abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:17:28 #1
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_36738145
De "Mabus" waar nostradamus in 2 van z'n kwatrijnen over spreekt is naar mijn idee niemand minder dan Al-Zarkawi.

Waarom durf ik dat te stellen? Eenvoudig omdat nostradamus de namen in zijn kwatrijnen
verbasterd om vervolging ed. te voorkomen.
Hij heeft dat gedaan met napoleon alsook met hitler.
Dus ook met Abu Mubas Al-Zarkawi.

Recentelijk was deze man nog in het nieuws omdat hij gewond geraakt zou zijn tijdens een vuurgevecht.
Afgelopen week lees ik in de krant dat hij niet meer de eerste man is voor al quaida in irak!
Waarschijnlijk is hij gewoon dood zoals voorspelt door onze vrind nostradamus.

Wie er anders over denkt mag reageren maar wel met feiten ondersteunen graag.
Relax man , me not so bad!
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:21:33 #2
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36738261
Volgens mij is algemeen bekend dat de teksten van Nostradamus hun bijzonderheid halen in de uiterst flexibele manier van intepretatie die ze toelaten. In een thread over Nostradamus vragen om een met feiten ondersteunde reactie is dan ook wat vaag.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:43:04 #3
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_36738866
Nostradamus is een hoax!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:44:06 #4
9112 Joz
museumkids.nl/profile/21725
pi_36738895
jaaa met zn strakke groene broek
Nog 10 stemmen en mijn dochtertje maakt kans op een prijs! (museumbezoek met de klas)
<a href="https://www.museumkids.nl/profile/21725" target="_blank" >https://www.museumkids.nl/profile/21725</a>
Klik op stem - 2 sec werk geen login nodig!
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:44:46 #5
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_36738918
die dikke vette zweterige...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_36738925
Ik zag zo "nostradamus zijn ...." staan,
dacht onmiddellijk aan een strakke groene broek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Scrat_ched op 07-04-2006 14:45:33 (spuit11) ]
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:50:13 #7
17928 averty
Retroactief ziener
pi_36739123
Van dat kwatrijn waarin sprake is van 'Hister' en waarvan veel mensen dus het idee hebben dat er sprake moet zijn van Hitler is al uitgelegd dat Hister een bestaande naam is: voor een streek rond de rivier de Donau. Tenminste zo werd die streek vroeger genoemd.

Wat is trouwens de voorspellende waarde van een 'voorspelling' die pas geduid kan worden op het moment dat het al gebeurt? Niets toch?
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_36739341
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:17 schreef playsur het volgende:
De "Mabus" waar nostradamus in 2 van z'n kwatrijnen over spreekt is naar mijn idee niemand minder dan Al-Zarkawi.
Doe me een lol en ga eens dit artikel lezen. Wellicht gaat het je dan dagen hoe gemakkelijk het was voor deze man was om voorspellingen te maken.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_36739398
Nostradamus....die is toch al lang dood?
Come get some!
-
pi_36739424
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:44 schreef Joz het volgende:
jaaa met zn strakke groene broek
Die stond em goed!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_36739463
quote:

Waarom durf ik dat te stellen? Eenvoudig omdat nostradamus de namen in zijn kwatrijnen

Recentelijk was deze man nog in het nieuws omdat hij gewond geraakt zou zijn tijdens een vuurgevecht.
Afgelopen week lees ik in de krant dat hij niet meer de eerste man is voor al quaida in irak!

LOL
Je wilt van ons feiten horen, maar zelf stel je zelf dat hij over Al-Zarkawi spreekt.. "naar mijn idee"
Waar zijn JOUW feiten?
Grappig ben jij
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:08:21 #12
113593 kodro
i love tomatos
pi_36739696
quote:
Wat is trouwens de voorspellende waarde van een 'voorspelling' die pas geduid kan worden op het moment dat het al gebeurt? Niets toch?
Je weet toch pas dat een voorspelling uit komt nadat het voorspelde is gebeurd? lijkt me vrij logisch,

Je weet nooit zeker dat een voorspelling uitkomt omdat er nog geen feiten kunnen zijn die het bevestigen.
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:27:16 #13
17928 averty
Retroactief ziener
pi_36742347
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

LOL
Je wilt van ons feiten horen, maar zelf stel je zelf dat hij over Al-Zarkawi spreekt.. "naar mijn idee"
Waar zijn JOUW feiten?
Grappig ben jij
Doen de meeste voorspellers. Achteraf pas 'voorspellen' en anderen voornamelijk vragen stellen.
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:38:25 #14
17928 averty
Retroactief ziener
pi_36742689
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:08 schreef kodro het volgende:

[..]

Je weet toch pas dat een voorspelling uit komt nadat het voorspelde is gebeurd? lijkt me vrij logisch,

Je weet nooit zeker dat een voorspelling uitkomt omdat er nog geen feiten kunnen zijn die het bevestigen.
Er zit volgens mij wel een verschil tussen het idee dat je voorspelt dat er dit jaar in Nederland 350.000 auto's wordt verkocht, of dat je iets probeert af te leiden uit zeer vage rijmelarij.

Inderdaad is het zo dat je pas weet of je die hoeveelheid auto's hebt verkocht na dat jaar, maar er is dan wel sprake van een soort kader waarbinnen die voorspelling wordt gemaakt. Mensen hebben weet van plaats, tijd, hoeveelheid. Op deze voorspelling is iemand af te rekenen. Op deze voorspelling, mits gemaakt door iemand met kennis van zaken kun je anticiperen, zij het dat er onbekende factoren kunnen bestaan die roet in het eten gooien.

Bij Nostradamus, kun je alleen maar achteraf gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden wringen in de vage rijmelarij. Sterker, de rijmpjes zijn zo vaag dat zelfs bij allerlei achteraf bekeken gebeurtenissen men eigenlijk nog geen enkele redelijke uitspraak kan doen.

Dus kun je van te voren actie ondernemen om er iets aan te veranderen? Nee. Dus geen enkele voorspellende waarde...
pi_36787350
Geef me een goed reden waarom je "mabus" 3 jaar geleden niet als Muqtada as-sadr zou gezien hebben?
pi_36807477
quote:
Hij voorspelde zeker ook dat hij in deze tijd nog zou leven?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  maandag 10 april 2006 @ 15:10:46 #17
113593 kodro
i love tomatos
pi_36823392
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:38 schreef averty het volgende:

[..]

Er zit volgens mij wel een verschil tussen het idee dat je voorspelt dat er dit jaar in Nederland 350.000 auto's wordt verkocht, of dat je iets probeert af te leiden uit zeer vage rijmelarij.

Inderdaad is het zo dat je pas weet of je die hoeveelheid auto's hebt verkocht na dat jaar, maar er is dan wel sprake van een soort kader waarbinnen die voorspelling wordt gemaakt. Mensen hebben weet van plaats, tijd, hoeveelheid. Op deze voorspelling is iemand af te rekenen. Op deze voorspelling, mits gemaakt door iemand met kennis van zaken kun je anticiperen, zij het dat er onbekende factoren kunnen bestaan die roet in het eten gooien.

Bij Nostradamus, kun je alleen maar achteraf gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden wringen in de vage rijmelarij. Sterker, de rijmpjes zijn zo vaag dat zelfs bij allerlei achteraf bekeken gebeurtenissen men eigenlijk nog geen enkele redelijke uitspraak kan doen.

Dus kun je van te voren actie ondernemen om er iets aan te veranderen? Nee. Dus geen enkele voorspellende waarde...
eens, ik ben ook geen aanhanger van dit soort "voorspellingen" ze zijn altijd wel ergens op van toepassing het is maar net hoe je het leest.
  maandag 10 april 2006 @ 21:42:01 #18
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_36837295
Mooi, toch nog enkele serieuxere reacties. Sommige zelfs met feiten onderbouwd.

Kga het rijtje maar ff af.
Aan onemangang, kvond het niet overtuigend genoeg. Deze materie (nostradamus) kan ik niet psychologisch verklaren en al zeker niet buiten m'n moers taal.

averty, als voorspelling kan ik ook niets met nos maar wat ik interessant vind zijn m'n eigen invullingen van enkele van zijn kwatrijnen.

spijkerbroek, mijn feit is dat nos namen zodanig door elkaar husselt dat ze later toch nog duidelijk worden als het kwatrijn ontcijfert wordt.
hoe is de keuze van de lezer.
triggershot, van abu mubas kan ik makkelijk mabus maken, van muqtada as-sadr niet.

Oja averty, hister is ook de naam van een klein zijriviertje in diezelfde streek waar jij over spreekt.
Er is daar een dorpje waar adolfje is geboren.

kodro, graag meer reacties
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:59:42 #19
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_36846833
Ik mis eigenlijk de betreffende kwatrijnen waar Hister, Napoleon en Mabus in voor zouden komen.
Het is toch niet verboden om een stukje (letterlijk) te citeren?

Overigens heb ik jaren geleden eens het boek van Nostradamus uit de bieb gehaald, maar ik kon er totaal geen chocola van maken. Hij voorspelde veel oorlogen, epidemieën en natuurrampen. Die komen natuurlijk door de geschiedenis heen heel vaak voor, maar ik heb eigenlijk totaal geen aanknopingspunt gevonden in welke tijd we nu zouden zitten.

Erg vaag dus allemaal, deze Nostradamus.
Non possumus non loqui
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:03:33 #20
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36846902
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:42 schreef playsur het volgende:
[..]

hoe is de keuze van de lezer.

[..]
Dus als je maar lang genoeg goochelt met letters kan je alles in Nos lezen wat je maar wilt, dat kan ook met de bijbel en met de verzamelde werken van de gebroeders Grimm. Als de voorspellende waarde van teksten beperkt blijft tot een terugkijkende 'eye of the beholder' is er geen voorspellende waarde.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_36847406
Het bekende Hister kwatrijn:
Bovenste het origineel in Frans, onder de engelse vertaling..
Hister is niet de naam van een 'klein riviertje, maar de romaanse naam van de Donau, de langste rivier van europa
quote:
En l'an bien proche esloingne de Venus
Les deux plus grands de l'Asie et d'Affrique
Du Ryn et Hister qu'on dira sont venus
Cris, pleurs a Malte et coste Lygustique

In the year so close to remove from the Harlot
Two most powerful ones from Asia and Africa
by Rhine and Danube where one says they shall come
Cries, tears at Malta and Lygustic coast
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:58:09 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36850782
WFL >>> TRU
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:36:43 #23
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_36855225
quote:
Doe me een lol en ga eens dit artikel lezen. Wellicht gaat het je dan dagen hoe gemakkelijk het was voor deze man was om voorspellingen te maken.
hehehe...wist je dat het niet eens door nostradamus geschreven is maar door Yves de lessines , wel kan hij de tietel "dief " krijgen !.
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:42:29 #24
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36857211
Nostredamus is een oet-lul. Nee was een oet-lul.

Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 12 april 2006 @ 09:24:14 #25
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_36878837
quote:
Met "Afgelopen week" geef je de verleden tijd aan. "lees ik" zou dan ook "las ik" moeten zijn.
¡ Experience Everything !
pi_36879857
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:24 schreef RickySway het volgende:

[..]

Met "Afgelopen week" geef je de verleden tijd aan. "lees ik" zou dan ook "las ik" moeten zijn.
eigenlijk had de TS die Openingspost al twee weken terug geschreven, het is dus een voorspelling en 'toekomstige tijd'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 12 april 2006 @ 19:03:10 #27
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_36895759
RickySway, mugge(n)zifter, miere(n)(-)neuker, bij(y)dehandje.
Kun je hier wat mee? Vast wel. Succes!
pi_36963163
Denk je niet dat over 1000 jaar. technologie bestaat om zwaarte kracht velden te zien/begrijpen.
"Menselijke" stralingen zo normaal is al magneetvelden nu.
Quantum theorieen net zo normaal is newton nu
Newton toch niet overal toepasbaar is
Ik had deze tijd niet willen missen. Als ik een keus had liever 1000 jaar later.
Er zijn gewoon te veel onduidelijkheden in mijn korte leven.
Mijn enige mogelijkheid is tijdreizen/zien
  vrijdag 14 april 2006 @ 19:56:40 #29
104871 remlof
Europees federalist
pi_36963290
even voor de goede orde de (engelse vertaling van de) kwatrijnen erbij gezocht:

Century 2, Quatrain 62
Mabus will soon die, then will come,
A horrible undoing of people and animals,
At once one will see vengeance,
One hundred powers, thirst, famine, when the comet will pass.

Century 8, Quatrain 77
The antichrist very soon annihilates the three,
twenty-seven years his war will last.
The unbelievers are dead, captive, exiled;
with blood, human bodies, water and red hail covering the earth.
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:00:58 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_36963412
btw, ik weet niet of C8Q77 het 2e kwatrijn was waar je op doelde?
  zaterdag 15 april 2006 @ 11:27:33 #31
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36976393
Over welke komeet heeft hij het in Century 2, Quatrain 62?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36982861
Goh..... al die dingen zijn in het Frans van die tijd geschreven. Dan zou je toch denken dat er ook wel ergens een Nederlandse vertaling is?

En al die vertalingen... Hebben die ook hun eigen interpretatie?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_36984770
Ik heb hier een interpretatie van Manfred Dimde. Hij hanteert een systeem dat niet hetzelfde is als de vertalingen die hier gebruikt worden.

Hij hanteert het als volgt:
Centurie 6, vers 31 = het jaar 1631
Centurie 8, vers25 = het jaar 1825
Centurie 9, vers 97= het jaar 1997
Centurie 10, vers 10 = het jaar 2010
Centurie 1, vers 24 = het jaar 2124
Centurie 2, vers 73 = het jaar 2273

In dat licht zijn de voorspellingen weer helemaal anders. Ligt er dus net aan welke code je hanteert en dan nog is er de kwestie van vertaling en de vaagheid op zich al
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_36987491
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:56 schreef remlof het volgende:
even voor de goede orde de (engelse vertaling van de) kwatrijnen erbij gezocht:

Century 2, Quatrain 62

Century 8, Quatrain 77
The antichrist very soon annihilates the three,
twenty-seven years his war will last.
The unbelievers are dead, captive, exiled;
with blood, human bodies, water and red hail covering the earth.
Maar gelukkig
On the seventh dawn of the seventh day a twice-blessed man will roam the fields. Doomed to shadows with his brethren or savior to all who walk the ground.

Sorry, ik moest echt direct denken aan First Wave

Overigens denk ik dat je Al-Zarqawi wel heel erg overschat wanneer je hem de anti-christ noemt playsur
  zaterdag 15 april 2006 @ 23:04:41 #35
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_36992779
waarom ik juist hem de anti christ noem is duidelijk denk ik.
Kijk eens naar alle verwijzingen over laatste oordelen ofwel eindtijden.

Hoeveel verteld bv de mayakalender ons over de "eindtijd"?
Waar gaat al die onzin van 2012 over?
Zijn er mensen die denken dat we mentaal veranderen op dit moment?
Is ons DNA aan veranderingen onderhevig?

Ik heb eigenlijk zoveel vragen die dieper gaan als het "voorspellende" van bv Nostradamus.
Op het net kom je de meest rare info tegen en wie bepaalt nu wat hoax is en wat echt evt.
  zondag 16 april 2006 @ 00:00:31 #36
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_36994121
quote:
Ik heb eigenlijk zoveel vragen die dieper gaan als het "voorspellende" van bv Nostradamus.
Op het net kom je de meest rare info tegen en wie bepaalt nu wat hoax is en wat echt evt.
em als hij het nou gewoon niet zelf geschreven heeft maar gejat ! dan is de rest van zijn inmenging in rijke families wel duidelijk !
  zondag 16 april 2006 @ 14:53:49 #37
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_37005498
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:28 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Overigens denk ik dat je Al-Zarqawi wel heel erg overschat wanneer je hem de anti-christ noemt playsur
Mabus is ook niet de anti-christ Overigens is Al-Z wel heel erg overschat, als je de naam van Saddam omdraaid en de "dd"s vervangt door "b" krijg je "Mabas" wat dan ook weer lijkt op "Mabus".

Maar dat is uiteraard zelfs voor TRU-begrippen wel erg vergezocht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Finder_elf_towns op 16-04-2006 14:58:56 ]
  zondag 16 april 2006 @ 20:33:34 #38
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37015332
Al-Z lijkt de meest voor de hand liggende. Hij strijd vanuit zijn geloofsovertuiging tegen het westen(katholieke Bush en consorten). Was dus eigenlijk ook de startende, eerste man van al-quaida(lees terrorisme) in irak. De aanstigter met beheadings ed. Die terreurdaden zullen nog lange tijd op ons netvlies gegrift staan.
Ook na zijn evt dood zal zijn strijd doorgaan en zulks maakt hem wel degelijk anti christ. Zeker als later blijkt dat wij een strijd met de moslims aan moeten gaan voor behoud van onze eigen cultuur.
  zondag 16 april 2006 @ 20:46:56 #39
93744 Finder_elf_towns
pi_37015692
Bush is niet katholiek.
  zondag 16 april 2006 @ 20:53:28 #40
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37015852
Christelijk dan?
pi_37016123
quote:
Eenvoudig omdat nostradamus de namen in zijn kwatrijnen verbasterd om vervolging ed. te voorkomen.

beetje raar...kenden ze toen nog geen vrijheid van meningsuiting?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zondag 16 april 2006 @ 21:05:43 #42
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37016176
Uhh, jawel maar de kerk was toen ook nogal machtig.
Je werd toen zo voor ketter uit gemaakt dus vandaar.
pi_37016375
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:05 schreef playsur het volgende:
Uhh, jawel maar de kerk was toen ook nogal machtig.
Je werd toen zo voor ketter uit gemaakt dus vandaar.
en als je de namen van mensen - die nog niet bestonden - fingeerde, ontkwam je daaraan?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zondag 16 april 2006 @ 21:12:38 #44
93744 Finder_elf_towns
pi_37016398
quote:
Op zondag 16 april 2006 20:53 schreef playsur het volgende:
Christelijk dan?
Hij is christelijk, maar binnen het christendom verwant aan een protestantse stroming.
  zondag 16 april 2006 @ 21:19:04 #45
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37016567
Nostradamus z'n voorspellingen betreffen ook de periode waarin hij zelf leefde.
Doe in zijn tijd een voorspelling die uitkomt of erger, verkeerd uitgelegt wordt en je zit in de kerker van de kerk.
Dat wil je egt niet dus verbasteren die hap!

Wie een betere mabus dan Al-Z vind, mag wat mij betreft over de brug komen.
Kheb nog steeds niemand iets overtuygends horen kleppen dus...
pi_37016762
ik snap echt niks van jouw redeneringen...als ie daar bang voor was - wat me terecht lijkt - dan had ie toch helemaal geen voorspellingen gedaan in de tijd waarin hij leefde?

en verbasteren heeft ook geen zin als het verkeerd uitgelegd wordt
  zondag 16 april 2006 @ 21:56:53 #47
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37017604
Je moet weten dat Nos op zeer goede voet stond met de franse adel.
Hij genoot van die rijkdom en wilde die niet kwijtraken wat later overigens wel gebeurde.
Hij was ook ziener voor het hof.
De adel en de kerk waren 2 heel verschillende machten in zijn tijd.
Die wil je beiden te vriend houden.

In zijn tijd kon hij dus nooit spreken over de verre toekomst.
Een toekomst die er anders uitziet als wat de adel danwel de kerk voor ogen had.

Als jij nu eens een manier vond waardoor je de toekomst kon voorspellen zou je dat heden ten dage dan wereld kundig maken. Zou je misschien jezelf indekken als je zou weten dat je mot met de regering kon krijgen.

Stel je woont in Afghanistan en bent taliban én je kunt de toekomst voorspellen.
In jouw voorspelling zie je dat binnen 150 jaar bv 40% van de bevolking de homoliefde bedrijft, kun je dat dan wereldkundig maken?

Snap je nu waar ik heen wil?
Jij weet dat je de toekomst kunt voorspellen. Je hebt dat getest op verschillende manieren maar kunt het aan niemand vertellen.
Dan lijkt me de manier van Nostradamus nog zo gek niet!
pi_37017712
ja maar Nos voorspelde toch alleen rampen?
  zondag 16 april 2006 @ 22:02:53 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37017729
nostradamus was de grigori raspoetin van het franse hof, vandaar ook die bobbel in zijn groene broek.

jammer dat ie krankzinnig is geworden, maar hij had een goed leven met charlatan spelen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 16 april 2006 @ 22:06:24 #50
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37017810
Het is zoals het is @ zoalshetis .
pi_37017868
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:06 schreef playsur het volgende:
Het is zoals het is @ zoalshetis .

dus je gelooft er eigenlijk ook niet in?
  zondag 16 april 2006 @ 22:35:34 #52
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37018680
Als je mijn reacties goed leest kom je er vanzelf achter dat ik geen enkele waarde hecht aan de voorspellende kracht van deze Nostradamus.
Wat ik echter enorm leuk vind zijn mijn eigen intrepetaties van enkele van zijn kwatrijnen.

Ik daag dan ook iedereen uit om een ander dan Al-Z. te vinden die in de rol van Mabus zou passen.
  zondag 16 april 2006 @ 23:19:36 #53
33189 RM-rf
1/998001
pi_37019982
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:35 schreef playsur het volgende:

Ik daag dan ook iedereen uit om een ander dan Al-Z. te vinden die in de rol van Mabus zou passen.
je gaat er vanuit dat er één figuur de 'juiste' Mabus zou zijn...

punt is nu net dat iedere generatie altijd weer makkelijk 'Mabussen' kan vinden...
Mabus de derde antichrist, die na zijn dood gewreken zal worden door een grote opstand ....

die een oorlog begon die 27 jaar zou duren en waarna alle 'ongelovigen' gedood zullen zijn en de aarde vernield ...

mogelijke Mabussen:
Saddam Hussein (sudaM > Mabus spiegelbeeld)
Osama Bin Laden ( USa MA Bin laden)
George Bush (Ma Bush )
Raymond Mabus, amerikaans ambassadeur in Saoedie Arabie tot 1996
Mahmoud Abbas, palestijns president

eveneens kun je makkelijk in de geschiedenis teruggaan en voor alle perioden een gewenste 'vijand' uitzoeken .....
Iedere tijd wer kun je wenselijke profetieeen uitzoeken...

Nostradamus heeft letterlijk gezegd dat zijn profeteeen tot het jaar 3797 na christus gaan... we kunnen dus nog 1791 jaar doorgaan met alle gebeurtenissen terugvertalen naar vage 'voorspellingen' in Nostradamus' rijmen.
Tot die tijd zal het vast mogelijk blijken gebeurtenissen in de internationale politiek achteraf aan te merken als door Nostradmus voorspeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door RM-rf op 16-04-2006 23:25:46 ]
  zondag 16 april 2006 @ 23:24:40 #54
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37020102
Ik spreek je wel in 3798 of later.
  zondag 16 april 2006 @ 23:25:23 #55
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37020119
Reincarnatie Leuke TT toch?
  zondag 16 april 2006 @ 23:33:28 #56
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37020347
Ik wil hiermee zeggen dat ik, als topicstarter, mijn antwoord heb gehad van RM-rf!
Deze discussie kan wat mij betreft gesloten worden.
  zondag 16 april 2006 @ 23:34:51 #57
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37020399
Kga genieten van een jongo.

[ Bericht 17% gewijzigd door playsur op 16-04-2006 23:44:28 ]
pi_37024020
  maandag 17 april 2006 @ 03:06:33 #59
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37024129
pi_37038354
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:42 schreef playsur het volgende:

triggershot, van abu mubas kan ik makkelijk mabus maken, van muqtada as-sadr niet.
Muqtada Bin As-sadr
  maandag 17 april 2006 @ 20:03:30 #61
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37040756
Kan ik nog steeds geen Mabus van maken op zo'n simpele manier als met Abu Mubas!!!
pi_37040827
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:03 schreef playsur het volgende:
Kan ik nog steeds geen Mabus van maken op zo'n simpele manier als met Abu Mubas!!!
Tsjaaah ze hebben van Ibn Rushd, Averroes gemaakt, dus wie weet?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2006 20:06:06 ]
  maandag 17 april 2006 @ 20:06:06 #63
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37040835
BTW....... IK had deze topic gestart en ook afgerondt en wil derhalve ook het laatste woord hebben!
pi_37040860
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:06 schreef playsur het volgende:
BTW....... IK had deze topic gestart en ook afgerondt en wil derhalve ook het laatste woord hebben!
ok zeg hierna al nix meer
  maandag 17 april 2006 @ 20:07:07 #65
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37040873
thx
  maandag 17 april 2006 @ 20:07:52 #66
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_37040894
quote:
Schorpioen zeker
Era Vulgaris
  maandag 17 april 2006 @ 20:10:04 #67
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37040962
quote:
Schorpioen zeker
Nee hoor, maar is natuurlijk wel zooooo off-topic om nu te zeggen dat ik een stier ben.

Volhardend enz.
  maandag 17 april 2006 @ 20:14:05 #68
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37041095
quote:
Zo gaat dat hier niet, pik. .
-
  maandag 17 april 2006 @ 20:14:45 #69
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37041115
Wat nu weer?
  maandag 17 april 2006 @ 20:17:33 #70
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37041224
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:14 schreef playsur het volgende:
Wat nu weer?
Nou ja, het laatste woord willen is wat anders dan het ook daadwerkelijk krijgen. .
-
pi_37041325
quote:
ok je hebt gelijk, het is Al Zarqawi
  maandag 17 april 2006 @ 20:20:01 #72
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37041341
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:17 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nou ja, het laatste woord willen is wat anders dan het ook daadwerkelijk krijgen. .
Je zal wel gelijk hebben maar ik denk er anders over!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  maandag 17 april 2006 @ 20:20:28 #73
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37041362
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:20 schreef playsur het volgende:

[..]

Je zal wel gelijk hebben maar ik denk er anders over!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Good for you. .
-
pi_37041420
ik vind het buitengewoon aannemelijk dat het hier onze Jordaanse vriend betreft
  maandag 17 april 2006 @ 20:22:11 #75
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37041425
Ik ben geen Lucky Luck die sneller is dan z'n eigen schaduw!

Give me time to replay, PLEASE!!!!
  maandag 17 april 2006 @ 20:30:14 #76
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37041763
.
-
  maandag 17 april 2006 @ 20:38:11 #77
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37042078
Jullie zoeken het maar uit (tijdelijk).
Kga kijkbuiskwijlen.
  maandag 17 april 2006 @ 20:39:49 #78
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37042132
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:38 schreef playsur het volgende:
Jullie zoeken het maar uit (tijdelijk).
Kga kijkbuiskwijlen.
Succes!
-
  maandag 17 april 2006 @ 20:46:47 #79
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37042380
@Dr.Daggla, je kunt toch wel wat beters verzinnen dan zoiets onbenulligs als succes!

Als ik op dat soort replieks moet reageren is er weinig lol aan.
Kom op, laat die hersentjes eens werken en doe wat je op school hebt geleerd.

Schrijf eens een feitje op waar ik niet omheen kan, dokus! Of zwijg als het graf
  maandag 17 april 2006 @ 20:48:27 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37042428
ik ben benieuwd of nostradamus ook een voorspelling over de openingsduur van dit topic heeft gedicht.
pi_37042509
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:48 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben benieuwd of nostradamus ook een voorspelling over de openingsduur van dit topic heeft gedicht.
  maandag 17 april 2006 @ 20:55:07 #82
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37042679
Kben nog niet zover gekomen met googlen van zijn kwatrijnen.
Ik kom er wel uit, nog maar even.
Het is net de NS met al z'n treinen.
Het laatste woord voor het leven.
  maandag 17 april 2006 @ 20:59:16 #83
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37042855
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:46 schreef playsur het volgende:

Schrijf eens een feitje op waar ik niet omheen kan, dokus! Of zwijg als het graf
Je conclusie sloeg als een kut op Dirk.
-
  maandag 17 april 2006 @ 21:03:18 #84
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37043024
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:59 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Je conclusie sloeg als een kut op Dirk.
Sorry hoor, maar ik kan dit echt niet goedkeuren.
Ik roep een hulplijn in.

Wie vond hetzelfde als Dokus Dr.Daggla?
  maandag 17 april 2006 @ 21:32:37 #85
36590 c20h25n30
Hofmann's Problem Child
pi_37044342
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:03 schreef playsur het volgende:

Wie vond hetzelfde als Dokus Dr.Daggla?
Ik.
"I suddenly became strangely inebriated. The external world became changed as in a dream. When the eyes were closed, colored pictures flashed past in a quickly changing kaleidoscope." -Dr.Albert Hofmann
  maandag 17 april 2006 @ 21:38:39 #86
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37044584
quote:
@Dr.Daggla, je kunt toch wel wat beters verzinnen dan zoiets onbenulligs als succes!

Als ik op dat soort replieks moet reageren is er weinig lol aan

Als conclusie stel ik een feit vast nl. dat er weinig lol aan is om bv met thx te komen!
Dit maakt dat ook jij, c20h25n30, een onbenul bent.
  maandag 17 april 2006 @ 21:45:25 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37044872
in het tweede kwartaal, van de derde zon
die zal verschijnen als een lichtbol aan de hemel
in donkere tijden, den euro is reeds ingevoerd
mensen die op straat peuken weggooien

daar zal een topic ontstaan
een van duivelachtige kwaliteit
kortstondig, in verband met een slot, zal het beest
vernieling en rampsspoed achter laten
  maandag 17 april 2006 @ 21:48:15 #88
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_37044987
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:45 schreef zoalshetis het volgende:
in het tweede kwartaal, van de derde zon
die zal verschijnen als een lichtbol aan de hemel
in donkere tijden, den euro is reeds ingevoerd
mensen die op straat peuken weggooien

daar zal een topic ontstaan
een van duivelachtige kwaliteit
kortstondig, in verband met een slot, zal het beest
vernieling en rampsspoed achter laten
Dit is wat ik bedoel.
Ik heb al meer gezegt aan zoals het is dat het zo is en ik blijf het zeggen, klasse dude!
  maandag 12 juni 2006 @ 10:01:56 #89
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_38771990
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 11:27 schreef Martijn_77 het volgende:
Over welke komeet heeft hij het in Century 2, Quatrain 62?
quote:
Over de 73P/Schwassmann-Wachmann 3:
Apparition of 2006:
The next predicted perihelion date is 2006 June 7
Het is ook wel duidelijk wie er dus onlangs is gedood toch op die exacte datum.

Verder in het nieuws afgelopen week ook een bericht dat Hamas weer, na een lang bestand, de gewapende strijd met Israel oppakt door een fout gemikte bom van genoemt land.
  maandag 12 juni 2006 @ 10:18:50 #90
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_38772315
quote:

Century 2, Quatrain 62

Een beetje gochelen met kommas geeft ook een nieuw vers:

Mabus will soon die, when the comet (die van swassmann) will pass.
Then will come, famine
A horrible undoing of people en animals, thirst
At once one will see vengeance, one hundred powers.

Geeft op deze wijze weer een geheel nieuwe look aan het bestaande vers toch?
pi_38796930
pi_38797485
Nostradamus, Nostradamus,
Nostradamus met zijn strakke groene broek
Die stond 'm goed!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_38797795
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:27 schreef Biancavia het volgende:
[afbeelding]Nostradamus, Nostradamus,
Nostradamus met zijn strakke groene broek
Die stond 'm goed!
[afbeelding]
lékker origineel bianc
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:14:48 #94
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_38815797
quote:
Het werd mij niet echt duidelijk wat je nu precies bedoelde met deze link.
Topic gaat over nostradamus en niet een Uri Geller of een ander persoon die z'n publiek belazerd op een zeer doorzichtige manier.
Wellicht bedoel je ermee te zeggen dat nostradamus een faker is?

Met de voorspellende waarde van nos kan ikzelf ook niets beginnen, het gaat mij voornamelijk om m'n eigen interpretatie van z'n kwatrijnen.
En feit is dat het mij steeds duidelijker wordt wie die Mabus nou moet zijn.

Ik dacht dat ik door Rm-f overtuigt was maar de tijdsbepaling (komeet Schwassmann) in het kwatrijn maakt de keus voor Al-Zarkawi vele malen aannemelijker.
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 18:22:57 #95
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_38819935
quote:

Ik heb dat ook eerder gelezen over een ''Mabus''.
Toen dacht ik nog aan Bush.
De voorspelling van Nostradamus neem ik behoorlijk serieus.
Maar of het Abu Mubas Al-Zarkawi is zou ik niet weten.
Alle voorspellingen van Nostradum zijn pas naderhand op de juiste manier te plaatsen.
Zo kan dat natuurlijk met alles ,maar Nostradum had wel erg veel dingen juist.
En daarom hou ik de naam ''Mabus'' in mijn achterhoofd.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  dinsdag 13 juni 2006 @ 19:30:39 #96
146217 playsur
OBJECTION!!!
pi_38822480
quote:
Ik heb dat ook eerder gelezen over een ''Mabus''.
Toen dacht ik nog aan Bush.
Als je terug leest zie je dat RM-rf verschillende namen noemde.
Het is ook niet zo dat ik het met 1000% zekerheid kan vertellen maar omdat juist hij op de exacte datum die nos noemt is gedood.
De exacte datum omdat nos in dat kwatrijn spreekt over een komeet en ik erachter kwam dat de vewachte omloop van de schwassmann komeet langs de aarde op 07-06-2006 was.
Op die dag is Al-Z. gedood door een preciesiebom van de USA.
quote:
Alle voorspellingen van Nostradum zijn pas naderhand op de juiste manier te plaatsen.
Idd en das niet altijd even makkelijk omdat er vaak meerdere gebeurtenissen van toepassing lijken te zijn.

Om zekerheid over dit kwatrijn te krijgen zou er een grote hongersnood moeten komen wereldwijd of juist alleen daar waar die "mabus" vandaan komt.
Goed in de smiezen houden dus hoe het staat met de voedselschaarste in Irak en omgeving!!!

Hier nog ff het originele kwatrijn in een engelse vertaling met daaronder een interpretatie van datzelfde kwatrijn gezien door mijn ogen.
quote:
Century 2, Quatrain 62

Een beetje gochelen met kommas geeft ook een nieuw vers:

Mabus will soon die, when the comet (die van swassmann) will pass.
Then will come, famine
A horrible undoing of people en animals, thirst
At once one will see vengeance, one hundred powers.
Hoe je het ook wend of keert, het blijft leuk speculeren met nos.
pi_38828909
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 18:22 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]
Zo kan dat natuurlijk met alles ,maar Nostradum had wel erg veel dingen juist.
Dat krijg je automatisch als je iets zo vaag houdt dat het op 100 manieren is uit te leggen. Als je dan een hoop 'voorspellingen' doet, zitten er automatisch een hoop 'goede' tussen.
Maar een voorspelling waar je op voorhand niets aan hebt, omdat 'ie multi-interpretabel is, is imo geen voorspelling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')