Als je het echt professioneel laat doen, dan hoef je nergens op te letten...quote:Op maandag 23 mei 2005 09:53 schreef Oblivion het volgende:
We hebben een oud parket thuis liggen van Rowi.
Het is al 30 jaar oud en nog nooit wat aan gedaan....![]()
Het begint nu toch wel een aantal slijtage plekken te vertonen.
En we wilde een afspraak maken om het te laten schuren en opnieuw te laten lakken.
Hebben jullie tips, de do's and don'ts?
Het gaat om en nabij 30, 35 vierkante meter.
We hebben geen opslag ruimte dus de grote kast verdwijnt in de keuken en de rest gewoon in de tuin, onder een dekzeil.
Wat is een gangbare prijs per vierkante meter voor schuren en lakken.
Waar moeten wij op letten als leek, als je dit professioneel laat doen.
Ik was tactvol... ik vind het namelijk lelijkquote:Op maandag 23 mei 2005 11:50 schreef Oblivion het volgende:
Kijk nou naar het parket...![]()
Wat is het voor parket?![]()
Dank je...![]()
quote:Op maandag 23 mei 2005 11:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik was tactvol... ik vind het namelijk lelijk![]()
Iets te donker for my liking, maar goed, dat was de vraag ook niet.
Ehm... goede kans dat het Rowi is, en ik zou eigenlijk zeggen dat dat massief is ipv lamel. Maar goed, beter iemand bellen, laten komen kijken... Die hebben er meer verstand van dan ik.
Er is ons geadviseerd dit niet te doen, en wel om de rede dat zo'n schuurmachine niet echt goed handteerbaar is... En je hoogte verschil krijgt. Klein, maar toch.quote:Op maandag 23 mei 2005 12:04 schreef anneja het volgende:
Als het massief is zou ik het gewoon zelf doen, is echt niet heel moeilijk en ik vond het erg leuk om te doen. Vooral met die grote schuurmachinede kantenschuurmachine was de hel, die trok heel erg naar links en probeerde dan mijn sokken op te vreten.
Lakken zou ik zeker zelf doen omdat het dan eerder klaar is ('s ochtends een laag, 's avonds voor het slapen gaan een laag, 's ochtends weer een laag en dan 's middags alles weer terug zetten)
quote:Op maandag 23 mei 2005 15:14 schreef Oblivion het volgende:![]()
Lekker ding ben jij...![]()
Ik vraag niet wat je er van vindt!
Ik vraag wat anders...![]()
Voor 600 euro heb je geen nieuwe vloer en Rowi is sowieso goede kwaliteit parket dus dat lijkt me het wel waard hoor!quote:En het is Rowi! Dat is bevestigd door de man die het gelegd heeft. (eerste bewoner van dit pand...)
Enne als het goed geschuurd en gelakt word, dan wordt het nog donkerder... Me like...![]()
Maar goed, voor 600 euro is het toch een mooie prijs om dit te laten doen?
Kijk daar heb ik wat aan!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:18 schreef MacDweal het volgende:
En wat ga je krijgen voor die 600 euro. Hoeveel keer wordt de vloer gelakt. En met wat voor lak? Watergedragen of de milieu onvriendelijke lak die bijna onverslijtbaar is. Worden de kiertjes gestopt die tijdens het schuuren ontstaan?
ik weet het aantal vierkante meters niet meer van mijn voor- en achterkamer anders had ik het terug kunnen rekenenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:15 schreef Oblivion het volgende:
Oh en mag ik je brutaal vragen wat het je gekost heeft per vierkante meter?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |