Eeh, het was dat hij tegengehouden werd op Spa in 98, anders had Coulthard wel een Duitse vuist op zijn Schotse aangezicht gehad, denk ik.quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:17 schreef Spooky4u het volgende:
Ik heb Schumi nog nooit op de vuist zien gaan hoor!
bronquote:ChampCars: reacties na de race
De ChampCar Grand Prix van Denver van gisteravond was een hectische wedstrijd. A.J. Allmendinger pakte er op dominante wijze zijn vierde seizoenszege, maar de meeste aandacht ging uit naar de botsing tussen Paul Tracy en tweevoudig kampioen Sebastien Bourdais. Bourdais probeerde Tracy in de laatste ronde in te halen en leek daar ook in te slagen, ware het niet dat Tracy compleet zijn rempunt miste en daardoor vol in de zijkant van de Fransman reed. Beide coureurs vielen uit en Bourdais was daar duidelijk niet blij mee. Toen hij verhaal ging halen bij Tracy liep het nog bijna uit tot een handgemeen.
Bourdais en Tracy hebben elkaar in het verleden al vaker dwars gezeten en zijn te betitel als dé aartsrivalen in de ChampCar World Series. Menigmaal kwamen de heren al met elkaar in contact op de baan en vaak was dat de schuld van de altijd agressief rijdende Tracy. Al heeft ook Bourdais zich in het verleden niet onbetuigt gelaten. De duels tussen Tracy, de kampioen van 2003, en Bourdais, de kampioen van 2004 en 2005, zijn dan ook altijd op het scherpst van de snede. Zo ook weer in Denver. Bourdais, die op weg leek naar de tweede plaats, was na afloop van de race woedend op zijn Canadese rivaal.
"Aan het einde van de race haalden we Tracy snel in omdat hij problemen had met de brandstoftoevoer", zei Bourdais na de race. "Hij zat duidelijk in grote problemen, maar dat is nog geen reden om je medecoureurs de baan af te rijden. Ik hoop dat het duidelijk is geworden dat een ronde voor het incident, hij me in de derde bocht ook al eraf wilde beuken. Een ronde later verdedigde hij de binnenlijn op het rechte stuk erg agressief, waardoor ik gedwongen werd om aan de buitenkant op de marbles te rijden. Ik haalde hem in en gaf hem voldoende ruimte in bocht 9 om de bocht te halen. Hij miste echter compleet zijn rempunt en ramde zich zo in de zijkant van mijn wagen."
"Hij rijdt met een voorwaardelijke schorsing en ik hoop dat de wedstrijdleiding doet wat nodig is om deze oneerlijke situatie recht te zetten", gaat Bourdais verder. "Het had een hele goede race voor ons kunnen worden. Na het ongeluk ben ik dan ook naar Tracy toe gegaan om te vragen wat hij in godsnaam aan het doen was. Ik passeerde hem en hij crashte gewoon vol in me. Ik heb hem een duw gegeven, omdat hij daarom vroeg, maar verder ben ik niet gegaan."
Als het aan Bourdais ligt, wordt Tracy dus voor enkele wedstrijden geschorst. Tracy zelf speelde na afloop de vermoorde onschuld en wees met de beschuldigende vinger naar zijn Franse concurrent. Bourdais zou volgens Tracy te veel risico hebben genomen met zijn inhaalactie. "Aan het eind van de race had ik een serieus probleem en kon Bourdais me eenvoudig bijhalen. Hij maakte vervolgens zijn actie op mij in de laatste ronde aan de buitenkant. Als je in het kampioenschap een voorsprong van 35 punten hebt, is het niet nodig zoveel risico te nemen voor slechts 2 punten extra. Om eerlijk te zijn, kan het me verder niets schelen. Hij heeft mij in het verleden al vaak genoeg van de baan gereden, dus ik heb er geen slecht gevoel over dat zoiets gebeurd in de laatste bocht van de laatste ronde van een race."
Vooralsnog is er geen duidelijkheid of Tracy na dit incident enkele wedstrijden wordt geschorst. Daar zal in de loop van deze week ongetwijfeld meer informatie over komen. Wel is het duidelijk dat dit het zoveelste incident is dit jaar waar Paul Tracy bij is betrokken. Bij de vorige race in San Jose raakte de Canadees zelfs slaags met Alex Tagliani, nadat Tracy zijn landgenoot aan had gereden.
Ook voor Charles Zwolsman, die door problemen 'slechts' als tiende eindigde na lange tijd als zevende te hebben rondgereden, viel er genoeg te beleven in Denver. "We beleefden een goede race en waren bezig banden te sparen. Ondanks dat kon ik nog steeds posities goedmaken. We hadden echter een brandje tijdens mijn laatste pitstop. Daarna moest ik weer binnenkomen, omdat ik nog steeds rook kon ruiken en ik er zeker van wilde zijn dat er niks mis was met de auto. Alles was gelukkig goed, maar ik had wel veel posities verloren. We hadden veel hoger kunnen eindigen dan tiende. Het belangrijkste is echter dat er niemand bij de brand gewond is geraakt."
Voor Nicky Pastorelli was de race als snel voorbij. Remproblemen dwongen onze landgenoot zijn wagen in de pits te parkeren. "Tijdens de warm-up hadden we grote problemen met de banden, dus daarom begon ik de race erg rustig. Ik zag echter al snel dat mijn banden het beter uithielden dan die van sommige andere coureurs. Hierdoor konden we tijd goedmaken en er had mogelijk een goed resultaat in gezeten. Ik kreeg echter grote problemen met mijn remmen, waardoor mijn race helaas voortijdig eindigde."
Ik durfde het niet te zeggenquote:Op maandag 14 augustus 2006 19:43 schreef 4-elements het volgende:
Je kan veel zeggen over Tracy, maar het is nooit saai met hem er bij. Zowel op als naast de baan
Ach, ik lag wakker en het boeide me. Dus mag er wel wat aandacht aan besteed worden he.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:58 schreef mikezwet het volgende:
En dit topic is ook weer wat levendiger.
ik doelde ook meer op de baan de ram actiequote:Op maandag 14 augustus 2006 13:57 schreef Spooky4u het volgende:
Dan klopt het toch nog met wat ik zeg?
ik ben op vakantie ja, kan niet overal aan denkenquote:
Gaaf hequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:44 schreef WEST het volgende:
en volgend jaar september in Assen voor de komende 5 jaar![]()
Ja gewoon beekjes op de baan. Hoop dat we nog doorgaan.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:07 schreef WEST het volgende:
tis een beetje nat in Montreal en gelijk maar code rood![]()
Nouja in champcar hebben we ook boxenquote:Op zondag 27 augustus 2006 20:37 schreef MonoSynth het volgende:
Gooi er dan wat autosport doorheen ofzo. Alsof wij vechtsport leuk vinden
ja en het scheelde niet veel of het was in F1 een aantal jaar geleden ook gebeurdquote:Op zondag 27 augustus 2006 20:46 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Nouja in champcar hebben we ook boxen![]()
Jammer dat Eurosport het niet uitzendt, maar 'k snap wel dat de race is uitgesteld. Met zoveel water kun je ook niet meer fatsoenlijk rijden. Het leek op centimeters water op de baan, bijvoorbeeld bij de haarspeld.quote:
Het is met dit weer echt geen doen om te rijden. Je kunt nog wel de beste monsoon-banden gebruiken maar door de spray ziet niemand wat behalve de koploper. Worden races tegenwoordig dan nog een dag uitgesteld trouwens?quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:12 schreef Coelho het volgende:
Typisch Amerikaans: Heb je eindelijk de kans op een spectaculaire race, cancellen ze de boel. M.i. alleen vanwege de achterlijke claimcultuur daar, er is natuurlijk niemand die de verantwoording durft te nemen voor een regenrace...
Niet. De uitzending duurde tot 21:45 en om 21:00 ging het nog minstens een half uur duren voordat ze opnieuw zouden starten, dus hebben ze de uitzending maar helemaal afgeblazen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:40 schreef Damzkieee het volgende:
Euh ik schakel net in, hoelaat gaan we verder?
Kuteurosport, nergens anders op te volgen dan? Internet ofzo?quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:47 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Niet. De uitzending duurde tot 21:45 en om 21:00 ging het nog minstens een half uur duren voordat ze opnieuw zouden starten, dus hebben ze de uitzending maar helemaal afgeblazen.
ja, zeker. Ziet er full-screen op mijn laptopje prima uit (491kbps).quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:04 schreef Damzkieee het volgende:
Goed beeld?
Is dat live dan? Kan je nu alle races live bekijken?quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:03 schreef MonoSynth het volgende:
whoa! videofeed op champcar.ws is nu gratizzzz (maar wel reggen)(nog steeds geen actie btw)
RaceDirector is ook off hoor ik netquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:13 schreef MonoSynth het volgende:
nu is hij ineens currently unavailable
maar je komt er via de link in het nieuws-item op de frontpage.
linkquote:As the rain begins to lighten in Montreal, we will keep you updated on the latest information about the Champ Car Grand Prix of Montreal. Please check back often as updates are anticipated.
bronquote:Champ Car: Nicky Pastorelli scoort punten in Montreal
Nicky Pastorelli heeft een fantastische race gereden in het Canadese Montreal, waar hij als zesde over de finish kwam. Deze zesde plaats is tevens de beste klassering van Pastorelli tot nu toe in zijn Champ Car-carrière, die voor hem negen races geleden begon in Houston.
"Het ging echt heel goed vandaag. Eindelijk is er een keer uitgekomen wat erin zat," aldus Pastorelli vanuit Montreal. "Als de kwalificatie zonder problemen was verlopen, had er misschien nog meer ingezeten. Het team was echter geweldig vandaag. Mede door de vlekkeloze pitstops heb ik dit resultaat neer kunnen zetten."
De race in Montreal, die gisteren vanwege hevige regenbuien werd uitgesteld, werd hervat vanaf de zevende ronde en was spannend van begin tot eind. Gestart vanaf de 15e plaats heeft Pastorelli in de twee uur durende race zijn #8 Papagayo Beach Resort-Curacao/Rocketsports auto naar voren gestuurd. Vandaag was het droog in Montreal, maar de baan was nog vochtig van de stortbuien die gisteren het circuit teisterden. Ondanks de nattigheid, is Nicky Pastorelli gestart op de droog-weer Bridgeston-banden.
In de 34e ronde en rijdend op de vierde plaats, kreeg Nicky via de radio orders om door te rijden, terwijl de rest van het veld een pitstop maakte. Pastorelli heeft een aantal spannende gevechten geleverd met onder andere Clark en Zwolsman, voordat hij zelf in de 44e ronde moest stoppen om te tanken. Na zijn pitstop kwam hij terug in de race op de elfde positie.
In de 50e ronde werden Pastorelli's kansen echter gekeerd. Door een briljante pitstop van het Rocketsports Racing-team kwam hij op de 5e plaats terug in de race. Aangezien de tijd verstreek en de limiet van twee uur in zicht kwam, werd de race afstand terug gebracht van 72 naar 68 rondes. Nicky moest dus 18 rondes zijn hoofd koel houden en geen fouten maken. Dat lukte. Helaas werd hij in de laatste ronde nog ingehaald door Power.
"Natuurlijk is het wel even balen als je iemand zo vlak voor de finish nog voorbij ziet schuiven. Als je vanuit de achterhoede start, ben je snel door je Power2Pass heen. Ik had dus in de laatste ronde niets meer over en Power wel. Daardoor kon hij erlangs. Ik ben echter heel tevreden met dit resultaat. Hopelijk kan ik dit resultaat minimaal evenaren, volgende maand in Elkhart Lake," aldus Nicky. "Voorlopig heb ik nu volop de tijd om me goed voor te bereiden voor de laatste drie races van het seizoen."
De volgende race op de kalender van de Champ Car World is op 24 september 2006 op het circuit Road America in Elkhart Lake.
bronquote:Champ Car: vanaf 2007 op Assen
Afgelopen weekend is bekend gemaakt dat de Champ Car World Series vanaf 2007 vijf jaar te zien zal zijn op het TT-circuit in Assen. De eerste race vindt plaats op 16 september 2007. Ook zullen er Europese races verreden worden in Duitsland en Portugal.
De Champ Car klasse wordt gezien als de Amerikaanse tegenhanger van de formule 1. De serie is de oudste autosport klasse ter wereld en viert binnenkort haar 100-jarig bestaan. "Met deze serie geven we aan dat het TT-circuit ook een volwassen circuit voor de autosport is", zei Jaap Timmer, bestuurslid van de Stichting Circuit van Drenthe.
Voor de Nederlandse fans zou het nog wel eens extra leuk kunnen worden nu Harry Muermans samen met Paul Stoddart (voormalig teambaas van Minardi F1 Team) bezig is een eigen Champ Car team op te zetten. Robert Doornbos wordt al als rijder genoemd, maar zover is het nog niet. "We zijn dat druk aan het onderzoeken. Ik heb al aandeelhouders en sponsors bereid gevonden mee te doen. Het hangt echter af van Paul. Als die niet wil, gaat het niet door.", aldus Harry Muermans.
Gelukkig maar, heb niet eens een huisarts...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:45 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
bron
Je hoeft niet naar de KNO arts sanger.
linkquote:"Cristiano has made excellent progress in the past several days,” said Pinderski. “Although he is still somewhat confused, he is now conversational in both English and Portuguese. Additionally, he has started to walk on his own for short periods of time with minimal assistance. We anticipate that Cristiano will be ready to make the transition to a rehabilitation setting next week."
Prachtig nieuws. En dan straks nog een Nederlands team in de Champ Cars....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:45 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
bron
Je hoeft niet naar de KNO arts sanger.
Ja, dat heb ik gezien.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:33 schreef MonoSynth het volgende:
Met Da Matta gaat het steeds beter! Gelukkig!
[..]
link
Mooi gevechtje....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:21 schreef WEST het volgende:
goed dat het met da matta veel beter gaat![]()
klik
leuk filmpje
Zo willen wij ze zienquote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:21 schreef WEST het volgende:
goed dat het met da matta veel beter gaat![]()
klik
leuk filmpje
Kevin Kalkhoven wil wel maar Tony George heeft een beetje bindings angst. Voor de fans zou het fantastisch zijn natuurlijk, een groot deelnemers veld, meer races (dan nu in champ car) en alle open wheel toppers bij elkaar.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:36 schreef Rory78 het volgende:
Hoe zit het nou precies met komend jaar; komt er nu een fusie met IRL? Gaan er meer teams/coureurs komen?
Die Tony George was er toen de oorzaak van dat de hele zaak op z'n gat ging.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:57 schreef mikezwet het volgende:
Kevin Kalkhoven wil wel maar Tony George heeft een beetje bindings angst. Voor de fans zou het fantastisch zijn natuurlijk, een groot deelnemers veld, meer races (dan nu in champ car) en alle open wheel toppers bij elkaar.
Voor ons eurosport kijkers is het ook een mooi voordeel omdat we nu bijna nooit iets van IRL zien.
Het ligt er natuurlijk aan wat je onder "echt racen" verstaat. Een ovaltje op zijn tijd is wel eens leuk. Maar juist het feit dat ovalraces zo crashgevoelig zijn, geeft mij het idee dat die gasten 90% van de tijd voor niks racen door de vele codes geel. Ook het wedstrijd verloop is hierdoor zo stop-start. Een beetje als een tafeltenniswedstrijd. Het is ook erg alles of niks: alles gaat zo snel dat een klein foutje gewoon in de muur eindigt of je ziet meteen 4 concurrenten voorbijrazen. Er zijn 2 dingen belangrijk: Zorg dat je onder geel pit anders ben je de klos en lig je zo een ronde achter. Verder moet je de eerste 90% van de wedstrijd weinig wagen, zodat je in ieder geval uit de muur blijft. Eigenlijk hoef je alleen in de laatste ronden je echte snelheid te laten zien. Het feit dat een kleine crash en een beetje regen altijd tot geel of rood leidt (en terecht) helpt ook niet echt.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:33 schreef Fir3fly het volgende:
Hoe kan je ovals nou saai vinden? Daar wordt tenminste echt geracet![]()
Die auto's hebben de ratio aerodynamische/mechanische grip veel gunstiger liggen. Ze rijden op slicks hebben een bredere wielbasis en kunnen wel tegen een stootje. Allemaal zaken die mensen graag zouden zien in de F1.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:29 schreef Fir3fly het volgende:
Ach ja, de meeste mensen vinden inhalen een belangrijk onderdeel van racen. Aangezien dat in de F1 niet gebeurt, lijkt mij dat de meeste mensen IRL een stuk leuker vinden.
Het verschil zou toch wel een stukje groter zijn als beide auto's evenveel brandstof hadden bij de kwalificatie en de F1 ook op slicks kon rijden.quote:Opvallend is om te zien dat Champ Car met het vijf jaar oude Lola B02/00 chassis slechts vijf seconden van de pole in Formule 1 af zit op een circuit als dat in Montreal. Dit terwijl een team als Newman/Haas Racing slechts 2,5% van het budget heeft van een Formule 1 team als Renault. Volgend jaar zal Champ Car bovendien naar verwachting een stuk sneller gaan met de nieuwe Panoz DP01.
Hier ook een leuke vergelijking:quote:Op donderdag 31 augustus 2006 21:10 schreef mikezwet het volgende:
Oval races vind ik zeker niet saai. Foto finish![]()
Op champcar.nl is een leuke verglijking gemaakt van champ car, f1 en a1.
De motors zijn totaal verschillend:quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:27 schreef mikezwet het volgende:
Denk dat het wel een beetje overdreven is allemaal, zo van, o o kijk de champ car toch eens.
Hoe komt het eigenlijk dat de f1's z'n hoog toerental halen met ook een v8 en nagenoeg de zelfde inhoud?
Woooo Goed nieuws!quote:Op zondag 24 september 2006 01:52 schreef WEST het volgende:
om 20:00 vandaag champcar vanuit road america Zwolsman start van P3![]()
jup Zwolsman stond lange tijd 2e maar Sebastian Bourdais was in de 2e kwali het snelste en mag daarom als 2e starten. De tijden vrijdag toen zwolsman zijn tijd neer zette was sneller dan de tijden van gisteren.quote:Op zondag 24 september 2006 01:59 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Woooo Goed nieuws!Zeker kijken! (natte qual ofzo?)
De snelste man van de eerste kwalificatie en de snelste man van de 2e kwalificatie starten op de eerste startrij. Vaak is zo dat de pole uit de 2e kwalificatie komt dat is doorgaans wat sneller. Maar nu was het met het weer zo dat Dan Clark die het snelst op vrijdag was ook de pole pakte omdat de tijden die vrijdag zijn gereden zaterdag niet sneller konden gaan.quote:Op zondag 24 september 2006 17:01 schreef Mister1977 het volgende:
Hoe zit het ook weer? De nummers 1 van de de twee kwalificatiesessies (mits 2 verschillende personen) vullen de eerste startrij en de rest wordt bepaald door de snelste tijden over beide sessies?
Wasda? Had ik even gemist.quote:Op zondag 24 september 2006 20:15 schreef mikezwet het volgende:
Inderdaad herten op Road America
Haha die commentator op had heuveltje "ehhhhee".
eurosportquote:Op zondag 24 september 2006 22:10 schreef maniack28 het volgende:
Nergens een stream?
Heb ik niet... Rekam kabel hierquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |