De middelste niet, de andere twee wel.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:17 schreef CittaR het volgende:
zijn die A380's niet met de computer gemaakt?
Die ken ik dus niet.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:32 schreef FHR het volgende:
Nee, Vic
Een hele hoop photoshops zitten er tussen en wat shots uit films...quote:Op zondag 26 maart 2006 20:36 schreef cheukert het volgende:
[afbeelding]
Die Hard spotter
[afbeelding]
Wat wil je nog meer?
[afbeelding]
Wat nou engine failure?
[afbeelding]
slepen met een heli
[afbeelding]
sterke vleugels
[afbeelding]
1, 2, 3, 4, 5, 6 zweefvliegtuigen aan 1 An-2
[afbeelding]
Gear down
[afbeelding]
zoemerr
[afbeelding]
blub ik ben een vis
[afbeelding]
Bijzetting wijlen Prins Bernhard
ik heb op t strandje gestaan, en ik moet zeggen, das best vetquote:Op zondag 26 maart 2006 20:17 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, zolang het maar spectaculaire of interessante foto's zijn.
Hier (Philipsburg / St. Maarten - Princess Juliana ) wil ik altijd nog een keer heen, lijkt me echt geweldig om op dat strandje te staan:
[afbeelding]
nou licht eens toe, bij mijn weten zijn het allemaal echte foto's...quote:Op zondag 26 maart 2006 23:02 schreef existenz het volgende:
[..]
Een hele hoop photoshops zitten er tussen en wat shots uit films...
Alstuquote:Op zondag 26 maart 2006 22:06 schreef zwelgje81 het volgende:
Shit ben blij dit topic weer gevonden te hebben, misschien nog wat mooie foto's van a380 iemand hier?![]()
Sterker nog... ik heb zelf ook wel 's een sleep gezien met drie kisten, da's echt te bizar voor woorden.quote:Op zondag 26 maart 2006 23:10 schreef cheukert het volgende:
[..]
nou licht eens toe, bij mijn weten zijn het allemaal echte foto's...
Inderdaad, gewone vliegende kisten... ga dan gewoon lekker surfen op airliners.net Híer alleen speciale pics toch, rukken op A380's e.d. is voor prutsersquote:Op zondag 26 maart 2006 20:48 schreef blieblie het volgende:
De titel is toch "aparte" foto's?
Post hier dan aparte foto's. Al die Dash, Cargovliegtuigen, een aantal zweefvlieg en KLM onderhoud foto's is niets aparts op te zien.
Deze drie gaat het om, de rest geloof ik wel:quote:Op zondag 26 maart 2006 23:10 schreef cheukert het volgende:
[..]
nou licht eens toe, bij mijn weten zijn het allemaal echte foto's...
uh sjappie, de tweede is een Piper J-3 cub, en das een 2 zitterquote:Op zondag 26 maart 2006 23:43 schreef existenz het volgende:
[..]
Deze drie:
[afbeelding]
Het gedeelte van het neukende stel komt qua kwaliteit niet overeen met de rest van de foto. Daarnaast sluit het niet op elkaar aan.
[afbeelding]
Het is een éénzitter, het vliegtuig zou als je dit doet al gecrashed/ in duikvlucht moeten zijn (Je ziet niemand achter het stuur zitten).
[afbeelding]
Dit is de enige waar ik een beetje twijfel. Het zou wel moeten kunnen, maar dit is me iets te vaak in films gebeurd en dit ziet er uit als een perfecte film shot.
Over die laatste: twijfel? De videobeelden van die actie zijn al talloze malen bij SBS6-achtige reality programma's vertoont. Is echt gebeurd (en gelukt!).quote:Op zondag 26 maart 2006 23:43 schreef existenz het volgende:
[..]
Deze drie gaat het om, de rest geloof ik wel:
[afbeelding]
Het gedeelte van het neukende stel komt qua kwaliteit niet overeen met de rest van de foto. Daarnaast sluit het niet op elkaar aan.
[afbeelding]
Het is een éénzitter, het vliegtuig zou als je dit doet al gecrashed/ in duikvlucht moeten zijn (Je ziet niemand achter het stuur zitten).
[afbeelding]
Dit is de enige waar ik een beetje twijfel. Het zou wel moeten kunnen, maar dit is me iets te vaak in films gebeurd en dit ziet er uit als een perfecte film shot.
Ok, weer wat geleerdquote:Op zondag 26 maart 2006 23:49 schreef cheukert het volgende:
[..]
uh sjappie, de tweede is een Piper J-3 cub, en das een 2 zitter
de vlieger zit in een j-3 achter, dus het is niet zo raar dat je m niet ziet. En al zat niemand achter t stuur, er is nog altijd zoiets als een trim
Over de andere 2 foto's kan ik niks zeggen helaas, maar ik weet wel dat de tweede heel goed mogelijk is
Het is alleen wel een erg perfect shot, dat zie je nooit in de reality shows. Tenzij het om stunts gaat. Vandaar de twijfel.quote:Op zondag 26 maart 2006 23:50 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Over die laatste: twijfel? De videobeelden van die actie zijn al talloze malen bij SBS6-achtige reality programma's vertoont. Is echt gebeurd (en gelukt!).
Wellicht. Moet je ook weten dat geloof ik 1 a 2 pogingen zijn geweest om het wiel zo handmatig uit te klappen, en dat het toen niet lukte. Pas bij de 3e (of 2e).quote:Op zondag 26 maart 2006 23:52 schreef existenz het volgende:
[..]
Het is alleen wel een erg perfect shot, dat zie je nooit in de reality shows. Tenzij het om stunts gaat. Vandaar de twijfel.
Karakter en ballen ontwikkelen pas na verloop van tijd; De A380 heeft weer ruimte voor glamour (casino's, douches) en dat zal in de begintijd wel voor mooie verhalen kunnen zorgen. Dan worden het weer de massa-vervoerjets waardoor 800 man in een keer naar Australie kunnen vliegen. Boeing bestaat ook een stuk langer; er zit daardoor meer 'body' achter, dan achter de Airbussen.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:33 schreef Xenomaniac het volgende:
Iedere airbus is technisch 300% maar je wilt hem niet. Buis met vleugels
Een 747 is én karakter én ballen.
Je weet toch, je mag alleen rechts inhalen. FOEI!!!quote:
zooo nepquote:Op maandag 27 maart 2006 11:33 schreef RonaldV het volgende:
[afbeelding]
Ergens in Duitsland (vermoed ik), post-VE-day
Want?quote:
kijk maar eens goed, de algehele foto is redelijk blurry, ook het mannetje voorop. het vliegtuig is heel duidelijk, met zeer veel details. kijk ook naar de schaduwen, van de auto is de schaduw bijna recht naar beneden. van het vliegtuig is de schaduw een beetje schuin naar beneden. plus er is nauwelijks een schaduw op de grond van het vliegtuigquote:
Je doet weinig met fotografie, merk ik... wel eens van "panning" gehoord? Je volgt dan een bewegend object tijdens het afdrukken, waardoor het bewegende object scherp blijft, maar de stilstaande delen vervagen.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:03 schreef Incolumis het volgende:
[..]
kijk maar eens goed, de algehele foto is redelijk blurry, ook het mannetje voorop. het vliegtuig is heel duidelijk, met zeer veel details. kijk ook naar de schaduwen, van de auto is de schaduw bijna recht naar beneden. van het vliegtuig is de schaduw een beetje schuin naar beneden. plus er is nauwelijks een schaduw op de grond van het vliegtuig
Dat kunnen ze al zo lang als er fatsoenlijk draagbare cameras zijnquote:
Ik vloog om acht uur nog en had 5 minuten later in de landing gezeten... uit de radiocommunicatie begreep ik dat 't een oefening was en ze VFR (zonder rader) vlogen... die gasten hadden mij never nooit niet gezien als ik op dezelfde hoogte had gezeten. Nah, dan realiseer je je iig weer 's hoe link het kan zijnquote:Op zondag 26 maart 2006 23:46 schreef cheukert het volgende:
Jagers die onder je door komen komen ook gewoon in Nederland voor (zelf nog niet meegemaakt, maar vrienden hebben dat weleens gehad, wat helemaal niet zo raar is)
(...)
VFR betekent niet dat ze zonder radar vliegen, maar dat ze die niet hoeven te gebruiken. Ze vliegen op zicht, en gebruiken de radar hooguit als hulpmiddel. See and avoid dus. Overigens kun je je afvragen of jij in je slanke plastic toestel uberhaupt wel zichtbaar bent voor ze. Misschien een goed idee om een radar reflector (zoals ze die op zeilescheepjes ook wel gebruiken) achter je stoel te leggen?quote:Op maandag 27 maart 2006 13:18 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik vloog om acht uur nog en had 5 minuten later in de landing gezeten... uit de radiocommunicatie begreep ik dat 't een oefening was en ze VFR (zonder rader) vlogen... die gasten hadden mij never nooit niet gezien als ik op dezelfde hoogte had gezeten. Nah, dan realiseer je je iig weer 's hoe link het kan zijn![]()
This site does not support hotlinking.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:42 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]
Dat is lullig
[afbeelding]
How I lost my job
[afbeelding]
Afterburner of toch gewoon kapot
[afbeelding]
No Parking
[afbeelding]
Ik moest kloppen want de bel deed het niet
[afbeelding]
hendig sjiek slippen
Bewerkte picsquote:Op maandag 27 maart 2006 14:01 schreef johnplayer het volgende:
staan wel geinige pic's op
[afbeelding]
Klopt. Alleen dit was een oefening formatievliegen zonder radar. Overigens reflecteert die kist uitstekend radar want hij is van koolstofquote:Op maandag 27 maart 2006 13:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
VFR betekent niet dat ze zonder radar vliegen, maar dat ze die niet hoeven te gebruiken. Ze vliegen op zicht, en gebruiken de radar hooguit als hulpmiddel. See and avoid dus. Overigens kun je je afvragen of jij in je slanke plastic toestel uberhaupt wel zichtbaar bent voor ze. Misschien een goed idee om een radar reflector (zoals ze die op zeilescheepjes ook wel gebruiken) achter je stoel te leggen?
Koolstof staat er juist om bekend dat het radar absorbeert. Ik kan me niet herinneren dat ik zweefvliegtuigen heb gevolgd op basis van alleen hun primaire radar reflectie, wel op basis van een transponder. Nou moet ik daar wel bij bekennen dat ik nooit echt op zweefvliegtuigen heb gelet.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:41 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Klopt. Alleen dit was een oefening formatievliegen zonder radar. Overigens reflecteert die kist uitstekend radar want hij is van koolstof![]()
Waarom schilderen jullie die toestellen allemaal spierwit? Zwart is veel beter zichtbaar! Dat dat in de cockpit niet prettig kan zijn (hitte) kan ik me voorstellen, maar de rest van het toestel kan toch wel zwart gemaakt worden?quote:Zichtbaarheid is met zweefkisten inderdaad een drama, zelfs een fluoreserende oranje kist op ramkoers zie je op 1 km afstand al niet meer![]()
ik zie het, verdomde kutsitequote:Op maandag 27 maart 2006 13:43 schreef alsem het volgende:
[..]
This site does not support hotlinking.
There are 3 ways to see these images,
OopsList.com or TheOopsList.com or MiCom.net/oops
Yup, zwart is inderdaad een stuk beter zichtbaar, van waar ook de nieuwe kleur van de PC-7's. Vorige week woensdag nog met een excursie naar het lcKLu/ technische dienst op Woensdrecht geweest. Stonden er ook een paar, jammer genoeg niet mat-zwart die zijn helemaal gaafquote:Op maandag 27 maart 2006 14:59 schreef RonaldV het volgende:
Waarom schilderen jullie die toestellen allemaal spierwit? Zwart is veel beter zichtbaar! Dat dat in de cockpit niet prettig kan zijn (hitte) kan ik me voorstellen, maar de rest van het toestel kan toch wel zwart gemaakt worden?
Kicken shit met die jagers van je maar inderdaad wel levensgevaarlijk want die lui zien je inderdaad nooit met die snelheid. En over dat rechts inhalen, ik heb voor mijn GPL-theorie toch serieus geleerd dat je rechts moet inhalenquote:Op maandag 27 maart 2006 13:18 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik vloog om acht uur nog en had 5 minuten later in de landing gezeten... uit de radiocommunicatie begreep ik dat 't een oefening was en ze VFR (zonder rader) vlogen... die gasten hadden mij never nooit niet gezien als ik op dezelfde hoogte had gezeten. Nah, dan realiseer je je iig weer 's hoe link het kan zijn![]()
[..]
In de luchtvaart links![]()
Reden is dat bij een haakse kruising rechts voorrang heeft, in dat geval zou de inhalende kist - bij rechts inhalen - voorrang hebben. Opzich geen probleem, maar de kans dat de kist die je inhaalt je dan heeft gezien is vrij klein. Haal je links in en doet de ingehaalde kist iets raars dan heeft híj voorrang en moet jij dus moven en jij hebt 'm zeker gezien.
nee he, ben jij er ook zo eentje? zo'n klein kind met zo'n grijze driewieler?quote:Op maandag 27 maart 2006 14:59 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Koolstof staat er juist om bekend dat het radar absorbeert. Ik kan me niet herinneren dat ik zweefvliegtuigen heb gevolgd op basis van alleen hun primaire radar reflectie, wel op basis van een transponder. Nou moet ik daar wel bij bekennen dat ik nooit echt op zweefvliegtuigen heb gelet.![]()
Reflectie is redelijk, ik ben regelmatig zichtbaar... wél een nadeel als je per ongeluk een stukje ctr meepaktquote:Op maandag 27 maart 2006 14:59 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Koolstof staat er juist om bekend dat het radar absorbeert. Ik kan me niet herinneren dat ik zweefvliegtuigen heb gevolgd op basis van alleen hun primaire radar reflectie, wel op basis van een transponder. Nou moet ik daar wel bij bekennen dat ik nooit echt op zweefvliegtuigen heb gelet.![]()
[..]
Waarom schilderen jullie die toestellen allemaal spierwit? Zwart is veel beter zichtbaar! Dat dat in de cockpit niet prettig kan zijn (hitte) kan ik me voorstellen, maar de rest van het toestel kan toch wel zwart gemaakt worden?
Oeps, dat moest dus rechts zijnquote:Op maandag 27 maart 2006 15:26 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
(...)En over dat rechts inhalen, ik heb voor mijn GPL-theorie toch serieus geleerd dat je rechts moet inhalenAlles rechts, met een head-on approach ook allebei rechts, inhalen ook en vliegtuigen van rechts hebben voorrang dusse...
het zijn augurken op driewielersquote:Op maandag 27 maart 2006 15:47 schreef Incolumis het volgende:
[..]
nee he, ben jij er ook zo eentje? zo'n klein kind met zo'n grijze driewieler?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |