bronquote:Champ Car: Nicky Pastorelli scoort punten in Montreal
Nicky Pastorelli heeft een fantastische race gereden in het Canadese Montreal, waar hij als zesde over de finish kwam. Deze zesde plaats is tevens de beste klassering van Pastorelli tot nu toe in zijn Champ Car-carrière, die voor hem negen races geleden begon in Houston.
"Het ging echt heel goed vandaag. Eindelijk is er een keer uitgekomen wat erin zat," aldus Pastorelli vanuit Montreal. "Als de kwalificatie zonder problemen was verlopen, had er misschien nog meer ingezeten. Het team was echter geweldig vandaag. Mede door de vlekkeloze pitstops heb ik dit resultaat neer kunnen zetten."
De race in Montreal, die gisteren vanwege hevige regenbuien werd uitgesteld, werd hervat vanaf de zevende ronde en was spannend van begin tot eind. Gestart vanaf de 15e plaats heeft Pastorelli in de twee uur durende race zijn #8 Papagayo Beach Resort-Curacao/Rocketsports auto naar voren gestuurd. Vandaag was het droog in Montreal, maar de baan was nog vochtig van de stortbuien die gisteren het circuit teisterden. Ondanks de nattigheid, is Nicky Pastorelli gestart op de droog-weer Bridgeston-banden.
In de 34e ronde en rijdend op de vierde plaats, kreeg Nicky via de radio orders om door te rijden, terwijl de rest van het veld een pitstop maakte. Pastorelli heeft een aantal spannende gevechten geleverd met onder andere Clark en Zwolsman, voordat hij zelf in de 44e ronde moest stoppen om te tanken. Na zijn pitstop kwam hij terug in de race op de elfde positie.
In de 50e ronde werden Pastorelli's kansen echter gekeerd. Door een briljante pitstop van het Rocketsports Racing-team kwam hij op de 5e plaats terug in de race. Aangezien de tijd verstreek en de limiet van twee uur in zicht kwam, werd de race afstand terug gebracht van 72 naar 68 rondes. Nicky moest dus 18 rondes zijn hoofd koel houden en geen fouten maken. Dat lukte. Helaas werd hij in de laatste ronde nog ingehaald door Power.
"Natuurlijk is het wel even balen als je iemand zo vlak voor de finish nog voorbij ziet schuiven. Als je vanuit de achterhoede start, ben je snel door je Power2Pass heen. Ik had dus in de laatste ronde niets meer over en Power wel. Daardoor kon hij erlangs. Ik ben echter heel tevreden met dit resultaat. Hopelijk kan ik dit resultaat minimaal evenaren, volgende maand in Elkhart Lake," aldus Nicky. "Voorlopig heb ik nu volop de tijd om me goed voor te bereiden voor de laatste drie races van het seizoen."
De volgende race op de kalender van de Champ Car World is op 24 september 2006 op het circuit Road America in Elkhart Lake.
bronquote:Champ Car: vanaf 2007 op Assen
Afgelopen weekend is bekend gemaakt dat de Champ Car World Series vanaf 2007 vijf jaar te zien zal zijn op het TT-circuit in Assen. De eerste race vindt plaats op 16 september 2007. Ook zullen er Europese races verreden worden in Duitsland en Portugal.
De Champ Car klasse wordt gezien als de Amerikaanse tegenhanger van de formule 1. De serie is de oudste autosport klasse ter wereld en viert binnenkort haar 100-jarig bestaan. "Met deze serie geven we aan dat het TT-circuit ook een volwassen circuit voor de autosport is", zei Jaap Timmer, bestuurslid van de Stichting Circuit van Drenthe.
Voor de Nederlandse fans zou het nog wel eens extra leuk kunnen worden nu Harry Muermans samen met Paul Stoddart (voormalig teambaas van Minardi F1 Team) bezig is een eigen Champ Car team op te zetten. Robert Doornbos wordt al als rijder genoemd, maar zover is het nog niet. "We zijn dat druk aan het onderzoeken. Ik heb al aandeelhouders en sponsors bereid gevonden mee te doen. Het hangt echter af van Paul. Als die niet wil, gaat het niet door.", aldus Harry Muermans.
Gelukkig maar, heb niet eens een huisarts...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:45 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
bron
Je hoeft niet naar de KNO arts sanger.
linkquote:"Cristiano has made excellent progress in the past several days,” said Pinderski. “Although he is still somewhat confused, he is now conversational in both English and Portuguese. Additionally, he has started to walk on his own for short periods of time with minimal assistance. We anticipate that Cristiano will be ready to make the transition to a rehabilitation setting next week."
Prachtig nieuws. En dan straks nog een Nederlands team in de Champ Cars....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:45 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
bron
Je hoeft niet naar de KNO arts sanger.
Ja, dat heb ik gezien.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:33 schreef MonoSynth het volgende:
Met Da Matta gaat het steeds beter! Gelukkig!
[..]
link
Mooi gevechtje....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:21 schreef WEST het volgende:
goed dat het met da matta veel beter gaat![]()
klik
leuk filmpje
Zo willen wij ze zienquote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:21 schreef WEST het volgende:
goed dat het met da matta veel beter gaat![]()
klik
leuk filmpje
Kevin Kalkhoven wil wel maar Tony George heeft een beetje bindings angst. Voor de fans zou het fantastisch zijn natuurlijk, een groot deelnemers veld, meer races (dan nu in champ car) en alle open wheel toppers bij elkaar.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:36 schreef Rory78 het volgende:
Hoe zit het nou precies met komend jaar; komt er nu een fusie met IRL? Gaan er meer teams/coureurs komen?
Die Tony George was er toen de oorzaak van dat de hele zaak op z'n gat ging.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:57 schreef mikezwet het volgende:
Kevin Kalkhoven wil wel maar Tony George heeft een beetje bindings angst. Voor de fans zou het fantastisch zijn natuurlijk, een groot deelnemers veld, meer races (dan nu in champ car) en alle open wheel toppers bij elkaar.
Voor ons eurosport kijkers is het ook een mooi voordeel omdat we nu bijna nooit iets van IRL zien.
Het ligt er natuurlijk aan wat je onder "echt racen" verstaat. Een ovaltje op zijn tijd is wel eens leuk. Maar juist het feit dat ovalraces zo crashgevoelig zijn, geeft mij het idee dat die gasten 90% van de tijd voor niks racen door de vele codes geel. Ook het wedstrijd verloop is hierdoor zo stop-start. Een beetje als een tafeltenniswedstrijd. Het is ook erg alles of niks: alles gaat zo snel dat een klein foutje gewoon in de muur eindigt of je ziet meteen 4 concurrenten voorbijrazen. Er zijn 2 dingen belangrijk: Zorg dat je onder geel pit anders ben je de klos en lig je zo een ronde achter. Verder moet je de eerste 90% van de wedstrijd weinig wagen, zodat je in ieder geval uit de muur blijft. Eigenlijk hoef je alleen in de laatste ronden je echte snelheid te laten zien. Het feit dat een kleine crash en een beetje regen altijd tot geel of rood leidt (en terecht) helpt ook niet echt.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:33 schreef Fir3fly het volgende:
Hoe kan je ovals nou saai vinden? Daar wordt tenminste echt geracet![]()
Die auto's hebben de ratio aerodynamische/mechanische grip veel gunstiger liggen. Ze rijden op slicks hebben een bredere wielbasis en kunnen wel tegen een stootje. Allemaal zaken die mensen graag zouden zien in de F1.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:29 schreef Fir3fly het volgende:
Ach ja, de meeste mensen vinden inhalen een belangrijk onderdeel van racen. Aangezien dat in de F1 niet gebeurt, lijkt mij dat de meeste mensen IRL een stuk leuker vinden.
Het verschil zou toch wel een stukje groter zijn als beide auto's evenveel brandstof hadden bij de kwalificatie en de F1 ook op slicks kon rijden.quote:Opvallend is om te zien dat Champ Car met het vijf jaar oude Lola B02/00 chassis slechts vijf seconden van de pole in Formule 1 af zit op een circuit als dat in Montreal. Dit terwijl een team als Newman/Haas Racing slechts 2,5% van het budget heeft van een Formule 1 team als Renault. Volgend jaar zal Champ Car bovendien naar verwachting een stuk sneller gaan met de nieuwe Panoz DP01.
Hier ook een leuke vergelijking:quote:Op donderdag 31 augustus 2006 21:10 schreef mikezwet het volgende:
Oval races vind ik zeker niet saai. Foto finish![]()
Op champcar.nl is een leuke verglijking gemaakt van champ car, f1 en a1.
De motors zijn totaal verschillend:quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:27 schreef mikezwet het volgende:
Denk dat het wel een beetje overdreven is allemaal, zo van, o o kijk de champ car toch eens.
Hoe komt het eigenlijk dat de f1's z'n hoog toerental halen met ook een v8 en nagenoeg de zelfde inhoud?
Woooo Goed nieuws!quote:Op zondag 24 september 2006 01:52 schreef WEST het volgende:
om 20:00 vandaag champcar vanuit road america Zwolsman start van P3![]()
jup Zwolsman stond lange tijd 2e maar Sebastian Bourdais was in de 2e kwali het snelste en mag daarom als 2e starten. De tijden vrijdag toen zwolsman zijn tijd neer zette was sneller dan de tijden van gisteren.quote:Op zondag 24 september 2006 01:59 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Woooo Goed nieuws!Zeker kijken! (natte qual ofzo?)
De snelste man van de eerste kwalificatie en de snelste man van de 2e kwalificatie starten op de eerste startrij. Vaak is zo dat de pole uit de 2e kwalificatie komt dat is doorgaans wat sneller. Maar nu was het met het weer zo dat Dan Clark die het snelst op vrijdag was ook de pole pakte omdat de tijden die vrijdag zijn gereden zaterdag niet sneller konden gaan.quote:Op zondag 24 september 2006 17:01 schreef Mister1977 het volgende:
Hoe zit het ook weer? De nummers 1 van de de twee kwalificatiesessies (mits 2 verschillende personen) vullen de eerste startrij en de rest wordt bepaald door de snelste tijden over beide sessies?
Wasda? Had ik even gemist.quote:Op zondag 24 september 2006 20:15 schreef mikezwet het volgende:
Inderdaad herten op Road America
Haha die commentator op had heuveltje "ehhhhee".
eurosportquote:Op zondag 24 september 2006 22:10 schreef maniack28 het volgende:
Nergens een stream?
Heb ik niet... Rekam kabel hierquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |