abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36794218
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Positieve effecten hebben interne oorzaken, negatieve externe. Ja, zo wordt meestal wel geredeneerd.
Misschien omdat interne factoren in de regel streven naar een positief effect?
pi_36794246
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:56 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Stréven, ja.
  zondag 9 april 2006 @ 16:23:42 #128
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36795317
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:56 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Zoals deze berichten, die zijn heel positief.
quote:
WASHINGTON ANSWERS MERKEL, DEFENDS GUANTANAMO

"We Are not at that Point"

Washington reponds to Angela Merkel's critical calls for the closure of the controversial Guantanamo prison camp for suspected terrorists, saying there are still too many dangerous people to shutter the controversial facility.

The United States on Monday reacted to critical comments made by German Chancellor Angela Merkel over the weekend about the controversial US prison in Guantanamo, where "enemy combatants" are held without trial or charges.

[..]
Mên wat zou ik lachen als de debiel in Iran hetzelfde zegt, en dan een nuke op zn hoofd krijgt.

'Ik ben nog niet op het punt om te stoppen met het ontwikkelen van kernenergie.'
Of 'nee, er is niks aan de hand, ik doe alles legaal, maar ik kan die VN-inspecteurs nu even niet gebruiken'.

En dan natuurlijk volhouden dat het witte huis eerlijk is, en positieve vooruitgang nastreeft.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_36795520
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zoals deze berichten, die zijn heel positief.
[..]

Mên wat zou ik lachen als de debiel in Iran hetzelfde zegt, en dan een nuke op zn hoofd krijgt.

'Ik ben nog niet op het punt om te stoppen met het ontwikkelen van kernenergie.'
Of 'nee, er is niks aan de hand, ik doe alles legaal, maar ik kan die VN-inspecteurs nu even niet gebruiken'.

En dan natuurlijk volhouden dat het witte huis eerlijk is, en positieve vooruitgang nastreeft.
Waar heb ik gesteld dat het witte huis eerlijk is?
pi_36795595
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nergens, maar nu geef je dus toe dat je je prima kan vinden in oneerlijke praktijken. Dat plaatst je betogen zeker in een ander daglicht.
pi_36795803
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:31 schreef Mikado het volgende:

[..]

Nergens, maar nu geef je dus toe dat je je prima kan vinden in oneerlijke praktijken. Dat plaatst je betogen zeker in een ander daglicht.
Eerlijke regeringen bestaan niet, stel je voor zeg. Dan zouden mensen met een gebrek aan relativeringsvermogen zoals jij binnen de kortste keren doordraaien.
pi_36795934
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Eerlijke regeringen bestaan niet, stel je voor zeg. Dan zouden mensen met een gebrek aan relativeringsvermogen zoals jij binnen de kortste keren doordraaien.
Nee, maar jij hebt helemaal geen goed fatsoen om de regering Bush met alle zwarte kantjes te steunen en zelfs op Fok te verdedigen. Ik zou niet 123 een smerigere regering kunnen verzinnen en al helemaal niet zo fel verdedigen.

Maar we hadden net al vastgesteld dat je niet bijster slim was.
pi_36796035
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:42 schreef Mikado het volgende:

[..]

Nee, maar jij hebt helemaal geen goed fatsoen om de regering Bush met alle zwarte kantjes te steunen en zelfs op Fok te verdedigen. Ik zou niet 123 een smerigere regering kunnen verzinnen en al helemaal niet zo fel verdedigen.

Volgens mij kun jij sowieso niet zoveel bedenken. Heb ik ooit niet aan jou les gegeven op het VMBO?
  zondag 9 april 2006 @ 16:47:16 #134
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36796101
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:29 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het gaat om het punt dat Washington het bestaan van Guantanamo verdedigd. Dwaal even 1 keer niet af. Ze ondersteunen daarmee die gevangenis, waarmee ze vele vedragen schenden, ik kan dat nergens positief vinden.

Wat vind je nou trouwens van die CIA vluchten? Tof? 'Nodig'?
pi_36796187
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:47 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het gaat om het punt dat Washington het bestaan van Guantanamo verdedigd. Dwaal even 1 keer niet af. Ze ondersteunen daarmee die gevangenis, waarmee ze vele vedragen schenden, ik kan dat nergens positief vinden.

Wat vind je nou trouwens van die CIA vluchten? Tof? 'Nodig'?
Guantanamo bestaat wel degelijk vanwege een positief streven. Een streven naar veiligheid. Zoals je misschien weet is positief-negatief nogal subjectief natuurlijk.

Die CIA vluchten vind ik niet tof, wel nodig. Ik snap ook niet waarom iedereen er zo door verrast is toen het in de media verscheen.
  zondag 9 april 2006 @ 17:06:18 #136
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36796655
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:50 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Guantanamo bestaat wel degelijk vanwege een positief streven. Een streven naar veiligheid. Zoals je misschien weet is positief-negatief nogal subjectief natuurlijk.
Helemaal met je eens, al heb ik het niet zo met Machiavelli zoals die vaak toegepast wordt in dit soort dingen.
quote:
Die CIA vluchten vind ik niet tof, wel nodig. Ik snap ook niet waarom iedereen er zo door verrast is toen het in de media verscheen.
Och, ik vind die nipple-gate en dat dat lewinski gedoe ook maar een storm in een glas water.
Een gemiddelde Fa-reclame laat meer zien.

Ik denk dat de meesten overigens denken dat alles nog een beetje normaal gaat in de wereld, dat mensenrechten door ons westerse landen redelijk absoluut is. En dat is het niet, en dat vind ik fout. Erg fout.
pi_36796678
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:42 schreef Mikado het volgende:

[..]

Mikado , je maakt jezelf echt belachelijk , je kan de discussie niet meer bijbenen en gaat hem daarom persoonlijk aanvallen. Waar slaat het op dat iemand geen fatsoen heeft als hij een regering steunt waar een ander het niet mee eens is. Ik steun Bush ook, en nu heb ik geen fatsoen ? Je gedraagt je nu echt als een kleuter Mikado, en das niet nodig gezien het feit dat je ook een aantal goede posts met degelijke argumenten hebt geplaatst, even afkoelen dus
  zondag 9 april 2006 @ 17:12:24 #138
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36796843
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:07 schreef LrdMetalSonic het volgende:

[..]

Mikado , je maakt jezelf echt belachelijk , je kan de discussie niet meer bijbenen en gaat hem daarom persoonlijk aanvallen. Waar slaat het op dat iemand geen fatsoen heeft als hij een regering steunt waar een ander het niet mee eens is. Ik steun Bush ook, en nu heb ik geen fatsoen ? Je gedraagt je nu echt als een kleuter Mikado, en das niet nodig gezien het feit dat je ook een aantal goede posts met degelijke argumenten hebt geplaatst, even afkoelen dus
Je bent neem ik aan goed geïnformeerd over het doen en laten van Bush, en toch steun je hem. Dan lijkt het me logisch dat je inderdaad iemand bent die geen fatsoen kent.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_36796907
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Helemaal met je eens, al heb ik het niet zo met Machiavelli zoals die vaak toegepast wordt in dit soort dingen.
[..]

Och, ik vind die nipple-gate en dat dat lewinski gedoe ook maar een storm in een glas water.
Een gemiddelde Fa-reclame laat meer zien.

Ik denk dat de meesten overigens denken dat alles nog een beetje normaal gaat in de wereld, dat mensenrechten door ons westerse landen redelijk absoluut is. En dat is het niet, en dat vind ik fout. Erg fout.
Zoals ik al heel vaak gezegd heb zijn ook de slechte dingen nou eenmaal nodig. Mede door het gebruik van internet worden tegenwoordig ook de wat naieve lui geconfronteerd met de zaken die gewoonlijk zelden boven water kwamen, maar waarvan iemand die een beetje nadenkt kon beredeneren dat ze zouden plaatsvinden. Dan krijg je die selectieve verontwaardiging, die eigenlijk nogal hypocriet is.

Vrede, veiligheid en vrijheid zijn allemaal heel mooi, maar het komt niet vanzelf.
  zondag 9 april 2006 @ 17:22:52 #140
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36797171
Comedy Central's Colbert Report. Een treffende vergelijking met de discussie alhier.

Klik op de titel 'Formidable Opponent: Eavesdropping

Straks gaan we nog zeggen dat deze mooie wereld niet kan bestaan zonder iets slechts als Guantanamo, of Abu Ghraib, of die CIA-vluchten.
pi_36797937
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:14 schreef Evil_Jur het volgende:
Vrede, veiligheid en vrijheid zijn allemaal heel mooi, maar het komt niet vanzelf.
Daarom post je ook je drogreden dat Bush dat wel allemaal zal brengen en dat wij als linke boomknuffelaars niet snappen.

Maar als ik ga doorvragen naar hoe Bush dat moet brengen, kom ik iedere keer je gebrekkige opleiding tegen waarna je toch uiteindelijk mij met een glas melk wegstuurt als zijnde dom. Moeiteloos om dan ana jou te vragen hoe Bush dan die vrede, veiligheid en vooral vrijheid brengt als Bush zelf martelkampen opent en verder volstrekt incompetent blijkt te zijn.

Je geeft iig je veiligheid, vrede en vrijheid in handen van iemand waarmee vergeleken je portemonnee aan een zakkenroller toevertrouwen nog realistiser is ook.
pi_36798303
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:46 schreef Mikado het volgende:

[..]

Daarom post je ook je drogreden dat Bush dat wel allemaal zal brengen en dat wij als linke boomknuffelaars niet snappen.

Maar als ik ga doorvragen naar hoe Bush dat moet brengen, kom ik iedere keer je gebrekkige opleiding tegen waarna je toch uiteindelijk mij met een glas melk wegstuurt als zijnde dom. Moeiteloos om dan ana jou te vragen hoe Bush dan die vrede, veiligheid en vooral vrijheid brengt als Bush zelf martelkampen opent en verder volstrekt incompetent blijkt te zijn.

Je geeft iig je veiligheid, vrede en vrijheid in handen van iemand waarmee vergeleken je portemonnee aan een zakkenroller toevertrouwen nog realistiser is ook.
Geef dan eens aan waarom jij niet dom bent, waarom jij weet waar je over praat?

Misschien ben jij van mening dat de gevangenkampen en de transporten alleen maar ellende hebben gebracht, maar ik ben van mening dat er vele onschuldige levens door zijn gered. En dat is ook het doel ervan. Als het kon zonder dergelijke zaken, waarom zouden mensen dan hun carriere, integriteit en waardigheid op het spel zetten door aan deze praktijken mee te werken? Waarom zouden ze dan uberhaupt bestaan?
pi_36798443
Overigens heeft Maarten van Rossem een boek geschreven met dezelfde naam als deze topic. Is een aanrader omdat hij (op zijn manier) genuanceerd in gaat op alle vooroordelen en cliche's die er over Amerika bestaan maar kritiek geeft op met name de naoorlogse presidenten.
pi_36798873
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:22 schreef Yildiz het volgende:
Comedy Central's Colbert Report. Een treffende vergelijking met de discussie alhier.

Klik op de titel 'Formidable Opponent: Eavesdropping
Goedzo ! Blijf dit kijken, humor helpt het relativeringsvermogen en ze hebben het over actuele onderwerpen waar veel mensen hier nog nooit over nagedacht hebben.
  zondag 9 april 2006 @ 18:35:52 #145
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36799316
nouja evil jur mag ook wel in een concentratie kamp, hij vind het toch niet erg.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_36799345
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:35 schreef BaajGuardian het volgende:
nouja evil jur mag ook wel in een concentratie kamp, hij vind het toch niet erg.
pi_36799384
quote:
Gekkert
pi_36799532
quote:
pi_36801182
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:58 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Geef dan eens aan waarom jij niet dom bent, waarom jij weet waar je over praat?

Misschien ben jij van mening dat de gevangenkampen en de transporten alleen maar ellende hebben gebracht, maar ik ben van mening dat er vele onschuldige levens door zijn gered. En dat is ook het doel ervan. Als het kon zonder dergelijke zaken, waarom zouden mensen dan hun carriere, integriteit en waardigheid op het spel zetten door aan deze praktijken mee te werken? Waarom zouden ze dan uberhaupt bestaan?
'gerechtvaardigd geweld gebruiken ,daar geloof jij wel in . De gene die gelijk heeft mag dat.
Mag ik je er aan herrineren dat de Taliban aanhang groter is geworden sinds de VS als een olifant door Afganistans porseleinkast is gedenderd.

Terreur ontstaat uit onvrede en machteloosheid ,onderdrukking . In ieder mens kan de terrorist naar boven worden gehaald door de 'juiste' omstandigheden . Het huidige optreden van de VS kost veel mensenlevens en als reactie daarop zal het nog meer mensenlevens kosten.

De VS is zeker niet bezig met het bestrijden van terreur
elke door de VS gedode Irakees laat een flink aantal Amerika haters achter × 10.000 (minimaal)
De martelingen en geheime vluchten /detentie kampen bevestigen alleen maar het beeld van die mensen dat de VS slecht is .
pi_36802166
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:40 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

De VS is zeker niet bezig met het bestrijden van terreur
elke door de VS gedode Irakees laat een flink aantal Amerika haters achter × 10.000 (minimaal)
De martelingen en geheime vluchten /detentie kampen bevestigen alleen maar het beeld van die mensen dat de VS slecht is .
Maar dat werkt dan twee kanten op, de 3000 doden op 11 september leveren dan dus ook 30 miljoen moslimhaters op die alle recht hebben om wraak te willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')