abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36404745
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:22 schreef RonaldV het volgende:

[..]

VFR betekent niet dat ze zonder radar vliegen, maar dat ze die niet hoeven te gebruiken. Ze vliegen op zicht, en gebruiken de radar hooguit als hulpmiddel. See and avoid dus. Overigens kun je je afvragen of jij in je slanke plastic toestel uberhaupt wel zichtbaar bent voor ze. Misschien een goed idee om een radar reflector (zoals ze die op zeilescheepjes ook wel gebruiken) achter je stoel te leggen?
Klopt. Alleen dit was een oefening formatievliegen zonder radar. Overigens reflecteert die kist uitstekend radar want hij is van koolstof

Zichtbaarheid is met zweefkisten inderdaad een drama, zelfs een fluoreserende oranje kist op ramkoers zie je op 1 km afstand al niet meer
  maandag 27 maart 2006 @ 14:59:01 #92
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36405266
quote:
Op maandag 27 maart 2006 14:41 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Klopt. Alleen dit was een oefening formatievliegen zonder radar. Overigens reflecteert die kist uitstekend radar want hij is van koolstof
Koolstof staat er juist om bekend dat het radar absorbeert. Ik kan me niet herinneren dat ik zweefvliegtuigen heb gevolgd op basis van alleen hun primaire radar reflectie, wel op basis van een transponder. Nou moet ik daar wel bij bekennen dat ik nooit echt op zweefvliegtuigen heb gelet.
quote:
Zichtbaarheid is met zweefkisten inderdaad een drama, zelfs een fluoreserende oranje kist op ramkoers zie je op 1 km afstand al niet meer
Waarom schilderen jullie die toestellen allemaal spierwit? Zwart is veel beter zichtbaar! Dat dat in de cockpit niet prettig kan zijn (hitte) kan ik me voorstellen, maar de rest van het toestel kan toch wel zwart gemaakt worden?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_36405635
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:43 schreef alsem het volgende:

[..]

This site does not support hotlinking.

There are 3 ways to see these images,

OopsList.com or TheOopsList.com or MiCom.net/oops
ik zie het, verdomde kutsite Nja, ga dan maar gewoon naar 1 van die links he zijn wel geinige plaatjes
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36405891
quote:
Op maandag 27 maart 2006 14:59 schreef RonaldV het volgende:


Waarom schilderen jullie die toestellen allemaal spierwit? Zwart is veel beter zichtbaar! Dat dat in de cockpit niet prettig kan zijn (hitte) kan ik me voorstellen, maar de rest van het toestel kan toch wel zwart gemaakt worden?
Yup, zwart is inderdaad een stuk beter zichtbaar, van waar ook de nieuwe kleur van de PC-7's. Vorige week woensdag nog met een excursie naar het lcKLu/ technische dienst op Woensdrecht geweest. Stonden er ook een paar, jammer genoeg niet mat-zwart die zijn helemaal gaaf
pi_36406088
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:18 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ik vloog om acht uur nog en had 5 minuten later in de landing gezeten... uit de radiocommunicatie begreep ik dat 't een oefening was en ze VFR (zonder rader) vlogen... die gasten hadden mij never nooit niet gezien als ik op dezelfde hoogte had gezeten. Nah, dan realiseer je je iig weer 's hoe link het kan zijn
[..]

In de luchtvaart links
Reden is dat bij een haakse kruising rechts voorrang heeft, in dat geval zou de inhalende kist - bij rechts inhalen - voorrang hebben. Opzich geen probleem, maar de kans dat de kist die je inhaalt je dan heeft gezien is vrij klein. Haal je links in en doet de ingehaalde kist iets raars dan heeft híj voorrang en moet jij dus moven en jij hebt 'm zeker gezien.
Kicken shit met die jagers van je maar inderdaad wel levensgevaarlijk want die lui zien je inderdaad nooit met die snelheid. En over dat rechts inhalen, ik heb voor mijn GPL-theorie toch serieus geleerd dat je rechts moet inhalen Alles rechts, met een head-on approach ook allebei rechts, inhalen ook en vliegtuigen van rechts hebben voorrang dusse...
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36406494


Heden ontmoet verleden
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36406902
quote:
Op maandag 27 maart 2006 14:59 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Koolstof staat er juist om bekend dat het radar absorbeert. Ik kan me niet herinneren dat ik zweefvliegtuigen heb gevolgd op basis van alleen hun primaire radar reflectie, wel op basis van een transponder. Nou moet ik daar wel bij bekennen dat ik nooit echt op zweefvliegtuigen heb gelet.
nee he, ben jij er ook zo eentje? zo'n klein kind met zo'n grijze driewieler?
pi_36407363
quote:
Op maandag 27 maart 2006 14:59 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Koolstof staat er juist om bekend dat het radar absorbeert. Ik kan me niet herinneren dat ik zweefvliegtuigen heb gevolgd op basis van alleen hun primaire radar reflectie, wel op basis van een transponder. Nou moet ik daar wel bij bekennen dat ik nooit echt op zweefvliegtuigen heb gelet.
[..]

Waarom schilderen jullie die toestellen allemaal spierwit? Zwart is veel beter zichtbaar! Dat dat in de cockpit niet prettig kan zijn (hitte) kan ik me voorstellen, maar de rest van het toestel kan toch wel zwart gemaakt worden?
Reflectie is redelijk, ik ben regelmatig zichtbaar... wél een nadeel als je per ongeluk een stukje ctr meepakt

Moderne zweefkisten zijn van GVK/KVK gemaakt (glas- danwel koolstofcomposiet)
Epoxyhars die gebakken is op een temperatuur van 80 of 100 graden wordt zachter boven de 50 graden c, tegenwoordig bakken ze op 180 en dan wordt het zootje pas zacht rond de 65/70 graden. Kortom; je kan die kist wel zwart schilderen, maar dan ben je je sterkte kwijt.En vergeet niet dat de meeste zweefkisten in warme oorden zoals Australië/Alpen vliegen, 70 graden in de cockpit is niet ongewoon...
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:26 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]
(...)En over dat rechts inhalen, ik heb voor mijn GPL-theorie toch serieus geleerd dat je rechts moet inhalen Alles rechts, met een head-on approach ook allebei rechts, inhalen ook en vliegtuigen van rechts hebben voorrang dusse...
Oeps, dat moest dus rechts zijn


Om het topic niet geheel te verleuteren:


Cessna pikt een reclamesleepje op, ziet er wel cool uit, vooral als ze missen


Ennuh, mijn bureaubladachtergrond:


Zwevers hebben vaak water mee, waardoor ze zwaarder zijn en harder kunnen vliegen. Landen met veel gewicht (snel) doe je liever niet, dus moet die zooi eruit... en dat zo spectaculair mogelijk

[ Bericht 12% gewijzigd door Autoreply op 27-03-2006 16:18:06 ]
pi_36407386
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:47 schreef Incolumis het volgende:

[..]

nee he, ben jij er ook zo eentje? zo'n klein kind met zo'n grijze driewieler?
het zijn augurken op driewielers En nee, volgens zijn profiel is ie netwerkboer dus...

[ Bericht 2% gewijzigd door YellowLedbetter op 27-03-2006 16:00:23 (tiepfaut) ]
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36407444
voor de liefhebbers, er is op dit moment iets over de 747 op discovery
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36407478
Toch maar ff tvp-en. Zitten leuke plaatjes. tussen.
pi_36407509
quote:
Op maandag 27 maart 2006 16:01 schreef YellowLedbetter het volgende:
voor de liefhebbers, er is op dit moment iets over de 747 op discovery
pi_36407568
quote:
Op maandag 27 maart 2006 16:05 schreef Piles het volgende:

[..]

\

hoi liefhebber
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36408411
Een antieke zwever tijdens een looping:


Een finishende zwever tijdens het NK


Opening WK te Nitra, wederom héél veel gesleepte zweefvliegtuigen achter een sleepkist:


There is no substitute for span :


Aerobatten is cool


Ar in een zwever... ik zat errug lekker totdat de eigenaar op de neus ging hangen.



Najah, hopelijk zijn er nu wat meer mensen van overtuigd dat zweefvliegen níet saai is

[ Bericht 4% gewijzigd door Autoreply op 27-03-2006 17:07:20 ]
pi_36411182
Standaard Libelle stoere kap


formatie vliegen


Stoerlapje (LX is een soort van boordcomputer achtig iets voor de leek)


hout met winglets


brakke hellingzweef pic


wedstrijdfinish


cargo 747 met neus die open kan


stoerlappen





wederom stoerlappen




Dit was het weer voor nu, misschien straks meer:P
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 27 maart 2006 @ 18:55:14 #106
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36412386


Deze is echt schitterend! Nieuw doel voor de gebruiksaanwijzingen..!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_36412887
Een boel zwevers Mooie foto's Nu kan ik natuurlijk niet achterblijven.





De ASK-21 van de club achter de sleepkist (Husky) voor een laagsleep
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36414139

yeah, why not


zoemerrrr


kapaf


beetje x-wind


heerlijke reg.


chill


toedeloe


Brandstof is op





TomTom op de windscreen
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 27 maart 2006 @ 20:06:41 #109
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36414581
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:47 schreef Incolumis het volgende:

[..]

nee he, ben jij er ook zo eentje? zo'n klein kind met zo'n grijze driewieler?
Nee, ik rij geen stofzuigers.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_36415641
quote:
Op maandag 27 maart 2006 19:52 schreef cheukert het volgende:

[afbeelding]
heerlijke reg.
WTF, nu vliegt een cirrus (20- of 22) met die registratie, hij komt regelmatig op EHMZ, heb laatst nog ff met de eigenaar staan lullen.



Ik heb dezelfde bril... en vlieg regelmatig in hetzelfde vliegtuigtype... ook wel 's op de kop, ben ik nou stoer

Sneeuwvliegen


DMV een bokconstructie op de neus, zijn redelijk ultieme plaatjes altijd


Overigens is fotograaf van bovenstaande pics, Neil Lawson vorig jaar omgekomen... hij kreeg met 280 km/h een vleugel tegen zijn hoofd aan


Poging tot zelfmoord, later is dat hem ook gelukt



Heeft iemand die foto van Frans de Guise (lierkabel van bovenaf) toevallig groot digitaal, ik kan 'm niet meer terugvinden en hij is echt zooo cool
  maandag 27 maart 2006 @ 20:37:28 #111
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36415667
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:59 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

het zijn augurken op driewielers En nee, volgens zijn profiel is ie netwerkboer dus...
Het zijn stofzuigers. Of zoals een voormalig leidinggevende van mij zei: het zijn heel dure schuttersputten. En ik ben inderdaad geen piloot, ik ben zelfs geen ex-piloot. Ik ben een oud-gevechtsleider van de Kon. Luchtmacht, ik ben radar- datalink- en identificatiespecialist geweest.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_36415844
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:36 schreef Autoreply het volgende:


Overigens is fotograaf van bovenstaande pics, Neil Lawson vorig jaar omgekomen... hij kreeg met 280 km/h een vleugel tegen zijn hoofd aan


Poging tot zelfmoord, later is dat hem ook gelukt
Die Neil Lawson dat was toch tijdens het junioren WK ofzo in Engeland? Daar stond iets over in ons clubblad omdat een van onze leden toen aan die wedstrijd mee deed. Die Lawson was een zoemer aanhet fotgraferen en keek niet uit..

En die poging tot zelfmoord? Heeft die gast daarna hetzelfde grapje nog een keer geflikt en is toen verongelukt?
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36416248
WK junioren van de zomer ja....
Hij stond boven op een auto, tijdens een wedstrijd finish foto's te schieten. Vlieger dacht dat hij ging bukken, terwijl hij dacht dat vlieger ging optrekken...
Officieel is bij wedstrijdfinish 15m min. toch? of was dat alleen tijdens NK junioren?

edit: inverted zoemer met salto is trouwens wel erg tof
het je hier meer info over?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_36416651
quote:
[b]Op maandag 27 maart 2006 20:53
Officieel is bij wedstrijdfinish 15m min. toch? of was dat alleen tijdens NK junioren?

edit: inverted zoemer met salto is trouwens wel erg tof
het je hier meer info over?
Finishen is geen standaardminimumhoogte voor, ik heb zeker twee kisten zien stuiteren bij 200+
Zelf vind ik 't op 4/5 meter wel mooi geweest, lager is écht link.

Salto is van naar ik meen een Duitser die dat als vaste stunt heeft en die is een keer met een inverted-highspeedstall eruit geflikkerd... dood. Duitsers
pi_36416928
200+ bij ons noemen we dat echt een circuit hoor
hmmz, misschien ook maar eens filmpjes hier neer knallen ofzo als ik webspace kan vinden
Ik steek je moeder in de fik!
pi_36417042
unducted fan



progress prop fan

pi_36419006
Weliswaar geen foto, en waarschijnlijk ook al een paar keer gepost, maar toch:

http://video.google.com/videoplay?docid=-819560051795831944&q=princess+juliana+klm

pi_36419602
quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:50 schreef -CRASH- het volgende:
Zelf geschoten...

Bijtanken boven Venlo
[afbeelding]
Verkapte TVP
Da's een coole foto. Hoe kwam je er zo op? Zag je het plotseling of komt het vaker voor dat ze boven jouw omgeving bijtanken?
Take on the situation, but not the torment ...
pi_36419638
mooie landing
pi_36420144
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:37 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het zijn stofzuigers. Of zoals een voormalig leidinggevende van mij zei: het zijn heel dure schuttersputten. En ik ben inderdaad geen piloot, ik ben zelfs geen ex-piloot. Ik ben een oud-gevechtsleider van de Kon. Luchtmacht, ik ben radar- datalink- en identificatiespecialist geweest.
welke vlb?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')