Doet me denken aan de wildcat een beetjequote:Op woensdag 29 maart 2006 19:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]
Wat een lief vliegtuigje![]()
maar de Saab is schattigerquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:49 schreef cheukert het volgende:
[..]
Doet me denken aan de wildcat een beetje
[afbeelding]
De enige straaljager die ooit met UN tekens heeft rondgevlogen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]
Wat een lief vliegtuigje![]()
wahahha waait dat niet uit elkaar?quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:42 schreef cheukert het volgende:
ook schattig toch de cri-cri, kleinste ME
[afbeelding]
En de jet-powered variant:quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:42 schreef cheukert het volgende:
ook schattig toch de cri-cri, kleinste ME
[afbeelding]
quote:Noted French pilot Nicolas Charmont has installed 2 AMT Olympus
turbines in his Cri Cri together with AMT on-board automatic
start-up units and individual EDT's.
The Cri Cri weighs 170 Kg, and should have enhanced
performance withover 36 Kg of thrust available.
The Cri Cri has made his maiden flight in the weekeind of 7-8 March.
Top speed at this flight was 240 km/hour (150 mph). Flying with
only one engine the speed is still 160 km/hour (100mph).
Omfg, daar wil je toch niet in gezien wordenquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:01 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
En de jet-powered variant:
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
wtf of je daar dan even een stijve nek van krijgtquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:01 schreef JoeKurr het volgende:
En de jet-powered variant:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hadden ze maar een Su-37? Ach, niets aan te doenquote:Op woensdag 29 maart 2006 10:21 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Su-37 (T-10M-11)
Maar ik moet je teleurstellen, de Su-37 isniemeer (is in 2004 neergestort nabij Kubinka, als gevolg van problemen met de fly-by-wire)
De wendbaarste straaljager op dit moment is de MiG-29M-OVT.
[afbeelding]
Hij voert hier overigens wel de manouevre uit die jij bedoelt, de "Kobra Pugacheva".
Die bovenste zier er nogal fake uit. Niet alleen die vlammen maar ook het feit dat er in de voorgrond een auto staat met ook nog eens een toekijkend stelletjequote:Op donderdag 30 maart 2006 13:58 schreef MarkzMan_X het volgende:
[afbeelding]
A-10 Warthog Tank-killer die z'n bommetjes dropt.
[afbeelding]
F-104.
Het toestel is echt, de vlammen zijn echt, en het "stelletje" is echt. Het zijn de pyro-technics van een "Air Power Display" tijdens een airshow een paar jaar geleden.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:32 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Die bovenste zier er nogal fake uit. Niet alleen die vlammen maar ook het feit dat er in de voorgrond een auto staat met ook nog eens een toekijkend stelletje
0mfg, jij weet echt alles he. Maar oké, dan heb ik niks gezegdquote:Op donderdag 30 maart 2006 15:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het toestel is echt, de vlammen zijn echt, en het "stelletje" is echt. Het zijn de pyro-technics van een "Air Power Display" tijdens een airshow een paar jaar geleden.
Ik hang te veel rond op alt.binaries.pictures.aviationquote:Op donderdag 30 maart 2006 15:42 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
0mfg, jij weet echt alles he. Maar oké, dan heb ik niks gezegd
Dat doen jullie toch niet?quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:43 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik hang te veel rond op alt.binaries.pictures.aviation
Nieuwsgroepen is meer dan warezquote:
Haha, ik zal naief zijn en je gelovenquote:Op donderdag 30 maart 2006 18:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nieuwsgroepen is meer dan warezof begrijp ik je nou verkeerd?
Ga er maar kijken. Op news.euro.net (vrij toegankelijk) zul je zelfs geen binary tegenkomen, laat staan warez. Open maar eens nl.markt.comp of nl.comp.overig, die bevatten alleen maar tekst.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:35 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Haha, ik zal naief zijn en je geloven
In volgorde: Spruce Goose, A380, Helios, An-225, An 160, 747.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:29 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
De Saunders Roe Princess vliegboot
En volgens mij het vliegtuig met de grootste wingspan, de Spruce Goose.
[afbeelding]
gohquote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:39 schreef Incolumis het volgende:
iets zegt met dat die 30km hoogte niet klopt op die pic, ik zie dan golven van 1 km hoog ongeveer
Niet helemaal waar.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:25 schreef Autoreply het volgende:
[..]
[afbeelding]
Mil-mi-26, mtow ongeveer 50 ton... grootste heli ooit.
OMFG, die is nog een tikje groter. (Lijkt btw meer op twee heli's met een standaard-romp ertussen).quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:58 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Niet helemaal waar.
De Mi-26 is de grootste heli die op dit moment in dienst is.
De grootste heli die ooit gevlogen heeft was de Mil Mi-12 (NATO codenaam "Homer").
(...)
Problemen met de aandrijving, er loopt een as tussen de linker en rechter rotor, die moet flexibel zijn, zo weinig mogelijk wrijving hebben, etc. etc. De as is nodig om bij motor storing één van de motoren het gevaarte bestuurbaar te houden. Beetje het zelfde idee als de as tussen de rotorhubs bij een Chinook, maar dan veel groter.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:32 schreef Autoreply het volgende:
[..]
OMFG, die is nog een tikje groter. (Lijkt btw meer op twee heli's met een standaard-romp ertussen).
Waarom wordt het ding niet meer gebruikt, reuze handig toch voor zwaar transport![]()
<grinnik>quote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:14 schreef M5 het volgende:
(...)
Dit is pas laag vliegen, Su-30:
-knip- zie ook foto hierbovenof deze met grotere resolutie :link
Fouga Magiser van de Belgische Luchmacht ja.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:09 schreef cheukert het volgende:
de lieve belg?
Aangezien ie op airliners.net staat denk ik niet dat deze gesoept is maar kan het niet zo zijn dat deze mig net na de start zijn gear heeft ingetrokken?? Want dit is wel extreem laagquote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:12 schreef RonaldV het volgende:
So... you want low pass, yes? Like this?
[afbeelding]
van airliners.net
Overigens: in alt.binaries.pictures.aviation staat een leuke serie met vliegvelden, gefotografeerd vanuit de lucht.
Het zou kunnen dat deze Sukhoi dat gedaan heeft, ja. Als je het airliners.net linkje eronder klikt zie je het commentaar dat er bij gepost is.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:42 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Aangezien ie op airliners.net staat denk ik niet dat deze gesoept is maar kan het niet zo zijn dat deze mig net na de start zijn gear heeft ingetrokken?? Want dit is wel extreem laagWel super gaaf dus
![]()
niet zo bijdehand, al die russen zijn hetzelfdequote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:14 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat deze Sukhoi dat gedaan heeft, ja. Als je het airliners.net linkje eronder klikt zie je het commentaar dat er bij gepost is.
Verbouwde ex-USAF C-97 toestellen. Deze toestellen werden omgebouwd voor het Saturnus/Apollo programma van de NASA. Varianten die ontstonden waren de Guppy, Pregnant Guppy en Super Guppy/ Na dat programma kwamen ze op de civiele markt, en een stuk of 5 Super Guppies vlogen voor Airbus tussen de verschillende fabrieken. Pas toen de Beluga kwam werden ze weer verkocht, en minstens 1 is toen naar de de NASA teruggegaan.quote:
idd, gaaf om te zien hoorquote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:57 schreef PsychoDude_666 het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-2498234148335857479&q=crosswind&pl=true Geen foto maar denk dat de meeste hier dit ook wel tof vinden. Crosswind tests voor de 777 en 747, vooral de 777 is geweldig om te zien.
Over vliegboten gesproken....quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:29 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
De Saunders Roe Princess vliegboot
En volgens mij het vliegtuig met de grootste wingspan, de Spruce Goose.
[afbeelding]
Die "vliegtuigen" kunnen niet echt vliegen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 23:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Over vliegboten gesproken....
[afbeelding]
[afbeelding]
Russische A-40 "Albatross".
[afbeelding]
Amerikaanse Sea Dart. Heel apart ding.
Werkte die ook echt?quote:Op zaterdag 1 april 2006 00:15 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Die "vliegtuigen" kunnen niet echt vliegen.
Als ze te hoog boven het water uit komen verliezen ze het luchtkussen dat zich tussen het water en de vleugel bevind en zal hij weer omlaag kiomen.
De grootste ooit gebouwd is de Ekranoplan:
[afbeelding]
[afbeelding]
Inderdaad, is gewoon "vlieg"tuig gebouwd op het groundeffect, best knap maar eigelijk ook best wel nutteloos.quote:Op zaterdag 1 april 2006 00:15 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Als ze te hoog boven het water uit komen verliezen ze het luchtkussen dat zich tussen het water en de vleugel bevind en zal hij weer omlaag kiomen.
De Beriev A-40 'Mermaid' is een gewoon vliegtuig, en geen Ekranoplan. Het toestel is ontworpen om eerdere Beriev-ontwerpen te gaan vervangen in de ASW uitvoering, maar er zijn ook subtypes voorgesteld als blusvliegtuig en als airliner.quote:Op zaterdag 1 april 2006 00:15 schreef Jegorex het volgende:
[..]
De grootste ooit gebouwd is de Ekranoplan:
[afbeelding]
[afbeelding]
zeg tochquote:Op zaterdag 1 april 2006 00:25 schreef RonaldV het volgende:
Ekranoplans zijn iets heel anders: dat zijn luchtkussen-vliegtuigen. Ze maken gebruik van het principe dat in het Engels Wing-In-Ground-effect (WIG) heet.
Toen was ik nog aan het tikkenquote:
Zeker gaaf, en ook goede muziek (iemand die weet hoe nummer heet?).quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:57 schreef PsychoDude_666 het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-2498234148335857479&q=crosswind&pl=true Geen foto maar denk dat de meeste hier dit ook wel tof vinden. Crosswind tests voor de 777 en 747, vooral de 777 is geweldig om te zien.
Veelzijdig beestjequote:Op zaterdag 1 april 2006 11:33 schreef vbmot het volgende:
Twin Otter
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De Be-200 is een doorontwikkeling van de A-40 inderdaad.quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:18 schreef JoeKurr het volgende:
Ik vind die A-40 wel erg veel lijken op de Beriev Be-200, die de laatste jaren regelmatig opduikt op Europese airshows.
[afbeelding]
Enigma - Return to innocencequote:Op zaterdag 1 april 2006 10:56 schreef Louterman het volgende:
[..]
Zeker gaaf, en ook goede muziek (iemand die weet hoe nummer heet?).
Het lijkt ook steeds bij die 777 of de achterste wielen als parallel staan met de runway.
Wat blijft de F4 Phantom toch een ontzettend geil ding.quote:Op zondag 2 april 2006 17:07 schreef M5 het volgende:
-aantal fotootjes-
Niet gek voor een dame van bijna 50 he?quote:Op zondag 2 april 2006 17:21 schreef Furious het volgende:
[..]
Wat blijft de F4 Phantom toch een ontzettend geil ding.
Daar moet ik je helemaal gelijk in gevenquote:Op zondag 2 april 2006 17:21 schreef Furious het volgende:
[..]
Wat blijft de F4 Phantom toch een ontzettend geil ding.
Is wel gaaf, maar kan dat? of zat ik naar een fake te kijken?quote:Op maandag 3 april 2006 14:59 schreef Autoreply het volgende:
Owja en deze zal vast wel 's eerder voorbij zijn gekomen... maar ik kan 't niet laten
http://www.jokaroo.com/extremevideos/flyinglawnmower.html
Die muziek![]()
Dat liedjequote:Op maandag 3 april 2006 14:55 schreef Autoreply het volgende:
Filmpje is ook errug cool... die Mirage lijkt stil te hangen maar vliegt ondertussen nog wel 160 knopen oid
www.dac.be/media/ASH25.mpg
![]()
De russen hebben het met een echte gedaan,quote:Op maandag 3 april 2006 18:25 schreef Okkie_ het volgende:
http://www.3d-nut.com/videos/tank.wmv
De tank
Sterker nog... voor de Russen is het common business. In Afghanistan werd een tank tijdens een fly-by, mét remparachute zo een kist uitgedonderd om een paar meter lager de grond te raken.quote:Op maandag 3 april 2006 17:16 schreef Public_NME het volgende:
Ik heb ook ergens een filmpje gezien van een vliegende tank, dat was ook wel erg cool
zoiets zag ik laatst ook op tv maar dan met een hercules en een land rover. Dat ding werd in een soort beschermende constructie gezet en dan zo de kist uitgeflikkers in een weiland. Dat was best geniaalquote:Op maandag 3 april 2006 19:39 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Sterker nog... voor de Russen is het common business. In Afghanistan werd een tank tijdens een fly-by, mét remparachute zo een kist uitgedonderd om een paar meter lager de grond te raken.
Het bizarre is dat de bemanningen er af en toe al inzaten... er zijn dan ook behoorlijk wat dooien gevallen.
Foto's anyone?
(Waarschijnlijk een antonof of grote Illushin.)
Ja duh, het gaat toch om het idee. Het is dus wel degelijk mogelijk om tanks uit vliegtuigen te werpen. Probeer jij maar eens plaatje van zo'n rus te vinden.quote:Op maandag 3 april 2006 20:02 schreef SNArky het volgende:
Dat is geen Rus, er staat een teken van de USAF op de zijkant. (Zo te zien een AC-130).
Eventjes op verder geGoogled en ik kwam hier uit.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:58 schreef JoeKurr het volgende:
De grootste heli die ooit gevlogen heeft was de Mil Mi-12 (NATO codenaam "Homer").
[afbeelding]
Dat is de Beriev VVA-14, een VTOL anti-submarine amphibian in vergaande staat van ontbinding.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Eventjes op verder geGoogled en ik kwam hier uit.
WTF is dit!:
[afbeelding]
OMG, dit meen je niet als ze dat soms met bemanning en al derin doenquote:Op maandag 3 april 2006 19:53 schreef YellowLedbetter het volgende:
even een update, ik heb de grote versie gevonden.
[afbeelding]
Thanks, ziet er best bruut uit.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:13 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Dat is de Beriev VVA-14, een VTOL anti-submarine amphibian in vergaande staat van ontbinding.
Origineel zag hij er zo uit:
[afbeelding]
Hier staat meer info over deze bak
quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Eventjes op verder geGoogled en ik kwam hier uit.
WTF is dit!:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |