Doe me een lol en ga eens dit artikel lezen. Wellicht gaat het je dan dagen hoe gemakkelijk het was voor deze man was om voorspellingen te maken.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:17 schreef playsur het volgende:
De "Mabus" waar nostradamus in 2 van z'n kwatrijnen over spreekt is naar mijn idee niemand minder dan Al-Zarkawi.
LOLquote:Op vrijdag 7 april 2006 14:17 schreef playsur het volgende:
De "Mabus" waar nostradamus in 2 van z'n kwatrijnen over spreekt is naar mijn idee niemand minder dan Al-Zarkawi.
Waarom durf ik dat te stellen? Eenvoudig omdat nostradamus de namen in zijn kwatrijnen
verbasterd om vervolging ed. te voorkomen.
Hij heeft dat gedaan met napoleon alsook met hitler.
Dus ook met Abu Mubas Al-Zarkawi.
Recentelijk was deze man nog in het nieuws omdat hij gewond geraakt zou zijn tijdens een vuurgevecht.
Afgelopen week lees ik in de krant dat hij niet meer de eerste man is voor al quaida in irak!
Waarschijnlijk is hij gewoon dood zoals voorspelt door onze vrind nostradamus.
Wie er anders over denkt mag reageren maar wel met feiten ondersteunen graag.
Je weet toch pas dat een voorspelling uit komt nadat het voorspelde is gebeurd? lijkt me vrij logisch,quote:Wat is trouwens de voorspellende waarde van een 'voorspelling' die pas geduid kan worden op het moment dat het al gebeurt? Niets toch?
Doen de meeste voorspellers. Achteraf pas 'voorspellen' en anderen voornamelijk vragen stellen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
LOL![]()
Je wilt van ons feiten horen, maar zelf stel je zelf dat hij over Al-Zarkawi spreekt.. "naar mijn idee"
Waar zijn JOUW feiten?
Grappig ben jij![]()
![]()
![]()
Er zit volgens mij wel een verschil tussen het idee dat je voorspelt dat er dit jaar in Nederland 350.000 auto's wordt verkocht, of dat je iets probeert af te leiden uit zeer vage rijmelarij.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:08 schreef kodro het volgende:
[..]
Je weet toch pas dat een voorspelling uit komt nadat het voorspelde is gebeurd? lijkt me vrij logisch,
Je weet nooit zeker dat een voorspelling uitkomt omdat er nog geen feiten kunnen zijn die het bevestigen.
Hij voorspelde zeker ook dat hij in deze tijd nog zou leven?quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:17 schreef playsur het volgende:
Waarom durf ik dat te stellen? Eenvoudig omdat nostradamus de namen in zijn kwatrijnen
verbasterd om vervolging ed. te voorkomen.
eens, ik ben ook geen aanhanger van dit soort "voorspellingen" ze zijn altijd wel ergens op van toepassing het is maar net hoe je het leest.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:38 schreef averty het volgende:
[..]
Er zit volgens mij wel een verschil tussen het idee dat je voorspelt dat er dit jaar in Nederland 350.000 auto's wordt verkocht, of dat je iets probeert af te leiden uit zeer vage rijmelarij.
Inderdaad is het zo dat je pas weet of je die hoeveelheid auto's hebt verkocht na dat jaar, maar er is dan wel sprake van een soort kader waarbinnen die voorspelling wordt gemaakt. Mensen hebben weet van plaats, tijd, hoeveelheid. Op deze voorspelling is iemand af te rekenen. Op deze voorspelling, mits gemaakt door iemand met kennis van zaken kun je anticiperen, zij het dat er onbekende factoren kunnen bestaan die roet in het eten gooien.
Bij Nostradamus, kun je alleen maar achteraf gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden wringen in de vage rijmelarij. Sterker, de rijmpjes zijn zo vaag dat zelfs bij allerlei achteraf bekeken gebeurtenissen men eigenlijk nog geen enkele redelijke uitspraak kan doen.
Dus kun je van te voren actie ondernemen om er iets aan te veranderen? Nee. Dus geen enkele voorspellende waarde...
Dus als je maar lang genoeg goochelt met letters kan je alles in Nos lezen wat je maar wilt, dat kan ook met de bijbel en met de verzamelde werken van de gebroeders Grimm. Als de voorspellende waarde van teksten beperkt blijft tot een terugkijkende 'eye of the beholder' is er geen voorspellende waarde.quote:
quote:En l'an bien proche esloingne de Venus
Les deux plus grands de l'Asie et d'Affrique
Du Ryn et Hister qu'on dira sont venus
Cris, pleurs a Malte et coste Lygustique
In the year so close to remove from the Harlot
Two most powerful ones from Asia and Africa
by Rhine and Danube where one says they shall come
Cries, tears at Malta and Lygustic coast
hehehe...wist je dat het niet eens door nostradamus geschreven is maar door Yves de lessines , wel kan hij de tietel "dief " krijgen !.quote:Doe me een lol en ga eens dit artikel lezen. Wellicht gaat het je dan dagen hoe gemakkelijk het was voor deze man was om voorspellingen te maken.
Met "Afgelopen week" geef je de verleden tijd aan. "lees ik" zou dan ook "las ik" moeten zijn.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:17 schreef playsur het volgende:
Afgelopen week lees ik in de krant dat hij niet meer de eerste man is voor al quaida in irak!
eigenlijk had de TS die Openingspost al twee weken terug geschreven, het is dus een voorspelling en 'toekomstige tijd'quote:Op woensdag 12 april 2006 09:24 schreef RickySway het volgende:
[..]
Met "Afgelopen week" geef je de verleden tijd aan. "lees ik" zou dan ook "las ik" moeten zijn.
Maar gelukkigquote:Op vrijdag 14 april 2006 19:56 schreef remlof het volgende:
even voor de goede orde de (engelse vertaling van de) kwatrijnen erbij gezocht:
Century 2, Quatrain 62
Mabus will soon die, then will come,
A horrible undoing of people and animals,
At once one will see vengeance,
One hundred powers, thirst, famine, when the comet will pass.
Century 8, Quatrain 77
The antichrist very soon annihilates the three,
twenty-seven years his war will last.
The unbelievers are dead, captive, exiled;
with blood, human bodies, water and red hail covering the earth.
em als hij het nou gewoon niet zelf geschreven heeft maar gejat ! dan is de rest van zijn inmenging in rijke families wel duidelijk !quote:Ik heb eigenlijk zoveel vragen die dieper gaan als het "voorspellende" van bv Nostradamus.
Op het net kom je de meest rare info tegen en wie bepaalt nu wat hoax is en wat echt evt.
Mabus is ook niet de anti-christquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:28 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat je Al-Zarqawi wel heel erg overschat wanneer je hem de anti-christ noemt playsur
quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:17 schreef playsur het volgende:
Eenvoudig omdat nostradamus de namen in zijn kwatrijnen verbasterd om vervolging ed. te voorkomen.
en als je de namen van mensen - die nog niet bestonden - fingeerde, ontkwam je daaraan?quote:Op zondag 16 april 2006 21:05 schreef playsur het volgende:
Uhh, jawel maar de kerk was toen ook nogal machtig.
Je werd toen zo voor ketter uit gemaakt dus vandaar.
Hij is christelijk, maar binnen het christendom verwant aan een protestantse stroming.quote:Op zondag 16 april 2006 20:53 schreef playsur het volgende:
Christelijk dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |