Zeg eens, kom jij uit de negentiende eeuw ofzo?quote:Op maandag 17 april 2006 23:15 schreef Barcas het volgende:
Op zich is hier niets verkeerds aan, zoolang de Nederlandse vrouw, het hoofd op hol gebracht door de Suffragettes, het vertikt om voor voldoende bevolkingsaanwas te zorgen, rest ons geen andere keuze. (...) Hoe moeten wij het hoofd gaan bieden aan een millioenenleger van schuimbekkende jonge muzelmannen wanneer wijzelve tandenloos en oud zijn?
Nu zijn er onder ons, miezemeiers en slampampers, die geloven zich, wanneer zij het vuil tussen de zwarte tenen van hun nieuwe meesters maar ijverig genoeg weglikken, wanneer zij het aarschgat voor de Grootvizier maar voldoende wijd open zetten, het vege lijf te kunnen redden.
quote:Op maandag 17 april 2006 23:15 schreef Barcas het volgende:
.
Toen ik dit Paasweekeinde den Haag bezocht werd me opnieuw ten enenmale duidelijk hoe ontzettend belangrijk het welslagen der integratie onzer nieuwe landgenoten is. Grote aantallen mensen zag ik daar, die noch qua afkomst, noch qua gewoonten, iets met Nederland van doen hadden.
Mogen de statistieken een nog enigzins genuanceerd beeld geven, dat er over vijftien of twintig jaren van nu nog altijd een autochtone meerderheid zal zijn, in de praktijk zal dit volkomen anders zijn.
Ten eerste zijn in die statistieken de "derde generatie" allochtonen niet opgenomen. Zij behooren immers dan tot de ware Nederlanders. Maar dit wil niet zeggen dat zij ook daadwerkelijk geïntegreerd zullen zijn tegen die tijd.
Ten tweede zal de leeftijdsverdeling tussen alloch- en autochtonen ook dan niet gelijk zijn. De autochtonen zullen tegen die tijd veelal bestaan uit zwakke en tandenloze bejaarden, terwijl het allochtone deel juist jong, sterk en vol levenskracht zal zijn.
We zouden dus kunnen zeggen dat wij ons lot in handen van voormalige Rijksgenooten, vluchtelingen en gastarbeiders gaan leggen. Op zich is hier niets verkeerds aan, zoolang de Nederlandse vrouw, het hoofd op hol gebracht door de Suffragettes, het vertikt om voor voldoende bevolkingsaanwas te zorgen, rest ons geen andere keuze. Wél van belang is dat deze mensen dan zich de Nederlandse zeden en gebruiken voldoende eigen gemaakt hebben. Anders zal het middel erger als de kwaal blijken. Hoe moeten wij het hoofd gaan bieden aan een millioenenleger van schuimbekkende jonge muzelmannen wanneer wijzelve tandenloos en oud zijn?
Nu zijn er onder ons, miezemeiers en slampampers, die geloven zich, wanneer zij het vuil tussen de zwarte tenen van hun nieuwe meesters maar ijverig genoeg weglikken, wanneer zij het aarschgat voor de Grootvizier maar voldoende wijd open zetten, het vege lijf te kunnen redden. Dit zal echter ijdele hoop blijken.De Verlichting is bij deze uitheemse volkeren vaak nog diep onder de korenmaat verborgen.
Ter illustratie valt te denken aan de nijvere blanke boeren in Zimbabwe. Met hun kennis en arbeidslust voorzagen zij grote delen van dit land van voedsel. Dit kon Mugabe er nochthans niet van weerhouden om zijn zwarte horden naar de boerderijen te sturen, om daar te moorden, verkrachten en plunderen. Dat heel het restvolk den komende lente zonder voldoende voedsel zou komen te zitten was iets waar men niet bij stilgestaan had. Wederzijdse afhankelijkheid is dus geen garantie voor het voortbestaan!![]()
Neen, het enige wat ons rest is dus daadwerkelijk werk te gaan maken van de integratie. Dit moet onze hoogste prioriteit worden, boven die van volksgezondheid of defensie. Wanneer dit project faalt zullen we daarvoor immers zwaar voor moeten boeten. Iedere euro hiervoor is welbesteed en direct in het belang van alle Nederlanders, de oude en de nieuwe. Goedschiks of kwaadschiks zullen de Nederlandse normen en waarden overgedragen moeten worden aan de nieuwkomers. Wat hier nu aan gedaan wordt is allemaal maar half werk, van lange halen snel thuis.
Wat voor maatregelen zien jullie hiervoor noodzakelijk?
Ja, dat zal helpen bij de integratiequote:Op dinsdag 18 april 2006 00:37 schreef Lyrebird het volgende:
Ik vind het een beetje een raar stuk, Barcas. Maar ik snap waar je naar toe wil.
Het antwoord is heel simpel. Geen uitkeringen/bijstand voor immigranten (1e en 2e generatie).
Ja gek he? Verlies je je baan, dan mag je wat jou betreft of les gaan volgen of de straat op. Dat je gezin niet te vreten heeft is natuurlijk bijzaak, da's eigen verantwoordelijkheid.quote:Er zijn slechts drie keuzes: (gedeeltelijk gesubsidieerde) scholing, een baan of dakloos zijn. Wat mij betreft mag dit best tot alle Nederlanders die kunnen werken worden doorgevoerd, maar dan begint de FNV weer te krijsen, en voor je het weet heb je Franse toestanden.
'quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, dat zal helpen bij de integratie
[..]
Ja gek he? Verlies je je baan, dan mag je wat jou betreft of les gaan volgen of de straat op. Dat je gezin niet te vreten heeft is natuurlijk bijzaak, da's eigen verantwoordelijkheid.
Op naar de gaarkeukens!
Drees
Och ja, daar krijg je het "maar ze roken wel, hoor!"-argument weer.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:11 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
[..]
'
In Nederland niet te vreten?![]()
90% van de uitkeringstrekkers die geen vreten heeft, heeft dat aan zichzelf te danken.
Hoeveel bijstandsmoeders roken niet? Ipv 3 pakjes sigaretten per week, zou je ook een brood voor de kinderen kunnen kopen![]()
Och, we vegen voor het gemak de Zimbabwanen even op de grote hoop met de andere zarte horden, de schuimbekkende jonge muzelmannen. Dit ter contrast met de nijvere blanke boeren.quote:Op maandag 17 april 2006 23:15 schreef Barcas het volgende:
.
Toen ik dit Paasweekeinde den Haag bezocht werd me opnieuw ten enenmale duidelijk hoe ontzettend belangrijk het welslagen der integratie onzer nieuwe landgenoten is. Grote aantallen mensen zag ik daar, die noch qua afkomst, noch qua gewoonten, iets met Nederland van doen hadden.
Mogen de statistieken een nog enigzins genuanceerd beeld geven, dat er over vijftien of twintig jaren van nu nog altijd een autochtone meerderheid zal zijn, in de praktijk zal dit volkomen anders zijn.
Ten eerste zijn in die statistieken de "derde generatie" allochtonen niet opgenomen. Zij behooren immers dan tot de ware Nederlanders. Maar dit wil niet zeggen dat zij ook daadwerkelijk geïntegreerd zullen zijn tegen die tijd.
Ten tweede zal de leeftijdsverdeling tussen alloch- en autochtonen ook dan niet gelijk zijn. De autochtonen zullen tegen die tijd veelal bestaan uit zwakke en tandenloze bejaarden, terwijl het allochtone deel juist jong, sterk en vol levenskracht zal zijn.
We zouden dus kunnen zeggen dat wij ons lot in handen van voormalige Rijksgenooten, vluchtelingen en gastarbeiders gaan leggen. Op zich is hier niets verkeerds aan, zoolang de Nederlandse vrouw, het hoofd op hol gebracht door de Suffragettes, het vertikt om voor voldoende bevolkingsaanwas te zorgen, rest ons geen andere keuze. Wél van belang is dat deze mensen dan zich de Nederlandse zeden en gebruiken voldoende eigen gemaakt hebben. Anders zal het middel erger als de kwaal blijken. Hoe moeten wij het hoofd gaan bieden aan een millioenenleger van schuimbekkende jonge muzelmannen wanneer wijzelve tandenloos en oud zijn?
Nu zijn er onder ons, miezemeiers en slampampers, die geloven zich, wanneer zij het vuil tussen de zwarte tenen van hun nieuwe meesters maar ijverig genoeg weglikken, wanneer zij het aarschgat voor de Grootvizier maar voldoende wijd open zetten, het vege lijf te kunnen redden. Dit zal echter ijdele hoop blijken.De Verlichting is bij deze uitheemse volkeren vaak nog diep onder de korenmaat verborgen.
Ter illustratie valt te denken aan de nijvere blanke boeren in Zimbabwe. Met hun kennis en arbeidslust voorzagen zij grote delen van dit land van voedsel. Dit kon Mugabe er nochthans niet van weerhouden om zijn zwarte horden naar de boerderijen te sturen, om daar te moorden, verkrachten en plunderen. Dat heel het restvolk den komende lente zonder voldoende voedsel zou komen te zitten was iets waar men niet bij stilgestaan had. Wederzijdse afhankelijkheid is dus geen garantie voor het voortbestaan!![]()
Neen, het enige wat ons rest is dus daadwerkelijk werk te gaan maken van de integratie. Dit moet onze hoogste prioriteit worden, boven die van volksgezondheid of defensie. Wanneer dit project faalt zullen we daarvoor immers zwaar voor moeten boeten. Iedere euro hiervoor is welbesteed en direct in het belang van alle Nederlanders, de oude en de nieuwe. Goedschiks of kwaadschiks zullen de Nederlandse normen en waarden overgedragen moeten worden aan de nieuwkomers. Wat hier nu aan gedaan wordt is allemaal maar half werk, van lange halen snel thuis.
Maatregelen die de integratie bevorderen en die niet elke niet-blanke op de grote minderwaardige hoop gooien en ze om hun afkomst bij voorbaat minder rechten en kansen bieden dan wettelijk verplicht is. Zoiets. Integratie betekent ook willen accepteren.quote:Wat voor maatregelen zien jullie hiervoor noodzakelijk?
Je neemt de Openingspost nog serieus ookquote:Op maandag 17 april 2006 23:25 schreef Ponskaart het volgende:
In de grote steden baart het zorgen, want nog erger is dat al die nieuwkomers ook niet in staat zijn om te organiseren tot een voor ieder welkome acceptatie. Het is totale onaangepastheid, in feite een voortgang van waar ze voor gevlucht zijn.
Jij bent meer van het linkse pamperbeleid?quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Och ja, daar krijg je het "maar ze roken wel, hoor!"-argument weer.
"Nee, geef die daar maar geen dekentje, die gebruikt heroine!"
"Ik zag een student een biertje drinken. Dat kan hij ook uitgeven aan studieboeken!"
Zelfs patienten met longkanker en longenfyseem roken door. Roken is verslavend.
Ja, er worden wederom hele voedselbanken overlopen heden ten dage.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:11 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
[..]
'
In Nederland niet te vreten?![]()
Dan zou je die hypothetische 10% er nog niet op hoeven aankijken.quote:90% van de uitkeringstrekkers die geen vreten heeft, heeft dat aan zichzelf te danken.
Ja, het zijn de rokende Tanja's, die gelijk een fruitautomaat kinderen van onbekende lendenen uitspuwen en lekker op hun krent blijven zitten met het handje op, allemaalquote:Hoeveel bijstandsmoeders roken niet? Ipv 3 pakjes sigaretten per week, zou je ook een brood voor de kinderen kunnen kopen![]()
Oh neuh, hoe meer van dit soort nietszeggende polemiekjes er verschijnen, hoe erger de "ik mag segge wat ik denk"-mensen zichzelf voor lul zetten. Gelijk de LPF, eigenlijk. Zie het als een proefballon. Meteen door te prikken en voer voor dommen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je neemt de Openingspost nog serieus ook![]()
![]()
(of is die post ook weer gewoon sarcasme en satire, erg overtuigend dan)
Ben benieuwd of er iemand nu ook een 19-de eeuws 'Onwaakt verdorvenen der Aarde en Bevrijd Uw Werkmanslijf en -leden van de Onderdrukking der Kapitalistiesche Arbeidsgevers in Onze Industriele Samenleeving'-topic voor linksen verschijnt en daar van die linksige tiepjes gaan melden 'dat het goed is als dat eens gemeld wordt en dat de topicstarter helemaal gelijk heeft, maar 'dat je dat niet openlijk mag zeggen..'
quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je neemt de Openingspost nog serieus ook![]()
![]()
(of is die post ook weer gewoon sarcasme en satire, erg overtuigend dan)
Ben benieuwd of er iemand nu ook een 19-de eeuws 'Onwaakt verdorvenen der Aarde en Bevrijd Uw Werkmanslijf en -leden van de Onderdrukking der Kapitalistiesche Arbeidsgevers in Onze Industriele Samenleeving'-topic voor linksen verschijnt en daar van die linksige tiepjes gaan melden 'dat het goed is als dat eens gemeld wordt en dat de topicstarter helemaal gelijk heeft, maar 'dat je dat niet openlijk mag zeggen..'
Nee. Ik ben voor een redelijk, realistisch beleid, dat kinderen zoveel mogelijk uit de armoede helpt, inertie tegengaat en de menselijke waardigheid behoudt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:14 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
[..]
Jij bent meer van het linkse pamperbeleid?![]()
Tijd voor het kabinet Floripas-Mwanatabu I.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh neuh, hoe meer van dit soort nietszeggende polemiekjes er verschijnen, hoe erger de "ik mag segge wat ik denk"-mensen zichzelf voor lul zetten. Gelijk de LPF, eigenlijk. Zie het als een proefballon. Meteen door te prikken en voer voor dommen.
De topicstarters mogen dan wel even dit: Propaganda voor Beginners in vijf bondige punten. wat beter bestuderenquote:Op dinsdag 18 april 2006 09:14 schreef RM-rf het volgende:
Sjips, ik leg Bea net neerquote:Op dinsdag 18 april 2006 09:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Tijd voor het kabinet Floripas-Mwanatabu I.
Bel jij de koningin? Ik zoek het nummer van Maurice de Hond wel op.
Je mag zogen in de Kamer (echt waar!) dus dat lijkt me geen probleem. Neem het babje maar mee.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sjips, ik leg Bea net neer
Overigens ben ik wel met zwangerschapsverlof tot na het voorjaarsrecesreces ofzo, probleem?
Of de islam als hip product verkopen! Leuk, man!quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:42 schreef MouseOver het volgende:
Zet er eens wat marketingmensen op. Als ze een debiel merk als SBS6 succesvol in de markt kunnen zetten of half nederland aan de senseo kunnen krijgen dan kunnen ze ook het Nederland-gevoel(TM) stevig verankeren. Wat meer nationalisme als bindende factor zou op dat gebied helemaal geen kwaad kunnen.
Oud: "Hoe leuk zijn Marokkanen?"quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Of de islam als hip product verkopen! Leuk, man!
Dit is POL, geen ONZ.quote:
Je voelt m al aankomen he?quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:03 schreef MouseOver het volgende:
Niet voor het een of ander trouwens, maar nederland wordt op dit moment bezocht door polen die ik zelfs nadat ze er een tijdje zijn nog niet heb kunnen betrappen op enkele woorden nederlands "want ze zijn hier alleen om te werken" en "ze gaan over een tijdje toch weer terug".
Maken we gewoon nu *weer* dezelfde fout?
Polen zijn EU leden, en als het in 2007 niet gebeurd, dan gaan in 2008 of 2009 de grenzen wel open met polen onder vernieuwde Schengen verdragen. En daarmee is een Pool dus net zo EU lid als een Duitser, Belg of Fransman.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:03 schreef MouseOver het volgende:
Niet voor het een of ander trouwens, maar nederland wordt op dit moment bezocht door polen die ik zelfs nadat ze er een tijdje zijn nog niet heb kunnen betrappen op enkele woorden nederlands "want ze zijn hier alleen om te werken" en "ze gaan over een tijdje toch weer terug".
Maken we gewoon nu *weer* dezelfde fout?
Dat heeft niet zoveel met Schengen van doen, dat zijn alleen de grenscontroles. De EU als geheel kent vrij verkeer van personen, niet alleen de Schengenlanden. Voor de nieuwe EU-lidstaten mochten de oude EU-lidstaten hier een tijdelijke uitzondering op maken, voor maximaal 5 jaar, dus tot 1-5-2009. Alleen lidstaten die grenzen aan een nieuwe lidstaat (Duitsland, Oostenrijk, Italië) kunnen dan nog 2 jaar extra uitstel krijgen, maar dan moeten ze wel aan kunnen tonen dat hun economie flinke schade oploopt als ze de grenzen openstellen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Polen zijn EU leden, en als het in 2007 niet gebeurd, dan gaan in 2008 of 2009 de grenzen wel open met polen onder vernieuwde Schengen verdragen.
Vandaag heb ik toevallig het ultieme plan bedacht.quote:Op maandag 17 april 2006 23:15 schreef Barcas het volgende:
Wat voor maatregelen zien jullie hiervoor noodzakelijk?
Eerst cijfers kennen, dan masterplan bedenken. Meer dan tachtig procent van de allochtonen werkt.quote:
quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zeg eens, kom jij uit de negentiende eeuw ofzo?
Hou toch op![]()
Het ontbreekt je werkelijk aan ieder gevoel voor ironie, Floripas.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Eerst cijfers kennen, dan masterplan bedenken. Meer dan tachtig procent van de allochtonen werkt.
Moet kunnen inderdaadquote:Op dinsdag 18 april 2006 09:42 schreef MouseOver het volgende:
Zet er eens wat marketingmensen op. Als ze een debiel merk als SBS6 succesvol in de markt kunnen zetten of half nederland aan de senseo kunnen krijgen dan kunnen ze ook het Nederland-gevoel(TM) stevig verankeren. Wat meer nationalisme als bindende factor zou op dat gebied helemaal geen kwaad kunnen.
quote:Land van 1000 meningen
Het land van nuchterheid
Met z'n allen op het strand
Beschuit bij het ontbijt
Het land waar niemand zich laat gaan
Behalve als we winnen
Dan breekt acuut de passie los
Dan blijft geen mens meer binnen
Het land wars van betutteling
Geen uniform is heilig
Een zoon die noemt z'n vader Piet
Een fiets staat nergens veilig
refr.:
15 Miljoen mensen
Op dat hele kleine stukje aarde
Die schrijf je niet de wetten voor
Die laat je in hun waarde
15 Miljoen mensen
Op dat hele kleine stukje aarde
Die moeten niet 't keurslijf in
Die laat je in hun waarde
Het land vol groepen van protest
Geen chef die echt de baas is
Gordijnen altijd open zijn
Lunch een broodje kaas is
Het land vol van verdraagzaamheid
Alleen niet voor de buurman
De grote vraag die blijft altijd
Waar betaalt 'ie nou z'n huur van
't Land dat zorgt voor iedereen
Geen hond die van een goot weet
Met nassiballen in de muur
En niemand die droog brood eet
refr.(2x)
Tja je kan er een beetje positief tegenaan kijken of negatiefquote:Op donderdag 20 april 2006 12:33 schreef -scorpione- het volgende:
Dat liedje is allang niet meer van toepassing. Het is ieder voor zich in een land waar je door de idiote hoeveelheid regeltjes de wet niet meer kunt zien.
quote:Op donderdag 20 april 2006 12:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja je kan er een beetje positief tegenaan kijken of negatief. Dat is een keuze ik ga voor positief.
Nee je loopt met een erg negatieve blik rond, je hoeft niet persé alles negatief uit te leggen. Zo slecht gaat het hier in Nederland nou ook weer nietquote:Op donderdag 20 april 2006 12:46 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik wil best positief zijn, maar ik ga niet met oogkleppen op lopen.
![]()
Ik dacht dat men het nu net zo belangrijk vond dat de allochtonen zich beter aan de nederlandse regeltjes gingen houden...?quote:Op donderdag 20 april 2006 12:33 schreef -scorpione- het volgende:
Dat liedje is allang niet meer van toepassing. Het is ieder voor zich in een land waar je door de idiote hoeveelheid regeltjes de wet niet meer kunt zien.
Het gaat erom dat er al jaren een trend bezig is en het lijkt er in de verste verte niet op dat die trend gekeerd wordt. Dat het nu nog niet zo slecht is betekent niet dat het over een paar jaar nog zo goed is. Het (grootste) probleem zijn in mijn ogen al helemaal niet de buitenlanders en dat ze zich moeten aanpassen. Ik maak me eerder zorgen over wáár ze zich aan aan moeten passen...quote:Op donderdag 20 april 2006 12:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee je loopt met een erg negatieve blik rond, je hoeft niet persé alles negatief uit te leggen. Zo slecht gaat het hier in Nederland nou ook weer niet.
Wat is het voordeel dan daaraan?quote:Op donderdag 20 april 2006 12:48 schreef dVTB het volgende:
Ik zie veel meer in het stimuleren van terugkeer naar het land van herkomst.
Voor jonge, geschoolde en ondernemende personen is in Nederland (vanzelf) wel plaats. Die mensen vinden hier hun weg wel. Zieken en zwakken vormen op zich geen probleem. Criminelen moet je VEEL HARDER aanpakken dan nu het geval is (en daarmee bedoel ik dan niet alleen allochtone criminelen). Criminele allochtonen (in dit geval) zullen moeten inzien dat ze in Nederland niet wegkomen met misdaad. Zo gauw dat een feit is, hebben ze twee opties: of zich aanpassen, of hun 'geluk' elders beproeven.quote:Op donderdag 20 april 2006 13:00 schreef RM-rf het volgende:
Je zult zien dat enkel de mensen die er voordeel aan hebben, verdwijnen... dat zijn niet de probleemgevallen, maar juist de jonge, ondernemende en goed geschoolde personen...
De zieken, zwakken, criminelen blijven achter, die heben het gewoon overall beter in nederland dan in hun thuisland (om maar niet te spreken over de groep tweede en derde generatie marokkanen, die bv zelf in nederland geboren en opgegroeid zijn).
Daarbij kost een migratiebeleid veel geld ... terwijl er gelijktijdig nieuwe groepen, bv polen en oost-europeanen weer aangeworven worden, die waarschijnlijk de problemen in de toekomst gaan geven, die slecht nederlands praten en weinig sociale binding hebben...
Een actief migratiebeleid is je enorm in de vingers snijden .... Dat zou nederland toch in de vijftiger jaren van de vorige eeuw geleerd moeten hebben?
Of zijn ze zich steeds ongewenster gaan voelen?quote:Op donderdag 20 april 2006 13:11 schreef dVTB het volgende:
[..]En wanneer er eventueel geschoolde mensen vrijwillig kiezen voor terugkeer naar hun land van herkomst, wat is dan het probleem? Het is dan toch overduidelijk dat daar hun hart ligt? Die mensen waren dan kennelijk sowieso niet van plan om in de Nederlandse samenleving te integreren.
Als je het goed aanpakt, zijn er VEEL mensen die denken er voordeel bij te hebben om terug te keren naar het land van herkomst. Ik geef dus aan dat je dat moet stimuleren.quote:Op donderdag 20 april 2006 13:21 schreef RM-rf het volgende:
Een emigratie-beleid kost geld ... je geeft mensen eigenlijk geld om te vertrekken ..
wie pakken dat (graag) aan? mensen die werkelijk denken voordeel erbij te hebben ... dus juist de mensen die een groter slagingskans hebben, en dat zijn juist jonge ondernemende mensen, capabele personen ...
Kwestie van strengere voorwaarden stellen aan uitkeringen en gezondheidszorg. Deze mensen in hun eigen land financieel ondersteunen is op de lange termijn goedkoper dan ze hier steunen.quote:Op donderdag 20 april 2006 13:21 schreef RM-rf het volgende:
De 'losers', de zwakkeren in de samenleving, de ongeschoolden hebben weinig voordeel bij een terugkeer .... een ongeschoolde chronisch zieke heeft het domweg altijd beter in nederland dan in zijn herkomstland, al geef je nog zoveel geld (tenzij je natuurlijk wel heel veel gaat financieren, maar dan wordt het emigratiebeleid wel heel erg kostenintensief)
Niet te vergelijken met de situatie nu. De mensen die toen weggingen waren autochtone Nederlanders, die ervoor kozen om elders een toekomst op te bouwen. Overigens is hetzelfde nog altijd aan de gang, vandaag de dag! Waarom, denk je?quote:Op donderdag 20 april 2006 13:21 schreef RM-rf het volgende:
kijk naar het migratiebeleid in de 50'er jaren, onder het motto 'nederland is vol' .... dat legde nu net de basis voor de huidige problemen met gastarbeiders... er vertrokken teveel goede, geschoolde en ondernemende mensen, mensen die in hun migratielanden veelal best succesvol waren, juist door hun ondernemningszin..
Ik zeg NIET dat wel of niet geïntegreerd zijn 1-op-1 samengaat met al dan niet geschoold zijn. WEL zeg ik dat Mohammed B zelf de keuze maakte om radicale lectuur te lezen, radicale internetsites te bezoeken. Wel stel ik vast dat veel allochtone jongeren zonder diploma het VMBO verlaten, dus er ook zelf voor kiezen om niet te leren. Misschien moet je wel toe naar een heel extreme maatregel (voor extreme problemen helpen alleen ingrijpende maatregelen): geen diploma? Dan geen uitkering. Kan zowel voor allochtonen als autochtonen gelden, alleen zwakbegaafden uitgezonderd.quote:Op donderdag 20 april 2006 13:21 schreef RM-rf het volgende:
Denk je werkelijk dat 'integratie' een soort van keuze is, die mensen weloverwogen kunnen nemen?... dat er een keiharde indeling is tussen 'goede' en 'slechte' allochtonen ... juist de intelligente, beter geschoolde, en sociaal betrokken kunnen de grootste problemen veroorzaken: kijk naar iemand als Mohammed B., geen dommertje, iemand die betrokken was bij het sociaal werk, initiatiefrijk ... geen scooterende loser, geen tasjedief, maar een intellectueeltje... die moeite heeft gedaan in de nederlandse samenleving te passen ...
Daarvoor heb ik dan ook NIET gepleit. Je moet wel lezen wat ik schrijf. Ik heb alleen gesteld dat met een veel strenger strafklimaat in Nederland de perceptie van criminelen verandert. Men (allochtoon en autochtoon) zal dan moeten gaan inzien dat misdaad in Nederland niet loont en dat je uiteindelijk langdurige straf kunt krijgen. De criminelen in kwestie zullen zich dan moeten aanpassen. Hierbij geldt voor allochtonen alleen het verschil dat ze kunnen terugkeren naar hun land van herkomst (lees: land waarvan ze ook een paspoort hebben).quote:Op donderdag 20 april 2006 13:21 schreef RM-rf het volgende:
Met strafrecht maak je geen samenleving .. harder straffen maakt mensen echt niet minder crimineel, hooguit veranderd de risico-inschatting van criminelen....Het is verder zeer twijfelachtig of je allochtone criminelen opeens anders moet gaan behandelen, zeker anders bestraffen dan autochtonen, juist het non-discriminatoire aspect van het strafrecht, het feit dat justitie 'blind' is, is altijd een zeer belangrijke peiler geweest, en met grond, om te vermijden dat teveel subjectieve en politiek gemotiveerde ideeen wortel kunnen vatten in het strafrecht...
nee, dat is een foute motivering:quote:Op donderdag 20 april 2006 13:33 schreef dVTB het volgende:
Deze mensen in hun eigen land financieel ondersteunen is op de lange termijn goedkoper dan ze hier steunen.
Momenteel worden er geen miljoenen uitgegeven om autochtonen te doen emigreren... dat is wel wat anders ...quote:Niet te vergelijken met de situatie nu. De mensen die toen weggingen waren autochtone Nederlanders, die ervoor kozen om elders een toekomst op te bouwen. Overigens is hetzelfde nog altijd aan de gang, vandaag de dag! Waarom, denk je?
ik ben het niet op veel eens met Fortuyn... maar hij had groot gelijk toen hij zei dat 'onze probleemallochtonen _ons_ probleem zijn, en gewoon in nederland opgelost moet worden, niet denken het probleem te kunnen afschuiven.. dat functioneert domweg toch nietquote:Hierbij geldt voor allochtonen alleen het verschil dat ze kunnen terugkeren naar hun land van herkomst (lees: land waarvan ze ook een paspoort hebben).
Ik denk dat het inderdaad geen slecht idee is om meer belastinggeld te stoppen in het eerder en langer opsluiten van criminelen. Er zijn op sommige gebieden te lichte straffen, met name in de categorie moord en verkrachting. Moord, daar moet meteen 15 jaar op staan, niet 6 jaar TBS ofzo.quote:Op donderdag 20 april 2006 13:11 schreef dVTB het volgende:
Voor jonge, geschoolde en ondernemende personen is in Nederland (vanzelf) wel plaats. Die mensen vinden hier hun weg wel. Zieken en zwakken vormen op zich geen probleem. Criminelen moet je VEEL HARDER aanpakken dan nu het geval is (en daarmee bedoel ik dan niet alleen allochtone criminelen).
Daar heb je dus dat woord weer. "zich aanpassen"quote:Criminele allochtonen (in dit geval) zullen moeten inzien dat ze in Nederland niet wegkomen met misdaad. Zo gauw dat een feit is, hebben ze twee opties: of zich aanpassen, of hun 'geluk' elders beproeven.
Het grote verschil met toen is dat er toen helemaal geen emigratiebeleid was. Dat wil zeggen, het beleid was: "blijf alstublieft hier, want we hebben je HARD nodig om het land weer op te bouwen". De regering had geen beleid om emigratie te helpen, ze hadden een beleid om proberen te voorkomen dat ze weggingen.quote:Op donderdag 20 april 2006 13:49 schreef RM-rf het volgende:
nee, als je beweert dat het emigratiebeleid in de vijftiger geheel anders is 'omdat het toen geen allochtonen' betrof... integendeel, er zijn verdomd veel overeenkomsten, ook in de opvattingen over de doelgroep 'die maar moest vertrekken', die 'in nederland geen toekomst had' .....
Lijkt me een zeer slecht plan. Het is namelijk zo dat zo'n 70% van de allochtonen in Nederland gewoon werkt, en dat werk moet dan weer gedaan worden door anderen. Je kunt dan de autochtone werklozen weer optrommelen natuurlijk en al die Turken en Marokkanen gaan vervangen, maar op een gegeven moment loop je tegen het probleem aan dat je wederom werknemers nodig gaat hebben voor een groeiende economie. En als je dan al de goede allochtonen terug hebt gestuurd, moet je putten uit nieuwe bronnen, en krijg je wederem een lading immigranten die de taal niet machtig zijn, de cultuur niet kennen, etc.quote:Op donderdag 20 april 2006 12:48 schreef dVTB het volgende:
Ik zie veel meer in het stimuleren van terugkeer naar het land van herkomst.
Bij mijn weten is het voor iedereen gelijk, en is er op gronde van de wetgeving voor gelijke behandeling en de Nederlandse grondwet geen verschil tussen een "westerse" en een "niet-westerse" allochtoon wanneer het aankomt op staatsburgerschap.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:10 schreef rutger05 het volgende:
Ik denk dat men in het algemeen wel de vrij voor de hand liggende conclusie mag trekken dat het Nederlandse staatsburgerschap te gemakkelijk en te vrijblijvend te verkrijgen was voor voornamelijk (bepaalde) niet-westerse allochtonen
Moslims hier hebben te accepteren dat hun geloof niet het belang in de samenleving heeft zoals het dat in hun land van herkomst misschien wel heeft. Je kunt niet overal ruimte voor geven, zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:31 schreef maartena het volgende:
We zitten met 1 miljoen islamieten in Nederland, we hebben ze voor het grootste deel zelf naar Nederland gehaald, en we moeten dus ook de gevolgen daarvan accepteren. En we kunnen die gevolgen steeds verder van ons weg drukken onder het mom van de "ver van mijn bed show", of we kunnen proberen die multiculturele samenleving op een of andere manier toch te laten werken, hoe moeilijk het ook is.
Nee, maar wel met Mexicanen en Zuid-Amerikanen. Kwestie van Geografische locatie, niets meer niets minder.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:28 schreef Igen het volgende:
En de VS ook. Als een vrouw daar op vakantie bevalt, is het kind automatisch Amerikaans staatsburger. Heeft dat dan ook zoveel problemen met de moslims opgeleverd?
Wat bedoel je precies met "ruimte geven"?quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:33 schreef -scorpione- het volgende:
Moslims hier hebben te accepteren dat hun geloof niet het belang in de samenleving heeft zoals het dat in hun land van herkomst misschien wel heeft. Je kunt niet overal ruimte voor geven, zo werkt het niet.
Je haalt geen vreemd voorbeeld aan, maar ik vermoed dat de immigranten van de volken die jij noemt meer geneigd zijn om zich aan te passen en dat de culturen van de genoemde volken ook meer overeenkomen en meer overbrugbaar zijn met de westerse cultuur in het algemeen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Ander volk, zelfde probleem in principe.
Of haal ik nu een vreemd voorbeeld aan?
De enige overeenkomst die ze hebben is dat ze beiden een Christelijk geloof aanhangen. Het overgrote merendeel van de Mexicanen is namelijk Katholiek, en dan vaak ook nog van de vrij gelovige zijde.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:59 schreef rutger05 het volgende:
Je haalt geen vreemd voorbeeld aan, maar ik vermoed dat de immigranten van de volken die jij noemt meer geneigd zijn om zich aan te passen en dat de culturen van de genoemde volken ook meer overeenkomen en meer overbrugbaar zijn met de westerse cultuur in het algemeen.
Onder dwang Nederlands leren en onderricht in de Nederlandse cultuur. Hen duidelijk maken dat wij in Nederland niet gediend zijn van barbaarse en achterlijke gewoonten. Bij onwillig gedrag t.a.v. de heropvoeding dient keihard te worden ingegrepen: van inhouden van uitkering tot uitzetting uit Nederland.quote:Op maandag 17 april 2006 23:15 schreef Barcas het volgende:Wat voor maatregelen zien jullie hiervoor noodzakelijk?
En wat doe je tegen de autochtone NLders dan? De fraude tiert welig in dit land, net zo achterlijk, net zo verwerperlijk, uitzetten?quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:47 schreef Ippon het volgende:
[..]
Onder dwang Nederlands leren en onderricht in de Nederlandse cultuur. Hen duidelijk maken dat wij in Nederland niet gediend zijn van barbaarse en achterlijke gewoonten. Bij onwillig gedrag t.a.v. de heropvoeding dient keihard te worden ingegrepen: van inhouden van uitkering tot uitzetting uit Nederland.
Verstaat die "stereotype blanke Amerikaan" in jouw regio eigenlijk wel (enigszins) spaans? Die irritatie speelt in nederland ook nog behoorlijk mee, namelijk dat vrijwel geen enkele autochtone nederlander ook maar iets van welke arabische taal dan ook begrijpt. De overeenkomsten die je noemt zijn idd erg treffend.quote:
Waar men in Nederland op school Duits, Frans en Engels krijgt, krijgt men hier op de Highschool Spaans. De meesten hebben dus een paar jaartjes Spaans gehad, en verstaan wel een paar zinnen of woordjes, althans de jongere generatie wel. Maar dan heb ik het over California, ik geloof niet dat ze in bijv. Montana of Michigan ofzo Spaans geven op school, omdat daar veel minder Mexicanen wonen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:00 schreef MouseOver het volgende:
Verstaat die "stereotype blanke Amerikaan" in jouw regio eigenlijk wel (enigszins) spaans? Die irritatie speelt in nederland ook nog behoorlijk mee, namelijk dat vrijwel geen enkele autochtone nederlander ook maar iets van welke arabische taal dan ook begrijpt. De overeenkomsten die je noemt zijn idd erg treffend.
Maar waarom wel een Christelijke of Katholieke school? Als zo'n moslim school nou net zoals ik vroeger op school moest bidden en onderwijs kreeg over Katholicisme, de kinderen leert over de Islam en op vrijdag gebed houdt?quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:56 schreef -scorpione- het volgende:
Een moslimschool in NL is onzin, totaal niet nodig.
Christelijke scholen moeten ook weg, religie hoort niet op school, dat doe je maar ergens anders. Een vak religie waar alles aan bod komt prima, maar verder niet in de gedragscodes e.d.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar waarom wel een Christelijke of Katholieke school? Als zo'n moslim school nou net zoals ik vroeger op school moest bidden en onderwijs kreeg over Katholicisme, de kinderen leert over de Islam en op vrijdag gebed houdt?
Eigenlijk is daar (voor zover ze dus geen haat gaan zitten prediken) nauwelijks verschil tussen een Christelijke en een Moslim school lijkt me..... behalve dan dat het voor ons Nederlanders zo anders is. Brr... anders! Dat is eng!
Islam is toch de religie van vrede volgens het WRR? Hitler was toch een westerling? Hoe kunnen niet-westerlingen dan oproepen tot haat en vernietiging? Dat kunnen toch alleen blanke Europeanen?quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Eigenlijk is daar (voor zover ze dus geen haat gaan zitten prediken) nauwelijks verschil tussen een Christelijke en een Moslim school lijkt me..... behalve dan dat het voor ons Nederlanders zo anders is. Brr... anders! Dat is eng!
Och gut, ga je nu met kloon accounts werken om je gelijk te halen?quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:55 schreef Scepsis het volgende:
Ik vind dat Maartena groot gelijk heeft.
quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:59 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Och gut, ga je nu met kloon accounts werken om je gelijk te halen?![]()
Dat hebben ze onder het communisme ook geprobeerd, om de religie buiten de scholen te houden. Is ze nooit gelukt, en zal ook in Nederland niet echt lukken. We hebben hier zelfs een Christelijke (NCRV), Evangelische (EO) en Katholieke (KRO) omroepen op de televisie, en volgens mij hebben de moslims er ook nog eentje.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:15 schreef -scorpione- het volgende:
Christelijke scholen moeten ook weg, religie hoort niet op school, dat doe je maar ergens anders. Een vak religie waar alles aan bod komt prima, maar verder niet in de gedragscodes e.d.
Ik beticht niemand ergens wat van. Voor hen die niet gelovig zijn hebben we openbare scholen. En in de praktijk sturen veel moslims hun kinderen ook naar openbare scholen trouwens, omdat zij geen Christelijke waarden leren zoals de Christelijke en Katholieke scholen wel doen. Is het dan niet beter om Moslim scholen erbij te hebben daar waar er vraag naar is?quote:En niet meteen iemand betichten moslim of christelijk te zijn, daar word ik zo gvd moe van. Ik ben geen christen, geen jood, geen moslim, etc.
Ik heb daar ook zo over gedacht, totdat ik las hoe het er op veel van die moslimscholen aan toe gaat (denk aan het verhaal van die Nederlandse lerares die uiteindelijk opstapte). Noem het maar een Benjamin Franklin openbaring. Er wordt dus wel haat gepredikt en kinderen krijgen normen en waarden mee die niet in Nederland passen. Er zullen best goede moslimscholen zijn, waar op een verantwoorde manier les wordt gegeven, maar wat mij betreft worden al die scholen gesloten, totdat ze allemaal onderwijs geven dat past in Nederland.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar waarom wel een Christelijke of Katholieke school? Als zo'n moslim school nou net zoals ik vroeger op school moest bidden en onderwijs kreeg over Katholicisme, de kinderen leert over de Islam en op vrijdag gebed houdt?
En daar kan ik best inkomen. Er is geen enkele reden om haat te prediken in scholen. Maar in plaatsen zoals Rijssen bijvoorbeeld zijn er ook Christelijke scholen waar men met een bepaalde haat jegens andere lesgeeft, bijvoorbeeld homo's. En alhoewel ik dat slechts baseer op verhalen van mijn familie die uit die plaats komt, weet ik wel zeker dat er in Rijssen een bepaalde sociale controle tussen school en kerk bestaat, en op maandag kun je dus de vraag krijgen waarom je de dag ervoor niet naar de kerk was geweest....quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:33 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb daar ook zo over gedacht, totdat ik las hoe het er op veel van die moslimscholen aan toe gaat (denk aan het verhaal van die Nederlandse lerares die uiteindelijk opstapte). Noem het maar een Benjamin Franklin openbaring. Er wordt dus wel haat gepredikt en kinderen krijgen normen en waarden mee die niet in Nederland passen. Er zullen best goede moslimscholen zijn, waar op een verantwoorde manier les wordt gegeven, maar wat mij betreft worden al die scholen gesloten, totdat ze allemaal onderwijs geven dat past in Nederland.
en daar verlaat je de gedachtenwereld van een liberaal, en betreed de gedachtegang van een dogmaticus .....quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:33 schreef Lyrebird het volgende:
maar wat mij betreft worden al die scholen gesloten, totdat ze allemaal onderwijs geven dat past in Nederland.
Doe je nou in je laatste alinea niet precies waar je in de voorlaatste alinea voor waarschuwt?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:07 schreef RM-rf het volgende:
en daar verlaat je de gedachtenwereld van een liberaal, en betreed de gedachtegang van een dogmaticus .....
Punt is dat je bv bij onderwijs als 'overheid' geen leidraad mag opleggen, moet oppassen met richtlijnen, zeker waar je een moraal opdringt .... juist omdat je dan een direkt inbreuk maakt op een essentiele liberaal-individuele vrijheid, namelijk de vrijheid van gedachten....
gedachten _kun_ je anderen niet opleggen...
zodra je gaat denken dat je het wel kunt doen, en daartoe actie onderneemt, ben je zelf een dogmatische conservatief die opgelegde waarden serveert (daar is natuurlijk bij een bepaalde doelgroep, van veelal kwetsbare en geweldsbereide jongelingen wel behoefte aan)...
Het is wel van belang dat de overheid wel realiseert in welke mate ze wel 'richtlijnen' kan vastestellen, waarbinen die vrijheid van individuele gedachtegangen gewaarborgd blijven ...
Dat betekent dat men enerzijds naturlijk de mogelijkheid biedt om religieuze nstanties 'eigen' onderwijs te laten geven, maar daaraan ook zelf, zijn eigen 'liberale normen' te koppelen, oftewel, een afweging tussen individuele vrijheden, maar ook collectief belang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |