Ja, vrijwel iedereen. Dus wie wijkt er nou af?quote:(Het zal wel een of andere bepaalde doelgroep zijn die van M$ houdt...)
Lijkt mij niet, eigenlijk. Als ik een krant of tijdschrift zou willen zou ik ook geen pdf accepteren. PDF is immers over het algemeen een geheel opgemaakt document dat vrij lastig 'uit elkaar te halen' is om het in de eigen stijl van de krant te laten passen. Uit Word kun je dan nog iets makkelijker de juiste info halen om het op de juiste plek neer te zetten. Het meest ideale zou natuurlijk platte tekst met losse afbeeldingen zijn, maar dat is voor veel stukjesschrijvers toch ietwat moeilijk.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:50 schreef pelleke het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar je hebt mij BTW niet horen zeggen dat ik het niet met Word zou doen! Ik ben het alleen gewoon met TS eens (maatschappelijk gezien dan.) PDF is een minimaal vereiste, is speciaal gemaakt voor dit soort dingen en werkt gewoon veel lekkerder vanuit welk platform dan ook, en absoluut niet veel extra moeite voor m$-gebruikers met PDFCreator. (GPL)
Dat ook weer niet perse. Velen gebruiken het, zeker, maar ik denk niet dat veel mensen er echt van houden. Daarvoor hoor ik ze toch net wat te vaak mopperenquote:Op donderdag 6 april 2006 11:53 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Ja, vrijwel iedereen. Dus wie wijkt er nou af?
Kansloos...quote:Op donderdag 6 april 2006 11:57 schreef pelleke het volgende:
Hoewel een $ veel masterlijker is dan een S...
Je zegt zelf dat Microsoft voor n00bs is, waarmee je dus eigenlijk bevestigd dat Microsoft het makkelijkst te gebruiken is. Als zelfs zij het kunnen....quote:Ik geef mijn voorkeur aan software die gemaakt is om te gebruiken, niet (direct) om te verkopen.
Dat zijn alleen de nerds.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:58 schreef De_Hertog het volgende:
Daarvoor hoor ik ze toch net wat te vaak mopperen
Daar maak je op zich een punt, hoewel het niet heel moeilijk is om een PDF terug te leiden naar elementen als tekst, plaatjes en wat postscript opmaakzooi, het lijkt me dat een krant daar al beter mee overweg kan dan met - heb je de inhoud ervan ooit wel eens geanalyseerd? - word-document. Waarschijnlijk wordt 't daar ook gewoon met sleur-en-pleur-methoden in de krant gezet waarbij er niet veel van de opmaak overblijft.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, eigenlijk. Als ik een krant of tijdschrift zou willen zou ik ook geen pdf accepteren. PDF is immers over het algemeen een geheel opgemaakt document dat vrij lastig 'uit elkaar te halen' is om het in de eigen stijl van de krant te laten passen. Uit Word kun je dan nog iets makkelijker de juiste info halen om het op de juiste plek neer te zetten. Het meest ideale zou natuurlijk platte tekst met losse afbeeldingen zijn, maar dat is voor veel stukjesschrijvers toch ietwat moeilijk.
Nee, zeker niet. Gisteren nog bij mijn oom en tante geweest met computerproblemen. Of van de week een collega. Of mijn ouders. De meeste 'windows-nerds' kunnen juist prima overweg met Windows, en zullen niet mopperen, of weten welke alternatieven te gebruiken, gebruiken die, en mopperen ook niet. In mijn omgeving zijn het juist vaak de 'niet-nerds' die op MS1 mopperen.quote:
Om de opmaak uit Word te halen:quote:Op donderdag 6 april 2006 12:00 schreef pelleke het volgende:
Maar je hebt gelijk: voor platte tekst pleit ik ook zonder gemoei.
Da's gewoon verregaande onkunde. Met basis-kennis kom je een heel eind.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:02 schreef De_Hertog het volgende:
In mijn omgeving zijn het juist vaak de 'niet-nerds' die op MS1 mopperen.
[fabric modus]quote:Op woensdag 5 april 2006 17:50 schreef faberic het volgende:
[..]
LaTeX is gewoon een normale typesetter. Niks raars of alternatiefs aan.
Linux is gewoon een normaal OS. Niks raars of alternatiefs aan.
Ik ben gewoon een normaal mensch!. Niks raars of alternatiefs aan.
[matrix-mode]Is zoveel programmeerwerk... Zo nerdy hoeft het van mij ook weer niet...[/matrix-mode]quote:
quote:Op donderdag 6 april 2006 12:11 schreef Biels het volgende:
Kortzichtige mensen die net UNIX hebben ontdekt en nu denken dat ze 1337 zijn.. Nee, echt, júllie hebben we nodig in het bedrijfsleven!
"Maar baas, ik kan het niet maken, want ik moet het in Word doen en niet in het programma dat ik net op mijn vriendloze zaterdag heb geprogrammeerd."
... zegt de Fok!ker om 12:15...quote:Op donderdag 6 april 2006 12:11 schreef Biels het volgende:
Kortzichtige mensen die net UNIX hebben ontdekt en nu denken dat ze 1337 zijn.. Nee, echt, júllie hebben we nodig in het bedrijfsleven!
"Maar baas, ik kan het niet maken, want ik moet het in Word doen en niet in het programma dat ik net op mijn vriendloze zaterdag heb geprogrammeerd."
Een man rijdt over de A12 en hoort op de radio "Er is een spookrijder gesignaleerd op de A12"quote:Op donderdag 6 april 2006 09:41 schreef Cosworth het volgende:
Heel opvallend. Volgens TS is vrijwel elke user in dit topic een n00b ( :’) ), en is alles van Microsoft kut. Terwijl de hele wereld zo ongeveer Microsoft gebruikt (afgezien van wat grafisch ontwerpers) en juist TS degene is die zijn bestanden niet kan versturen.
Dat jij je nou met een minderheid ergert aan dingen die andere mensen niet storen wil niet zeggen dat het een kutprogramma is. Dat wil zeggen dat jij een nerd bent.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:13 schreef pelleke het volgende:
[..]
... zegt de Fok!ker om 12:15...![]()
Programmeer je toch ff een convertertje?
Non-argument, nooit gezegd willen zeggen dat Word kwalitatief gezien zuigt.
En ja, ik lees pas net dat ik je verkeerd begrijp.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:14 schreef Biels het volgende:
[..]
Dat jij je nou met een minderheid ergert aan dingen die andere mensen niet storen wil niet zeggen dat het een kutprogramma is. Dat wil zeggen dat jij een nerd bent.![]()
Weer kort door de bocht.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:14 schreef Biels het volgende:
[..]
Dat jij je nou met een minderheid ergert aan dingen die andere mensen niet storen wil niet zeggen dat het een kutprogramma is. Dat wil zeggen dat jij een nerd bent.![]()
quote:Op donderdag 6 april 2006 11:51 schreef Metro2005 het volgende:
Hier heb je de utlieme tekstverwerker:
[afbeelding]
[LOL-modus]Goed lezen is ook belangrijk. Een goeie webbrowser is net zoiets als een goeie writer[/LOL-modus]quote:Op donderdag 6 april 2006 12:15 schreef Biels het volgende:
[..]
En ja, ik lees pas net dat ik je verkeerd begrijp..
Zoiets noemt men een 'de facto standaard'.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:28 schreef faberic het volgende:
Eindelijk een goede reactie. In theorie is word formaat geen standaard. Maar in de praktijk wel. Dat is m'n punt eigenlijk.
Nerds zijn mensen die een bepaalde keuze maken? Wat voor keuze? Programmeren in je vrije uurtjes? Real-life contact schuwen? Een sexloos leven leiden?quote:Op donderdag 6 april 2006 12:18 schreef pelleke het volgende:
[..]
Weer kort door de bocht.
Nerd = iemand die een bepaalde keus maakt. (* pelleke included)
Irritante kutmongool = een wanabe-nerd die zich wel ergert aan de andere groep mensen en de programma's die ze gebruiken.
Wederom nooit gezegd dat Word kut is, en dat ik me erger aan haar gebruikers.. Verder volkomen gelijk. meningsverschil != ergernis
Ait. Hier wijken onze definities van Nerds duidelijk uit elkaar; ik heb niks tegen Word, of wat voor andere commerciele fijn werkende programma's dan ook, als veel mensen ze fijn vinden, heb ik ze geprobeerd. Ook heb ik niks tegen de mensen die mij voor gek verklaren als ik mezelf geen nerd noem. (En ja, 1 enkel voorbeeld is geen kloppend bewijs, maar ik vind mensen die zich openlijk en serieus ergeren aan de kwalitatieve inhoud van software van o.a. microsoft inderdaad een stel kutmongolen.)quote:Op donderdag 6 april 2006 12:30 schreef Biels het volgende:
[..]
Nerds zijn voor míj mensen die er zo heilig van overtuigd zijn dat het programma dat zij gebruiken ongeveer 435 keer zo goed is als het programma dat de mainstream gebruikt.
En dat zal het ook best zijn trouwens, want er zijn altijd wel programma's die precies doen wat jij nodig hebt. Dat de programma's van Microsoft nou precies doen wat de rest van de wereld nodig heeft, daar gaan we maar even aan voorbij.
En dan noem je míj kort door de bocht?
quote:Van Dale woordenboek
hu·mor (de ~ (m.))
1 situatie of uitspraak die vrolijke verbazing en gelach opwekt
nuff said.quote:
TRU is beter denk ik, daar gaat het altijd nergens overquote:Op donderdag 6 april 2006 12:49 schreef Cosworth het volgende:
Mensen die zo dom zijn als TS, en zulke grote oogkleppen ophebben, zouden eigenlijk alleen maar toegang mogen hebben tot ONZ...
quote:Op donderdag 6 april 2006 12:44 schreef pelleke het volgende:
[..]
maar ik vind mensen die zich openlijk en serieus ergeren aan de kwalitatieve inhoud van software van o.a. microsoft inderdaad een stel kutmongolen.)
Slotje.quote:Mijn standpunt: Microsoft heeft veel ruk-software
Tussen uitgelachen worden of humoristisch zijn zit een verschil. Misschien weet jij dat niet, maar sommige dingen (interpretatie) kun je nou eenmaal niet in de Van Dale, maar alleen buiten vinden.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:48 schreef pelleke het volgende:
nuff said.
* pelleke schreef:quote:Op donderdag 6 april 2006 12:48 schreef HeatWave het volgende:
Microsoft een stelletje kutmongolen.
Ja hoor, je verdient in deze wereld natuurlijk miljard na miljard als je een kutmongool bent..
Ga eens naar buiten ofzo..
Noemt zich een mod; ga eens posts lezenquote:maar ik vind mensen die zich openlijk en serieus ergeren aan de kwalitatieve inhoud van software van o.a. microsoft inderdaad een stel kutmongolen
MIjn forum niet, ik ben hier gewoon userquote:Op donderdag 6 april 2006 12:50 schreef pelleke het volgende:
[..]
* pelleke schreef:
[..]
Noemt zich een mod; ga eens posts lezen
quote:Op donderdag 6 april 2006 12:50 schreef HeatWave het volgende:
TRU is beter denk ik, daar gaat het altijd nergens over.
Op elk ander forum zien (bij mijn weten) de posts er ongeveer hetzelfde uit hoor...quote:Op donderdag 6 april 2006 12:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
MIjn forum niet, ik ben hier gewoon user.
Anders kunnen die makers van het tijdschrift niet in Publisher plaatsen natuurlijkquote:Op donderdag 6 april 2006 10:10 schreef nietzman het volgende:
Mensen bij een tijdschrift die alleen met word en wordperfectbestanden om kunnen gaan!![]()
![]()
.
Koester dan haat tegen die amateurs, prutz0r.
* pelleke joins. Tabee makkers.quote:
Jij moet niet denken dat je dingen weet. Je moet gewoon lekker achter je PC blijven zitten en je druk maken over de grote boze buitenwereld.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:52 schreef pelleke het volgende:
[..]
Op elk ander forum zien (bij mijn weten) de posts er ongeveer hetzelfde uit hoor...
quote:Op donderdag 6 april 2006 12:54 schreef pelleke het volgende:
(En ik vind Word best OK.)
quote:Hoe kan je nou alleen word accepteren als bekend tijdschrift? Dat is toch het meest onhandelbare formaat?
quote:ik heb me voorgenomen nooit meer ook maar iets in de vorm van .doc te accepteren
quote:De monopolie van Word zit me eigenlijk nog veel meer dwars dan van Windows zelf.
Dus ik lees 1 post van je verkeerd, de rest was ook gewoon domme bagger hoorquote:Op donderdag 6 april 2006 12:52 schreef pelleke het volgende:
[..]
Op elk ander forum zien (bij mijn weten) de posts er ongeveer hetzelfde uit hoor...
quote:Op donderdag 6 april 2006 12:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
TRU is beter denk ik, daar gaat het altijd nergens over.
Ja, dat zag ik later ook. Maar ik ben te lam om het te wijzigen.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:43 schreef pelleke het volgende:
[..]
Jah, maar dat waren niet mijn kwoots! Gij vlegel!
Als er iemand is die zich niet aan standaarden houdt dan is het ms wel.. Kijk maar naar IE! Kom op zeg, standaardenquote:Op woensdag 5 april 2006 17:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, leuk dat je alternatief wil zijn, maar dan moet je dus ook niet miepen op mensen die standaarden wel handig vinden.
Zal best, maar ze hebben 95% van de browsermarkt in handen, ik zou me voor die 5% alternatievelingen ook niet echt druk maken of mijn site wel werktquote:Op donderdag 6 april 2006 16:52 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Als er iemand is die zich niet aan standaarden houdt dan is het ms wel.. Kijk maar naar IE! Kom op zeg, standaarden![]()
Dat is een heel andere discussie, maar echt netjes vind ik het niet..quote:Op donderdag 6 april 2006 16:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zal best, maar ze hebben 95% van de browsermarkt in handen, ik zou me voor die 5% alternatievelingen ook niet echt druk maken of mijn site wel werkt.
Toch wel: MS had ook hun standaard kunnen publishen zodat andere browsers zich daar netjes aan houden.quote:KWOOT: Op donderdag 6 april 2006 17:01 schreef stFz het volgende:
Wat ben jij nou voor computer pauper? Toch niet MS zn schuld dat een ander bedrijf vraag om een document in hun formaat
Tevreden devvers.quote:Op donderdag 6 april 2006 17:04 schreef pelleke het volgende:
[..]
waarover devvers tevreden kunnen werken
En dus zwijgen we 'm maar dood?quote:Op donderdag 6 april 2006 17:34 schreef faberic het volgende:
Mm dit topic is weer nieuw leven in geblazen.
[,,,] ... hebben geen recht van spreken ... [...]
klaar.
Er is geen enkele fatsoenlijke webdesigner die Dreamweaver gebruikt. Een website die W3C-complient is, is namelijk niet de enige standaard voor een goede website, vooral als het op optimalisatie en laadtijden aankomt.quote:Op donderdag 6 april 2006 17:24 schreef pelleke het volgende:
Hmm... ouwe koeien uit de spreekwoordelijke zure sloot. Maargoed, ik probeer even een neutral-mind te pakken.
Misschien heb je gelijk. Dreamweaver is een noemenswaardige standaard? Dan heb je gelijk: het is fantastische software, met genoeg zeik-users die zeiken over feiten die teweeg worden gebracht door de populariteit. Maar dreamweaver houdt zich dan ook meestal netjes aan de W3C-standaard, especially voor users die het programma een beetje kennen is het niet moeilijk om een W3C-complient-website in elkaar te flanzen.
Mijn kritiek is dat Microsoft zich geroepen zou moeten voelen om met een heldere en duidlijke standaard te komen waarmee men hun software moet interpreteren (lees: websites bouwen.). Okee, er bestaat een DOM van microsoft (die is ook vrij populair) maar daar is het meeste ook wel mee gezegd. Grote problemen worden nu opgelost met technieken die onverantwoord zijn en die bovendien d.m.v. trial and error zijn uitgevogeld.
Ja, want dan kan je immers niet goed oordelen of een programma wel of niet goed werkt.quote:Ook de meeste kutreacties hier van die aard zullen wel van mensen zijn die illegaal downloaden. Dat heb je in feite geen recht van spreken dus mag je die reacties voor je houden
Dat slaat nergens op. Het gaat mij erom dat mensen die roepen dat je word moet gebruiken (en er dus voor moet betalen) die er zelf niet voor betalen, geen recht van spreken hebben. Dat is volkomen logisch.quote:Op donderdag 6 april 2006 17:38 schreef Biels het volgende:
[..]
Ja, want dan kan je immers niet goed oordelen of een programma wel of niet goed werkt..
De allergrootste onzin ooit, en dat weet je. Dat 'ook' de laadtijd van een website en meer van die dingen belangrijk zijn is voor mij geen enkele reden om geen dreamweaver te gebruiken. Ik weet overigens niet of je bewust bent van het feit dat de complete website van Adobe met macromedia-tools is geschreven. (Een van de miljoenen voorbeelden noemende.) Als dat niet door een zelfrespecterend fatsoenlijk webdesigner is gebeurd, dan is voor mij nu volkomen duidelijk dat wij echt op twee totaal verschillende manieren denken.quote:Er is geen enkele fatsoenlijke webdesigner die Dreamweaver gebruikt.
quote:Op donderdag 6 april 2006 17:41 schreef faberic het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Het gaat mij erom dat mensen die roepen dat je word moet gebruiken (en er dus voor moet betalen) die er zelf niet voor betalen, geen recht van spreken hebben. Dat is volkomen logisch.
Sorry, kom nou alsjeblieft eens met een argument dat ook slaat op bijbehorende tekst. Het gaat TS erom dat jij niet voor die software betaalt, dus dat beetje qua waardering niet hebt opgebracht. Bovendien hebben mensen die het haten en er nooit voor betaald hebben idd geen recht van klagenquote:Op donderdag 6 april 2006 17:47 schreef Biels het volgende:
[..]
![]()
![]()
. Wat ben jij ongelooflijk bekrompen. Wat zal het nou uitmaken of iemand het wél of níet heeft betaald? Het eindproduct is hetzelfde, de ervaring is hetzelfde, en ze zeggen niet dat jíj het moet kopen. Ze zeggen dat je het moet gebruiken.
Waar staat dat dan?quote:Oja, en hoe kom je erbij dat wij er allemaal niet voor betaald hebben?
Dat weet ik niet. Bij mij op school wordt altijd uitgelegd dat Dreamweaver eigenlijk niet gebruikt moet worden voor professionele websites, omdat scripten gewoon veel beter gaat met een normale editor. Dreamweaver voegt bovendien ontzettend veel onnodige code toe waardoor een website onnodig trager wordt.quote:Op donderdag 6 april 2006 17:43 schreef pelleke het volgende:
[..]
De allergrootste onzin ooit, en dat weet je. Dat 'ook' de laadtijd van een website en meer van die dingen belangrijk zijn is voor mij geen enkele reden om geen dreamweaver te gebruiken. Ik weet overigens niet of je bewust bent van het feit dat de complete website van Adobe met macromedia-tools is geschreven. (Een van de miljoenen voorbeelden noemende.) Als dat niet door een zelfrespecterend fatsoenlijk webdesigner is gebeurd, dan is voor mij nu volkomen duidelijk dat wij echt op twee totaal verschillende manieren denken.
Tuurlijk wordt elk programma met t&e gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat je een hele hoop gezeik zou voorkomen als je gewoon met een heldere guide komt die aangeeft 'hoe een website gebouwd moet worden voor een goede weergave in IE'...
quote:Waar staat dat dan?
quote:Ook de meeste kutreacties hier van die aard zullen wel van mensen zijn die illegaal downloaden.
Huh?!? Dreamweaver en garbagecode? Dat staat ongeveer tegenover elkaar. (Tenzij jij niet eens een DTD in je sites wil verwerkenquote:Op donderdag 6 april 2006 17:51 schreef Biels het volgende:
[..]
Dreamweaver voegt bovendien ontzettend veel onnodige code toe waardoor een website onnodig trager wordt.
Het is een beetje als Word en Microsoft producten. Makkelijk te gebruiken, het doet wat je wilt, maar als je goed zoekt vind je zo betere alternatieven.
Wou je je eigen reacties dan kutreacties noemen?quote:
Bij ons krijg je zowat een gratis nekschot als je gaat voorstellen sites met drekweaver te bouwenquote:Op donderdag 6 april 2006 17:51 schreef Biels het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Bij mij op school wordt altijd uitgelegd dat Dreamweaver eigenlijk niet gebruikt moet worden voor professionele websites, omdat scripten gewoon veel beter gaat met een normale editor. Dreamweaver voegt bovendien ontzettend veel onnodige code toe waardoor een website onnodig trager wordt.
Microsoft is de W3C begonnen of had er in ieder geval een groot aandeel inquote:Op donderdag 6 april 2006 16:58 schreef pelleke het volgende:
Dan hebben ze 't slecht geregeld; 95% (overigens maar 60) van hun browsers, en een of andere andere organisatie die de standaard heeft bedacht! Maf hoor...
Ik ben trouwens benieuwd hoe veel contact Microsoft en W3C hebben over dit soort zaken...
Maar ik doe dan ook geen échte informaticaquote:Op donderdag 6 april 2006 19:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Bij ons krijg je zowat een gratis nekschot als je gaat voorstellen sites met drekweaver te bouwen.
Ik gebruik dreamweaver daarom ook alleen maar in de code view.quote:Op donderdag 6 april 2006 19:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Bij ons krijg je zowat een gratis nekschot als je gaat voorstellen sites met drekweaver te bouwen.
quote:Op woensdag 5 april 2006 17:01 schreef faberic het volgende:
[..]
Nee man dat programma is nog meer bagger. Geen WYSIWYG meer voor mij
Waar baseer je dat nou weer in godesnaam op...quote:Op woensdag 5 april 2006 17:32 schreef Shiny_Diamond het volgende:
sjongejonge...
als microsoft er niet was geweest had jij nu niet zo'n mooie linux omgeving om mee te werken, die je gratis van het internet kon downloaden. Dankzij Microsoft is de gehele computer revolutie opgestart en flink opgesneld...
En jij durft mensen n00bs te noemen...
Hello world?quote:Op donderdag 6 april 2006 17:36 schreef Biels het volgende:
[..]
Oja, en trial en error. Noem jij eens één programma dat in 1 keer goed geschreven is.
Ik kan prima mn pagina's stylen met het prachtige pakket gedit...quote:Op donderdag 6 april 2006 17:54 schreef pelleke het volgende:
[..]
Huh?!? Dreamweaver en garbagecode? Dat staat ongeveer tegenover elkaar. (Tenzij jij niet eens een DTD in je sites wil verwerken) Bovendien is scripten idd makkelijker voor coders, maar designers krijgen nooit zulke makkelijke tidy code met een ander pakket.
quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 | \usepackage{a4} \begin{document} \section*{Excitement and Hard Maths} Quotation marks are inserted into text using ` for open quotes, and ' for close quotes. If double quotes are needed you just type two single quotes --- ``This is a quotation,'' he said. Notice that you can produce different length dashes by typing one, two and three hyphens. Between hyphenated words use just one inter-word hyphen. Two hyphens are often used for number ranges (23--45). Three hyphens are used a bit like semicolons --- you know the sort of thing. \LaTeX\ always puts extra space after a full stop like this. To prevent the extra gap occuring in the middle of a name you insert a tie like this (Mr.~Jones). This is a bit of prose which is gently building up to the excitement of an equation. \begin{eqnarray} y&=&ax^{2}+bx+c \nonumber\\ E&=&mc^2 \nonumber\\ {\delta y \over \delta x} &=& {{a\over b}\over c} \end{eqnarray} \noindent Don't worry too much if it looks complicated, the main purpose was to give an \emph{idea\/} of the quality of maths which \LaTeX\ can produce. Let's look at a rather simpler formula. Subscripts are written \( x_{2y} \) and superscripts are written \( x^{2y} \). These are both in-line formulae. \section*{Conclusions} This example illustrates a number of \LaTeX\ features. By comparing the original and the processed text you should be able to see \begin{enumerate} \item How to open and close both single and double quotes. \item How to produce dashes and what they look like. \item How to typeset Ms.~Smith. \item How to produce subscripts and superscripts. \item How to emphasize a section of text \emph{like this}. \item How to produce a numbered list of things. \end{enumerate} \end{document} |
... grapje zeker..quote:Op donderdag 6 april 2006 21:54 schreef HenryHill het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Dus. Ik zie geen reden om Word te gebruiken![]()
Oh, en ik was nog vergeten te vertellen dat je een soort van compiler nodig hebt om het hele spul naar PostScript-formaat te krijgen, zodat je het kan printen. En als ik me niet vergis, heb je hier 2 van die compilers voor nodig.quote:
WTF doe jij met je pc dan joh?quote:Op woensdag 5 april 2006 16:58 schreef faberic het volgende:
...waar je na 10 pagina's uit moet kijken voor crashes...
Lijkt me echt hèt programma om mee te gaan werken! Die flexibiliteit, die gebruiksvriendelijk interface... ik denk dat ik verliefd ben gewordenquote:Op donderdag 6 april 2006 22:12 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Misschien moet je eens proberen of je baas / docent ervoor te paaien is om LaTeX te gebruiken als formaat voor je verslagen e.d.?
Het lijkt wel alsof je het serieus meent! Een tekstverwerker met 20 pagina's tekst (= hooguit 100kb plat, MS memory consumption factor not included) en een e-mailprogrammaatje, en dan juichen dat jouw 3 GHz bak met 1 GB intern niet crasht?quote:Op donderdag 6 april 2006 22:18 schreef babba het volgende:
[..]
WTF doe jij met je pc dan joh?
Ik heb op m'n stage het grootste deel van de dag Word met +/- 20 pagina's aan tekst + Outlook open staan. Nog geen enkele crash gehad
* babba denkt dat faberic nog in het Win98 tijdperk leeft...
Ieder zijn ding. Word werkt bij mij ook sneller dan LaTeX... Maar je hebt nou eenmaal hardcoders en wysiwygers, dat verschil kan je echt niet ontkennen.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:58 schreef X_X het volgende:
[..]
Lijkt me echt hèt programma om mee te gaan werken! Die flexibiliteit, die gebruiksvriendelijk interface... ik denk dat ik verliefd ben geworden![]()
Wat ik goed vind, is dat een LaTeX document automatisch een consistente structuur heeft. Iets wat je met een WYSIWYG-programma als Word snel verkeerd doet (de ene keer iets waar nadruk op ligt vet, de andere keer cursief etc).quote:Op donderdag 6 april 2006 23:55 schreef pelleke het volgende:
[..]
Ieder zijn ding. Word werkt bij mij ook sneller dan LaTeX... Maar je hebt nou eenmaal hardcoders en wysiwygers, dat verschil kan je echt niet ontkennen.
Sterker nog, mijn PC crashed nooit, ik heb het sinds dat Windows 2000 één keer meegemaakt en dat kwam door een driverquote:Op donderdag 6 april 2006 23:54 schreef pelleke het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof je het serieus meent! Een tekstverwerker met 20 pagina's tekst (= hooguit 100kb plat, MS memory consumption factor not included) en een e-mailprogrammaatje, en dan juichen dat jouw 3 GHz bak met 1 GB intern niet crasht?
![]()
Nouja het lijkt me dat ze wel een policy hebben hoe om te gaan met .doc'jes.quote:Op vrijdag 7 april 2006 00:10 schreef Tijn het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom een tijdschrift uberhaupt per se bestanden wil met stijlelementen. Je zou zeggen dat ze juist meer prijs stellen op platte tekst, zodat ze het makkelijker in de huisstijl van hun blad kunnen integreren.
\begin{center}quote:Op woensdag 5 april 2006 17:38 schreef speknek het volgende:
Ja nee, LaTeX is fijn, ben je een uur bezig om iets te centreren.
En jij denkt dat de gemiddelde Schoevers-secretaresse daar mee overweg kan?quote:
\r\n werkt dan ook op elke serverquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:21 schreef synthesix het volgende:
Overigens heb je ook in plain text geen standaard, omdat newlines bijv. niet overal hetzelfde zijn,
windows heeft bijv. carriage return + line feed nodig, terwijl *nix alleen line feed gebruikt, en osx alleen carriage return..
Ik vraag me af of je wel over MS moet klagen.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:58 schreef faberic het volgende:
Hoe kan het nou zijn dat je alleen met zo'n verbaggerd klote programma waar je na 10 pagina's uit moet kijken voor crashes tekst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |