tjonge jonge, wat hebben is het warm hier.
het is voor mij al niet uit te houden in mijn bikini, laat staan met een bontjas aan en dito muts op.
heep en kleine witje hebben er nog het minste last van, maar de zwarte dames hebben heel de middag onder hun hok vertoefd, waar geen zon komt en de enkele momenten dat ze in de zon waren, lagen ze melodramatisch languit met de vleugels wijd en de snavels wijd open stervende zwaan te spelen.
pas toen de zon weer van hun stuk tuin weg was, kwamen ze weer in beweging.
wat betreft sjaantje begint de spanning te stijgen. voor mijn gevoel begint ze nu tegen de leg aan te komen. ze is onrustig, loopt het nachthok in en uit en plukt aan de kranten en loopt maar klaaglijk te tokken. dr zit overduidelijk wat aan te komen, maar wanneer is een verrassing.
de kleine urretjes zijn al wat grotere urretjes geworden en sandy is nog steeds hun grote held. tegen de avond zie je steeds hetzelfde tafereel: sandy languit liggend op de tegels met een eigenwijs koppie onder een vleugel uit en het andere kuiken zit pontificaal bovenop sandy's rug.
ze zijn trouwens zo schuw als wat, dus foto's maken is nagenoeg onmogelijk helaas.
dat schuwe is ook een groot probleem met het slaapritueel. nu de hependance weer op poten staat, kunnen ze er niet meer zelf inlopen. ik heb een week lang elke avond een kwartier lopen kuikenjagen, maar sandy heeft er zelf wat op gevonden: een paar dagen geleden zat ze ineens met haar kuikens in het nachthok. ze heeft ze dus gewoon geleerd om het trapje te nemen
![]()
gisteravond heb ik dus het trapje "geleend" en tegen de hependance gezet.
en mooi dat het grut dus doodleuk uit zichzelf naar boven gelopen is
![]()
dat scheelt me echt een boel tijd, stress (voor de kuikjes) en ergernis voor mij.
daar heb ik met het gele kuiken nog heel lang over gedaan, maar sandy leert het haar kids in 1 enkel dagje!
zou het blond=dom dan ook voor kippen gelden?
het kleine witje is trouwens echt precies een mini-heepje.
en hij/zij heeft een hoge aaibaarheidsfaktor: je kan witje heel makkelijk oppakken en knuffelen
![]()
net als sjaantje overigens, die heeft gisteravond nog een hele tijd lekker bij mij op schoot gezeten op dr dooie gemak.
eens kijken of ik zo nog een rondje foto's kan doen voordat ze weer in siësta gaan.