Inderdaad, is gewoon "vlieg"tuig gebouwd op het groundeffect, best knap maar eigelijk ook best wel nutteloos.quote:Op zaterdag 1 april 2006 00:15 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Die "vliegtuigen" kunnen niet echt vliegen.
Als ze te hoog boven het water uit komen verliezen ze het luchtkussen dat zich tussen het water en de vleugel bevind en zal hij weer omlaag kiomen.
De Beriev A-40 'Mermaid' is een gewoon vliegtuig, en geen Ekranoplan. Het toestel is ontworpen om eerdere Beriev-ontwerpen te gaan vervangen in de ASW uitvoering, maar er zijn ook subtypes voorgesteld als blusvliegtuig en als airliner.quote:Op zaterdag 1 april 2006 00:15 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Die "vliegtuigen" kunnen niet echt vliegen.
Als ze te hoog boven het water uit komen verliezen ze het luchtkussen dat zich tussen het water en de vleugel bevind en zal hij weer omlaag kiomen.
De grootste ooit gebouwd is de Ekranoplan:
[afbeelding]
[afbeelding]
zeg tochquote:Op zaterdag 1 april 2006 00:25 schreef RonaldV het volgende:
Ekranoplans zijn iets heel anders: dat zijn luchtkussen-vliegtuigen. Ze maken gebruik van het principe dat in het Engels Wing-In-Ground-effect (WIG) heet.
Toen was ik nog aan het tikkenquote:
Zeker gaaf, en ook goede muziek (iemand die weet hoe nummer heet?).quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:57 schreef PsychoDude_666 het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-2498234148335857479&q=crosswind&pl=true Geen foto maar denk dat de meeste hier dit ook wel tof vinden. Crosswind tests voor de 777 en 747, vooral de 777 is geweldig om te zien.
Veelzijdig beestjequote:Op zaterdag 1 april 2006 11:33 schreef vbmot het volgende:
Twin Otter
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De Be-200 is een doorontwikkeling van de A-40 inderdaad.quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:18 schreef JoeKurr het volgende:
Ik vind die A-40 wel erg veel lijken op de Beriev Be-200, die de laatste jaren regelmatig opduikt op Europese airshows.
[afbeelding]
Enigma - Return to innocencequote:Op zaterdag 1 april 2006 10:56 schreef Louterman het volgende:
[..]
Zeker gaaf, en ook goede muziek (iemand die weet hoe nummer heet?).
Het lijkt ook steeds bij die 777 of de achterste wielen als parallel staan met de runway.
Wat blijft de F4 Phantom toch een ontzettend geil ding.quote:Op zondag 2 april 2006 17:07 schreef M5 het volgende:
-aantal fotootjes-
Niet gek voor een dame van bijna 50 he?quote:Op zondag 2 april 2006 17:21 schreef Furious het volgende:
[..]
Wat blijft de F4 Phantom toch een ontzettend geil ding.
Daar moet ik je helemaal gelijk in gevenquote:Op zondag 2 april 2006 17:21 schreef Furious het volgende:
[..]
Wat blijft de F4 Phantom toch een ontzettend geil ding.
Is wel gaaf, maar kan dat? of zat ik naar een fake te kijken?quote:Op maandag 3 april 2006 14:59 schreef Autoreply het volgende:
Owja en deze zal vast wel 's eerder voorbij zijn gekomen... maar ik kan 't niet laten
http://www.jokaroo.com/extremevideos/flyinglawnmower.html
Die muziek![]()
Dat liedjequote:Op maandag 3 april 2006 14:55 schreef Autoreply het volgende:
Filmpje is ook errug cool... die Mirage lijkt stil te hangen maar vliegt ondertussen nog wel 160 knopen oid
www.dac.be/media/ASH25.mpg
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |