Wat ben je toch een moederkloek hequote:Op dinsdag 18 april 2006 16:01 schreef lady-wrb het volgende:
natha dat ga ik doen !
maar is het dan niet zo dat ze volgend jaar weer geruimd worden?
en krijgen ze wel eten enzo?
en waar slapen ze?
Het was positief bedoeldquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:32 schreef lady-wrb het volgende:
vind je? als ik niet zeker weet dat het ze daar goed, gaat, ga ik toch echt door met zoeken naar een goed onderkomen.
Zal ik zo ff het goede voorbeeld aan heep geven? Zeven kuikens en 2 die aan het uitbreken zijn hierquote:Op vrijdag 21 april 2006 09:03 schreef lady-wrb het volgende:
nog steeds niks
maar heep broedt stug door
(en ook lies is lekker op dreef)
heep loopt al overtijdquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:39 schreef moussy het volgende:
[..]
Zal ik zo ff het goede voorbeeld aan heep geven? Zeven kuikens en 2 die aan het uitbreken zijn hierVandaag is de uitgerekende dag, dus ze doen het goed
dat heeft heep vorige week ook gedaan met een eitje met als resultaat een dood kuikje.quote:
hoe lang zit ze er nu op?quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:56 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
heep loopt al overtijd
ik begin me zorgen te maken.
vorige keer ging het zo lekker snel met uitkomen.
ik heb er vorig jaar inderdaad eentje uitgepeld. herman (die van onder die lamp).quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:14 schreef moussy het volgende:
Lady-wrb, je kan ze uitpellen als ze aan het uitbreken zijn, áls je het durft, ik durf het niet
meestal gaat een kip er met een dag of 23/24 vanzelf af, ik zou het nog ff aankijken. Let wel goed op dat Heep niet te lang blijft zitten, want dan verhongerd ze.quote:
Ik heb geen idee... ze zullen wel bont blijven, net als de vader denk ik. Wie de echte bio moeder is weten we nietquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:22 schreef lady-wrb het volgende:
wat voor kleur kip worden die kuikens?
Hier zit moeder met haar kroost in het donker en komt ze niet naar buiten, ze kakt waar ze staat, tis echt een viespeuk deze hen... hondendrollen zijn het!quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:24 schreef lady-wrb het volgende:
hepie verhongerd niet hoor
ze heeft water en eten bij zich staan in haar hokje en bovendien mik ik haar drie keer per dag van dr nest voor de broodnodige lichaamsbeweging en toiletgang.
t is overigens wel lachen, van dat lange zitten is ze iedere keer zo stijf als een plank. ze moet echt even alles rekken en strekken en daarbij kukelt ze af en toe gewoon om.
mail hem eens als je wil?quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:53 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb zonet de twee bewuste eitjes open gemaakt en waar ik voor vreesde is waar.
het hepie eitje is in een beginstadium gestopt met ontwikkelen en het andere kuikentje is eigenlijk bijna klaar.
wat er nu mis is gegaan is een raadsel. ik heb een foto van het dode kuikentje gemaakt, maar ik weet niet of ik het wel zal plaatsen. t is niet zo'n smakelijk gezicht namelijk met de dooier en eiwitzooi erbij.
ik heb het begraven in de tuin, naast de hependance
nee, heb ik geprobeerd, maar zowel hompie als hepie zitten voor geen meter stil.quote:Op zondag 23 april 2006 16:28 schreef Bluezz het volgende:
Hompie!
Je hebt het er maar druk mee
Fotootje?
mooi, hij doet het dusquote:Op zondag 23 april 2006 18:30 schreef Bluezz het volgende:
Piep piep pok pok pieppieperdepiep pok pok![]()
worse.. ik heb al eens overwogen om zelf een paar kipjes te nemenquote:Op zaterdag 29 april 2006 12:42 schreef tonja het volgende:
Nooit geweten dat kippen zo leuk zijn. Ik volg de soap nu al een hele tijd, en het gaat echt nooit vervelen.
Die schoffelende Hepie is echt super grappig.![]()
Een ander crewlid noemde ons na geknuffel in de crew blije kuthippie's, en dat past me welquote:Op vrijdag 28 april 2006 09:49 schreef lady-wrb het volgende:
bluezz, waar slaat dat kuthippie eigenlijk op?
ik las het trouwens eerst als hutkippie (maar dat zal mijn kippenverslaving wel zijn)
ik vind dat in die bak met koud water zo zielig.quote:Methodes om een kip broedsaf te maken
Als je een hen broeds-af wilt maken zijn hier enkele handige methodes voor. Bij sommige kippen is de broedsheid snel afgelopen, maar bij andere kippen blijft het vaak een hele toer om de kippen van het nest te houden.
Broeds-af methodes:
Meerdere malen per dag van het nest halen
Deze truc wil vaak wel helpen bij kippen die niet hardnekkig broeds zijn.
Je haalt de kip gewoon een paar keer per dag van het legnest totdat ze er de brui aan geeft en ophoudt met broeds zijn. Dit moet soms enkele dagen achtereen gebeuren.
Legnest afsluiten:
Hierdoor kan de kip niet broeden en stopt ze er mee.
De andere kippen moeten natuurlijk ook hun ei kwijt, zorg er dus voor dat de nesten worden afgesloten nadat de kippen hebben gelegd.
Ook deze truc geldt vaak voor kippen die niet hardnekkig broeds zijn, een kip die erg broeds is gaat desnoods op de grond zitten broeden, zelfs zonder eieren!
Het achterste van een kip nat maken met koud water:
Hierdoor daalt de lichaamstemperatuur van de kip, waardoor ze nog wel eens wil stoppen met broeden.
Opsluiten in een kaal hok:
Dit is misschien wel de effectiefste methode. Door de dieren alleen op te sluiten met alleen eten en drinken, raken ze snel broeds-af. Het is belangrijk dat het dier geen mogelijkheden heeft ergens te gaan broeden. Dus geen strooisel of andere materialen in het hok leggen.
Er zijn genoeg alternatieven voor een kaal hok zoals:
het (over)plaatsen in een bench, (cavia) bak, kooi....hetzij in het hok of buiten het hok....
Opsluiten in een kooi die aan een touw hangt
Bij beweging van de kip gaat de kooi schommelen waardoor ze niet kan zitten. De wind die onder de kip doorwaait zal haar broedsheid snel doen afnemen. Meestal is één dag voldoende.
Opsluiten in een ren samen met een haan
De hen krijgt simpelweg niet de kans om te gaan broeden, omdat de haan constant achter de hen aangaat.
Je kunt natuurlijk de broedse kip ook gewoon lekker laten broeden.
Dan moet je er wel voor zorgen dat ze er minstens één keer per dag afkomt om wat te eten en te drinken.
vind dat ook wel zielig hoorquote:Opsluiten in een kooi die aan een touw hangt
Bij beweging van de kip gaat de kooi schommelen waardoor ze niet kan zitten. De wind die onder de kip doorwaait zal haar broedsheid snel doen afnemen. Meestal is één dag voldoende.
Opsluiten in een ren samen met een haan
De hen krijgt simpelweg niet de kans om te gaan broeden, omdat de haan constant achter de hen aangaat.
ik heb heep vorige keer dat ze broeds was iedere keer van het nest gehaald en het hok dichtgedaan. toen was het na een dag of wat over. (weekje ofzo)quote:Op maandag 1 mei 2006 13:15 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
vind dat ook wel zielig hoor
zeker die eerste maar die 2e ook echt wel
het is meer omdat ze allebei werken en dat dat het snelst schijnt te werken.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:22 schreef lady-wrb het volgende:
gnoompje, hier heb ik wat tips over broedsaf maken. (gekopieerd vanaf het kippenforum)
[..]
ik vind dat in die bak met koud water zo zielig.
het is me bij heep van de winter gelukt door haar consequent van het nest af te houden.
eigenlijk was dat ophokken nog zo gek nietquote:Op maandag 1 mei 2006 14:27 schreef Uhmmie het volgende:
wel flauw.. mogen ze eindelijk naar buiten.. regent het
ze zien er wel erg schattig uit in klamvochtige toestandquote:Op maandag 1 mei 2006 13:17 schreef lady-wrb het volgende:hoera de ophokplicht is opgeheven
heeft iemand een plu ?
[[url=http://x402.putfile.com/5/12006153550.jpg]afbeelding][/url]
ik hou ze klein deze keerquote:Op donderdag 4 mei 2006 12:13 schreef Moja het volgende:
Je zou het bijna jammer vinden dat de kuikentjes groter worden![]()
![]()
quote:Op zondag 7 mei 2006 15:59 schreef lady-wrb het volgende:
en nog even een nagekomen bericht
http://media.putfile.com/klimmende-kuikens
Ow spannend!quote:Op zondag 7 mei 2006 19:33 schreef lady-wrb het volgende:
laatste nieuws, heet van de naald : de eitjes van lies zijn aan het uitkomen (allebei tegelijk)
quote:
ow, ik had geen idee dat zoiets zo lang duurtquote:Op zondag 7 mei 2006 19:37 schreef lady-wrb het volgende:
[..]nou, eerlijk gezegd liever niet zeg, tot nu toe zijn al mijn kuikens 's nachts uit het ei gekropen
ik zie ze morgen wel(als ze er uberhaupt morgen zijn, want ze kunnen er even vrolijk een volle 24 uur over doen )
quote:Op zondag 7 mei 2006 19:45 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ow, ik had geen idee dat zoiets zo lang duurt![]()
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:51 schreef lady-wrb het volgende:
en met trots presenteren wij onze nieuwe aanwinst: (lies doet het nu goed trouwens, ze blijft er vanaf)
[[url=http://f5.putfile.com/5/12804475737.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://f5.putfile.com/5/12804455656.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://f5.putfile.com/5/12804472875.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://f5.putfile.com/5/12804484626.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://f5.putfile.com/5/12804491470.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://f5.putfile.com/5/12804494259.jpg]afbeelding][/url]
filmpje 1
filmpje 2
wat een scheetje he?![]()
kan helaas niet kijken vanaf mijn werkquote:Op woensdag 10 mei 2006 13:46 schreef lady-wrb het volgende:
http://media.putfile.com/in-slaap-vallen
awwwquote:Op woensdag 10 mei 2006 14:56 schreef lady-wrb het volgende:
kan je foto's wel zien op je werk?
check deze![]()
[[url=http://f5.putfile.com/5/12908543595.jpg]afbeelding][/url]
verwisseldquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:09 schreef lady-wrb het volgende:
met zn oogjes dicht?
dan heb ik een mooiere voor je
[[url=http://f5.putfile.com/5/12909082130.jpg]afbeelding][/url]
hm, die buurman van jou kan niet veel hebben danquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:01 schreef lady-wrb het volgende:
gisteravond was een zware, moeilijke avond
hadden we eerder al afscheid moeten nemen van herman, elvis en hendrik, moesten we gisteravond nog eens afscheid nemen van wim.
ik heb hem weggebracht naar dezelfde kinderboerderij als waar ons andere drietal zat, dus hopenlijk zijn ze weer snel bij elkaar.
mag ik even janken?
ik was er kapot van. maar dank zij de zeikerd van een buurman (die ik nog nooit in de tuin heb zien zitten) moest ook wim wijken, want hij wilde rustig in de tuin kunnen zitten.
en zo is het nu doodstil achter. de dames scharrelen, de kuiks oefenen met tuin omspitten en de kleine blondie doet een tukkie na urenlang met moeder door de tuin gescharreld te hebben. tja, het beessie is natuurlijk ook nog geen week oud, dus heeft nog veel rust nodig.
rosa heeft uit balorigheid een ei in heep dr nestmandje gelegd. vraag me niet waar dat nou weer op slaat, rosa is ook een beetje van slag.
bah, t is stil hier, heel stil
neequote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:54 schreef moussy het volgende:
Heb je nu geen haan meer?
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:01 schreef lady-wrb het volgende:
gisteravond was een zware, moeilijke avond
hadden we eerder al afscheid moeten nemen van herman, elvis en hendrik, moesten we gisteravond nog eens afscheid nemen van wim.
ik heb hem weggebracht naar dezelfde kinderboerderij als waar ons andere drietal zat, dus hopenlijk zijn ze weer snel bij elkaar.
mag ik even janken?
ik was er kapot van. maar dank zij de zeikerd van een buurman (die ik nog nooit in de tuin heb zien zitten) moest ook wim wijken, want hij wilde rustig in de tuin kunnen zitten.
en zo is het nu doodstil achter. de dames scharrelen, de kuiks oefenen met tuin omspitten en de kleine blondie doet een tukkie na urenlang met moeder door de tuin gescharreld te hebben. tja, het beessie is natuurlijk ook nog geen week oud, dus heeft nog veel rust nodig.
rosa heeft uit balorigheid een ei in heep dr nestmandje gelegd. vraag me niet waar dat nou weer op slaat, rosa is ook een beetje van slag.
bah, t is stil hier, heel stil
ja, saai is het hier nooitquote:
quote:Op maandag 29 mei 2006 10:55 schreef lady-wrb het volgende:
kan je kippen kunstjes leren?
het aanleren om een loopplank op te lopen is al een bijna onmogelijke opgave.
de kuikens, en vooral het kleine geeltje, springen iedere keer over de rand om met moeder in de schuur te kunnen schooien. heep en lies komen er zonder problemen uit, maar de kuikens zie je dan vertwijfeld heen en weer lopen in de diepte.
servicegevoelig als ik ben, loop ik dagelijks een 10tal keren richting schuur om diverse kuikens op te diepen en de vertwijfeld kakelende moeders weer gerust te stellen.
van het weekend was ik het bij de 5000.000 een geel kuikentje (ja deze is heel erg hardleers) opdiepen heel erg zat en heb ik de loopplank van het nachthok in de kuil gezet.
nou vergeet het maar; ik hem het beestje 25 keer over de plank begeleid, maar de 26ste keer stondtie nog net zo dom te kijkenen heb ik mijn pogingen maar opgegeven.
het vreemde is dat ze wel geleerd hebben om het geluid van een blikje kattenvoer dat opengeritst wordt van verre te herkennen. in 5 seconden staat er een kwijlende kippenschaar op de mat, klaar om een net gevuld kattenvoerbakje met gezwinde spoed leeg te hengelen.
de kuikens hebben zelfs al door dat als ik in de keuken sta, ze vooral niet in de keuken mogen komen, maar ja, de maag roept.
dat hebben ze als volgt opgelost: er rennen drie grijze stofwolkjes naar binnen, die grijpen een brokje kittekat en rennen met dezelfde vaart weer naar buiten, om daar de vangst smakelijk op te eten.
dus ja, een kip is in staat iets te leren.
nu nog leren om buiten te poepen![]()
geweldigquote:Op donderdag 1 juni 2006 07:27 schreef lady-wrb het volgende:
http://video.tinypic.com/player.php?v=11ayirq
aawwwquote:Op donderdag 1 juni 2006 10:09 schreef lady-wrb het volgende:
het ziet er tot nu toe heel bemoedigend uit, maar ik durf het stel nog niet alleen te laten.
sandy zit te hijgen van de zenuwen, ze oogt nog steeds zo gespannen als een veer. maar ze blijft wel zitten. wie weet komt het toch nog goed met het probleemgezin.
t zou wel fijn zijn, want niets is natuurlijk beter dan opgroeien met een kippenmoeder ipv een bureaulamp.
aanvulling: sandy zit nu te eten en ze maakt nu dezelfde lokroepjes al hepie en lies als die hun kroost roepen voor het eten
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:16 schreef lady-wrb het volgende:
we zijn een dagje te laat en het topic is al dicht.
gefeliciteerd met je verjaardag bluezz
[afbeelding]
(ik was het plaatje gisteren kwijt in mijn pc en ik vond hem net pas terug en vond het zonde om het niet alsnog te plaatsen )
quote:Op maandag 5 juni 2006 18:21 schreef lady-wrb het volgende:
t is een heerlijk duveltje![]()
het zit steeds achter de grotere grijze kuikens aan als ze wat te eten hebben en probeert het dan af te pakken.
verboden vruchten...quote:Op maandag 5 juni 2006 19:20 schreef lady-wrb het volgende:
weinig
ze zijn nou eenmaal groter en sneller.
maar om de een of andere vage reden is kattenvoer lekkerder als je het van een ander pikt, want het ligt klaar in een bakje, maar dat moet meneertje(of mevrouwtje) niet.
tuurlijkquote:Op donderdag 8 juni 2006 22:39 schreef lady-wrb het volgende:
als het een meisje is, gaat ze zeker blijven ja
duim je mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |