FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Aparte vliegveld- en vliegtuigfoto's #3
RonaldVdinsdag 4 april 2006 @ 08:28
Het vorige deel:
Aparte vliegveld en vliegtuig foto's # 2
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 02:07 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Dat is de grootvader van de Bird of Prey.
Deze bedoel je?

Geqxondinsdag 4 april 2006 @ 09:09
Wat is dat voor raar vliegtuig
RonaldVdinsdag 4 april 2006 @ 09:12
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:09 schreef Geqxon het volgende:
Wat is dat voor raar vliegtuig
Boeing ontwikkelde in de jaren 90 een geheim vliegtuig om productie-technieken te testen. Het was nooit de bedoeling om er een echt gevechtsvliegtuig van te maken, maar je kunt er wel veel van de latere Boeing UAV technieken in teugvinden. Meer over de Boeing Bird of Prey staat hier
Autoreplydinsdag 4 april 2006 @ 09:51



XB-70 Valkyrie, supersonische (mach3+) bommenwerper, grotendeels gebouwd uit staal en titatium.

Schijnt een droom te zijn om te vliegen... alleen een beetje duur
Autoreplydinsdag 4 april 2006 @ 10:10
Ik denk dat je je helemaal kapot schrikt:


Been there, done that.


Golfvliegen is zooooo cool


Lierstartje


Nieuw Zeeland, langs een helling jakkeren.


Finishen blijft cool


Jaaah, ik mag weer in augustus. (Matterhorn)
SHERMANdinsdag 4 april 2006 @ 10:26
Wow...

Borkydudedinsdag 4 april 2006 @ 10:54
Gél
Alternatedinsdag 4 april 2006 @ 11:25
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:10 schreef Autoreply het volgende:
Ik denk dat je je helemaal kapot schrikt:
[afbeelding]

Been there, done that.
[afbeelding]

Golfvliegen is zooooo cool
[afbeelding]

Lierstartje
[afbeelding]

Nieuw Zeeland, langs een helling jakkeren.
[afbeelding]

Finishen blijft cool
[afbeelding]

Jaaah, ik mag weer in augustus. (Matterhorn)
[afbeelding]
Wat is er nou appart of bijzonder aan zweefvliegtuigen
M5dinsdag 4 april 2006 @ 11:39
Wat pics erbij:




Borkydudedinsdag 4 april 2006 @ 11:39
Ik zie liever een mooie passagiersvliegtuig dan een heli of militair ding.
M5dinsdag 4 april 2006 @ 11:55
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:39 schreef Borkydude het volgende:
Ik zie liever een mooie passagiersvliegtuig dan een heli of militair ding.
beetje eisen stellen he


nah zo beter?


Autoreplydinsdag 4 april 2006 @ 12:12
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:39 schreef Borkydude het volgende:
Ik zie liever een mooie passagiersvliegtuig dan een heli of militair ding.
Het gaat over APARTE vliegtuigfoto's, niet over alunimium buizen op cruisehoogte. Ik post ook geen foto's van zweefvliegtuigen tijdens een "normale" vlucht...

Als je wilt rukken op civiele kisten doe je dat maar lekker op airliners.net

Hier willen we bijzondere foto's zien. Zweefkisten in formatie. Een 74 die je fototoestel binnenvliegt. Een lierstart. Militaire kisten op hun staart. Vliegende tanks
Alternatedinsdag 4 april 2006 @ 12:32
Nee we willen geen zweefkisten zien.
rameijerdinsdag 4 april 2006 @ 13:20
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:10 schreef Autoreply het volgende:
Ik denk dat je je helemaal kapot schrikt:
[afbeelding]
quote:
Jaaah, ik mag weer in augustus. (Matterhorn)
[afbeelding]
Dat is aardig hoog! De Matterhorn is toch iets van 4km hoog? Mooi hoor

En ik wil wel foto's van zweefvliegtuigen zien!
JoeKurrdinsdag 4 april 2006 @ 13:43
Hier een foto van een aluminium buis (wel een hele snelle), die toch voldoet aan de eisen van dit topic

Concorde op final voor JFK airport:


En dan nu weer over naar de 'echte' vliegtuigen

MiG-29M2 Fulcrum op MAKS 2005:
Autoreplydinsdag 4 april 2006 @ 13:46
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:43 schreef JoeKurr het volgende:
Hier een foto van een aluminium buis (wel een hele snelle), die toch voldoet aan de eisen van dit topic

Concorde op final voor JFK airport:
[afbeelding]

En dan nu weer over naar de 'echte' vliegtuigen

MiG-29M2 Fulcrum op MAKS 2005:
[afbeelding]
Iemand hier die wel 's naar de MAKS is geweest? Ik wil er nog wel een keertje naartoe (vliegend) maar vraag me af hoe het zit met onderdak daaro, is dat onbetaalbaar?
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:32 schreef Alternate het volgende:
Nee we willen geen zweefkisten zien.
Wel vliegen
quote:
]In het vorige topic schreef dinsdag 28 maart 2006 17:04 schreef Autoreply het volgende:

Qua zweefvliegen, de eerste topicvolger die langskomt krijgt een gratis vluchtje aangeboden Indien gewenst met aerobatics


[ Bericht 19% gewijzigd door Autoreply op 04-04-2006 13:51:15 ]
YellowLedbetterdinsdag 4 april 2006 @ 14:18
quote:
Ik ben naar die film in het omniversum geweest over de Blue Angels, ik had kaartjes gewonnen dus..Maar viel tegen, wel een paar mooie beelden maar verder matig
JoeKurrdinsdag 4 april 2006 @ 14:21
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:46 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Iemand hier die wel 's naar de MAKS is geweest? Ik wil er nog wel een keertje naartoe (vliegend) maar vraag me af hoe het zit met onderdak daaro, is dat onbetaalbaar?
* JoeKurr is er vorig jaar geweest (vandaar ook al die pics daarvandaan )

Ik had een 7-daagse spottersreis geboekt, waarbij ook nog uitstapjes gemaakt werden naar o.a. het Kremlin, Monino (luchtvaartmuseum) en Zvezdnye Gorodov (ruimtevaartcentrum).
De laatste twee dagen hebben we doorgebracht op Zhukovsky-Ramenskoje, waar MAKS wordt gehouden.

Als je er naartoe wilt, raad ik aan om een spotterstrip daar naartoe te boeken, alleen kom je namelijk nergens in.
Verder is het zeer moeilijk om als Nederlander een visum te krijgen voor Rusland (vraag me niet waarom, ik heb er een half jaar op moeten wachten, twee dagen voor vertrek had ik mijn paspoort terug)

Voor geïnteresseerden heb ik hier de foto's staan van mijn reis naar MAKS 2005.
Helaas hield mijn camera er mee op toen ik op de show zelf was, anders had ik nog meer foto's gehad van de show zelf.
YellowLedbetterdinsdag 4 april 2006 @ 14:23
Respect, echt mooie foto's Wel beetje groot maar dat moet ook
Loutermandinsdag 4 april 2006 @ 14:51
Jongens aparte foto's.
YellowLedbetterdinsdag 4 april 2006 @ 15:06


Een B2-spirit met daarvoor volgens mij een Talon
YellowLedbetterdinsdag 4 april 2006 @ 15:09

UP..

..And

...DOWN
JoeKurrdinsdag 4 april 2006 @ 15:32
De nEUROn, het Europese antwoord op de Boeing X-45, ontwikkeld door Dassault en Saab.
(Op de achtergrond staat nog een Rafale M van Aeronavale)

RonaldVdinsdag 4 april 2006 @ 16:00
Duits/Spaanse Baracuda


#ANONIEMdinsdag 4 april 2006 @ 16:51
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:00 schreef RonaldV het volgende:
Duits/Spaanse Baracuda
[afbeelding]

[afbeelding]
Holy shit. Lijkt wel zo'n geheim WOII nazi-vliegtuig (zoals b.v. de Komet).
#ANONIEMdinsdag 4 april 2006 @ 16:54
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:26 schreef SHERMAN het volgende:
Wow...

[afbeelding]
Goeie foto ja.

En, geen vliegtuig - wél een helikopter: er is ergens een plaatje waar je een zodiac uit een Chinook ziet gaan. De Chinook laat zijn laadruim dan voor een gedeelte onderwater lopen, zodat de Chinook eruit kan. Erg heftig. Kan iemand die vinden?
RonaldVdinsdag 4 april 2006 @ 16:55
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:51 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Holy shit. Lijkt wel zo'n geheim WOII nazi-vliegtuig (zoals b.v. de Komet).
Het toestel is zelfs geheim. Ik vond deze twee foto's begin dit jaar op het web, samen met nog twee andere. Verder staan er wel wat berichtjes over hier en daar (Google maar eens op "EADS Baracuda", maar er is maar weinig over bekend. Het is de grootste UCAV in Europa, maar de exacte maten, de missie, en zelfs de motor zijn onbekend.
RonaldVdinsdag 4 april 2006 @ 16:57
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:54 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Goeie foto ja.

En, geen vliegtuig - wél een helikopter: er is ergens een plaatje waar je een zodiac uit een Chinook ziet gaan. De Chinook laat zijn laadruim dan voor een gedeelte onderwater lopen, zodat de Chinook eruit kan. Erg heftig. Kan iemand die vinden?






Zoiets?
YellowLedbetterdinsdag 4 april 2006 @ 17:33
ik neem aan dat er dan toch wel drijvers onder die chinook zitten of er zit een geniale piloot in
M5dinsdag 4 april 2006 @ 17:35
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:33 schreef YellowLedbetter het volgende:
ik neem aan dat er dan toch wel drijvers onder die chinook zitten of er zit een geniale piloot in
De ronde uitstulpingen aan de zijkant fungeren als drijvers, en op pure power zou het ook wel lukken denk ik.
YellowLedbetterdinsdag 4 april 2006 @ 17:38
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:35 schreef M5 het volgende:

[..]

De ronde uitstulpingen aan de zijkant fungeren als drijvers, en op pure power zou het ook wel lukken denk ik.
maar zonder drijvers zou het wel een precisie werkje zijn hoor
Dirk-Kuijtdinsdag 4 april 2006 @ 17:40
TVP
its_me_dinsdag 4 april 2006 @ 18:20
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:57 schreef RonaldV het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoiets?
Chinooks
RonaldVdinsdag 4 april 2006 @ 18:20
Nog meer rare vliegtuigen dan maar?



Tacit Blue
winterapfeldinsdag 4 april 2006 @ 18:28
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:55 schreef M5 het volgende:

[..]




.
hoe is dit afgelopen?
mireliadinsdag 4 april 2006 @ 18:47
tvp
M5dinsdag 4 april 2006 @ 18:48
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:28 schreef winterapfel het volgende:

[..]

hoe is dit afgelopen?
Goed. Zal hoogstends een voorzorgslanding op het zelfde vliegveld geweest zijn (Zurich), en anders gewoon wat check's & reparaties bij aankomst op de bestemming. De tailstrike zal niet zo heel veel voor gesteld hebben denk ik.
Knarfdinsdag 4 april 2006 @ 18:48



Een erg blije DHL piloot.

Voor compleet verhaal:
http://www.cargolaw.com/2004nightmare_on.target.html
cheukertdinsdag 4 april 2006 @ 19:00
Nieuwe Airbus 320serie winglets:



AR: ik kom ooit nog wel eens langs op Midden Zeeland
-calimero-dinsdag 4 april 2006 @ 20:28


















rameijerdinsdag 4 april 2006 @ 20:59
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:38 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

maar zonder drijvers zou het wel een precisie werkje zijn hoor
Ja, als de piloot dan net effe te laat is...
Flyingdutchmandinsdag 4 april 2006 @ 21:27
Wie mag er als eerste badderen?


Dikke heli



als deze hercules schiet....zie je dit during night time
YellowLedbetterdinsdag 4 april 2006 @ 21:46


3 verklaringen... of het zijn uitzonderlijke goede piloten, of het is optisch bedrog, of het is geshopt
Geqxondinsdag 4 april 2006 @ 21:58
Dat kan haast geen photoshop zijn. Ik heb ze op elkaar geplakt, en er zijn te veel verschillen.
Flyingdutchmandinsdag 4 april 2006 @ 22:02
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
3 verklaringen... of het zijn uitzonderlijke goede piloten, of het is optisch bedrog, of het is geshopt
Het zijn uitzonderlijk goede piloten
SHERMANdinsdag 4 april 2006 @ 22:02
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]

3 verklaringen... of het zijn uitzonderlijke goede piloten, of het is optisch bedrog, of het is geshopt
Kleur van de helmen is wel anders...
JoeKurrdinsdag 4 april 2006 @ 22:26
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]

3 verklaringen... of het zijn uitzonderlijke goede piloten, of het is optisch bedrog, of het is geshopt
Niet geshopt, ze noemen deze flyby "Calypso".

De Blue Angels hebben ook zoiets, maar daar ziet het er nog dwazer uit



Dit filmpje vond ik net, past ook wel in dit topic:

Stars of Sukhoi

Beelden van o.a. Su-27, Su-32, Su-30MK, Su-33 en Su-47
Op 0:48 vliegt een Su-27P extreem laag (2 a 3 meter)
Op 2:43 draait een Su-30MKI een extreem korte bocht

[ Bericht 3% gewijzigd door JoeKurr op 04-04-2006 22:38:29 ]
Autoreplydinsdag 4 april 2006 @ 23:57
@ JoeKurr, je filmpjes doen het niet...
VjenneKloetnwoensdag 5 april 2006 @ 00:01
quote:
Vuurt die nu ook nog eens een raket af of lijkt dat zo
Check z'n linkervleugel.
RonaldVwoensdag 5 april 2006 @ 00:02
Da's een BDU, voor oefenbommen. Echte bommen kosten te veel om mee te oefenen
VjenneKloetnwoensdag 5 april 2006 @ 00:03
Aah, een BDU. Harstikke duidelijk.



Vertel
RonaldVwoensdag 5 april 2006 @ 00:37
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:03 schreef VjenneKloetn het volgende:
Aah, een BDU. Harstikke duidelijk.



Vertel
Een BDU is een Bomb Dispenser Unit. Het is een gestroomlijnd rek om kleine oeffenbommen in mee te nemen. Zie ook de SUU-20



Kleine oefenbommen (oefenmunitie is altijd blauw) onder het rek, en in de uitsparing opzij kun je aan beide kanten een ongeleide raket meenemen.
Incolumiswoensdag 5 april 2006 @ 00:48
het zijn kleine bommetjes die dezelfde aerodynamische karakteristieken hebben als de gewone bommen, zo kunnen piloten veel trainen zonder dat de luchtmacht veel geld kwijt is.
VjenneKloetnwoensdag 5 april 2006 @ 01:12
Duidelijk
Alexxxxxwoensdag 5 april 2006 @ 01:19
toffe reeks
M5woensdag 5 april 2006 @ 07:18
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]

3 verklaringen... of het zijn uitzonderlijke goede piloten, of het is optisch bedrog, of het is geshopt
goede piloten én optisch bedrog. de toestellen vliegen naast elkaar, niet boven elkaar. de bovenste vliegt verder weg dan de onderste, kun je met een liniaaltje na meten, de bovenste is kleiner.

Onderste kist is de nr 5 waarvan de "5" up-side-down op de lucht inlaat geschreven staat, speciaal voor deze pose.
M5woensdag 5 april 2006 @ 13:55


Daar is ie weer, nu uit andere hoek:



Weet iemand toevallig wat van dit ding af?


Is van het bedrijf Scaled Composites afkomstig.
Dirk-Kuijtwoensdag 5 april 2006 @ 14:10


Het CIA vliegtuig waar vermoedelijk CIA-vluchten mee zijn uitgevoerd met terreurverdachten.
M5woensdag 5 april 2006 @ 14:15
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[afbeelding]

Het CIA vliegtuig waar vermoedelijk CIA-vluchten mee zijn uitgevoerd met terreurverdachten.
huidige registratie is N8068V

hier nog een verhaaltje over de kist.
Dirk-Kuijtwoensdag 5 april 2006 @ 14:17


Klopt als een bus
RonaldVwoensdag 5 april 2006 @ 14:17
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:55 schreef M5 het volgende:

Weet iemand toevallig wat van dit ding af?

[[url=http://img143.imagevenue.com/loc24/th_38121_0986076.jpg]afbeelding][/URL]
Is van het bedrijf Scaled Composites afkomstig.
Volgens mij is dat een movie-prop. Zoiets staat ook in de reacties op de foto op airliners.net
Kleffe_Dopwoensdag 5 april 2006 @ 14:33


American Airlines
Boeing 757-223
N679AN "757 Jet Flagship - Astrojet"


Speciale retro kleuren van American Airlines
Dirk-Kuijtwoensdag 5 april 2006 @ 14:51
Hoe zouden ze dat blinkende ijzer zo mooi houden bij al hun vliegtuigen? Dat komt toch vaak met verschillende soorten weer in aanmerking. Zouden er constant lui die dingen aan het polijsten zijn ofzo?
M5woensdag 5 april 2006 @ 14:57
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:51 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe zouden ze dat blinkende ijzer zo mooi houden bij al hun vliegtuigen? Dat komt toch vaak met verschillende soorten weer in aanmerking. Zouden er constant lui die dingen aan het polijsten zijn ofzo?
blanke lak er over of zo iets?
Kleffe_Dopwoensdag 5 april 2006 @ 16:07
Ik heb echt geen idee waarmee ze die kisten zo glimmend houden, maar dat ze wel onderhoud nodig hebben valt te zien aan sommige Airbus A300's van American Airlines. Die zien er soms echt een stuk minder uit:

WESTwoensdag 5 april 2006 @ 16:28
TVP

ziten mooie kisten bij
Keiichiwoensdag 5 april 2006 @ 16:31
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:10 schreef Autoreply het volgende:
Ik denk dat je je helemaal kapot schrikt:
[afbeelding]
gbau.de/Data/foto-05-04.jpg]afbeelding[/url]]
WTF?! Lijkt het nu wat het is?
RvdLindenwoensdag 5 april 2006 @ 17:01
ja, een echte photoshop!
YellowLedbetterwoensdag 5 april 2006 @ 19:45
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:31 schreef Keiichi het volgende:

[..]

WTF?! Lijkt het nu wat het is?
Ja zeker, dat is geen fotoshop maar gewoon een sleepvliegtuig op zijn kop. Hebben we op het clubhuis ook nog een foto van hangen met een van onze (inmiddels helaas overleden) sleepvliegers.
cheukertwoensdag 5 april 2006 @ 19:45
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]

3 verklaringen... of het zijn uitzonderlijke goede piloten, of het is optisch bedrog, of het is geshopt
Heb hier een filmpje waarbij een F-14 en F-18 met de staarten letterlijk in elkaar vliegen
Denocorpwoensdag 5 april 2006 @ 19:59
Ik verwijs naar m'n avatar

Kom vaak op airdisaster.com, zitten interessante verhalen bij en spectaculaire foto's.
YellowLedbetterwoensdag 5 april 2006 @ 20:04
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:45 schreef cheukert het volgende:

[..]

Heb hier een filmpje waarbij een F-14 en F-18 met de staarten letterlijk in elkaar vliegen
die heb ik ook. Die is goed
#ANONIEMdonderdag 6 april 2006 @ 16:00
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:57 schreef RonaldV het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoiets?
Wow, die betreffende foto's ken ik niet. Ziet er heel puik uit. (Er is ook een genomen van binnen in het laadruim: je ziet dan de Zodiac op je afkomen...)
Imprydonderdag 6 april 2006 @ 17:02
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:45 schreef cheukert het volgende:

[..]

Heb hier een filmpje waarbij een F-14 en F-18 met de staarten letterlijk in elkaar vliegen
Linkje?
YellowLedbetterdonderdag 6 april 2006 @ 17:05
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:02 schreef Impry het volgende:

[..]

Linkje?
Als het goed is is het deze. ik heb hem zelf niet gedownt omdat ik em al heb maar deze voldoet aan de beschrijving
YellowLedbetterdonderdag 6 april 2006 @ 17:08
Ik hem em zelf net toch maar ff gedownt omdat ik em niet meer kon vinden op de pc. Dit is em wel, maar ze vliegen niet met de staarten in elkaar maar wel spectaculiar
JoeKurrdonderdag 6 april 2006 @ 17:19
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:05 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Als het goed is is het deze. ik heb hem zelf niet gedownt omdat ik em al heb maar deze voldoet aan de beschrijving
Welke?

Eerder in dit topic kwam er een foto voorbij van een tank waar vleugels aan gemaakt waren.

De Russische T-80U heeft geen vleugels nodig:



Ik zou dit niet graag tegenkomen als ik weer eens aan het laagvliegen ben...
RonaldVdonderdag 6 april 2006 @ 19:20
Powerpointje: Priceless Airshow
YellowLedbetterdonderdag 6 april 2006 @ 19:23
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:19 schreef JoeKurr het volgende:

[..]

Welke?

Eerder in dit topic kwam er een foto voorbij van een tank waar vleugels aan gemaakt waren.

De Russische T-80U heeft geen vleugels nodig:

[afbeelding]

Ik zou dit niet graag tegenkomen als ik weer eens aan het laagvliegen ben...
Hehe, en dan te bedenken dat die dingen naar ik meende geen vering hebben
Autoreplydonderdag 6 april 2006 @ 19:35
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:23 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Hehe, en dan te bedenken dat die dingen naar ik meende geen vering hebben
Ow die hebben ze wel hoor, meer als een halve meter. Desalniettemin doet het buitengewoon veel pijn geloof ik
YellowLedbetterdonderdag 6 april 2006 @ 19:38
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:35 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ow die hebben ze wel hoor, meer als een halve meter. Desalniettemin doet het buitengewoon veel pijn geloof ik
mzzz, dat zou je zo aan de buitenkant niet zeggen dat er een halve meter vering in zit Maar we hebben het over vliegtuigen hier!
cheukertdonderdag 6 april 2006 @ 19:47
K8 heeft geen vering
YellowLedbetterdonderdag 6 april 2006 @ 19:49
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:47 schreef cheukert het volgende:
K8 heeft geen vering
Wat wil je met zo'n stuk vliegend brandhout
Denocorpdonderdag 6 april 2006 @ 21:13
Een foto uit eigen collectie... wel eens op het strand geland?

RonaldVdonderdag 6 april 2006 @ 21:39
Zere neus in wording:











Imprydonderdag 6 april 2006 @ 21:41
Stevig neusje!
Autoreplyvrijdag 7 april 2006 @ 00:28
Kon daar geen vrachtwagen met een paar matrassen onder worden gereden

JoeKurrvrijdag 7 april 2006 @ 11:34
Hoezo, laag?



En hier staat een filmpje van deze actie.
Aernoudvrijdag 7 april 2006 @ 11:37
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:27 schreef Flyingdutchman het volgende:

als deze hercules schiet....zie je dit during night time
[afbeelding]
zie je dat echt? Dacht dat gewone foto's met lange sluitertijd waren waardoor je streep van de lichtkogels ziet?
RonaldVvrijdag 7 april 2006 @ 11:42
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:34 schreef JoeKurr het volgende:
Hoezo, laag?

[afbeelding]

En hier staat een filmpje van deze actie.
Dat kan altijd beter: waterskiënde Harvards





En een filmpje erbij
JoeKurrvrijdag 7 april 2006 @ 12:07
Die Harvards had ik al eerder gepost

Van heel laag naar heel snel: een F-14 die een supersone flyby doet



Een F-18 met eenzelfde flyby



Over aparte vliegtuigen gesproken: de F-16XL (ja, dit is een F-16!)

RonaldVvrijdag 7 april 2006 @ 12:13
Reclame van BellHelicopters

JoeKurrvrijdag 7 april 2006 @ 14:45
Een Boeing Vertol 107 sleept een ponton met goederen die te zwaar zijn om door de lucht te vervoeren.

VjenneKloetnvrijdag 7 april 2006 @ 16:36
Filmpje van F14 die supersonic flyby komt
Public_NMEvrijdag 7 april 2006 @ 17:05


Deze vd KLM doet het ook niet meer...
Alexxxxxvrijdag 7 april 2006 @ 17:16
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:05 schreef Public_NME het volgende:
[afbeelding]

Deze vd KLM doet het ook niet meer...
Whehe, ga je even naar de supermarkt, kom je terug bij je vliegtuig.. op kistjes gezet en de velgen gejat
YellowLedbettervrijdag 7 april 2006 @ 20:49
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:07 schreef JoeKurr het volgende:


Over aparte vliegtuigen gesproken: de F-16XL (ja, dit is een F-16!)

je vergeet te vermelden dat dat een test F-16 was. Er zaten namelijk allemaal kleine gaatjes in de vleugel die de turbulentie zouden moeten verminderen. Althans, dat dacht ik
zwelgje81vrijdag 7 april 2006 @ 21:00
Mooie foto's
YellowLedbettervrijdag 7 april 2006 @ 21:03

[img]

Uh-oh
JoeKurrzaterdag 8 april 2006 @ 00:43
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:49 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

je vergeet te vermelden dat dat een test F-16 was. Er zaten namelijk allemaal kleine gaatjes in de vleugel die de turbulentie zouden moeten verminderen. Althans, dat dacht ik
Klopt, het doel was om een zo gelijkmatig mogelijke luchtstroom te krijgen over de vleugel, bij supersone snelheden.
Hierdoor neemt de luchtweerstand van de vleugel af, en wordt het vliegtuig dus efficiënter.

Hier nog een foto van een 'originele' F-16XL, de F-16E:

YellowLedbetterzaterdag 8 april 2006 @ 12:01
stoer ding
Kleffe_Dopzaterdag 8 april 2006 @ 14:28
Nog een aantal zeer vette foto's


Switzerland - Air Force
Dassault Mirage III RS


USA - Air Force
Boeing RC-135S


Netherlands - Air Force
Lockheed Martin F-16A Fighting Falcon


USA - Air Force
Rockwell B-1B Lancer


USA - Navy


Netherlands - Air Force
General Dynamics F-16AM Fighting Falcon
Incolumiszaterdag 8 april 2006 @ 19:34
ligt het nou aan mij of zijn de landing gear bays van die demo F-16 beige geverfd?
M5zaterdag 8 april 2006 @ 19:43
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:34 schreef Incolumis het volgende:
ligt het nou aan mij of zijn de landing gear bays van die demo F-16 beige geverfd?
Ligt aan de foto. Die zijn gewoon wit.
Autoreplyzaterdag 8 april 2006 @ 20:51

Buff... op naar de 100 jaar


Victor, britse bommenwerper


Tu-95 Bear... ik kom niet boven die banden uit. Hééél groot



Ouwe lijkkisten...



Pond Racer, een ontwerp van Burt Rutan. Nooit succesvol geworden vanwege koelingsproblemen, de motoren konden 1200 pk aan, maar kwamen nooit verder dan 500 pk (met ram-air die met 700 km/h op je inlaten pushed...) Uiteindelijk gecrashed.



Nemesis NXT, Reno-racer. Over de 500 km/h met 350 pk. Check die deur, ze hadden "wat" problemen met een klapperend landingsgestel @ 280 knots...



F-8F Bearcat "Rare Bear", een van de meest winnende air racers ooit. Zoals in een eerder topic al vermeld 5000+ pk's en over de 900 km/h gemiddeld
RonaldVzaterdag 8 april 2006 @ 21:06
The Human Fly:


link
M5zaterdag 8 april 2006 @ 21:58
Steijnzondag 9 april 2006 @ 03:23
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:06 schreef RonaldV het volgende:
The Human Fly:

[afbeelding]
link
Lekker uitwaaien op het dak.
Keiichimaandag 10 april 2006 @ 01:26
Al eerder gepost, maar deze uit een andere hoek en nog lager.


St. Elmo's vuur. brrrrrrrrr


Soort gelijk kunstje al eerder gepost door andere fighters.


Bijna te ver doorgereden
Keiichimaandag 10 april 2006 @ 01:38
Nu ik toch bezig ben:



Bukken!!!!
YellowLedbettermaandag 10 april 2006 @ 18:37

Vermoedelijk geshopt


Laag met een, naar wat ik denk, motorzwever over het strand



Zeker geshopt
Incolumismaandag 10 april 2006 @ 18:54
die eerste lijkt me wel redelijk echt
RvdLindenmaandag 10 april 2006 @ 19:00
tjek de schaduw van de 2e foto en je ziet dat het niet een klein vliegtuigje is!
YellowLedbettermaandag 10 april 2006 @ 19:02
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:00 schreef RvdLinden het volgende:
tjek de schaduw van de 2e foto en je ziet dat het niet een klein vliegtuigje is!
schaduwen kunnen bedriegelijk zijn En vanwege die kenmerkende bobbel op de neus heb ik toch het vermoeden dat het een scheibe motorfalke is
YellowLedbettermaandag 10 april 2006 @ 19:03


dit geval dus
Alternatemaandag 10 april 2006 @ 21:05
quote:
Op maandag 10 april 2006 01:26 schreef Keiichi het volgende:
Al eerder gepost, maar deze uit een andere hoek en nog lager.
[afbeelding]

St. Elmo's vuur. brrrrrrrrr
[afbeelding]

Soort gelijk kunstje al eerder gepost door andere fighters.
[afbeelding]

Bijna te ver doorgereden
[afbeelding]
St. Elmo's vuur is erg indrukwekkend. BIjna elke keer wel te zien als je de evenaar overgaat (rond de evenaar zitten altijd veel tropische buien).
Okkie_dinsdag 11 april 2006 @ 22:11


Wat moet je hier voor hebben? Een rijbewijs of een brevet?
Loutermandinsdag 11 april 2006 @ 22:17
Een hele dikke portomonee.
YellowLedbetterwoensdag 12 april 2006 @ 19:08
die bak is cool

Ojah, verkapt schopje
Okkie_woensdag 12 april 2006 @ 19:22
itsontodaywoensdag 12 april 2006 @ 19:40
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:11 schreef Okkie_ het volgende:
[afbeelding]

Wat moet je hier voor hebben? Een rijbewijs of een brevet?
lelijke shop check die tafeltjes
Okkie_woensdag 12 april 2006 @ 19:44
YellowLedbetterwoensdag 12 april 2006 @ 19:44
die is vreemd
Okkie_woensdag 12 april 2006 @ 19:45
quote:
Op woensdag 12 april 2006 19:40 schreef itsontoday het volgende:

[..]

lelijke shop check die tafeltjes


Nu ziet ie er ook nog zo uit
YellowLedbetterwoensdag 12 april 2006 @ 19:46
Tsjek die 20' inch rims
Public_NMEdonderdag 13 april 2006 @ 14:23
quote:
Control tower to a 747: "United 329 heavy, your traffic is a Fokker, one o'clock, three miles, Eastbound."
United 239: "Approach, I've always wanted to say this.... I've got the little Fokker in sight."

One day the pilot of a Cherokee 180 was told by the tower to hold short of the active runway while a DC-8 landed. The DC-8 landed, rolled out, turned around, and taxied back past the Cherokee.
Some quick-witted comedian in the DC-8 crew got on the radio and said, "What a cute little plane. Did you make it all by yourself?"
The Cherokee pilot, not about to let the insult go by, came back with a real zinger: "I made it out of DC-8 parts. Another landing like yours and I'll have enough parts for another one."

Allegedly the German air controllers at Frankfurt Airport are renowned as a short-tempered lot. They, it is alleged, not only expect one to know one's gate parking location, but how to get there without any assistance from them. So it was with some amusement that we (a Pan Am 747) listened to the following exchange between Frankfurt ground control and a British Airways 747, call sign Speedbird 206.
Speedbird 206: "Frankfurt, Speedbird 206 clear of active runway."
Ground: "Speedbird 206 taxi to gate Alpha One-Seven."
The BA 747 pulled onto the main taxiway and slowed to a stop.
Ground: "Speedbird, do you not know where you are going?"
Speedbird 206: "Stand by, Ground, I'm looking up our gate location now."
Ground (with quite arrogant impatience): "Speedbird 206, have you not been to Frankfurt before?"
Speedbird 206 (coolly): "Yes, twice in 1944, but it was dark ... and I didn't land."
Paar quotes van gesprekken tussen kisten en ATC's
CittaRdonderdag 13 april 2006 @ 15:06
die 1e en 3e zijn erg leuk... 3e misschien beetje grof
Kleffe_Dopdonderdag 13 april 2006 @ 15:38
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:23 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Paar quotes van gesprekken tussen kisten en ATC's


heb je er meer?
RonaldVdonderdag 13 april 2006 @ 16:26
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:06 schreef CittaR het volgende:
die 1e en 3e zijn erg leuk... 3e misschien beetje grof
Grof, welnee... deze is nog beschaafd. Net als deze:

Ergens in de jaren 80 vloog een duitse commuter (zeg: de Lufthansa variant op Cityhopper of zoiets) vanaf Hamburg of Bremen naar het zuiden. Zoals dat hoort na take-off nam de piloot contact op met de verkeersleiding: "Gute morgen RheinRadar, Lufthansa eins zwei vier, unterwegs nach München, fluglevel dreihundert, squawking sechs funf eins eins."
RheinRadar antwoorde keurig: "Lufthansa one two four, goodmorning, positive radar contact, please sqauwk four six one five , and for flight safety considerations: please speak in english."
Tot iedereen's verbazing bleef het Lufthansa toestel zich in het duits uitdrukken, alhoewel het zich keurig aan de in het Engels gegeven opdrachten (met herhaald verzoek om toch vooral engels te spreken) bleek te houden.
Blijkbaar werd het na drie keer de piloot te veel, en hij barstte uit over de radio:
<insert duits 'Allo 'Allo accent>
"Zis is Lufthansa 124, I am a German pilot, zitting in a German registered aircraft, flying from one german town to another german town, never leaving German airspace. Why do I have to speak in English?"
Het antwoord van een britse piloot duurde niet lang:
"Becuz' you lost the bloody war, guv'!"

Edit: als je Googlet op Air traffic control humor vind je er nog meer, zoals deze:
quote:
In his book "Sled Driver", SR-71/Blackbird pilot Brian Shul writes: I'll always remember a certain radio exchange that occurred one day as Walt (my back-seater) and I were screaming across Southern California 13 miles high. We were monitoring various radio transmissions from other aircraft as we entered Los Angeles airspace.
Though they didn't really control us, they did monitor our movement across their scope. I heard a Cessna ask for a readout of its ground speed. "90 knots" Center replied. Moments later a Twin Beech inquired the same. "120 knots," Center answered.

We weren't the only ones proud of our ground speed that day...almost instantly an F-18 smugly transmitted, "Uh, Center, Dusty 52 requests ground speed readout."

There was a slight pause then the response, "525 knots on the ground, Dusty." Another silent pause. As I was thinking to myself how ripe a situation this was, I heard a familiar click of a radio transmission coming from my back-seater. It was at that precise moment I realized Walt and I had become a real crew for we were both thinking in unison.

"Center, Aspen 20, you got a ground speed readout for us?" There was a longer than normal pause... "Aspen, I show 1,742 knots." No further inquiries were heard on that frequency.

--------------------------------------------------------------------------------

In another famous SR-71 story, Los Angeles Center reported receiving a request for clearance to FL 60 (60,000 ft). The incredulous controller, with some disdain in his voice, asked "How do you plan to get up to 60,000 feet? The pilot (obviously a sled driver), responded, "We don't plan to go up to it, we plan to go down to it." He was cleared...

--------------------------------------------------------------------------------

There's a story about the military pilot calling for a priority landing because his single-engine jet fighter was running "a bit peaked." Air Traffic Control told the fighter jock that he was number two, behind a B-52 that had one engine shut down. "Ahhh" the fighter pilot remarked, "The dreaded Seven-Engine Approach...

--------------------------------------------------------------------------------

A student became lost during a solo cross-country flight. While attempting to locate the aircraft on radar, ATC asked, "What was your last known position?" Student: "When I was number one for takeoff."


[ Bericht 23% gewijzigd door RonaldV op 13-04-2006 16:40:50 ]
Public_NMEdonderdag 13 april 2006 @ 16:39
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]



heb je er meer?
Tower: "Aircraft on final, go around, aircraft on runway."

Solo Student Pilot: "Roger" (Continues descent.)

Tower: "Aircraft, GO AROUND"

Student: "Roger" (Continues descent.)

Tower: (Screaming) "AIRCRAFT, GO AROUND!!"

Student: "Roger" (Continues descent.)

So, the student pilot plunks his airplane down on the numbers, taxies up tow here the twin is sitting in the middle of the runway, GOES AROUND it, and continues on to the taxiway.

Cessna: "Jones tower, Cessna 12345, student pilot, I am out of fuel."

Tower: "Roger Cessna 12345, reduce airspeed to best glide!! Do you have the airfield in sight?!?!!"

Cessna: "Uh...tower, I am on the south ramp; I just want to know where the fuel truck is."

A single agent was rebooking a long line of inconvenienced travelers. Suddenly an angry passenger pushed his way to the desk. He slapped his ticket down on the counter and said, "I HAVE to be on this flight and it has to be FIRST CLASS."

The agent replied, "I'm sorry sir. I'll be happy to try to help you, but I've got to help these folks first, and I'm sure we'll be able to work something out."

The passenger was unimpressed. He asked loudly, so that the passengers behind him could hear, "Do you have any idea who I am?"

Without hesitating, the gate agent smiled and grabbed her public address microphone.

"May I have your attention please?" she began, her voice bellowing throughout the terminal. "We have a passenger here at the gate WHO DOES NOT KNOW WHO HE IS. If anyone can help him find his identity, please come to the gate."

With the folks behind him in line laughing hysterically, the man glared at the United agent, gritted his teeth and swore "(Expletive) you. "Without flinching, she smiled and said, "I'm sorry, sir, but you'll have to stand in line for that, too."

The man retreated as the people in the terminal applauded loudly. Although the flight was canceled and people were late, they were no longer angry at United.

Heb er nog meer, ff copy-pasta van Airliners.net forum
Public_NMEdonderdag 13 april 2006 @ 16:48
Why airplanes are better than women
-An airplane will kill you quick . . . a woman takes her time.
-Airplanes like to do it inverted.
-Airplanes can be turned on by a flick of a switch.
-An airplane does not get mad if you 'touch and go.'
-An airplane does not object to a preflight inspection.
-Airplanes come with manuals.
-Airplanes have strict weight and balance limits.
-You can fly an airplane any time of the month.
-Airplanes don't whine unless something is really wrong.
-Airplanes don't care about how many other airplanes you have flown.
-When flying, you and your airplane both arrive at the same time.
-Airplanes don't mind if you look at other airplanes, or if you buy airplane magazines.
-If your airplane is too loose, you can tighten it.
-It's always OK to use tie downs on your airplane.


Flyingdutchmandonderdag 13 april 2006 @ 16:55
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:37 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]
Vermoedelijk geshopt
Is echt heb er een movie clip van.
The_Sdonderdag 13 april 2006 @ 17:07
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:01 schreef VjenneKloetn het volgende:

[..]

Vuurt die nu ook nog eens een raket af of lijkt dat zo
Check z'n linkervleugel.
vjennegast zet ff je bril op
Imprydonderdag 13 april 2006 @ 18:15
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:55 schreef Flyingdutchman het volgende:

[..]

Is echt heb er een movie clip van.
Posten!
itsontodaydonderdag 13 april 2006 @ 18:42
quote:
Op woensdag 12 april 2006 19:45 schreef Okkie_ het volgende:

[..]

[afbeelding]

Nu ziet ie er ook nog zo uit
Ja alleen de velgen zitten er niet aan vast, maar staan er gewoon naast lijkt het wel.
Oom_Agentzondag 16 april 2006 @ 21:48
Ook leuk wonen bij vliegveld Zaventem (Brussel). Er zit nog wel een dak op het huis, maar hoe lang nog ??

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=lowflyer.wmv
VjenneKloetnzondag 16 april 2006 @ 22:03
Ja die aflevering van Kopspijkers was lachen. Kwam elke 8 minuten ofzo een vliegtuig zo laag overvliegen.
Maakte die kerel niet uit. Hoorde die zijn vrouw ook niet zo vaak zeuren
Public_NMEzondag 16 april 2006 @ 22:17
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:03 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ja die aflevering van Kopspijkers was lachen. Kwam elke 8 minuten ofzo een vliegtuig zo laag overvliegen.
Maakte die kerel niet uit. Hoorde die zijn vrouw ook niet zo vaak zeuren
Lol! En dan die mensen bij Schiphol zeuren over geluidsoverlast! Wel lekker hoor zo'n A340 ff vlak over je dak!!
SHERMANzondag 16 april 2006 @ 22:41
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:23 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Paar quotes van gesprekken tussen kisten en ATC's
Die laatste.
-calimero-maandag 17 april 2006 @ 22:00
ff op me HDD gezocht.





















































































Loutermanmaandag 17 april 2006 @ 22:02
Allemaal prachtige foto's, maar wat blijft die chinook toch een geweldig ding.
Joostvedinsdag 18 april 2006 @ 17:17
ze doen het niet geloof ik
Autoreplydinsdag 18 april 2006 @ 19:15
Ze deden het wel. Z'n site zal er wel uitliggen door data overflow...
eL.vrijdag 21 april 2006 @ 19:32
Weet iemand wat de titel en artiest is van de muziek achter The Chase ??
Okkie_vrijdag 21 april 2006 @ 19:36


Wie is sneller? De eend of het vliegtuig
Oom_Agentzaterdag 22 april 2006 @ 09:38
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 19:32 schreef eL. het volgende:
Weet iemand wat de titel en artiest is van de muziek achter The Chase ??
Madonna - Push
eL.zaterdag 22 april 2006 @ 11:21
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:38 schreef Oom_Agent het volgende:
Madonna - Push
Bedankt, achteraf denk ik 'ja'.
YellowLedbettermaandag 24 april 2006 @ 16:14
stiekem schopje
Joostvevrijdag 28 april 2006 @ 14:44
|

(Edit: al heb ik wel mijn twijfels of de foto echt is)

de volgende 2 foto's zijn wat groter van formaat dus ik geef maar even een linkje,

als eerste deze F-16 boven New York net na de Ramp op 11 september, heel bijzonder
http://www.xs4all.nl/~knm(...)ove%20New%20York.jpg

en als 2e deze F117 nighthawk met een stoere politie auto ervoor, leuk als wallpaper trouwens
http://www.xs4all.nl/~knmg0243/Fotos/Highway%20patrol.jpg
Keiichivrijdag 28 april 2006 @ 15:05
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:44 schreef Joostve het volgende:
[afbeelding]|

(Edit: al heb ik wel mijn twijfels of de foto echt is)

de volgende 2 foto's zijn wat groter van formaat dus ik geef maar even een linkje,

als eerste deze F-16 boven New York net na de Ramp op 11 september, heel bijzonder
http://www.xs4all.nl/~knm(...)ove%20New%20York.jpg

en als 2e deze F117 nighthawk met een stoere politie auto ervoor, leuk als wallpaper trouwens
http://www.xs4all.nl/~knmg0243/Fotos/Highway%20patrol.jpg
Het plaatje ziet er vrij schilderachtig uit.

Maar apache toestellen laten ze vaak zat zo laag vliegen Niemand die je op de radar ziet

Als je eens in het bos loopt kun je bv ook dit te zien krijgen:

B_BOYvrijdag 28 april 2006 @ 15:21
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:05 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Het plaatje ziet er vrij schilderachtig uit.

Maar apache toestellen laten ze vaak zat zo laag vliegen Niemand die je op de radar ziet

Als je eens in het bos loopt kun je bv ook dit te zien krijgen:

[afbeelding]
dan zou je je niet egt op je gemak voelen als je dat ineens ziet terwijl je vrolijk door het bos loopt.
stel je voor roodkapje kwam een apache tegen ipv de wolf.
YellowLedbettervrijdag 28 april 2006 @ 17:20
dat plaatje van die apache boven het water lijkt me inderdaad nep, maar wel heel mooi
cheukertvrijdag 28 april 2006 @ 17:53
Die Apache over t water is een schilderij
mireliavrijdag 28 april 2006 @ 18:19
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 17:53 schreef cheukert het volgende:
Die Apache over t water is een schilderij
HAHAHHA het is nog waar ook
The_Svrijdag 28 april 2006 @ 18:35
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:44 schreef Joostve het volgende:
[afbeelding]|

(Edit: al heb ik wel mijn twijfels of de foto echt is)
dit is een render
cheukertwoensdag 5 juli 2006 @ 16:18
schopje
opgevoerd sleepkistje


[ Bericht 4% gewijzigd door cheukert op 05-07-2006 17:31:12 ]
Nyx96woensdag 5 juli 2006 @ 16:54
Half vliegtuig, half boot: de Ekranoplan. Gebouwd voor troepentransport en materieel.








[ Bericht 28% gewijzigd door Nyx96 op 05-07-2006 17:04:15 ]
#ANONIEMwoensdag 5 juli 2006 @ 17:03
Bizar ding is dat! Is volgens mij hier al eerder gepost, maar dat terzijde.
Op Discovery Channel zag ik eens beelden van dat bakbeest in aktie. Ziet er heel vreemd uit!
Nyx96woensdag 5 juli 2006 @ 17:11
Heinkel He-111z 'Tweeling'


Bemande V1 'Reichenberg'


Japans Kamakaze vliegtuig 'Okha'


[ Bericht 21% gewijzigd door Nyx96 op 05-07-2006 17:18:53 ]
#ANONIEMwoensdag 5 juli 2006 @ 23:36
Weet iemand of deze foto echt is? En zo ja, wat voor vliegtuig zien we?


Ik geloof dat ik er uit ben, dit moet een Horten Ho 5c zijn:



[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2006 23:49:41 ]
cheukertdonderdag 6 juli 2006 @ 00:27
is echt
Nyx96donderdag 6 juli 2006 @ 13:15

Heinkel He162 'Salamander' of 'Volksjäger'

Het vliegtuig werd in de laatste fase van de oorlog gebouwd. Om staal te besparen, werd gebruik gemaakt van een straalmotor en een houten casco.



Dornier 335
RonaldVdonderdag 6 juli 2006 @ 23:42
Virtuele Blue Angels als WMV
#ANONIEMvrijdag 7 juli 2006 @ 12:33
Wow, die Heinkel lijkt net een A-10, zo op het eerste gezicht.
Drugshondzaterdag 8 juli 2006 @ 09:02

Blohm und Voss BV.141A

Het enigste a-symetrische toestel wat tijdens WO-II heeft gevlogen.
Bijkomende vraag, zat de ontwerper aan de LSD of iets dergelijks ?
cheukertwoensdag 12 juli 2006 @ 14:01
http://video.tinypic.com/player.php?v=1zpmxr6
inverted zoemer
cheukertwoensdag 12 juli 2006 @ 14:27
http://video.tinypic.com/player.php?v=1zpnrl1
laaaaaaaagvliegen
#ANONIEMwoensdag 12 juli 2006 @ 14:39
@Drugshond


Bizar ding!
Slee-3rwoensdag 12 juli 2006 @ 15:08
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:39 schreef MarkzMan_X het volgende:
Bizar ding!
En toch ook weer geniaal, maar of het vliegtuig daadwerkelijk ook een kans zou maken in de oorlog?
Drugshondwoensdag 12 juli 2006 @ 17:47
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:08 schreef Slee-3r het volgende:
En toch ook weer geniaal, maar of het vliegtuig daadwerkelijk ook een kans zou maken in de oorlog?
Het toestel was een verkenner, en vloog voornamelijk aan het Oostfront. Qua vliegeigenschappen voldeed het toestel.
RonaldVwoensdag 12 juli 2006 @ 22:03
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 17:47 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het toestel was een verkenner, en vloog voornamelijk aan het Oostfront. Qua vliegeigenschappen voldeed het toestel.
Overtrof zelfs.
cheukertwoensdag 12 juli 2006 @ 22:47
Wat is het voordeel van zo'n a-symetrisch ontwerp?
RonaldVwoensdag 12 juli 2006 @ 23:18
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:47 schreef cheukert het volgende:
Wat is het voordeel van zo'n a-symetrisch ontwerp?
Het uitzicht zou onovertroffen geweest zijn, omdat je naar voren toe niet gehinderd werd door motor en prop. Er staat redelijk wat over dat ding on line meen ik.
Drugshondwoensdag 12 juli 2006 @ 23:50
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:47 schreef cheukert het volgende:
Wat is het voordeel van zo'n a-symetrisch ontwerp?
Het opheffen van de koppel wat de propeller maakt.
Hoe meer motor vermogen des te groter het koppel die het toestel op zijn kant wil werpen (zonder aanpassingen van de piloot).
Via a-symmetrie kun je die effecten laten verdwijnen, wat wel erg handig is bij opstijgen en landen.
#ANONIEMdonderdag 13 juli 2006 @ 01:15
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:18 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het uitzicht zou onovertroffen geweest zijn, omdat je naar voren toe niet gehinderd werd door motor en prop. Er staat redelijk wat over dat ding on line meen ik.
Dat zie je ook op die foto. Kan het kloppen dat er nog een persoon met zijn rug naar de piloot in die kist zat?
cheukertdonderdag 13 juli 2006 @ 01:16
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het opheffen van de koppel wat de propeller maakt.
Hoe meer motor vermogen des te groter het koppel die het toestel op zijn kant wil werpen (zonder aanpassingen van de piloot).
Via a-symmetrie kun je die effecten laten verdwijnen, wat wel erg handig is bij opstijgen en landen.
Hmmz, ook weer waar, vooral met die enorme props....
Waarom moest het dan perse single engine zijn? of is dit weer te ver doorgevraagd vanwege geluid ofzo?
cheukertdonderdag 13 juli 2006 @ 01:16
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 01:15 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Dat zie je ook op die foto. Kan het kloppen dat er nog een persoon met zijn rug naar de piloot in die kist zat?
3 koppige bemanning, waarvan 1 idd staartschutter
nsfwzondag 23 juli 2006 @ 11:21
Oeps...




schopje
Autoreplyzondag 23 juli 2006 @ 16:58
Rutan Boomerang, van de beste vliegtuigontwerper ooit:

Radjeshzondag 23 juli 2006 @ 17:07
-Willempie-zondag 23 juli 2006 @ 17:26
Airwolf

ChOaszondag 23 juli 2006 @ 17:28
quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:07 schreef Radjesh het volgende:
[afbeelding]
Taaa ta-ta-ta-taaa ta-ta-ta ta ta-ta-ta-ta-ta.
charonzondag 23 juli 2006 @ 17:34
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:10 schreef Autoreply het volgende:

Jaaah, ik mag weer in augustus. (Matterhorn)
[afbeelding]
Waar start je dan? Plateau Rosa?
BoerKzondag 23 juli 2006 @ 17:34
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:11 schreef Nyx96 het volgende:

Japans Kamakaze vliegtuig 'Okha'
[afbeelding]
Waarom heeft hij geen landingsgestel
456zondag 23 juli 2006 @ 19:31
quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:34 schreef BoerK het volgende:

[..]

Waarom heeft hij geen landingsgestel
airwolf_donderdag 27 juli 2006 @ 12:22
quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:07 schreef Radjesh het volgende:
[afbeelding]
das wel een gave zeg.......
VanDreaddonderdag 27 juli 2006 @ 13:52
Ook wel leuk job voor een heli piloot:



Indrukwekkend en ook leuk topic die gesprekken zijn ook top ^^
WESTdonderdag 27 juli 2006 @ 14:02
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:52 schreef VanDread het volgende:
Ook wel leuk job voor een heli piloot:

[afbeelding]

Indrukwekkend en ook leuk topic die gesprekken zijn ook top ^^
niet voor zo'n heli staat een verkeerd logo op
VanDreaddonderdag 27 juli 2006 @ 14:08
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:02 schreef WEST het volgende:
[..]
niet voor zo'n heli staat een verkeerd logo op
Leuk zo'n dak, maar dit kan je wel vergeten
Maar ik zal niet beginnen over de Kuip vs Arena... dat wint de Kuip toch wel
Toevallig weet ik trouwens wie de piloot vaak is die in de kuip land
ChOasvrijdag 28 juli 2006 @ 17:23
Hier staan een aantal ZEER indrukwekkende: http://www.sreedhara.com/(...)n-cnn-superb-photos/
DrMartenvrijdag 28 juli 2006 @ 17:35
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 17:23 schreef ChOas het volgende:
Hier staan een aantal ZEER indrukwekkende: http://www.sreedhara.com/(...)n-cnn-superb-photos/
Waarvan ik de meeste volgens mij al langs heb zien komen in dit topic
ChOasvrijdag 28 juli 2006 @ 17:40
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 17:35 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Waarvan ik de meeste volgens mij al langs heb zien komen in dit topic
kut...

Maar een aantal nog niet ?
hydraulixdinsdag 1 augustus 2006 @ 05:25
Voor een aparte vliegveld, check de nieuwe luchthaven van Bangkok ('Suvarnabhumi').
Hier is een verslag ervan compleet met foto's. De terminal ziet er in ieder geval stukken spectaculairder uit dan Schiphol
Crashcatdinsdag 1 augustus 2006 @ 05:55



botmansdinsdag 1 augustus 2006 @ 23:12
Nog een paar dan:

ATC: Alitalia 345 continue taxi holding position 26 South via Tango check for workers along taxiway
AZA: Ali345 Taxi 26 Left a via Tango. Workers checked - all are working

---

ARN851: "Halifax Terminal, Nova 851 with you out of 13,000 for 10,000, requesting runway 15."
Halifax Terminal (female): "Nova 851 Halifax, the last time I gave a pilot what he wanted I was on penicillin for three weeks. Expect runway 06."

---

(busy) Moncton Center: "Speedbird 169 cleared direct Chibougamau"
BAW169: "I'm sorry, sir, can you repeat that?"
CZQM: "Speedbird 169 cleared direct Yankee Mike Tango"
BAW169: "Direct Yankee Mike Tango for Speedbird 169. What was that name again?"
CZQM: "It's called Chibougamau"
BAW169: "Would you say again, please?"
CZQM: "Chibougamau. I say again, Chibougamau!"
BAW169: "Oh, how quaint. What does it mean?"
CZQM: "It's eskimo for f--- off!"

---

ACA1147: "Moncton, Air Canada 1147, can you get the winds from 167 above us?"
CZQM: "As soon as I get a chance, I will."
(some time passes with continuous radio chatter)
ACA1147: "Moncton, 1147, what are his winds up there?"
CZQM: "Standby for that, please"
(more radio chatter)
ACA1147: "Moncton, can you ask company 167 for his winds?"
CZQM: "Ok, 1147 and 167, I have a little too much to do for that sort of thing right now. I'll leave it up to you guys to go over to company frequency and pass winds."

---

Aurora: "Moncton, TRIALS08, we'll be working VFR at 4,500, loitering over the city of Saint John for about the next 10-15 minutes. We'd like radar flight following."
CZQM: "TRIALS08, roger, you're radar identified. Are you aware the city has bylaws against loitering?"
Aurora: "Ah... roger that"

---

(check the callsign of the answering aircraft)
CZQM: "Nova 895 contact Moncton on 127.12"
ARN871: "Over to 127.12, for Nova 871. We'll talk to you later."
CZQM: "Maybe sooner than you think."
(a few seconds pass...)
ARN871: "Uh, Moncton, they didn't want to talk to us on 127.12..."
CZQM: "See what I mean?"

---

Lost student pilot: "Unknown airport with Cessna 150 circling overhead, identify yourself."

---

NY Ctr: "Federal Express 235, descend, maintain three one zero, expect lower in ten miles."
FedEx 235: "Okay, outta three five for three one oh, FedEx two thirty-five."
NY Ctr: "Delta fahv twuntee, climb one ninah zeruh, dat'll be finah..."
Delta 520: "Uhh... up to one niner zero, Delta five twenty."
NY Ctr: "Al-italia wonna sixxa, you slowa to two-a-fifty, please."
Alitalia 16: "HEY! You makea funna Alitalia?!"
NY Ctr: "Oh, no! I make-a funna Delta anna FedEx!"

---

Tower: Have you got enough fuel or not?
Pilot: Yes.
Tower: Yes what??
Pilot: Yes, SIR

---

Cont: "AF1733, You are on an eight mile final for 27R. You have a UH-1 three miles ahead of you on final; reduce speed to 130 knots."
Pilot: "Rogo', Frankfurt. We're bringing this big bird back to one-hundred and thirty knots fer ya."
Cont: (a few moments later): "AF33, helicopter traffic at 90 knots now 1 1/2 miles ahead of you; reduce speed further to 110 knots."
Pilot: "AF thirty-three reining this here bird back further to 110 knots"
Cont: "AF33, you are three miles to touchdown, helicopter traffic now 1 mile ahead of you; reduce speed to 90 knots"
Pilot (a little miffed): "Sir, do you know what the stall speed of this here C-130 is?"
Cont: "No, but if you ask your co-pilot, he can probably tell you."

---

Tower: 95 Delta, do you read the tower?
95D: 675, sir
Tower: 95 Delta, Say Again
95D: I think it is 675.
Tower: 95 Delta, What do you mean by 675?
95D: I mean I think I read "Elevation 675 feet" on the tower as I taxied by for takeoff, but I am too far away to read it now.
Tower: 95 Delta, you are cleared to land. Please give the tower a call ON THE TELEPHONE after you have tied down.

---

PAO Twr: "Mooney 23D, traffic is a Cherokee just entering downwind from the left 45."
Mooney 23D: "Uhhh, tower, 23D...only traffic I see is a Cessna."
(pause)
PAO Twr: "Mooney 23D, follow your traffic directly ahead, an, um, inverted Cherokee just abeam the numbers."

---

Tomahawk: "F-XAA is final 29, touch and go."
Tower: "XAA is cleared touch and go, 29".
(several long circuits later)
Tomahawk: "F-XAA is final 29, touch and go"
Tower: "F-XAA is cleared touch and go, 29. How many more circuits were you planning on making?"
Tomahawk: "We though we'd make one or two more."
Tower: "Roger. I just wondered because we were calculating your landing fees, and you're up to $13,000 now."
(long delay)
Tomahawk: "THAT WAS OUR LAST ONE!!!!!"
(another long delay)
Tower: "Just kidding. Next time, read your flight supplement."

---

7MA: Cessna 187MA is 5 NE, landing, with the numbers.
HYA: Roger 7MA, make straight-in runway 22. Say type landing.
7MA: We're a Cessna 182.
HYA: Negative, say *type* landing.
7MA: Uh, 7MA is a Cessna 182 slant Uniform.
HYA: 7MA, I say again, say **type** landing.
7MA: (Silence) A good one I hope.

---

Control: You're unreadable, say again.
Motor-glider: I've turned off the engine, is that better?
Control: (looong pause)

---

ATC: "Cessna G-ARER What are your intentions? "
Cessna: "To get my Commercial Pilots Licence and Instrument Rating."
ATC: "I meant in the next five minutes not years."

---

Controller: AF123, say call sign of your wingman.
Pilot: Uh... approach, we're a single ship.
Controller: oooohhh! You have traffic!

---

Controller: "Speedbird 12, are you a heading?"
Pilot: "We are always a heading."

---

Korean Air 1234 : "Please say runway and brake situation".
Auckland Tower : "Previously landed Beech twin prop reported half an inch of standing water on runway, no report on braking effectiveness as brakes not required".
Korean Air 1234 : "Ehhh... Say again...".
Auckland Tower : "Previously landed aircraft says did not need to use brakes, ten to fifteen millimeter deep water on runway".
Korean Air 1234 : "Ah ! Thank you !".

---

O'Hare Approach: USA212, cleared ILS runway 32L approach, maintain speed 250 knots.
USA212: Roger approach, how long do you need me to maintain that speed?
O'Hare Approach: All the way to the gate if you can.
USA212: Ah, OK, but you better warn ground control.

---

ATC: Pan Am 1, descend to 3,000 ft on QNH 1019.
Pan AM 1: Could you give that to me in inches?
ATC: Pan Am 1, descend to 36,000 inches on QNH 1019

---

Cessna 152: "Flight Level Three Thousand, Seven Hundred"
Controller: "Roger, contact Houston Space Center"

---

727 pilot: "Do you know it costs us two thousand dollars to make a 360 in this airplane?"
Controller: "Roger, give me four thousand dollars worth."

---

Beech Baron: Uh, ATC, verify you want me to taxi in front of the 747.
ATC: Yeah, it's OK. He's not hungry.

---

Student Pilot: "I'm lost; I'm over a lake and heading toward the big E."
Controller: "Make several 90 degree turns so I can identify you on radar."
(short pause)...
Controller: "Okay then. That lake is the Atlantic Ocean. Suggest you turn to
the big W immediately ..."

---

Pilot: "Approach, Acme Flt 202, with you at 12,000' and 40 DME."
Approach: "Acme 202, cross 30 DME at and maintain 8000'."
Pilot: "Approach, 202's unable that descent rate."
Approach: "What's the matter 202? Don't you have speed brakes?"
Pilot: "Yup. But they're for my mistakes. Not yours."

---

Tower: "...and for your information, you were slightly to the left of the centerline on that approach."
Speedbird: "That's correct; and, my First Officer was slightly to the right"

---

A deer is on the runway... so...
Tower: Cessna XXX cleared for take-off.
Student: "What should I do? What should I do?"
Inst: "What do you think you should do?"
(think-think-think)
Std: "Maybe if I taxi toward him it'll scare him away."
Inst: "That's a good idea."
(Taxi toward deer, but deer is macho, and holds position.)

Tower: Cessna XXX cleared for take-off, runway NN.
Std: "What should I do? What should I do?"
Inst: "What do you think you should do?"
(think-think-think)

Std: "Maybe I should tell the tower."
Inst: "That's a good idea."
Std: Cessna XXX, uh, there's a deer down here on the runway.
(long pause)
Tower: Roger XXX, hold your position. Deer on runawy NN cleared for immediate departure.
(Two seconds, and then -- I presume by coincidence -- the deer bolts from the runway, and runs back into the woods.)
Tower: Cessna XXX cleared for departure, runway NN. Caution wake turbulence, departing deer.
It had to be tough keeping that Cessna rolling straight for take-off.

---

Tower: "Eastern 702, cleared for takeoff"
Eastern 702: "Tower, Eastern 702 switching to departure...by the way as we lifted off we saw some kind of dead animal on the far end of the runway."
Tower: "National 63 cleared for takeoff...did you copy the report from Eastern?"
National 63: "Roger, Tower, cleared for takeoff... yes, we've already notified our caterers."

---

Controller: "USA353 (sic) contact Cleveland Center 135.60.
(pause)
Controller: "USA353 contact Cleveland Center 135.60!"
(pause)
Controller: "USA353 you're just like my wife you never listen!"
Pilot: "Center, this is USA553, maybe if you called her by the right name you'd get a better response!"

---

Pilot: "Approach, Federated 303's with at 8000' for vectors ILS, full stop.
Approach: "Unable Federated 303. The ILS is out of service."
Pilot: "We'll take the VOR then."
Approach: "Sir, the VOR's in alarm right now. Standby."
Pilot: "OK, guess it'll have to be the ADF then."
Approach: "303, unable the ADF right now for traffic saturation."
Pilot: "OK, approach. State my intentions."

---

ATC: "N123YZ, say altitude."
N123YZ: "ALTITUDE!"
ATC: "N123YZ, say airspeed."
N123YZ: "AIRSPEED!"
ATC: "N123YZ, say cancel IFR."
N123YZ: "Eight thousand feet, one hundred fifty knots indicated."

---

Tower: "Alpha Charlie, climb to 4000 ft for noise abatement"
Pilot: "How can I possibly be creating excess noise at 2000 ft?"
Tower: "At 4000 ft you will miss the twin coming at you at 2000 ft, and that is bound to avoid one hell of a racket".

---

Pilot with Southern drawl: Birdseed Approach, Barnburner 123 with ya at seven thousand, with Information -- excuse the expression -- Yankee.

---

BB: "Barnburner 123, Request 8300 feet."
Bay Approach: "Barnburner 123, say reason for requested altitude."
BB: "Because the last 2 times I've been at 8500, I've nearly been run over by some bozo at 8500 feet going the wrong way!"
Bay: "That's a good reason. 8300 approved."

---

Pilot: Oakland Ground, Cessna 1234 at Sierra Academy. Taxi, Destination Stockton
Ground: Cessna 1234, Taxi Approved, report leaving the airport

---

Controller: "FAR1234 confirm your type of aircraft. Are you an Airbus 330 or 340?"
Pilot: "A340 of course!"
Controller: "Then would you mind switching on the two other engines and give me a 1000 feet per minute, please?"

---

Controller: "AAL235 contact tower on 117.30"
Pilot: "Roger, tower on 123.50"

---

Controller: "Air Force 53, it appears your engine has... oh... disregard, I see you've already ejected."

---

Pilot: "Bratislava Tower, this is Oscar Oscar Kilo estabished ILS 16."
Tower: "Oscar Oscar Kilo, Guten Tag, cleared to land 16, wind calm and by the way: this is Wien Tower."
Pilot: (short break) "Bratislava Tower, Oscar Oscar Kilo passed the outer marker."
Tower: "Oscar Oscar Kilo roger, and once more: you are approaching Vienna!"
Pilot: (short break again) "Confirm, this is NOT Bratislava?"
Tower: "You can believe me, this is Vienna!
Pilot: (once again short break) "But why? We want to go to Bratislava, not to Vienna!"
Tower: "Oscar Oscar Kilo, roger. Discontinue approach, turn left and climb to 5000 feet, vectors to Bratislava."

---

Tower (in Stuttgart): "Lufthansa 5680, reduce to 170 knots."
Pilot: "This is here like Frankfurt. There is also only 210 and 170 knots...But we are flexible."
Tower: "We too. Reduce to 173 knots."

---

Lufthansa-Pilot (Im Anflug auf Berlin kurz nach dem Brünkendorf VOR): "Warum holen Sie uns denn schon so früh so weit runter? Sie wissen doch, daß das Fliegen in derart niedriger Höhe für uns sehr unwirtschaftlich ist.'"
Controller. "Ja, Sie müssen schon entschuldigen, aber wir haben sehr viel Verkehr von Tegel aus in Ihre Richtung, und mit dem könnten Sie dann zusammenstoßen."
Pilot: "Na, das wäre ja noch viel unwirtschaftlicher."

---

Pilot: "... request heading to avoid."
Controller: "To avoid what?"
Pilot: "To avoid further delay."

---

Tower: "Hawk 20, is this the same aircraft declaring emergency about two hours ago ?"
Pilot: "Negative, Sir. It's only the same pilot."

---

Tower: "Delta Zulu Romeo, turn right now and report your heading."
Pilot: "Wilco. 341, 342, 343, 344, 345..."

---

Pilot Trainee: "Tower, please speak slowly, I am a baby in English and lonely in the cockpit"

---

Tower: "Hotel Papa Oscar climb four thousand to six thousand and maintain."
Pilot: "Hotel Papa Oscar, climbing flight level 100."
Tower: "Hotel Papa Oscar, climb to flight level 60 and maintain."
Pilot: "But four plus six is ten, isn't it?"
Tower: "You should climb, not add up."

---

A beautiful summer day with good thermals, near Billund airport, Denmark:
Billund ATC: "Gliders 82 and D5, state position and altitude?"
82: Overhead Coal Lake, 6400 feet."
D5: "Same position, same altitude."
ATC (cool, dry voice): "So should I go get my collision report form??"

---

München II Tower: "LH 8610 cleared for take-off."
Pilot (LH 8610): "But we are not even landed."
Tower: Yes, who is then standing at 26 south ? "
Pilot (LH 8801): "LH 8801."
Tower: "OK, then you are cleared for take-off."

---

London Controller: "CBN438 you are cleared direct Dover VOR."
Pilot: "Roger, copy cleared direct Kosky VOR."
Controller: "Ok, cleared direct Kosky VOR."

---

Tower: "Aircraft on final, go around, there's an aircraft on the runway!"
Pilot Trainee: "Roger" (pilot continues approach)
Tower: "Aircraft, I said GO AROUND!!!"!
Pilot Trainee: "Roger"
The trainee doesn't react, lands the aircraft on the numbers, rolls to a twin standing in the middle of the runway, goes around the twin and continues to the taxiway.

---

Tower: "Mission 123, do you have problems?"
Pilot: "I think, I have lost my compass."
Tower: "Judging the way you are flying, you lost the whole instrument panel!"

---

Controller: "CRX600, are you on course to SUL?"
Pilot: "More or less."
Controller: "So proceed a little bit more to SUL."

---

Pilot: "Good morning, Frankfurt ground, KLM 242 request start up and push back, please."
Tower: "KLM 242 expect start up in two hours."
Pilot: "Please confirm: two hours delay?"
Tower: "Affirmative."
Pilot: "In that case, cancel the good morning!"

---

Pilot: "FLX 30, we just have a few gallons of fuel."
Tower: "Please give us your position, we dont see you at the radar!"
Pilot: "We are standing at runway 2 and want to know, when the fuel truck will come!"

---

<big time eye-roll collection>
Do you have Charlie?
Negative, we left him back at the hanger!

Do you have Echo?
Negative, recieving you loud and clear!

Do you have Hotel?
Negative, We are staying with friends!

Do you have Juliet?
Negative, and please don't say anything to my wife!

Do you have Kilo?
Negative, but I think there a couple roaches in the ashtray!

Do you have Mike?
Negative, I have a push-to-talk button and a headset!

Do you have Oscar?
Negative, but I'm expecting a nomination this year!

Do you have Popa?
Negative, but I wrote him a letter last week!

Do you have Romeo?
Negative, Negative! Wherefore art thou Romeo?

Do you have Uniform?
Negative, just jeans and sweatshirt!

Do you have Victor?
Negative, Who is Victor?

Do you have Xray?
Negative, my doctor wants a CAT Scan!

Do you have Whiskey?
Negative, not in last 8 hours, Am I not on assigned heading?

---

Washington D.C., Clearance Delivery: "GAF269, you are cleared to destination Indian Springs via after take off radar vectors to 4000 feet thereafter present position direct BOM do not pass BOM at 6000 feet or below after passing 15000 feet turn right on heading 280 to intercept J156 direct ZZT thereafter intercept J158 own navigation read back."
GAF 269: "Roger German Air Force 269 is cleared to Destination Indian Springs via after take off radar vectors to 4000 feet thereafter present position direct BOM do not pass BOM at 6000 feet or below after passing 15000 feet turn right on heading 280 to intercept J156 direct ZZT thereafter intercept J158 own navigation and I need another pencil."

---

A classic, sounds like an average day answering bug reports:

Here are some actual maintenance complaints submitted by US Air Force pilots and the replies from the maintenance crews. "Squawks" are problem listings that pilots generally leave for maintenance crews.

Problem: "Left inside main tire almost needs replacement."
Solution: "Almost replaced left inside main tire."

Problem: "Test flight OK, except autoland very rough."
Solution: "Autoland not installed on this aircraft."

Problem: "Something loose in cockpit."
Solution: "Something tightened in cockpit."

Problem: "Evidence of hydraulic leak on right main landing gear."
Solution: "Evidence removed."

Problem: "Number three engine missing."
Solution: "Engine found on right wing after brief search."

Problem: "DME volume unbelievably loud."
Solution: "Volume set to more believable level."

Problem: Dead bugs on windshield.
Solution: Live bugs on order.

Problem: Noise behind left panels. Sounds like a little man with hammer.
Solution: Took hammer from little man.

Problem: Autopilot in altitude hold mode produces a 200 fpm descent.
Solution: Cannot reproduce problem on ground.

Problem: IFF inoperative.
Solution: IFF inoperative in OFF mode.

Problem: Friction locks cause throttle levers to stick.
Solution: That's what they're there for.

Problem: Aircraft handles funny
Solution: Aircraft warned to straighten up, “fly right” and be serious

Problem: Target Radar hums
Solution: Reprogrammed Target Radar with the words
Crashcatdinsdag 1 augustus 2006 @ 23:47
727 pilot: "Do you know it costs us two thousand dollars to make a 360 in this airplane?"
Controller: "Roger, give me four thousand dollars worth."

---

Beech Baron: Uh, ATC, verify you want me to taxi in front of the 747.
ATC: Yeah, it's OK. He's not hungry.


The_Swoensdag 2 augustus 2006 @ 00:12
VjenneKloetnwoensdag 2 augustus 2006 @ 00:20
nsfwzondag 6 augustus 2006 @ 18:54
American 11
American 77
United 93
United 175

In beter tijden