:29 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Hoi!

Hoezo?

Klusdip is reeds overwonnen
Ja ik liet zo lang niets van me horen. En jullie maar druk verbouwen.

Gelukkig maar.

Moet nog wel veel gebeuren las ik?
  zondag 21 mei 2006 @ 23:44:53 #248
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38069252
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:36 schreef gurlie het volgende:

[..]

Ja ik liet zo lang niets van me horen. En jullie maar druk verbouwen.

Gelukkig maar.

Moet nog wel veel gebeuren las ik?
Ja. En als we het één afhebben, bedenken we weer wat anders. Zo moet de oranje muur (5 lagen , randjes met een autolakpenseeltje ) weer wit en de witte muur er tegenover oranje.
Maar het wordt wel mooi. Ooit

Eerst maar een serieus naar een nieuwe keuken kijken, dan kan de kippenslachterij naar de schroot.

Kom maar gezellig eens helpen kijken
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38074382
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:44 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja. En als we het één afhebben, bedenken we weer wat anders. Zo moet de oranje muur (5 lagen , randjes met een autolakpenseeltje ) weer wit en de witte muur er tegenover oranje.
Maar het wordt wel mooi. Ooit

Eerst maar een serieus naar een nieuwe keuken kijken, dan kan de kippenslachterij naar de schroot.

Kom maar gezellig eens helpen kijken
Straks he, als ik mijn rijbewijs heb, kom ik helpen kijken.

Dus je moet het nog een maandje of 2 zelf doen.
  maandag 22 mei 2006 @ 09:45:55 #250
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38075449
quote:
Op maandag 22 mei 2006 08:45 schreef gurlie het volgende:

[..]

Straks he, als ik mijn rijbewijs heb, kom ik helpen kijken.
Ah mooi, ik vond de buurt toch al te kinderrijk
quote:
Dus je moet het nog een maandje of 2 zelf doen.
Vandaag láten we het doen. Onze huis-klusjesman legt waterleiding en - afvoer naar de overloopkast zodat de wasmachine daar kan staan
(Waar een mens al niet blij van wordt )
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38076081
* marsepein zingt: "Het zijn de kleine dingen die het doen, die het doen..."

Zo kom je toch langzaam maar zeker bij je doel, weg met de slagerij

Komt er van de oranje muur die weer oranje-af wordt weer een gif-je
pi_38078294
quote:
Op maandag 22 mei 2006 09:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ah mooi, ik vond de buurt toch al te kinderrijk
[..]

Vandaag láten we het doen. Onze huis-klusjesman legt waterleiding en - afvoer naar de overloopkast zodat de wasmachine daar kan staan
(Waar een mens al niet blij van wordt )
!
Beetje twijfelen aan mijn rijkunsten.

Lekker achteroverleunen dus. Ruimt hij ook de troep op?
  maandag 22 mei 2006 @ 23:25:02 #253
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38106241
Heatwaves kamer heeft nu stromend water

Zodat de wasmachine er kan staan (en de droger)

Ook: Voorkamer verder geschuurd (randjes):

Mijn grijsaard na het schuren :


Kapstokjes opgehangen (het eerste dat we hebben opgehangen hier! Het dreigt na bijna vier maanden huiselijk te worden ):



En Jesus hangt weer (en het is niet eens Pasen):



Dawast weer
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38106407
Arty, grijs staat je best aardig.

En wat moet een toy-boy nu op een toilet?

V erder is een aanvoer en een afvoer van water wel handig. Vooral als je er een wasmachine neer wilt zetten

Kapstok is ok, lijken wel 2 stierenschedels:
of beter:
  maandag 22 mei 2006 @ 23:30:09 #255
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38106494
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:25 schreef Duderinnetje het volgende:
En Jesus hangt weer (en het is niet eens Pasen):
[afbeelding]
[afbeelding]
OMFG!

(en: w000t!)
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 22 mei 2006 @ 23:32:23 #256
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38106605
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:28 schreef Marsepein het volgende:
Arty, grijs staat je best aardig.

En wat moet een toy-boy nu op een toilet?

V erder is een aanvoer en een afvoer van water wel handig. Vooral als je er een wasmachine neer wilt zetten

Kapstok is ok, lijken wel 2 stierenschedels:
[afbeelding] of beter:
Zijn ook twee koeiekoppen inderdaad, maar dan kunssinnug

O echte stierenschedels lijken me ook wel gaaf
Maar ik heb ook al een hertenkop. Gaat het zo'n jachthut lijken En ik ben nog wel lid van de Dierenbescherming
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38106673
Dierenbescherming is toch alleen voor levende have? Als het al dood is, mag het best aan de muur
  maandag 22 mei 2006 @ 23:33:57 #258
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38106691
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:39 schreef Duderinnetje het volgende:

(Ik denk dat Arty daarom overstag ging. Het appeleerde totaal niet aan zijn bindingsangst, deze aankoop)


ik wil ook zo'n bank!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 22 mei 2006 @ 23:34:55 #259
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38106742
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:32 schreef Duderinnetje het volgende:

Maar ik heb ook al een hertenkop. Gaat het zo'n jachthut lijken En ik ben nog wel lid van de Dierenbescherming
Lederhosen zijn wel weer gaaf.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 22 mei 2006 @ 23:36:45 #260
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38106811
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:33 schreef Marsepein het volgende:
Dierenbescherming is toch alleen voor levende have? Als het al dood is, mag het best aan de muur
* Arty met een gerust hart vastspijkert
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38106922
Ik geloof jou niet meer
  maandag 22 mei 2006 @ 23:40:06 #262
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38106952
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:39 schreef Marsepein het volgende:
Ik geloof jou niet meer
Dulleme
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38107000
Maar vertrouwen doe ik het ook niet... ARTY, BEN JE BOVEN?
  maandag 22 mei 2006 @ 23:44:24 #264
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38107130
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:41 schreef Marsepein het volgende:
Maar vertrouwen doe ik het ook niet... ARTY, BEN JE BOVEN?
"Ja hoor, hier ben ik al marsepino. Hoe gaat het ermee jong? Met mij gaat het goed. Ik moet nu even snel weg want ik moet nog een muurtje raggelen, dus vandaar dat ik effe niet zelf inlog. Nou doei!"
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 22 mei 2006 @ 23:44:53 #265
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38107147
Dat was 'm

Arty
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38107366
Er is er maar 1 die mij marsepino noemt
pi_38107409
En Arty is dat niet ... mag je raden wie het wel is
  maandag 22 mei 2006 @ 23:50:36 #268
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38107412
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:49 schreef Marsepein het volgende:
Er is er maar 1 die mij marsepino noemt
O K*t
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 22 mei 2006 @ 23:52:28 #269
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38107507
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:50 schreef Marsepein het volgende:
En Arty is dat niet ... mag je raden wie het wel is
Jij slowchat veel te veel in mijn topique
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38110940
Jezus met posable arms...
Ik weet niet wat ik me daar nu weer bij moet voorstellen

Seht gut aus! Issut schuren nu af, of moet er nog meer?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:00:23 #272
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38119533
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 03:48 schreef arithaterhorst het volgende:
Jezus met posable arms...
Ik weet niet wat ik me daar nu weer bij moet voorstellen

Seht gut aus! Issut schuren nu af, of moet er nog meer?
Ik weet het ook niet met die Jesus. Want ik heb hem nog nooit uit de verpakking gehaald

Dát schuren is af (de vloer dus).

Er moet nog wel een vloer in de slaapkamer ook, maar dat komt later
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:11:38 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38119893
Jezus op het toilet is goed!

Ik had ooit eens uit Israel een vrij grote 3-D poster meegenomen. Zoeen waarvan de ogen meebewegen als jij beweegt. Die hing ook op het toilet. Was geen succes bij de mannen. Die voelden zich toch lichtelijk bekeken.
***
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:27:21 #274
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38120392
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:11 schreef Brighteyes het volgende:
Jezus op het toilet is goed!

Ik had ooit eens uit Israel een vrij grote 3-D poster meegenomen. Zoeen waarvan de ogen meebewegen als jij beweegt. Die hing ook op het toilet. Was geen succes bij de mannen. Die voelden zich toch lichtelijk bekeken.
O wat gaaf!!! (Ik ben gek op dat soort dingen )
Ogen die meebewogen
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:28:35 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38120426
Ik heb hem weg gedaan bij een verhuizing. Toenmalig vriendje wat inmiddels bij me woonde wilde hem niet weer op het toilet hebben. Nog steeds spijt van!
***
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:32:33 #276
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38216401
Wij hebben een top-klusdag achter de rug

Arty heeft in de voorkamer boven ("lounge-kamer") de vloer in de eerste laag lak gezet. Mooi joh Foto's volgen later, mag 'ie zelf doen

Ik heb intussen de lambrizering in de hal geverfd. Eerder in dit topic liet ik al een staaltje zien van de kleur die we in gedachten hadden: een soort ijsblauwgrijs


MAAR MENSEN WAT SAAIIIIII!!!!!

Dus het is mosterdgeel geworden


Het is een lastige kleur om te fotograferen (alsmede om te omschrijven: geel-groenig... maar toch dekt dat de lading niet ) Ik vrees dat jullie allemaal moeten komen kijken hoe het er in het echt uitziet

Als voorproefje wat foto's!

Voor:


Eerste stukkie


En verder:




De radiator maak ik weer wit

Nou dawast Ik vind het héél mooi
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:34:12 #277
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38216479
O ja PS: het lijkt met flits wel érg geel, maar het is ietsje minder fel.

Ietsje
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38216610
Ziet er cool uit Dude
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_38216644
Netjes hoor, het is volgens mij een 'oud hollandse' kleur, en de radiator hoort inderdaad wit.
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:46:32 #280
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38217005
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:38 schreef Marsepein het volgende:
Netjes hoor, het is volgens mij een 'oud hollandse' kleur, en de radiator hoort inderdaad wit.
Ja het is inderdaad een kleur die je wel op kozijnen van oude huisjes ziet

Ja ik weet het, hij moet weer wit
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:49:03 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38217101
Ga ik ook nog een keer.
Mooie kleur! Lekker ouderwets en maak snel die radiator weer wit!

Maar erg gaaf! Ben ook benieuwd naar de vloer boven!
***
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:50:07 #282
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38217145
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:32 schreef Duderinnetje het volgende:

MAAR MENSEN WAT SAAIIIIII!!!!!
Mooi geel Klopt 't dat een beetje groenig is?

(edit: ja dus )
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:54:40 #283
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38217304
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ga ik ook nog een keer.
Mooie kleur! Lekker ouderwets en maak snel die radiator weer wit!

Maar erg gaaf! Ben ook benieuwd naar de vloer boven!
Overmorgen zal de radiator weer wit zijn
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:56:18 #284
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38217353
Toen ik trouwens aan 't schilderen was heb ik vier verschillende kleuren op de muur gehad voor ik op de juiste uitkwam. (histor diamant: 'he verrek, dit is exact dezelfde kleur als m'n stucwerk van nature is. volgende kleur: jeuh, dit zou heel licht geel moeten zijn, het is heel licht vies groen. histor groet: 'Wow, dit is wel errug geel.' Uiteindelijk op histor madelief uitgekomen.)
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:58:39 #285
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38217433
[jaloers]
Knap trouwens dat je niet hier en daar over de plintjes heen hebt geschilderd.
[/jaloers]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 00:00:52 #286
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38217511
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:56 schreef gronk het volgende:
Toen ik trouwens aan 't schilderen was heb ik vier verschillende kleuren op de muur gehad voor ik op de juiste uitkwam. (histor diamant: 'he verrek, dit is exact dezelfde kleur als m'n stucwerk van nature is. volgende kleur: jeuh, dit zou heel licht geel moeten zijn, het is heel licht vies groen. histor groet: 'Wow, dit is wel errug geel.' Uiteindelijk op histor madelief uitgekomen.)
Ja klopt, dat is, zeker met wit-achtig, erg lastig. Ik schrijf de kleuren die ik heb gebruikt en die bevielen altijd op. De succesnummers uit mijn vorige huis konden hier zo weer opnieuw de muur op. Bleek toevallig - nadat we bij de verhuizing een halflege latex-emmer vonden in de gangkast- dat Arty precies hetzelfde Histor Ei-wit op zijn muren had. Ik zeg je: da's voorbestemde liefde

Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 00:07:26 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38217728
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Overmorgen zal de radiator weer wit zijn [afbeelding]
Wel met radiatorlak of doe je gewoon gewone verf?
***
  vrijdag 26 mei 2006 @ 00:10:09 #288
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38217801
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 00:00 schreef Duderinnetje het volgende:

Ja klopt, dat is, zeker met wit-achtig, erg lastig.
Nou! Ik had eerst een hele licht kleur geel in gedachten, en datgene wat er nog 't meeste in de buurt kwam, leek nog wel 't meeste op nicotineaanslag
quote:
Ik schrijf de kleuren die ik heb gebruikt en die bevielen altijd op.
Goede tip!
quote:
Ik zeg je: da's voorbestemde liefde
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 00:13:38 #289
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38217921
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 00:07 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wel met radiatorlak of doe je gewoon gewone verf?
Gewone verf. Dezelfde als op al het houtwerk zit, dat vind ik mooi staan.
En ik weet dat het wordt afgeraden ivm. verkleuring, maar in mijn vorige huis heb ik het met dezelfde hoogglans ook gedaan en dat zag er na jaren nog prachtig uit. Dus ik heb het hier in huis ook gewoon weer gebruikt.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 00:19:44 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38218142
Ja, kan volgens mij ook prima hoor. Volgens scheelt het ook wel dat verf sowieso in de loop der jaren ge-evolueerd is enzo.
***
  vrijdag 26 mei 2006 @ 00:33:59 #291
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38218572
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 00:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, kan volgens mij ook prima hoor. Volgens scheelt het ook wel dat verf sowieso in de loop der jaren ge-evolueerd is enzo.
Darwin is doorgedrongen tot de Praxis, zeker weten
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38218710
Dat maakt uit zeg! Lekker fris.

Ziet er goed uit (en idd netjes geschilderd!).
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:08:47 #293
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38225192
@Dude wel een verschil die gang zo. Ziet er erg goed uit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38225327
Wow Dude, ziet er goed uit
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:18:12 #295
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_38225505
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Wij hebben een top-klusdag achter de rug

Arty heeft in de voorkamer boven ("lounge-kamer") de vloer in de eerste laag lak gezet. Mooi joh Foto's volgen later, mag 'ie zelf doen

Ik heb intussen de lambrizering in de hal geverfd. Eerder in dit topic liet ik al een staaltje zien van de kleur die we in gedachten hadden: een soort ijsblauwgrijs


MAAR MENSEN WAT SAAIIIIII!!!!!

Dus het is mosterdgeel geworden


Het is een lastige kleur om te fotograferen (alsmede om te omschrijven: geel-groenig... maar toch dekt dat de lading niet ) Ik vrees dat jullie allemaal moeten komen kijken hoe het er in het echt uitziet
*Agenda er bij pakt
+kaart van Nederland
+kompas
+voedselpakket
+padvindersboek
+slaapzak
+tent
+voorraad water
+voorraad benzine


Ik kom er aan Duudje, op naar het Noorden!!

Oja, sneeuwkettingen ben ik nog vergeten...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:08:15 #296
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38226782
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:18 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

*Agenda er bij pakt
+kaart van Nederland
+kompas
+voedselpakket
+padvindersboek
+slaapzak
+tent
+voorraad water
+voorraad benzine


Ik kom er aan Duudje, op naar het Noorden!!

Oja, sneeuwkettingen ben ik nog vergeten...

Je kunt toch wel navigeren op de sterren en zo hè?
We staan niet op de kaart namelijk
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:08:28 #297
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_38230814
Oh ja. Er was gisteren ook nog een schuurtje gevloerd. En gelakt. Even wat pics.

Het object:

Geheel vlak krijgen leek geen optie, aangezien de naden tussen de planken hier en daar zó bol liepen dat er teveel hout vanaf zou moeten (Het is geen door-en-door hout). Dus, met de handschuurmachine heb ik zo goed en kwaad als het ging de naden van verf ontdaan.


Na het schuren kon er losgegaan worden:


Beetje smeren met verf:


Nog meer smeren:


Struikelen over de oranje Praxis overall:


En nu zoals de vloer er vanochtend bij lag:


Alleen, uit sommige nerven is de verf weggelopen, dus het moet zeker nog een keertje met kleurlak:


Nou ja, eerst nog maar even een beetje laten drogen, morgen maar weer verder.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:11:14 #298
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38230931
Mooi geworden zeg!

(je hebt trouwens wel mazzel gehad dat die lak niet ook nog op je muur terecht is gekomen)
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:50:21 #299
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_38232305
Ziet er goed uit Arty!

En dat krijg je als je als groninger met een ORANJE overal gaat lopen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:23:01 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38235438
Dat struikelen! Gelukkig viel het mee!

En het resultaat is prachtig!
***
pi_38235733
Rood

Mijn favo kleur.

Verder in: Dude en Artys Parkplatz (fünfte Teil, ganz geil!)

[ Bericht 29% gewijzigd door Duderinnetje op 28-05-2006 14:14:04 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')