Ze bestaan wel. Alleen heten ze dan niet Char ofzo.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:35 schreef Netflier het volgende:
Dit zijn mijn gedachten. Vertel wat de jouwe erover zijn.
Je neemt het niet serieus. Daar heb je geen wetenschappelijke of filosofische redenen voor, maar wel dat het commercieel is. Dat moet je even uitleggen.quote:Het is allemaal retecommercieel en daarom sluit ik me aan bij de groep die het niet serieus neemt.
Misschien omdat de personen bij wie ze een reading doen aanwijzingen toespeelt zonder dat ze zich daarvan bewust zijn. Als iemand Karin heet en de naam van haar overleden oma begint met een C of een K, dan is het heel waarschijnlijk dat die oma Catharina of Katharina heette.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:41 schreef clowncloon het volgende:
hoe verklaar je de kennis die zij 'doorkrijgen' over dingen die zij niet kunnen weten?
Het is niet zo dat ik de verschijnselen niet geloof. Het gaat erom dat er niemand uitverkoren hoeft te zijn om die verschijnselen te ervaren. Ik denk bijvoorbeeld dat als het om één of andere reden nodig is dat jij contact krijgt met een overleden dierbare, jij degene bent die contact krijgt. En niet iemand die niets met jouw leven en familie te maken heeft.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:55 schreef Tarabass het volgende:
Mijn zusje droomt over dingen die ze nooit heeft kunnen weten, ze dan hardop kenbaar maakt aan ons en achteraf klopt het dan.
Hoe kom je er dan bij dat eventuele geesten in een andere dimensie zouden vertoeven? Daar heb je toch nul komma nul aanleiding toe, om dat te denken?quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:35 schreef Netflier het volgende:
Dus geesten bestaan niet? Dát heb ik niet gezegd. Maar als het bestaan van geesten als een feit moet worden beschouwd, was dat allang gebeurd denk ik. Ik geloof wel dat ze er zijn, maar dat ze bestaan in een andere dimensie. En dat moet zo blijven, want in de 'echte' wereld zijn genoeg andere dingen waar we ons mee moeten bezighouden. Hun aanwezigheid zal daarom nooit kunnen worden aangetoond.
Nu moet ik je toch corrigeren!quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:14 schreef Netflier het volgende:
En nog iets. Mediums vragen geld voor hun diensten. Zullen geesten daadwerkelijk aan hun verschijnen als ze weten dat ze voor hen voornamelijk dienen als broodwinning?
Geld vragen is toch nu ook niet = aan geld aftroggelen, he meiske .? of wel volgens jou ?quote:Op maandag 17 april 2006 21:18 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Nu moet ik je toch corrigeren!
Ik vraag nooit geld!!!!!!!
Ik ben het er ook niet mee eens dat sommige mediums grof geld vragen.
Sommige vragen geld voor onkostenvergoeding. Daar is niets mis mee. Je hebt het dan over kleine bedragen.
Maar nogmaals: ik vraag nooit geld voor wat ik doe.
Ik mag de gave gebruiken om mensen te helpen, niet om mensen hun geld aftroggelen!
Een kleine onkostenvergoeding is geen probleem.quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:36 schreef totsy het volgende:
[..]
Geld vragen is toch nu ook niet = aan geld aftroggelen, he meiske .? of wel volgens jou ?![]()
Je moogt gerust een vergoeding vragen, die menselijk is, maar als je er moet van leven moog je méér vragen (zoals >Robbert trouwens ) anders kom je niet uit de onkosten, en belastingen enz enz .En als je een heel goed medium bent , moogt ge ook meer vragen , zekers .
Daarom ben je nog steeds geen geldwolf , ...![]()
![]()
quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:08 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik krijg net een berichtje door van boven, en de TS heeft geen gelijk zeggen ze .
Kun je ook omdraaien; de naiviteit (of angst voor het onbekende) van mensen die er niet in gelovenquote:Op vrijdag 21 april 2006 14:11 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
![]()
De naïviteit van sommige mensen die in deze kwakzalvers geloven.![]()
Toch heb ik char dingen zien zeggen die ze niet kon weten, bv bij een overleden meisje wist ze dat er een knuffel in de kist lag, die daar dus ingelegd was door de ouders toen er niemand bij was, waarvan ze niets gezegd hebben tegen hun omgeving...quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:37 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ze bestaan wel. Alleen heten ze dan niet Char ofzo.
Ik denk dat bij een vrij groot deel van de overleden kinderen onder de 6 er een knuffel in de kist ligt. Een veilige gok dus. En als het niet goed is gegokt, dan lult ze er overheen en roept ze wel weer iets anders (had haar overlijden iets te maken met water? etc etc) zodat goedgelovige ouders de 'hits' eruit pikken en de 'misses' vergeten.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:22 schreef erodome het volgende:
Toch heb ik char dingen zien zeggen die ze niet kon weten, bv bij een overleden meisje wist ze dat er een knuffel in de kist lag, die daar dus ingelegd was door de ouders toen er niemand bij was, waarvan ze niets gezegd hebben tegen hun omgeving...
Waarom geloven in iets onverklaarbaars/ onbekends? Als je daar wel in geloofd kunnen mensen je alles wijsmaken of zelfs oplichten. Ik noem een Robbert van den Broeke.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:18 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Kun je ook omdraaien; de naiviteit (of angst voor het onbekende) van mensen die er niet in geloven![]()
Was een wat ouder meisje, doodgegaan door OD xtc...quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:37 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik denk dat bij een vrij groot deel van de overleden kinderen onder de 6 er een knuffel in de kist ligt. Een veilige gok dus. En als het niet goed is gegokt, dan lult ze er overheen en roept ze wel weer iets anders (had haar overlijden iets te maken met water? etc etc) zodat goedgelovige ouders de 'hits' eruit pikken en de 'misses' vergeten.
Ik kots op mensen als Char die geld verdienen over de ruggen van rouwende ouders. Bah, hoe uiterst smakeloos.
Rouwende ouders grijpen zich aan elke strohalm vast, ze zullen blij zijn met alles wat Char zegt. Zij maakt ge(mis?)bruik van hun kwetsbare positie. Dat is zo laag.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:42 schreef erodome het volgende:
Was een wat ouder meisje, doodgegaan door OD xtc...
Ze wist ook wat voor knuffel het was trouwens, wist ook dat er een pluk van de manen van een paard op haar kamer lag(dat zou dan wel weer kunnen dat ze dat ergens anders vandaan heeft).
Je kan lekker kotsen op char, maar de mensen die bij haar komen voelen zich getroost, voelen zich beter naderhand en ze kiezen er echt zelf voor, char zet ze geen pistool tegen de kop om te komen.
Je oordeeld veelste snel, dat kan ik wel zeggen, ken jij char persoonlijk, nee, dus je weet niet wat echt is van haar en wat niet.
Ik weet dat ook niet, dus ik zal niet te snel oordelen.
Als iets onverklaarbaar of onbekent is voor mij wil dat nog niet zeggen dat ik gelijk mag roepen dat het niet bestaat.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:37 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Waarom geloven in iets onverklaarbaars/ onbekends? Als je daar wel in geloofd kunnen mensen je alles wijsmaken of zelfs oplichten. Ik noem een Robbert van den Broeke.
Dus als mensen naar een rouwverwerkingsgroep gaan, waar ze waarschijnlijk ook gewoon troost vinden net als bij bijv. Char, wordt er ook misbruik van hen gemaakt?quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:11 schreef Rasing het volgende:
[..]
Rouwende ouders grijpen zich aan elke strohalm vast, ze zullen blij zijn met alles wat Char zegt. Zij maakt ge(mis?)bruik van hun kwetsbare positie. Dat is zo laag.
Domme mensen geld afhandig maken door onschuldige 'paranormale' trucjes is tot daar aan toe. Maar mensen die kapot zijn van verdriet om hun overleden dochter, die verdienen het niet om in de handen te vallen van zo'n oplichtster.
En dan heb ik het nog niet eens over mensen waarvan een familielid vermist is, en die valse hoop krijgen van zo'n medium.
Ik weet toch zelf wat ik meemaak!quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:37 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Waarom geloven in iets onverklaarbaars/ onbekends? Als je daar wel in geloofd kunnen mensen je alles wijsmaken of zelfs oplichten.
Ik verlaag me niet tot dingen waar je ons van beschuldigd!quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:11 schreef Rasing het volgende:
[..]
Rouwende ouders grijpen zich aan elke strohalm vast, ze zullen blij zijn met alles wat Char zegt. Zij maakt ge(mis?)bruik van hun kwetsbare positie. Dat is zo laag.
Domme mensen geld afhandig maken door onschuldige 'paranormale' trucjes is tot daar aan toe. Maar mensen die kapot zijn van verdriet om hun overleden dochter, die verdienen het niet om in de handen te vallen van zo'n oplichtster.
En dan heb ik het nog niet eens over mensen waarvan een familielid vermist is, en die valse hoop krijgen van zo'n medium.
Kom maar!quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:00 schreef beautyjennifer het volgende:
En de grap is dat het wel bestaat! Sjonge wat moet jij je in de vreemste bochten wringen om te bewijzen dat het niet zo is, terwijl er genoeg bewijzen zijn dat het wel zo is.
Zoals ook een bekend skepticus zegt; omdat ervaringen nu eenmaal iets heel persoonlijks zijn hoef en kan je die niet bewijzen.quote:
Veel mensenkennis, veel gokken, veel reflectie toepassen, cold readen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:41 schreef clowncloon het volgende:
Ik ben het met je eens dat mediums een hoog 'zweef'-gehalte hebben maar hoe verklaar je de kennis die zij 'doorkrijgen' over dingen die zij niet kunnen weten? Zoals zeer persoonlijke eigenschappen of handelingen die in prive-sfeer zijn gebeurt?
Veel vantevoren laten uitzoeken door je medewerkers.quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:28 schreef rekenwonder het volgende:
Veel mensenkennis, veel gokken, veel reflectie toepassen, cold readen.
En hoe zit het dan met de dingen die niet uitgezocht kunnen worden, zoals die knuffel in die kist van dat meisje, waar niemand, behalve de ouders, van wisten?quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Veel vantevoren laten uitzoeken door je medewerkers.
Niet gezien maar wie zegt mij dat die ouders daar in een voorgesprek al niet eea over hadden losgelaten? En wat voor kist bedoel je precies? Grafkist? Daar stopt elke ouder van een overleden kind wel een knuffel in denk ik.quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:42 schreef erodome het volgende:
En hoe zit het dan met de dingen die niet uitgezocht kunnen worden, zoals die knuffel in die kist van dat meisje, waar niemand, behalve de ouders, van wisten?
Zoals niet iedereen een verjaardagskalender in de wc heeft hangen, stopt ook niet iedere ouder een knuffel in de kist.quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Niet gezien maar wie zegt mij dat die ouders daar in een voorgesprek al niet eea over hadden losgelaten? En wat voor kist bedoel je precies? Grafkist? Daar stopt elke ouder van een overleden kind wel een knuffel in denk ik.
Kan best maar waarom wordt ze dan niet gewoon therapeute ofzo? Waarom al die hocus-pocus erbij?quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:49 schreef erodome het volgende:
Daarbij, wat ik aan char leuk vind is dat ze zo goed met mensen om kan gaan, ze is ontzettend lief, zo komt ze over in ieder geval, ze zorgt er altijd voor dat mensen op hun gemak zijn, is medelevend en steunend.
Ze komt op mij over als een heel prettig mens in de omgang.
wilde ik net intikken toen mijn oog per ongeluk op je post terechtkwamquote:Op vrijdag 21 april 2006 16:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Kijk anders volgende week donderdag eens naar Psychic Witness om 22.00 uur op Discovery misschien ga je er dan anders over denken.
Dus misschien toch een beetje angst voor het onbekendequote:Op vrijdag 21 april 2006 19:53 schreef bonke het volgende:
[..]
ps: ik ga niet kijken want stel je voor dat ik enigzins ga geloven in die onzin
neehoor, ben eerder bang dat er een topic over word geopend waar ze dan gaan uitwijden over het programmaquote:Op vrijdag 21 april 2006 19:59 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Dus misschien toch een beetje angst voor het onbekende![]()
Omdat ze dat niet is, omdat ze een medium is?quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:52 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Kan best maar waarom wordt ze dan niet gewoon therapeute ofzo? Waarom al die hocus-pocus erbij?
Waarom zou je het er mee eens moeten zijn?quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:03 schreef bonke het volgende:
[..]
neehoor, ben eerder bang dat er een topic over word geopend waar ze dan gaan uitwijden over het programma
en er zullen er dan altijd wel een paar zijn die de boel doorzien en gaan zeggen dat et fake is enzo
en daar zal ik et dan weer mee eens moeten zijn
het leven van een scepticus is af en toe erg zwaar
Omdat het geen hocus-pocus is.quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:52 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Kan best maar waarom wordt ze dan niet gewoon therapeute ofzo? Waarom al die hocus-pocus erbij?
omdat het voor mij een stuk aannemelijker is om een scepticus, die een onderbouwd verhaal neer zet te geloven, dan iemand die zegt dat gaves bestaan zonder dat te bewijzenquote:Op vrijdag 21 april 2006 22:45 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Waarom zou je het er mee eens moeten zijn?
Je hebt toch zelf een mening!
En nogmaals: bewijzen doen we in de rechtzaal, niet hier, hier hebben we het over ervaringen en meningen![]()
En de rede dat het aannemlijker lijkt, wat de scepticus vertelt is omdat hij het kan onderbouwen, met wat er voor de hand ligt(de gemakkelijkste weg ) ,en als hij zich nu eens zou vergissen, zoals bij Robbert van den Broeke en vele andere zaken , dan moet jij dus die vergissgen maar gaan geloven .quote:Op zaterdag 22 april 2006 07:53 schreef bonke het volgende:
[..]
omdat het voor mij een stuk aannemelijker is om een scepticus, die een onderbouwd verhaal neer zet te geloven, dan iemand die zegt dat gaves bestaan zonder dat te bewijzen
als een medium dus dingen doet die het verstand te boven gaat en een scepicus komt dan met een bron en een uitleg over hoe zoiets ook kan ( dmv bestaande dingen) dan geloof ik dus de scepticus
Wat je hier allemaal neerschrijft noem ik "roddels" napraten , zo heet dat .quote:Op zaterdag 22 april 2006 08:41 schreef bonke het volgende:
sja, iedereen weet nu wel dat rvdb een oplichter is( zie alle topics over deze man )
maar wie moet ik nu geloven
een char die zegt over gaves te beschikken en met overledenen kan praten
of een derren brown die precies hetzelfde doet maar er wel bij zegt dat het allemaal trucs zijn
laatst nog kwam er iemand bij mij die zei dat ie allemaal orbs op foto`s had staan
en gewoon geloven dat et geesten of iets dergelijks waren he
Ik kan ook met overledenen praten, voel of er zielen in de buurt zijn, de gedachtes van mensen horen, via handoplegging pijn wegnemen, op afstand genezen, spirituele operaties uitvoeren, als ik bij mensen in hun ogen kijk voel ik hun emoties, zie hun ware gedaante.quote:Op zaterdag 22 april 2006 08:41 schreef bonke het volgende:
sja, iedereen weet nu wel dat rvdb een oplichter is( zie alle topics over deze man )
maar wie moet ik nu geloven
een char die zegt over gaves te beschikken en met overledenen kan praten
of een derren brown die precies hetzelfde doet maar er wel bij zegt dat het allemaal trucs zijn
laatst nog kwam er iemand bij mij die zei dat ie allemaal orbs op foto`s had staan
en gewoon geloven dat et geesten of iets dergelijks waren he
Laten we aannemen dat je gelijk hebt. Wat dan nog? Als iemand jou benadert om contact te maken met een overleden persoon, waarom zou die geest naar jou toegaan? Jijzelf hebt niets met die geest te maken. En als ze wel naar jou toekomen, zeggen ze dan alleen dat het goed met ze gaat? Dat had je in principe zelf ook wel kunnen verzinnen. En als je contact hebt met een geest, is dat dan degene die je wilt oproepen? Of zou het ook een demon kunnen zijn ofzo? (Dat geloven Christenen. Die demonen doen zich volgens hen voor als goede geesten om zodoende iemand op een dwaalspoor te zetten en ook om hem/haar van God af te houden.)quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:07 schreef beautyjennifer het volgende:
Ben ik nu een oplichster? Nee hoor!
Hoe kom ik aan deze wijsheid? Omdat ik ze zelf meerdere malen ervaren heb! Ik heb het zelf gevoeld, zelf gezien. En nee, het heeft niets te maken met drugs, magnetische velden e.d. Gewoon bij me volle verstand!
Ik heb ook de instelling eerst zien en dan geloven!
En ik weet heus wel wat me overkomt!
Maarja! De sceptici nemen toch nooit wat van ons aan! Ze maaien onze benen onder ons vandaan!
Het went op den duur wel. Ik vind het jammer dat de sceptici niet voor andere dingen open staan.
jammer
Als iemand boos of verdrietig kijkt, voel ik ook zijn emotie. Kun je het ook als je de persoon in kwestie niet ziet, hoort, voelt of ruikt? Zo nee, dan is het niet paranormaal, maar gewoon normaal.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:07 schreef beautyjennifer het volgende:
Als iemand bij mij in de buurt is dan kan ik van die persoon de emoties voelen.
Maar ik heb zijn of haar gezicht niet eens gezien!quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:53 schreef Rasing het volgende:
[..]
Als iemand boos of verdrietig kijkt, voel ik ook zijn emotie. Kun je het ook als je de persoon in kwestie niet ziet, hoort, voelt of ruikt? Zo nee, dan is het niet paranormaal, maar gewoon normaal.
Aha! Wij hebben een paranormaal begaafd persoon in ons midden! Snel, naar Florida, een miljoen dollar winnen!quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:03 schreef beautyjennifer het volgende:
Maar ik heb zijn of haar gezicht niet eens gezien!
Ik heb een aantal vragen aan jou:quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:07 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik kan ook met overledenen praten, voel of er zielen in de buurt zijn, de gedachtes van mensen horen, via handoplegging pijn wegnemen, op afstand genezen, spirituele operaties uitvoeren, als ik bij mensen in hun ogen kijk voel ik hun emoties, zie hun ware gedaante.
Ben ik nu een oplichster? Nee hoor!
Hoe kom ik aan deze wijsheid? Omdat ik ze zelf meerdere malen ervaren heb! Ik heb het zelf gevoeld, zelf gezien. En nee, het heeft niets te maken met drugs, magnetische velden e.d. Gewoon bij me volle verstand!
Ik heb ook de instelling eerst zien en dan geloven!
En ik weet heus wel wat me overkomt!
Maarja! De sceptici nemen toch nooit wat van ons aan! Ze maaien onze benen onder ons vandaan!
Het went op den duur wel. Ik vind het jammer dat de sceptici niet voor andere dingen open staan.
jammer
nou ik neem dus niet zomaar alles klakkeloos over, en een eigen mening heb ik ook nogquote:Op zaterdag 22 april 2006 08:47 schreef totsy het volgende:
[..]
Wat je hier allemaal neerschrijft noem ik "roddels" napraten , zo heet dat .
Geen eigen mening hebben .
Klakkeloos aannemen, wat degenen die er niet over nadenken of twijfelaars , uitkramen .
Zo zul je steeds de speelbal blijven van iedereen .Iedereen weet dit ....en iedereen weet dat ....en ...Die zegt dit ...en die zegt dat
Zo zul je ver geraken in het leven ....![]()
Ik dacht het niet! We blijven gewoon doen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:05 schreef Rasing het volgende:
[..]
Snel, naar Florida, een miljoen dollar winnen!
Ik hoor ook veel, maar ik ga puur uit van wat ik zelf meemaak of zie.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:42 schreef bonke het volgende:
[..]
van horen zeggen geloof ik inderdaad niets, en 95 % van de believers hier zeggen dat iets bestaat omdat ze gehoord hebben dat het zo is ( of ze zijn er mee opgegroeid )
Als iemand zegt dat handoplegging bedrog is en dit ook bewijst dan geloof ik het niet.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:42 schreef bonke het volgende:
waarom zou ik iemand die bewijst dat iets niet bestaat niet geloven ??
Ik heb genoeg bewijzen dat het wel zo is. Alleen deze zijn niet wetenschappelijk vastgelegd.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:42 schreef bonke het volgende:
waarom moet ik iemand die zegt te kunnen genezen door handoplegging ( maar het niet wil of kan bewijzen) dan wel geloven ??
Bah, geld. Dat hoef ik niet.quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:11 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik dacht het niet! We blijven gewoon doen.
Het zou een doorbraak van wereldformaat zijn als je je gave vast zou laten leggen door 'wetenschappers'. Niet om ons zeiksnorren over te halen, maar voor de mensheid. Geen rotzooi als paracetamol meer in je lijf, gewoon handopleggen leren aan iedereen!quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:26 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik heb genoeg bewijzen dat het wel zo is. Alleen deze zijn niet wetenschappelijk vastgelegd.
Daar komt nog bij dat de bewijzen gewoon de mensen zijn die ik heb geholpen.
Daarbij heb ik niet de behoefte om alles wat ik doe vast te laten leggen door wetenschappers, puur om de sceptici over te halen.
allemaal leuk en aardig, maar ik geloof er dus niks van, maar dat ligt niet aan jou maar aan mij hoorquote:Ik kan ook met overledenen praten, voel of er zielen in de buurt zijn, de gedachtes van mensen horen, via handoplegging pijn wegnemen, op afstand genezen, spirituele operaties uitvoeren, als ik bij mensen in hun ogen kijk voel ik hun emoties, zie hun ware gedaante.
Wacht even lieve schat, da's natuurlijk niet correct. Een heleboel ervaringen zijn persoonlijk, prima, ik denk - mijn persoonlijke mening - dat die ook op een logische manier te verklaren zijn maar da's mijn mening. Maar in dit geval hebben we het over mediums - en dan is het dus bij voorbaat al niet persoonlijk meer; het medium gaat namelijk beweringen doen over iemand anders.quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:26 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Zoals ook een bekend skepticus zegt; omdat ervaringen nu eenmaal iets heel persoonlijks zijn hoef en kan je die niet bewijzen.
Het is geen vast gegeven, als iemand iets beweert, geloof je hem/haar of niet, naar bewijzen blijven vragen heeft geen zin.
Nou ja, voor 'believers' lijkt het natuurlijk dat ze het keer op keer weer laten zien, als ze aan het cold-readen zijn.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:10 schreef DzjieDub het volgende:
Om een ander voorbeeldje te geven (dat ik ook al aan Iteejer gaf destijds): Als ik beweer dat ik over een huis heen kan springen, en ik ga die bewering commercieel uitbuiten, neem jij dat dan voor kennisgeving aan of vind jij eigenlijk dat ik dat maar eens moet laten zien?
Als je wil weten dan moet je ervaren in deze, ik kan je ook niet via een wetenschappelijk onderbouwd verhaal vertellen hoe een appel echt smaakt, dat je daarna presies weet hoe een appel smaakt, dat moet je ervaren, proeven...quote:Op zaterdag 22 april 2006 07:53 schreef bonke het volgende:
[..]
omdat het voor mij een stuk aannemelijker is om een scepticus, die een onderbouwd verhaal neer zet te geloven, dan iemand die zegt dat gaves bestaan zonder dat te bewijzen
als een medium dus dingen doet die het verstand te boven gaat en een scepicus komt dan met een bron en een uitleg over hoe zoiets ook kan ( dmv bestaande dingen) dan geloof ik dus de scepticus
Dit is dus het probleem, als het echt is moet het ook gelijk een wondermiddel zijn, dat is het dus niet...quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:05 schreef Rasing het volgende:
[..]
Het zou een doorbraak van wereldformaat zijn als je je gave vast zou laten leggen door 'wetenschappers'. Niet om ons zeiksnorren over te halen, maar voor de mensheid. Geen rotzooi als paracetamol meer in je lijf, gewoon handopleggen leren aan iedereen!
Dit is niet helemaal waar.quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je wil weten dan moet je ervaren in deze, ik kan je ook niet via een wetenschappelijk onderbouwd verhaal vertellen hoe een appel echt smaakt, dat je daarna presies weet hoe een appel smaakt, dat moet je ervaren, proeven...
Ik kan je alles over water vertellen, maar voordat je echt weet hoe water aanvoelt moet je het toch echt aanraken.
Zo kan ik je ook alles over bloemen vertellen, maar om te weten hoe lekker een roos ruikt moet je toch echt ruiken.
Dus als je wil weten hoe het zit met mediums, zoek dan eens een goede op en ga eens ervaren, leg die ervaring dan eens langs wetenschap en maak je eigen conclusie.
We weten gewoon niet hoe het komt, maar er zijn wel meer dingen die de mensheid nog niet weet, zo is het nu eenmaal, op dit moment is de enige manier ervaren en hopenlijk kunnen we vanuit die ervaringen gaan verklaren hoe het komt, wat het is, of het iets is...
Ik denk dat er een groot verschil is tussen iets beweren en een ervaring vertellen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:10 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Wacht even lieve schat, da's natuurlijk niet correct. Een heleboel ervaringen zijn persoonlijk, prima, ik denk - mijn persoonlijke mening - dat die ook op een logische manier te verklaren zijn maar da's mijn mening. Maar in dit geval hebben we het over mediums - en dan is het dus bij voorbaat al niet persoonlijk meer; het medium gaat namelijk beweringen doen over iemand anders.
Zeker als het dan ook nog een medium is dat commercieel bezig is, zoals Char, Sylvia, Robert, James en diverse anderen - vind ik dat "men" het recht heeft die media aan de tand te voelen over hun kunnen.
Om een ander voorbeeldje te geven (dat ik ook al aan Iteejer gaf destijds): Als ik beweer dat ik over een huis heen kan springen, en ik ga die bewering commercieel uitbuiten, neem jij dat dan voor kennisgeving aan of vind jij eigenlijk dat ik dat maar eens moet laten zien?
Vraag maar om iets dat ze niet kunnen weten, geef geen info, je bent er zelf bij, neem het desnoods op op een geluidsbandje dat je terug kan luisteren welke info jij gegeven hebt.quote:Op zaterdag 22 april 2006 22:03 schreef Knarf het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar.
Een medium deelt je iets mede wat niet te controleren is. Een appel kun je zelf proeven, een roos ruiken en water voelen. Allemaal zintuigen die (bijna) iedereen heeft.
Een medium kun je niet zo controleren, omdat het van een zintuig gebruik maakt die de meeste mensen niet hebben en ook niet kunnen meten. (Of omdat het niet bestaat, natuurlijk).
Wat maakt jou zo bijzonder om die mensen, die op die manier hulp, troost ed zoeken (en vaak ook vinden) simpele zielen te noemenquote:Op zaterdag 22 april 2006 21:58 schreef deedeetee het volgende:
Jawel hoor alleen zijn er een hoop idioten die ermee de markt opgaan en die maken er meestal een een potje van![]()
Welke simpele ziel gaat dan ook bij zo'n figuur te rade ?![]()
Blijf daar dan vanaf he, van die idioten, idioten zitten overal in elk circuit en van hoog tot laag, zo boven zo beneden , zo binnen zo buiten ...en dank zij idioten kun jij DE WARE vinden , dus wees blij dat er nog idioten zijn !quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:58 schreef deedeetee het volgende:
Jawel hoor alleen zijn er een hoop idioten die ermee de markt opgaan en die maken er meestal een een potje van![]()
Welke simpele ziel gaat dan ook bij zo'n figuur te rade ?![]()
Ik buit commercieel niets uit en ik doe ook nooit geen beweringen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 22:05 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik denk dat er een groot verschil is tussen iets beweren en een ervaring vertellen.
Als iemand iets beweert te kunnen (over een huis heen te springen bijv.) zal ik daar inderdaad wel een "bewijs" van willen zien.
Als iemand mij een ervaring vertelt, ga ik daar niet aan sleutelen.
Of deze ervaring nu wel of niet commercieel uitgebuit wordt laat ik even in het midden.
Als mensen bij deze mediums troost of wat dan ook vinden maakt het mij niet zoveel uit, die mensen worden op dat moment geholpen, dat was wat op dat moment belangrijk is, ook al zou ik er zelf niet in geloven.
Moet ik me nu aangesproken voelen?quote:Op zaterdag 22 april 2006 23:52 schreef totsy het volgende:
[..]
Blijf daar dan vanaf he, van die idioten, idioten zitten overal in elk circuit en van hoog tot laag, zo boven zo beneden , zo binnen zo buiten ...en dank zij idioten kun jij DE WARE vinden , dus wees blij dat er nog idioten zijn !![]()
Een goed gesprek doet wonderen, inderdaad. Er zullen niet veel mensen zijn die dat ontkennen. Iemand die inderdaad mensen helpt door met ze te praten hebben absoluut mijn zegen. Maar als we het hier over goede gesprekken hebben die geen ander doel hebben dan mensen een goed gevoel te geven, had dit topic in R&P thuisgehoord... "ervaring" is helaas net zo'n vaag begrip als "helen" - wat de populariteit ervan ongetwijfeld verklaard. Het omvat alles van aperte leugens tot een lichte obstipatie waardoor mensen een onbestemd gevoel kunnen hebben.quote:Op zaterdag 22 april 2006 22:05 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik denk dat er een groot verschil is tussen iets beweren en een ervaring vertellen.
Als iemand iets beweert te kunnen (over een huis heen te springen bijv.) zal ik daar inderdaad wel een "bewijs" van willen zien.
Als iemand mij een ervaring vertelt, ga ik daar niet aan sleutelen.
Of deze ervaring nu wel of niet commercieel uitgebuit wordt laat ik even in het midden.
Als mensen bij deze mediums troost of wat dan ook vinden maakt het mij niet zoveel uit, die mensen worden op dat moment geholpen, dat was wat op dat moment belangrijk is, ook al zou ik er zelf niet in geloven.
o ja, er is maar een heel kleine groep waarvan ik het op prijs stel dat die mij lieve schat noemen, en helaas, daar hoor jij niet bij.![]()
Familieleden zijn een tijd geleden naar een medium geweest.quote:Op zaterdag 22 april 2006 22:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Vraag maar om iets dat ze niet kunnen weten, geef geen info, je bent er zelf bij, neem het desnoods op op een geluidsbandje dat je terug kan luisteren welke info jij gegeven hebt.
Leg het antwoord wat je krijgt langs de wetenschap, controleer of er een truuk gebruikt kan zijn.
Jij geloofd toch dat er een gewone verklaring voor is, dan kan je die vast ook aantonen, die redenering zou in het straatje van de scepticus moeten vallen toch?
Het enige wat je nodig hebt is een ervaring die je wel vertrouwd aangezien je niemand anders wil geloven, wie kan je beter vertrouwen dan jezelf in deze?
Laat ik een andere vraag stellen. Stel, jij krijgt van RTL4 de opportunity om in een eigen programma als medium op te treden en je neemt dat aan. In de uitzending komt tegenover je iemand te zitten die vragen heeft over een overleden dierbare en daar weet jij niks van. Het lukt je om contact te krijgen met die geest. Maar is het mogelijk dat jij in plaats van kermerken over die persoon het volgende doorkrijgt: "Weg met die camera's! Ik vertel je niets op deze manier!"quote:Op zondag 23 april 2006 00:51 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik buit commercieel niets uit en ik doe ook nooit geen beweringen.
Misschien loog de overledene welquote:Op zondag 23 april 2006 07:08 schreef Knarf het volgende:
[..]
Familieleden zijn een tijd geleden naar een medium geweest.
Dit in het verband van het overlijden van mijn oom.
Nu vertelde het medium een aantal details over mijn oom die zeker waar zijn, maar ze vertelde ook een aantal dingen die niet waar zijn.
Ik zeg dus dat het medium liegt en maar wat zegt (cold reading), want hoe kan zo iemand dingen vertellen die niet waar zijn, als zij met de overledene kan praten. Je kunt daarmee geen fouten maken.
Ik vind een medium alleen goed als hij/zij een hitrate heeft van 100%, want anders praat je niet met 'de' overledene. Hoe kan de overledene nu fouten details geven over zijn eigen leven?
En het 'grappige' daarmee was, dat mijn familieleden helemaal niet door hadden dat het medium fouten maakt.
Een rate van 100 % bestaat niet , en die mensen of familieleden kennen ook nooit de ware aard van die persoon , sommigen kennen hun eigen levenspartner nog niet eens , hoe zou je dan willen dat een familielid volledig die oom zou kennen.Het is juist bij zo'n medium dat men soms de échte waarheid over iemand kan horen, en dan verschieten de mensen vaak, van een waarheid te moeten aanhoren of iets te weten te koimen dat ze nu eenmaal "nooit hadden kennen peinzen" dat dat nooit zou kunnen waar geweest zijn .quote:Op zondag 23 april 2006 07:08 schreef Knarf het volgende:
[..]
Familieleden zijn een tijd geleden naar een medium geweest.
Dit in het verband van het overlijden van mijn oom.
Nu vertelde het medium een aantal details over mijn oom die zeker waar zijn, maar ze vertelde ook een aantal dingen die niet waar zijn.
Ik zeg dus dat het medium liegt en maar wat zegt (cold reading), want hoe kan zo iemand dingen vertellen die niet waar zijn, als zij met de overledene kan praten. Je kunt daarmee geen fouten maken.
Ik vind een medium alleen goed als hij/zij een hitrate heeft van 100%, want anders praat je niet met 'de' overledene. Hoe kan de overledene nu fouten details geven over zijn eigen leven?
En het 'grappige' daarmee was, dat mijn familieleden helemaal niet door hadden dat het medium fouten maakt.
Dan zou ik gewoon zeggen: "Het spijt me, maar we praten verder zonder camera's! Je overleden dierbare stelt niet op prijs dat we met camera's erbij praten."quote:Op zondag 23 april 2006 07:56 schreef Netflier het volgende:
[..]
Laat ik een andere vraag stellen. Stel, jij krijgt van RTL4 de opportunity om in een eigen programma als medium op te treden en je neemt dat aan. In de uitzending komt tegenover je iemand te zitten die vragen heeft over een overleden dierbare en daar weet jij niks van. Het lukt je om contact te krijgen met die geest. Maar is het mogelijk dat jij in plaats van kermerken over die persoon het volgende doorkrijgt: "Weg met die camera's! Ik vertel je niets op deze manier!"
Dat je er zelf niet in geloofd is je goedrecht. Maar ga dan niet rondbazuinen dat het niet bestaat!quote:Op zondag 23 april 2006 01:11 schreef DzjieDub het volgende:
Ik blijf erbij dat mensen niet met doden kunnen praten. In ieder geval heb ik nog nooit iemand meegemaakt die dat kon.
Je hebt helemaal gelijk!quote:Op zondag 23 april 2006 08:52 schreef totsy het volgende:
Een voorbeeld : als dat medium nu zou gezegd hebben dat die oom van jou een rokkenjager (in 't geniep ) was , en niemand heeft er weet van , dan zeggen ze " dat is niet waar" , en in feite kan het toch waar geweest zijn .De mensen willen de waarheid nu eenmaal niet onder ogen zien , als ze een geliefde verliezen .Dat doet pijn .
En een medium kan dat naar boven halen.Hard maar waar !
Ik ben daar altijd voorzichtig mee.quote:Op zondag 23 april 2006 09:48 schreef DzjieDub het volgende:
Morwen en Totsy: Lees alsjeblieft dit artikel eens door. Kijk daarna, met dit verhaal in gedachten, naar willekeurig welk medium, en kijk of je dingen herkent. Wees extra voorzichtig als het op TV is - dan weet je namelijk zeker dat er al een heel team van mensen onderzoek heeft gepleegd naar degene die daar met het medium spreekt; zeker als die persoon een Bekend Persoon is.
Totsy, je voorbeeld geeft al gelijk aan waar het probleem zit: Het medium gaat dingen beweren, die - als ze waar blijken te zijn - gelijk beaamd worden door de nabestaanden, maar als ze niet waar zijn, vergoelijkt worden door de tekst "kan in feite toch waar geweest zijn want sommigen kennen hun eigen levenspartner nog niet eens". Dat is toch een self-fullfilling prophecy? Wat het medium ook beweert, volgens jou heeft-ie altijd gelijk.
Precies om de reden die eerder al is gegeven: sommige mensen zijn goed in iets. Hebben talent voor iets. De één kan goed zingen, de ander is goed met getallen en een derde heeft heeft een fijngevoelige geest.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:04 schreef Netflier het volgende:
Laten we aannemen dat je gelijk hebt. Wat dan nog? Als iemand jou benadert om contact te maken met een overleden persoon, waarom zou die geest naar jou toegaan? Jijzelf hebt niets met die geest te maken.
Je voelt het dus aan, als ik dat even zo snel mag concluderen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:03 schreef beautyjennifer het volgende:
Maar ik heb zijn of haar gezicht niet eens gezien!
Een familielid van mijn oma kon dit ook, maar was er bang voor en wilde er dus niet over praten of erover horen. Wie weet had het ermee te maken dat ze uit een cultuur kwam die aan dit soort dingen vanalles verbond..quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:26 schreef beautyjennifer het volgende:
Als iemand zegt dat handoplegging bedrog is en dit ook bewijst dan geloof ik het niet.
De reden is dat ik ook zelf het vermogen heb om dit te doen. Dat betekend dus dat ze met de beste bewijzen mij niet kunnen overtuigen dat het niet bestaat. Puur als ik bij iemand mijn handen op de zere plek leg, dat de pijn weggaat. En dat is geen bedrog. Het werkt ook bij mensen die niets geloven en hier zeer sceptisch tegen over staan!
Albert Einstein zei eens: 'Het mooiste wat we kunnen meemaken, is het raadselachtige. Daar komt alle ware kunst en wetenschap uit voort.'quote:Ik kan ook niet alles verklaren wat er gebeurd.
Maar als je alles bewezen wilt hebben dan ben je maar zielig!
Als je verliefd wordt, dan ga je toch ook niet naar de huisarts om uit te laten zoeken of dat inderdaad ook het geval is.
Je kunt wel alles wegstoppen en als je iets overkomt maar beweren: Het gebeurd niet, dit bestaat niet.
Kan er geen touw aan vast knopen, wat is de bedoeling van je geraaskal ?quote:Op zaterdag 22 april 2006 23:52 schreef totsy het volgende:
[..]
Blijf daar dan vanaf he, van die idioten, idioten zitten overal in elk circuit en van hoog tot laag, zo boven zo beneden , zo binnen zo buiten ...en dank zij idioten kun jij DE WARE vinden , dus wees blij dat er nog idioten zijn !![]()
Je hebt net een joint op zekerquote:Op zondag 23 april 2006 10:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Zal ik even in het voetspoor van een scepticus kruipen die naar mijn post kijkt
"Kan niet, bestaat niet, in geen mogelijkheid mogelijk". Maar dat bestaat niet in de wereld waar zij in leven. Daar bestaat het niet. Die sceptische mensen kijken alleen naar hun eigen besef. En als je het mij vraagt hebben die mensen geen groot besef. Ze leven in een andere kleine wereld, ze zien alleen wat ze zien, ze openen de ogen niet verder en zien niet wat er meer te zien valt. Ze zien niet optimaal. Ze hebben het zicht niet. Heb je goed zicht, dan zie je alles. Een kwestie van jezelf open stellen is het, dan zie je alles. Open stellen en dan kan ik me goed voorstellen dat het niet makkelijk is om je open te stellen. Kost mij ook nog steeds moeite, maar ik werk eraan, iedere dag verder met open stellen en kijken en zien en voelen. En niet leven in een gesloten wereld. Leef je in een gesloten wereld dan leef je in een isoleer-cel.
Als je een groot besef hebt, dan wordt vanzelf de wereld groter en dan neemt de realiteit ook in omvang toe.
Zie het maar alsof je de grenzen uit doet breiden in je leven. Ik doe dat dus iedere dag, ik ben iedere dag bezig om grenzen te verleggen. Een ultieme kick geeft dat, steeds wat meters winnen, steeds groeien en uitbouwen van wat er te zien en te weten valt.
Sceptische mensen leven volgens mij in een zeer bekrompen wereldje. Ik zou niet graag in hun schoenen willen staan. Die wereld is zo klein en krap, ik zou met mijn geest gek worden in die wereld. Ik zou me opgesloten voelen.
In mijn wereld is het allemaal anders. Hier waar ik leef is ruimte, ik kan zeggen er is ruimte jah. Veel ruimte. Nog lang niet genoeg ruimte. Over 40 jaar is er zoveel ruimte in mijn wereld dat ik zo ver kan gaan dat ik gewoon weg kan hier. Ik kan andere plekken opzoeken.
En over 40 jaar is het niet eens het einde van de rit, er komt geen einde aan mijn rit. Mijn rit gaat door tot het oneindige van alles. Mijn leven is oneindig.
Sceptici leven niet in een oneindige wereld, daarom is ook de paranormale wereld voor die mensen niet toegankelijk. Ze hebben geen open wegen en de poort is gesloten. Kunnen ze niets aan doen. Zo heb ik 22 jaar geleefd. En 6 jaar geleden wist ik ook niet veel omdat ik me niet bezig hield ermee.
Hoe meer je je open stelt en bezig bent ermee, des te groter die wereld gaat worden
En het mooie is, die wereld is oneindig groot.
Dus dan kun je mij zien als sceptici als gestoord of als iemand die uit de nek lult, kan me goed voorstellen dat je dat denkt. Omdat je niet weet wat zich afspeelt in mijn leven. Ik kan dan een ding zeggen, ik voel me geweldig en ik ben vaak zo vrij als een vogelEn het vrije gevoel zal nog toenemen maar dan ga ik nu te ver offtopic.
Het gaat om contact leggen, en ben je een vrije vogel of vrije ziel, dan kun je overal naar toe. Je kunt iedere mogelijke ziel benaderen. Omdat je kunt reizen daarheen. Je kunt als vrije ziel overal heenreizen waar je maar wilt.
Als je niets toe te voegen hebt, dan kun je beter niet postenquote:
Jouw vele schrijven heeft je brein vertroebeld, je bent niet helder genoeg meer.quote:Op zondag 23 april 2006 10:52 schreef Dromenvanger het volgende:
Schrijven is goed beste man
Schrijven opent nieuwe wegenMet schrijven kun je alle poorten openen. Je onderschat de waarde van schrijven.
Niets mis met een flinke dosis schrijven. Het deelt het denken in, je kunt met schrijven je hele hoofd indelen hoe je zelf wilt. In de toekomst kun je zelf scheppen met schrijven, schrijven is mijn toekomst en hoort erbij, dus ik schrijf lekker doorIk ga nog brood verdienen met schrijven ook. Dus laat mij lekker schrijven want het wordt mijn werk. Het is al mijn werk.
Dus ik zie het probleem niet.
En wat mijn taak is weet ik zelf ook, hoef jij me niet te vertellen
Dus ga maar weer met de lego spelenLaat je het echte werk aan professionals over ook.
Amateuren kunnen beter iets anders gaan doen. En vooral de echte mannen niet afleiden.
En dan speel ik even vals. Je hebt 171 berichten en denkt dat je iets mag zeggen hier
Opzouten zul je![]()
Kom maar terug als je boven de 10,000 of 20,000 staat. 5000 is al netjes om te beginnen. 171 berichten, laat me niet lachen zeg.
Ik sta op 40,000 met al mijn namen. En ieder bericht is lang jah. Omdat het erbij hoort.
en dan de mijne van enkele weken geleden.quote:Geregistreerd op: zaterdag 7 februari 2004 @ 19:38
Dit toont alleen maar aan dat je een allerbelabberdste skepticus bent, dat je er totaal niets van begrijpt en alleen met je eigen gekleurde bril kijkt naar wat er allemaal gaande is.quote:Op zondag 23 april 2006 10:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Zal ik even in het voetspoor van een scepticus kruipen die naar mijn post kijkt
[...oeverloos verhaal]
Hoe bedoel je dat? Voorzichtig met een kritisch artikel doorlezen, of voorzichtig met de gevoelens en gedachtes van anderen?quote:Op zondag 23 april 2006 09:54 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik ben daar altijd voorzichtig mee.
Ik heb een uniek pad wat ik alleen moet bewandelen. Ik heb een pad te bewandelen zoals ieder mens. Jij bewandeld waarschijnlijk ook een uniek pad. Zie je jou pad niet als uniek. Dan hoor je bij de kudde. Dan ben je een kudde-mens.quote:Op zondag 23 april 2006 11:36 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Dit toont alleen maar aan dat je een allerbelabberdste skepticus bent, dat je er totaal niets van begrijpt en alleen met je eigen gekleurde bril kijkt naar wat er allemaal gaande is.
Skepsis is het Griekse woord voor onderzoek. En dat is precies was skeptici doen: Juist omdat ze beseffen dat NIEMAND de wijsheid in pacht heeft, zijn skeptici bereid om juist ook anderen erbij te betrekken om op die manier zo dicht mogelijk bij een "universele" - voor iedereen geldende - waarheid te komen. Zeg nou niet dat dat niet bestaat omdat iedereen uniek is, want dat is pure bullshit: Ieder mens is in principe hetzelfde, en verschilt alleen in details (zoals huidskleur, vorm en grootte van de neus, en opvoeding die jouw gedachten meer beïnvloedt dan je je kunt indenken).
Opgesloten? Nee dus. Integendeel. Bevrijd juist.
Enne, zonder nu gelijk in een ongebreidelde spraakwaterval terecht willen geraken, het gaat er niet om of de paranormale wereld al dan niet toegankelijk is voor skeptici, het gaat erom dat jij kunt aantonen dat je er wel terecht kunt komen. Ik kan zelf geen twee noten op de piano spelen, maar kan donders goed horen of iemand anders wel kan spelen of niet. Ik ben geen sporter, maar desondanks weet ik dat iemand die 24 seconden doet over de 100 meter hardlopen bepaald weinig kans maakt om goud te behalen op de Olympische spelen.
Ik ben altijd voorzichtig met dingen doorgeven. Ik sta zelf niet toe dat ik dingen zou gaan zeggen die niet waar zijn.quote:Op zondag 23 april 2006 11:37 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Voorzichtig met een kritisch artikel doorlezen, of voorzichtig met de gevoelens en gedachtes van anderen?
Ik heb het meer over andere dingen.quote:Op zondag 23 april 2006 08:02 schreef Morwen het volgende:
[..]
Misschien loog de overledene welIk geloof niet in engeltjes, dus dat je na je dood ineens niet meer liegt ofzo. Overledenen zijn imo niet anders als levenden en dus niet heilig ofzo. Nooit gehoord van practical jokes
Zou ik ook doen met mediums als ik dood ben en zij willen contact met mij
![]()
Niet zo serieus, hoor![]()
Sorrie hoor, maar ik gebruik nooit dope. Ik ben altijd helder.quote:Op zondag 23 april 2006 11:36 schreef playsur het volgende:
Dat je dope afkeurd is je goed recht maar vergeet niet dat vele helderzienden juist met die zooi tot verbluffende resultaten zijn gekomen.
Daarbij zijn het in mijn ogen gewoon kruiden hoor.
Het is inderdaad zo dat het net lijkt alsof je high bent.quote:Op zondag 23 april 2006 12:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Mensen gebruiken niet voor niets geest-verruimende middelen. Om de geest te verruimen. Maar drugs zijn slecht en werken maar even. Het is juist de kunst om je geest te verruimen zonder middelen. Dat is ook puur natuur.
Nee, het is dan zo dat mensen ruimer van denken worden. Alsof je high bent. Natural high.
En nogmaals, ik ben niet aan de drugs. Ik krijg vaak genoeg naar mijn hoofd geslingerd dat ik drugs gebruik. Maar ik ben bezig om een stemming te creeëren die je kunt vergelijken met drugs. Alleen drugs die niet bestaat. Wat ik wil bereiken daar kan geen enkele bestaande drugs tegenop.
De natuurlijke drugs is beter. Het lichaam kan stoffen aanmaken waar de beste XTC niet tegenop kan. Ik kan higher worden dan 10000 blowers bij elkaarZonder ook maar 1 joint te hoeven aanraken en dan blijf ik nog altijd helder
Vliegen op natuurlijke basis. Zelfs smart-drugs hoef ik niet
De drugs zit in mezelf
En dan is het niet eens drugs. Het is vrij doorbreken door alle barrieres heen nogmaals. Compleet vrij zijn.
Ik ben ook op een hoger niveau bezig inderdaadquote:Op zondag 23 april 2006 14:27 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo dat het net lijkt alsof je high bent.
Maar bij ons is het controleerbaar. Ik behoudt altijd de controle, en dat is bij drugs niet het geval.
Ik heb ook testen gezien dat men probeerd te verklaren waarom mensen soms dingen ervaren.
Magnetisch veld, lage tonen e.d. Bij die testen bleek dat mensen een bepaalde ervaring kregen die op spirituele contacten leken. Stapte men een paar stappen verder, dan was dat verschijnsel verdwenen. De testpersonen hadden dus geen controle op die "trips".
De mediums daarintegen hebben wel controle over die situaties.
Het enige waar het om gaat hoever durf je jezelf open te stellen om het zelf mee te maken en te ervaren.
De die-hards onder de sceptici zullen nooit zichzelf los laten gaan. Die willen ter-alle-tijden controle over alles houden.
We praten vaak over het zesde zintuig. De mediums gebruiken die zesde zintuig zeer veel.
De sceptici schakelen die zesde zintuig vaak uit en zullen die nooit gebruiken.
Als de sceptici die zesde zintuig eens zouden gebruiken, komen ze erachter wat er meer is.
quote:
ik heb juist bijna niets van je gelezenquote:Op zondag 23 april 2006 18:20 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Yep, geen burn-out veroorzaken anders brand ik op
Ben ook alles vergeten wat ik geschreven heb vandaag.
Iets over contact zoeken op een wetenschappelijke manier.
Meer hoef ik niet te weten nu
Please, zie jezelf niet daar in terug.quote:Op zondag 23 april 2006 14:50 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik zie mezelf in jouw terug. Ik beschouw mezelf niet belangrijk.
Maar de redenen waarom ik dit doe, is puur om mensen te helpen. Puur uit liefde.
Mensen moeten meer naar boven kijken.
Wat ik eerder beschreef is puur mijn ervaringen. Ik wil het niet gaan bewijzen, maar puur mijn ervaringen delen.
Jij bent ook al maanden actief hier zonder ooit wat te hebben toegevoegdquote:Op zondag 23 april 2006 18:21 schreef bonke het volgende:
[..]
ik heb juist bijna niets van je gelezen
je tikt een boel maar veel komt er niet uit
Weet je dat je nu ook totaal niets zegt??? Ik begrijp dus totaal niet wat jij allemaal gezegd hebt nuquote:Op zondag 23 april 2006 20:41 schreef playsur het volgende:
[..]
Please, zie jezelf niet daar in terug.
Zoals ik jou zie is zo anders.
In mijn ogen ben jij iemand met een bijzondere "helderheid".
Dat is het beste woord wat in me opkomt.
Jouw kant kan ik goed begrijpen, het enige waar wij in verschillen is dat ik de rationele kant opzoek van het mystieke en jij niet.
Jij hebt ervaringen en bepaalde krachten meegemaakt in jouw kijk op die materie, hoewel ik dat allemaal toeschrijf aan "hoopvol denken".
M.a.w. ik denk echt dat elk medium toevalligheden en bijzondere genezen aan zichzelf toedicht hoewel ze nooit weten over het hoe en waarom.
Ik geloof meer in toeval dan in iets aparts mits het niet iemand betreft waar je een band mee hebt.
Daarom hecht ik ook meer waarde aan de liefde en de wisselwerking die het heeft op individuen onderling.
Gezien mijn vorige debatjes weet je dat ik ook enkele "rare" ervaringen heb gehad dus ik ben niet objectief meer.
Wel denk ik dat ik m'n mening kan en mag zeggen, ook al zint het niet die van een ander.
En wie mag jij dan wel niet wezen?quote:
quote:Op zondag 23 april 2006 21:41 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
En wie mag jij dan wel niet wezen?
Ik ken jou helemaal niet
Echt lachen. Ik ken mensen niet, en dus maak ik me ook niet druk om die mensen.
Lach maar lekker door
Wie het laatst lacht die lacht nog altijd het best
En dit schrijf ik in complete ontspanning dus.
Wie het laatst lacht, die lacht het best
En zo rustig dat ik dit zeg.![]()
![]()
![]()
![]()
De rust zelver
Ik verklap nog 1 ding.
Nee, ik verklap het niet![]()
Waarom zou ik mensen dingen verklappen. Doe ik wel bij mensen die op hetzelfde niveau zitten.
En Bonke. Geef jij nou nooit de moed op
Blijf je tot het einde van je tijden je energie verspillen aan zaken waar je niets mee te maken hebt?? Heb je een dwang-neurose dat je in the thruth bezig bent met je clown-smiley. Verveel jij je??? Moet ik jou huiswerk opgeven misschien???? Je hoeft maar te vragen en ik geef je een berg huiswerk op waar je de rest van je leven zoet mee bent
Heb je geen huiswerk te doen of ander werk? Ga je niet de vuilnis buiten zetten??
Zoek wat op. Ga wat nuttigs doen beste man. Je voegt vrij weinig toe.
Zoek een doel in je leven ofzo. Een doel dat wat toevoegt ook. Ga in Godsnaam nuttige zaken doen.
quote:Op maandag 24 april 2006 07:40 schreef bonke het volgende:
[..]
![]()
je tikt je helemaal wezenloos man
bij jou past er maar 1 smiley en dat is deze![]()
Typ maar niet zo veel en doe het maar eens. Ik wil die kerel wel eens achter slot en grendel zien.quote:Op zondag 23 april 2006 22:59 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ga Bin Laden opsporen. Dat leger ga ik dus echt niet op Bonke loslaten. Dat doe ik die arme jongen niet aan
Ik ga Bin Laden opsporen en alle andere terroristen.
Komt vanzelf welquote:Op maandag 24 april 2006 11:07 schreef Rasing het volgende:
[..]
Typ maar niet zo veel en doe het maar eens. Ik wil die kerel wel eens achter slot en grendel zien.
...als je echt wat kunt laten zien weet ik waar je ook nog een miljoen US dollar kunt verdienen. Niet zoveel meer gezien de koers van de dollar, maar toch een leuke fooi.quote:Over de schuilplaats van Bin Laden nog. Ik kreeg zaken door. Maar dat zoek ik achter de schermen uit Anders gaat straks iemand anders met de beloning vandoor. Ik ben goed maar niet gek
ik denk dat we het probleem met jou gevonden hebben...quote:Ik hoef niet eens meer te denken. Af en toe nog een inzinking maar dat duurt zo kort dat het te verwaarlozen is
Dat zou inderdaad een stuk prettiger zijn!quote:Op maandag 24 april 2006 12:33 schreef Dromenvanger het volgende:
Zo, veel geluld.
Ik ga in de toekomst ook nog beknopter formuleren
Ik ga korter schrijven dus. Maar dat komt nog wel.
Niet meer reageren zou wenselijker zijn.quote:Op maandag 24 april 2006 13:24 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad een stuk prettiger zijn!![]()
Wat lul je nou man, dromen, nachtmerries zijn het.quote:Op maandag 24 april 2006 13:58 schreef deedeetee het volgende:
OMG grootheidswaan of of 't slikken van iets geestverruimends ? Persoonlijk vind ik dat het laatste meestal de tegenovergestelde uitwerking heeft.![]()
Hoezo DromenvangerHij produceert dromen juist.
![]()
ze hebben als het ware hém gevangen
Als jij het een nachtmerrie vindt, dan zou ik maar jezelf vasthouden in de achtbaanquote:Op maandag 24 april 2006 14:11 schreef playsur het volgende:
[..]
Wat lul je nou man, dromen, nachtmerries zijn het.![]()
Haast je nietquote:Op maandag 24 april 2006 14:47 schreef freecell het volgende:
Top, kom ik morgen even weer opduiken hier, moet nu eerst naar huis
Ik ben altijd voorzichtig met wat ik zeg tegen mensen.quote:Op zondag 23 april 2006 11:37 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Voorzichtig met een kritisch artikel doorlezen, of voorzichtig met de gevoelens en gedachtes van anderen?
Ik ga hier op de forums geen uitspraken doen.quote:Op maandag 24 april 2006 14:38 schreef freecell het volgende:
beautyjennifer en dromenvanger
Stel: ik post hier een foto van mezelf of van mijn broer, van mijn vriend of van mijn nichtje, zouden jullie me daar dan iets over kunnen vertellen? En dan heb ik het niet over de toekomst of iets dergelijks, maar meer over karakter en verleden?
Niet omdat ik dit zo graag wil weten van die personen, want ik ken ze goed, maar omdat ik benieuwd ben hoe "raak" jullie iemand kunnen typeren.
Just a little test.
In het opbenbaar analiseren zal ik niet gauw doen. Omdat (zoals in mijn vorige post) als iemand iets mag weten het voor die ene persoon is en niemand anders.quote:Op maandag 24 april 2006 15:22 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Van "Mediums bestaan niet!" zijn jullie terecht gekomen bij het analiseren van iemands geestelijke welzijn of niet.
OK, dank je voor de verduidelijking.quote:Op maandag 24 april 2006 15:27 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik ben altijd voorzichtig met wat ik zeg tegen mensen.
Puur om te voorkomen dat ik dingen ga zeggen wat ik niet na kan komen en die niet waar zijn.
Dat betekend soms dat ik mensen moet teleurstellen. Ik kan niet altijd goed nieuws geven.
En als ik soms niets doordrijg, dan zeg ik dat ook. Ik ga er geen verhalen omheenverzinnen.
Ik ga ook geen dingen zeggen die mensen graag zouden willen horen.
Klinkt raar, maar als ik ermee bezig ben kan ik soms complete conversaties houden.quote:Op maandag 24 april 2006 16:34 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
OK, dank je voor de verduidelijking.
Mag ik vragen waarom je ervan overtuigd ben dat je inderdaad contact hebt met "geesten"? Als ik foto's, mensen, zie kan ik er zelf ook hele verhalen bij bedenken - en dat is iets wat je vrij gemakkelijk kunt oefenen, om hele levensverhalen bij een afbeelding te bedenken. Maar ik zie dat als verhalen terwijl jij ervan overtuigd bent dat er meer aan de hand is.
Dat is in geval van dit topic absoluut een enorme opluchting kan ik je zeggen.quote:Op maandag 24 april 2006 15:22 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Er staat nergens in de huisregels dat je verplicht bent om alle posts te lezen
Had je dat dan niet zelf kunnen verzinnenquote:Op maandag 24 april 2006 20:45 schreef Netflier het volgende:
[..]
Dat is in geval van dit topic absoluut een enorme opluchting kan ik je zeggen.![]()
Ik hoop niet dat je over jezelf spreek!quote:Op dinsdag 25 april 2006 08:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Stel je hebt van iedere gebruiker te lezen wat ze hier neerzetten. Al die bagger soms nog
Mag ik vragen wat het verschil is tussen een verzameling pixels, geprint op een stuk papier en een verzameling pixels op een computerscherm?quote:Op maandag 24 april 2006 15:30 schreef beautyjennifer het volgende:
Daarbij moet het een echte foto zijn, via een computerscherm wordt dat lastiger.
Ik dacht het, jij zei het.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:34 schreef Rasing het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat het verschil is tussen een verzameling pixels, geprint op een stuk papier en een verzameling pixels op een computerscherm?
Het ruikt hier naar cop-out.
Dat je je money niet put where je mouth is. Je verzint smoesjes om maar niet te hoeven falen voor een heel forum. Of nou ja, voor het skeptische deel, believers slikken het wel.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:39 schreef beautyjennifer het volgende:
Wat bedoel je ermee?
Een bloem is echt. Een foto is altijd een model van de werkelijkheid, op papier of op een scherm. Daar zit geen verschil tussen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:49 schreef sweetgirly het volgende:
Misschien te vergelijken met dat een bloem in het echt lekkerder ruikt, dan die op je beeldscherm, Rasing enzo?
Een foto van een bloem direct geschoten dan ipv een kopie?quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:57 schreef Rasing het volgende:
Een bloem is echt. Een foto is altijd een model van de werkelijkheid, op papier of op een scherm. Daar zit geen verschil tussen.
en een originele digitale foto dan?quote:Op dinsdag 25 april 2006 12:16 schreef playsur het volgende:
Ik denk dat beauty bedoelt dat er met een persoonlijke foto beter "contact" gemaakt kan worden.
Dus de originele foto met alle emotionele kracht die het bezit.(de niet-digitale gewoon op een rolletje geschoten)
Dat zit nl niet in een kopie denk ik
Vraagje aan Beauty dus.quote:en een originele digitale foto dan?
Werkt dat ook niet?
En een tweede afdruk van een gewone foto dan? een nabestelling?
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op dinsdag 25 april 2006 12:26 schreef playsur het volgende:
Haar antwoord is waarschijnlijk: "Zoiets als het cheanellen van een foto is een privaate gebeurtenis en moet dan ook in de privesfeer behandelt worden".
Een aanvulling:quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:54 schreef erodome het volgende:
Dromenvanger, 1 klein tekstje voor jou, denk er eens goed over na...
Ik heb nog nooit iemand gezien die zo hard rende zonder dat dat persoon heel hard ging vallen...
Kortom, doe het eens wat rustiger aan, je wil teveel in een te korte tijd, als je graag in een psychose terrecht wil komen moet je vooral door blijven rennen zoals je doet, ik spreek uit ervaring met mensen die alles tegelijk willen, die zich zo in het spirituele storten vol overgave, maar overal dingen vandaan pikken, van alles tegelijk doen.
Calm down, richt je eerst eens op jezelf, je eigen balans vinden, als dat goed is, pak dan 1 ding en diep dat uit, pas als je dat master bent, helemaal, dan pas naar een volgend iets kijken.
Maar doe niets voordat je die balans hervonden hebt, want het is meer dan duidelijk dat die er niet is nu.
Ik weet dat dit misschien niet leuk is om te lezen, maar wat mij betrefd moet het gezegd worden, heb teveel mensen kapot zien gaan aan dat rennen, doe dat jezelf niet aan....
Aan welk getal denk ik?quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:07 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
"de gedachtes van mensen horen"
En degene die zichzelf te snel opend zal merken dat er teveel op hem afkomt en dat hij er letterlijk gek van kan worden, serieus...quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:16 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Een aanvulling:
Het spirituele gebeurd met de zesde zintuig.
Nu moet je voorstellen dat je blind en doof bent. En opeens kun je horen en zien!
Je wordt overspoeld met informatie waar je geen weg mee weet.
Dat is met dit ook. Langzaam groei je erin en langzaam wen je er ook aan.
Alles wat met spiritualieit te maken heeft, heeft ook te maken met je innelijke.
Als je open staat voor dingen, dan kun je dit ook ervaren.
Zie het als het zien. Als je je ogen dichthoudt zie je niets.
Iedereen, maar dan ook iedereen heeft beschikking over de zesde zintuig.
Alleen de ene doet er meer mee dan de andere.
Daarbij moet je jezelf durven loslaten en ook in iemand anders durven inleven.
Open je geest en verruim je geest.
Dan zul je merken dat er meer is.
De degene die hier bang voor is, zal zich afsluiten en kan dit dan niet ervaren.
Weet je wat het is, spiritualiteit is zeker geen spelletje, het is iets heel moois.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:53 schreef beautyjennifer het volgende:
Spiritualiteit is net als het verkeer: houdt je aan de regels is er niets aan de hand.
Ja, alleen jij bent actief, toch? Bedoel echt bezig met mensen helpen enzo.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:55 schreef beautyjennifer het volgende:
Spiritualiteit is ook iets heel moois, daar heb je gelijk in.
Je hebt de goede en de kwade kant.
Over de goede kant hoef je ook niets te vrezen. Daar is rust en liefde.
Over de kwade kant weer wel. Daar is onrust, pijn en haat.
De goede kant is in het algmeen best wel voorspelbaar.
De kwade kant is daarintegen totaal onvoorspelbaar.
Sommige mensen hebben de mening dat alleen het goede bestaat en niet het kwade.
Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat de kwade kant wel degelijk bestaat.
En ik kan niet genoeg waarschuwen dat je heel erg moet oppassen en uitkijken met de kwade kant.
Alleen is de kracht van het goede veel sterker dan het kwade.
Vooruit.......12quote:Op woensdag 26 april 2006 00:40 schreef Elroyb het volgende:
[..]
Ik zal hier wel geen antwoord op krijgen![]()
Ik help inderdaad mensen. Voor niets. Ik wil hier geen geld mee verdienen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:21 schreef sweetgirly het volgende:
Ja, alleen jij bent actief, toch? Bedoel echt bezig met mensen helpen enzo.
Ik zie geen kwade geesten, maar ik voel ze wel.quote:
Spiritualiteit houdt in dat je met de ziel van mensen en overleden mensen bezig bent. Maar ook alles wat tussen hemel en aarde is. De krachten van boven ook.quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:21 schreef sweetgirly het volgende:
En idd, vond ook al dat er verschil zit tussen spiritualiteit (hoe sta je in het leven idd of kijk je ernaar, etc) of actief ermee bezig zijn. Spiritualiteit kan natuurlijk van alles zijn.
Als ik het over het kwade heb, dan heb ik het over de duistere zijde van de spiritualiteit.quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:21 schreef sweetgirly het volgende:
Wat ik wel vind, je hebt het over kwaad, bedoel je dan alleen in de andere dimensies of wat voor termen je ook gebruikt of in het algemeen. Want dan heb ik zoiets van, natuur etc onschuldig, mensheid zit genoeg kwaad vanzelf al of nog in. Die paar boze geesten zijn er niks bij
Toch?
Ik vind dit wel interessant wat je schrijft. Ene Robert Crookall heeft ooit een 700 BLE's onderzocht, en het blijkt dat 81% van die mensen door deze ervaringen sterk overtuigd waren van een leven na de dood. Er schijnen ook onder gecontroleerde omstandigheden onderzoeken gedaan te zijn naar BLE door oa ene Charles Tart. Het wordt als volgt beschreven:quote:Op woensdag 26 april 2006 14:41 schreef StupidByNature het volgende:
Ook ik heb een keer of 10 out of body experiences gehad, en drie maal een luciede droom. Op dat moment denk ik altijd van: wat zijn mijn hersenen weer vrolijk bezig vandaag!Ik ga er in ieder geval niet door geloven.
Ik geloof niet dat je een oplichtster bent, maar ik denk wel dat je jezelf voor de gek houdt. Tot het tegendeel bewezen is (jij doet een bewering), heb ik geen reden om in je krachten te geloven. En dat is niet persoonlijk of zo.
Maar hoe stop je met zoiets dan?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:22 schreef nikky het volgende:
Mijn opa was ook medium vroeger. Hij is er op een gegeven moment mee gestopt omdat hij het niet meer verantwoord vond.
Hij is overleden en ik hoop dat hij gevonden heeft waar hij altijd in heeft geloofd. En eigenlijk weet ik wel zeker dat hij dat heeft gevonden.
En dat weet ik heel zeker met je mee!quote:Op woensdag 26 april 2006 20:17 schreef erodome het volgende:
Toekomst voorspellen kan nooit betrouwbaar, je ziet niets dat vast ligt namelijk, wat je wel kan zien soms is wat er gaat gebeuren als de lijn van gebeurtenissen zo door gaat, dan moet er geen andere wending genomen worden ergens....
En dit weet ik zeker.
en dit wist je dus door met je geest ergens in dat lichaam van dat meisje te kijken ??quote:Op woensdag 26 april 2006 20:14 schreef beautyjennifer het volgende:
Het is inderdaad zo dat iedereen heeft een eigen stem in zich.
Ik begrijp wat je met schizofrenie bedoeld. Echter met schizofrenie kun je wel denken dat je iets kunt, maar je kunt het niet. Je krijgt ook geen response terug. En dan heb ik het over mensen.
De grens tussen schizofrenie en niet schizofrenie liggen inderdaad heel dicht bij elkaar.
En dan spreek ik puur in de zin van heeft iemand nu schizofrenie of is het echt een gave die iemand heeft.
De bewijzen heb ik voor mezelf al gehad. Je kunt nog zo schizofreen zijn, maar op afstand genezen lukt echt niet. Daar is wel meer voor nodig om dat te doen. Je kunt jezelf zoveel inbeelden en dan nog geloven dat je het kunt, maar met handoplegging pijn wegnemen bij mensen die hierin heel sceptisch is en er niet in geloofd, lukt je echt niet.
Een tijdje terug was ik bij mensen en die hadden een dochtertje van 2 jaar.
Ze vroegen aan mij of ik hun dochtertje via handoplegging kon helpen.
Het dochterje had een wrat op haar voet.
Toen ik ermee begon, kreeg ik geen contact. Het was net of er een blokkade zat.
Dat kwam doordat het meisje hevige buikpijn had. De doctoren konden niets vinden wat de buikpijn zou veroorzaken.
Het bleek dus dat die buikpijn en die wrat met elkaar in verbinding stond.
Toen ik met de sessie bezig was, bleek dat er een stukje van de dunne darm beschadigd was. De lengte was ongeveer 4 centimeter. Dit beschadigde stukje is via een spirituele operatie uitgevoerd. De ouders zeiden daarop dat het meisje een paar keer wormen gehad had.
Het meisje heeft nu geen enkele pijn meer.
En daar deed ik het voor.
Hoeft ook niet. Maar het meisje is er wel mee geholpen. En dat is het belangrijkste.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:56 schreef bonke het volgende:
[..]
en dit wist je dus door met je geest ergens in dat lichaam van dat meisje te kijken ??
ps: ik geloof er geen reet van
als je het zelf maar weet hequote:Op donderdag 27 april 2006 08:11 schreef beautyjennifer het volgende:
Is het hier soms een wedstrijd wie het hardst een medium onderuit halen?![]()
Daarbij heb je wel een 9 gescoord!![]()
![]()
Ongelofelijk. Je laat geen spaan van me heel.![]()
- Ik heb die "beschadiging van de dunne darm" niet gezien, ik kreeg het door.quote:Op donderdag 27 april 2006 00:02 schreef DzjieDub het volgende:
Ja hallo, je weet zelf vast wel wat er met dit verhaal mis is:
- jij bent blijkbaar de enige die die "beschadiging van de dunne darm" kon zien
- je hebt gelijk maar een "spirituele operatie" uitgevoerd
- uiteraard was er weer geen dokter die dat kon verklaren (of zei die dokter iets in de trant van, "dat heeft ieder kind wel eens, gaat vanzelf over, als het over een week nog zo is terugkomen")?
- ...en het menselijk lichaam zit op eens zo in elkaar dat een wrat op de voet direct contact houdt met buikpijn.
Neu, gaat niet om jou, gaat om inconsistenties in het verhaal. Voel je dus aub niet direct aangevallen, zo bedoel ik het niet. Als ik denk- of redeneerfouten maak hoop ik dat anderen mij er ook op wijzen. Daaronder valt dus NIET dat ik ongelijk heb omdat "men" dingen "van boven" doorkrijgt.quote:Op donderdag 27 april 2006 08:11 schreef beautyjennifer het volgende:
Is het hier soms een wedstrijd wie het hardst een medium onderuit halen?![]()
Daarbij heb je wel een 9 gescoord!![]()
![]()
Ongelofelijk. Je laat geen spaan van me heel.![]()
Inderdaad, en wat is daar precies op tegen dan?quote:Op donderdag 27 april 2006 12:39 schreef StupidByNature het volgende:
Gebleken? Uit wat? Laat maar zien waar dat staat (objectief wetenschappelijk onderzoek graag, liefst gepubliceerd in een tijdschrift van hoge betrouwbaarheid en meerdere malen getoetst)! Of bleek het alleen in jouw interpretatie van de werkelijkheid (of mensen met gelijke denkbeelden)?
Kun je dit niet aantonen, dan zeg ik dat het ook gebleken is, dat God kwaadaardig is, en dat meisje even een tijdje heeft liggen pesten met een darmprobleem, en haar nu maar weer eens uit haar lijden heeft verlost, op zoek naar een nieuw slachtoffer. Want ik voel dat. Niks tegen in te brengen...
Serieus, op deze manier kun je alles roepen.
Zonder te zeggen dat BeautyJennifer hetzelfde is / doet, maar kijk hier maar eens wat er tegen is op dergelijke ongefundeerde, ononderzochte uitspraken...quote:Op donderdag 27 april 2006 13:13 schreef senesta het volgende:
[..]
Inderdaad, en wat is daar precies op tegen dan?
Het bestaan van een god of zelfs Jezus is ook nooit bewezen, toch weerhoud dat miljoenen mensen niet om te geloven in het bestaan ervan.
Toch is het geloof voor veel mensen een verrijking van hun leven.
Ik snap niet zo goed wat daar op tegen kan zijn.
Maar die mensen heb je aan beide kanten, en die strijd zal altijd blijven bestaan vrees ik.quote:Daar is helemaal niets op tegen. Tenzij mensen gaan roepen dat ze DE waarheid hebben en anderen niet, wat veel te vaak gebeurt. Daar komen haat en oorlogen uit voort (kijk maar de verschillende godsdiensten die elkaar bestrijden om maar een voorbeeld te noemen).
Er zijn regelmatig berichten in de pers over artsen die fouten maken of onzorgvuldig te werk gaan, maakt dat dan dat de hele medische wereld niet goed functioneert?quote:Zonder te zeggen dat BeautyJennifer hetzelfde is / doet, maar kijk hier maar eens wat er tegen is op dergelijke ongefundeerde, ononderzochte uitspraken...
`quote:Op woensdag 26 april 2006 20:17 schreef erodome het volgende:
Toekomst voorspellen kan nooit betrouwbaar, je ziet niets dat vast ligt namelijk, wat je wel kan zien soms is wat er gaat gebeuren als de lijn van gebeurtenissen zo door gaat, dan moet er geen andere wending genomen worden ergens....
En dit weet ik zeker.
Betere vergelijking dan....quote:Op donderdag 27 april 2006 16:50 schreef StupidByNature het volgende:
Die strijd zal altijd blijven bestaan, omdat mensen steeds ongefundeerde "waarheden" als feit gaan zien. In ieder geval kun je niet-metafysische zaken nog meten, waardoor je ook echt uitsluitsel kunt krijgen om een eind te maken aan een conflict. Probeer maar eens uitsluitsel te krijgen over Allah of God!
Ja, artsen zijn ook maar mensen. Zij maken fouten. Zij worden daar ook voor gestraft. MAAR je kunt wel op elk moment aantonen dat wanneer zij geen fouten maken, zij wel bewezen geneeskunde uitvoeren. Vrijwel alle alternatieve zaken zijn nog nooit bewezen (daarom heet het immers alternatief... zo gauw alternatief wordt bewezen, wordt het regulier), hoe veel onderzoek er ook naar wordt gedaan. Het is de alternatieve genezers ook geraden dat ze aangeven dat de patient naar een arts moet. Doen ze dat niet, dan zijn ze namelijk strafbaar. Een vage vergelijking dus.
Wat dat betreft. Mijn huisarts is volledig op de hoogte wat ik doe en hij staat er ook positief tegenover.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:34 schreef erodome het volgende:
Maar er is een andere kant, die wil de scepticus niet zien, vele artsen die erg positief zijn over alternatieve behandelingen, professionele mensen die zien dat mensen er vaak erg veel baat bij hebben.
Niet iedereen in het reguliere circuit is zo zwaar gekant tegen het alternatieve, mensen zien gewoon dat het effect heeft.
Daarnaast heb ik zelf ook EHBO. En vanuit dat oogpunt bekijk ik vaak of iemand naar de reguliere arts moet gaan of niet. Ik haal die twee zaken nooit door elkaar.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:34 schreef erodome het volgende:
En wat betrefd het verwijzen naar een arts, ja dat is normaal, maar wat niet normaal is is dat iemand straf krijgt voor het feit dat hij/zij iemand helpt die niet naar een arts wil ondanks de verwijzing en zelfs stimulatie.
Wat goed van je !quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:50 schreef Gorian het volgende:
Overigens was er gisteravond op Discovery channel een programma over de inzet van Mediums bij politieonderzoeken in Amerika. Volgende week donderdag om 22.00 uur komt het weer. Wat je er ook van vindt, het is alleraardigst om er naar te kijken. Psychic witness heet het programma.
Dat soort cijfers zijn er wel degelijk(niet zoveel als bij de reguliere kant, maarja dat is logisch, daar wordt ook veel meer onderzoek gedaan), maar daar wordt aan voorbij gegaan, bij de gewonere dingen(dus geen nare ziekte's als kanker enzo) is het bewijsbaar dat iemand sneller hersteld met handoplegging, die conclusie trekken artsen he die testen hebben gedaan met voor en na een operatie reiki geven(vorm van handoplegging), ook hoeft er minder medicatie tegen napijnen gegeven te worden, dit is aantoonbaar, maar er wordt aan voorbij gegaan, er wordt altijd gezegd, leg het maar uit waarom dat zo is, wetenschappelijk bewijs.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:46 schreef DzjieDub het volgende:
Heel simpel: Het alternatieve circuit geneest in 7 dagen tijd waaar het lichaam anders een week over zou doen om te genezen.
Achter de reguliere geneeskunde zit een visie - vandaar ook dat jij nu op de proppen kunt komen met cijfers als 40 en 60%. Alternatieve circuit heeft nog nooit dergelijke cijfers laten zien, aangezien hun methodes niet controleerbaar zijn. "Ik voel dat iemand een darmafsluiting heeft" is natuurlijk geen diagnose waar je in het echte leven iets mee kunt.
Als ik het iets positiever stel: Het alternatieve circuit is er beter in geslaagd dan de reguliere geneeskunde om mensen een goed gevoel te geven. Het is (ook wetenschappelijk) aangetoond dat een positieve instelling in ieder geval helpt bij het genezingsproces. Maar daar liggen de grenzen van het alternatieve circuit. Er is nog nooit een klinische genezing bewerkstelligd door het alternatieve circuit - er is dus nog nooit een blinde darm genezen of weggehaald, geen kies getrokken, geen arm gezet, geen vleesetende bacterie bestreden etc. door direct ingrijpen van alternatieven.
Nogmaals, er zijn testen onder controleerbare omstandigheden geweest, neem in amerika waar artsen getest hebben met het voor en na een operatie reiki geven en bij anderen niet, ze stonden versteld van de resultaten, mensen die voor en na die operatie reiki kregen genazen veel sneller en minder last van napijnen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:50 schreef StupidByNature het volgende:
Of een x aantal artsen erin geloven doet NIET ter zake voor een scepticus. Of iemand erin gelooft is namelijk GEEN bewijsmiddel.
Samenwerken? Ja, bewijs maar onder gecontroleerde omstandigheden dat het werkt, dan komt dat samenwerken vast in dik orde. Vertrouwen hebben in een onbewezen behandeling is niet genoeg, het gaat hier om mensenlevens. Zou jij een volledig onuitgetest pilletje innemen dat mogelijk het einde van je leven betekent? Ik raad het je niet aan.
Kun je me wat voorbeelden die ten overvloede te vinden zijn geven, en van dat onderzoek dat men niet naar buiten durfde te brengen? Ik ben erg geïnteresseerd. En graag inderdaad van een objectieve bron met herhalingsresultaat. Iedereen die ook maar iets van wetenschap afweet weet dat een zwaluw nog geen zomer maakt.quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:42 schreef Gorian het volgende:
Los van wat Senesta schrijft, zijn er ook voorbeelden van 'mediums' die onder gecontroleerde omstandigheden getest zijn en authentiek bevonden. Alleen de conclusies die eraan verbonden werden liepen nogal eens uitelkaar, en sommigen weigerde de uitkomsten te aanvaarden omdat ze tegen bepaalde overtuigingen ingingen. Oa Leslie Flint, maar nog veel meer namen zijn op te noemen. Net als namen van wetenschappers die overtuigd waren en objectief bewijs geleverd zagen, maar er niet mee naar buiten durfde te komen. Dat lijkt een goedkoop argument, maar daar zijn voorbeelden ten overvloeden van.
Dat dergelijke zaken uitnodigen tot bedrog en mensen aantrekken die bedrogen willen worden staat buiten kijf. Dat zal niemand ontkennen.
Iedereen is het ermee eens dat onze hersenen ons voor de gek houden. Wie zegt ons dat we bepaalde zaken gewoon niet kunnen zien onder normale omstandigheden, en er buiten de normale zintuigelijke wereld niet nog een andere wereld is?
Ik kan me voorstellen dat er voor velen geen reden is om dat aan te nemen, maar dat geldt omgekeerd ook.
Ik wil er helemaal geen miljoenen mee verdienen, sterker nog ik wil hier nog geen cent mee verdienen! En als ik er miljoenen mee zou verdienen, doe ik deparanormale wereld heus geen groot plezier mee, alleen mezelf. En ik wil niet over de ruggen van anderen rijk worden!quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:17 schreef StupidByNature het volgende:
Het is trouwens onzin dat paranormaliteiten niet te meten zijn. De meeste claims zijn prima te meten (op geesten zien en nog wat andere dingen na). En er valt nog een miljoen mee te verdienen ook (je doet er de paranormale wereld ook nog een groot plezier mee. Wat zeg ik? de hele wereld!). Tienduizend euro als je niet naar Amerika wilt (België).
Als je je verveelt kan je als Skepticus ook geld verdienen, dat is je hoop ik bekend inmiddels?quote:Op vrijdag 28 april 2006 21:31 schreef StupidByNature het volgende:
Dan schenk je het geld aan een goed doel, maar dan doe je de wereld er een enorm plezier mee. Probleem opgelost.
Grappige mannetje ben jij, althans in jouw presentatie hier. Ik had van te voren toch al aangegeven wat je aan zou treffen? Kom dan nou niet met die zever van: Ik dacht dat je me objectief bewijs zou leveren, wetenschappelijke artikelen en discussie daarop. Dat was juist het punt, dat is er niet!quote:Op vrijdag 28 april 2006 21:49 schreef StupidByNature het volgende:
Dan moet je nix claimen! Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook van mening dat mensen die zeggen wat te kunnen dat moeten bewijzen desgewenst. Of dat nou sub- of objectief is, laat ik in het midden.quote:Op vrijdag 28 april 2006 22:25 schreef beautyjennifer het volgende:
Wij kunnen het ook wel eens mis hebben.
Wees maar niet bang. Ik ken mijn verantwoordelijkheid en die neem ik ook.quote:Op vrijdag 28 april 2006 22:50 schreef Gorian het volgende:
En daar is wat voor te zeggen toch?
Iederen malloot kan zich uitgeven voor medium of trance-healer, maar bij een arts ligt dat iets anders. Ken je verantwoordelijkheid denk ik dan.
Het interviewquote:Op vrijdag 28 april 2006 22:49 schreef StupidByNature het volgende:
Je moet me echt even de datum en tijd van de link naar het interview geven, want ik kan hem echt niet vinden.
Nogmaals de vraag: als je geen van beide stellingen gebruikt om te bepalen of een claim waar is, wat dan wel? Ben je toch met de stelling eens dat degene die claimt, moet bewijzen, waarom zijn beide beloningen dan even grote kul? Wat zijn volgens jou baggerargumenten?
Nogmaals: ik probeer alleen duidelijk te maken dat subjectieve gegevens niet voldoende betrouwbaar zijn om feiten mee aan te tonen, onafhankelijk van of paranormaliteiten wel of niet werkelijk bestaan. Dit is een vereiste van kritisch denken. Ik vind het jammer dat het topic zo gelopen is en zich weer in twee kampen deelt die steeds feller uit beginnen te halen, en zelfs personlijk dreigen te worden. Dit kan nooit de bedoeling zijn geweest.
Heb je helemaal gelijk in. Maar ik bedoel eigenlijk de hele kleine foutjes. Bij de arts wordt dat wel geaccepteerd als hij kleine foutjes maakt, maar een medium wordt dan gelijk als onbetrouwbaar afgescheept.quote:Op vrijdag 28 april 2006 22:59 schreef StupidByNature het volgende:
Nou, dat ligt er toch sterk aan wat voor fouten je bedoelt. Ik kan je vertellen dat vergissingen met ernstige of dodelijke afloop een bezoekje aan de medische tuchtcommissie oplevert, met alle gevolgen van dien!
Ik ben bang dat het toch langzaam tijd word voor een O-O !quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:22 schreef StupidByNature het volgende:
Zo, deze openlijke verklaring van zienswijzen van beide zijden lijkt mij een prima moment om dit af te sluiten, want over mediums gaat het al twee pagina's niet meer.
Zo, nu ga ik eindelijk dat interview eens lezen (in welke post stond ie nu? ben toch benieuwd of ik toe ben aan een bril)
Ik zal er vandeweek eens induiken voor je ok, weet ze niet allemaal uit mijn hoofd namelijk, de meeste de ik ken ken ik vanuit boeken.quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:23 schreef StupidByNature het volgende:
Ook aan erodome: Ik ben reuze geïnteresseerd (geen cynisme) naar die onderzoeken. Geef maar een stapel linkjes naar die onderzoeken (Pubmed, Medline, psychinfo, geen probleem, ik kom er wel in). Ik zal ze allemaal doorlezen, wellicht moet ik mijn mening bijstellen.
Neu, da's allang bekend, mensen die positiever in het leven staan genezen sneller. Medisch gezien: als je je goed voelt wordt het hormoon serotonine aangemaakt; dit is een natuurlijke pijnstiller en helpt bovendien bij de genezing.quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat soort cijfers zijn er wel degelijk(niet zoveel als bij de reguliere kant, maarja dat is logisch, daar wordt ook veel meer onderzoek gedaan), maar daar wordt aan voorbij gegaan, bij de gewonere dingen(dus geen nare ziekte's als kanker enzo) is het bewijsbaar dat iemand sneller hersteld met handoplegging, die conclusie trekken artsen he die testen hebben gedaan met voor en na een operatie reiki geven(vorm van handoplegging), ook hoeft er minder medicatie tegen napijnen gegeven te worden, dit is aantoonbaar, maar er wordt aan voorbij gegaan, er wordt altijd gezegd, leg het maar uit waarom dat zo is, wetenschappelijk bewijs.
Nooit van een squid gehoord (buiten de betekenis van inktvis dan). Als je meer info hebt, dan hou ik me aanbevolen. Maar hoe dan ook: Er is één miljoen dollar mee te verdienen; de spelregels zijn volkomen duidelijk en eerlijk, vastgelegd bij de notaris... en toch zijn die dollars nog nooit uitgekeerd.quote:Maar hang iemand aan een SQUID die aan handoplegging doet, een apperaat die stralingen meet(vraag me niet naar presiese details, zie daarvoor google) en je kan zien, bewijsbaar dat de handen van een healer een veel sterkere straling afgeven dan die van een niet healer, die straling is zo'n 1000 maal sterker.
Da's alles wat nodig is voor a), banaal maar o zo begerenswaardig, de één miljoen dollar en b), de erkenning van willekeurig welke geleerde wereldwijd. Zo gaat dat namelijk: Als bekende theorieën eenmaal onomstotelijk weerlegd zijn, dan volgen alle geleerden (op een paar na die de theorie toch al niet goed begrepen). Het bekendste voorbeeld daarvan is de snaartheorie.quote:Er gebeurt dus wel degelijk wat, iets dat aantoonbaar is, alleen hebben we geen idee wat het dan doet presies.
Slecht argument. De mensheid heeft 2000 jaar geloofd in aderlaten. Maar dat werkt ook niet. Maar als je per sé dat argument wil doorzetten, dan is het wel interessant dat na de tweede wereldoorlog die ziekenhuizen opeens weg waren. En kom nou alsjeblieft niet aan met een kulsmoesje dat de Amerikanen dat verboden, want die bemoeiden zich daar niet mee. Ik gok dat Reiki helemaal niet zo goed werkte al men dacht.quote:Vergeet niet dat bv in japen voor de 2de wereld-oorlog er gewoon ziekenhuizen waren die alleen op reiki draaide en die zeer veel succes hadden, zoveel dat de grondlegger van reiki zeer geeerd werd door de keizer daar...dat daar zelfs ziekte's als kanker behandeld werden(staat wel in het medisch handboek dat bepaalde kankersoorten alleen met reiki te behandelen zijn in de beginfase), maar vele andere problemen werden met zeer veel succes behandeld.
Nu moet je dat niet vergelijken met iemand die een keer een behandelingetje doet na een cursus van een weekend, want in dit geval spreken we over behandelingstrajecten van soms maanden, van meedere keren per dag door mensen wiens levenstaak het was.
Dan is het toch meetbaar!? Da's alles wat gevraagd wordt. Laat duizend gebroken armen zeten en spalken. Laat 500 met, en 500 zonder reiki genezen. Kijk dan hoe groot het tijdsverschil is tussen de beide genezingsprocessen. ALS van de "reiki"-breuken de gemiddelde geneestijd lager is dan van de onbereiki'de armen, dan werkt het. Het is makkelijk te testen, als een paar grote (academische) ziekenhuizen eraan meedoen hoeft het onderzoek nog geen half jaar te duren, en de groep is groot genoeg om statistisch significante resultaten te behalen. Kortom, de wetenschappeljke methode is gewaarborgd. Bovendien kost het niet extreem veel geld extra.quote:Vergeet niet dat reiki in vele verzorgingshuizen en ziekenhuizen toegepast wordt door medisch personeel, het toegejuigd wordt door medisch personeel, nogmaals, hoe kan je hieraan voorbij blijven gaan?
En ja je kan er een arm mee zetten, alleen mag je pas aan handoplegging doen als er gespalkt is, anders geneest het te snel voordat de boel recht gezet kan worden.
Dat lijkt een uitstekend argument totdat je je bedenkt in welk subforum we hier posten. Het is al bekend dat serotonine het genezingsproces kan bevorderen. Maar die discussie hoort in WFL thuis. Reiki wordt gezien als een tegenhanger voor reguliere geneeskunde. Maar goed, waarvoor is reiki dan wel geschikt?quote:Maar goed, nee een blindedarm kan je er niet uithalen met reiki, maar een asperientje kan je dat ook niet mee, toch is dat wel een bewezen medicijn.
Zo zijn er legio van behandelingen en medicijnen die wat jij zegt niet kunnen verhelpen.
Nou, het wordt als een wondermiddel aangeprezen. Hier staat te lezen dat je met reiki ALLE KWALEN kunt genezen (maar niet alle mensen). Dus, bij sommige mensen zijn alle kwalen, van darmkanker tot een afgesneden piemel, met reiki te genezen. Da's nogal een statement. Daar moet wel gedegen onderzoek tegenover staan.quote:Je doet namelijk weer wat ik al eerder zei, het moet dan gelijk weer een wondermiddel zijn dat overal tegen helpt, maar dat is het niet, er bestaan geen wondermiddelen die tegen al het leed werken.
miragequote:Op vrijdag 28 april 2006 19:34 schreef Aarde het volgende:
-- ga alsjeblieft ergens anders spelen --
quote:
Wat jij plaatste was absoluut geen kritische noot.quote:Op zondag 30 april 2006 10:23 schreef Aarde het volgende:
[..]
mirage![]()
als ik een kritische noot plaats - dat wil zeggen dat ik zeg van nou bewijs het maar - dan is dit toch wel een goedkope reactie ter bescherming van jouw fantasierijke denkwereld.
ik ben het volledig met de topicstarters TT eens, mediums bestaan niet. zeker niet al die figuren waar andere figuren omheenhangen met het sfeertje van kijk ons eens apart zijn - allemaal oplichting. dat mensen soms meer voelen geloof ik wel, maar ik zou mooi mijn smoel houden als ik een echt medium zou zijn. anders komt half inrichtingenland achter je aan.
Greetz
Mediums bestaan wel maar en zijn heel veel oplichters die zich er ten onrechte voor uitgeven en ook veel mediums die graag interessant doen en de rest er maar * bij verzinnen * als het ff niet zo lukken wilquote:Op zondag 30 april 2006 10:23 schreef Aarde het volgende:
ik ben het volledig met de topicstarters TT eens, mediums bestaan niet. zeker niet al die figuren waar andere figuren omheenhangen met het sfeertje van kijk ons eens apart zijn - allemaal oplichting.
psiesquote:dat mensen soms meer voelen geloof ik wel, maar ik zou mooi mijn smoel houden als ik een echt medium zou zijn. anders komt half inrichtingenland achter je aan.
Ik houd mijn mond heus niet dicht.quote:Op zondag 30 april 2006 10:23 schreef Aarde het volgende:
Dat mensen soms meer voelen geloof ik wel, maar ik zou mooi mijn smoel houden als ik een echt medium zou zijn. anders komt half inrichtingenland achter je aan.
Mag ik je even aan herrinneren dat Jomanda diverse keren de samenwerking met artsen heeft toegezegt. Hier in Nederland is de sfeer dat het niet bestaat. De artsen weigeren soms medewerking. Ze is in Japan geweest en daar zijn een hele hoop dingen bij haar onderzocht.quote:Op zondag 30 april 2006 15:32 schreef DzjieDub het volgende:
Nee hoor, je hoeft helemaal niets van skeptici aan te nemen, op één enkel ding na: Gebruik je hersens in plaats van je gevoel, en ga geen dingen vertellen die met elkaar in tegenspraak zijn. (OK, dat zijn er twee.) Skeptici staan open voor alles, mits er geen andere, betere verklaring voor gevonden kan worden. Volgens jouw definitie ("zij nemen niets van ons aan") is beheerst iedere goochelaar paranormale verschijnselen. ASls skepticus zeg ik echter "OK, ik weet niet HOE een goochelaar z'n trucjes doet, maar er zit een normale verklaarbare techniek achter". Iedere poging echter om met mediums samen te werken wordt van te voren al getorpedeerd door uitspraken als "daar heeft de wetenschap geen vat op"; "dat is puur persoonlijk" en noem maar op... hoe weet je dat? Weet je überhaupt wat "wetenschap" is? Of denk je alleen maar aan oude verwarde mannetjes met bloedmooie dochters die apparaten bedenken waarmee de wereld al dan niet per ongeluk dreigt vernietigd te worden?
Je bedoelt volgens mij dat je graag met je hoofd in de wolken loopt. Van mij mag je en of jij wel of niet serieus bezig bent weet ik niet maar je klinkt behoorlijk * zweverig *quote:Op zondag 30 april 2006 15:23 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik ben geen oplichster. Ik geef me niet onterecht uit en interessant wil ik al helemaal niet doen.
En de rest verzin ik ook niet. Ik geef alleen hier maar aan wat ik zelf meegemaakt heb.
Tuurlijk ga ik geen discussie uit de weg.
Maar ik laat me niet uitmaken dat ik onzin zeg en dat ik de boel oplicht.
Daarbij is het hier om over zaken te discussieren, en ervaringen uit te wisselen.
Maar ga hier niet de boel verpesten met woorden als: oplichters, bestaat niet, onzin, nep, enz, enz.
Iedereen mag geloven wat hij/zij wilt, maar als je steeds de bovengenoemde woorden roept, blijf dan weg.
Ik bescherm helemaal niet de fantasiewereld en ik kan heus wel kritiek hebben.
Maar de sceptici hebben echt wel een plank voor de kop.
Wij moeten alles van hun aannemen, maar zij nemen niets van ons aan.
Dat is jammer.
En de bedoeling van de forum is om elkaars ervaringen en belevenissen uit te wisselen.
Ja, maar dat hoort wel een beetje bij het spel denk ik. Als 'believer' sta je in discussies nou eenmaal minder sterk, en wellicht is de nuance daarom extra belangrijk. En die ontbreekt niet alleen bij de 'non-believers' naar mijn mening te vaak. Iemand die roept dat mensen 'in het gekkenhuis horen' of roepen 'bewijs het maar' terwijl het hier gericht is op het uitwisselen van gedachten mbt dit onderwerp, die kan je beter negeren en ter beoordeling aan de Mods overlaten. Kritiek met inhoud daar kan je op reageren, anders zou je het niet eens moeten willen. Ik moet wel bekennen dat ik regelmatig erg moet lachen met opmerkingen hier. Mijn 'geloof' is niet zo heilig dat ik me snel beledigd voel als iemand me er op aanvalt of weer eens aan het generaliseren is.quote:Op zondag 30 april 2006 16:25 schreef beautyjennifer het volgende:
En hier ook de sfeer verpesten.
Het valt mij op dat de discussie's gewoon stil komen te liggen, puur omdat die mensen die alles met harde hand verwerpen en ons als leugenaars en oplichters uitmaken.
Dat vind ik zeer jammer.
Bron? En als je nu naar www.jomanda.nl verwijst ga ik hard lopen lachen, OK? En waarom moest ze helemaal naar Japan? Zijn er geen ziekenhuizen in Tiel?quote:Op zondag 30 april 2006 15:39 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Mag ik je even aan herrinneren dat Jomanda diverse keren de samenwerking met artsen heeft toegezegt. Hier in Nederland is de sfeer dat het niet bestaat. De artsen weigeren soms medewerking. Ze is in Japan geweest en daar zijn een hele hoop dingen bij haar onderzocht.
En daar kwam ze zeer positief uit.
Zover hoef je niet eens te gaan, toon eerst maar eens aan DAT er überhaupt wat werkt, wat niet verklaard kan worden door gewoon gezond je verstand te gebruiken. Da's alles waar om gevraagd wordt. HOE het precies werkt volgt later wel.quote:Het heeft ook met de houding van de onderzoekers te maken.
Als men de intentie heeft om dingen uit te zoeken om te kijken hoe iets werkt, dan werk ik daar met veel plezier aan mee.
Nee hoor, dat is de martelaarsrol die de alternatieve sector zichzelf graag aanmeet. De wetenschappelijke methode is voldoende bewezen te werken. Het enige wat de wetenschappelijke methode doet is uitsluiten. Als alles is uitgesloten wat niet klopt, is datgene wat overblijft "de waarheid".quote:Maar een hele hoop onderzoeken hier in Nederland zijn gebasseerd op het onderuithalen van de spritualiteit. En met dat soort onderzoeken doe ik niet mee. Puur omdat ik graag wil laten zien dat het wel bestaat en niet om te bewijzen dat het niet bestaat.
Het heeft puur met de mentaliteit te maken.
How about Flint?quote:Tot nog toe is voor iedere paranormale claim een uitleg gevonden die wél verklaarbaar was binnen de set regels en wetten die we het wetenschappelijke systeem noemen.
O ben jij dat hier die dat niet kan?quote:Op zondag 30 april 2006 18:34 schreef DzjieDub het volgende:
OK, what about Flint? Who is Flint? I can't read your mind, buddy.
...en waarom was er geen goochelaar bij? Die weet vaak beter dan "wetenschappers" hoe mensen bedot worden - vandaar ook dat Uri Geller ontmaskerd kon worden na eerst veel "specialisten" in het ootje te hebben genomen.quote:Psychologen, psychiaters, onderzoekers van paranormale verschijnselen, geluidstechnici zijn op hem los gelaten.
Helaas staat er niet bij wat de uitslag van deze opnames was. Overigens heeft kirlian-fotografie niets met auras te maken - die zijn nog steeds niet aangetoond. Kirlianfotografie fotografeert het elektrische veld dat rond ieder levend wezen zit.quote:Men heeft recorders die subsone en supersone geluiden opvangen, infrarood- en ultravioletfilms en Kirlian aura-apparatuur op hem beproefd.
Dat lukt(e) diverse anderen ook. Uri Geller, Sylvia Browne, Char, noem maar op. Inclusief de (voor de mediums) verhalen van "dat kon ze nooit weten". Ze zijn allemaal als leugenaars ontmaskerd. De gedeeltelijke materialisaties, of de zwevende stoel, zijn ook allemaal trucjes die - zeker in een donkere kamer - heel simpel te doen zijn.quote:Tijdens zijn leven heeft Flint duizenden bezoekers verwelkomt in zijn huis in Westbourne Terrace in Londen. Zij luisterden in verbazing naar de stemmen. Na afloop van de seance waren zij in de vaste overtuiging gesproken te hebben met de geest van een overleden familielid of vriend. Het gebeurde echter ook wel dat er geen entiteit doorkwam en de aanwezigen later terug konden komen.
Geen van hen heeft Leslie in die tientallen jaren ooit op fraude weten te betrappen. De stemmen vertelden hen zaken die Flint nooit geweten kon hebben. Soms deden zich paranormale gebeurtenissen voor: b.v. een gedeeltelijke materialisatie. George Woods werd op een keer met stoel en al de lucht ingeheven.
Mediums zijn er over het algemeen ook niet voor gewoon vermaak en illusionisten wel, fijn dat jij het verschil ook opgemerkt hebtquote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mediums... Ik heb illusionisten indrukwekkender dingen zien doen, alleen beweren zij geen bovennatuurlijke gaven te hebben.
Vreemd, ik zou zweren dat ze als puur entertainment op de tv komen, je wordt er iig mee dood gegooid.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:25 schreef senesta het volgende:
[..]
Mediums zijn er over het algemeen ook niet voor gewoon vermaak en illusionisten wel, fijn dat jij het verschil ook opgemerkt hebt![]()
True, maar ik heb eigenlijk nog nooit iets echt indrukwekkends gezien van een medium, meestal is het een hoop vragen stellen achter elkaar en een hoop vaag gewauwel waar je alle kanten mee op kan. Tja, dan "klopt" het al snel natuurlijk...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:30 schreef senesta het volgende:
Ik zei ook over het algemeen.....
Er zijn meer dingen makkelijk te faken maar dat sluit niet uit dat het in het echt ook gebeurd.
Tja, je hebt "gehoord van". No offence, maar zo gaat het altijd. Iemand heeft iets gehoord of zelf iets meegemaakt wat echt niet anders kan zijn gebeurd zonder dat er bovennatuurlijke krachten in het spel waren. Doorvragen over hoe en wat kan dan altijd 2 kanten op: een vaag verhaal waaruit nog niks duidelijk wordt of wel een duidelijk verhaal wat geenszins het bestaan van paranormale blijkt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:45 schreef senesta het volgende:
Maar dat komt denk ik ook omdat de mensen die je ziet vaak de mensen op tv zijn.
Ik heb echt van mediums gehoord die niet doen aan letters raden en zo hoor.
Je hebt wel gelijk hoor, meestal is het sensatie zoeken van heel veel mensen die zich medium noemen, ik geloof ze dus ook echt niet allemaal.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, je hebt "gehoord van". No offence, maar zo gaat het altijd. Iemand heeft iets gehoord of zelf iets meegemaakt wat echt niet anders kan zijn gebeurd zonder dat er bovennatuurlijke krachten in het spel waren. Doorvragen over hoe en wat kan dan altijd 2 kanten op: een vaag verhaal waaruit nog niks duidelijk wordt of wel een duidelijk verhaal wat geenszins het bestaan van paranormale blijkt.
Enne, gezien de afgelopen zes pagina's discussie tussen skeptici en "gelovers", hoe stel JIJ dan voor dat we een onderscheid maken tussen de twee, als er telkens te lezen valt dat dit "niet te testen" is?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:23 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
[....]
Dus je hebt inderdaad heel veel kaf onder het koren, ben ik helemaal met je eens, maar er zijn er ook die wel "echt" zijn.
Gewoon door, net als ik en vele anderen, zelf "testen" te doen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:46 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Enne, gezien de afgelopen zes pagina's discussie tussen skeptici en "gelovers", hoe stel JIJ dan voor dat we een onderscheid maken tussen de twee, als er telkens te lezen valt dat dit "niet te testen" is?
Ik denk dat dat per persoon verschilt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:27 schreef deedeetee het volgende:
Na het lezen van de laaste posten vraag ik me af wat jullie denken dat een medium doet ?
Alleen via de telefoon gesproken of ook de persoon gezien ?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:48 schreef merlin693 het volgende:
ja ik..en heb gevraagd of hij niet helderziend genoeg was om te weten dat ik het niet op prijs stel van die briefjes terwijl er NEE NEE op mn brievenbus staat...kwartje viel niet helemaal bij 'm
Dat doet me denken aan een oud buurmeisje van me die thuis werkte voorquote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:00 schreef merlin693 het volgende:
alleen via de Telefoon !! .
Als er al iets serieus achter zit heb ik het idee, het spreekt gewoon uit de tekst op de één of andere manier dat er niet zozeer een medium achter zit zoals wij ons voorstellen maar één of andere Voodoo Meester die zich bezig houdt met de (vanuit mijn belevingswereld gezien) verkeerde kant van "magie".quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:00 schreef merlin693 het volgende:
alleen via de Telefoon !! ..en nee hij kwam niet bijster intiligent over een beetje "wazig " zelfs...of hoort dat bij de act ?...ik zit ook in rotterdam (zelfde toen ik in schiedam woonde ) jah.....en vaak dezelfde vodjes spammer ! genaamd Mr. *iets afrikaans onuitspreekbaars* achtig .
quote:Dat doet me denken aan een oud buurmeisje van me die thuis werkte voor
een sexlijn. Die liep in d'r joggingsbroek de hele dag te kreunen en sexy te wezen.
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:05 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Hier in Brabant, in dorpen, krijg je die ook.
Vooral bij de naam "Mister Mystery" denk ik altijd aan een kermisattrctie![]()
exact dat was ook het gevoel wat ik er bij kreegquote:Ze komen allemaal min of meer duister of angstaanjagend over. Dwingend, niet eerlijk/open maar "geniepig "(?).
Oei, maar dat verdient aardig hoor als je iemand een uurtje aan de lijn houdt,quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:06 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan een oud buurmeisje van me die thuis werkte voor
een sexlijn. Die liep in d'r joggingsbroek de hele dag te kreunen en sexy te wezen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |