12 en 13 april is woensdag en donderdag. Het gaat dus om een test.quote:Op maandag 10 april 2006 12:16 schreef sasquatsch het volgende:
Pastorelli rijdt volgend weekend voor Rocketsports volgens RaceXpress. Lijkt me in ieder geval beter dan voor Dale Coyne als ik afgelopen race bekijk (Pizzonia die sneller is dan da Matta en Heylen).
bron
			
			
			
			Er staat duidelijkquote:Op maandag 10 april 2006 12:56 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
12 en 13 april is woensdag en donderdag. Het gaat dus om een test.
Dus behalve de test ga ik er vanuit dat hij ook races gaat rijden, te beginnen vanaf Houston op 13 en 14 mei.quote:Nicky Pastorelli gaat uitkomen in de Champcar World Series voor het Rocketsport team van Paul Gentilozzi.
			
			
			
			
			
			
			
			Tot aan (de laatste pitstop vlak voor) zijn fout lag Pizzonia vanaf de start voor Da Matta.quote:Op maandag 10 april 2006 12:20 schreef Vitalogy het volgende:
Pizzonia was niet sneller dan Da Matta.
			
			
			
			
			
			
			
			Ehrm rechterbal zei je?quote:Op maandag 10 april 2006 18:38 schreef Rhinestone het volgende:
Áls het bericht al klopt durf ik me rechterbal erop te verwedden dat er een tweede RocketSports-auto bij komt, want nu al Pizzonia vervangen zou gewoon nergens op slaan.
Maar voorlopig wacht ik nog even met het doen van een nieuwspost op www.insidef1.nl (spamspam)
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Volgens Eurosport.com is de enige uitzending morgenavond om 23:00u, en dat is een uitzending van een uur....quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:03 schreef Vitalogy het volgende:
Schop
Vannacht de race van Houston om 03:00 op Eurosport.
[..]
			
			
			
			
			
			
			
			Ik denk dat zondag avond een samenvatting komt. Of ik nou vannacht / zondag ochtend uit me bed moet weet ik niet....quote:Op zaterdag 13 mei 2006 15:26 schreef Vitalogy het volgende:
Ik weet niet waarom dat niet vermeld staat op hun site. Op gids.omroep.nl staat het wel. Zij zenden het normaal gesproken ook uit dus waarschijnlijk is hun site voor dat tijdstip gewoon niet goed.
Staal wel op tvgids.nl en in de headline op eurosport maar niet in de programmeringquote:Eurosport doet zondag 14 mei rechtstreeks verslag van de tweede race van de Champ Car World Series. Om 03:00 uur gaan in Houston de lichten op groen voor de tweede race van het seizoen. Het commentaar bij deze race is in handen van Peter Baert. Eurosport volgt het hele seizoen op de voet.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Pak de MotoGP om half negen dan ook even meequote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:43 schreef Vitalogy het volgende:
Wel morgenochten weer vroeg op voor de GP2 met Lewis Hamilton (en Nelsinho)
en dan 's middags de F1.
			
			
			
			SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een klote actie![]()
			
			
			
			
			
			
			
			Wees blij dat je het duitse commentaar niet hoeft aan te horen, die ouwehoeren over alles behalve status van de racequote:Op zondag 14 mei 2006 05:38 schreef Rhinestone het volgende:
Hehe, Will Power is ook een fucktard ookJammer voor Zwolsman, hij ging wel lekker! En van mij mag Bourdais ook gediskwalificeerd worden, beetje SC inhalen
![]()
Hebben jullie je ook geërgerd aan het commentaar van die Belg? Ik nl wel (misschien was het omdat ik een uurtje geslapen had, maar dan nog...), dus heb maar snel overgeschakeld naar de Britten. Leek echt nergens op die Urbanus![]()
			
			
			
			
			
			
			
			Nee, was Will Power die als een bezetene de pits uit kwam rijden en Zwolsman maar even de muur in druktequote:Op zondag 14 mei 2006 11:04 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Was het een achterblijver die zwollie eraf reed? wel zonde zeg![]()
			
			
			
			Aha ik had niet door dat hij uit de pits kwam. Oke zwolsman zat er niet helemaal naast en het ging wel om een baan positie...quote:Op zondag 14 mei 2006 22:15 schreef Rhinestone het volgende:
[..]
Nee, was Will Power die als een bezetene de pits uit kwam rijden en Zwolsman maar even de muur in drukte![]()
Vitalogy: ChampCar heeft zo'n vage regel dat je helemaal niet van je lijn af mag gaan als iemand je wil passeren. Nu begrijp ik dat ergens ook wel, het zijn immers gigantisch logge wagens. Dat maakte de verdedigingsaktie van Bourdais bij Tracy ook twijfelachtig. Maargoed, ik zag Bourdais wel meer doen wat twijfelachtig was![]()
En ChampCar is gewoon op Eurosport te zien, en misschien ook wel op RaceWorld, maar dat weet ik niet zeker.
			
			
			
			Als hij hem gezien had dan had hij sowieso moeten uitwijken en niet Zwolsman de muur inrijden. Maar hij zag hem niet was de verklaring geloof ik.quote:Op zondag 14 mei 2006 22:55 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Aha ik had niet door dat hij uit de pits kwam. Oke zwolsman zat er niet helemaal naast en het ging wel om een baan positie...
Volgens mij is de reden daarachter dat die wagens nog wel een de lucht in wilde gaanquote:Wat een klote regel eigenlijk dat je niet teveel mag verdedigen, ik wil dat juist zien, een gewone inhaal actie is maar gewoon![]()
Ik zou ook graag Amerikaanse zenders hier in Europa willen alhoewel ik de voornaamste programma's die ik dan wel zien toch wel kan krijgen. Eigenlijk belachelijk dat engelse zenders in Europa worden tegengehouden maar je wel Bayerische rundfunk en allerlei arabische troep kan ontvangen.quote:Raceworld zend het volgens mij niet live uit, af en toe zie ik wel wat samenvatting of docu's maar dan meestal aan het einde van het seizoen. Zijn er trouwens geen manieren om de amerikaanse sport zenders te ontvangen, moet je zeker even je schotel op een andere satelliet mikken.
			
			
			
			
			
			
			
			IRL kan je op zondag middag zien in een programma van SBS6, niet lang maar beter als niets.quote:Op maandag 15 mei 2006 18:29 schreef Rhinestone het volgende:
Zwolsman mocht sowieso niet inhalen, dus ik vroeg mij al af wat hij uberhaupt naast Will Power deed. Was onder full course yellow. Maar dan nog, leek natuurlijk nergens op wat Power deed.
Formule Nippon live zeg je? Ik heb wel wat beters te doen op de zondagochtend eigenlijk, dus voor mij hoeft het niet zoEn die Amerikaanse propaganda hoef ik ook niet op mijn tv te zien
IndyCars en NASCAR zou ik wel weer graag live willen zien. Grand-Am lijkt me ook wel feth met de voormalig-Champ-/IndyCar-rijders die tegenwoordig meerijden.
			
			
			
			Dat was overigens totaal niet onder full course yellow.quote:Op maandag 15 mei 2006 18:29 schreef Rhinestone het volgende:
Zwolsman mocht sowieso niet inhalen, dus ik vroeg mij al af wat hij uberhaupt naast Will Power deed. Was onder full course yellow.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			mooi weer normale tijdenquote:
			
			
			
			
			
			
			
			Haha hier hetzelfdequote:Op woensdag 17 mei 2006 10:35 schreef WEST het volgende:
[..]
mooi weer normale tijden
ik was zo moe dat ik voor die tijd sliep en om 3 uur wakker werd en steeds constant wakker slapen wakker etc etc etc![]()
			
			
			
			
			
			
			
			Hm die bakt er ook niet echt veel van he'quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:43 schreef Rhinestone het volgende:
Overigens Luyendijk Jr. gister ook weer hard gecrashed in Indy.
			
			
			
			Denk je dat?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:49 schreef Vitalogy het volgende:
Met een Senseo zet je toch geen sterke koffie man.![]()
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ik denk dat Bourdais opzich helemaal niet z'n goede coureur is maar alleen profiteerd van een goeie tactiek met het pitten en goed kan inspelen op vreemde situaties.quote:Op zondag 21 mei 2006 22:05 schreef Vitalogy het volgende:
Grrr en die regel van niet blokkeren is ook idioot. Ik kan het prima begrijpen op een stratencircuit, maar hier verpest het gewoon de race voor een aantal rijders, waaronder Junquera.
Ik vraag me ook af waarom Bourdais met zo'n regel als hulp achter die Almendinger blijft plakken. Als je zo dominerend kan rijden moet je er dan ook voorbij gaan lijkt me.
			
			
			
			Op dezelfde manier dat Clarke zowel Legge als Pastorelli een oor aannaaide, door er constant zo dicht achter te blijven rijden, dat Legge een drive-through kreeg.quote:Op zondag 21 mei 2006 22:05 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Grrr en die regel van niet blokkeren is ook idioot. Ik kan het prima begrijpen op een stratencircuit, maar hier verpest het gewoon de race voor een aantal rijders, waaronder Junquera.
Ik vraag me ook af waarom Bourdais met zo'n regel als hulp achter die Almendinger blijft plakken. Als je zo dominerend kan rijden moet je er dan ook voorbij gaan lijkt me.
			
			
			
			Inderdaad, Sam was de snelste. Zijn 228 m/hr is echter nog veel langzamer als het record dat pa Luyendyk nog steeds op zijn naam heeft staan. Was hij zoveel sneller, of zijn er in de loop der jaren aanpassingen doorgevoerd aan auto's en/of motoren?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:19 schreef Rhinestone het volgende:
Ik heb serieus geen idee hoe Arie Jr. het de afgelopen week gedaan heeft.
Maar Hornish Jr. gaat wel weer duidelijk pole pakken morgen.
Is er iemand die tijd heeft voor een mooie OP voor de Indy500? Ik zit op m'n werk dus dat gaat helaas niet lukken.quote:
INDIANAPOLIS - Vorig jaar faalde hij nog, maar dit jaar kan Arie Luyendijk junior in de voetsporen treden van zijn beroemde vader. De jonge Luyendijk heeft zich gekwalificeerd voor de beruchte Indy 500, de jaarlijke autorace op het circuit van Indianapolis in de Verenigde Staten.
Arie Luyendijk senior won de vermaarde snelheidsrace twee keer. Arie junior zal in zijn debuut met bescheiden ambities van start gaan. Hij mag komende zondag vertrekken vanaf de elfde startrij. De Nederlander reed de 31e kwalificatietijd met een gemiddelde van 348,2 kilometer per uur over vier ronden.
Dat was heel wat langzamer dan Sam Hornish. De Amerikaanse coureur veroverde poleposition met een snelheid van 368,5 kilometer per uur.
			
			
			
			
			
			
			
			Kijk gewoon eens even op www.cart.com zou ik zeggen...quote:Op maandag 22 mei 2006 12:56 schreef SimtekF1 het volgende:
Heeft iemand nog een beetje mooie foto's van Pastorelli en Zwolsman in hun Champcar?
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Je heb echt niks gemist...quote:Op maandag 5 juni 2006 00:47 schreef Vitalogy het volgende:
Ik heb niet gekeken.
			
			
			
			
			
			
			
			heb er niet eens meer aangedacht, ik ga zo wel ff studio voetbal afkijkenquote:Op maandag 5 juni 2006 00:52 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Ik ook, ik heb het opgenomen en na de voetbal gekeken.
			
			
			
			
			
			
			
			god straft meteenquote:Op maandag 5 juni 2006 09:06 schreef 4-elements het volgende:
Bah, in mijn tv-gids stond 23:30. Maar toen was er geen enkele wagen te zien, alleen stom gevoetbal. Daar zit ik niet op te wachten!
			
			
			
			Echt dikke shit hoor. Ik had het opgenomen, had gelukkig wel gezien dat tennis uitliep. (Kent eurosport geen picture in picturequote:Op maandag 5 juni 2006 00:46 schreef NY_Giant het volgende:
Pfff, wat een deprimerende race was dit... Het tennis liep uit en dus startte de uitzending toen de race al halverwege was. Het finishen van winnaar Bourdais gebeurde tijdens de reclame. Ja hoor, lekker handig Eurosport. Verder was de commentator ook zeer deprimerend, maar hij had nog wel gelijk ook. Op deze manier stelt Champcar niet veel meer voor. IRL en Champcar moeten echt zo snel mogelijk samengaan.
Van de race zelf was eigenlijk niet veel te zien en het commentaar ging ook meer over zaken rondom de Champcar dan over de race zelf. Commentator bood nog wel enkele keren zijn excuses aan, omdat Eurosport de race in de soep had laten lopen. Wel grappig was dat hij zei: "En het is natuurlijk allemaal mijn schuld... Nou, dus niet!" Hij was duidelijk pissed.
O ja, er finishten slechts 10 wagens, waarvan Zwolsman en Pastorelli de laatste twee waren. Maar goed, het was ook hun eerste keer op een oval.
			
			
			
			
			
			
			
			Ehmm mag ik vragen hoe je naar IRL kijkt in nederland ?quote:Op maandag 5 juni 2006 13:22 schreef Rhinestone het volgende:
Ik had nieteens zin meer op CART te kijken gisteravond. Me TV deed weer eens raar en bovendien hoorde ik al dat tennis uitliep. Ik heb maar fijntjes IndyCars gekeken, dat was nog eens een fethe race, zoals CART/IRL hoort te zijn![]()
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Cool, champ car in assenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:49 schreef Gijsje het volgende:
Het seizoen is nog niet afgelopen maar volgende jaar lijkt het een mooi jaar te worden, Assen lijkt in de race om een wedstrijd te organiseren. Dat zal dan ergens in September gaan gebeuren, goed voor Champcar en goed voor de Nederlandse autosport.
Ook Paul Stoddart denkt er hard over om een nieuw Champcar team te starten, Stoddart wilde begin dit jaar een startbewijs voor de nieuwe F1 van 2008 bemachtigen. Dit ging echter niet door, nu zit Stoddart erover te denken om een Champcar team te starten.
			
			
			
			Zondag avondquote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:52 schreef Atreidez het volgende:
Morgenavond? Is de race van Edmonton op zaterdag?
			
			
			
			
			
			
			
			Precies, alle dagen zaterdagquote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:14 schreef Gijsje het volgende:
Vakantie zekermijne zit er alweer een weekje op
			
			
			
			
			
			
			
			18 deelnemers, soms 17. Als er in de eerste bocht al 4 uitvallen....quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:13 schreef NY_Giant het volgende:
Klinkt allemaal wel leuk, maar het wordt gewoon tijd voor het samengaan van Champcar en IRL. Als ik die Champcar zie op Eurosport word ik daar toch niet echt vrolijk van en volgens mij de Amerikanen zelf ook niet.
			
			
			
			
			
			
			
			18 - 4 is 14quote:Op vrijdag 21 juli 2006 22:12 schreef mikezwet het volgende:
[..]
18 deelnemers, soms 17. Als er in de eerste bocht al 4 uitvallen....![]()
			
			
			
			
			
			
			
			let maar op dan doen ze net of ze er helemaal live bij zijnquote:Op zondag 30 juli 2006 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Eurosport bedankt.
De race is al drie kwartier bezig en over een kwartier gaan ze het pas uitzenden.
			
			
			
			Ongetwijfeld... lekker dan.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:30 schreef WEST het volgende:
[..]
let maar op dan doen ze net of ze er helemaal live bij zijn![]()
			
			
			
			SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 30-07-2006 23:50:52 ]Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			bronquote:Cristiano da Matta suffered severe head injuries Thursday after striking a deer during Champ Car testing at Elkhart Lake, Wis.
The 32-year-old Brazilian was airlifted to Theda Clark Medical Center hospital where he underwent surgery Thursday night. His condition was critical.
“After arriving at Theda Clark Medical Center, a head CT scan showed Cristiano had suffered a subdural hematoma," stated Dr. Chris Pinderski, Champ Car Director of Medical Affairs. "He was urgently taken to the operating room for surgical removal of the hematoma and is now being observed in the intensive care unit.”
The next 24 hours will be crucial for the 2002 CART champion as doctors try to reduce the swelling in his brain.
According to an eyewitness, da Matta was heading for Turn 6 at Road America when the deer ran out in front of him and struck the right front of his RuSPORT Lola. The deer caromed into the cockpit as da Matta smashed into the tire barrier with his foot still planted on the throttle.
Safety crews extracted him on a backboard and applied an oxygen mask as he was taken to a helicopter.
In the wake of the crash, RuSPORT announced that Justin Wilson and the No. 9 team will not participate in the final day of Champ Car testing at Road America.
Known as "Shorty," the good-natured veteran was coming off his first podium of the season, a second place last Sunday at San Jose.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			bronquote:ChampCars: vierde zege Allmendinger, Bourdais furieus
A.J. Allmendinger heeft in Denver zijn vierde seizoenszege in de ChampCar World Series geboekt. In een spraakmakende race bleef de Amerikaan Bruno Junqueira en debutant Dan Clarke voor. Tweevoudig kampioen Sebastien Bourdais leek in de laatste ronde nog de tweede plaats af te pakken van Paul Tracy, maar de Canadees remde veel te laat en ramde de Fransman uit de race. Tracy, die al 'onder voorbehoud' mocht rijden na een incident tijdens de race in San Jose, hangt nu een schorsing van drie races boven het hoofd. Beide heren werden nog wel als zesde en zevende geklassificeerd. Charles Zwolsman reed lange tijd rond in de top acht, maar werd uiteindelijk tiende. Nicky Pastorelli zag de finishvlag niet.
Bij de start van de race verzilverde Bourdais zijn pole-position. De Fransman werd gevolgd door Allmendinger, Wilson en Junqueira. Alex Tagliani remde te laat en reed tegen Paul Tracy aan. Tracy spinde en moest de race vanaf de laatste plaats hervatten, terwijl de race voor Tagliani voorbij was. Saillant detail aan dit incident: in San Jose kwam het tot een handgemeen tussen beide coureurs, nadat Tracy Tagliani de race uit had gebeukt. Om die reden kreeg Tracy een voorwaardelijke schorsing aan zijn broek. Dit zou nog een niet onbelangrijke rol gaan spelen in het vervolg van de race in Denver.
Na de start loopt Bourdais langzaam weg bij Allmendinger. Het vreemde feit doet zich voor dat de hardere Bridgestone-banden meer grip hebben en dus sneller zijn dan de zachtere variant. Bourdais is begonnen op de harde compound, net als Justin Wilson, terwijl Allmendinger en Tracy zijn begonnen op de zachte banden. Tot zijn eerste pitstop kan Bourdais de leiding dus makkelijk vasthouden. Na zijn eerste stop krijgt de regerend ChampCar-kampioen het echter moeilijk. Hij stapt over naar de zachtere banden (elke coureur moet verplicht een stint met de zachtere banden rijden) en wordt al snel bijgehaald door Allmendinger, Wilson en Tracy, die allen op de harde banden rijden.
Tracy heeft op dat moment een indrukwekkende inhaalrace gereden vanuit het achterveld en kan het tempo van de leiders makkelijk volgen. Doordat Bourdais Allmendinger duidelijk ophoudt, kunnen Wilson en Tracy aansluiten. Na een ronde of vijf tegen de achtervleugel van Bourdais te hebben aangekeken, haalt Allmendinger de Fransman beheerst in. Tracy heeft ondertussen hetzelfde gedaan bij Wilson. Tracy loopt ook snel in op Bourdais en probeert halverwege de race de Fransman in te halen. Dit mislukt echter en hij valt terug tot achter Wilson. Bourdais krijgt het op zijn zachte banden echter steeds zwaarder en verliest al snel zijn tweede plaats aan Wilson en ziet daarna ook Tracy eenvoudig langszij komen.
Als de Fransman besluit dat het genoeg is geweest en naar de pits komt voor de harde compound banden, is het al te laat en is zijn achterstand op leider Allmendinger te groot. Justin Wilson, die zijn laatste stint op de zachte banden rijdt, kan hij echter wel snel inhalen, waardoor hij opschuift naar de vierde plek. Als teamgenoot Bruno Junqueira hem er een paar ronden voor het eind langs laat, heeft Bourdais zelfs weer een podiumplek in handen. Het lot lijkt Bourdais dan gunstig gezind, want Paul Tracy moet erg zuinig rijden om de finish nog te halen met de hoeveelheid brandstof die de Canadees nog aan boord had.
In de allerlaatste ronde zit Bourdais in de staart van Tracy en passeert hem buitenom op het laatste rechte stuk. De Fransman is de Canadees al duidelijk voorbij als hij de laatste bocht instuurt. Tracy remt echter veel en veel te laat en knalt vol in de zijkant van de tweevoudig kampioen. Voor beiden is de race voorbij. Bourdais, die zo waardevolle punten verliest aan racewinnaar Allmendinger, is woedend en gaat verhaal halen bij Tracy. Bijna komt het tot een handgemeen, maar Bourdais en Tracy weten zich nog net te beheersen. Voor Bourdais is het vooral een gemiste kans, maar voor Tracy zal dit ongeluk waarschijnlijk zwaardere gevolgen hebben.
Zoals gezegd reed de Canadees namelijk met een voorwaardelijke schorsing boven zijn hoofd. Aangezien dit ongeluk duidelijk te wijten is aan de Canadees, staat hem nu hoogstwaarschijnlijk een schorsing van enkele races boven het hoofd. Zo kwam er een tumultueus einde aan een mooie race. Charles Zwolsman leek aanvankelijk goed mee te doen en reed lange tijd in de top acht rond, maar moest uiteindelijk genoegen nemen met de tiende plek. Nicky Pastorelli zag de finishvlag niet in Denver.
In het kampioenschap blijft Sebastien Bourdais leiden voor A.J. Allmendinger. De Fransman heeft 275 punten gescoord en heeft nog een voorsprong van 32 punten op zijn Amerikaanse rivaal. Justin Wilson staat derde op drie punten van Allmendinger. Zwolsman en Pastorelli staan vijftiende en zeventiende met respectievelijk 101 en 53 punten. De volgende race in de ChampCar World Series zal op 27 augustus gereden worden op het Circuit Gilles Villeneuve in Montreal (Canada), waar ook de Formule 1 rijdt. Formule1Wereld.nl zal u natuurlijk op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen in de strijd om de titel in de ChampCar World Series.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |