quote:Op maandag 27 maart 2006 16:01 schreef YellowLedbetter het volgende:
voor de liefhebbers, er is op dit moment iets over de 747 op discovery
Nee, ik rij geen stofzuigers.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:47 schreef Incolumis het volgende:
[..]
nee he, ben jij er ook zo eentje? zo'n klein kind met zo'n grijze driewieler?
WTF, nu vliegt een cirrus (20- of 22) met die registratie, hij komt regelmatig op EHMZ, heb laatst nog ff met de eigenaar staan lullen.quote:
Het zijn stofzuigers. Of zoals een voormalig leidinggevende van mij zei: het zijn heel dure schuttersputten. En ik ben inderdaad geen piloot, ik ben zelfs geen ex-piloot. Ik ben een oud-gevechtsleider van de Kon. Luchtmacht, ik ben radar- datalink- en identificatiespecialist geweest.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:59 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
het zijn augurken op driewielersEn nee, volgens zijn profiel is ie netwerkboer dus...
Die Neil Lawson dat was toch tijdens het junioren WK ofzo in Engeland? Daar stond iets over in ons clubblad omdat een van onze leden toen aan die wedstrijd mee deed. Die Lawson was een zoemer aanhet fotgraferen en keek niet uit..quote:Op maandag 27 maart 2006 20:36 schreef Autoreply het volgende:
Overigens is fotograaf van bovenstaande pics, Neil Lawson vorig jaar omgekomen... hij kreeg met 280 km/h een vleugel tegen zijn hoofd aan![]()
Poging tot zelfmoord, later is dat hem ook gelukt![]()
Finishen is geen standaardminimumhoogte voor, ik heb zeker twee kisten zien stuiteren bij 200+quote:[b]Op maandag 27 maart 2006 20:53
Officieel is bij wedstrijdfinish 15m min. toch? of was dat alleen tijdens NK junioren?
edit: inverted zoemer met salto is trouwens wel erg tof
het je hier meer info over?
Da's een coole foto. Hoe kwam je er zo op? Zag je het plotseling of komt het vaker voor dat ze boven jouw omgeving bijtanken?quote:Op zondag 26 maart 2006 19:50 schreef -CRASH- het volgende:
Zelf geschoten...
Bijtanken boven Venlo
[afbeelding]
Verkapte TVP
welke vlb?quote:Op maandag 27 maart 2006 20:37 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het zijn stofzuigers. Of zoals een voormalig leidinggevende van mij zei: het zijn heel dure schuttersputten. En ik ben inderdaad geen piloot, ik ben zelfs geen ex-piloot. Ik ben een oud-gevechtsleider van de Kon. Luchtmacht, ik ben radar- datalink- en identificatiespecialist geweest.
Bij mijn weten zit de gevechtsleiding (niet luchtverkeersleiding) alleen in Nieuw-Milligen, net als de militaire ATC.quote:
Dat gebeurt niet op een vliegbasisquote:
Gevechtsleiding en verkeersleiding (of eigenlijk: luchtverkeersbeveiliging) zijn twee aparte disciplines, die allebei in Nieuw Milligen zittenquote:Op maandag 27 maart 2006 22:50 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Bij mijn weten zit de gevechtsleiding (niet luchtverkeersleiding) alleen in Nieuw-Milligen, net als de militaire ATC.
Sleutelaars zijn goedquote:Op maandag 27 maart 2006 23:22 schreef Incolumis het volgende:
ik had daar niet veel mee te maken gehad, sleutelde alleen aan F-16's, de rest boeide me niet veel
De Tomcat is een prachtig toestel, en dit plaatje ziet er spectaculair uit, maar de artiest heeft hier iets te veel vrijheid genomen. Ik heb nog nooit dergelijke stralen omhoog zien komen achter een straaljager op deze hoogte (of zelfs lager) boven water. Wel komt er wat spray omhoog, maar dat is meer een soort mist.quote:
de straal van de motoren gaat ook echt niet naar beneden hoor, die gaan recht naar achterenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De Tomcat is een prachtig toestel, en dit plaatje ziet er spectaculair uit, maar de artiest heeft hier iets te veel vrijheid genomen. Ik heb nog nooit dergelijke stralen omhoog zien komen achter een straaljager op deze hoogte (of zelfs lager) boven water. Wel komt er wat spray omhoog, maar dat is meer een soort mist.
De straal van de motoren van een straaljager staat (in de meeste gevallen tenminste) een beetje naar beneden. Dat kun je op de grond niet zien, maar in de lucht hangen vliegtuigen altijd een klein beetje achterover. Daardoor, en door het drukverschil, kun je inderdaad opspattend water te zien krijgen. Maar niet de complete fonteinen die je hier ziet.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:49 schreef Incolumis het volgende:
[..]
de straal van de motoren gaat ook echt niet naar beneden hoor, die gaan recht naar achteren
Installeer de RefControl Firefox extensie en geef bij de opties aan dat ie voor het domein micom.net "http://MiCom.net/oops" mee moet sturen als Referer headerquote:Op maandag 27 maart 2006 15:11 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
ik zie het, verdomde kutsiteNja, ga dan maar gewoon naar 1 van die links he
zijn wel geinige plaatjes
Inderdaad, check bijvoorbeeld maar eens die filmpjes zoals "Mirages du Chad", laatste tijd zijn die low-flying filmpjes vaker gepost hier. Op een gegeven moment zie je een shot vanuit de cockpit naar achteren gefilmd. En dan trekken ze ineens op, heerlijk! Zie je ook mooi de sporen/sprays boven de zeequote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:53 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De straal van de motoren van een straaljager staat (in de meeste gevallen tenminste) een beetje naar beneden. Dat kun je op de grond niet zien, maar in de lucht hangen vliegtuigen altijd een klein beetje achterover. Daardoor, en door het drukverschil, kun je inderdaad opspattend water te zien krijgen. Maar niet de complete fonteinen die je hier ziet.
Op een Amerikaans forum werd gezegd dat het verhaal was dat hij twee torpedo's had laten droppen (photoshop) Geen idee of die überhaupt onder een tomcat kunnenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:53 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De straal van de motoren van een straaljager staat (in de meeste gevallen tenminste) een beetje naar beneden. Dat kun je op de grond niet zien, maar in de lucht hangen vliegtuigen altijd een klein beetje achterover. Daardoor, en door het drukverschil, kun je inderdaad opspattend water te zien krijgen. Maar niet de complete fonteinen die je hier ziet.
Wat wil je met zo'n mannensport:quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:03 schreef Okkie_ het volgende:
Zweefvliegers zijn Homo's
Geef mij maar een gave F16!!!!
Alles kan. In Iran vliegen Tomcats met HAWK SAMs onder de vleugels. Maar de Tomcat heeft nooit torpedo's als bewapening gehad. Sterker nog: tot midden jaren 90 was het toestel alleen inzetbaar in de Air-to-Air rol.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:11 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Op een Amerikaans forum werd gezegd dat het verhaal was dat hij twee torpedo's had laten droppen (photoshop) Geen idee of die überhaupt onder een tomcat kunnen![]()
Ik geef de voorkeur aan deze dame (Belgian Air Component)quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:11 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Wat wil je met zo'n mannensport:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Hij bedoelt waarschijnlijk meer dan 200 kilometer per uurquote:Op maandag 27 maart 2006 21:15 schreef cheukert het volgende:
200+ bij ons noemen we dat echt een circuit hoor
hmmz, misschien ook maar eens filmpjes hier neer knallen ofzo als ik webspace kan vinden
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:47 schreef Okkie_ het volgende:
Zweefvliegen is gewoon retesaai!
Je kan veel beter een motor er onder hebben hangen!
holy shitquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik geef de voorkeur aan deze dame (Belgian Air Component)
[afbeelding]
niet mijn foto, gevonden op het web
Idd, 280 km/h om precies te zijn. Die volgde Cheuk overigens wel hoor, check die ironiequote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:05 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Hij bedoelt waarschijnlijk meer dan 200 kilometer per uur![]()
[..]
Zeker. Ik rijd/vlieg alleen voor de fun met iets als de pk/gewichtsverhouding iig hoger is als 0,26:quote:, motoren zijn voor mietjes
Jammer alleen dat ze óf een kist kraken óf zich laten bezwangeren door een collegaquote:
Sure dude, op het moment dat de computer in een F-16 ingrijpt omdat het toestel anders wordt overbelast trek ik er nog ff een paar g-tjes bijquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:47 schreef Okkie_ het volgende:
Zweefvliegen is gewoon retesaai!
Je kan veel beter een motor er onder hebben hangen!
ik ben van plan een opleiding tot officier vlieger te volgen zodra ik klaar ben met mn huidige opleidingquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:16 schreef Autoreply het volgende:
Jammer alleen dat ze óf een kist kraken óf zich laten bezwangeren door een collegaEigenlijk zo stom nog niet die Belgen
![]()
Wtf, waarom qoute je dat andere danquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:19 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
ik ben van plan een opleiding tot officier vlieger te volgen zodra ik klaar ben met mn huidige opleiding
Wtf is dit nou voor opmerking? Kun je het niet hebben dat een vrouw in een F16 zit?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:16 schreef Autoreply het volgende:
Jammer alleen dat ze óf een kist kraken óf zich laten bezwangeren door een collegaEigenlijk zo stom nog niet die Belgen
![]()
Dat ben ik met je eens, die opmerking slaat nergens opquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:45 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wtf is dit nou voor opmerking? Kun je het niet hebben dat een vrouw in een F16 zit?
Ik ken maar 3 vrouwen die de F-16 operationeel vliegen of vlogen. Geen van 3en heeft het ooit overwogen om tijdens haar carriere als piloot zwanger te raken. Ze zijn veel te serieus met hun vak bezig. Een behoorlijk stupide antwoord van je dus.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:16 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Jammer alleen dat ze óf een kist kraken óf zich laten bezwangeren door een collegaEigenlijk zo stom nog niet die Belgen
![]()
Heel stoer. Jij trekt je kist krom, terwijl de computer van de F-16 ervoor zorgt dat die kist het morgen, volgende week, volgende maand en volgend jaar nog steeds doet. Die F-16 gaat harder, langer, en zwaarder door de bocht dan jij. Zonder compleet uit elkaar te hoeven worden gehaald, want de Rare Bear heeft tussen twee races in voor vluchten naar zijn thuisveld meestal een andere motor ingebouwd zitten.quote:[..]
Sure dude, op het moment dat de computer in een F-16 ingrijpt omdat het toestel anders wordt overbelast trek ik er nog ff een paar g-tjes bij
Met je rare zweefvliegtuigje zeker! je kan niet eens uit jezelf omhoog komen! Daar heb je toch echt hulp bij nodig!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:16 schreef Autoreply het volgende:
Sure dude, op het moment dat de computer in een F-16 ingrijpt omdat het toestel anders wordt overbelast trek ik er nog ff een paar g-tjes bij
Wrongquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:05 schreef Okkie_ het volgende:
[..]
Met je rare zweefvliegtuigje zeker! je kan niet eens uit jezelf omhoog komen! Daar heb je toch echt hulp bij nodig!![]()
Ik heb het talent om me volstrekt onbegrijpelijk uit te drukken. Ik bedoelde dus eigenlijk hetzelfdequote:Op maandag 27 maart 2006 23:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Gevechtsleiding en verkeersleiding (of eigenlijk: luchtverkeersbeveiliging) zijn twee aparte disciplines, die allebei in Nieuw Milligen zitten
WTF, ik dacht dat opzij en fok niet samenwerkten... ga 's een keer lullen met de gemiddelde werkgever...of bedrijfslijder, altijd gezeik.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:02 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ken maar 3 vrouwen die de F-16 operationeel vliegen of vlogen. Geen van 3en heeft het ooit overwogen om tijdens haar carriere als piloot zwanger te raken. Ze zijn veel te serieus met hun vak bezig. Een behoorlijk stupide antwoord van je dus.
[..]
Dus een apart vliegtuig. Lijkt mij ideaal passen in het topic tussen al die promofoto's van verkeerskisten in volle vlucht.quote:Heel stoer. Jij trekt je kist krom, terwijl de computer van de F-16 ervoor zorgt dat die kist het morgen, volgende week, volgende maand en volgend jaar nog steeds doet. Die F-16 gaat harder, langer, en zwaarder door de bocht dan jij. Zonder compleet uit elkaar te hoeven worden gehaald, want de Rare Bear heeft tussen twee races in voor vluchten naar zijn thuisveld meestal een andere motor ingebouwd zitten.
De rare Bear is een mooie kist, maar enig in zijn soort, en zo ver gestript van het origineel dat je eigenlijk niet meer van een Grumman-product kunt spreken.
Autoreply is gewoon een beetje gefrustreerdquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:17 schreef Furious het volgende:
*Vliegers-reltopic*
In dat geval.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:18 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Autoreply is gewoon een beetje gefrustreerd
quote:
Stiekem wel jahquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:18 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Autoreply is gewoon een beetje gefrustreerd
Dat is toch geen zweefvliegtuig meerquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:10 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
WrongWat dacht je van een zelfstarter?
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:08 schreef Okkie_ het volgende:
[..]
Dat is toch geen zweefvliegtuig meer![]()
"Ojeee ojeeee ik stort bijna neer, snel de motor aanzetten!!!!"![]()
![]()
SUKKEL!!!, als je niet kan vliegen ga dan ook niet lopen opscheppen over jezelf!quote:...Ik ben nou iets van 30 keer "neergestort"...
Net zoveel nut als zeilen. Of cessna vliegen. Of voetballen. En dat doen ook een hoop mensen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:40 schreef Okkie_ het volgende:
En je punt is?
Zo'n 747 ofzo, dat heeft nog nut. Maar zo'n zweefvliegtuig!![]()
Nou rijd ik toevallig ook motor, maar motorrijders zijn geen klap beter. En wat dacht je van natuurbeschermers, linksstemmende boomknuffelaars of gristelijke extremisten?quote:Zowiezo vind ik zweefvliegers altijd van die rare lui. Met zo'n sticker op de auto moeten ze aan elkaar laten zien dat ze zweefvlieger zijn ofzo. En ze dragen van die gekke hoedjes![]()
Jammer dat gevoel voor ironie niet iedereen is gegevenquote:Nouja, pas maar op, voor ik ze allemaal boven m'n huis heb cirkelen en ze verfbommetjes gaan gooien ofzo![]()
oja
[..]
SUKKEL!!!, als je niet kan vliegen ga dan ook niet lopen opscheppen over jezelf!![]()
Zo moeilijk kan het ook niet zijn zweefvliegen lijkt me!
Sarcasme komt je vrij onbekend voor merk ik al? Ongesteld vandaagquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:54 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]Jij bent zeker zulks een loser die de hele dag flightsims doet maar niet echt durft te vliegen en daarom gave zweefvliegers gaat afzeiken
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:56 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Sarcasme komt je vrij onbekend voor merk ik al? Ongesteld vandaag? O en flightsims zijn zeker vermakelijk.
vandaar ook de 1e zin van zijn postquote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:25 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]Tsss, mannen raken niet ongesteld. Jeweettoch
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:27 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
vandaar ook de 1e zin van zijn post
Nakkenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:29 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]hij moet gewoon niet zo nakken. Ik word schijtzeik van dat soort mietjes, laat ze eerst maar eens gaan vliegen voor een grote bek op te zetten
Problem solved, tut mir leid. Ik zal mijn grote bek verder houden enzo, ik zal maar als excuus aanvoeren dat ik lam benquote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:48 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Nakken? M'n allereerste reactie mbt tot zweefvliegen was sarcastisch bedoelt, zag je de knipoog niet? Ah 1988, vandaar. Anyway het zal me ook aan mn reet kunnen roesten verder
!
Echté heren, continue:
[afbeelding]
Mindfuck, gelukkig was het de reflecterende zon in de blades:quote:LX-ICV (cn 25632/968) Close encounter above PRG with Jet Airways A340-313X VT-JWA (flight 121 from London to Dehli at FL330). Cargolux (flight 749 from Baku to Lux at FL340). [Nikon D70 + Nikkor MF500/4P] (1/2)
Another day in the office:quote:20 miles to the airport, an absorbed-in-other-things stork struck this aircraft causing what you can see here. It didn't affect navigation, so they landed smoothly. Radar was the only thing they lost. It remained unuseful. Birds are not so cute as they try to appear.
uhm waar is de zon? aan de linkerkant? beetje raar want je kunt niet dwars door de motor kijkenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:57 schreef Fillipe het volgende:
Mindfuck, gelukkig was het de reflecterende zon in de blades:
zeker wel. zon komt van de achter kant van de motor.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:35 schreef Incolumis het volgende:
[..]
uhm waar is de zon? aan de linkerkant? beetje raar want je kunt niet dwars door de motor kijken
Het zonlicht op die foto komt via de omloop van de motor door de fan heen. Het is alleen te zien bij motoren met een grote omloop (zoals dus de GE90 op de foto BPR > 8) Je hebt dus als je voor je staat alleen de fan en dan verder niets meer. Je kunt idd niet door de core engine heen kijken.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:46 schreef Incolumis het volgende:
wat ik geleerd heb is dat de bypass lucht samen met de hete lucht die van de verbrandingskamer komt wordt gevoegd bij de augmentor. nou weet ik dat bij een airliner de augmentor redelijk klein is, en de verbrandingskamer is reverse flow, maar imo kan er echt geen zonlicht van achter naar voren zichtbaar zijn
U gaat door voor de koelkastquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:53 schreef M5 het volgende:
[..]
Het zonlicht op die foto komt via de omloop van de motor door de fan heen. Het is alleen te zien bij motoren met een grote omloop (zoals dus de GE90 op de foto BPR > 8) Je hebt dus als je voor je staat alleen de fan en dan verder niets meer. Je kunt idd niet door de core engine heen kijken.
Zie de rode pijl in deze pic:
[afbeelding]
Da's veel leuker op je buik op de refuellers positie van een KC-135Rquote:
Gezonde competitiedrang.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:17 schreef Furious het volgende:
*Vliegers-reltopic*
Die Lufthansa kist bedoel je?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:32 schreef Richie_Rich het volgende:
Heeft iemand de foto van het vliegtuig wat 'geknakt' is tijdens het onderhouden. De krikken die niet tegelijkertijd naar beneden gingen ofzo. Is dus een foto in een hangar, op airliners.net kan ik het niet meer vinden tussen de inmiddels al 1.432.142.546.536 foto's
Su-37 (T-10M-11)quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:10 schreef MarkzMan_X het volgende:
[afbeelding]
Su-37 Super Flanker. Meest wendbare straaljager to date. Heb nog geen toffere foto kunnen vinden.
Heeft iemand een plaatje dat de Super Flanker 'm "vol op de rem zet"? Hot Shots 1 is er niets bij.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:11 schreef ABC-tje het volgende:
http://www.shoutfile.com/frame.php?id=1142456521
Deze wil ik jullie niet onthouden. Kun je nog even zien wat voor power zo'n vliegtuigje heeft.
speaking of which, de mythbusters hadden een tijdje terug een aflevering waar ze de staart van een airliner van grote hoogte lieten vallen om te kijken of iemand dat zou kunnen overleven. ik zag ze zo die romp doorzagen en toen moest ik toch wel effe lachen, want ze bleken niet te weten dat de romp onder de chromaten zitten (kankerverwekkend, net als asbest maar dan erger)quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:47 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat lukte ze met MythBusters niet
Al moesten ze het daar wel met inferieure motoren doen.
Saab J-29 Tunnan. Grappig ding ja.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]
Wat een lief vliegtuigje![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |