Zeg eens, kom jij uit de negentiende eeuw ofzo?quote:Op maandag 17 april 2006 23:15 schreef Barcas het volgende:
Op zich is hier niets verkeerds aan, zoolang de Nederlandse vrouw, het hoofd op hol gebracht door de Suffragettes, het vertikt om voor voldoende bevolkingsaanwas te zorgen, rest ons geen andere keuze. (...) Hoe moeten wij het hoofd gaan bieden aan een millioenenleger van schuimbekkende jonge muzelmannen wanneer wijzelve tandenloos en oud zijn?
Nu zijn er onder ons, miezemeiers en slampampers, die geloven zich, wanneer zij het vuil tussen de zwarte tenen van hun nieuwe meesters maar ijverig genoeg weglikken, wanneer zij het aarschgat voor de Grootvizier maar voldoende wijd open zetten, het vege lijf te kunnen redden.
quote:Op maandag 17 april 2006 23:15 schreef Barcas het volgende:
.
Toen ik dit Paasweekeinde den Haag bezocht werd me opnieuw ten enenmale duidelijk hoe ontzettend belangrijk het welslagen der integratie onzer nieuwe landgenoten is. Grote aantallen mensen zag ik daar, die noch qua afkomst, noch qua gewoonten, iets met Nederland van doen hadden.
Mogen de statistieken een nog enigzins genuanceerd beeld geven, dat er over vijftien of twintig jaren van nu nog altijd een autochtone meerderheid zal zijn, in de praktijk zal dit volkomen anders zijn.
Ten eerste zijn in die statistieken de "derde generatie" allochtonen niet opgenomen. Zij behooren immers dan tot de ware Nederlanders. Maar dit wil niet zeggen dat zij ook daadwerkelijk geïntegreerd zullen zijn tegen die tijd.
Ten tweede zal de leeftijdsverdeling tussen alloch- en autochtonen ook dan niet gelijk zijn. De autochtonen zullen tegen die tijd veelal bestaan uit zwakke en tandenloze bejaarden, terwijl het allochtone deel juist jong, sterk en vol levenskracht zal zijn.
We zouden dus kunnen zeggen dat wij ons lot in handen van voormalige Rijksgenooten, vluchtelingen en gastarbeiders gaan leggen. Op zich is hier niets verkeerds aan, zoolang de Nederlandse vrouw, het hoofd op hol gebracht door de Suffragettes, het vertikt om voor voldoende bevolkingsaanwas te zorgen, rest ons geen andere keuze. Wél van belang is dat deze mensen dan zich de Nederlandse zeden en gebruiken voldoende eigen gemaakt hebben. Anders zal het middel erger als de kwaal blijken. Hoe moeten wij het hoofd gaan bieden aan een millioenenleger van schuimbekkende jonge muzelmannen wanneer wijzelve tandenloos en oud zijn?
Nu zijn er onder ons, miezemeiers en slampampers, die geloven zich, wanneer zij het vuil tussen de zwarte tenen van hun nieuwe meesters maar ijverig genoeg weglikken, wanneer zij het aarschgat voor de Grootvizier maar voldoende wijd open zetten, het vege lijf te kunnen redden. Dit zal echter ijdele hoop blijken.De Verlichting is bij deze uitheemse volkeren vaak nog diep onder de korenmaat verborgen.
Ter illustratie valt te denken aan de nijvere blanke boeren in Zimbabwe. Met hun kennis en arbeidslust voorzagen zij grote delen van dit land van voedsel. Dit kon Mugabe er nochthans niet van weerhouden om zijn zwarte horden naar de boerderijen te sturen, om daar te moorden, verkrachten en plunderen. Dat heel het restvolk den komende lente zonder voldoende voedsel zou komen te zitten was iets waar men niet bij stilgestaan had. Wederzijdse afhankelijkheid is dus geen garantie voor het voortbestaan!![]()
Neen, het enige wat ons rest is dus daadwerkelijk werk te gaan maken van de integratie. Dit moet onze hoogste prioriteit worden, boven die van volksgezondheid of defensie. Wanneer dit project faalt zullen we daarvoor immers zwaar voor moeten boeten. Iedere euro hiervoor is welbesteed en direct in het belang van alle Nederlanders, de oude en de nieuwe. Goedschiks of kwaadschiks zullen de Nederlandse normen en waarden overgedragen moeten worden aan de nieuwkomers. Wat hier nu aan gedaan wordt is allemaal maar half werk, van lange halen snel thuis.
Wat voor maatregelen zien jullie hiervoor noodzakelijk?
Ja, dat zal helpen bij de integratiequote:Op dinsdag 18 april 2006 00:37 schreef Lyrebird het volgende:
Ik vind het een beetje een raar stuk, Barcas. Maar ik snap waar je naar toe wil.
Het antwoord is heel simpel. Geen uitkeringen/bijstand voor immigranten (1e en 2e generatie).
Ja gek he? Verlies je je baan, dan mag je wat jou betreft of les gaan volgen of de straat op. Dat je gezin niet te vreten heeft is natuurlijk bijzaak, da's eigen verantwoordelijkheid.quote:Er zijn slechts drie keuzes: (gedeeltelijk gesubsidieerde) scholing, een baan of dakloos zijn. Wat mij betreft mag dit best tot alle Nederlanders die kunnen werken worden doorgevoerd, maar dan begint de FNV weer te krijsen, en voor je het weet heb je Franse toestanden.
'quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, dat zal helpen bij de integratie
[..]
Ja gek he? Verlies je je baan, dan mag je wat jou betreft of les gaan volgen of de straat op. Dat je gezin niet te vreten heeft is natuurlijk bijzaak, da's eigen verantwoordelijkheid.
Op naar de gaarkeukens!
Drees
Och ja, daar krijg je het "maar ze roken wel, hoor!"-argument weer.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:11 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
[..]
'
In Nederland niet te vreten?![]()
90% van de uitkeringstrekkers die geen vreten heeft, heeft dat aan zichzelf te danken.
Hoeveel bijstandsmoeders roken niet? Ipv 3 pakjes sigaretten per week, zou je ook een brood voor de kinderen kunnen kopen![]()
Och, we vegen voor het gemak de Zimbabwanen even op de grote hoop met de andere zarte horden, de schuimbekkende jonge muzelmannen. Dit ter contrast met de nijvere blanke boeren.quote:Op maandag 17 april 2006 23:15 schreef Barcas het volgende:
.
Toen ik dit Paasweekeinde den Haag bezocht werd me opnieuw ten enenmale duidelijk hoe ontzettend belangrijk het welslagen der integratie onzer nieuwe landgenoten is. Grote aantallen mensen zag ik daar, die noch qua afkomst, noch qua gewoonten, iets met Nederland van doen hadden.
Mogen de statistieken een nog enigzins genuanceerd beeld geven, dat er over vijftien of twintig jaren van nu nog altijd een autochtone meerderheid zal zijn, in de praktijk zal dit volkomen anders zijn.
Ten eerste zijn in die statistieken de "derde generatie" allochtonen niet opgenomen. Zij behooren immers dan tot de ware Nederlanders. Maar dit wil niet zeggen dat zij ook daadwerkelijk geïntegreerd zullen zijn tegen die tijd.
Ten tweede zal de leeftijdsverdeling tussen alloch- en autochtonen ook dan niet gelijk zijn. De autochtonen zullen tegen die tijd veelal bestaan uit zwakke en tandenloze bejaarden, terwijl het allochtone deel juist jong, sterk en vol levenskracht zal zijn.
We zouden dus kunnen zeggen dat wij ons lot in handen van voormalige Rijksgenooten, vluchtelingen en gastarbeiders gaan leggen. Op zich is hier niets verkeerds aan, zoolang de Nederlandse vrouw, het hoofd op hol gebracht door de Suffragettes, het vertikt om voor voldoende bevolkingsaanwas te zorgen, rest ons geen andere keuze. Wél van belang is dat deze mensen dan zich de Nederlandse zeden en gebruiken voldoende eigen gemaakt hebben. Anders zal het middel erger als de kwaal blijken. Hoe moeten wij het hoofd gaan bieden aan een millioenenleger van schuimbekkende jonge muzelmannen wanneer wijzelve tandenloos en oud zijn?
