Het is je nooit opgevallen dat in de tweede kamer een echte meerderheid is tegen de provincies??quote:Op maandag 28 april 2008 10:03 schreef Hexagon het volgende:
Ja Maar henkway, leg dan eens uit hoe Verdonk zo'n vuist zou kunnen maken tegen deze enorm machtige bolwerken die zelf meebeslissen over hun eigen voortbestaan. Want je gaat er echt vanuit dat het haar lukt deze in afzienbare tijd af te schaffen.
Het is zeker niet ommogelijk om de provincies (het is ook gelukt het aantal statenzetels te reduceren) in te krimpen. Maar die botte bijl methode gaat echt geen succes worden en enkel een hoop frustratie opleveren.
Dat zijn op dit moment 21+1+3 = 25 zetelsquote:Op maandag 28 april 2008 14:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Het is je nooit opgevallen dat in de tweede kamer een echte meerderheid is tegen de provincies??
ook de VVD wil de provincies weg hebben en ook D66 en dus ook Verdonk.
De provincies belemmeren Nederland in haar ontwikkeling en maken ruzie met Staatsbosbeheer over hun territoria
Ja dat is diplomatieke praat ik heb Rutte wel eens openlijk horen twijfelen aan het nut van de provincies en mijn baas zit in een clubje die drie randstadprovincies gaat samenvoegen (lees macht inperken en opheffen)quote:Op maandag 28 april 2008 16:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verder kan ik in de VVD standpunten nergens terugvinden dat ze provincies willen afschaffen (alleen afslanken heb ik wel eens gehoord).
En D66 wil alleen minder provincies en niet afschaffen.
Bronquote:TON blijft stijgen, VVD blijft zakken
Trots op Nederland van Rita Verdonk blijft stijgen in de wekelijkse peiling van Maurice de Hond. De Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders levert steeds meer terrein in.
Trots op NL haalt deze week 26 Tweede Kamerzetels, een meer dan vorige week. De PVV daalt van elf naar tien, nog altijd een zetel meer dan bij de laatste verkiezingen. De Hond constateert dat de PVV steeds meer last krijgt van Trots op NL. In september 2007 stond de partij in zijn peiling nog op meer dan twintig zetels.
Verder verandert er weinig in de peiling van De Hond. Het CDA wint weer een zetel en komt uit op 33, acht minder dan bij de vorige verkiezingen. De VVD levert in de peiling een zetel in en komt uit op twaalf, een verlies van tien vergeleken met de verkiezingen.
De PvdA blijft op negentien (min veertien). De SP zou zestien zetels halen (min negen). GroenLinks blijft staan op tien (plus drie), ChristenUnie op zeven (plus een). Ook D66 houdt met dertien zetels (plus tien) de winst vast. SGP en PvdD houden de twee zetels die zij bij de laatste verkiezingen kregen.
En dan?quote:Op donderdag 15 mei 2008 20:36 schreef ouderejongere het volgende:
Gelukkig zijn de verkiezingen nog ver, heel ver weg. Voor die tijd heeft nationale held V. v/d G. al lang een paar proefverloven gehad.
Interessante peilingquote:PvdA krabbelt beetje op in peiling
Uitgegeven: 6 juni 2008 10:46
Laatst gewijzigd: 6 juni 2008 11:04
DEN HAAG - Als er nu Tweede Kamerverkiezingen waren, zou de PvdA volgens de vrijdag gepubliceerde politieke barometer van bureau Synovate/Interview NSS 23 zetels halen.
Dat zijn er tien minder dan bij de vorige verkiezingen, maar twee meer dan bij de peiling van twee weken geleden.
Het CDA komt in deze tweewekelijkse peiling op dertig zetels uit, elf minder dan bij de vorige verkiezingen en vier minder dan twee weken terug. De ChristenUnie zou zeven zetels halen, één meer dan bij de vorige verkiezingen.
SP
Verder verandert er in de barometer weinig vergeleken met twee weken terug. De SP haalt achttien zetels, een verlies van zeven. De VVD krijgt er vijftien, zeven minder dan bij de vorige verkiezingen. Ook de PVV moet een zeteltje inleveren en zou er acht halen.
GroenLinks is volgens de barometer goed voor acht zetels (plus één). Ook de Partij voor de Dieren zou stijgen: van twee naar drie. De SGP zou haar huidige twee zetels houden.
D66
Volgens Synovate/Interview NSS voelen PvdA-stemmers wel wat voor samenwerking met andere linkse partijen, maar is er geen duidelijke voorkeur voor de SP enerzijds of GroenLinks en D66 anderzijds. Onlangs pleitte PvdA-fractieleider Mariëtte Hamer voor de eerste variant, terwijl staatssecreretaris van Europese Zaken Frans Timmermans een voorkeur voor de tweede uitsprak.
Van de oppositiepartijen blijven Trots op Nederland van Rita Verdonk en D66 het goed doen. Verdonk is volgens de politieke barometer goed voor 24 Kamerzetels, D66 zou zijn huidige zetelaantal verviervoudigen en uitkomen op twaalf.
Ben benieuwd of Wilders aan "grote" lijsttrekkersdebatten zou mogen mee doen. Met 9 zetels zou je dat wel denken. Ik denk dat Verdonk zwaar onderuit gaat in debatten omdat ze gewoon dom overkomt en weinig politiek inzicht/verstand heeft. Wilders heeft dat wel en zou zo flink gehakt van Verdonk kunnen maken.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Interessante peiling
Wilders heeft voor het eerst verlies.
En zo te zien heeft de situatie het CDA weinig goed gedaan.
PVV-CDA-VVD is een prima alternatief. PVV doet wat het volk wil, CDA voor de ervaring, en VVD voor de versterking van het liberale geluid.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:44 schreef ouderejongere het volgende:
Het ingrijpen bij babymoord levert de CU 1 zetel op. Wilders is gelukkig weer terug op het niveau van 2006.
Ik heb maar 1 advies voor de regeringspartijen (+VVD): als de werkelijke uitslag lijkt op deze peiling, laat die boeroepers maar eens samen een minderheidskabinet vormen, dan ziet de kiezer eindelijk eens dat regeren helemaal niet zo eenvoudig is.
Lijkt me prima. Zijn de gelovigen in het verhaaltje van profeet Wilders over een paar jaar ook weer een illusie armer.quote:
Dat is jouw hoop, ik denk dat er heel veel ten goede gaat veranderen. De PVV zal niet eeuwig aan de macht blijven (machtsverschuivingen zijn van alle tijden), maar wel lang genoeg om haar stempel (positief) achter te laten.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Zijn de gelovigen in het verhaaltje van profeet Wilders over een paar jaar ook weer een illusie armer.
Je gaat er vanuit dat de politiek en/of de stemmer leert?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Zijn de gelovigen in het verhaaltje van profeet Wilders over een paar jaar ook weer een illusie armer.
Wat is er precies positief aan de PVV (behalve hun belastingverlaging)? Buiten dat zijn het gewoon fascistische verbieders waar de CU en CDA een puntje aan kunnen zuigen. Debiel verbieden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:09 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Dat is jouw hoop, ik denk dat er heel veel ten goede gaat veranderen. De PVV zal niet eeuwig aan de macht blijven (machtsverschuivingen zijn van alle tijden), maar wel lang genoeg om haar stempel (positief) achter te laten.
Nou ja hoop, niets leuker dan leedvermaak natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:09 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Dat is jouw hoop, ik denk dat er heel veel ten goede gaat veranderen. De PVV zal niet eeuwig aan de macht blijven (machtsverschuivingen zijn van alle tijden), maar wel lang genoeg om haar stempel (positief) achter te laten.
Hoe is eigen onderdrukking leedvermaak?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja hoop, niets leuker dan leedvermaak natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |