abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36791304
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:18 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik scheer jou over een kam bij de achterlijk over-emotionele hufters ok?
[..]
Het is een schande dat je persoonlijke aanvallen nodig denkt te hebben. Een ware schande. Het Bush-regime is een falen, heeft gefaald, zal de geschiedenis ingaan als een van de slechtste in de afgelopen honderd jaar en heeft ervoor gezorgd dat de wereld instabieler, onveiliger en gepolariseerder is. Daar hoef je niet eens over te discussieren, dat is voor iedereen die zich in deze werkelijkheid begeeft duidelijk.
pi_36791321
Wie begint hier met de persoonlijke aanvallen flapdrol?
pi_36791356
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Wie begint hier met de persoonlijke aanvallen flapdrol?
Uhm... jij?
pi_36791381
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:23 schreef Monidique het volgende:
Uhm... jij?
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:14 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, Bush-adepten kan je wel over één kam scheren, ja: mensen die hun ogen eens moeten opendoen
pi_36791404
Jemig, ja, inderdaad. Hoe heb ik die tirade over het hoofd kunnen zien.
pi_36791689
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is een schande dat je persoonlijke aanvallen nodig denkt te hebben. Een ware schande. Het Bush-regime is een falen, heeft gefaald, zal de geschiedenis ingaan als een van de slechtste in de afgelopen honderd jaar en heeft ervoor gezorgd dat de wereld instabieler, onveiliger en gepolariseerder is. Daar hoef je niet eens over te discussieren, dat is voor iedereen die zich in deze werkelijkheid begeeft duidelijk.
Hmm yeah sure, je kan het ook overdrijven. De geschiedenis als een van de slechste ? Dan weet je weinig van de geschiedenis van de regimes die er in Amerika waren.. En er zijn ook zoveel regimes die aanslagen hebben meegemaakt ?
pi_36791768
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:36 schreef LrdMetalSonic het volgende:

[..]

Hmm yeah sure, je kan het ook overdrijven.
Kan.
quote:
De geschiedenis als een van de slechste ?
Ja. Sowieso de slechtste van de afgelopen 50 jaar, waarschijnlijk 100 jaar en een van de slechtse in de geschiedenis van de Amerikaanse republiek.
quote:
Dan weet je weinig van de geschiedenis van de regimes die er in Amerika waren..
Uiteraard.
quote:
En er zijn ook zoveel regimes die aanslagen hebben meegemaakt ?
De meeste regimes in Washington hebben inderdaad niet mogen ervaren dat de steun fenomenaal toenam na een terroristische aanslag, nee.
pi_36791839
In elk geval de meest controversiele in jaren...
pi_36791913
Het zal de boeken in gaan als een gefaalde regering. Period.
  zondag 9 april 2006 @ 14:47:23 #110
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36792029
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:44 schreef Monidique het volgende:
Dat denk ik ook, maar jammergenoeg zal dat pas na 2009 zijn wanneer Bush al weg is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 9 april 2006 @ 14:52:01 #111
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36792188
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:21 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

De economie draait nu als een tierelier
Niet zo lastig wanneer je honderden miljarden erin pompt vanuit de overheid door een oorlogje of twee.
quote:
en werkloosheidscijfers zijn lager dan ze in 40 jaar geweest zijn.
Waar kan ik een overzicht vinden van de werkloosheidscijfers van de afgelopen 40 jaar?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 9 april 2006 @ 15:06:29 #112
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_36792659
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:23 schreef LrdMetalSonic het volgende:

Nee want ik heb wel sympathie voor de het westen , voor Amerika en voor de USA - soldiers en geen sympathie voor de terroristen.
Wat of wie is een terrorist?
Is een terrorist iemand die een ander land aanvalt of is een terrorist iemand die een aanvaller aanvalt? Volgens mij is een terrorist iemand uit het andere kamp en daarom zijn we allemaal terroristen blijkbaar.
Uiteindelijk is de overwinnaar rechtvaardig en menselijk en dus de goede en die bepaald dan ook dat de verliezer de terrorist en misdadiger is.
Donec eris felix, multos numerabis amicos.
  zondag 9 april 2006 @ 15:16:11 #113
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36792991
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:47 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, maar jammergenoeg zal dat pas na 2009 zijn wanneer Bush al weg is.
ja, en wie krijgen we dan ??

arnold (nazi) swarzenegger?/, er zijn al voorbereidingen bezig om de wet te veranderen dat iemand die niet in de usa is geboren toch president kan worden
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_36793439
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:52 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Niet zo lastig wanneer je honderden miljarden erin pompt vanuit de overheid door een oorlogje of twee.
Dat zal ik ook zeker niet ontkennen.
quote:
[..]

Waar kan ik een overzicht vinden van de werkloosheidscijfers van de afgelopen 40 jaar?
http://www.bls.gov/cps/cpsaat1.pdf
pi_36793491
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:16 schreef huupia34 het volgende:

[..]

ja, en wie krijgen we dan ??

arnold (nazi) swarzenegger?/, er zijn al voorbereidingen bezig om de wet te veranderen dat iemand die niet in de usa is geboren toch president kan worden
Mede dankzij Bush kunnen de republikeinen de volgende verkiezingen wel op hun buik schrijven, mits de democraten met een goede kandidaat komen.
pi_36793517
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:44 schreef Monidique het volgende:
Om te falen moet een regering toch eerst vallen. Anders blijft het lekker subjectief.
pi_36793805
quote:
Echt een succesverhaal.

pi_36793980
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Echt een succesverhaal.

[afbeelding]
Jazeker, kijk vooral eens naar de economische omstandigheden die bij de jaartallen horen.
  zondag 9 april 2006 @ 15:49:55 #119
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36794018
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:48 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jazeker, kijk vooral eens naar de economische omstandigheden die bij de jaartallen horen.
wat ik zie uit die resultaten is dat de werkloosheidscijfers onder bush NIET de laagste zijn van de laatste 40 jaar.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zondag 9 april 2006 @ 15:50:45 #120
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36794038
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:48 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_36794096
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:49 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

wat ik zie uit die resultaten is dat de werkloosheidscijfers onder bush NIET de laagste zijn van de laatste 40 jaar.
En dat ze gestegen zijn toen Bush president werd.
pi_36794105
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:49 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Een van de dan.
pi_36794126
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:52 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Een van de dan.
Bush heeft juist gebroken met een jarenlange traditie van dalende werkloosheidcijfers. Zal wel in de genen zitten, zo te zien.
pi_36794131
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

En dat ze gestegen zijn toen Bush president werd.
Denk eerder dat dan aan 9/11 lag.
pi_36794167
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:53 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Denk eerder dat dan aan 9/11 lag.
Positieve effecten hebben interne oorzaken, negatieve externe. Ja, zo wordt meestal wel geredeneerd.
pi_36794218
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Positieve effecten hebben interne oorzaken, negatieve externe. Ja, zo wordt meestal wel geredeneerd.
Misschien omdat interne factoren in de regel streven naar een positief effect?
pi_36794246
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:56 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Stréven, ja.
  zondag 9 april 2006 @ 16:23:42 #128
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36795317
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:56 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Zoals deze berichten, die zijn heel positief.
quote:
WASHINGTON ANSWERS MERKEL, DEFENDS GUANTANAMO

"We Are not at that Point"

Washington reponds to Angela Merkel's critical calls for the closure of the controversial Guantanamo prison camp for suspected terrorists, saying there are still too many dangerous people to shutter the controversial facility.

The United States on Monday reacted to critical comments made by German Chancellor Angela Merkel over the weekend about the controversial US prison in Guantanamo, where "enemy combatants" are held without trial or charges.

[..]
Mên wat zou ik lachen als de debiel in Iran hetzelfde zegt, en dan een nuke op zn hoofd krijgt.

'Ik ben nog niet op het punt om te stoppen met het ontwikkelen van kernenergie.'
Of 'nee, er is niks aan de hand, ik doe alles legaal, maar ik kan die VN-inspecteurs nu even niet gebruiken'.

En dan natuurlijk volhouden dat het witte huis eerlijk is, en positieve vooruitgang nastreeft.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_36795520
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zoals deze berichten, die zijn heel positief.
[..]

Mên wat zou ik lachen als de debiel in Iran hetzelfde zegt, en dan een nuke op zn hoofd krijgt.

'Ik ben nog niet op het punt om te stoppen met het ontwikkelen van kernenergie.'
Of 'nee, er is niks aan de hand, ik doe alles legaal, maar ik kan die VN-inspecteurs nu even niet gebruiken'.

En dan natuurlijk volhouden dat het witte huis eerlijk is, en positieve vooruitgang nastreeft.
Waar heb ik gesteld dat het witte huis eerlijk is?
pi_36795595
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nergens, maar nu geef je dus toe dat je je prima kan vinden in oneerlijke praktijken. Dat plaatst je betogen zeker in een ander daglicht.
pi_36795803
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:31 schreef Mikado het volgende:

[..]

Nergens, maar nu geef je dus toe dat je je prima kan vinden in oneerlijke praktijken. Dat plaatst je betogen zeker in een ander daglicht.
Eerlijke regeringen bestaan niet, stel je voor zeg. Dan zouden mensen met een gebrek aan relativeringsvermogen zoals jij binnen de kortste keren doordraaien.
pi_36795934
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Eerlijke regeringen bestaan niet, stel je voor zeg. Dan zouden mensen met een gebrek aan relativeringsvermogen zoals jij binnen de kortste keren doordraaien.
Nee, maar jij hebt helemaal geen goed fatsoen om de regering Bush met alle zwarte kantjes te steunen en zelfs op Fok te verdedigen. Ik zou niet 123 een smerigere regering kunnen verzinnen en al helemaal niet zo fel verdedigen.

Maar we hadden net al vastgesteld dat je niet bijster slim was.
pi_36796035
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:42 schreef Mikado het volgende:

[..]

Nee, maar jij hebt helemaal geen goed fatsoen om de regering Bush met alle zwarte kantjes te steunen en zelfs op Fok te verdedigen. Ik zou niet 123 een smerigere regering kunnen verzinnen en al helemaal niet zo fel verdedigen.

Volgens mij kun jij sowieso niet zoveel bedenken. Heb ik ooit niet aan jou les gegeven op het VMBO?
  zondag 9 april 2006 @ 16:47:16 #134
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36796101
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:29 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het gaat om het punt dat Washington het bestaan van Guantanamo verdedigd. Dwaal even 1 keer niet af. Ze ondersteunen daarmee die gevangenis, waarmee ze vele vedragen schenden, ik kan dat nergens positief vinden.

Wat vind je nou trouwens van die CIA vluchten? Tof? 'Nodig'?
pi_36796187
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:47 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het gaat om het punt dat Washington het bestaan van Guantanamo verdedigd. Dwaal even 1 keer niet af. Ze ondersteunen daarmee die gevangenis, waarmee ze vele vedragen schenden, ik kan dat nergens positief vinden.

Wat vind je nou trouwens van die CIA vluchten? Tof? 'Nodig'?
Guantanamo bestaat wel degelijk vanwege een positief streven. Een streven naar veiligheid. Zoals je misschien weet is positief-negatief nogal subjectief natuurlijk.

Die CIA vluchten vind ik niet tof, wel nodig. Ik snap ook niet waarom iedereen er zo door verrast is toen het in de media verscheen.
  zondag 9 april 2006 @ 17:06:18 #136
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36796655
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:50 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Guantanamo bestaat wel degelijk vanwege een positief streven. Een streven naar veiligheid. Zoals je misschien weet is positief-negatief nogal subjectief natuurlijk.
Helemaal met je eens, al heb ik het niet zo met Machiavelli zoals die vaak toegepast wordt in dit soort dingen.
quote:
Die CIA vluchten vind ik niet tof, wel nodig. Ik snap ook niet waarom iedereen er zo door verrast is toen het in de media verscheen.
Och, ik vind die nipple-gate en dat dat lewinski gedoe ook maar een storm in een glas water.
Een gemiddelde Fa-reclame laat meer zien.

Ik denk dat de meesten overigens denken dat alles nog een beetje normaal gaat in de wereld, dat mensenrechten door ons westerse landen redelijk absoluut is. En dat is het niet, en dat vind ik fout. Erg fout.
pi_36796678
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:42 schreef Mikado het volgende:

[..]

Mikado , je maakt jezelf echt belachelijk , je kan de discussie niet meer bijbenen en gaat hem daarom persoonlijk aanvallen. Waar slaat het op dat iemand geen fatsoen heeft als hij een regering steunt waar een ander het niet mee eens is. Ik steun Bush ook, en nu heb ik geen fatsoen ? Je gedraagt je nu echt als een kleuter Mikado, en das niet nodig gezien het feit dat je ook een aantal goede posts met degelijke argumenten hebt geplaatst, even afkoelen dus
  zondag 9 april 2006 @ 17:12:24 #138
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36796843
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:07 schreef LrdMetalSonic het volgende:

[..]

Mikado , je maakt jezelf echt belachelijk , je kan de discussie niet meer bijbenen en gaat hem daarom persoonlijk aanvallen. Waar slaat het op dat iemand geen fatsoen heeft als hij een regering steunt waar een ander het niet mee eens is. Ik steun Bush ook, en nu heb ik geen fatsoen ? Je gedraagt je nu echt als een kleuter Mikado, en das niet nodig gezien het feit dat je ook een aantal goede posts met degelijke argumenten hebt geplaatst, even afkoelen dus
Je bent neem ik aan goed geïnformeerd over het doen en laten van Bush, en toch steun je hem. Dan lijkt het me logisch dat je inderdaad iemand bent die geen fatsoen kent.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_36796907
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Helemaal met je eens, al heb ik het niet zo met Machiavelli zoals die vaak toegepast wordt in dit soort dingen.
[..]

Och, ik vind die nipple-gate en dat dat lewinski gedoe ook maar een storm in een glas water.
Een gemiddelde Fa-reclame laat meer zien.

Ik denk dat de meesten overigens denken dat alles nog een beetje normaal gaat in de wereld, dat mensenrechten door ons westerse landen redelijk absoluut is. En dat is het niet, en dat vind ik fout. Erg fout.
Zoals ik al heel vaak gezegd heb zijn ook de slechte dingen nou eenmaal nodig. Mede door het gebruik van internet worden tegenwoordig ook de wat naieve lui geconfronteerd met de zaken die gewoonlijk zelden boven water kwamen, maar waarvan iemand die een beetje nadenkt kon beredeneren dat ze zouden plaatsvinden. Dan krijg je die selectieve verontwaardiging, die eigenlijk nogal hypocriet is.

Vrede, veiligheid en vrijheid zijn allemaal heel mooi, maar het komt niet vanzelf.
  zondag 9 april 2006 @ 17:22:52 #140
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36797171
Comedy Central's Colbert Report. Een treffende vergelijking met de discussie alhier.

Klik op de titel 'Formidable Opponent: Eavesdropping

Straks gaan we nog zeggen dat deze mooie wereld niet kan bestaan zonder iets slechts als Guantanamo, of Abu Ghraib, of die CIA-vluchten.
pi_36797937
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:14 schreef Evil_Jur het volgende:
Vrede, veiligheid en vrijheid zijn allemaal heel mooi, maar het komt niet vanzelf.
Daarom post je ook je drogreden dat Bush dat wel allemaal zal brengen en dat wij als linke boomknuffelaars niet snappen.

Maar als ik ga doorvragen naar hoe Bush dat moet brengen, kom ik iedere keer je gebrekkige opleiding tegen waarna je toch uiteindelijk mij met een glas melk wegstuurt als zijnde dom. Moeiteloos om dan ana jou te vragen hoe Bush dan die vrede, veiligheid en vooral vrijheid brengt als Bush zelf martelkampen opent en verder volstrekt incompetent blijkt te zijn.

Je geeft iig je veiligheid, vrede en vrijheid in handen van iemand waarmee vergeleken je portemonnee aan een zakkenroller toevertrouwen nog realistiser is ook.
pi_36798303
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:46 schreef Mikado het volgende:

[..]

Daarom post je ook je drogreden dat Bush dat wel allemaal zal brengen en dat wij als linke boomknuffelaars niet snappen.

Maar als ik ga doorvragen naar hoe Bush dat moet brengen, kom ik iedere keer je gebrekkige opleiding tegen waarna je toch uiteindelijk mij met een glas melk wegstuurt als zijnde dom. Moeiteloos om dan ana jou te vragen hoe Bush dan die vrede, veiligheid en vooral vrijheid brengt als Bush zelf martelkampen opent en verder volstrekt incompetent blijkt te zijn.

Je geeft iig je veiligheid, vrede en vrijheid in handen van iemand waarmee vergeleken je portemonnee aan een zakkenroller toevertrouwen nog realistiser is ook.
Geef dan eens aan waarom jij niet dom bent, waarom jij weet waar je over praat?

Misschien ben jij van mening dat de gevangenkampen en de transporten alleen maar ellende hebben gebracht, maar ik ben van mening dat er vele onschuldige levens door zijn gered. En dat is ook het doel ervan. Als het kon zonder dergelijke zaken, waarom zouden mensen dan hun carriere, integriteit en waardigheid op het spel zetten door aan deze praktijken mee te werken? Waarom zouden ze dan uberhaupt bestaan?
pi_36798443
Overigens heeft Maarten van Rossem een boek geschreven met dezelfde naam als deze topic. Is een aanrader omdat hij (op zijn manier) genuanceerd in gaat op alle vooroordelen en cliche's die er over Amerika bestaan maar kritiek geeft op met name de naoorlogse presidenten.
pi_36798873
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:22 schreef Yildiz het volgende:
Comedy Central's Colbert Report. Een treffende vergelijking met de discussie alhier.

Klik op de titel 'Formidable Opponent: Eavesdropping
Goedzo ! Blijf dit kijken, humor helpt het relativeringsvermogen en ze hebben het over actuele onderwerpen waar veel mensen hier nog nooit over nagedacht hebben.
  zondag 9 april 2006 @ 18:35:52 #145
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36799316
nouja evil jur mag ook wel in een concentratie kamp, hij vind het toch niet erg.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_36799345
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:35 schreef BaajGuardian het volgende:
nouja evil jur mag ook wel in een concentratie kamp, hij vind het toch niet erg.
pi_36799384
quote:
Gekkert
pi_36799532
quote:
pi_36801182
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:58 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Geef dan eens aan waarom jij niet dom bent, waarom jij weet waar je over praat?

Misschien ben jij van mening dat de gevangenkampen en de transporten alleen maar ellende hebben gebracht, maar ik ben van mening dat er vele onschuldige levens door zijn gered. En dat is ook het doel ervan. Als het kon zonder dergelijke zaken, waarom zouden mensen dan hun carriere, integriteit en waardigheid op het spel zetten door aan deze praktijken mee te werken? Waarom zouden ze dan uberhaupt bestaan?
'gerechtvaardigd geweld gebruiken ,daar geloof jij wel in . De gene die gelijk heeft mag dat.
Mag ik je er aan herrineren dat de Taliban aanhang groter is geworden sinds de VS als een olifant door Afganistans porseleinkast is gedenderd.

Terreur ontstaat uit onvrede en machteloosheid ,onderdrukking . In ieder mens kan de terrorist naar boven worden gehaald door de 'juiste' omstandigheden . Het huidige optreden van de VS kost veel mensenlevens en als reactie daarop zal het nog meer mensenlevens kosten.

De VS is zeker niet bezig met het bestrijden van terreur
elke door de VS gedode Irakees laat een flink aantal Amerika haters achter × 10.000 (minimaal)
De martelingen en geheime vluchten /detentie kampen bevestigen alleen maar het beeld van die mensen dat de VS slecht is .
pi_36802166
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:40 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

elke door de VS gedode Irakees laat een flink aantal Amerika haters achter × 10.000 (minimaal)
De martelingen en geheime vluchten /detentie kampen bevestigen alleen maar het beeld van die mensen dat de VS slecht is .
Maar dat werkt dan twee kanten op, de 3000 doden op 11 september leveren dan dus ook 30 miljoen moslimhaters op die alle recht hebben om wraak te willen.
pi_36802945
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:40 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

'gerechtvaardigd geweld gebruiken ,daar geloof jij wel in . De gene die gelijk heeft mag dat.
Mag ik je er aan herrineren dat de Taliban aanhang groter is geworden sinds de VS als een olifant door Afganistans porseleinkast is gedenderd.

Terreur ontstaat uit onvrede en machteloosheid ,onderdrukking . In ieder mens kan de terrorist naar boven worden gehaald door de 'juiste' omstandigheden . Het huidige optreden van de VS kost veel mensenlevens en als reactie daarop zal het nog meer mensenlevens kosten.

Ik kan je beredering wel volgen, maar wat is dan je oplossing? Niets doen? 9/11, Madrid en London gewoon negeren? Ze elkaar maar laten afmaken in Irak? Niets doen zal meer levens kosten, en dan vooral onschuldigen.
  zondag 9 april 2006 @ 21:29:20 #152
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36804709
how about, die landen geven wat ze willen.
geen bemoeienis en corrupte mensen op posts zetten, geen markten proberen te implementeren, of idealen, onze levensstijl kan ook wel in het westen blijven, etc etc
  zondag 9 april 2006 @ 21:30:33 #153
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36804754
quote:
Op zondag 9 april 2006 20:11 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Maar dat werkt dan twee kanten op, de 3000 doden op 11 september leveren dan dus ook 30 miljoen moslimhaters op die alle recht hebben om wraak te willen.
wie zegt dat de moslims 911 hebben voltrokken.
pi_36804922
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:30 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

De feiten, maar jij gelooft natuurlijk liever de conspiracies.
pi_36805030
quote:

[..]

Gezien je gedachte dat eviljur naar een concentratie kamp kan, kijkende naar die avatar van je en nu weer wat provocerende uitspraken van je, vraag ik me af of je sowieso wel serieus een standpunt naar voren wilt brengen in deze topic......Conspiracy, hmm ja balken ende is een marsmannetje, en dat heeft Fox Mulder al tig keer bewezen
pi_36805240
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:37 schreef LrdMetalSonic het volgende:

[..]

Gezien je gedachte dat eviljur naar een concentratie kamp kan, kijkende naar die avatar van je en nu weer wat provocerende uitspraken van je, vraag ik me af of je sowieso wel serieus een standpunt naar voren wilt brengen in deze topic......Conspiracy, hmm ja balken ende is een marsmannetje, en dat heeft Fox Mulder al tig keer bewezen
Je zou Baaj eens moeten meemaken als ie zich weer achter zijn PC zit te bezatten en heel fok daarin laat meedelen! Grappige vent (op een zielige manier), maar serieus nemen is inderdaad niet verstandig
  zondag 9 april 2006 @ 22:09:32 #157
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36806340
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:37 schreef LrdMetalSonic het volgende:

[..]

kom eens in de 911 topics meelezen, en je zal verstelt staan van redenen om het officiele 9/11 verhaal niet te steunen.

er daar hebben marsmannetjes niks van doen.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_36806752
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:35 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

De feiten, maar jij gelooft natuurlijk liever de conspiracies.
facts:

* There is no credible evidence that any of the alleged hijackers were on any of the jetliners, and considerable evidence to the contrary.
o None of the passenger lists published by the airlines contained any of the alleged hijackers' names.
o No airport video shows any of the alleged hijackers boarding the flights.
o Several of the alleged hijackers turned up alive after the attack.

http://911review.com/myth/hijackers.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_36806960
quote:
Op zondag 9 april 2006 20:35 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik kan je beredering wel volgen, maar wat is dan je oplossing? Niets doen? 9/11, Madrid en London gewoon negeren? Ze elkaar maar laten afmaken in Irak? Niets doen zal meer levens kosten, en dan vooral onschuldigen.
uhm, de US govt/EU zou kunnen beginnen om geen steun meer te verlenen aan dit soort regimes en ook bedrijven die zaken doen in deze landen verplichten zich aan ONZE regels te houden.
Die van de VN weet je wel, mensenrechten enzo, de conventie van geneve.
H oe de US govt/NL/U.K. over de VN denkt is inmiddels wel duidelijk.
Lekker doen waar je zin in hebt..welcome to the jungle.
De conventie van geneve?
...boeie..wij dumpen ons verarmd uranium gewoon waar we willen.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_36807076
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:09 schreef huupia34 het volgende:

[..]

kom eens in de 911 topics meelezen, en je zal verstelt staan van redenen om het officiele 9/11 verhaal niet te steunen.

er daar hebben marsmannetjes niks van doen.
Zal ik zeker nog is doen ja
pi_36807621
quote:

[..]

Laten we er voor de discussie even van uit gaan dat het zo is. Bij elke misdaad van de Amerikanen kan ik ook wel gaan roepen dat dat allemaal nep is omdat soldaat X op een foto uit Abu Ghraib niet een correct uniform aan heeft zoals het Amerikaanse leger voorschrijft.

Als moslim extremisten verantwoordenlijk zijn, zijn dan niet alle doden sindsdien de schuld van de terroristen die die aanslag pleegden, en niet van de Amerikanen die wel moesten reageren daarop ? En zo niet, waarom hebben de slachtoffers van Amerikaans geweld wel het recht om wraak te mogen nemen ?
pi_36808045
quote:
Op zondag 9 april 2006 20:11 schreef CeeJee het volgende:

[..]

nee , die 10.000 is het aantal slachtoffers waar de Amerikaanse troepen rechtstreeks verantwoordelijk voor zijn in Irak . In werkelijkheid is dat getal nog groter omdat niet elke dode netjes wordt geregistreerd.
pi_36808180
quote:

[..]

Dus er zijn maar 2 smaken ; niets doen of ingrijpen zoals men heeft gedaan ?
Hoe weet jij of niets doen meer levens zou kosten?
pi_36808286
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:47 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Laten we er voor de discussie even van uit gaan dat het zo is. Bij elke misdaad van de Amerikanen kan ik ook wel gaan roepen dat dat allemaal nep is omdat soldaat X op een foto uit Abu Ghraib niet een correct uniform aan heeft zoals het Amerikaanse leger voorschrijft.

Als moslim extremisten verantwoordenlijk zijn, zijn dan niet alle doden sindsdien de schuld van de terroristen die die aanslag pleegden, en niet van de Amerikanen die wel moesten reageren daarop ? En zo niet, waarom hebben de slachtoffers van Amerikaans geweld wel het recht om wraak te mogen nemen ?
Waarom moesten de Amerikanen daarop reageren ?? De plannen om Irak binnen te vallen waren er ook al voor 9/11 trouwens
pi_36808570
Mensenrechten beschermen is natuurlijk erg belangrijk.
Maar sommige partijen, organisaties, instanties enz. moeten niet te ver doorschieten, want je moet wel onthouden dat terroristen geen medelijden hebben met het westen.

Je bent een ongelovige, dus ze zien je liever dood dan levend.
Met zulke mensen valt al lang niet meer te praten en je kan problemen niet op de westerse beschaafde manier oplossen door middel van praten, een kopje thee en een aai over de bol.

Om onze samenleving te beschermen zal jezelf ook keihard moeten zijn.
pi_36808701
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:03 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

Waarom moesten de Amerikanen daarop reageren ?? De plannen om Irak binnen te vallen waren er ook al voor 9/11 trouwens
Eh kerel als terroristen 2 wolkenkrabbers opblazen en daarbij duizenden mensen vermoorden en vastbesloten zijn om jouw land zoveel mogelijk schade toe te brengen.
Dan doe je niks?

Dat is net zoiets, als dat Amerika mekka platbombardeert en dat de moslimwereld niks doet.
pi_36808728
quote:
[b]Op zondag 9 april 2006 23:10
Om onze samenleving te beschermen zal jezelf ook keihard moeten zijn.
Het punt is dat wij tegenwoordig nogal veel last hebben van oorzaak en gevolg. Zijn wij degene die keihard moeten zijn omdat de terroristen keihard zijn? Of zijn die terroristen ontstaan omdat wij keihard zijn?

Dat is lastig te bepalen, maar in Arabie hebben wij sinds 1900 wel een aardig lijstje dictators neegezet en ook Israel, dat aan de Arabieren prima demonstreert wat het verschil is tussen onze waarden en onze normen (die gasten voeren al 60 jaar deporatiepolitiek met de Palestijnen.

De mogelijkheid is dus ruimschoots aanwezig dat die mensen keihard zijn geworden omdat wij daarmee begonnen zijn...... en ze gaan verder omdat wij ons idd keihard blijven opstellen (wat bij monde van enkele Fok-reacties maar weer blijkt, ze zijn er die Auschwitz zo heropenen en iedereen met een Koran erin willen flikkeren... en het jammere is dat zulke types ook i hogere politieke regionen (van de VS) voorkomen).
pi_36808860
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:14 schreef Almere-Dude het volgende:
Eh kerel als terroristen 2 wolkenkrabbers opblazen en daarbij duizenden mensen vermoorden en vastbesloten zijn om jouw land zoveel mogelijk schade toe te brengen.
Dan doe je niks?

Dat is net zoiets, als dat Amerika mekka platbombardeert en dat de moslimwereld niks doet.
Ja, dat bedoel ik dus: die 'terroristen' kwamen uit Saudie Arabie, daar zat geen Iraqees tussen. En toch vallen we Iraq aan. En wat was de motivatie van die kapers? Die willen dat de VS de banden met het Saudische koninsghuis breken, omdat zo al 80 jaar een dictatuur in SA in stand gehouden wordt. Je kan je afvragen hoeveel onschuldige mensen voor 2001 door SA om zeep geholpen zijn door indirect de VS.
En aangezien de VS een democratie is, is iedereen verantwoordelijk voor het beleid van de VS: dus zoveel 'onschuldige' mensen zaten er niet in het WTC. Die mensen zijn schudliger dan de slachtoffers van het SA-regime (of het regime in Iraq, dat ook door de VS was neergezet).

Je kan wel in de geweldsspiraal naar beneden blijven zitten, maar wij waren toch degene die zich beschaafd noemden?
pi_36808971
Ik denk dat wij toch wel iets beschaafder zijn dan het midden-oosten, als de machtverhoudingen waren omgedraaid, dan waren er nu ben ik bang geen ongelovigen meer.
pi_36809125
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:23 schreef Almere-Dude het volgende:
Ik denk dat wij toch wel iets beschaafder zijn dan het midden-oosten, als de machtverhoudingen waren omgedraaid, dan waren er nu ben ik bang geen ongelovigen meer.
Dat valt vies tegen: er staan nog voldoende kerken in het Midden-Oosten om te stellen dat je opmerking redelijk bedoeld is om een ander te demoniseren. Nooit opgevallen dat in het MO alle grote steden een Joodse wijk hebben? In de EU hebben we ze mooi uitgeroeid, dus mag je wederom de vraag over 'beschaving' beantwoorden.
pi_36809162
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:14 schreef Almere-Dude het volgende:

[..]

Dan doe je niks?

En dan ga je maar in het wilde weg oorlogje voeren tegen Irak /saddam die niets met 9/11 te maken had . 'Terroristen ' behoren niet tot een bepaald land . 9/11 werd gebruikt door de neo-cons om hun plannen te kunnen doorvoeren, hetgeen eenvoudig aan te tonen is.

De aanslagen waren toch gepleegt door mensen die al langere tijd in de VS woonden?
pi_36809381
De oorlog heeft er idd niet veel mee te maken, maar Afghanistan vond ik volledig terecht.
pi_36810165
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:10 schreef Almere-Dude het volgende:
Mensenrechten beschermen is natuurlijk erg belangrijk.
Maar sommige partijen, organisaties, instanties enz. moeten niet te ver doorschieten, want je moet wel onthouden dat terroristen geen medelijden hebben met het westen.
Ik werk hier toevallig voor Amnesty. Ik heb het voorrecht gehad om met twee heren te praten die vrijgelaten zijn na 2 jaar opsluiting in Guantanamo. De verhalen die deze twee heren vertelden zijn werkelijk ongelofelijk. De manier waarop ze behandeld werden was zeker mensonwaardig. Ze waren opgesloten in Guantanamo omdat ze (als britse moslims) op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats terecht waren gekomen op weg naar de bruiloft van een van hen. Zelfs toen ze dit konden bewijzen (er waren bewijzen dat ze op het moment dat ze "met Bin Laden de 9/11 aanslagen aan het beramen waren", gewoon toch echt in Engeland zaten) bleven ze opgesloten.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn, de twee mannen hebben meegewerkt aan de film "The road to Guantanamo". Het zien van die film geeft het allemaal een beetje perspectief, voor mij althans. Er zit weldegelijk een menselijk aspect aan. Die "terroristen" in Guantanamo zijn niet allemaal monsters die het verdienen zo snel mogelijk onder de grond gestopt te worden, er zitten genoeg onschuldigen tussen. Ik vind ook,net als de rest van de wereld, terroristen moeten gestraft worden en terrorisme moet gestopt worden. Maar of deze manier de goede is, martelen, slaan en mishandelen tot er er uiteindelijk een bekentenis wordt afgedwongen? Denk het niet.

Ik ben absoluut niet anti-Amerika. Ik ben wel anti-martelen.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_36813050
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:00 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

Dus er zijn maar 2 smaken ; niets doen of ingrijpen zoals men heeft gedaan ?
Hoe weet jij of niets doen meer levens zou kosten?
Ok, ik zeg niet dat niets doen de enige andere optie is, ik wou gewoon weten wat jij dan voorstelt.

Ik weet niet dat niets doen meer levens zou kosten, ik vind het echter wel zeer waarschijnlijk dat het meer onschuldige levens zou kosten.
  maandag 10 april 2006 @ 12:33:14 #175
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36818533
quote:
Op maandag 10 april 2006 07:10 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ok, ik zeg niet dat niets doen de enige andere optie is, ik wou gewoon weten wat jij dan voorstelt.

Ik weet niet dat niets doen meer levens zou kosten, ik vind het echter wel zeer waarschijnlijk dat het meer onschuldige levens zou kosten.
wat is een schuldig leven oh grote meester?
pi_36819497
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:33 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

wat is een schuldig leven oh grote meester?
In dit geval: Iemand die een gevaar vormt voor mij, mijn dierbaren, onze maatschappij en waar wij voor staan.
  maandag 10 april 2006 @ 13:42:16 #177
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36820704
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:03 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

In dit geval: Iemand die een gevaar vormt voor mij, mijn dierbaren, onze maatschappij en waar wij voor staan.
dan is de bush administratie een zootje mensen met een schuldig leven.
praat je daar maar eens onderuit.
  maandag 10 april 2006 @ 13:43:04 #178
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36820737
of gaat dat schuldig zijn alleen op tegen de westerse wereld?
  maandag 10 april 2006 @ 13:56:49 #179
33189 RM-rf
1/998001
pi_36821135
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:38 schreef Almere-Dude het volgende:
De oorlog heeft er idd niet veel mee te maken, maar Afghanistan vond ik volledig terecht.
Afghanistan was ook best wel een zeer zinnige oorlog, los ervan of Al Qaeda aangepakt werd, was het vanuit multinationaal oogpunt een hele slimme zet:
Amerika breidde zijn invloed uit in centraal-azie, een gevaarlijk en instabiel gebied .... met veel conflicten, Pakistan, India, en vlak bij rusland en ook niet te ver van China...

Deze landen keken toestemmend toe, althans durfden zich niet te verzetten tegen de amerikaanse inval (konden dat ook niet na 9/11)... het gebied is verder klein genoeg om redelijk gecontroleerd te kunnen worden door een amerikaans leger ... helemaal onder controle krijgen zou nooit lukken, maar een pro-amerikaans systeem installeren en steunen door amerikaanse aanwezigheid in een aantal grote bases, was prima gelukt (en lijkt nog steeds best te lukken).

Als het bij Afhanistan was gebleven, was de neo-conservatieve doctrine een absoluut succesverhaal geweest... hoe amerika zijn invloed uitbreeidde en millitaire aanwezigheid in meerdeere landen die niet traditionele bondgenoten waren geaccepteerd kreeg....

maar met Irak heeft amerika de fout gemaakt net een brug te ver te gaan ....
Ik vermoed dat de reden daarvoor niet zozeer millitair strategische belangen is, maar eerder economisch gewon van een kleine lobbygroup, bepaalde grote militaire contractors... bedrijven die winst maken met oorlog...
Dat is iets waartegen Eisenhower al gewaarschuwd heeft in zijn afscheidsrede als president, de direkte invloed op politiek beleid van bedrijven die een direkt economisch voordeel hebben bij oorlog of politieke instabiliteit.....

Amerika moet nu miljarden spenderen aan de gevolgen, terwijl het zeer de vraag is of ze er iets mee 'kopen'... op de korte termijn heeft hun economie wel een zekere 'boost' gekregen van de extra bestedingen aan het leger, maar de toekomstige generaties moeten waarschijnlijk erg duur betalen aan de schulden die amerika nu maakt ...

of de gronden uit 'moraal' oogpunt voor wel of niet ingrijpen 'goed' zou zijn ...
tjah..., jammer genoeg is er nooit een oorlog werkelijk voor een soort van morele superioriteit gevoerd, al zullen alle partijen altijd dat van zichzelf denken ... de loop der geschiedenis bepaald meestal achteraf of iemand 'gelijk' had en superieur was, of zijn tegenstander .....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_36828173
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:42 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

dan is de bush administratie een zootje mensen met een schuldig leven.
praat je daar maar eens onderuit.
Mag jij eerst even uitleggen hoe Bush een bedreiging is voor mij of Nederland.
pi_36828200
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ow wacht, ik heb een casio, vuurwapens en een groene jas, ze komen me vast halen!
pi_36832974
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nederland dreigt een onbeschermde vazal van de VS te worden !!!
  dinsdag 11 april 2006 @ 17:17:02 #183
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36860113
quote:

[..]

Als jij andere landen wil gaan aanvallen vanwege Londen ben je geen haar beter dan een terrorist die Amerika aan gaat vallen vanwege iets waar Amerika niks mee te maken heeft.
quote:
Metro van 10 april 2006, bladzijde 4

Aanslagen Londen werk van amateurs

DE AANSLAGEN in het Londense openbaar vervoer die op 7 juli
2005 het leven kostten aan 52 mensen en vier zelfmoordterroristen,
waren het werk van amateurs. Een directe relatie met het
terreurnetwerk al-Qaida is er niet. Dat staat in een onderzoeksrapport
van het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken, meldde de
Britse krant The Observer. Rapport De krant heeft de hand weten te
leggen op de voorlopige versie van het rapport. De eindversie wordt
naar verwachting over enkele weken gepresenteerd.
Bij de aanslagen was sprake van een simpel en goedkoop complot
van de vier aanslagplegers, die handelden uit woede over het Britse
optreden in onder meer Irak. Ook droomden de mannen van
het martelaarschap. “De aanslagen waren een bescheiden
en eenvoudige zaak van vier ogenschijnlijk normale mannen
die gebruik maakten van het internet”, zo citeert The Observer de
functionaris die naar de krant heeft gelekt.
Terreursites De vier moslims met de Britse nationaliteit zouden kennis hebben
opgedaan via terreursites. De explosieven die ze in hun rugzakken
meedroegen zouden voor enkele honderden euro’s in elkaar
zijn geknutseld.

Vrije voeten
• Zeker vierhonderd personen die in Groot-Brittannië worden verdacht
van lidmaatschap van het terreurnetwerk Al Qaida zijn vermoedelijk
nog altijd op vrije voeten. Dat heeft de krant The Sunday Times
gemeld op gezag van de politie en de inlichtingendienst MI5.
Er was dus helemaal geen band of wat dan ook met het buitenland. Noppes.
En het maar vreemd vinden dat mensen westerlingen haten.

Niet dat me dat verbaasd overigens, het beleid is al niet minder stinkend dan de bovenstaande redenatie.
pi_36860600
Ook een gevolg van de wijze waarop de alliantie het terrorisme bestrijdt... die amateurs zijn geinspireerd door hun helden.
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:58:23 #185
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36863165
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ook een gevolg van de wijze waarop de alliantie het terrorisme bestrijdt... die amateurs zijn geinspireerd door hun helden.
Waar de helden plausibel gezien niet in het verzet waren gegaan als de oorlog niet illegaal was.
pi_36863249
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Waar de helden plausibel gezien niet in het verzet waren gegaan als de oorlog niet illegaal was.
Dat is natuurlijk onzin, in principe is elke oorlog illegaal te noemen. En ook bij elke oorlog zal een verzet onstaan. Maar om mensen die hun eigen burgers opblazen, zelfs maar te vergelijken met helden vind ik wat ver gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evil_Jur op 11-04-2006 19:14:41 ]
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:10:16 #187
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36863537
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:01 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin, in principe is elke oorlog illegaal te noemen.
In principe hebben we daar gewoon verdragen en regels voor.
quote:
En ook bij elke oorlog zal een verzet onstaan.
Dat ben ik met je eens.
quote:
Maar ommensen die hun eigen burgers opblazen, zelfs maar te vergelijken met helden vind ik wat ver gaan.
Dat doe ik niet, al zie ik wel in dat ik het wellicht insinuer. Zo ja, dan wil ik dat bij deze wegnemen, en heb ik het niet zo bedoeld. Het woord helden had tussen aanhalingstekens gemoeten, gezien ik refereer naar de 'helden' uit de post die ik quote.

Wat vind je van het nieuwe nieuws, trouwens? Geen buitenlands netwerk? Geen 'legale reden' om andere landen aan te vallen?
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:33:30 #188
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36871148
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 22:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik vraag me af of iemand die zich bezig wil houden met Amerikanistiek wel zo subjectief kan/mag zijn. Of is objectiviteit, niet van belang?
Niet gelijk aan jouw mening = subjectief? Je vind jezelf wel heel wat he.

Oh, en nog iets, zo'n 80% van de Europeanen is tegen Bush, aan welke kant lopen de schapen?
Geloof me, het is een stuk makkelijker om anti-Bush en anti-Amerika te zijn dan pro.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_36871192
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:33 schreef Viajero het volgende:

[..]
Geloof me, het is een stuk makkelijker om anti-Bush (...) te zijn dan pro.
Understatement van het jaar.
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:38:12 #190
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36871334
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, niet een feit. Heerlijk hoe objectief bush-haters altijd kunnen blijven
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_36871464
Rrright... het zal wel.
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:47:54 #192
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36871689
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Niet gelijk aan jouw mening = subjectief? Je vind jezelf wel heel wat he.

Oh, en nog iets, zo'n 80% van de Europeanen is tegen Bush, aan welke kant lopen de schapen?
Geloof me, het is een stuk makkelijker om anti-Bush en anti-Amerika te zijn dan pro.
Dat is ook niet zo moeilijk.

Het is een stuk lastiger dan pro-Dutroux te zijn, dan anti.

Om even een andere crimineel erbij te pakken. Ja, dat is waar, ik bestempel Bush nu voor het eerst, officieel, het staat geschreven, als crimineel.

Ik ben dom.

Ik zal ook even spammen waarom: Bush erkent lekken info Irak

Zou dat kunnen? Een president in de cel wegens strafbare feiten? Dat zou lache zijn.
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:50:51 #193
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36871785
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:47 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo moeilijk.

Het is een stuk lastiger dan pro-Dutroux te zijn, dan anti.

Om even een andere crimineel erbij te pakken. Ja, dat is waar, ik bestempel Bush nu voor het eerst, officieel, het staat geschreven, als crimineel.

Ik ben dom.

Ik zal ook even de, voor mij, bloody druppel spammen: Bush erkent lekken info Irak
Ja, heel overtuigend. Gewoon vergelijken met Hitler, of met Dutroux.

Wow, dat is een compleet nieuw inzicht, zo had ik het nog niet bekeken! Je hebt helemaal gelijk!
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:53:55 #194
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36871894
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:50 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, heel overtuigend. Gewoon vergelijken met Hitler, of met Dutroux.

Wow, dat is een compleet nieuw inzicht, zo had ik het nog niet bekeken! Je hebt helemaal gelijk!
Hitler maak je er zelf van, er moet vast wel een woord voor zijn, om te beweren dat iemand anders iemand met een Nazi vergelijkt. Godwin, maar dan in het kwadraat.

En wat is je toevoeging? Waarmee praat je het goed? Wat zijn je argumenten? Vecht ie zo soms voor wereldvrede, door alle verdragen van de laatste 60 jaar binnen 6 jaar te breken? Wat is het?

Ik kan het hebben hoor, vertel het maar, misschien zijn het wel de mensen ergens in de rimboe die het grootste gevaar van de wereld zijn, niet de al aanwezige criminaliteit, of nouja, wel natuurlijk, volgens Wilders.

En de enige manier om die mensen te verslaan, is natuurlijk door het opnieuw ontwikkelen van atoombommen, en 400 Patriot Acts door te voeren, en oja, de grondwet te breken om diezelfde grondwet te beschermen. Zoals het hoort. Toch!?

Kom maar op met je verdediging, doe eens moeite, ik kan het hebben.
  woensdag 12 april 2006 @ 06:13:11 #195
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36877493
och gut... weer een bush lover die alle gedane zaken en feitjes van de tafel veegt met het *bush haters syndroom* argument.

* BaajGuardian is with Yildiz.
pi_36877790
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:53 schreef Yildiz het volgende:

En wat is je toevoeging? Waarmee praat je het goed? Wat zijn je argumenten? Vecht ie zo soms voor wereldvrede, door alle verdragen van de laatste 60 jaar binnen 6 jaar te breken? Wat is het?
De afgelopen 60 jaar zijn er miljoenen mensen omgekomen in die wereld vol met verdragen. Idi Amin is afgezet met een illegale invasie van Uganda zonder toestemming van de VN. Pol Pot is afgezet door een illegale invasie van Cambodja zonder toestemming van de VN. Het regime van Oost-Pakistan (3 miljoen doden in 10 maanden, 10.000 doden per dag) is afgezet door een illegale invasie door India zonder toestemming van de VN. En tijdens het tekenen van die prachtige verdragen is heel Oost-Europa etnisch gezuiverd van Duitsers, althans degenen die niet vermoord zijn.

Ook zonder George Bush was er zat ellende, en als het 1 januari 2010 is zal nog wel blijken of het eerste decennium van de 21ste eeuw wel zo erg was. De aandacht van de media is groter dan ooit, maar in pure aantallen slachtoffers, zeker gezien de groeiende wereldbevolking is het zo slecht nog niet.

En mocht je je nog druk willen maken over de ellende in de wereld,. elke dag sterven er in Afrika meer mensen door het geweld daar dan er in Guantanamo Bay vastzitten met nog niet 1 procent van de krantekoppen, forumposts of demonstraties.
pi_36878554
Dank u CeeJee!

* Evil_Jur mompelt voor de zoveelste keer iets over selectieve verontwaardiging...
pi_36880272
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:38 schreef Viajero het volgende:

Dat is jouw mening, niet een feit. Heerlijk hoe objectief bush-haters altijd kunnen blijven
Kun jij dan objectief aangeven waarom Bush wel een erg goede president is?

- Hij heeft rust en vrede gebracht in Irak?
- Hij heeft de wereld een stuk veiliger gemaakt sinds het begin van zijn ambtstijd ...?
- Het veiligheidsgevoel van de burgers is gestegen?
- Hij heeft de belasting danwel niet verlaagd zoals beloofd, maar iig ook zeker niet verhoogd, ondanks dat hij zijn budget met honderden miljarden dollars opgeschroefd heeft
- Amerika is economisch nog niet ingestort ?

Met alle respect, ik vind sommige te vergaande vergelijkingen van Bush zeker niet juist, Bush is imho niet een grote crimineel, maar persoonlijk vind ik hem wel een zwak president, vooral dat hij zijn eigen politieke leugens in eigen ambtstijd niet onder controle weet te houden, hij is daarin nog een stuk slechter dan Clinton ....
Bij Clinton kun je vooral aangeven dat het bij hem vooral een 'persoonlijke zaak' was (het vreemdgaan) en dels een affaire rondom campagne-gelden (whitewater), welke hem in zijn nadagen deels sterk hinderden effectief beleid te voeren .....
Bij Bush blijft het beleid doorgaan, maar zit er schijnbaar geen enkel zinnig concept achter, anders dan veel schulden maken en investeren in 'korte termijnsgroei' (iets wat men bv in nederland vaak de socialisten aanrekent), vooral met betrekking tot de defensieindustrie....

In de loop daarvan worden burgerrechten grof geschonden en valt er steeds meer zinnige controle van het rechtssysteem over het handelen van overheidsdiensten weg, wat een redelijk gevaarlijke ontwikkeling kan zijn (er is steeds minder zicht op wat de overheid nu wereklijk doet in de strijd tegen 'terorisme', waarbij opvalt dat de term 'terrorisme' zeer, zeer breed interpreteerbaar is ) .....

Hij lijkt absiluut te vallen in een aloude en juiste bewering van Benjamin Franklin: dat een volk dat vrijheid opgeeft voor veiligheid, geen van beiden verdient en ook geen van beiden zal winnen....

Natuurlijk, als je kunt aangeven dat het opgeven van rechten en vrijheden werkelijk zin heeft in de strijd tegen terrorisme, valt daar best over te praten ... maar dan zul je eerst om te beginnen met argumenten komen wat dat opgeven van die rechten en vrijheden nu eigenlijk werkelijk oplevert ....?
Tot nu toe is er geen enkele aanleiding te beweren dat daarmee ook veiligheid te winnen is, integendeel, de belanghebbenden (overheidsdiensten, het leger, de inlichtingendiensten, politie, en de defensieindustrie) hebben het grootste belang bij een verdere escalatie, of minsten het blijven voortduren van de 'angst' ...
Zouden ze de dreiging werkelijk bestrijden, zouden ze een dief zijn van hun eigen portemonnee, hun inkomstenbron opgeven ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_36880405
quote:
Op woensdag 12 april 2006 07:46 schreef CeeJee het volgende:

Ook zonder George Bush was er zat ellende, en als het 1 januari 2010 is zal nog wel blijken of het eerste decennium van de 21ste eeuw wel zo erg was. De aandacht van de media is groter dan ooit, maar in pure aantallen slachtoffers, zeker gezien de groeiende wereldbevolking is het zo slecht nog niet.
dus eigenlijk beweer je dat het prima is om de 'beschaving' op te geven, het pogen rechten te garanderen, wetten en verdragen te sluiten en je eraan te houden ... want dat heeft geen zin?

en kritiek op Bush is niet zinnig, want kinderen in Afrtika hebben niks te eten?

sorry, maar dat is een nogal zwakke uitvlucht .... dan kun je niks meer bekritiseren, omdat er altijd ergens anders wel iemand zal zijn die het 'nog slechter heeft' ....

Feit blijft dat Bush zich zelf op 'westerse beschaving' beroept, maar zich er zelf niet eens aan houdt, zelf juist rechten en vrijheden afschaft, om een 'nog groter kwaad' te bestrijden: en of dat succesvol is, kun je daarvoor ook maar een klein argeument leveren, dat Bush werkelijk de 'beschaving' die kennelijk door zijn eigen aanhangers als 'overbodig' en 'ineffeicient' wordt gezien, versterkt...?
  woensdag 12 april 2006 @ 13:06:50 #200
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36884319
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:07 schreef Evil_Jur het volgende:
Dank u CeeJee!

* Evil_Jur mompelt voor de zoveelste keer iets over selectieve verontwaardiging...
Als we dat nou eens doortrekken, zouden we niet zo selectief verontwaardigd moeten zijn als iemand met een geweer rondloopt in Afrika, en weet hoe ie het moet gebruiken, maar zouden we wat moeten doen aan de al dan niet illegale wapenhandel vanuit het beloofde land. En als we dan toch bezig zijn, inderdaad die duizenden doden per uur.

Als er daar miljoenen dreigen te sterven, en de UN wil daar wat aan doen, proberen we het aan alle banden mogelijk te leggen, maar als we dan vervolgens mensen als beesten of minder gaan behandelen, moeten we het ook maar accepteren. Sorry hoor, maar volgens mij ben ik niet degene met het hoogste niveau van selectieve verontwaardiging hier.

En och, ik heb vele topics geopend over de miljoenen doden die sterven in Afrika, waar was jij?

Trouwens, ik kan er ook nú 1 starten, doe je dan mee, of boeit het je dan ook weer niet?

Nog leuker voor je, die paar mensen die met die aanslagen in Londen, Madrid en WTC stierven, dat is nog geen 1% van het aantal mensen wat dit jaar al gestorven is aan honger. Dus geef je strijd tegen het terrorisme maar op, en vervang het maar met de strijd tegen wereldhonger. Of ben ik nu ineens dom? Zo ja, ben ik in ieder geval niet degene die selectief verontwaardigd is.

Bovenin dit topic probeer je zelfs deze vluchten te rechtvaardigen wegens datgene wat in Londen is gebeurd. Het is bewezen dat er geen buitenlands netwerk is, dat is nog een stap erger dan selectief verontwaardigd zijn, als je het mij vraagt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Yildiz op 12-04-2006 13:19:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')