We zijn nog aan het wichelrode lopen.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:33 schreef Mutant01 het volgende:
Dusseh wanneer gaan we Iran binnenvallen?
quote:1. a. Op welk terrein kan de gemeenteraad autonoom algemeen verbindende voorschriften vast stellen?
b. In hoeverre toetst de rechter of de desbetreffende gemeente binnen dat terrein blijft?
c. Maakt het verschil op welke plek de Wilnisser visser had zitten vissen?
d. Wat wordt onder “onsplitsbare wilsverklaring” verstaan?
Ik WO-2 konden ze al door 6 meter beton komen met bepaalde bommen.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:39 schreef Mutant01 het volgende:
Wel jammer dat hun installaties in bergen en bunkers onder de grond zijn verstopt![]()
Geeft me een veilig gevoel, als zo'n bom bij Bin Laden komt.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik WO-2 konden ze al door 6 meter beton komen met bepaalde bommen.
Ik las vorig jaar iets dat dit al opgevoerd was tot 30 meter beton.
Ja maar daar heb je wat aan als het bovengrondse bunkers zijn. Een berg is volgens mij iets massiever dan betonquote:Op donderdag 6 april 2006 10:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]
1a zie gemeentewet artikel 8, lid 1, sub a ?quote:Op donderdag 6 april 2006 10:41 schreef Mutant01 het volgende:
Doe eens mijn huiswerk jongens! Dan krijgen jullie een koekje van me!
[..]
bovengrond of ondergronds maakt eigenlijk niet zoveel uit.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ja maar daar heb je wat aan als het bovengrondse bunkers zijn. Een berg is volgens mij iets massiever dan beton![]()
d.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
http://www.ru.nl/contents/pages/200941/bestuursrechti.docquote:onsplitsbare wilsverklaring
Een bepaling die niet te splitsen is in een geldig en een ongeldig gedeelte in haar geheel onverbindend is. Dit wordt de leer van de onsplitsbare wilsverklaring genoemd. De hr heeft deze methode al sinds de jaren tachtig verlaten, nu is het zo dat waar sprake is van een te ruim geformuleerde verbodsbepaling een beperkter verbod als het ware wordt íngelezen. De bestuursrechter stelt dat uit ‘het stelsel van bepalingen waarvan de aangevochten bepaling deel uitmaakt’afgeleid kan worden dat de provinciale of gemeentelijke regelgever de bedoeling moet hebben gehad iets in het bealng van de huishouding te hebben willen regelen.
b.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:41 schreef Mutant01 het volgende:
quote:Repressief toezicht
10:33 AWB bevat het spontaan vernietigingsrecht. In 10:36 staan de vernietigingsgronden.
Overeenkomst tussen spontane verneitiging en vernietiging in administratief beroep is, dat de vernietiging kan worxen uitgesproken door een bestuursorgaan, niet alleen op basis van een rechtmatigheidsoordeel maar ook van een beleidsoordeel.
Arikel 8:2 stelt dat er geen rechtstreeks berope is tegen avv. De bestuursrechter kan echter wel indirect toetsen: namelijk via het besluit dat genomen is op basis van zo’n algemeen verbindend voorschrift. De rechter toetst het besluit op rechtmatigheid en daarbij komt de vraag aan de orde of het onderliggende avv de toets aan de boven- en benedengrens kan doorstaan.
Maar of het goede antwoorden zijn weet ik niet.quote:
Wilnisser visser staat in mn reader dus dat is geen probleemquote:Op donderdag 6 april 2006 10:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar of het goede antwoorden zijn weet ik niet.
En die Wilnisser visser ken ik niet.
Krijg ik toch een koekje?
quote:Op donderdag 6 april 2006 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wilnisser visser staat in mn reader dus dat is geen probleemEn je krijgt zeker een koekje! Moek die meenemen uit Marokko?
![]()
De Amerikaanse defensie-industrie heeft dan ook sinds 1945 alle oorlogen gewonnen door hun technische superioriteit en fantastische wapens......quote:Op donderdag 6 april 2006 10:41 schreef Drugshond het volgende:
je bent toch 2e of 3e jaars? Had je huiswerk dan wel wat ingewikklder verwachtquote:Op donderdag 6 april 2006 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wilnisser visser staat in mn reader dus dat is geen probleemEn je krijgt zeker een koekje! Moek die meenemen uit Marokko?
![]()
3e jaars, en dit waren inleidende vragen heur! Niet zo uit de hoogte he meneertje!quote:Op donderdag 6 april 2006 11:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
je bent toch 2e of 3e jaars? Had je huiswerk dan wel wat ingewikklder verwacht. Dit gaat niet dieper dan mijn introductievakje recht van 3 ec
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |