worse.. ik heb al eens overwogen om zelf een paar kipjes te nemenquote:Op zaterdag 29 april 2006 12:42 schreef tonja het volgende:
Nooit geweten dat kippen zo leuk zijn. Ik volg de soap nu al een hele tijd, en het gaat echt nooit vervelen.
Die schoffelende Hepie is echt super grappig.![]()
Een ander crewlid noemde ons na geknuffel in de crew blije kuthippie's, en dat past me welquote:Op vrijdag 28 april 2006 09:49 schreef lady-wrb het volgende:
bluezz, waar slaat dat kuthippie eigenlijk op?
ik las het trouwens eerst als hutkippie (maar dat zal mijn kippenverslaving wel zijn)
ik vind dat in die bak met koud water zo zielig.quote:Methodes om een kip broedsaf te maken
Als je een hen broeds-af wilt maken zijn hier enkele handige methodes voor. Bij sommige kippen is de broedsheid snel afgelopen, maar bij andere kippen blijft het vaak een hele toer om de kippen van het nest te houden.
Broeds-af methodes:
Meerdere malen per dag van het nest halen
Deze truc wil vaak wel helpen bij kippen die niet hardnekkig broeds zijn.
Je haalt de kip gewoon een paar keer per dag van het legnest totdat ze er de brui aan geeft en ophoudt met broeds zijn. Dit moet soms enkele dagen achtereen gebeuren.
Legnest afsluiten:
Hierdoor kan de kip niet broeden en stopt ze er mee.
De andere kippen moeten natuurlijk ook hun ei kwijt, zorg er dus voor dat de nesten worden afgesloten nadat de kippen hebben gelegd.
Ook deze truc geldt vaak voor kippen die niet hardnekkig broeds zijn, een kip die erg broeds is gaat desnoods op de grond zitten broeden, zelfs zonder eieren!
Het achterste van een kip nat maken met koud water:
Hierdoor daalt de lichaamstemperatuur van de kip, waardoor ze nog wel eens wil stoppen met broeden.
Opsluiten in een kaal hok:
Dit is misschien wel de effectiefste methode. Door de dieren alleen op te sluiten met alleen eten en drinken, raken ze snel broeds-af. Het is belangrijk dat het dier geen mogelijkheden heeft ergens te gaan broeden. Dus geen strooisel of andere materialen in het hok leggen.
Er zijn genoeg alternatieven voor een kaal hok zoals:
het (over)plaatsen in een bench, (cavia) bak, kooi....hetzij in het hok of buiten het hok....
Opsluiten in een kooi die aan een touw hangt
Bij beweging van de kip gaat de kooi schommelen waardoor ze niet kan zitten. De wind die onder de kip doorwaait zal haar broedsheid snel doen afnemen. Meestal is één dag voldoende.
Opsluiten in een ren samen met een haan
De hen krijgt simpelweg niet de kans om te gaan broeden, omdat de haan constant achter de hen aangaat.
Je kunt natuurlijk de broedse kip ook gewoon lekker laten broeden.
Dan moet je er wel voor zorgen dat ze er minstens één keer per dag afkomt om wat te eten en te drinken.
vind dat ook wel zielig hoorquote:Opsluiten in een kooi die aan een touw hangt
Bij beweging van de kip gaat de kooi schommelen waardoor ze niet kan zitten. De wind die onder de kip doorwaait zal haar broedsheid snel doen afnemen. Meestal is één dag voldoende.
Opsluiten in een ren samen met een haan
De hen krijgt simpelweg niet de kans om te gaan broeden, omdat de haan constant achter de hen aangaat.
ik heb heep vorige keer dat ze broeds was iedere keer van het nest gehaald en het hok dichtgedaan. toen was het na een dag of wat over. (weekje ofzo)quote:Op maandag 1 mei 2006 13:15 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
vind dat ook wel zielig hoor
zeker die eerste maar die 2e ook echt wel
het is meer omdat ze allebei werken en dat dat het snelst schijnt te werken.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:22 schreef lady-wrb het volgende:
gnoompje, hier heb ik wat tips over broedsaf maken. (gekopieerd vanaf het kippenforum)
[..]
ik vind dat in die bak met koud water zo zielig.
het is me bij heep van de winter gelukt door haar consequent van het nest af te houden.
eigenlijk was dat ophokken nog zo gek nietquote:Op maandag 1 mei 2006 14:27 schreef Uhmmie het volgende:
wel flauw.. mogen ze eindelijk naar buiten.. regent het
ze zien er wel erg schattig uit in klamvochtige toestandquote:Op maandag 1 mei 2006 13:17 schreef lady-wrb het volgende:hoera de ophokplicht is opgeheven
heeft iemand een plu ?
[[url=http://x402.putfile.com/5/12006153550.jpg]afbeelding][/url]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |