Inderdaad, is gewoon "vlieg"tuig gebouwd op het groundeffect, best knap maar eigelijk ook best wel nutteloos.quote:Op zaterdag 1 april 2006 00:15 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Die "vliegtuigen" kunnen niet echt vliegen.
Als ze te hoog boven het water uit komen verliezen ze het luchtkussen dat zich tussen het water en de vleugel bevind en zal hij weer omlaag kiomen.
De Beriev A-40 'Mermaid' is een gewoon vliegtuig, en geen Ekranoplan. Het toestel is ontworpen om eerdere Beriev-ontwerpen te gaan vervangen in de ASW uitvoering, maar er zijn ook subtypes voorgesteld als blusvliegtuig en als airliner.quote:Op zaterdag 1 april 2006 00:15 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Die "vliegtuigen" kunnen niet echt vliegen.
Als ze te hoog boven het water uit komen verliezen ze het luchtkussen dat zich tussen het water en de vleugel bevind en zal hij weer omlaag kiomen.
De grootste ooit gebouwd is de Ekranoplan:
[afbeelding]
[afbeelding]
zeg tochquote:Op zaterdag 1 april 2006 00:25 schreef RonaldV het volgende:
Ekranoplans zijn iets heel anders: dat zijn luchtkussen-vliegtuigen. Ze maken gebruik van het principe dat in het Engels Wing-In-Ground-effect (WIG) heet.
Toen was ik nog aan het tikkenquote:
Zeker gaaf, en ook goede muziek (iemand die weet hoe nummer heet?).quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:57 schreef PsychoDude_666 het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-2498234148335857479&q=crosswind&pl=true Geen foto maar denk dat de meeste hier dit ook wel tof vinden. Crosswind tests voor de 777 en 747, vooral de 777 is geweldig om te zien.
Veelzijdig beestjequote:Op zaterdag 1 april 2006 11:33 schreef vbmot het volgende:
Twin Otter
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De Be-200 is een doorontwikkeling van de A-40 inderdaad.quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:18 schreef JoeKurr het volgende:
Ik vind die A-40 wel erg veel lijken op de Beriev Be-200, die de laatste jaren regelmatig opduikt op Europese airshows.
[afbeelding]
Enigma - Return to innocencequote:Op zaterdag 1 april 2006 10:56 schreef Louterman het volgende:
[..]
Zeker gaaf, en ook goede muziek (iemand die weet hoe nummer heet?).
Het lijkt ook steeds bij die 777 of de achterste wielen als parallel staan met de runway.
Wat blijft de F4 Phantom toch een ontzettend geil ding.quote:Op zondag 2 april 2006 17:07 schreef M5 het volgende:
-aantal fotootjes-
Niet gek voor een dame van bijna 50 he?quote:Op zondag 2 april 2006 17:21 schreef Furious het volgende:
[..]
Wat blijft de F4 Phantom toch een ontzettend geil ding.
Daar moet ik je helemaal gelijk in gevenquote:Op zondag 2 april 2006 17:21 schreef Furious het volgende:
[..]
Wat blijft de F4 Phantom toch een ontzettend geil ding.
Is wel gaaf, maar kan dat? of zat ik naar een fake te kijken?quote:Op maandag 3 april 2006 14:59 schreef Autoreply het volgende:
Owja en deze zal vast wel 's eerder voorbij zijn gekomen... maar ik kan 't niet laten
http://www.jokaroo.com/extremevideos/flyinglawnmower.html
Die muziek![]()
Dat liedjequote:Op maandag 3 april 2006 14:55 schreef Autoreply het volgende:
Filmpje is ook errug cool... die Mirage lijkt stil te hangen maar vliegt ondertussen nog wel 160 knopen oid
www.dac.be/media/ASH25.mpg
![]()
De russen hebben het met een echte gedaan,quote:Op maandag 3 april 2006 18:25 schreef Okkie_ het volgende:
http://www.3d-nut.com/videos/tank.wmv
De tank
Sterker nog... voor de Russen is het common business. In Afghanistan werd een tank tijdens een fly-by, mét remparachute zo een kist uitgedonderd om een paar meter lager de grond te raken.quote:Op maandag 3 april 2006 17:16 schreef Public_NME het volgende:
Ik heb ook ergens een filmpje gezien van een vliegende tank, dat was ook wel erg cool
zoiets zag ik laatst ook op tv maar dan met een hercules en een land rover. Dat ding werd in een soort beschermende constructie gezet en dan zo de kist uitgeflikkers in een weiland. Dat was best geniaalquote:Op maandag 3 april 2006 19:39 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Sterker nog... voor de Russen is het common business. In Afghanistan werd een tank tijdens een fly-by, mét remparachute zo een kist uitgedonderd om een paar meter lager de grond te raken.
Het bizarre is dat de bemanningen er af en toe al inzaten... er zijn dan ook behoorlijk wat dooien gevallen.
Foto's anyone?
(Waarschijnlijk een antonof of grote Illushin.)
Ja duh, het gaat toch om het idee. Het is dus wel degelijk mogelijk om tanks uit vliegtuigen te werpen. Probeer jij maar eens plaatje van zo'n rus te vinden.quote:Op maandag 3 april 2006 20:02 schreef SNArky het volgende:
Dat is geen Rus, er staat een teken van de USAF op de zijkant. (Zo te zien een AC-130).
Eventjes op verder geGoogled en ik kwam hier uit.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:58 schreef JoeKurr het volgende:
De grootste heli die ooit gevlogen heeft was de Mil Mi-12 (NATO codenaam "Homer").
[afbeelding]
Dat is de Beriev VVA-14, een VTOL anti-submarine amphibian in vergaande staat van ontbinding.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Eventjes op verder geGoogled en ik kwam hier uit.
WTF is dit!:
[afbeelding]
OMG, dit meen je niet als ze dat soms met bemanning en al derin doenquote:Op maandag 3 april 2006 19:53 schreef YellowLedbetter het volgende:
even een update, ik heb de grote versie gevonden.
[afbeelding]
Thanks, ziet er best bruut uit.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:13 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Dat is de Beriev VVA-14, een VTOL anti-submarine amphibian in vergaande staat van ontbinding.
Origineel zag hij er zo uit:
[afbeelding]
Hier staat meer info over deze bak
quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Eventjes op verder geGoogled en ik kwam hier uit.
WTF is dit!:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |