Op dezelfde manier dat Clarke zowel Legge als Pastorelli een oor aannaaide, door er constant zo dicht achter te blijven rijden, dat Legge een drive-through kreeg.quote:Op zondag 21 mei 2006 22:05 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Grrr en die regel van niet blokkeren is ook idioot. Ik kan het prima begrijpen op een stratencircuit, maar hier verpest het gewoon de race voor een aantal rijders, waaronder Junquera.
Ik vraag me ook af waarom Bourdais met zo'n regel als hulp achter die Almendinger blijft plakken. Als je zo dominerend kan rijden moet je er dan ook voorbij gaan lijkt me.
Inderdaad, Sam was de snelste. Zijn 228 m/hr is echter nog veel langzamer als het record dat pa Luyendyk nog steeds op zijn naam heeft staan. Was hij zoveel sneller, of zijn er in de loop der jaren aanpassingen doorgevoerd aan auto's en/of motoren?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:19 schreef Rhinestone het volgende:
Ik heb serieus geen idee hoe Arie Jr. het de afgelopen week gedaan heeft.
Maar Hornish Jr. gaat wel weer duidelijk pole pakken morgen.
Is er iemand die tijd heeft voor een mooie OP voor de Indy500? Ik zit op m'n werk dus dat gaat helaas niet lukken.quote:
INDIANAPOLIS - Vorig jaar faalde hij nog, maar dit jaar kan Arie Luyendijk junior in de voetsporen treden van zijn beroemde vader. De jonge Luyendijk heeft zich gekwalificeerd voor de beruchte Indy 500, de jaarlijke autorace op het circuit van Indianapolis in de Verenigde Staten.
Arie Luyendijk senior won de vermaarde snelheidsrace twee keer. Arie junior zal in zijn debuut met bescheiden ambities van start gaan. Hij mag komende zondag vertrekken vanaf de elfde startrij. De Nederlander reed de 31e kwalificatietijd met een gemiddelde van 348,2 kilometer per uur over vier ronden.
Dat was heel wat langzamer dan Sam Hornish. De Amerikaanse coureur veroverde poleposition met een snelheid van 368,5 kilometer per uur.
Kijk gewoon eens even op www.cart.com zou ik zeggen...quote:Op maandag 22 mei 2006 12:56 schreef SimtekF1 het volgende:
Heeft iemand nog een beetje mooie foto's van Pastorelli en Zwolsman in hun Champcar?
Je heb echt niks gemist...quote:Op maandag 5 juni 2006 00:47 schreef Vitalogy het volgende:
Ik heb niet gekeken.
heb er niet eens meer aangedacht, ik ga zo wel ff studio voetbal afkijkenquote:Op maandag 5 juni 2006 00:52 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Ik ook, ik heb het opgenomen en na de voetbal gekeken.
god straft meteenquote:Op maandag 5 juni 2006 09:06 schreef 4-elements het volgende:
Bah, in mijn tv-gids stond 23:30. Maar toen was er geen enkele wagen te zien, alleen stom gevoetbal. Daar zit ik niet op te wachten!
Echt dikke shit hoor. Ik had het opgenomen, had gelukkig wel gezien dat tennis uitliep. (Kent eurosport geen picture in picturequote:Op maandag 5 juni 2006 00:46 schreef NY_Giant het volgende:
Pfff, wat een deprimerende race was dit... Het tennis liep uit en dus startte de uitzending toen de race al halverwege was. Het finishen van winnaar Bourdais gebeurde tijdens de reclame. Ja hoor, lekker handig Eurosport. Verder was de commentator ook zeer deprimerend, maar hij had nog wel gelijk ook. Op deze manier stelt Champcar niet veel meer voor. IRL en Champcar moeten echt zo snel mogelijk samengaan.
Van de race zelf was eigenlijk niet veel te zien en het commentaar ging ook meer over zaken rondom de Champcar dan over de race zelf. Commentator bood nog wel enkele keren zijn excuses aan, omdat Eurosport de race in de soep had laten lopen. Wel grappig was dat hij zei: "En het is natuurlijk allemaal mijn schuld... Nou, dus niet!" Hij was duidelijk pissed.
O ja, er finishten slechts 10 wagens, waarvan Zwolsman en Pastorelli de laatste twee waren. Maar goed, het was ook hun eerste keer op een oval.
Ehmm mag ik vragen hoe je naar IRL kijkt in nederland ?quote:Op maandag 5 juni 2006 13:22 schreef Rhinestone het volgende:
Ik had nieteens zin meer op CART te kijken gisteravond. Me TV deed weer eens raar en bovendien hoorde ik al dat tennis uitliep. Ik heb maar fijntjes IndyCars gekeken, dat was nog eens een fethe race, zoals CART/IRL hoort te zijn![]()
Cool, champ car in assenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:49 schreef Gijsje het volgende:
Het seizoen is nog niet afgelopen maar volgende jaar lijkt het een mooi jaar te worden, Assen lijkt in de race om een wedstrijd te organiseren. Dat zal dan ergens in September gaan gebeuren, goed voor Champcar en goed voor de Nederlandse autosport.
Ook Paul Stoddart denkt er hard over om een nieuw Champcar team te starten, Stoddart wilde begin dit jaar een startbewijs voor de nieuwe F1 van 2008 bemachtigen. Dit ging echter niet door, nu zit Stoddart erover te denken om een Champcar team te starten.
Zondag avondquote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:52 schreef Atreidez het volgende:
Morgenavond? Is de race van Edmonton op zaterdag?
Precies, alle dagen zaterdagquote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:14 schreef Gijsje het volgende:
Vakantie zekermijne zit er alweer een weekje op
18 deelnemers, soms 17. Als er in de eerste bocht al 4 uitvallen....quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:13 schreef NY_Giant het volgende:
Klinkt allemaal wel leuk, maar het wordt gewoon tijd voor het samengaan van Champcar en IRL. Als ik die Champcar zie op Eurosport word ik daar toch niet echt vrolijk van en volgens mij de Amerikanen zelf ook niet.
18 - 4 is 14quote:Op vrijdag 21 juli 2006 22:12 schreef mikezwet het volgende:
[..]
18 deelnemers, soms 17. Als er in de eerste bocht al 4 uitvallen....![]()
let maar op dan doen ze net of ze er helemaal live bij zijnquote:Op zondag 30 juli 2006 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Eurosport bedankt.
De race is al drie kwartier bezig en over een kwartier gaan ze het pas uitzenden.
Ongetwijfeld... lekker dan.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:30 schreef WEST het volgende:
[..]
let maar op dan doen ze net of ze er helemaal live bij zijn![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 30-07-2006 23:50:52 ]Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
bronquote:Cristiano da Matta suffered severe head injuries Thursday after striking a deer during Champ Car testing at Elkhart Lake, Wis.
The 32-year-old Brazilian was airlifted to Theda Clark Medical Center hospital where he underwent surgery Thursday night. His condition was critical.
“After arriving at Theda Clark Medical Center, a head CT scan showed Cristiano had suffered a subdural hematoma," stated Dr. Chris Pinderski, Champ Car Director of Medical Affairs. "He was urgently taken to the operating room for surgical removal of the hematoma and is now being observed in the intensive care unit.”
The next 24 hours will be crucial for the 2002 CART champion as doctors try to reduce the swelling in his brain.
According to an eyewitness, da Matta was heading for Turn 6 at Road America when the deer ran out in front of him and struck the right front of his RuSPORT Lola. The deer caromed into the cockpit as da Matta smashed into the tire barrier with his foot still planted on the throttle.
Safety crews extracted him on a backboard and applied an oxygen mask as he was taken to a helicopter.
In the wake of the crash, RuSPORT announced that Justin Wilson and the No. 9 team will not participate in the final day of Champ Car testing at Road America.
Known as "Shorty," the good-natured veteran was coming off his first podium of the season, a second place last Sunday at San Jose.
bronquote:ChampCars: vierde zege Allmendinger, Bourdais furieus
A.J. Allmendinger heeft in Denver zijn vierde seizoenszege in de ChampCar World Series geboekt. In een spraakmakende race bleef de Amerikaan Bruno Junqueira en debutant Dan Clarke voor. Tweevoudig kampioen Sebastien Bourdais leek in de laatste ronde nog de tweede plaats af te pakken van Paul Tracy, maar de Canadees remde veel te laat en ramde de Fransman uit de race. Tracy, die al 'onder voorbehoud' mocht rijden na een incident tijdens de race in San Jose, hangt nu een schorsing van drie races boven het hoofd. Beide heren werden nog wel als zesde en zevende geklassificeerd. Charles Zwolsman reed lange tijd rond in de top acht, maar werd uiteindelijk tiende. Nicky Pastorelli zag de finishvlag niet.
Bij de start van de race verzilverde Bourdais zijn pole-position. De Fransman werd gevolgd door Allmendinger, Wilson en Junqueira. Alex Tagliani remde te laat en reed tegen Paul Tracy aan. Tracy spinde en moest de race vanaf de laatste plaats hervatten, terwijl de race voor Tagliani voorbij was. Saillant detail aan dit incident: in San Jose kwam het tot een handgemeen tussen beide coureurs, nadat Tracy Tagliani de race uit had gebeukt. Om die reden kreeg Tracy een voorwaardelijke schorsing aan zijn broek. Dit zou nog een niet onbelangrijke rol gaan spelen in het vervolg van de race in Denver.
Na de start loopt Bourdais langzaam weg bij Allmendinger. Het vreemde feit doet zich voor dat de hardere Bridgestone-banden meer grip hebben en dus sneller zijn dan de zachtere variant. Bourdais is begonnen op de harde compound, net als Justin Wilson, terwijl Allmendinger en Tracy zijn begonnen op de zachte banden. Tot zijn eerste pitstop kan Bourdais de leiding dus makkelijk vasthouden. Na zijn eerste stop krijgt de regerend ChampCar-kampioen het echter moeilijk. Hij stapt over naar de zachtere banden (elke coureur moet verplicht een stint met de zachtere banden rijden) en wordt al snel bijgehaald door Allmendinger, Wilson en Tracy, die allen op de harde banden rijden.
Tracy heeft op dat moment een indrukwekkende inhaalrace gereden vanuit het achterveld en kan het tempo van de leiders makkelijk volgen. Doordat Bourdais Allmendinger duidelijk ophoudt, kunnen Wilson en Tracy aansluiten. Na een ronde of vijf tegen de achtervleugel van Bourdais te hebben aangekeken, haalt Allmendinger de Fransman beheerst in. Tracy heeft ondertussen hetzelfde gedaan bij Wilson. Tracy loopt ook snel in op Bourdais en probeert halverwege de race de Fransman in te halen. Dit mislukt echter en hij valt terug tot achter Wilson. Bourdais krijgt het op zijn zachte banden echter steeds zwaarder en verliest al snel zijn tweede plaats aan Wilson en ziet daarna ook Tracy eenvoudig langszij komen.
Als de Fransman besluit dat het genoeg is geweest en naar de pits komt voor de harde compound banden, is het al te laat en is zijn achterstand op leider Allmendinger te groot. Justin Wilson, die zijn laatste stint op de zachte banden rijdt, kan hij echter wel snel inhalen, waardoor hij opschuift naar de vierde plek. Als teamgenoot Bruno Junqueira hem er een paar ronden voor het eind langs laat, heeft Bourdais zelfs weer een podiumplek in handen. Het lot lijkt Bourdais dan gunstig gezind, want Paul Tracy moet erg zuinig rijden om de finish nog te halen met de hoeveelheid brandstof die de Canadees nog aan boord had.
In de allerlaatste ronde zit Bourdais in de staart van Tracy en passeert hem buitenom op het laatste rechte stuk. De Fransman is de Canadees al duidelijk voorbij als hij de laatste bocht instuurt. Tracy remt echter veel en veel te laat en knalt vol in de zijkant van de tweevoudig kampioen. Voor beiden is de race voorbij. Bourdais, die zo waardevolle punten verliest aan racewinnaar Allmendinger, is woedend en gaat verhaal halen bij Tracy. Bijna komt het tot een handgemeen, maar Bourdais en Tracy weten zich nog net te beheersen. Voor Bourdais is het vooral een gemiste kans, maar voor Tracy zal dit ongeluk waarschijnlijk zwaardere gevolgen hebben.
Zoals gezegd reed de Canadees namelijk met een voorwaardelijke schorsing boven zijn hoofd. Aangezien dit ongeluk duidelijk te wijten is aan de Canadees, staat hem nu hoogstwaarschijnlijk een schorsing van enkele races boven het hoofd. Zo kwam er een tumultueus einde aan een mooie race. Charles Zwolsman leek aanvankelijk goed mee te doen en reed lange tijd in de top acht rond, maar moest uiteindelijk genoegen nemen met de tiende plek. Nicky Pastorelli zag de finishvlag niet in Denver.
In het kampioenschap blijft Sebastien Bourdais leiden voor A.J. Allmendinger. De Fransman heeft 275 punten gescoord en heeft nog een voorsprong van 32 punten op zijn Amerikaanse rivaal. Justin Wilson staat derde op drie punten van Allmendinger. Zwolsman en Pastorelli staan vijftiende en zeventiende met respectievelijk 101 en 53 punten. De volgende race in de ChampCar World Series zal op 27 augustus gereden worden op het Circuit Gilles Villeneuve in Montreal (Canada), waar ook de Formule 1 rijdt. Formule1Wereld.nl zal u natuurlijk op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen in de strijd om de titel in de ChampCar World Series.
Eeh, het was dat hij tegengehouden werd op Spa in 98, anders had Coulthard wel een Duitse vuist op zijn Schotse aangezicht gehad, denk ik.quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:17 schreef Spooky4u het volgende:
Ik heb Schumi nog nooit op de vuist zien gaan hoor!
bronquote:ChampCars: reacties na de race
De ChampCar Grand Prix van Denver van gisteravond was een hectische wedstrijd. A.J. Allmendinger pakte er op dominante wijze zijn vierde seizoenszege, maar de meeste aandacht ging uit naar de botsing tussen Paul Tracy en tweevoudig kampioen Sebastien Bourdais. Bourdais probeerde Tracy in de laatste ronde in te halen en leek daar ook in te slagen, ware het niet dat Tracy compleet zijn rempunt miste en daardoor vol in de zijkant van de Fransman reed. Beide coureurs vielen uit en Bourdais was daar duidelijk niet blij mee. Toen hij verhaal ging halen bij Tracy liep het nog bijna uit tot een handgemeen.
Bourdais en Tracy hebben elkaar in het verleden al vaker dwars gezeten en zijn te betitel als dé aartsrivalen in de ChampCar World Series. Menigmaal kwamen de heren al met elkaar in contact op de baan en vaak was dat de schuld van de altijd agressief rijdende Tracy. Al heeft ook Bourdais zich in het verleden niet onbetuigt gelaten. De duels tussen Tracy, de kampioen van 2003, en Bourdais, de kampioen van 2004 en 2005, zijn dan ook altijd op het scherpst van de snede. Zo ook weer in Denver. Bourdais, die op weg leek naar de tweede plaats, was na afloop van de race woedend op zijn Canadese rivaal.
"Aan het einde van de race haalden we Tracy snel in omdat hij problemen had met de brandstoftoevoer", zei Bourdais na de race. "Hij zat duidelijk in grote problemen, maar dat is nog geen reden om je medecoureurs de baan af te rijden. Ik hoop dat het duidelijk is geworden dat een ronde voor het incident, hij me in de derde bocht ook al eraf wilde beuken. Een ronde later verdedigde hij de binnenlijn op het rechte stuk erg agressief, waardoor ik gedwongen werd om aan de buitenkant op de marbles te rijden. Ik haalde hem in en gaf hem voldoende ruimte in bocht 9 om de bocht te halen. Hij miste echter compleet zijn rempunt en ramde zich zo in de zijkant van mijn wagen."
"Hij rijdt met een voorwaardelijke schorsing en ik hoop dat de wedstrijdleiding doet wat nodig is om deze oneerlijke situatie recht te zetten", gaat Bourdais verder. "Het had een hele goede race voor ons kunnen worden. Na het ongeluk ben ik dan ook naar Tracy toe gegaan om te vragen wat hij in godsnaam aan het doen was. Ik passeerde hem en hij crashte gewoon vol in me. Ik heb hem een duw gegeven, omdat hij daarom vroeg, maar verder ben ik niet gegaan."
Als het aan Bourdais ligt, wordt Tracy dus voor enkele wedstrijden geschorst. Tracy zelf speelde na afloop de vermoorde onschuld en wees met de beschuldigende vinger naar zijn Franse concurrent. Bourdais zou volgens Tracy te veel risico hebben genomen met zijn inhaalactie. "Aan het eind van de race had ik een serieus probleem en kon Bourdais me eenvoudig bijhalen. Hij maakte vervolgens zijn actie op mij in de laatste ronde aan de buitenkant. Als je in het kampioenschap een voorsprong van 35 punten hebt, is het niet nodig zoveel risico te nemen voor slechts 2 punten extra. Om eerlijk te zijn, kan het me verder niets schelen. Hij heeft mij in het verleden al vaak genoeg van de baan gereden, dus ik heb er geen slecht gevoel over dat zoiets gebeurd in de laatste bocht van de laatste ronde van een race."
Vooralsnog is er geen duidelijkheid of Tracy na dit incident enkele wedstrijden wordt geschorst. Daar zal in de loop van deze week ongetwijfeld meer informatie over komen. Wel is het duidelijk dat dit het zoveelste incident is dit jaar waar Paul Tracy bij is betrokken. Bij de vorige race in San Jose raakte de Canadees zelfs slaags met Alex Tagliani, nadat Tracy zijn landgenoot aan had gereden.
Ook voor Charles Zwolsman, die door problemen 'slechts' als tiende eindigde na lange tijd als zevende te hebben rondgereden, viel er genoeg te beleven in Denver. "We beleefden een goede race en waren bezig banden te sparen. Ondanks dat kon ik nog steeds posities goedmaken. We hadden echter een brandje tijdens mijn laatste pitstop. Daarna moest ik weer binnenkomen, omdat ik nog steeds rook kon ruiken en ik er zeker van wilde zijn dat er niks mis was met de auto. Alles was gelukkig goed, maar ik had wel veel posities verloren. We hadden veel hoger kunnen eindigen dan tiende. Het belangrijkste is echter dat er niemand bij de brand gewond is geraakt."
Voor Nicky Pastorelli was de race als snel voorbij. Remproblemen dwongen onze landgenoot zijn wagen in de pits te parkeren. "Tijdens de warm-up hadden we grote problemen met de banden, dus daarom begon ik de race erg rustig. Ik zag echter al snel dat mijn banden het beter uithielden dan die van sommige andere coureurs. Hierdoor konden we tijd goedmaken en er had mogelijk een goed resultaat in gezeten. Ik kreeg echter grote problemen met mijn remmen, waardoor mijn race helaas voortijdig eindigde."
Ik durfde het niet te zeggenquote:Op maandag 14 augustus 2006 19:43 schreef 4-elements het volgende:
Je kan veel zeggen over Tracy, maar het is nooit saai met hem er bij. Zowel op als naast de baan
Ach, ik lag wakker en het boeide me. Dus mag er wel wat aandacht aan besteed worden he.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:58 schreef mikezwet het volgende:
En dit topic is ook weer wat levendiger.
ik doelde ook meer op de baan de ram actiequote:Op maandag 14 augustus 2006 13:57 schreef Spooky4u het volgende:
Dan klopt het toch nog met wat ik zeg?
ik ben op vakantie ja, kan niet overal aan denkenquote:
Gaaf hequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:44 schreef WEST het volgende:
en volgend jaar september in Assen voor de komende 5 jaar![]()
Ja gewoon beekjes op de baan. Hoop dat we nog doorgaan.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:07 schreef WEST het volgende:
tis een beetje nat in Montreal en gelijk maar code rood![]()
Nouja in champcar hebben we ook boxenquote:Op zondag 27 augustus 2006 20:37 schreef MonoSynth het volgende:
Gooi er dan wat autosport doorheen ofzo. Alsof wij vechtsport leuk vinden
ja en het scheelde niet veel of het was in F1 een aantal jaar geleden ook gebeurdquote:Op zondag 27 augustus 2006 20:46 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Nouja in champcar hebben we ook boxen![]()
Jammer dat Eurosport het niet uitzendt, maar 'k snap wel dat de race is uitgesteld. Met zoveel water kun je ook niet meer fatsoenlijk rijden. Het leek op centimeters water op de baan, bijvoorbeeld bij de haarspeld.quote:
Het is met dit weer echt geen doen om te rijden. Je kunt nog wel de beste monsoon-banden gebruiken maar door de spray ziet niemand wat behalve de koploper. Worden races tegenwoordig dan nog een dag uitgesteld trouwens?quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:12 schreef Coelho het volgende:
Typisch Amerikaans: Heb je eindelijk de kans op een spectaculaire race, cancellen ze de boel. M.i. alleen vanwege de achterlijke claimcultuur daar, er is natuurlijk niemand die de verantwoording durft te nemen voor een regenrace...
Niet. De uitzending duurde tot 21:45 en om 21:00 ging het nog minstens een half uur duren voordat ze opnieuw zouden starten, dus hebben ze de uitzending maar helemaal afgeblazen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:40 schreef Damzkieee het volgende:
Euh ik schakel net in, hoelaat gaan we verder?
Kuteurosport, nergens anders op te volgen dan? Internet ofzo?quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:47 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Niet. De uitzending duurde tot 21:45 en om 21:00 ging het nog minstens een half uur duren voordat ze opnieuw zouden starten, dus hebben ze de uitzending maar helemaal afgeblazen.
ja, zeker. Ziet er full-screen op mijn laptopje prima uit (491kbps).quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:04 schreef Damzkieee het volgende:
Goed beeld?
Is dat live dan? Kan je nu alle races live bekijken?quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:03 schreef MonoSynth het volgende:
whoa! videofeed op champcar.ws is nu gratizzzz (maar wel reggen)(nog steeds geen actie btw)
RaceDirector is ook off hoor ik netquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:13 schreef MonoSynth het volgende:
nu is hij ineens currently unavailable
maar je komt er via de link in het nieuws-item op de frontpage.
linkquote:As the rain begins to lighten in Montreal, we will keep you updated on the latest information about the Champ Car Grand Prix of Montreal. Please check back often as updates are anticipated.
bronquote:Champ Car: Nicky Pastorelli scoort punten in Montreal
Nicky Pastorelli heeft een fantastische race gereden in het Canadese Montreal, waar hij als zesde over de finish kwam. Deze zesde plaats is tevens de beste klassering van Pastorelli tot nu toe in zijn Champ Car-carrière, die voor hem negen races geleden begon in Houston.
"Het ging echt heel goed vandaag. Eindelijk is er een keer uitgekomen wat erin zat," aldus Pastorelli vanuit Montreal. "Als de kwalificatie zonder problemen was verlopen, had er misschien nog meer ingezeten. Het team was echter geweldig vandaag. Mede door de vlekkeloze pitstops heb ik dit resultaat neer kunnen zetten."
De race in Montreal, die gisteren vanwege hevige regenbuien werd uitgesteld, werd hervat vanaf de zevende ronde en was spannend van begin tot eind. Gestart vanaf de 15e plaats heeft Pastorelli in de twee uur durende race zijn #8 Papagayo Beach Resort-Curacao/Rocketsports auto naar voren gestuurd. Vandaag was het droog in Montreal, maar de baan was nog vochtig van de stortbuien die gisteren het circuit teisterden. Ondanks de nattigheid, is Nicky Pastorelli gestart op de droog-weer Bridgeston-banden.
In de 34e ronde en rijdend op de vierde plaats, kreeg Nicky via de radio orders om door te rijden, terwijl de rest van het veld een pitstop maakte. Pastorelli heeft een aantal spannende gevechten geleverd met onder andere Clark en Zwolsman, voordat hij zelf in de 44e ronde moest stoppen om te tanken. Na zijn pitstop kwam hij terug in de race op de elfde positie.
In de 50e ronde werden Pastorelli's kansen echter gekeerd. Door een briljante pitstop van het Rocketsports Racing-team kwam hij op de 5e plaats terug in de race. Aangezien de tijd verstreek en de limiet van twee uur in zicht kwam, werd de race afstand terug gebracht van 72 naar 68 rondes. Nicky moest dus 18 rondes zijn hoofd koel houden en geen fouten maken. Dat lukte. Helaas werd hij in de laatste ronde nog ingehaald door Power.
"Natuurlijk is het wel even balen als je iemand zo vlak voor de finish nog voorbij ziet schuiven. Als je vanuit de achterhoede start, ben je snel door je Power2Pass heen. Ik had dus in de laatste ronde niets meer over en Power wel. Daardoor kon hij erlangs. Ik ben echter heel tevreden met dit resultaat. Hopelijk kan ik dit resultaat minimaal evenaren, volgende maand in Elkhart Lake," aldus Nicky. "Voorlopig heb ik nu volop de tijd om me goed voor te bereiden voor de laatste drie races van het seizoen."
De volgende race op de kalender van de Champ Car World is op 24 september 2006 op het circuit Road America in Elkhart Lake.
bronquote:Champ Car: vanaf 2007 op Assen
Afgelopen weekend is bekend gemaakt dat de Champ Car World Series vanaf 2007 vijf jaar te zien zal zijn op het TT-circuit in Assen. De eerste race vindt plaats op 16 september 2007. Ook zullen er Europese races verreden worden in Duitsland en Portugal.
De Champ Car klasse wordt gezien als de Amerikaanse tegenhanger van de formule 1. De serie is de oudste autosport klasse ter wereld en viert binnenkort haar 100-jarig bestaan. "Met deze serie geven we aan dat het TT-circuit ook een volwassen circuit voor de autosport is", zei Jaap Timmer, bestuurslid van de Stichting Circuit van Drenthe.
Voor de Nederlandse fans zou het nog wel eens extra leuk kunnen worden nu Harry Muermans samen met Paul Stoddart (voormalig teambaas van Minardi F1 Team) bezig is een eigen Champ Car team op te zetten. Robert Doornbos wordt al als rijder genoemd, maar zover is het nog niet. "We zijn dat druk aan het onderzoeken. Ik heb al aandeelhouders en sponsors bereid gevonden mee te doen. Het hangt echter af van Paul. Als die niet wil, gaat het niet door.", aldus Harry Muermans.
Gelukkig maar, heb niet eens een huisarts...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:45 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
bron
Je hoeft niet naar de KNO arts sanger.
linkquote:"Cristiano has made excellent progress in the past several days,” said Pinderski. “Although he is still somewhat confused, he is now conversational in both English and Portuguese. Additionally, he has started to walk on his own for short periods of time with minimal assistance. We anticipate that Cristiano will be ready to make the transition to a rehabilitation setting next week."
Prachtig nieuws. En dan straks nog een Nederlands team in de Champ Cars....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:45 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
bron
Je hoeft niet naar de KNO arts sanger.
Ja, dat heb ik gezien.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:33 schreef MonoSynth het volgende:
Met Da Matta gaat het steeds beter! Gelukkig!
[..]
link
Mooi gevechtje....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:21 schreef WEST het volgende:
goed dat het met da matta veel beter gaat![]()
klik
leuk filmpje
Zo willen wij ze zienquote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:21 schreef WEST het volgende:
goed dat het met da matta veel beter gaat![]()
klik
leuk filmpje
Kevin Kalkhoven wil wel maar Tony George heeft een beetje bindings angst. Voor de fans zou het fantastisch zijn natuurlijk, een groot deelnemers veld, meer races (dan nu in champ car) en alle open wheel toppers bij elkaar.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:36 schreef Rory78 het volgende:
Hoe zit het nou precies met komend jaar; komt er nu een fusie met IRL? Gaan er meer teams/coureurs komen?
Die Tony George was er toen de oorzaak van dat de hele zaak op z'n gat ging.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:57 schreef mikezwet het volgende:
Kevin Kalkhoven wil wel maar Tony George heeft een beetje bindings angst. Voor de fans zou het fantastisch zijn natuurlijk, een groot deelnemers veld, meer races (dan nu in champ car) en alle open wheel toppers bij elkaar.
Voor ons eurosport kijkers is het ook een mooi voordeel omdat we nu bijna nooit iets van IRL zien.
Het ligt er natuurlijk aan wat je onder "echt racen" verstaat. Een ovaltje op zijn tijd is wel eens leuk. Maar juist het feit dat ovalraces zo crashgevoelig zijn, geeft mij het idee dat die gasten 90% van de tijd voor niks racen door de vele codes geel. Ook het wedstrijd verloop is hierdoor zo stop-start. Een beetje als een tafeltenniswedstrijd. Het is ook erg alles of niks: alles gaat zo snel dat een klein foutje gewoon in de muur eindigt of je ziet meteen 4 concurrenten voorbijrazen. Er zijn 2 dingen belangrijk: Zorg dat je onder geel pit anders ben je de klos en lig je zo een ronde achter. Verder moet je de eerste 90% van de wedstrijd weinig wagen, zodat je in ieder geval uit de muur blijft. Eigenlijk hoef je alleen in de laatste ronden je echte snelheid te laten zien. Het feit dat een kleine crash en een beetje regen altijd tot geel of rood leidt (en terecht) helpt ook niet echt.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:33 schreef Fir3fly het volgende:
Hoe kan je ovals nou saai vinden? Daar wordt tenminste echt geracet![]()
Die auto's hebben de ratio aerodynamische/mechanische grip veel gunstiger liggen. Ze rijden op slicks hebben een bredere wielbasis en kunnen wel tegen een stootje. Allemaal zaken die mensen graag zouden zien in de F1.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:29 schreef Fir3fly het volgende:
Ach ja, de meeste mensen vinden inhalen een belangrijk onderdeel van racen. Aangezien dat in de F1 niet gebeurt, lijkt mij dat de meeste mensen IRL een stuk leuker vinden.
Het verschil zou toch wel een stukje groter zijn als beide auto's evenveel brandstof hadden bij de kwalificatie en de F1 ook op slicks kon rijden.quote:Opvallend is om te zien dat Champ Car met het vijf jaar oude Lola B02/00 chassis slechts vijf seconden van de pole in Formule 1 af zit op een circuit als dat in Montreal. Dit terwijl een team als Newman/Haas Racing slechts 2,5% van het budget heeft van een Formule 1 team als Renault. Volgend jaar zal Champ Car bovendien naar verwachting een stuk sneller gaan met de nieuwe Panoz DP01.
Hier ook een leuke vergelijking:quote:Op donderdag 31 augustus 2006 21:10 schreef mikezwet het volgende:
Oval races vind ik zeker niet saai. Foto finish![]()
Op champcar.nl is een leuke verglijking gemaakt van champ car, f1 en a1.
De motors zijn totaal verschillend:quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:27 schreef mikezwet het volgende:
Denk dat het wel een beetje overdreven is allemaal, zo van, o o kijk de champ car toch eens.
Hoe komt het eigenlijk dat de f1's z'n hoog toerental halen met ook een v8 en nagenoeg de zelfde inhoud?
Woooo Goed nieuws!quote:Op zondag 24 september 2006 01:52 schreef WEST het volgende:
om 20:00 vandaag champcar vanuit road america Zwolsman start van P3![]()
jup Zwolsman stond lange tijd 2e maar Sebastian Bourdais was in de 2e kwali het snelste en mag daarom als 2e starten. De tijden vrijdag toen zwolsman zijn tijd neer zette was sneller dan de tijden van gisteren.quote:Op zondag 24 september 2006 01:59 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Woooo Goed nieuws!Zeker kijken! (natte qual ofzo?)
De snelste man van de eerste kwalificatie en de snelste man van de 2e kwalificatie starten op de eerste startrij. Vaak is zo dat de pole uit de 2e kwalificatie komt dat is doorgaans wat sneller. Maar nu was het met het weer zo dat Dan Clark die het snelst op vrijdag was ook de pole pakte omdat de tijden die vrijdag zijn gereden zaterdag niet sneller konden gaan.quote:Op zondag 24 september 2006 17:01 schreef Mister1977 het volgende:
Hoe zit het ook weer? De nummers 1 van de de twee kwalificatiesessies (mits 2 verschillende personen) vullen de eerste startrij en de rest wordt bepaald door de snelste tijden over beide sessies?
Wasda? Had ik even gemist.quote:Op zondag 24 september 2006 20:15 schreef mikezwet het volgende:
Inderdaad herten op Road America
Haha die commentator op had heuveltje "ehhhhee".
eurosportquote:Op zondag 24 september 2006 22:10 schreef maniack28 het volgende:
Nergens een stream?
Heb ik niet... Rekam kabel hierquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |