abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2006 @ 20:13:09 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34059117
Deel 1

jeetje, zit ik lekker te tikken, is ineens deel 1 dicht
dus hier weer verder met deel 2 met nieuwe verhoudingen en ontwikkelingen in een achtertuintje in koog aan de zaan, waar (op dit ogenblik) 6 kippen en 4 hanen de buurt terroriseren (of was het nou omgekkeerd?
in de hoofdrollen:
de hennen: hepie, sandy, liesje, rosa
en hennetjes in aanbouw: mien(tje) en sjaan(tje)

en de hanen: hendrik en wim
en haantjes in aanbouw: elvis en herman

[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 14-01-2006 20:46:51 (linkje naar deel 1 toegevoegd) ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 januari 2006 @ 20:21:19 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34059436
Kippenterugvindpost
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34060631
Terugvindkip
Oh en ik heb ff deel 1 in je post gezet wrb
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2006 @ 16:25:07 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34125123
t is koud buiten en een zandbende. niet echt uitnodigend om eens lekker in de tuin te gaan zitten.
en zo denken de kippen er ook over.
zodra ze de keukendeur open horen gaan, zijn ze er als de kippen bij en dendert een gevederde colonne mijn keuken binnen. binnen wordt koers gezet naar doerak's voerbak, die vakkundig wordt leeggehengeld, waarna het stel nagenietend op de mat gaat zitten ontdooien.
op zich is dat best gezellig, maar dan moeten ze niet alles zo laten lopen.
maar goed, daar hebben ze keukenrol voor uitgevonden.
na een kwartier was het schorem kennelijk weer opgewarmd en moest de deur weer open, want er moest weer gescharreld worden.
en zo herhaalde zich dat meerdere keren .

maar wat ik me nou afvraag he? krijgen kippen ook kippenvel als ze het koud hebben?
pi_34125768
Lopen ze gewoon je huis binnen? Doet me denken aan die kippen hier. Ik had van de zomer mijn achterdeur eens open laten staan en toen ik terugkwam van boodschappen doen, zaten er 2 kippen op mijn bank. Mijn katten keken er niet eens raar van op! De kippen keken me aan zo van: "wat kom jij doen?!" Ik heb ze maar naar buiten gegooid. Als je niet oplet hier, trekken ze bij je in!
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2006 @ 17:03:51 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34126423
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:43 schreef Natha- het volgende:
Lopen ze gewoon je huis binnen? Doet me denken aan die kippen hier. Ik had van de zomer mijn achterdeur eens open laten staan en toen ik terugkwam van boodschappen doen, zaten er 2 kippen op mijn bank. Mijn katten keken er niet eens raar van op! De kippen keken me aan zo van: "wat kom jij doen?!" Ik heb ze maar naar buiten gegooid. Als je niet oplet hier, trekken ze bij je in!
ja hoor, als de deur opengaat, weten ze niet hoe snel ze naar binnen moeten.
's zomers kunnen we ook niet zomaar de deur openzetten: we hebben een plank met een kattenluikje voor de kat in de deuropening.
dat is echt nodig, want ze kijken niet zo nauw waar ze hun poep laten vallen en aangezien ik meestal op blote voeten of sokken loop vind ik dat niet zo fris.
maar t zijn echt gezelschapskippen. vooral hepie. die laat zich heel makkelijk oppakken en knuffelen.
pi_34127040
Wat leuk, kippenbezoek.
Maar ik denk dat ze alleen kippenvel krijgen als het koud is hoor.

Ze hebben altijd al kippenvel
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 07:44:38 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34189787
ik heb gisteren toch gelachen met heep
ze moest weer eens in bad, want dr had weer een onverlaat op dr rug gepoept. (moet ze ook maar niet onder een stoel met hangjongeren gaan zitten, dan wil dr wel eens wat vallen
t wordt steeds gekker met dat beest: ze blijft gewoon in de met warm water gevulde wasbak zitten, laat zich onder de kraan afspoelen en blijft rustig in de om haar heen geslagen handdoek zitten. (wat een watje he?)
ook voor het droogfohnen en uitkammen van dr haar, gaat ze eens lekker zitten.
om dr buikje te drogen legde ik dr op dr rug op mijn benen.
blijft die muts gewoon zo liggen
t was echt geen gezicht. ik vond het zoooo jammer dat ik mijn fototoestel niet binnen handbereik had.
pi_34286900
Ik dacht dat er al véél meer kippensoop was!!

Hoe is heep zo "tam" geworden? Had je dr al toen ze nog een babykipje was??
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 09:45:17 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34369802
hepie, wim en hendrik zijn inderdaad de eerste lichting. we hebben ze gekocht toen ze een week of 6 waren. ze hebben tot het beter weer werd bij ons in de huiskamer in een doos gezeten, waar ze van mij overdag gewoon uitmochten.
het is voor hun dus heel gewoon om even naar binnen te wandelen als de achterdeur open is, en de rest van ons pluimvee had al gauw door dat er in de keuken altijd wel wat te halen viel.
t is nu zelfs zo erg dat de kuikens kwijlend op het stoepje zitten te wachten tot de deur opengaat.
hepie is altijd wel redelijk tam geweest, maar ze is tammer geworden in de tijd dat ze aan het broeden was en ik ervoor zorgde dat ze goed te eten en te drinken had.
zo is ze ook gewend geraakt aan het regelmatig wassen en fohnen vindt ze zelfs heerlijk, daar gaat ze echt voor zitten.
dat op de rug liggen schijnt kippen eigen te zijn. ik had het ergens gelezen dat als je kippen op hun rug legt, ze dan doodstil blijven liggen. en het blijkt dus dat heep dat ook doet. t is echt heel grappig.
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 09:52:10 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34369925
ons pluimvee heeft er een nieuwe fan bij: oudste zoon.
door omstandigheden hadden we anderhalf jaar geen contact en nu kwam hij voor het eerst eens bij ons logeren.
in de auto vroeg ik hem of hij een eitje bij zijn ontbijt wenste.
op zijn "ja" kreeg hij van mij als antwoord dat hij het dan zelf onder de kip vandaan mocht halen.
zijn gezichtsuitdrukking was hilarisch, echt zo van : huh?
maar goed, de volgende morgen had rosa al vroeg een vers eitje geproduceerd, wat dus ook gekookt en opgepeuzeld werd.
oudste zoon bleek helemaal gek te zijn met onze gevederde eierfabriekjes. ze zijn het hele weekend geknuffeld, gevoerd en achterna gelopen. (vooral rosa viel erg in de smaak tot haar grote frustratie ) en hij kon aan het einde van het weekend moeilijker afscheid nemen van de kippen dan van ons

[ Bericht 1% gewijzigd door lady-wrb op 23-01-2006 11:49:46 ]
  maandag 23 januari 2006 @ 09:54:07 #12
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_34369956
Ik volg de kippensoop al een paar weken...schitterend!!!

Ik heb zelf 3 konijnen los door het huis rennen; en zodra ik verhuisd ben; en eindelijk een tuin heb, naast de nijntjes ook graag kippies willen hebben.

je verhalen zijn in elk geval mooie lesstof

Encore!
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 11:57:41 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34373007
lesstof? mijn kippen?
als je een echte fokker de kippensoop zou laten lezen, denk ik dattie denkt dat ik gek geworden ben.
kippen op een stoel, een dieet van yoghurt, havermout, zilvervliesrijst, meloen, komkommer, kattenvoer, ijsbergsla en jawel, ook kippenvoer (!)

wat wel opvalt is dat iedereen zegt dat mijn kippen zulke lekkere eitjes leggen.
ik zeg altijd dat dat komt omdat het eieren zijn van blije kippen, maar t zal allicht ook met hun voeding te maken hebben.
pi_34379790
Ten eerste wat heerlijk om je oudste zoon weer een weekend bij je te hebben lijkt me wrb Hoe oud is ie?

En voor de rest weer genoten van de update, ik zie het al helemaal voor me die wrb-kapsalon, wassen fohnen
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 18:59:51 #15
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34386776
oudste zoon is 12 (net geworden overigens)
ik heb hem vanaf 9 met grote tussenpozen gezien en na 10 en een half helemaal niet meer.

maar ik heb goede hoop dat het nu wat beter zal gaan qua omgang
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 19:07:06 #16
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34387048
ze hebben het zo koud.
en het is ook koud. het water bevriest in de waterbak en ik moet om het uur een wak slaan
ze zijn niet vooruit te branden en bovendien spontaan weer van de leg.
alleen heep heeft nergens last van. die is broeds en brengt bijna heel dr dag door in dr nest in het nachthok. daar ligt ze de hele tijd te wachten op de dames die een ei leggen om dat weer onder zich te schuiven.. helaas voor haar is de kou zo erg, dat de eierproductie weer nagenoeg op zijn gat ligt.
een eitje vandaag.
de kuiks hadden het ook erg koud, maar die hebber er wat op gevonden: lekker bij heep in het legnest liggen ze uit de kou en lekker tegen heep dr donzen pakkie aan.
morgen schijnt het echt bar te worden. ik moet wim zijn enorme kam insmeren met vaseline om bevriezing tegen te gaan. en verder moet ik nog even doorspitten wat ik nog meer kan en moet doen om afgevroren ledematen te voorkomen.
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2006 @ 10:43:10 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34509971
gisteren op de markt kostte een komkommer 1 euro 15
vorige week had ik er nog 2 voor 1 euro
oftewel deze week zullen de kippen het zonder komkommer moeten stellen.
leg ze maar eens uit dat in de winter groente duur is.
ze krijgen wat betaalbaar is en dat betekent dat er vandaag KIWI op het menu staat.
verbazing alom en voorzichtig wordt er geproeft. ik heb om het wennen makkelijker te maken er havermout en rijst over gestrooit.
de kuikens hebben het al gauw bekeken: die gooien de kiwi er gewoon uit en eten alleen de granen op.
de rest neemt een hap, loopt weg en komt even later kijken of er al wat lekkerders ligt.
de enige die ervan smult is rosa
haar boeit het niet dat de rest het niet moet: deste meer heeft zij
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2006 @ 10:47:02 #18
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34510047
de mannen hebben het zwaar. het libido van de dames is tegelijk met de temperatuur gedaald tot onder het nulpunt. ze zijn allemaal chagrijnig: de dames vanwege de kou en de mannen vanwege het sextekort.
iedere ochtend kan je de mannen achter de vrouwtjes aan zien rennen, maar die laten zich letterlijk en figuurlijk niet pakken
pi_34521291
Ik voel mee met de dames! Kom maar op met het voorjaar, het is veeeeel te koud. Kruikje in het hok?
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2006 @ 22:06:36 #20
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34532217
neeeeeeh, geen kruikje hoor
zolang ze wind- en waterdicht kunnen zitten, zijn ze prima in staat om het met zijn allen warm en knus te houden.
vergelijk het maar met een donzen dekbed: dat is heel erg warm.
t is goed te merken als ik een van de kuiks op mijn handen zet: in het begin voelt het koud aan, maar binnen 5 minuten zijn de pootjes warm en het buikje gloeit
pi_34535761
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:06 schreef lady-wrb het volgende:
neeeeeeh, geen kruikje hoor
zolang ze wind- en waterdicht kunnen zitten, zijn ze prima in staat om het met zijn allen warm en knus te houden.
vergelijk het maar met een donzen dekbed: dat is heel erg warm.
t is goed te merken als ik een van de kuiks op mijn handen zet: in het begin voelt het koud aan, maar binnen 5 minuten zijn de pootjes warm en het buikje gloeit
!
  † In Memoriam † zondag 29 januari 2006 @ 12:57:58 #22
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34576658
vandaag is het pluimvee byzonder in hun hum.
zon!!!!!
we hebben een besloten tuin, dus de temperatuur is al gauw aangenaam naar kippenbegrip.
er wordt heerlijk gezandbadderd, lekker met de snavel richting zon gezeten en iedereen heeft weer een zonnig humeur.
  † In Memoriam † zondag 29 januari 2006 @ 13:02:12 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34576784
we hadden al een broedse heep, maar sinds een paar dagen is ook sandy helemaal in de stemming.
probleem 1: het is januari en helemaal geen tijd om aan gezinsuitbreiding te denken.
pobleem 2: heep heeft het grote legnest in gebruik genomen en staat alleen leggende kippen toe om er tijdelijk naast te komen zitten.
conclusie: sandy heeft het grootste probleem. die heeft eigenlijk geen leven meer:die wordt door hepie regelmatig door het hok getimmerd en er tenslotte uitgejaagd en ook buiten wordt elk pleziertje dat sandy heeft door hepie vakkundig in de grond geboord.

op het kippenforum waar ik ook wel een rondhang hebben ze ook een topic over hoe je en kip broeds-af krijgt. nou dat weet ik ondertussen wel: zet ze een week bij hepie en de kip-in-kwestie durft niet eens meer aan eieren te denken
pi_34645764
heb je waar je woont, ook vossen rondlopen? Tijdje geleden ben ik 50% van mijn kippenvoorraad kwijt geraakt aan 1 vos.
Het was opeens heel erg gaan regenen en mijn kippen waren even gaan schuilen op de veranda van mijn buurvrouw, en shoosh, daar schoot de vos ervandoor vanuit de heg met Zwartbessie, juist mijn mooiste kip natuurlijk.
De andere (rooie) die ik kwijt ben, daarvan heb ik nooit meer een spoor gevonden maar waar het hol van de vos zich bevindt, daar liggen de kippenpoten en de stukken geraamtes in de rondte.

Ik dus achter me andere kippen aan om ze het hok in te krijgen, maar begrijpen dat je hun leven wil redden doen ze niet, ze rennen evenhard weer weg.
Swept towards a new domain
Reversed in time, proceed in time
Swallowed by dimensions
Swallowed by the flames
pi_34664533
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:59 schreef lady-wrb het volgende:
oudste zoon is 12 (net geworden overigens)
ik heb hem vanaf 9 met grote tussenpozen gezien en na 10 en een half helemaal niet meer.

maar ik heb goede hoop dat het nu wat beter zal gaan qua omgang
Fijn voor jullie

Weer erg gelachen om je verhalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')