Het is een schande dat je persoonlijke aanvallen nodig denkt te hebben. Een ware schande. Het Bush-regime is een falen, heeft gefaald, zal de geschiedenis ingaan als een van de slechtste in de afgelopen honderd jaar en heeft ervoor gezorgd dat de wereld instabieler, onveiliger en gepolariseerder is. Daar hoef je niet eens over te discussieren, dat is voor iedereen die zich in deze werkelijkheid begeeft duidelijk.quote:Op zondag 9 april 2006 14:18 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik scheer jou over een kam bij de achterlijk over-emotionele hufters ok?
[..]
Uhm... jij?quote:Op zondag 9 april 2006 14:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Wie begint hier met de persoonlijke aanvallen flapdrol?
quote:Op zondag 9 april 2006 14:23 schreef Monidique het volgende:
Uhm... jij?
quote:Op zondag 9 april 2006 14:14 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, Bush-adepten kan je wel over één kam scheren, ja: mensen die hun ogen eens moeten opendoen
Hmm yeah sure, je kan het ook overdrijven. De geschiedenis als een van de slechste ? Dan weet je weinig van de geschiedenis van de regimes die er in Amerika waren.. En er zijn ook zoveel regimes die aanslagen hebben meegemaakt ?quote:Op zondag 9 april 2006 14:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is een schande dat je persoonlijke aanvallen nodig denkt te hebben. Een ware schande. Het Bush-regime is een falen, heeft gefaald, zal de geschiedenis ingaan als een van de slechtste in de afgelopen honderd jaar en heeft ervoor gezorgd dat de wereld instabieler, onveiliger en gepolariseerder is. Daar hoef je niet eens over te discussieren, dat is voor iedereen die zich in deze werkelijkheid begeeft duidelijk.
Kan.quote:Op zondag 9 april 2006 14:36 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Hmm yeah sure, je kan het ook overdrijven.
Ja. Sowieso de slechtste van de afgelopen 50 jaar, waarschijnlijk 100 jaar en een van de slechtse in de geschiedenis van de Amerikaanse republiek.quote:De geschiedenis als een van de slechste ?
Uiteraard.quote:Dan weet je weinig van de geschiedenis van de regimes die er in Amerika waren..
De meeste regimes in Washington hebben inderdaad niet mogen ervaren dat de steun fenomenaal toenam na een terroristische aanslag, nee.quote:En er zijn ook zoveel regimes die aanslagen hebben meegemaakt ?
Dat denk ik ook, maar jammergenoeg zal dat pas na 2009 zijn wanneer Bush al weg is.quote:Op zondag 9 april 2006 14:44 schreef Monidique het volgende:
Het zal de boeken in gaan als een gefaalde regering. Period.
Niet zo lastig wanneer je honderden miljarden erin pompt vanuit de overheid door een oorlogje of twee.quote:Op zondag 9 april 2006 11:21 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De economie draait nu als een tierelier
Waar kan ik een overzicht vinden van de werkloosheidscijfers van de afgelopen 40 jaar?quote:en werkloosheidscijfers zijn lager dan ze in 40 jaar geweest zijn.
Wat of wie is een terrorist?quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:23 schreef LrdMetalSonic het volgende:
Nee want ik heb wel sympathie voor de het westen , voor Amerika en voor de USA - soldiers en geen sympathie voor de terroristen.
ja, en wie krijgen we dan ??quote:Op zondag 9 april 2006 14:47 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar jammergenoeg zal dat pas na 2009 zijn wanneer Bush al weg is.
Dat zal ik ook zeker niet ontkennen.quote:Op zondag 9 april 2006 14:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Niet zo lastig wanneer je honderden miljarden erin pompt vanuit de overheid door een oorlogje of twee.
http://www.bls.gov/cps/cpsaat1.pdfquote:[..]
Waar kan ik een overzicht vinden van de werkloosheidscijfers van de afgelopen 40 jaar?
Mede dankzij Bush kunnen de republikeinen de volgende verkiezingen wel op hun buik schrijven, mits de democraten met een goede kandidaat komen.quote:Op zondag 9 april 2006 15:16 schreef huupia34 het volgende:
[..]
ja, en wie krijgen we dan ??
arnold (nazi) swarzenegger?/, er zijn al voorbereidingen bezig om de wet te veranderen dat iemand die niet in de usa is geboren toch president kan worden
Om te falen moet een regering toch eerst vallen. Anders blijft het lekker subjectief.quote:Op zondag 9 april 2006 14:44 schreef Monidique het volgende:
Het zal de boeken in gaan als een gefaalde regering. Period.
wat ik zie uit die resultaten is dat de werkloosheidscijfers onder bush NIET de laagste zijn van de laatste 40 jaar.quote:Op zondag 9 april 2006 15:48 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jazeker, kijk vooral eens naar de economische omstandigheden die bij de jaartallen horen.
quote:Op zondag 9 april 2006 15:48 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jazeker, kijk vooral eens naar de economische omstandigheden die bij de jaartallen horen.
En dat ze gestegen zijn toen Bush president werd.quote:Op zondag 9 april 2006 15:49 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
wat ik zie uit die resultaten is dat de werkloosheidscijfers onder bush NIET de laagste zijn van de laatste 40 jaar.
Een van de dan.quote:Op zondag 9 april 2006 15:49 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
wat ik zie uit die resultaten is dat de werkloosheidscijfers onder bush NIET de laagste zijn van de laatste 40 jaar.
Bush heeft juist gebroken met een jarenlange traditie van dalende werkloosheidcijfers. Zal wel in de genen zitten, zo te zien.quote:
Denk eerder dat dan aan 9/11 lag.quote:Op zondag 9 april 2006 15:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
En dat ze gestegen zijn toen Bush president werd.
Positieve effecten hebben interne oorzaken, negatieve externe. Ja, zo wordt meestal wel geredeneerd.quote:
Misschien omdat interne factoren in de regel streven naar een positief effect?quote:Op zondag 9 april 2006 15:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Positieve effecten hebben interne oorzaken, negatieve externe. Ja, zo wordt meestal wel geredeneerd.
Stréven, ja.quote:Op zondag 9 april 2006 15:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Misschien omdat interne factoren in de regel streven naar een positief effect?
Zoals deze berichten, die zijn heel positief.quote:Op zondag 9 april 2006 15:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Misschien omdat interne factoren in de regel streven naar een positief effect?
Mên wat zou ik lachen als de debiel in Iran hetzelfde zegt, en dan een nuke op zn hoofd krijgt.quote:WASHINGTON ANSWERS MERKEL, DEFENDS GUANTANAMO
"We Are not at that Point"
Washington reponds to Angela Merkel's critical calls for the closure of the controversial Guantanamo prison camp for suspected terrorists, saying there are still too many dangerous people to shutter the controversial facility.
The United States on Monday reacted to critical comments made by German Chancellor Angela Merkel over the weekend about the controversial US prison in Guantanamo, where "enemy combatants" are held without trial or charges.
[..]
Waar heb ik gesteld dat het witte huis eerlijk is?quote:Op zondag 9 april 2006 16:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zoals deze berichten, die zijn heel positief.
[..]
Mên wat zou ik lachen als de debiel in Iran hetzelfde zegt, en dan een nuke op zn hoofd krijgt.
'Ik ben nog niet op het punt om te stoppen met het ontwikkelen van kernenergie.'
Of 'nee, er is niks aan de hand, ik doe alles legaal, maar ik kan die VN-inspecteurs nu even niet gebruiken'.
En dan natuurlijk volhouden dat het witte huis eerlijk is, en positieve vooruitgang nastreeft.
Nergens, maar nu geef je dus toe dat je je prima kan vinden in oneerlijke praktijken. Dat plaatst je betogen zeker in een ander daglicht.quote:Op zondag 9 april 2006 16:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Waar heb ik gesteld dat het witte huis eerlijk is?
Eerlijke regeringen bestaan niet, stel je voor zeg. Dan zouden mensen met een gebrek aan relativeringsvermogen zoals jij binnen de kortste keren doordraaien.quote:Op zondag 9 april 2006 16:31 schreef Mikado het volgende:
[..]
Nergens, maar nu geef je dus toe dat je je prima kan vinden in oneerlijke praktijken. Dat plaatst je betogen zeker in een ander daglicht.
Nee, maar jij hebt helemaal geen goed fatsoen om de regering Bush met alle zwarte kantjes te steunen en zelfs op Fok te verdedigen. Ik zou niet 123 een smerigere regering kunnen verzinnen en al helemaal niet zo fel verdedigen.quote:Op zondag 9 april 2006 16:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Eerlijke regeringen bestaan niet, stel je voor zeg. Dan zouden mensen met een gebrek aan relativeringsvermogen zoals jij binnen de kortste keren doordraaien.
Volgens mij kun jij sowieso niet zoveel bedenken. Heb ik ooit niet aan jou les gegeven op het VMBO?quote:Op zondag 9 april 2006 16:42 schreef Mikado het volgende:
[..]
Nee, maar jij hebt helemaal geen goed fatsoen om de regering Bush met alle zwarte kantjes te steunen en zelfs op Fok te verdedigen. Ik zou niet 123 een smerigere regering kunnen verzinnen en al helemaal niet zo fel verdedigen.
Maar we hadden net al vastgesteld dat je niet bijster slim was.
Het gaat om het punt dat Washington het bestaan van Guantanamo verdedigd. Dwaal even 1 keer niet af. Ze ondersteunen daarmee die gevangenis, waarmee ze vele vedragen schenden, ik kan dat nergens positief vinden.quote:Op zondag 9 april 2006 16:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Waar heb ik gesteld dat het witte huis eerlijk is?
Guantanamo bestaat wel degelijk vanwege een positief streven. Een streven naar veiligheid. Zoals je misschien weet is positief-negatief nogal subjectief natuurlijk.quote:Op zondag 9 april 2006 16:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het gaat om het punt dat Washington het bestaan van Guantanamo verdedigd. Dwaal even 1 keer niet af. Ze ondersteunen daarmee die gevangenis, waarmee ze vele vedragen schenden, ik kan dat nergens positief vinden.
Wat vind je nou trouwens van die CIA vluchten? Tof? 'Nodig'?
Helemaal met je eens, al heb ik het niet zo met Machiavelli zoals die vaak toegepast wordt in dit soort dingen.quote:Op zondag 9 april 2006 16:50 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Guantanamo bestaat wel degelijk vanwege een positief streven. Een streven naar veiligheid. Zoals je misschien weet is positief-negatief nogal subjectief natuurlijk.
Och, ik vind die nipple-gate en dat dat lewinski gedoe ook maar een storm in een glas water.quote:Die CIA vluchten vind ik niet tof, wel nodig. Ik snap ook niet waarom iedereen er zo door verrast is toen het in de media verscheen.
Mikado , je maakt jezelf echt belachelijk , je kan de discussie niet meer bijbenen en gaat hem daarom persoonlijk aanvallen. Waar slaat het op dat iemand geen fatsoen heeft als hij een regering steunt waar een ander het niet mee eens is. Ik steun Bush ook, en nu heb ik geen fatsoen ? Je gedraagt je nu echt als een kleuter Mikado, en das niet nodig gezien het feit dat je ook een aantal goede posts met degelijke argumenten hebt geplaatst, even afkoelen dusquote:Op zondag 9 april 2006 16:42 schreef Mikado het volgende:
[..]
Nee, maar jij hebt helemaal geen goed fatsoen om de regering Bush met alle zwarte kantjes te steunen en zelfs op Fok te verdedigen. Ik zou niet 123 een smerigere regering kunnen verzinnen en al helemaal niet zo fel verdedigen.
Maar we hadden net al vastgesteld dat je niet bijster slim was.
Je bent neem ik aan goed geïnformeerd over het doen en laten van Bush, en toch steun je hem. Dan lijkt het me logisch dat je inderdaad iemand bent die geen fatsoen kent.quote:Op zondag 9 april 2006 17:07 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Mikado , je maakt jezelf echt belachelijk , je kan de discussie niet meer bijbenen en gaat hem daarom persoonlijk aanvallen. Waar slaat het op dat iemand geen fatsoen heeft als hij een regering steunt waar een ander het niet mee eens is. Ik steun Bush ook, en nu heb ik geen fatsoen ? Je gedraagt je nu echt als een kleuter Mikado, en das niet nodig gezien het feit dat je ook een aantal goede posts met degelijke argumenten hebt geplaatst, even afkoelen dus![]()
Zoals ik al heel vaak gezegd heb zijn ook de slechte dingen nou eenmaal nodig. Mede door het gebruik van internet worden tegenwoordig ook de wat naieve lui geconfronteerd met de zaken die gewoonlijk zelden boven water kwamen, maar waarvan iemand die een beetje nadenkt kon beredeneren dat ze zouden plaatsvinden. Dan krijg je die selectieve verontwaardiging, die eigenlijk nogal hypocriet is.quote:Op zondag 9 april 2006 17:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Helemaal met je eens, al heb ik het niet zo met Machiavelli zoals die vaak toegepast wordt in dit soort dingen.
[..]
Och, ik vind die nipple-gate en dat dat lewinski gedoe ook maar een storm in een glas water.
Een gemiddelde Fa-reclame laat meer zien.
Ik denk dat de meesten overigens denken dat alles nog een beetje normaal gaat in de wereld, dat mensenrechten door ons westerse landen redelijk absoluut is. En dat is het niet, en dat vind ik fout. Erg fout.
Daarom post je ook je drogreden dat Bush dat wel allemaal zal brengen en dat wij als linke boomknuffelaars niet snappen.quote:Op zondag 9 april 2006 17:14 schreef Evil_Jur het volgende:
Vrede, veiligheid en vrijheid zijn allemaal heel mooi, maar het komt niet vanzelf.
Geef dan eens aan waarom jij niet dom bent, waarom jij weet waar je over praat?quote:Op zondag 9 april 2006 17:46 schreef Mikado het volgende:
[..]
Daarom post je ook je drogreden dat Bush dat wel allemaal zal brengen en dat wij als linke boomknuffelaars niet snappen.
Maar als ik ga doorvragen naar hoe Bush dat moet brengen, kom ik iedere keer je gebrekkige opleiding tegen waarna je toch uiteindelijk mij met een glas melk wegstuurt als zijnde dom. Moeiteloos om dan ana jou te vragen hoe Bush dan die vrede, veiligheid en vooral vrijheid brengt als Bush zelf martelkampen opent en verder volstrekt incompetent blijkt te zijn.
Je geeft iig je veiligheid, vrede en vrijheid in handen van iemand waarmee vergeleken je portemonnee aan een zakkenroller toevertrouwen nog realistiser is ook.
Goedzo ! Blijf dit kijken, humor helpt het relativeringsvermogen en ze hebben het over actuele onderwerpen waar veel mensen hier nog nooit over nagedacht hebben.quote:Op zondag 9 april 2006 17:22 schreef Yildiz het volgende:
Comedy Central's Colbert Report. Een treffende vergelijking met de discussie alhier.
Klik op de titel 'Formidable Opponent: Eavesdropping
quote:Op zondag 9 april 2006 18:35 schreef BaajGuardian het volgende:
nouja evil jur mag ook wel in een concentratie kamp, hij vind het toch niet erg.
Gekkertquote:Op zondag 9 april 2006 18:35 schreef BaajGuardian het volgende:
nouja evil jur mag ook wel in een concentratie kamp, hij vind het toch niet erg.
quote:Op zondag 9 april 2006 18:35 schreef BaajGuardian het volgende:
'gerechtvaardigd geweld gebruiken ,daar geloof jij wel in . De gene die gelijk heeft mag dat.quote:Op zondag 9 april 2006 17:58 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Geef dan eens aan waarom jij niet dom bent, waarom jij weet waar je over praat?
Misschien ben jij van mening dat de gevangenkampen en de transporten alleen maar ellende hebben gebracht, maar ik ben van mening dat er vele onschuldige levens door zijn gered. En dat is ook het doel ervan. Als het kon zonder dergelijke zaken, waarom zouden mensen dan hun carriere, integriteit en waardigheid op het spel zetten door aan deze praktijken mee te werken? Waarom zouden ze dan uberhaupt bestaan?
Maar dat werkt dan twee kanten op, de 3000 doden op 11 september leveren dan dus ook 30 miljoen moslimhaters op die alle recht hebben om wraak te willen.quote:Op zondag 9 april 2006 19:40 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
De VS is zeker niet bezig met het bestrijden van terreur
elke door de VS gedode Irakees laat een flink aantal Amerika haters achter × 10.000 (minimaal)
De martelingen en geheime vluchten /detentie kampen bevestigen alleen maar het beeld van die mensen dat de VS slecht is .
Ik kan je beredering wel volgen, maar wat is dan je oplossing? Niets doen? 9/11, Madrid en London gewoon negeren? Ze elkaar maar laten afmaken in Irak? Niets doen zal meer levens kosten, en dan vooral onschuldigen.quote:Op zondag 9 april 2006 19:40 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
'gerechtvaardigd geweld gebruiken ,daar geloof jij wel in . De gene die gelijk heeft mag dat.
Mag ik je er aan herrineren dat de Taliban aanhang groter is geworden sinds de VS als een olifant door Afganistans porseleinkast is gedenderd.
Terreur ontstaat uit onvrede en machteloosheid ,onderdrukking . In ieder mens kan de terrorist naar boven worden gehaald door de 'juiste' omstandigheden . Het huidige optreden van de VS kost veel mensenlevens en als reactie daarop zal het nog meer mensenlevens kosten.
De VS is zeker niet bezig met het bestrijden van terreur
elke door de VS gedode Irakees laat een flink aantal Amerika haters achter × 10.000 (minimaal)
De martelingen en geheime vluchten /detentie kampen bevestigen alleen maar het beeld van die mensen dat de VS slecht is .
wie zegt dat de moslims 911 hebben voltrokken.quote:Op zondag 9 april 2006 20:11 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Maar dat werkt dan twee kanten op, de 3000 doden op 11 september leveren dan dus ook 30 miljoen moslimhaters op die alle recht hebben om wraak te willen.
De feiten, maar jij gelooft natuurlijk liever de conspiracies.quote:Op zondag 9 april 2006 21:30 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wie zegt dat de moslims 911 hebben voltrokken.
Gezien je gedachte dat eviljur naar een concentratie kamp kan, kijkende naar die avatar van je en nu weer wat provocerende uitspraken van je, vraag ik me af of je sowieso wel serieus een standpunt naar voren wilt brengen in deze topic......Conspiracy, hmm ja balken ende is een marsmannetje, en dat heeft Fox Mulder al tig keer bewezenquote:Op zondag 9 april 2006 21:30 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je zou Baaj eens moeten meemaken als ie zich weer achter zijn PC zit te bezatten en heel fok daarin laat meedelen! Grappige vent (op een zielige manier), maar serieus nemen is inderdaad niet verstandigquote:Op zondag 9 april 2006 21:37 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Gezien je gedachte dat eviljur naar een concentratie kamp kan, kijkende naar die avatar van je en nu weer wat provocerende uitspraken van je, vraag ik me af of je sowieso wel serieus een standpunt naar voren wilt brengen in deze topic......Conspiracy, hmm ja balken ende is een marsmannetje, en dat heeft Fox Mulder al tig keer bewezen![]()
kom eens in de 911 topics meelezen, en je zal verstelt staan van redenen om het officiele 9/11 verhaal niet te steunen.quote:Op zondag 9 april 2006 21:37 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Gezien je gedachte dat eviljur naar een concentratie kamp kan, kijkende naar die avatar van je en nu weer wat provocerende uitspraken van je, vraag ik me af of je sowieso wel serieus een standpunt naar voren wilt brengen in deze topic......Conspiracy, hmm ja balken ende is een marsmannetje, en dat heeft Fox Mulder al tig keer bewezen![]()
facts:quote:Op zondag 9 april 2006 21:35 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De feiten, maar jij gelooft natuurlijk liever de conspiracies.
uhm, de US govt/EU zou kunnen beginnen om geen steun meer te verlenen aan dit soort regimes en ook bedrijven die zaken doen in deze landen verplichten zich aan ONZE regels te houden.quote:Op zondag 9 april 2006 20:35 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik kan je beredering wel volgen, maar wat is dan je oplossing? Niets doen? 9/11, Madrid en London gewoon negeren? Ze elkaar maar laten afmaken in Irak? Niets doen zal meer levens kosten, en dan vooral onschuldigen.
Zal ik zeker nog is doen jaquote:Op zondag 9 april 2006 22:09 schreef huupia34 het volgende:
[..]
kom eens in de 911 topics meelezen, en je zal verstelt staan van redenen om het officiele 9/11 verhaal niet te steunen.
er daar hebben marsmannetjes niks van doen.
Laten we er voor de discussie even van uit gaan dat het zo is. Bij elke misdaad van de Amerikanen kan ik ook wel gaan roepen dat dat allemaal nep is omdat soldaat X op een foto uit Abu Ghraib niet een correct uniform aan heeft zoals het Amerikaanse leger voorschrijft.quote:Op zondag 9 april 2006 21:30 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee , die 10.000 is het aantal slachtoffers waar de Amerikaanse troepen rechtstreeks verantwoordelijk voor zijn in Irak . In werkelijkheid is dat getal nog groter omdat niet elke dode netjes wordt geregistreerd.quote:Op zondag 9 april 2006 20:11 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Maar dat werkt dan twee kanten op, de 3000 doden op 11 september leveren dan dus ook 30 miljoen moslimhaters op die alle recht hebben om wraak te willen.
Dus er zijn maar 2 smaken ; niets doen of ingrijpen zoals men heeft gedaan ?quote:Op zondag 9 april 2006 20:35 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik kan je beredering wel volgen, maar wat is dan je oplossing? Niets doen? 9/11, Madrid en London gewoon negeren? Ze elkaar maar laten afmaken in Irak? Niets doen zal meer levens kosten, en dan vooral onschuldigen.
Waarom moesten de Amerikanen daarop reageren ?? De plannen om Irak binnen te vallen waren er ook al voor 9/11 trouwensquote:Op zondag 9 april 2006 22:47 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Laten we er voor de discussie even van uit gaan dat het zo is. Bij elke misdaad van de Amerikanen kan ik ook wel gaan roepen dat dat allemaal nep is omdat soldaat X op een foto uit Abu Ghraib niet een correct uniform aan heeft zoals het Amerikaanse leger voorschrijft.
Als moslim extremisten verantwoordenlijk zijn, zijn dan niet alle doden sindsdien de schuld van de terroristen die die aanslag pleegden, en niet van de Amerikanen die wel moesten reageren daarop ? En zo niet, waarom hebben de slachtoffers van Amerikaans geweld wel het recht om wraak te mogen nemen ?
Eh kerel als terroristen 2 wolkenkrabbers opblazen en daarbij duizenden mensen vermoorden en vastbesloten zijn om jouw land zoveel mogelijk schade toe te brengen.quote:Op zondag 9 april 2006 23:03 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Waarom moesten de Amerikanen daarop reageren ?? De plannen om Irak binnen te vallen waren er ook al voor 9/11 trouwens
Het punt is dat wij tegenwoordig nogal veel last hebben van oorzaak en gevolg. Zijn wij degene die keihard moeten zijn omdat de terroristen keihard zijn? Of zijn die terroristen ontstaan omdat wij keihard zijn?quote:[b]Op zondag 9 april 2006 23:10
Om onze samenleving te beschermen zal jezelf ook keihard moeten zijn.
Ja, dat bedoel ik dus: die 'terroristen' kwamen uit Saudie Arabie, daar zat geen Iraqees tussen. En toch vallen we Iraq aan. En wat was de motivatie van die kapers? Die willen dat de VS de banden met het Saudische koninsghuis breken, omdat zo al 80 jaar een dictatuur in SA in stand gehouden wordt. Je kan je afvragen hoeveel onschuldige mensen voor 2001 door SA om zeep geholpen zijn door indirect de VS.quote:Op zondag 9 april 2006 23:14 schreef Almere-Dude het volgende:
Eh kerel als terroristen 2 wolkenkrabbers opblazen en daarbij duizenden mensen vermoorden en vastbesloten zijn om jouw land zoveel mogelijk schade toe te brengen.
Dan doe je niks?
Dat is net zoiets, als dat Amerika mekka platbombardeert en dat de moslimwereld niks doet.
Dat valt vies tegen: er staan nog voldoende kerken in het Midden-Oosten om te stellen dat je opmerking redelijk bedoeld is om een ander te demoniseren. Nooit opgevallen dat in het MO alle grote steden een Joodse wijk hebben? In de EU hebben we ze mooi uitgeroeid, dus mag je wederom de vraag over 'beschaving' beantwoorden.quote:Op zondag 9 april 2006 23:23 schreef Almere-Dude het volgende:
Ik denk dat wij toch wel iets beschaafder zijn dan het midden-oosten, als de machtverhoudingen waren omgedraaid, dan waren er nu ben ik bang geen ongelovigen meer.![]()
En dan ga je maar in het wilde weg oorlogje voeren tegen Irak /saddam die niets met 9/11 te maken had . 'Terroristen ' behoren niet tot een bepaald land . 9/11 werd gebruikt door de neo-cons om hun plannen te kunnen doorvoeren, hetgeen eenvoudig aan te tonen is.quote:Op zondag 9 april 2006 23:14 schreef Almere-Dude het volgende:
[..]
Eh kerel als terroristen 2 wolkenkrabbers opblazen en daarbij duizenden mensen vermoorden en vastbesloten zijn om jouw land zoveel mogelijk schade toe te brengen.
Dan doe je niks?
Dat is net zoiets, als dat Amerika mekka platbombardeert en dat de moslimwereld niks doet.
Ik werk hier toevallig voor Amnesty. Ik heb het voorrecht gehad om met twee heren te praten die vrijgelaten zijn na 2 jaar opsluiting in Guantanamo. De verhalen die deze twee heren vertelden zijn werkelijk ongelofelijk. De manier waarop ze behandeld werden was zeker mensonwaardig. Ze waren opgesloten in Guantanamo omdat ze (als britse moslims) op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats terecht waren gekomen op weg naar de bruiloft van een van hen. Zelfs toen ze dit konden bewijzen (er waren bewijzen dat ze op het moment dat ze "met Bin Laden de 9/11 aanslagen aan het beramen waren", gewoon toch echt in Engeland zaten) bleven ze opgesloten.quote:Op zondag 9 april 2006 23:10 schreef Almere-Dude het volgende:
Mensenrechten beschermen is natuurlijk erg belangrijk.
Maar sommige partijen, organisaties, instanties enz. moeten niet te ver doorschieten, want je moet wel onthouden dat terroristen geen medelijden hebben met het westen.
Ok, ik zeg niet dat niets doen de enige andere optie is, ik wou gewoon weten wat jij dan voorstelt.quote:Op zondag 9 april 2006 23:00 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Dus er zijn maar 2 smaken ; niets doen of ingrijpen zoals men heeft gedaan ?
Hoe weet jij of niets doen meer levens zou kosten?
wat is een schuldig leven oh grote meester?quote:Op maandag 10 april 2006 07:10 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ok, ik zeg niet dat niets doen de enige andere optie is, ik wou gewoon weten wat jij dan voorstelt.
Ik weet niet dat niets doen meer levens zou kosten, ik vind het echter wel zeer waarschijnlijk dat het meer onschuldige levens zou kosten.
In dit geval: Iemand die een gevaar vormt voor mij, mijn dierbaren, onze maatschappij en waar wij voor staan.quote:Op maandag 10 april 2006 12:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wat is een schuldig leven oh grote meester?
dan is de bush administratie een zootje mensen met een schuldig leven.quote:Op maandag 10 april 2006 13:03 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
In dit geval: Iemand die een gevaar vormt voor mij, mijn dierbaren, onze maatschappij en waar wij voor staan.
Afghanistan was ook best wel een zeer zinnige oorlog, los ervan of Al Qaeda aangepakt werd, was het vanuit multinationaal oogpunt een hele slimme zet:quote:Op zondag 9 april 2006 23:38 schreef Almere-Dude het volgende:
De oorlog heeft er idd niet veel mee te maken, maar Afghanistan vond ik volledig terecht.
Mag jij eerst even uitleggen hoe Bush een bedreiging is voor mij of Nederland.quote:Op maandag 10 april 2006 13:42 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dan is de bush administratie een zootje mensen met een schuldig leven.
praat je daar maar eens onderuit.
Ow wacht, ik heb een casio, vuurwapens en een groene jas, ze komen me vast halen!quote:Op maandag 10 april 2006 17:25 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Mag jij eerst even uitleggen hoe Bush een bedreiging is voor mij of Nederland.
Nederland dreigt een onbeschermde vazal van de VS te worden !!!quote:Op maandag 10 april 2006 17:25 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Mag jij eerst even uitleggen hoe Bush een bedreiging is voor mij of Nederland.
Als jij andere landen wil gaan aanvallen vanwege Londen ben je geen haar beter dan een terrorist die Amerika aan gaat vallen vanwege iets waar Amerika niks mee te maken heeft.quote:Op zondag 9 april 2006 20:35 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Er was dus helemaal geen band of wat dan ook met het buitenland. Noppes.quote:Metro van 10 april 2006, bladzijde 4
Aanslagen Londen werk van amateurs
DE AANSLAGEN in het Londense openbaar vervoer die op 7 juli
2005 het leven kostten aan 52 mensen en vier zelfmoordterroristen,
waren het werk van amateurs. Een directe relatie met het
terreurnetwerk al-Qaida is er niet. Dat staat in een onderzoeksrapport
van het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken, meldde de
Britse krant The Observer. Rapport De krant heeft de hand weten te
leggen op de voorlopige versie van het rapport. De eindversie wordt
naar verwachting over enkele weken gepresenteerd.
Bij de aanslagen was sprake van een simpel en goedkoop complot
van de vier aanslagplegers, die handelden uit woede over het Britse
optreden in onder meer Irak. Ook droomden de mannen van
het martelaarschap. “De aanslagen waren een bescheiden
en eenvoudige zaak van vier ogenschijnlijk normale mannen
die gebruik maakten van het internet”, zo citeert The Observer de
functionaris die naar de krant heeft gelekt.
Terreursites De vier moslims met de Britse nationaliteit zouden kennis hebben
opgedaan via terreursites. De explosieven die ze in hun rugzakken
meedroegen zouden voor enkele honderden euro’s in elkaar
zijn geknutseld.
Vrije voeten
• Zeker vierhonderd personen die in Groot-Brittannië worden verdacht
van lidmaatschap van het terreurnetwerk Al Qaida zijn vermoedelijk
nog altijd op vrije voeten. Dat heeft de krant The Sunday Times
gemeld op gezag van de politie en de inlichtingendienst MI5.
Waar de helden plausibel gezien niet in het verzet waren gegaan als de oorlog niet illegaal was.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ook een gevolg van de wijze waarop de alliantie het terrorisme bestrijdt... die amateurs zijn geinspireerd door hun helden.
Dat is natuurlijk onzin, in principe is elke oorlog illegaal te noemen. En ook bij elke oorlog zal een verzet onstaan. Maar om mensen die hun eigen burgers opblazen, zelfs maar te vergelijken met helden vind ik wat ver gaan.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waar de helden plausibel gezien niet in het verzet waren gegaan als de oorlog niet illegaal was.
In principe hebben we daar gewoon verdragen en regels voor.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:01 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, in principe is elke oorlog illegaal te noemen.
Dat ben ik met je eens.quote:En ook bij elke oorlog zal een verzet onstaan.
Dat doe ik niet, al zie ik wel in dat ik het wellicht insinuer. Zo ja, dan wil ik dat bij deze wegnemen, en heb ik het niet zo bedoeld. Het woord helden had tussen aanhalingstekens gemoeten, gezien ik refereer naar de 'helden' uit de post die ik quote.quote:Maar ommensen die hun eigen burgers opblazen, zelfs maar te vergelijken met helden vind ik wat ver gaan.
Niet gelijk aan jouw mening = subjectief? Je vind jezelf wel heel wat he.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik vraag me af of iemand die zich bezig wil houden met Amerikanistiek wel zo subjectief kan/mag zijn. Of is objectiviteit, niet van belang?
Understatement van het jaar.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geloof me, het is een stuk makkelijker om anti-Bush (...) te zijn dan pro.
Dat is jouw mening, niet een feit. Heerlijk hoe objectief bush-haters altijd kunnen blijvenquote:Op zondag 9 april 2006 14:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is een schande dat je persoonlijke aanvallen nodig denkt te hebben. Een ware schande. Het Bush-regime is een falen, heeft gefaald, zal de geschiedenis ingaan als een van de slechtste in de afgelopen honderd jaar en heeft ervoor gezorgd dat de wereld instabieler, onveiliger en gepolariseerder is. Daar hoef je niet eens over te discussieren, dat is voor iedereen die zich in deze werkelijkheid begeeft duidelijk.
Dat is ook niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Niet gelijk aan jouw mening = subjectief? Je vind jezelf wel heel wat he.
Oh, en nog iets, zo'n 80% van de Europeanen is tegen Bush, aan welke kant lopen de schapen?
Geloof me, het is een stuk makkelijker om anti-Bush en anti-Amerika te zijn dan pro.
Ja, heel overtuigend. Gewoon vergelijken met Hitler, of met Dutroux.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo moeilijk.
Het is een stuk lastiger dan pro-Dutroux te zijn, dan anti.
Om even een andere crimineel erbij te pakken. Ja, dat is waar, ik bestempel Bush nu voor het eerst, officieel, het staat geschreven, als crimineel.
Ik ben dom.
Ik zal ook even de, voor mij, bloody druppel spammen: Bush erkent lekken info Irak
Hitler maak je er zelf van, er moet vast wel een woord voor zijn, om te beweren dat iemand anders iemand met een Nazi vergelijkt. Godwin, maar dan in het kwadraat.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, heel overtuigend. Gewoon vergelijken met Hitler, of met Dutroux.
Wow, dat is een compleet nieuw inzicht, zo had ik het nog niet bekeken! Je hebt helemaal gelijk!
De afgelopen 60 jaar zijn er miljoenen mensen omgekomen in die wereld vol met verdragen. Idi Amin is afgezet met een illegale invasie van Uganda zonder toestemming van de VN. Pol Pot is afgezet door een illegale invasie van Cambodja zonder toestemming van de VN. Het regime van Oost-Pakistan (3 miljoen doden in 10 maanden, 10.000 doden per dag) is afgezet door een illegale invasie door India zonder toestemming van de VN. En tijdens het tekenen van die prachtige verdragen is heel Oost-Europa etnisch gezuiverd van Duitsers, althans degenen die niet vermoord zijn.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:53 schreef Yildiz het volgende:
En wat is je toevoeging? Waarmee praat je het goed? Wat zijn je argumenten? Vecht ie zo soms voor wereldvrede, door alle verdragen van de laatste 60 jaar binnen 6 jaar te breken? Wat is het?
Kun jij dan objectief aangeven waarom Bush wel een erg goede president is?quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:38 schreef Viajero het volgende:
Dat is jouw mening, niet een feit. Heerlijk hoe objectief bush-haters altijd kunnen blijven![]()
dus eigenlijk beweer je dat het prima is om de 'beschaving' op te geven, het pogen rechten te garanderen, wetten en verdragen te sluiten en je eraan te houden ... want dat heeft geen zin?quote:Op woensdag 12 april 2006 07:46 schreef CeeJee het volgende:
Ook zonder George Bush was er zat ellende, en als het 1 januari 2010 is zal nog wel blijken of het eerste decennium van de 21ste eeuw wel zo erg was. De aandacht van de media is groter dan ooit, maar in pure aantallen slachtoffers, zeker gezien de groeiende wereldbevolking is het zo slecht nog niet.
Als we dat nou eens doortrekken, zouden we niet zo selectief verontwaardigd moeten zijn als iemand met een geweer rondloopt in Afrika, en weet hoe ie het moet gebruiken, maar zouden we wat moeten doen aan de al dan niet illegale wapenhandel vanuit het beloofde land. En als we dan toch bezig zijn, inderdaad die duizenden doden per uur.quote:Op woensdag 12 april 2006 09:07 schreef Evil_Jur het volgende:
Dank u CeeJee!
* Evil_Jur mompelt voor de zoveelste keer iets over selectieve verontwaardiging...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |