abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36702850
quote:
(Het zal wel een of andere bepaalde doelgroep zijn die van M$ houdt...)
Ja, vrijwel iedereen. Dus wie wijkt er nou af?

Verder: je krabbelt al terug, zie ik...
  donderdag 6 april 2006 @ 11:54:48 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36702869
Als je nou eens begint met MS ipv M$ te tikken kan ik je misschien nog een BEETJE serieus nemen 1337 haxx0r...

Microsoft maakt software waar ze zoveel mogelijk winst mee willen maken. En gelijk hebben ze.

Gebruik fijn lainux of eppel, maar jank niet als je niet mee kan doen met de rest van de wereld.

Je kan wel fijn een Formule 1 auto kopen die heeeel apart en snel en goed enz is, maar als ie niet op de snelweg mag/kanheb je er geen fuck aan..

Welkom in de volwassenwereld waar je soms aanpassingen moet maken
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 6 april 2006 @ 11:56:26 #103
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36702926
quote:
Op donderdag 6 april 2006 11:50 schreef pelleke het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar je hebt mij BTW niet horen zeggen dat ik het niet met Word zou doen! Ik ben het alleen gewoon met TS eens (maatschappelijk gezien dan.) PDF is een minimaal vereiste, is speciaal gemaakt voor dit soort dingen en werkt gewoon veel lekkerder vanuit welk platform dan ook, en absoluut niet veel extra moeite voor m$-gebruikers met PDFCreator. (GPL)
Lijkt mij niet, eigenlijk. Als ik een krant of tijdschrift zou willen zou ik ook geen pdf accepteren. PDF is immers over het algemeen een geheel opgemaakt document dat vrij lastig 'uit elkaar te halen' is om het in de eigen stijl van de krant te laten passen. Uit Word kun je dan nog iets makkelijker de juiste info halen om het op de juiste plek neer te zetten. Het meest ideale zou natuurlijk platte tekst met losse afbeeldingen zijn, maar dat is voor veel stukjesschrijvers toch ietwat moeilijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_36702946
Hoewel een $ veel masterlijker is dan een S... En *n*x/greppel denken daar natuurlijk ook wel op een volwassen manier over na.

Ik geef mijn voorkeur aan software die gemaakt is om te gebruiken, niet (direct) om te verkopen.
Aut viam inveniam aut faciam
  donderdag 6 april 2006 @ 11:58:08 #105
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36702969
quote:
Op donderdag 6 april 2006 11:53 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Ja, vrijwel iedereen. Dus wie wijkt er nou af?
Dat ook weer niet perse. Velen gebruiken het, zeker, maar ik denk niet dat veel mensen er echt van houden. Daarvoor hoor ik ze toch net wat te vaak mopperen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_36702995
quote:
Op donderdag 6 april 2006 11:57 schreef pelleke het volgende:
Hoewel een $ veel masterlijker is dan een S...
Kansloos...
quote:
Ik geef mijn voorkeur aan software die gemaakt is om te gebruiken, niet (direct) om te verkopen.
Je zegt zelf dat Microsoft voor n00bs is, waarmee je dus eigenlijk bevestigd dat Microsoft het makkelijkst te gebruiken is. Als zelfs zij het kunnen....
  donderdag 6 april 2006 @ 11:59:21 #107
121108 Woldo
Het enige echte Bier.
pi_36703005
Gebruik rooksignalen of postduiven.
I'm not deaf or blind, I'm just ignoring you.
oO<
pi_36703007
quote:
Op donderdag 6 april 2006 11:58 schreef De_Hertog het volgende:
Daarvoor hoor ik ze toch net wat te vaak mopperen
Dat zijn alleen de nerds.
pi_36703031
quote:
Op donderdag 6 april 2006 11:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Lijkt mij niet, eigenlijk. Als ik een krant of tijdschrift zou willen zou ik ook geen pdf accepteren. PDF is immers over het algemeen een geheel opgemaakt document dat vrij lastig 'uit elkaar te halen' is om het in de eigen stijl van de krant te laten passen. Uit Word kun je dan nog iets makkelijker de juiste info halen om het op de juiste plek neer te zetten. Het meest ideale zou natuurlijk platte tekst met losse afbeeldingen zijn, maar dat is voor veel stukjesschrijvers toch ietwat moeilijk.
Daar maak je op zich een punt, hoewel het niet heel moeilijk is om een PDF terug te leiden naar elementen als tekst, plaatjes en wat postscript opmaakzooi, het lijkt me dat een krant daar al beter mee overweg kan dan met - heb je de inhoud ervan ooit wel eens geanalyseerd? - word-document. Waarschijnlijk wordt 't daar ook gewoon met sleur-en-pleur-methoden in de krant gezet waarbij er niet veel van de opmaak overblijft.

Maar je hebt gelijk: voor platte tekst pleit ik ook zonder gemoei.
  donderdag 6 april 2006 @ 12:00:43 #110
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36703044
Als het zo goed is he, dat MASTERLIJKE unix (ik heb echt met een 13 jarige te maken, praat eens normaal man) waarom is het dan niet zo groot?

Omdat de gewone werknemer etc er niet mee om kan gaan, en DAAR zit het geld. Blijf lekker met je *nix variant kutten hoor, geen enkel probleem mee.

Maar neem het Microsoft niet kwalijk dat ze miljoenen hebben gestopt in het ontwikkelen van software waar IEDEREEN mee om kan gaan.

En dat ze dan OOK nog groot worden, goh wie had dat verwacht, je geeft de mensen wat ze willen, en ze gebruiken het ook nog!! Het moet niet gekker worden..

Ik ben geen MS fanboy verder, ze maken fouten genoeg. Maar dit trieste M$ gelul is zooooo 1987.
Get woke, go broke!
  donderdag 6 april 2006 @ 12:02:06 #111
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36703089
quote:
Op donderdag 6 april 2006 11:59 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Dat zijn alleen de nerds.
Nee, zeker niet. Gisteren nog bij mijn oom en tante geweest met computerproblemen. Of van de week een collega. Of mijn ouders. De meeste 'windows-nerds' kunnen juist prima overweg met Windows, en zullen niet mopperen, of weten welke alternatieven te gebruiken, gebruiken die, en mopperen ook niet. In mijn omgeving zijn het juist vaak de 'niet-nerds' die op MS1 mopperen.

1Kijk, zo kun je het ook afkorten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_36703126
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:00 schreef pelleke het volgende:
Maar je hebt gelijk: voor platte tekst pleit ik ook zonder gemoei.
Om de opmaak uit Word te halen:

1: alles selecteren
2: het balkje 'opmaak' uitvouwen
3: klik op 'platte tekst'

Klaar. Of in ieder geval goed genoeg voor de krant.
pi_36703200
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:02 schreef De_Hertog het volgende:
In mijn omgeving zijn het juist vaak de 'niet-nerds' die op MS1 mopperen.
Da's gewoon verregaande onkunde. Met basis-kennis kom je een heel eind.

Ergo: de MS-bashers zijn:

- Hax0rs
- of mensen die er geen reet van begrijpen en dus overal te dom voor zijn.

Lekker oppervlakkig.
pi_36703222
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:50 schreef faberic het volgende:

[..]

LaTeX is gewoon een normale typesetter. Niks raars of alternatiefs aan.
Linux is gewoon een normaal OS. Niks raars of alternatiefs aan.
Ik ben gewoon een normaal mensch!. Niks raars of alternatiefs aan.
[fabric modus]
Ik ben gewoon een huilie.
Ik wil dat jullie mij niet pesten
Ik denk dat ik anoniem op het internet wel vrienden kan maken.
Ik ben vergeten dat ik eigenlijk een niet boeiend zielig ventje ben.
[/fabric modus]

En zand erover
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_36703294
1. (Offtopic) in 1987 was ik 4, geen 13.
2. Je hebt mij nergens horen zeggen dat Word voor n00bs is, alleen maar dat ik het zelf gebruik. Als jij dan daaruit concludeert dat ik daarmee bedoel dat Word voor noobs is, dank u dank u. ('k spaar ze )

Het punt is dat de gemiddelde gebruiker niet precies op de hoogte is van de scope op dit gebied, naar een computerwinkel gaat met het beeld (en terecht!) daar een compleet beeld te vinden van wat mogelijk (en logisch) is, daar opgescheept worden met Microsoft Windows en bijbehorende programma's (rommel = 13?) en daar fijn mee aan de slag gaan. Microsoft verkoopt goed omdat het in staat is om de echte problematiek te camoufleren, en alle problemen bij de gebruiker kwijt te kunnen (en nu doel ik specifiek NIET op de nerds) door hun software op een (marketingtechnischsprekenderwijs gezien) slimme manier te programmeren.
  donderdag 6 april 2006 @ 12:11:05 #116
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_36703382
Kortzichtige mensen die net UNIX hebben ontdekt en nu denken dat ze 1337 zijn. . Nee, echt, júllie hebben we nodig in het bedrijfsleven!

"Maar baas, ik kan het niet maken, want ik moet het in Word doen en niet in het programma dat ik net op mijn vriendloze zaterdag heb geprogrammeerd ."
pi_36703385
quote:
Op donderdag 6 april 2006 11:59 schreef Woldo het volgende:
Gebruik rooksignalen of postduiven.
[matrix-mode]Is zoveel programmeerwerk... Zo nerdy hoeft het van mij ook weer niet...[/matrix-mode]
  donderdag 6 april 2006 @ 12:11:36 #118
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36703397
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:11 schreef Biels het volgende:
Kortzichtige mensen die net UNIX hebben ontdekt en nu denken dat ze 1337 zijn. . Nee, echt, júllie hebben we nodig in het bedrijfsleven!

"Maar baas, ik kan het niet maken, want ik moet het in Word doen en niet in het programma dat ik net op mijn vriendloze zaterdag heb geprogrammeerd ."
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_36703449
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:11 schreef Biels het volgende:

... zegt de Fok!ker om 12:15...

Programmeer je toch ff een convertertje?

Non-argument, nooit gezegd willen zeggen dat Word kwalitatief gezien zuigt.

[ Bericht 8% gewijzigd door pelleke op 06-04-2006 12:14:44 (Erg mooi) ]
  donderdag 6 april 2006 @ 12:14:05 #120
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_36703479
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:41 schreef Cosworth het volgende:
Heel opvallend. Volgens TS is vrijwel elke user in dit topic een n00b ( :’) ), en is alles van Microsoft kut. Terwijl de hele wereld zo ongeveer Microsoft gebruikt (afgezien van wat grafisch ontwerpers) en juist TS degene is die zijn bestanden niet kan versturen.
Een man rijdt over de A12 en hoort op de radio "Er is een spookrijder gesignaleerd op de A12"
De man denkt "1 spookrijder? Ik zie er wel honderd!"

Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  donderdag 6 april 2006 @ 12:14:26 #121
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_36703489
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:13 schreef pelleke het volgende:

[..]
... zegt de Fok!ker om 12:15...

Programmeer je toch ff een convertertje?

Non-argument, nooit gezegd willen zeggen dat Word kwalitatief gezien zuigt.
Dat jij je nou met een minderheid ergert aan dingen die andere mensen niet storen wil niet zeggen dat het een kutprogramma is. Dat wil zeggen dat jij een nerd bent.

En ja, ik Fok! om 12.15. Ach, je moet toch wat he, als je een dagje vrij hebt van je opleiding. Betekent dit dat ik geen vrienden heb? Non. .

[ Bericht 22% gewijzigd door Biels op 06-04-2006 12:20:06 ]
  donderdag 6 april 2006 @ 12:15:21 #122
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_36703515
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:14 schreef Biels het volgende:

[..]

Dat jij je nou met een minderheid ergert aan dingen die andere mensen niet storen wil niet zeggen dat het een kutprogramma is. Dat wil zeggen dat jij een nerd bent.
En ja, ik lees pas net dat ik je verkeerd begrijp. .
pi_36703584
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:14 schreef Biels het volgende:

[..]

Weer kort door de bocht.

Nerd = iemand die een bepaalde keus maakt. (* pelleke included)
Irritante kutmongool = een wanabe-nerd die zich wel ergert aan de andere groep mensen en de programma's die ze gebruiken.

Wederom nooit gezegd dat Word kut is, en dat ik me erger aan haar gebruikers.. Verder volkomen gelijk. meningsverschil != ergernis

//edit
Je hebt dus volkomen gelijk.

//edit2
Beffe! Biels, je was me net voor!
  donderdag 6 april 2006 @ 12:20:12 #124
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_36703665
quote:
Op donderdag 6 april 2006 11:51 schreef Metro2005 het volgende:
Hier heb je de utlieme tekstverwerker:

[afbeelding]

vie-aai is veul beterder, tenminste als je even een paar week besteedt om de volkomen intuitieve toetsencombinaties uit je hoofd te leren.

// einde-linux-nerd-imiteer modus
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_36703677
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:15 schreef Biels het volgende:

[..]

En ja, ik lees pas net dat ik je verkeerd begrijp. .
[LOL-modus]Goed lezen is ook belangrijk. Een goeie webbrowser is net zoiets als een goeie writer[/LOL-modus]

btw: was grapje, geen flamebait.

[ Bericht 4% gewijzigd door pelleke op 06-04-2006 12:23:02 (Waarom vreet dit ding mijn size-tags niet!??!?) ]
  donderdag 6 april 2006 @ 12:21:32 #126
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_36703706
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:28 schreef faberic het volgende:

Eindelijk een goede reactie. In theorie is word formaat geen standaard. Maar in de praktijk wel. Dat is m'n punt eigenlijk.
Zoiets noemt men een 'de facto standaard'.
N00b
Signature:
Maximaal
4
regels
  donderdag 6 april 2006 @ 12:30:23 #127
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_36704015
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:18 schreef pelleke het volgende:

[..]

Weer kort door de bocht.

Nerd = iemand die een bepaalde keus maakt. (* pelleke included)
Irritante kutmongool = een wanabe-nerd die zich wel ergert aan de andere groep mensen en de programma's die ze gebruiken.

Wederom nooit gezegd dat Word kut is, en dat ik me erger aan haar gebruikers.. Verder volkomen gelijk. meningsverschil != ergernis
Nerds zijn mensen die een bepaalde keuze maken? Wat voor keuze? Programmeren in je vrije uurtjes? Real-life contact schuwen? Een sexloos leven leiden?
Nerds zijn voor míj mensen die er zo heilig van overtuigd zijn dat het programma dat zij gebruiken ongeveer 435 keer zo goed is als het programma dat de mainstream gebruikt.
En dat zal het ook best zijn trouwens, want er zijn altijd wel programma's die precies doen wat jij nodig hebt. Dat de programma's van Microsoft nou precies doen wat de rest van de wereld nodig heeft, daar gaan we maar even aan voorbij.
En dan noem je míj kort door de bocht?

Oja, en for the love of god, stop eens met dat [modus aan] [modus uit]. Het laat je er niet echt intelligenter c.q. geloofwaardiger uitzien.
pi_36704477
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:30 schreef Biels het volgende:

[..]

Nerds zijn voor míj mensen die er zo heilig van overtuigd zijn dat het programma dat zij gebruiken ongeveer 435 keer zo goed is als het programma dat de mainstream gebruikt.
En dat zal het ook best zijn trouwens, want er zijn altijd wel programma's die precies doen wat jij nodig hebt. Dat de programma's van Microsoft nou precies doen wat de rest van de wereld nodig heeft, daar gaan we maar even aan voorbij.
En dan noem je míj kort door de bocht?
Ait. Hier wijken onze definities van Nerds duidelijk uit elkaar; ik heb niks tegen Word, of wat voor andere commerciele fijn werkende programma's dan ook, als veel mensen ze fijn vinden, heb ik ze geprobeerd. Ook heb ik niks tegen de mensen die mij voor gek verklaren als ik mezelf geen nerd noem. (En ja, 1 enkel voorbeeld is geen kloppend bewijs, maar ik vind mensen die zich openlijk en serieus ergeren aan de kwalitatieve inhoud van software van o.a. microsoft inderdaad een stel kutmongolen.)

En the of god is altijd welkom hier, vergeeft je vast je ergernis aan het feit dat jij nou eenmaal niet geraakt wordt door mijn humor. (En btw: jouw fijne omschrijving van een steekproefsgewijs gekozen nerd-extremist maakt jou ook bepaald niet intelligenter hoor)
pi_36704530
quote:
humor
Humor? Jij?

HAHA!
  donderdag 6 april 2006 @ 12:48:24 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36704589
Microsoft een stelletje kutmongolen .

Ja hoor, je verdient in deze wereld natuurlijk miljard na miljard als je een kutmongool bent..

Ga eens naar buiten ofzo..
Get woke, go broke!
pi_36704596
quote:
Van Dale woordenboek

hu·mor (de ~ (m.))
1 situatie of uitspraak die vrolijke verbazing en gelach opwekt
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:46 schreef Cosworth het volgende:
HAHA!
nuff said.
pi_36704628
Mensen die zo dom zijn als TS, en zulke grote oogkleppen ophebben, zouden eigenlijk alleen maar toegang mogen hebben tot ONZ...
  donderdag 6 april 2006 @ 12:50:11 #133
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36704646
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:49 schreef Cosworth het volgende:
Mensen die zo dom zijn als TS, en zulke grote oogkleppen ophebben, zouden eigenlijk alleen maar toegang mogen hebben tot ONZ...
TRU is beter denk ik, daar gaat het altijd nergens over .
Get woke, go broke!
  donderdag 6 april 2006 @ 12:50:17 #134
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_36704649
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:44 schreef pelleke het volgende:

[..]
maar ik vind mensen die zich openlijk en serieus ergeren aan de kwalitatieve inhoud van software van o.a. microsoft inderdaad een stel kutmongolen.)
quote:
Mijn standpunt: Microsoft heeft veel ruk-software
Slotje.
En nu ga ik eten.
pi_36704663
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:48 schreef pelleke het volgende:
nuff said.
Tussen uitgelachen worden of humoristisch zijn zit een verschil. Misschien weet jij dat niet, maar sommige dingen (interpretatie) kun je nou eenmaal niet in de Van Dale, maar alleen buiten vinden.
pi_36704669
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:48 schreef HeatWave het volgende:
Microsoft een stelletje kutmongolen .

Ja hoor, je verdient in deze wereld natuurlijk miljard na miljard als je een kutmongool bent..

Ga eens naar buiten ofzo..
* pelleke schreef:
quote:
maar ik vind mensen die zich openlijk en serieus ergeren aan de kwalitatieve inhoud van software van o.a. microsoft inderdaad een stel kutmongolen
Noemt zich een mod; ga eens posts lezen
//edit sorry: kutmod. niet gezien.
  donderdag 6 april 2006 @ 12:51:15 #137
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36704686
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:50 schreef pelleke het volgende:

[..]

* pelleke schreef:
[..]

Noemt zich een mod; ga eens posts lezen
MIjn forum niet, ik ben hier gewoon user .
Get woke, go broke!
pi_36704701
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:50 schreef HeatWave het volgende:
pi_36704740
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

MIjn forum niet, ik ben hier gewoon user .
Op elk ander forum zien (bij mijn weten) de posts er ongeveer hetzelfde uit hoor...
pi_36704743
Altijd wat met die gothics..... ze willen er gewoon niet bij horen.
pi_36704769
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:10 schreef nietzman het volgende:
Mensen bij een tijdschrift die alleen met word en wordperfectbestanden om kunnen gaan! .

Koester dan haat tegen die amateurs, prutz0r.
Anders kunnen die makers van het tijdschrift niet in Publisher plaatsen natuurlijk
pi_36704782
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:50 schreef Biels het volgende:

[..]

[..]

Slotje.
En nu ga ik eten.
* pelleke joins. Tabee makkers.

En mijn standpunt staat al eerder in dit topic. (En ik vind Word best OK.)
pi_36704785
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:52 schreef pelleke het volgende:

[..]

Op elk ander forum zien (bij mijn weten) de posts er ongeveer hetzelfde uit hoor...
Jij moet niet denken dat je dingen weet. Je moet gewoon lekker achter je PC blijven zitten en je druk maken over de grote boze buitenwereld.
pi_36704824
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:54 schreef pelleke het volgende:
(En ik vind Word best OK.)
quote:
Hoe kan je nou alleen word accepteren als bekend tijdschrift? Dat is toch het meest onhandelbare formaat?
quote:
ik heb me voorgenomen nooit meer ook maar iets in de vorm van .doc te accepteren
quote:
De monopolie van Word zit me eigenlijk nog veel meer dwars dan van Windows zelf.
  donderdag 6 april 2006 @ 12:55:49 #145
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36704829
KLB -> PUB
Vampire Romance O+
  donderdag 6 april 2006 @ 12:56:00 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36704834
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:52 schreef pelleke het volgende:

[..]

Dus ik lees 1 post van je verkeerd, de rest was ook gewoon domme bagger hoor .
Get woke, go broke!
  donderdag 6 april 2006 @ 13:03:22 #147
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36705023
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

wij zijn teminste nog gezellig
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_36712075
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:55 schreef Cosworth het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Jah, maar dat waren niet mijn kwoots! Gij vlegel!
pi_36712124
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:43 schreef pelleke het volgende:

[..]

Jah, maar dat waren niet mijn kwoots! Gij vlegel!
Ja, dat zag ik later ook. Maar ik ben te lam om het te wijzigen.
pi_36712425
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tja, leuk dat je alternatief wil zijn, maar dan moet je dus ook niet miepen op mensen die standaarden wel handig vinden .
Als er iemand is die zich niet aan standaarden houdt dan is het ms wel.. Kijk maar naar IE! Kom op zeg, standaarden
  donderdag 6 april 2006 @ 16:56:14 #151
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36712577
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:52 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Als er iemand is die zich niet aan standaarden houdt dan is het ms wel.. Kijk maar naar IE! Kom op zeg, standaarden
Zal best, maar ze hebben 95% van de browsermarkt in handen, ik zou me voor die 5% alternatievelingen ook niet echt druk maken of mijn site wel werkt .
Get woke, go broke!
pi_36712667
Dan hebben ze 't slecht geregeld; 95% (overigens maar 60) van hun browsers, en een of andere andere organisatie die de standaard heeft bedacht! Maf hoor...

Ik ben trouwens benieuwd hoe veel contact Microsoft en W3C hebben over dit soort zaken...
pi_36712758
Wat ben jij nou voor computer pauper? Toch niet MS zn schuld dat een ander bedrijf vraag om een document in hun formaat
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
  donderdag 6 april 2006 @ 17:03:20 #154
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36712817
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zal best, maar ze hebben 95% van de browsermarkt in handen, ik zou me voor die 5% alternatievelingen ook niet echt druk maken of mijn site wel werkt .
Dat is een heel andere discussie, maar echt netjes vind ik het niet..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_36712846
quote:
KWOOT: Op donderdag 6 april 2006 17:01 schreef stFz het volgende:
Wat ben jij nou voor computer pauper? Toch niet MS zn schuld dat een ander bedrijf vraag om een document in hun formaat
Toch wel: MS had ook hun standaard kunnen publishen zodat andere browsers zich daar netjes aan houden.

Als een organisatie 90% van de browsermarkt heeft, dan zouden ze een product moeten kunnen leveren waarover devvers tevreden kunnen werken naar een standaard die door Microsoft is vrijgegeven. Nu wordt de W3C standaard gebruikt, met wat CSS-hacks om ook in IE eenzelfde uitstraling te krijgen.

Met zo'n groot marktaandeel had MS er gewoon voor moeten zorgen dat zij de belangrijkste internetstandaarden zouden zetten.

[ Bericht 29% gewijzigd door pelleke op 06-04-2006 17:05:18 (Kwoot erbij) ]
  donderdag 6 april 2006 @ 17:17:06 #156
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_36713301
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:04 schreef pelleke het volgende:

[..]

waarover devvers tevreden kunnen werken
Tevreden devvers. . Die zijn alleen tevreden als ze programmatuur gebruiken die níet door iedereen gebruikt wordt. Zodra UNIX de standaard wordt vinden zij weer wat nieuws wat véél beter is.
pi_36713573
Hmm... ouwe koeien uit de spreekwoordelijke zure sloot. Maargoed, ik probeer even een neutral-mind te pakken.

Misschien heb je gelijk. Dreamweaver is een noemenswaardige standaard? Dan heb je gelijk: het is fantastische software, met genoeg zeik-users die zeiken over feiten die teweeg worden gebracht door de populariteit. Maar dreamweaver houdt zich dan ook meestal netjes aan de W3C-standaard, especially voor users die het programma een beetje kennen is het niet moeilijk om een W3C-complient-website in elkaar te flanzen.

Mijn kritiek is dat Microsoft zich geroepen zou moeten voelen om met een heldere en duidlijke standaard te komen waarmee men hun software moet interpreteren (lees: websites bouwen.). Okee, er bestaat een DOM van microsoft (die is ook vrij populair) maar daar is het meeste ook wel mee gezegd. Grote problemen worden nu opgelost met technieken die onverantwoord zijn en die bovendien d.m.v. trial and error zijn uitgevogeld.
  donderdag 6 april 2006 @ 17:34:50 #158
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36713923
Mm dit topic is weer nieuw leven in geblazen.
Ik zal even reageren op de meest voorkomende reacties, dat ik gewoon mee moet doen met iedereen. Nou, Word en Windows kosten bij elkaar bakken vol geld, en als ik met linux veel meer mogelijkheden heb en dat prima werkt, waarom zou ik dan honderden euro's neertellen? "Illegaal downloaden" zullen de meesten hier wel doen. Ook de meeste kutreacties hier van die aard zullen wel van mensen zijn die illegaal downloaden. Dat heb je in feite geen recht van spreken dus mag je die reacties voor je houden. Mensen die wel een weloverwogen keuze hebben gemaakt het programma Word aan te schaffen: geen problemen mee. Iedereen mag doen wat hij wil, dus ik ook. Waar het mij om ging is dat de integratie van Word zo erg is dat een aantal mensen zich eraan ergeren, waaronder ik. Daarom staat dit in KLB.

klaar.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_36713977
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:34 schreef faberic het volgende:
Mm dit topic is weer nieuw leven in geblazen.
[,,,] ... hebben geen recht van spreken ... [...]
klaar.
En dus zwijgen we 'm maar dood?
  donderdag 6 april 2006 @ 17:36:56 #160
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_36713980
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:24 schreef pelleke het volgende:
Hmm... ouwe koeien uit de spreekwoordelijke zure sloot. Maargoed, ik probeer even een neutral-mind te pakken.

Misschien heb je gelijk. Dreamweaver is een noemenswaardige standaard? Dan heb je gelijk: het is fantastische software, met genoeg zeik-users die zeiken over feiten die teweeg worden gebracht door de populariteit. Maar dreamweaver houdt zich dan ook meestal netjes aan de W3C-standaard, especially voor users die het programma een beetje kennen is het niet moeilijk om een W3C-complient-website in elkaar te flanzen.

Mijn kritiek is dat Microsoft zich geroepen zou moeten voelen om met een heldere en duidlijke standaard te komen waarmee men hun software moet interpreteren (lees: websites bouwen.). Okee, er bestaat een DOM van microsoft (die is ook vrij populair) maar daar is het meeste ook wel mee gezegd. Grote problemen worden nu opgelost met technieken die onverantwoord zijn en die bovendien d.m.v. trial and error zijn uitgevogeld.
Er is geen enkele fatsoenlijke webdesigner die Dreamweaver gebruikt. Een website die W3C-complient is, is namelijk niet de enige standaard voor een goede website, vooral als het op optimalisatie en laadtijden aankomt.

Bovendien hoeft Microsoft zich nergens toe geroepen te voelen. Ik bedoel, als ik een stuk software zou hebben, en 90% van de computergebruikers zou het gebruiken, dan zou ik me ook niet bezig houden met een of andere standaard. Het wordt immers toch al gebruikt, wat kunnen mij die nerds die hameren op de correctheid nou weer schelen.

Oja, en trial en error . Noem jij eens één programma dat in 1 keer goed geschreven is.
  donderdag 6 april 2006 @ 17:38:29 #161
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_36714031
quote:
Ook de meeste kutreacties hier van die aard zullen wel van mensen zijn die illegaal downloaden. Dat heb je in feite geen recht van spreken dus mag je die reacties voor je houden
Ja, want dan kan je immers niet goed oordelen of een programma wel of niet goed werkt. .
  donderdag 6 april 2006 @ 17:41:17 #162
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36714122
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:38 schreef Biels het volgende:

[..]

Ja, want dan kan je immers niet goed oordelen of een programma wel of niet goed werkt. .
Dat slaat nergens op. Het gaat mij erom dat mensen die roepen dat je word moet gebruiken (en er dus voor moet betalen) die er zelf niet voor betalen, geen recht van spreken hebben. Dat is volkomen logisch.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_36714184
quote:
Er is geen enkele fatsoenlijke webdesigner die Dreamweaver gebruikt.
De allergrootste onzin ooit, en dat weet je. Dat 'ook' de laadtijd van een website en meer van die dingen belangrijk zijn is voor mij geen enkele reden om geen dreamweaver te gebruiken. Ik weet overigens niet of je bewust bent van het feit dat de complete website van Adobe met macromedia-tools is geschreven. (Een van de miljoenen voorbeelden noemende.) Als dat niet door een zelfrespecterend fatsoenlijk webdesigner is gebeurd, dan is voor mij nu volkomen duidelijk dat wij echt op twee totaal verschillende manieren denken.

Tuurlijk wordt elk programma met t&e gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat je een hele hoop gezeik zou voorkomen als je gewoon met een heldere guide komt die aangeeft 'hoe een website gebouwd moet worden voor een goede weergave in IE'...
  donderdag 6 april 2006 @ 17:47:48 #164
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_36714293
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:41 schreef faberic het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Het gaat mij erom dat mensen die roepen dat je word moet gebruiken (en er dus voor moet betalen) die er zelf niet voor betalen, geen recht van spreken hebben. Dat is volkomen logisch.
. Wat ben jij ongelooflijk bekrompen. Wat zal het nou uitmaken of iemand het wél of níet heeft betaald? Het eindproduct is hetzelfde, de ervaring is hetzelfde, en ze zeggen niet dat jíj het moet kopen. Ze zeggen dat je het moet gebruiken.

Oja, en hoe kom je erbij dat wij er allemaal niet voor betaald hebben?
pi_36714319
@TS
Waarom zou iemand die geld voor zijn software betaald heeft van mening veranderd zijn? Kijk, ik mag niet zeggen dat ik Word cool vind, omdat ik het astronomisch bedrag niet kan opbrengen om het te betalen?

My way then:

Pros:
Word is een prima programma, ik kan er goed mee overweg en ik ken veel meer (al dan niet betalende) tevreden klanten van Microsoft Office.

Cons:
Mij is het programma alleen veel te duur (lees: software is duur), en hier mijn mond moeten houden vind ik een lagere prijs dan een legale aanschaf.
De software is ook geschreven met een structuur die mij niet aanstaat; het gaat niet helemaal volgens mijn principes om te betalen voor software waar marketing-slimmigheidjes in zitten verwerkt.

Deze 2 cons los je in 1 klap op: $%^$%^@$^&
(no offence, topic heeft potentie en hoeft niet dicht.)
pi_36714373
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:47 schreef Biels het volgende:

[..]

. Wat ben jij ongelooflijk bekrompen. Wat zal het nou uitmaken of iemand het wél of níet heeft betaald? Het eindproduct is hetzelfde, de ervaring is hetzelfde, en ze zeggen niet dat jíj het moet kopen. Ze zeggen dat je het moet gebruiken.
Sorry, kom nou alsjeblieft eens met een argument dat ook slaat op bijbehorende tekst. Het gaat TS erom dat jij niet voor die software betaalt, dus dat beetje qua waardering niet hebt opgebracht. Bovendien hebben mensen die het haten en er nooit voor betaald hebben idd geen recht van klagen
quote:
Oja, en hoe kom je erbij dat wij er allemaal niet voor betaald hebben?
Waar staat dat dan?

... zoh, en nu weer serieus.
  donderdag 6 april 2006 @ 17:51:01 #167
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_36714374
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:43 schreef pelleke het volgende:

[..]

De allergrootste onzin ooit, en dat weet je. Dat 'ook' de laadtijd van een website en meer van die dingen belangrijk zijn is voor mij geen enkele reden om geen dreamweaver te gebruiken. Ik weet overigens niet of je bewust bent van het feit dat de complete website van Adobe met macromedia-tools is geschreven. (Een van de miljoenen voorbeelden noemende.) Als dat niet door een zelfrespecterend fatsoenlijk webdesigner is gebeurd, dan is voor mij nu volkomen duidelijk dat wij echt op twee totaal verschillende manieren denken.

Tuurlijk wordt elk programma met t&e gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat je een hele hoop gezeik zou voorkomen als je gewoon met een heldere guide komt die aangeeft 'hoe een website gebouwd moet worden voor een goede weergave in IE'...
Dat weet ik niet. Bij mij op school wordt altijd uitgelegd dat Dreamweaver eigenlijk niet gebruikt moet worden voor professionele websites, omdat scripten gewoon veel beter gaat met een normale editor. Dreamweaver voegt bovendien ontzettend veel onnodige code toe waardoor een website onnodig trager wordt.
Het is een beetje als Word en Microsoft producten. Makkelijk te gebruiken, het doet wat je wilt, maar als je goed zoekt vind je zo betere alternatieven.
  donderdag 6 april 2006 @ 17:54:21 #168
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_36714459
quote:
Waar staat dat dan?
quote:
Ook de meeste kutreacties hier van die aard zullen wel van mensen zijn die illegaal downloaden.
pi_36714460
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:51 schreef Biels het volgende:

[..]
Dreamweaver voegt bovendien ontzettend veel onnodige code toe waardoor een website onnodig trager wordt.
Het is een beetje als Word en Microsoft producten. Makkelijk te gebruiken, het doet wat je wilt, maar als je goed zoekt vind je zo betere alternatieven.
Huh?!? Dreamweaver en garbagecode? Dat staat ongeveer tegenover elkaar. (Tenzij jij niet eens een DTD in je sites wil verwerken ) Bovendien is scripten idd makkelijker voor coders, maar designers krijgen nooit zulke makkelijke tidy code met een ander pakket.

Bovendien: Dreamweaver helpt je gewoon de grens tussen design en code wat kleiner te houden. Je kan rustig design-wise wijzigen in je pagina terwijl je precies ziet in je code (op hetzelfde moment) wat er verandert. Als je van scripten houdt dan werkt dit perfect.

Alleen jammer dat ie zoveel resources vreet...
pi_36714476
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:54 schreef Biels het volgende:

[..]

[..]
Wou je je eigen reacties dan kutreacties noemen?
Maar idd: wel een dikke generalisatie hier. TS kan nooit weten wie hier leechen.
pi_36717151
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:51 schreef Biels het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Bij mij op school wordt altijd uitgelegd dat Dreamweaver eigenlijk niet gebruikt moet worden voor professionele websites, omdat scripten gewoon veel beter gaat met een normale editor. Dreamweaver voegt bovendien ontzettend veel onnodige code toe waardoor een website onnodig trager wordt.
Bij ons krijg je zowat een gratis nekschot als je gaat voorstellen sites met drekweaver te bouwen .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_36718263
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:58 schreef pelleke het volgende:
Dan hebben ze 't slecht geregeld; 95% (overigens maar 60) van hun browsers, en een of andere andere organisatie die de standaard heeft bedacht! Maf hoor...

Ik ben trouwens benieuwd hoe veel contact Microsoft en W3C hebben over dit soort zaken...
Microsoft is de W3C begonnen of had er in ieder geval een groot aandeel in
  donderdag 6 april 2006 @ 20:19:46 #173
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_36718985
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Bij ons krijg je zowat een gratis nekschot als je gaat voorstellen sites met drekweaver te bouwen .
Maar ik doe dan ook geen échte informatica .
pi_36719216
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:14 schreef faberic het volgende:

[..]

Ik zit niet op het VMBO.
Dan ben je nog zieliger.
pi_36719497
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik gebruik dreamweaver daarom ook alleen maar in de code view.
Al die freeware/shareware apps vond ik maar niets.
pi_36720021
01110000 01101100 01100001 01110000 01110000 01101001 01100101.
Ich bin der Führer.
pi_36721478
@op
Het feit dat ms overal de norm is, maakt me niet boos op ms, meer op de desbetreffende 'overal'
Wat met wel boos maakt, zijn al die kuttrucjes die ze gebruiken om hun monopolie te houden, en dat er schijnbaar niks aan gedaan kan worden. Aan de andere kant, wat zou jij doen als je bill gates was
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:01 schreef faberic het volgende:
[..]
Nee man dat programma is nog meer bagger. Geen WYSIWYG meer voor mij
Pff, schrijf jij niet eens je eigen verilog code om je proc te drukken, en een eigen os in assembler, en dan lekker files editen in binary.....

WYSIWYG is niet alleen uitgevonden om diehard nerds te iriteren, er is ook nog zoiets als productiviteit enzo...
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:32 schreef Shiny_Diamond het volgende:
sjongejonge...

als microsoft er niet was geweest had jij nu niet zo'n mooie linux omgeving om mee te werken, die je gratis van het internet kon downloaden. Dankzij Microsoft is de gehele computer revolutie opgestart en flink opgesneld...

En jij durft mensen n00bs te noemen...
Waar baseer je dat nou weer in godesnaam op...
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:36 schreef Biels het volgende:

[..]

Oja, en trial en error . Noem jij eens één programma dat in 1 keer goed geschreven is.
Hello world?
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:54 schreef pelleke het volgende:

[..]

Huh?!? Dreamweaver en garbagecode? Dat staat ongeveer tegenover elkaar. (Tenzij jij niet eens een DTD in je sites wil verwerken ) Bovendien is scripten idd makkelijker voor coders, maar designers krijgen nooit zulke makkelijke tidy code met een ander pakket.
Ik kan prima mn pagina's stylen met het prachtige pakket gedit...

[ Bericht 1% gewijzigd door synthesix op 06-04-2006 21:43:24 ]
  donderdag 6 april 2006 @ 21:46:37 #178
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_36722097
Ok, als TS dan fijn alles in VI of LaTeX wil doen, prima. Ondertussen ram ik m'n tekst wel ff in Word zodat ik daarna verder kan met de rest van m'n werk.

Da's hetzelfde als programma's schrijven in assembly: het kan wel, en je hebt totaal geen beperkingen whatsoever, maar de hoeveelheid bullshit die je over jezelf afroept is verder op geen enkele manier te rechtvaardigen.

Oh, en wat de OP betreft: stel je eens voor dat dat bedrijf inderdaad alleen maar LaTeX zou accepteren: ik denk dat ze het niet erg druk zullen hebben... universitaire ITers kunnen er waarschijnlijk wel artikelen voor schrijven, maar normale stervelingen dus niet he.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_36722256
WTF is LaTeX?
  donderdag 6 april 2006 @ 21:54:31 #180
67978 HenryHill
pi_36722352
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:51 schreef X_X het volgende:
WTF is LaTeX?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
\documentclass[12pt]{article}
\usepackage{a4}
\begin{document}     
\section*{Excitement and Hard Maths}
Quotation marks are inserted into text using ` for open quotes, and '
for close quotes.  If double quotes are needed you just type two
single quotes --- ``This is a quotation,'' he said.  Notice that you
can produce different length dashes by typing one, two and three
hyphens.  Between hyphenated words use just one inter-word hyphen.
Two hyphens are often used for number ranges (23--45).  Three hyphens
are used a bit like semicolons --- you know the sort of thing.

\LaTeX\ always puts extra space after a full stop like this.
To prevent the extra gap occuring in the middle of a name you insert 
a tie like this (Mr.~Jones).

This is a bit of prose which is gently building up to the excitement
of an equation.  
\begin{eqnarray}
y&=&ax^{2}+bx+c \nonumber\\
E&=&mc^2 \nonumber\\
{\delta y \over \delta x} &=& {{a\over b}\over c}
\end{eqnarray}

\noindent
Don't worry too much if it looks
complicated, the main purpose was to give an \emph{idea\/} of the
quality of maths which \LaTeX\ can produce.  Let's look at a rather
simpler formula. Subscripts are written \( x_{2y} \) and superscripts
are written \( x^{2y} \).  These are both in-line formulae.

\section*{Conclusions}
This example illustrates a number of \LaTeX\ features. By comparing
the original and the processed text you should be able to see
\begin{enumerate}
\item How to open and close both single and double quotes.
\item How to produce dashes and what they look like.
\item How to typeset Ms.~Smith.
\item How to produce subscripts and superscripts.
\item How to emphasize a section of text \emph{like this}.
\item How to produce a numbered list of things.
\end{enumerate}
\end{document}

Dus. Ik zie geen reden om Word te gebruiken
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_36722478
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:54 schreef HenryHill het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Dus. Ik zie geen reden om Word te gebruiken
... grapje zeker..
  donderdag 6 april 2006 @ 22:12:34 #182
67978 HenryHill
pi_36722938
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:57 schreef X_X het volgende:

[..]

... grapje zeker..
Oh, en ik was nog vergeten te vertellen dat je een soort van compiler nodig hebt om het hele spul naar PostScript-formaat te krijgen, zodat je het kan printen. En als ik me niet vergis, heb je hier 2 van die compilers voor nodig.

Misschien moet je eens proberen of je baas / docent ervoor te paaien is om LaTeX te gebruiken als formaat voor je verslagen e.d.?
pi_36723201
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:58 schreef faberic het volgende:
...waar je na 10 pagina's uit moet kijken voor crashes...
WTF doe jij met je pc dan joh?

Ik heb op m'n stage het grootste deel van de dag Word met +/- 20 pagina's aan tekst + Outlook open staan. Nog geen enkele crash gehad

* babba denkt dat faberic nog in het Win98 tijdperk leeft...
pi_36724708
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:12 schreef HenryHill het volgende:

[..]
Misschien moet je eens proberen of je baas / docent ervoor te paaien is om LaTeX te gebruiken als formaat voor je verslagen e.d.?
Lijkt me echt hèt programma om mee te gaan werken! Die flexibiliteit, die gebruiksvriendelijk interface... ik denk dat ik verliefd ben geworden
pi_36726247
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:18 schreef babba het volgende:

[..]

WTF doe jij met je pc dan joh?

Ik heb op m'n stage het grootste deel van de dag Word met +/- 20 pagina's aan tekst + Outlook open staan. Nog geen enkele crash gehad

* babba denkt dat faberic nog in het Win98 tijdperk leeft...
Het lijkt wel alsof je het serieus meent! Een tekstverwerker met 20 pagina's tekst (= hooguit 100kb plat, MS memory consumption factor not included) en een e-mailprogrammaatje, en dan juichen dat jouw 3 GHz bak met 1 GB intern niet crasht?

Nogmaals: hij die denkt dat wij alternatievelingen MS en Windows en Word en consorten per definitie slechte programma's vinden, heeft het echt finaal mis. Enkel de commercie die er voor zorgt dat praktisch iedereen het gaat gebruiken (en geloof me: dat is echt niet puur de kwaliteit van de software die daarvoor zorgt) staat mij (en met mij velen, denk ik) tegen.
pi_36726274
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:58 schreef X_X het volgende:

[..]

Lijkt me echt hèt programma om mee te gaan werken! Die flexibiliteit, die gebruiksvriendelijk interface... ik denk dat ik verliefd ben geworden
Ieder zijn ding. Word werkt bij mij ook sneller dan LaTeX... Maar je hebt nou eenmaal hardcoders en wysiwygers, dat verschil kan je echt niet ontkennen.
  vrijdag 7 april 2006 @ 00:02:09 #187
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_36726443
De enige keer dat mijn Word is gecrasht was trouwens toen ik nog Win95 had en 135 pagina's moest afdrukken. Nu heb ik WinXP en ik heb recent nog eens 180 pagina's (één document) afgedrukt zonder problemen. Maar goed, ik zal wel een "noeb" zijn.
---verdwijnt---
  vrijdag 7 april 2006 @ 00:06:31 #188
12221 Tijn