Nu zijn er onder ons, miezemeiers en slampampers, die geloven zich, wanneer zij het vuil tussen de zwarte tenen van hun nieuwe meesters maar ijverig genoeg weglikken, wanneer zij het aarschgat voor de Grootvizier maar voldoende wijd open zetten, het vege lijf te kunnen redden. Dit zal echter ijdele hoop blijken.De Verlichting is bij deze uitheemse volkeren vaak nog diep onder de korenmaat verborgen.
Ter illustratie valt te denken aan de nijvere blanke boeren in Zimbabwe. Met hun kennis en arbeidslust voorzagen zij grote delen van dit land van voedsel. Dit kon Mugabe er nochthans niet van weerhouden om zijn zwarte horden naar de boerderijen te sturen, om daar te moorden, verkrachten en plunderen. Dat heel het restvolk den komende lente zonder voldoende voedsel zou komen te zitten was iets waar men niet bij stilgestaan had. Wederzijdse afhankelijkheid is dus geen garantie voor het voortbestaan!![]()
Neen, het enige wat ons rest is dus daadwerkelijk werk te gaan maken van de integratie. Dit moet onze hoogste prioriteit worden, boven die van volksgezondheid of defensie. Wanneer dit project faalt zullen we daarvoor immers zwaar voor moeten boeten. Iedere euro hiervoor is welbesteed en direct in het belang van alle Nederlanders, de oude en de nieuwe. Goedschiks of kwaadschiks zullen de Nederlandse normen en waarden overgedragen moeten worden aan de nieuwkomers. Wat hier nu aan gedaan wordt is allemaal maar half werk, van lange halen snel thuis.
Maatregelen die de integratie bevorderen en die niet elke niet-blanke op de grote minderwaardige hoop gooien en ze om hun afkomst bij voorbaat minder rechten en kansen bieden dan wettelijk verplicht is. Zoiets. Integratie betekent ook willen accepteren.quote:Wat voor maatregelen zien jullie hiervoor noodzakelijk?
Je neemt de Openingspost nog serieus ookquote:Op maandag 17 april 2006 23:25 schreef Ponskaart het volgende:
In de grote steden baart het zorgen, want nog erger is dat al die nieuwkomers ook niet in staat zijn om te organiseren tot een voor ieder welkome acceptatie. Het is totale onaangepastheid, in feite een voortgang van waar ze voor gevlucht zijn.
Jij bent meer van het linkse pamperbeleid?quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Och ja, daar krijg je het "maar ze roken wel, hoor!"-argument weer.
"Nee, geef die daar maar geen dekentje, die gebruikt heroine!"
"Ik zag een student een biertje drinken. Dat kan hij ook uitgeven aan studieboeken!"
Zelfs patienten met longkanker en longenfyseem roken door. Roken is verslavend.
Ja, er worden wederom hele voedselbanken overlopen heden ten dage.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:11 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
[..]
'
In Nederland niet te vreten?![]()
Dan zou je die hypothetische 10% er nog niet op hoeven aankijken.quote:90% van de uitkeringstrekkers die geen vreten heeft, heeft dat aan zichzelf te danken.
Ja, het zijn de rokende Tanja's, die gelijk een fruitautomaat kinderen van onbekende lendenen uitspuwen en lekker op hun krent blijven zitten met het handje op, allemaalquote:Hoeveel bijstandsmoeders roken niet? Ipv 3 pakjes sigaretten per week, zou je ook een brood voor de kinderen kunnen kopen![]()
Oh neuh, hoe meer van dit soort nietszeggende polemiekjes er verschijnen, hoe erger de "ik mag segge wat ik denk"-mensen zichzelf voor lul zetten. Gelijk de LPF, eigenlijk. Zie het als een proefballon. Meteen door te prikken en voer voor dommen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je neemt de Openingspost nog serieus ook![]()
![]()
(of is die post ook weer gewoon sarcasme en satire, erg overtuigend dan)
Ben benieuwd of er iemand nu ook een 19-de eeuws 'Onwaakt verdorvenen der Aarde en Bevrijd Uw Werkmanslijf en -leden van de Onderdrukking der Kapitalistiesche Arbeidsgevers in Onze Industriele Samenleeving'-topic voor linksen verschijnt en daar van die linksige tiepjes gaan melden 'dat het goed is als dat eens gemeld wordt en dat de topicstarter helemaal gelijk heeft, maar 'dat je dat niet openlijk mag zeggen..'
quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je neemt de Openingspost nog serieus ook![]()
![]()
(of is die post ook weer gewoon sarcasme en satire, erg overtuigend dan)
Ben benieuwd of er iemand nu ook een 19-de eeuws 'Onwaakt verdorvenen der Aarde en Bevrijd Uw Werkmanslijf en -leden van de Onderdrukking der Kapitalistiesche Arbeidsgevers in Onze Industriele Samenleeving'-topic voor linksen verschijnt en daar van die linksige tiepjes gaan melden 'dat het goed is als dat eens gemeld wordt en dat de topicstarter helemaal gelijk heeft, maar 'dat je dat niet openlijk mag zeggen..'
Nee. Ik ben voor een redelijk, realistisch beleid, dat kinderen zoveel mogelijk uit de armoede helpt, inertie tegengaat en de menselijke waardigheid behoudt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:14 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
[..]
Jij bent meer van het linkse pamperbeleid?![]()
Tijd voor het kabinet Floripas-Mwanatabu I.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh neuh, hoe meer van dit soort nietszeggende polemiekjes er verschijnen, hoe erger de "ik mag segge wat ik denk"-mensen zichzelf voor lul zetten. Gelijk de LPF, eigenlijk. Zie het als een proefballon. Meteen door te prikken en voer voor dommen.
De topicstarters mogen dan wel even dit: Propaganda voor Beginners in vijf bondige punten. wat beter bestuderenquote:Op dinsdag 18 april 2006 09:14 schreef RM-rf het volgende:
Sjips, ik leg Bea net neerquote:Op dinsdag 18 april 2006 09:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Tijd voor het kabinet Floripas-Mwanatabu I.
Bel jij de koningin? Ik zoek het nummer van Maurice de Hond wel op.
Je mag zogen in de Kamer (echt waar!) dus dat lijkt me geen probleem. Neem het babje maar mee.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sjips, ik leg Bea net neer
Overigens ben ik wel met zwangerschapsverlof tot na het voorjaarsrecesreces ofzo, probleem?
Of de islam als hip product verkopen! Leuk, man!quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:42 schreef MouseOver het volgende:
Zet er eens wat marketingmensen op. Als ze een debiel merk als SBS6 succesvol in de markt kunnen zetten of half nederland aan de senseo kunnen krijgen dan kunnen ze ook het Nederland-gevoel(TM) stevig verankeren. Wat meer nationalisme als bindende factor zou op dat gebied helemaal geen kwaad kunnen.
Oud: "Hoe leuk zijn Marokkanen?"quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Of de islam als hip product verkopen! Leuk, man!
Dit is POL, geen ONZ.quote:
Je voelt m al aankomen he?quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:03 schreef MouseOver het volgende:
Niet voor het een of ander trouwens, maar nederland wordt op dit moment bezocht door polen die ik zelfs nadat ze er een tijdje zijn nog niet heb kunnen betrappen op enkele woorden nederlands "want ze zijn hier alleen om te werken" en "ze gaan over een tijdje toch weer terug".
Maken we gewoon nu *weer* dezelfde fout?
Polen zijn EU leden, en als het in 2007 niet gebeurd, dan gaan in 2008 of 2009 de grenzen wel open met polen onder vernieuwde Schengen verdragen. En daarmee is een Pool dus net zo EU lid als een Duitser, Belg of Fransman.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:03 schreef MouseOver het volgende:
Niet voor het een of ander trouwens, maar nederland wordt op dit moment bezocht door polen die ik zelfs nadat ze er een tijdje zijn nog niet heb kunnen betrappen op enkele woorden nederlands "want ze zijn hier alleen om te werken" en "ze gaan over een tijdje toch weer terug".
Maken we gewoon nu *weer* dezelfde fout?
Dat heeft niet zoveel met Schengen van doen, dat zijn alleen de grenscontroles. De EU als geheel kent vrij verkeer van personen, niet alleen de Schengenlanden. Voor de nieuwe EU-lidstaten mochten de oude EU-lidstaten hier een tijdelijke uitzondering op maken, voor maximaal 5 jaar, dus tot 1-5-2009. Alleen lidstaten die grenzen aan een nieuwe lidstaat (Duitsland, Oostenrijk, Italië) kunnen dan nog 2 jaar extra uitstel krijgen, maar dan moeten ze wel aan kunnen tonen dat hun economie flinke schade oploopt als ze de grenzen openstellen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Polen zijn EU leden, en als het in 2007 niet gebeurd, dan gaan in 2008 of 2009 de grenzen wel open met polen onder vernieuwde Schengen verdragen.
Vandaag heb ik toevallig het ultieme plan bedacht.quote:Op maandag 17 april 2006 23:15 schreef Barcas het volgende:
Wat voor maatregelen zien jullie hiervoor noodzakelijk?
Eerst cijfers kennen, dan masterplan bedenken. Meer dan tachtig procent van de allochtonen werkt.quote:
quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zeg eens, kom jij uit de negentiende eeuw ofzo?
Hou toch op![]()
Het ontbreekt je werkelijk aan ieder gevoel voor ironie, Floripas.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Eerst cijfers kennen, dan masterplan bedenken. Meer dan tachtig procent van de allochtonen werkt.
Moet kunnen inderdaadquote:Op dinsdag 18 april 2006 09:42 schreef MouseOver het volgende:
Zet er eens wat marketingmensen op. Als ze een debiel merk als SBS6 succesvol in de markt kunnen zetten of half nederland aan de senseo kunnen krijgen dan kunnen ze ook het Nederland-gevoel(TM) stevig verankeren. Wat meer nationalisme als bindende factor zou op dat gebied helemaal geen kwaad kunnen.
quote:Land van 1000 meningen
Het land van nuchterheid
Met z'n allen op het strand
Beschuit bij het ontbijt
Het land waar niemand zich laat gaan
Behalve als we winnen
Dan breekt acuut de passie los
Dan blijft geen mens meer binnen
Het land wars van betutteling
Geen uniform is heilig
Een zoon die noemt z'n vader Piet
Een fiets staat nergens veilig
refr.:
15 Miljoen mensen
Op dat hele kleine stukje aarde
Die schrijf je niet de wetten voor
Die laat je in hun waarde
15 Miljoen mensen
Op dat hele kleine stukje aarde
Die moeten niet 't keurslijf in
Die laat je in hun waarde
Het land vol groepen van protest
Geen chef die echt de baas is
Gordijnen altijd open zijn
Lunch een broodje kaas is
Het land vol van verdraagzaamheid
Alleen niet voor de buurman
De grote vraag die blijft altijd
Waar betaalt 'ie nou z'n huur van
't Land dat zorgt voor iedereen
Geen hond die van een goot weet
Met nassiballen in de muur
En niemand die droog brood eet
refr.(2x)
Tja je kan er een beetje positief tegenaan kijken of negatiefquote:Op donderdag 20 april 2006 12:33 schreef -scorpione- het volgende:
Dat liedje is allang niet meer van toepassing. Het is ieder voor zich in een land waar je door de idiote hoeveelheid regeltjes de wet niet meer kunt zien.
quote:Op donderdag 20 april 2006 12:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja je kan er een beetje positief tegenaan kijken of negatief. Dat is een keuze ik ga voor positief.
Nee je loopt met een erg negatieve blik rond, je hoeft niet persé alles negatief uit te leggen. Zo slecht gaat het hier in Nederland nou ook weer nietquote:Op donderdag 20 april 2006 12:46 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik wil best positief zijn, maar ik ga niet met oogkleppen op lopen.
![]()
Ik dacht dat men het nu net zo belangrijk vond dat de allochtonen zich beter aan de nederlandse regeltjes gingen houden...?quote:Op donderdag 20 april 2006 12:33 schreef -scorpione- het volgende:
Dat liedje is allang niet meer van toepassing. Het is ieder voor zich in een land waar je door de idiote hoeveelheid regeltjes de wet niet meer kunt zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |