abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36761810
stoer ding
Tralalalala Die Dom Die Dom
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:28:39 #102
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_36765638
Nog een aantal zeer vette foto's


Switzerland - Air Force
Dassault Mirage III RS


USA - Air Force
Boeing RC-135S


Netherlands - Air Force
Lockheed Martin F-16A Fighting Falcon


USA - Air Force
Rockwell B-1B Lancer


USA - Navy


Netherlands - Air Force
General Dynamics F-16AM Fighting Falcon
pi_36773382
ligt het nou aan mij of zijn de landing gear bays van die demo F-16 beige geverfd?
pi_36773644
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:34 schreef Incolumis het volgende:
ligt het nou aan mij of zijn de landing gear bays van die demo F-16 beige geverfd?
Ligt aan de foto. Die zijn gewoon wit.
V10
pi_36775615

Buff... op naar de 100 jaar


Victor, britse bommenwerper


Tu-95 Bear... ik kom niet boven die banden uit. Hééél groot



Ouwe lijkkisten...



Pond Racer, een ontwerp van Burt Rutan. Nooit succesvol geworden vanwege koelingsproblemen, de motoren konden 1200 pk aan, maar kwamen nooit verder dan 500 pk (met ram-air die met 700 km/h op je inlaten pushed...) Uiteindelijk gecrashed.



Nemesis NXT, Reno-racer. Over de 500 km/h met 350 pk. Check die deur, ze hadden "wat" problemen met een klapperend landingsgestel @ 280 knots...



F-8F Bearcat "Rare Bear", een van de meest winnende air racers ooit. Zoals in een eerder topic al vermeld 5000+ pk's en over de 900 km/h gemiddeld
  zaterdag 8 april 2006 @ 21:06:00 #106
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36776083
The Human Fly:


link
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_36777559
V10
pi_36784433
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:06 schreef RonaldV het volgende:
The Human Fly:

[afbeelding]
link
Lekker uitwaaien op het dak.
  maandag 10 april 2006 @ 01:26:45 #109
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36811645
Al eerder gepost, maar deze uit een andere hoek en nog lager.


St. Elmo's vuur. brrrrrrrrr


Soort gelijk kunstje al eerder gepost door andere fighters.


Bijna te ver doorgereden
  maandag 10 april 2006 @ 01:38:11 #110
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36811781
Nu ik toch bezig ben:



Bukken!!!!
pi_36830279

Vermoedelijk geshopt


Laag met een, naar wat ik denk, motorzwever over het strand



Zeker geshopt
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36830879
die eerste lijkt me wel redelijk echt
pi_36831114
tjek de schaduw van de 2e foto en je ziet dat het niet een klein vliegtuigje is!
Vrijwilliger
pi_36831172
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:00 schreef RvdLinden het volgende:
tjek de schaduw van de 2e foto en je ziet dat het niet een klein vliegtuigje is!
schaduwen kunnen bedriegelijk zijn En vanwege die kenmerkende bobbel op de neus heb ik toch het vermoeden dat het een scheibe motorfalke is
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36831220


dit geval dus
Tralalalala Die Dom Die Dom
  maandag 10 april 2006 @ 21:05:20 #116
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_36835740
quote:
Op maandag 10 april 2006 01:26 schreef Keiichi het volgende:
Al eerder gepost, maar deze uit een andere hoek en nog lager.
[afbeelding]

St. Elmo's vuur. brrrrrrrrr
[afbeelding]

Soort gelijk kunstje al eerder gepost door andere fighters.
[afbeelding]

Bijna te ver doorgereden
[afbeelding]
St. Elmo's vuur is erg indrukwekkend. BIjna elke keer wel te zien als je de evenaar overgaat (rond de evenaar zitten altijd veel tropische buien).
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:11:30 #117
109978 Okkie_
chop chop flats
pi_36870248


Wat moet je hier voor hebben? Een rijbewijs of een brevet?
Ook het onzinnige kan zinnig zijn!
pi_36870493
Een hele dikke portomonee.
pi_36895903
die bak is cool

Ojah, verkapt schopje
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 12 april 2006 @ 19:22:56 #120
109978 Okkie_
chop chop flats
pi_36896350
Ook het onzinnige kan zinnig zijn!
pi_36896883
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:11 schreef Okkie_ het volgende:
[afbeelding]

Wat moet je hier voor hebben? Een rijbewijs of een brevet?
lelijke shop check die tafeltjes
  woensdag 12 april 2006 @ 19:44:00 #122
109978 Okkie_
chop chop flats
pi_36897015
Ook het onzinnige kan zinnig zijn!
pi_36897030
die is vreemd
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 12 april 2006 @ 19:45:46 #124
109978 Okkie_
chop chop flats
pi_36897068
quote:
Op woensdag 12 april 2006 19:40 schreef itsontoday het volgende:

[..]

lelijke shop check die tafeltjes


Nu ziet ie er ook nog zo uit
Ook het onzinnige kan zinnig zijn!
pi_36897090
Tsjek die 20' inch rims
Tralalalala Die Dom Die Dom
  donderdag 13 april 2006 @ 14:23:45 #126
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36921071
quote:
Control tower to a 747: "United 329 heavy, your traffic is a Fokker, one o'clock, three miles, Eastbound."
United 239: "Approach, I've always wanted to say this.... I've got the little Fokker in sight."

One day the pilot of a Cherokee 180 was told by the tower to hold short of the active runway while a DC-8 landed. The DC-8 landed, rolled out, turned around, and taxied back past the Cherokee.
Some quick-witted comedian in the DC-8 crew got on the radio and said, "What a cute little plane. Did you make it all by yourself?"
The Cherokee pilot, not about to let the insult go by, came back with a real zinger: "I made it out of DC-8 parts. Another landing like yours and I'll have enough parts for another one."

Allegedly the German air controllers at Frankfurt Airport are renowned as a short-tempered lot. They, it is alleged, not only expect one to know one's gate parking location, but how to get there without any assistance from them. So it was with some amusement that we (a Pan Am 747) listened to the following exchange between Frankfurt ground control and a British Airways 747, call sign Speedbird 206.
Speedbird 206: "Frankfurt, Speedbird 206 clear of active runway."
Ground: "Speedbird 206 taxi to gate Alpha One-Seven."
The BA 747 pulled onto the main taxiway and slowed to a stop.
Ground: "Speedbird, do you not know where you are going?"
Speedbird 206: "Stand by, Ground, I'm looking up our gate location now."
Ground (with quite arrogant impatience): "Speedbird 206, have you not been to Frankfurt before?"
Speedbird 206 (coolly): "Yes, twice in 1944, but it was dark ... and I didn't land."
Paar quotes van gesprekken tussen kisten en ATC's
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_36922438
die 1e en 3e zijn erg leuk... 3e misschien beetje grof
  donderdag 13 april 2006 @ 15:38:49 #128
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_36923475
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:23 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Paar quotes van gesprekken tussen kisten en ATC's


heb je er meer?
  donderdag 13 april 2006 @ 16:26:31 #129
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36925245
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:06 schreef CittaR het volgende:
die 1e en 3e zijn erg leuk... 3e misschien beetje grof
Grof, welnee... deze is nog beschaafd. Net als deze:

Ergens in de jaren 80 vloog een duitse commuter (zeg: de Lufthansa variant op Cityhopper of zoiets) vanaf Hamburg of Bremen naar het zuiden. Zoals dat hoort na take-off nam de piloot contact op met de verkeersleiding: "Gute morgen RheinRadar, Lufthansa eins zwei vier, unterwegs nach München, fluglevel dreihundert, squawking sechs funf eins eins."
RheinRadar antwoorde keurig: "Lufthansa one two four, goodmorning, positive radar contact, please sqauwk four six one five , and for flight safety considerations: please speak in english."
Tot iedereen's verbazing bleef het Lufthansa toestel zich in het duits uitdrukken, alhoewel het zich keurig aan de in het Engels gegeven opdrachten (met herhaald verzoek om toch vooral engels te spreken) bleek te houden.
Blijkbaar werd het na drie keer de piloot te veel, en hij barstte uit over de radio:
<insert duits 'Allo 'Allo accent>
"Zis is Lufthansa 124, I am a German pilot, zitting in a German registered aircraft, flying from one german town to another german town, never leaving German airspace. Why do I have to speak in English?"
Het antwoord van een britse piloot duurde niet lang:
"Becuz' you lost the bloody war, guv'!"

Edit: als je Googlet op Air traffic control humor vind je er nog meer, zoals deze:
quote:
In his book "Sled Driver", SR-71/Blackbird pilot Brian Shul writes: I'll always remember a certain radio exchange that occurred one day as Walt (my back-seater) and I were screaming across Southern California 13 miles high. We were monitoring various radio transmissions from other aircraft as we entered Los Angeles airspace.
Though they didn't really control us, they did monitor our movement across their scope. I heard a Cessna ask for a readout of its ground speed. "90 knots" Center replied. Moments later a Twin Beech inquired the same. "120 knots," Center answered.

We weren't the only ones proud of our ground speed that day...almost instantly an F-18 smugly transmitted, "Uh, Center, Dusty 52 requests ground speed readout."

There was a slight pause then the response, "525 knots on the ground, Dusty." Another silent pause. As I was thinking to myself how ripe a situation this was, I heard a familiar click of a radio transmission coming from my back-seater. It was at that precise moment I realized Walt and I had become a real crew for we were both thinking in unison.

"Center, Aspen 20, you got a ground speed readout for us?" There was a longer than normal pause... "Aspen, I show 1,742 knots." No further inquiries were heard on that frequency.

--------------------------------------------------------------------------------

In another famous SR-71 story, Los Angeles Center reported receiving a request for clearance to FL 60 (60,000 ft). The incredulous controller, with some disdain in his voice, asked "How do you plan to get up to 60,000 feet? The pilot (obviously a sled driver), responded, "We don't plan to go up to it, we plan to go down to it." He was cleared...

--------------------------------------------------------------------------------

There's a story about the military pilot calling for a priority landing because his single-engine jet fighter was running "a bit peaked." Air Traffic Control told the fighter jock that he was number two, behind a B-52 that had one engine shut down. "Ahhh" the fighter pilot remarked, "The dreaded Seven-Engine Approach...

--------------------------------------------------------------------------------

A student became lost during a solo cross-country flight. While attempting to locate the aircraft on radar, ATC asked, "What was your last known position?" Student: "When I was number one for takeoff."


[ Bericht 23% gewijzigd door RonaldV op 13-04-2006 16:40:50 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 13 april 2006 @ 16:39:31 #130
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36925795
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]



heb je er meer?
Tower: "Aircraft on final, go around, aircraft on runway."

Solo Student Pilot: "Roger" (Continues descent.)

Tower: "Aircraft, GO AROUND"

Student: "Roger" (Continues descent.)

Tower: (Screaming) "AIRCRAFT, GO AROUND!!"

Student: "Roger" (Continues descent.)

So, the student pilot plunks his airplane down on the numbers, taxies up tow here the twin is sitting in the middle of the runway, GOES AROUND it, and continues on to the taxiway.

Cessna: "Jones tower, Cessna 12345, student pilot, I am out of fuel."

Tower: "Roger Cessna 12345, reduce airspeed to best glide!! Do you have the airfield in sight?!?!!"

Cessna: "Uh...tower, I am on the south ramp; I just want to know where the fuel truck is."

A single agent was rebooking a long line of inconvenienced travelers. Suddenly an angry passenger pushed his way to the desk. He slapped his ticket down on the counter and said, "I HAVE to be on this flight and it has to be FIRST CLASS."

The agent replied, "I'm sorry sir. I'll be happy to try to help you, but I've got to help these folks first, and I'm sure we'll be able to work something out."

The passenger was unimpressed. He asked loudly, so that the passengers behind him could hear, "Do you have any idea who I am?"

Without hesitating, the gate agent smiled and grabbed her public address microphone.

"May I have your attention please?" she began, her voice bellowing throughout the terminal. "We have a passenger here at the gate WHO DOES NOT KNOW WHO HE IS. If anyone can help him find his identity, please come to the gate."

With the folks behind him in line laughing hysterically, the man glared at the United agent, gritted his teeth and swore "(Expletive) you. "Without flinching, she smiled and said, "I'm sorry, sir, but you'll have to stand in line for that, too."

The man retreated as the people in the terminal applauded loudly. Although the flight was canceled and people were late, they were no longer angry at United.

Heb er nog meer, ff copy-pasta van Airliners.net forum
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 13 april 2006 @ 16:48:00 #131
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36926150
Why airplanes are better than women
-An airplane will kill you quick . . . a woman takes her time.
-Airplanes like to do it inverted.
-Airplanes can be turned on by a flick of a switch.
-An airplane does not get mad if you 'touch and go.'
-An airplane does not object to a preflight inspection.
-Airplanes come with manuals.
-Airplanes have strict weight and balance limits.
-You can fly an airplane any time of the month.
-Airplanes don't whine unless something is really wrong.
-Airplanes don't care about how many other airplanes you have flown.
-When flying, you and your airplane both arrive at the same time.
-Airplanes don't mind if you look at other airplanes, or if you buy airplane magazines.
-If your airplane is too loose, you can tighten it.
-It's always OK to use tie downs on your airplane.


The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_36926429
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:37 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]
Vermoedelijk geshopt
Is echt heb er een movie clip van.
pi_36926822
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:01 schreef VjenneKloetn het volgende:

[..]

Vuurt die nu ook nog eens een raket af of lijkt dat zo
Check z'n linkervleugel.
vjennegast zet ff je bril op
pi_36928760
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:55 schreef Flyingdutchman het volgende:

[..]

Is echt heb er een movie clip van.
Posten!
pi_36929495
quote:
Op woensdag 12 april 2006 19:45 schreef Okkie_ het volgende:

[..]

[afbeelding]

Nu ziet ie er ook nog zo uit
Ja alleen de velgen zitten er niet aan vast, maar staan er gewoon naast lijkt het wel.
  zondag 16 april 2006 @ 21:48:59 #136
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_37017382
Ook leuk wonen bij vliegveld Zaventem (Brussel). Er zit nog wel een dak op het huis, maar hoe lang nog ??

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=lowflyer.wmv
Wat zijn we aan het doen ???
  zondag 16 april 2006 @ 22:03:02 #137
22361 VjenneKloetn
Groaz Addict
pi_37017735
Ja die aflevering van Kopspijkers was lachen. Kwam elke 8 minuten ofzo een vliegtuig zo laag overvliegen.
Maakte die kerel niet uit. Hoorde die zijn vrouw ook niet zo vaak zeuren
  zondag 16 april 2006 @ 22:17:52 #138
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37018114
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:03 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ja die aflevering van Kopspijkers was lachen. Kwam elke 8 minuten ofzo een vliegtuig zo laag overvliegen.
Maakte die kerel niet uit. Hoorde die zijn vrouw ook niet zo vaak zeuren
Lol! En dan die mensen bij Schiphol zeuren over geluidsoverlast! Wel lekker hoor zo'n A340 ff vlak over je dak!!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_37018868
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:23 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Paar quotes van gesprekken tussen kisten en ATC's
Die laatste.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  maandag 17 april 2006 @ 22:00:27 #140
98036 -calimero-
Zonder ei...
pi_37045457
ff op me HDD gezocht.





















































































Save a mouse, eat a pussy.
pi_37045558
Allemaal prachtige foto's, maar wat blijft die chinook toch een geweldig ding.
pi_37066805
ze doen het niet geloof ik
Wat zeg ie?
pi_37070687
Ze deden het wel. Z'n site zal er wel uitliggen door data overflow...
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:32:25 #144
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_37168692
Weet iemand wat de titel en artiest is van de muziek achter The Chase ??
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:36:53 #145
109978 Okkie_
chop chop flats
pi_37168788


Wie is sneller? De eend of het vliegtuig
Ook het onzinnige kan zinnig zijn!
  zaterdag 22 april 2006 @ 09:38:54 #146
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_37179408
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 19:32 schreef eL. het volgende:
Weet iemand wat de titel en artiest is van de muziek achter The Chase ??
Madonna - Push
Wat zijn we aan het doen ???
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:21:54 #147
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_37180813
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:38 schreef Oom_Agent het volgende:
Madonna - Push
Bedankt, achteraf denk ik 'ja'.
pi_37247526
stiekem schopje
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_37377142
|

(Edit: al heb ik wel mijn twijfels of de foto echt is)

de volgende 2 foto's zijn wat groter van formaat dus ik geef maar even een linkje,

als eerste deze F-16 boven New York net na de Ramp op 11 september, heel bijzonder
http://www.xs4all.nl/~knm(...)ove%20New%20York.jpg

en als 2e deze F117 nighthawk met een stoere politie auto ervoor, leuk als wallpaper trouwens
http://www.xs4all.nl/~knmg0243/Fotos/Highway%20patrol.jpg
Wat zeg ie?
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:05:37 #150
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_37377765
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:44 schreef Joostve het volgende:
[afbeelding]|

(Edit: al heb ik wel mijn twijfels of de foto echt is)

de volgende 2 foto's zijn wat groter van formaat dus ik geef maar even een linkje,

als eerste deze F-16 boven New York net na de Ramp op 11 september, heel bijzonder
http://www.xs4all.nl/~knm(...)ove%20New%20York.jpg

en als 2e deze F117 nighthawk met een stoere politie auto ervoor, leuk als wallpaper trouwens
http://www.xs4all.nl/~knmg0243/Fotos/Highway%20patrol.jpg
Het plaatje ziet er vrij schilderachtig uit.

Maar apache toestellen laten ze vaak zat zo laag vliegen Niemand die je op de radar ziet

Als je eens in het bos loopt kun je bv ook dit te zien krijgen:

  vrijdag 28 april 2006 @ 15:21:47 #151
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_37378255
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:05 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Het plaatje ziet er vrij schilderachtig uit.

Maar apache toestellen laten ze vaak zat zo laag vliegen Niemand die je op de radar ziet

Als je eens in het bos loopt kun je bv ook dit te zien krijgen:

[afbeelding]
dan zou je je niet egt op je gemak voelen als je dat ineens ziet terwijl je vrolijk door het bos loopt.
stel je voor roodkapje kwam een apache tegen ipv de wolf.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_37382157
dat plaatje van die apache boven het water lijkt me inderdaad nep, maar wel heel mooi
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_37383218
Die Apache over t water is een schilderij
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 28 april 2006 @ 18:19:04 #154
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_37383936
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 17:53 schreef cheukert het volgende:
Die Apache over t water is een schilderij
HAHAHHA het is nog waar ook
Shuffle up and deal!!!
pi_37384434
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:44 schreef Joostve het volgende:
[afbeelding]|

(Edit: al heb ik wel mijn twijfels of de foto echt is)
dit is een render
pi_39544112
schopje
opgevoerd sleepkistje


[ Bericht 4% gewijzigd door cheukert op 05-07-2006 17:31:12 ]
Ik steek je moeder in de fik!
pi_39545319
Half vliegtuig, half boot: de Ekranoplan. Gebouwd voor troepentransport en materieel.








[ Bericht 28% gewijzigd door Nyx96 op 05-07-2006 17:04:15 ]
Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus
(__/)
(='.'=)
pi_39545587
Bizar ding is dat! Is volgens mij hier al eerder gepost, maar dat terzijde.
Op Discovery Channel zag ik eens beelden van dat bakbeest in aktie. Ziet er heel vreemd uit!
pi_39545833
Heinkel He-111z 'Tweeling'


Bemande V1 'Reichenberg'


Japans Kamakaze vliegtuig 'Okha'


[ Bericht 21% gewijzigd door Nyx96 op 05-07-2006 17:18:53 ]
Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus
(__/)
(='.'=)
pi_39558552
Weet iemand of deze foto echt is? En zo ja, wat voor vliegtuig zien we?


Ik geloof dat ik er uit ben, dit moet een Horten Ho 5c zijn:



[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2006 23:49:41 ]
pi_39560286
is echt
Ik steek je moeder in de fik!
pi_39570846

Heinkel He162 'Salamander' of 'Volksjäger'

Het vliegtuig werd in de laatste fase van de oorlog gebouwd. Om staal te besparen, werd gebruik gemaakt van een straalmotor en een houten casco.



Dornier 335
Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus
(__/)
(='.'=)
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:42:35 #163
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_39590342
Virtuele Blue Angels als WMV
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_39602016
Wow, die Heinkel lijkt net een A-10, zo op het eerste gezicht.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 09:02:21 #165
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39626949

Blohm und Voss BV.141A

Het enigste a-symetrische toestel wat tijdens WO-II heeft gevlogen.
Bijkomende vraag, zat de ontwerper aan de LSD of iets dergelijks ?
pi_39752970
Ik steek je moeder in de fik!
pi_39753954
Ik steek je moeder in de fik!
pi_39754359
@Drugshond


Bizar ding!
pi_39755299
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:39 schreef MarkzMan_X het volgende:
Bizar ding!
En toch ook weer geniaal, maar of het vliegtuig daadwerkelijk ook een kans zou maken in de oorlog?
  woensdag 12 juli 2006 @ 17:47:43 #170
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39760433
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:08 schreef Slee-3r het volgende:
En toch ook weer geniaal, maar of het vliegtuig daadwerkelijk ook een kans zou maken in de oorlog?
Het toestel was een verkenner, en vloog voornamelijk aan het Oostfront. Qua vliegeigenschappen voldeed het toestel.
  woensdag 12 juli 2006 @ 22:03:36 #171
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_39768573
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 17:47 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het toestel was een verkenner, en vloog voornamelijk aan het Oostfront. Qua vliegeigenschappen voldeed het toestel.
Overtrof zelfs.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_39770607
Wat is het voordeel van zo'n a-symetrisch ontwerp?
Ik steek je moeder in de fik!
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:18:05 #173
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_39771865
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:47 schreef cheukert het volgende:
Wat is het voordeel van zo'n a-symetrisch ontwerp?
Het uitzicht zou onovertroffen geweest zijn, omdat je naar voren toe niet gehinderd werd door motor en prop. Er staat redelijk wat over dat ding on line meen ik.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:50:24 #174
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39772945
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:47 schreef cheukert het volgende:
Wat is het voordeel van zo'n a-symetrisch ontwerp?
Het opheffen van de koppel wat de propeller maakt.
Hoe meer motor vermogen des te groter het koppel die het toestel op zijn kant wil werpen (zonder aanpassingen van de piloot).
Via a-symmetrie kun je die effecten laten verdwijnen, wat wel erg handig is bij opstijgen en landen.
pi_39775532
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:18 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het uitzicht zou onovertroffen geweest zijn, omdat je naar voren toe niet gehinderd werd door motor en prop. Er staat redelijk wat over dat ding on line meen ik.
Dat zie je ook op die foto. Kan het kloppen dat er nog een persoon met zijn rug naar de piloot in die kist zat?
pi_39775560
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het opheffen van de koppel wat de propeller maakt.
Hoe meer motor vermogen des te groter het koppel die het toestel op zijn kant wil werpen (zonder aanpassingen van de piloot).
Via a-symmetrie kun je die effecten laten verdwijnen, wat wel erg handig is bij opstijgen en landen.
Hmmz, ook weer waar, vooral met die enorme props....
Waarom moest het dan perse single engine zijn? of is dit weer te ver doorgevraagd vanwege geluid ofzo?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_39775572
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 01:15 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Dat zie je ook op die foto. Kan het kloppen dat er nog een persoon met zijn rug naar de piloot in die kist zat?
3 koppige bemanning, waarvan 1 idd staartschutter
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 23 juli 2006 @ 11:21:17 #178
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_40098417
Oeps...




schopje
pi_40106905
Rutan Boomerang, van de beste vliegtuigontwerper ooit:

  zondag 23 juli 2006 @ 17:07:20 #180
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_40107109
pi_40107556
Airwolf

It Never Hurts To Help!
  zondag 23 juli 2006 @ 17:28:20 #182
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_40107585
quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:07 schreef Radjesh het volgende:
[afbeelding]
Taaa ta-ta-ta-taaa ta-ta-ta ta ta-ta-ta-ta-ta.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_40107706
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:10 schreef Autoreply het volgende:

Jaaah, ik mag weer in augustus. (Matterhorn)
[afbeelding]
Waar start je dan? Plateau Rosa?
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_40107714
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:11 schreef Nyx96 het volgende:

Japans Kamakaze vliegtuig 'Okha'
[afbeelding]
Waarom heeft hij geen landingsgestel
  zondag 23 juli 2006 @ 19:31:44 #185
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_40110303
quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:34 schreef BoerK het volgende:

[..]

Waarom heeft hij geen landingsgestel
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_40233826
quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:07 schreef Radjesh het volgende:
[afbeelding]
das wel een gave zeg.......
SLOW IS WISE .....FAST IS NICE
Face your fears Live your dreams
pi_40236650
Ook wel leuk job voor een heli piloot:



Indrukwekkend en ook leuk topic die gesprekken zijn ook top ^^
en toen.....
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:02:32 #188
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_40236938
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:52 schreef VanDread het volgende:
Ook wel leuk job voor een heli piloot:

[afbeelding]

Indrukwekkend en ook leuk topic die gesprekken zijn ook top ^^
niet voor zo'n heli staat een verkeerd logo op
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_40237133
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:02 schreef WEST het volgende:
[..]
niet voor zo'n heli staat een verkeerd logo op
Leuk zo'n dak, maar dit kan je wel vergeten
Maar ik zal niet beginnen over de Kuip vs Arena... dat wint de Kuip toch wel
Toevallig weet ik trouwens wie de piloot vaak is die in de kuip land
en toen.....
  vrijdag 28 juli 2006 @ 17:23:59 #190
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_40277111
Hier staan een aantal ZEER indrukwekkende: http://www.sreedhara.com/(...)n-cnn-superb-photos/
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_40277437
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 17:23 schreef ChOas het volgende:
Hier staan een aantal ZEER indrukwekkende: http://www.sreedhara.com/(...)n-cnn-superb-photos/
Waarvan ik de meeste volgens mij al langs heb zien komen in dit topic
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 28 juli 2006 @ 17:40:09 #192
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_40277544
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 17:35 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Waarvan ik de meeste volgens mij al langs heb zien komen in dit topic
kut...

Maar een aantal nog niet ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_40375739
Voor een aparte vliegveld, check de nieuwe luchthaven van Bangkok ('Suvarnabhumi').
Hier is een verslag ervan compleet met foto's. De terminal ziet er in ieder geval stukken spectaculairder uit dan Schiphol
pi_40375763



なんだっけ
pi_40401459
Nog een paar dan:

ATC: Alitalia 345 continue taxi holding position 26 South via Tango check for workers along taxiway
AZA: Ali345 Taxi 26 Left a via Tango. Workers checked - all are working

---

ARN851: "Halifax Terminal, Nova 851 with you out of 13,000 for 10,000, requesting runway 15."
Halifax Terminal (female): "Nova 851 Halifax, the last time I gave a pilot what he wanted I was on penicillin for three weeks. Expect runway 06."

---

(busy) Moncton Center: "Speedbird 169 cleared direct Chibougamau"
BAW169: "I'm sorry, sir, can you repeat that?"
CZQM: "Speedbird 169 cleared direct Yankee Mike Tango"
BAW169: "Direct Yankee Mike Tango for Speedbird 169. What was that name again?"
CZQM: "It's called Chibougamau"
BAW169: "Would you say again, please?"
CZQM: "Chibougamau. I say again, Chibougamau!"
BAW169: "Oh, how quaint. What does it mean?"
CZQM: "It's eskimo for f--- off!"

---

ACA1147: "Moncton, Air Canada 1147, can you get the winds from 167 above us?"
CZQM: "As soon as I get a chance, I will."
(some time passes with continuous radio chatter)
ACA1147: "Moncton, 1147, what are his winds up there?"
CZQM: "Standby for that, please"
(more radio chatter)
ACA1147: "Moncton, can you ask company 167 for his winds?"
CZQM: "Ok, 1147 and 167, I have a little too much to do for that sort of thing right now. I'll leave it up to you guys to go over to company frequency and pass winds."

---

Aurora: "Moncton, TRIALS08, we'll be working VFR at 4,500, loitering over the city of Saint John for about the next 10-15 minutes. We'd like radar flight following."
CZQM: "TRIALS08, roger, you're radar identified. Are you aware the city has bylaws against loitering?"
Aurora: "Ah... roger that"

---

(check the callsign of the answering aircraft)
CZQM: "Nova 895 contact Moncton on 127.12"
ARN871: "Over to 127.12, for Nova 871. We'll talk to you later."
CZQM: "Maybe sooner than you think."
(a few seconds pass...)
ARN871: "Uh, Moncton, they didn't want to talk to us on 127.12..."
CZQM: "See what I mean?"

---

Lost student pilot: "Unknown airport with Cessna 150 circling overhead, identify yourself."

---

NY Ctr: "Federal Express 235, descend, maintain three one zero, expect lower in ten miles."
FedEx 235: "Okay, outta three five for three one oh, FedEx two thirty-five."
NY Ctr: "Delta fahv twuntee, climb one ninah zeruh, dat'll be finah..."
Delta 520: "Uhh... up to one niner zero, Delta five twenty."
NY Ctr: "Al-italia wonna sixxa, you slowa to two-a-fifty, please."
Alitalia 16: "HEY! You makea funna Alitalia?!"
NY Ctr: "Oh, no! I make-a funna Delta anna FedEx!"

---

Tower: Have you got enough fuel or not?
Pilot: Yes.
Tower: Yes what??
Pilot: Yes, SIR

---

Cont: "AF1733, You are on an eight mile final for 27R. You have a UH-1 three miles ahead of you on final; reduce speed to 130 knots."
Pilot: "Rogo', Frankfurt. We're bringing this big bird back to one-hundred and thirty knots fer ya."
Cont: (a few moments later): "AF33, helicopter traffic at 90 knots now 1 1/2 miles ahead of you; reduce speed further to 110 knots."
Pilot: "AF thirty-three reining this here bird back further to 110 knots"
Cont: "AF33, you are three miles to touchdown, helicopter traffic now 1 mile ahead of you; reduce speed to 90 knots"
Pilot (a little miffed): "Sir, do you know what the stall speed of this here C-130 is?"
Cont: "No, but if you ask your co-pilot, he can probably tell you."

---

Tower: 95 Delta, do you read the tower?
95D: 675, sir
Tower: 95 Delta, Say Again
95D: I think it is 675.
Tower: 95 Delta, What do you mean by 675?
95D: I mean I think I read "Elevation 675 feet" on the tower as I taxied by for takeoff, but I am too far away to read it now.
Tower: 95 Delta, you are cleared to land. Please give the tower a call ON THE TELEPHONE after you have tied down.

---

PAO Twr: "Mooney 23D, traffic is a Cherokee just entering downwind from the left 45."
Mooney 23D: "Uhhh, tower, 23D...only traffic I see is a Cessna."
(pause)
PAO Twr: "Mooney 23D, follow your traffic directly ahead, an, um, inverted Cherokee just abeam the numbers."

---

Tomahawk: "F-XAA is final 29, touch and go."
Tower: "XAA is cleared touch and go, 29".
(several long circuits later)
Tomahawk: "F-XAA is final 29, touch and go"
Tower: "F-XAA is cleared touch and go, 29. How many more circuits were you planning on making?"
Tomahawk: "We though we'd make one or two more."
Tower: "Roger. I just wondered because we were calculating your landing fees, and you're up to $13,000 now."
(long delay)
Tomahawk: "THAT WAS OUR LAST ONE!!!!!"
(another long delay)
Tower: "Just kidding. Next time, read your flight supplement."

---

7MA: Cessna 187MA is 5 NE, landing, with the numbers.
HYA: Roger 7MA, make straight-in runway 22. Say type landing.
7MA: We're a Cessna 182.
HYA: Negative, say *type* landing.
7MA: Uh, 7MA is a Cessna 182 slant Uniform.
HYA: 7MA, I say again, say **type** landing.
7MA: (Silence) A good one I hope.

---

Control: You're unreadable, say again.
Motor-glider: I've turned off the engine, is that better?
Control: (looong pause)

---

ATC: "Cessna G-ARER What are your intentions? "
Cessna: "To get my Commercial Pilots Licence and Instrument Rating."
ATC: "I meant in the next five minutes not years."

---

Controller: AF123, say call sign of your wingman.
Pilot: Uh... approach, we're a single ship.
Controller: oooohhh! You have traffic!

---

Controller: "Speedbird 12, are you a heading?"
Pilot: "We are always a heading."

---

Korean Air 1234 : "Please say runway and brake situation".
Auckland Tower : "Previously landed Beech twin prop reported half an inch of standing water on runway, no report on braking effectiveness as brakes not required".
Korean Air 1234 : "Ehhh... Say again...".
Auckland Tower : "Previously landed aircraft says did not need to use brakes, ten to fifteen millimeter deep water on runway".
Korean Air 1234 : "Ah ! Thank you !".

---

O'Hare Approach: USA212, cleared ILS runway 32L approach, maintain speed 250 knots.
USA212: Roger approach, how long do you need me to maintain that speed?
O'Hare Approach: All the way to the gate if you can.
USA212: Ah, OK, but you better warn ground control.

---

ATC: Pan Am 1, descend to 3,000 ft on QNH 1019.
Pan AM 1: Could you give that to me in inches?
ATC: Pan Am 1, descend to 36,000 inches on QNH 1019

---

Cessna 152: "Flight Level Three Thousand, Seven Hundred"
Controller: "Roger, contact Houston Space Center"

---

727 pilot: "Do you know it costs us two thousand dollars to make a 360 in this airplane?"
Controller: "Roger, give me four thousand dollars worth."

---

Beech Baron: Uh, ATC, verify you want me to taxi in front of the 747.
ATC: Yeah, it's OK. He's not hungry.

---

Student Pilot: "I'm lost; I'm over a lake and heading toward the big E."
Controller: "Make several 90 degree turns so I can identify you on radar."
(short pause)...
Controller: "Okay then. That lake is the Atlantic Ocean. Suggest you turn to
the big W immediately ..."

---

Pilot: "Approach, Acme Flt 202, with you at 12,000' and 40 DME."
Approach: "Acme 202, cross 30 DME at and maintain 8000'."
Pilot: "Approach, 202's unable that descent rate."
Approach: "What's the matter 202? Don't you have speed brakes?"
Pilot: "Yup. But they're for my mistakes. Not yours."

---

Tower: "...and for your information, you were slightly to the left of the centerline on that approach."
Speedbird: "That's correct; and, my First Officer was slightly to the right"

---

A deer is on the runway... so...
Tower: Cessna XXX cleared for take-off.
Student: "What should I do? What should I do?"
Inst: "What do you think you should do?"
(think-think-think)
Std: "Maybe if I taxi toward him it'll scare him away."
Inst: "That's a good idea."
(Taxi toward deer, but deer is macho, and holds position.)

Tower: Cessna XXX cleared for take-off, runway NN.
Std: "What should I do? What should I do?"
Inst: "What do you think you should do?"
(think-think-think)

Std: "Maybe I should tell the tower."
Inst: "That's a good idea."
Std: Cessna XXX, uh, there's a deer down here on the runway.
(long pause)
Tower: Roger XXX, hold your position. Deer on runawy NN cleared for immediate departure.
(Two seconds, and then -- I presume by coincidence -- the deer bolts from the runway, and runs back into the woods.)
Tower: Cessna XXX cleared for departure, runway NN. Caution wake turbulence, departing deer.
It had to be tough keeping that Cessna rolling straight for take-off.

---

Tower: "Eastern 702, cleared for takeoff"
Eastern 702: "Tower, Eastern 702 switching to departure...by the way as we lifted off we saw some kind of dead animal on the far end of the runway."
Tower: "National 63 cleared for takeoff...did you copy the report from Eastern?"
National 63: "Roger, Tower, cleared for takeoff... yes, we've already notified our caterers."

---

Controller: "USA353 (sic) contact Cleveland Center 135.60.
(pause)
Controller: "USA353 contact Cleveland Center 135.60!"
(pause)
Controller: "USA353 you're just like my wife you never listen!"
Pilot: "Center, this is USA553, maybe if you called her by the right name you'd get a better response!"

---

Pilot: "Approach, Federated 303's with at 8000' for vectors ILS, full stop.
Approach: "Unable Federated 303. The ILS is out of service."
Pilot: "We'll take the VOR then."
Approach: "Sir, the VOR's in alarm right now. Standby."
Pilot: "OK, guess it'll have to be the ADF then."
Approach: "303, unable the ADF right now for traffic saturation."
Pilot: "OK, approach. State my intentions."

---

ATC: "N123YZ, say altitude."
N123YZ: "ALTITUDE!"
ATC: "N123YZ, say airspeed."
N123YZ: "AIRSPEED!"
ATC: "N123YZ, say cancel IFR."
N123YZ: "Eight thousand feet, one hundred fifty knots indicated."

---

Tower: "Alpha Charlie, climb to 4000 ft for noise abatement"
Pilot: "How can I possibly be creating excess noise at 2000 ft?"
Tower: "At 4000 ft you will miss the twin coming at you at 2000 ft, and that is bound to avoid one hell of a racket".

---

Pilot with Southern drawl: Birdseed Approach, Barnburner 123 with ya at seven thousand, with Information -- excuse the expression -- Yankee.

---

BB: "Barnburner 123, Request 8300 feet."
Bay Approach: "Barnburner 123, say reason for requested altitude."
BB: "Because the last 2 times I've been at 8500, I've nearly been run over by some bozo at 8500 feet going the wrong way!"
Bay: "That's a good reason. 8300 approved."

---

Pilot: Oakland Ground, Cessna 1234 at Sierra Academy. Taxi, Destination Stockton
Ground: Cessna 1234, Taxi Approved, report leaving the airport

---

Controller: "FAR1234 confirm your type of aircraft. Are you an Airbus 330 or 340?"
Pilot: "A340 of course!"
Controller: "Then would you mind switching on the two other engines and give me a 1000 feet per minute, please?"

---

Controller: "AAL235 contact tower on 117.30"
Pilot: "Roger, tower on 123.50"

---

Controller: "Air Force 53, it appears your engine has... oh... disregard, I see you've already ejected."

---

Pilot: "Bratislava Tower, this is Oscar Oscar Kilo estabished ILS 16."
Tower: "Oscar Oscar Kilo, Guten Tag, cleared to land 16, wind calm and by the way: this is Wien Tower."
Pilot: (short break) "Bratislava Tower, Oscar Oscar Kilo passed the outer marker."
Tower: "Oscar Oscar Kilo roger, and once more: you are approaching Vienna!"
Pilot: (short break again) "Confirm, this is NOT Bratislava?"
Tower: "You can believe me, this is Vienna!
Pilot: (once again short break) "But why? We want to go to Bratislava, not to Vienna!"
Tower: "Oscar Oscar Kilo, roger. Discontinue approach, turn left and climb to 5000 feet, vectors to Bratislava."

---

Tower (in Stuttgart): "Lufthansa 5680, reduce to 170 knots."
Pilot: "This is here like Frankfurt. There is also only 210 and 170 knots...But we are flexible."
Tower: "We too. Reduce to 173 knots."

---

Lufthansa-Pilot (Im Anflug auf Berlin kurz nach dem Brünkendorf VOR): "Warum holen Sie uns denn schon so früh so weit runter? Sie wissen doch, daß das Fliegen in derart niedriger Höhe für uns sehr unwirtschaftlich ist.'"
Controller. "Ja, Sie müssen schon entschuldigen, aber wir haben sehr viel Verkehr von Tegel aus in Ihre Richtung, und mit dem könnten Sie dann zusammenstoßen."
Pilot: "Na, das wäre ja noch viel unwirtschaftlicher."

---

Pilot: "... request heading to avoid."
Controller: "To avoid what?"
Pilot: "To avoid further delay."

---

Tower: "Hawk 20, is this the same aircraft declaring emergency about two hours ago ?"
Pilot: "Negative, Sir. It's only the same pilot."

---

Tower: "Delta Zulu Romeo, turn right now and report your heading."
Pilot: "Wilco. 341, 342, 343, 344, 345..."

---

Pilot Trainee: "Tower, please speak slowly, I am a baby in English and lonely in the cockpit"

---

Tower: "Hotel Papa Oscar climb four thousand to six thousand and maintain."
Pilot: "Hotel Papa Oscar, climbing flight level 100."
Tower: "Hotel Papa Oscar, climb to flight level 60 and maintain."
Pilot: "But four plus six is ten, isn't it?"
Tower: "You should climb, not add up."

---

A beautiful summer day with good thermals, near Billund airport, Denmark:
Billund ATC: "Gliders 82 and D5, state position and altitude?"
82: Overhead Coal Lake, 6400 feet."
D5: "Same position, same altitude."
ATC (cool, dry voice): "So should I go get my collision report form??"

---

München II Tower: "LH 8610 cleared for take-off."
Pilot (LH 8610): "But we are not even landed."
Tower: Yes, who is then standing at 26 south ? "
Pilot (LH 8801): "LH 8801."
Tower: "OK, then you are cleared for take-off."

---

London Controller: "CBN438 you are cleared direct Dover VOR."
Pilot: "Roger, copy cleared direct Kosky VOR."
Controller: "Ok, cleared direct Kosky VOR."

---

Tower: "Aircraft on final, go around, there's an aircraft on the runway!"
Pilot Trainee: "Roger" (pilot continues approach)
Tower: "Aircraft, I said GO AROUND!!!"!
Pilot Trainee: "Roger"
The trainee doesn't react, lands the aircraft on the numbers, rolls to a twin standing in the middle of the runway, goes around the twin and continues to the taxiway.

---

Tower: "Mission 123, do you have problems?"
Pilot: "I think, I have lost my compass."
Tower: "Judging the way you are flying, you lost the whole instrument panel!"

---

Controller: "CRX600, are you on course to SUL?"
Pilot: "More or less."
Controller: "So proceed a little bit more to SUL."

---

Pilot: "Good morning, Frankfurt ground, KLM 242 request start up and push back, please."
Tower: "KLM 242 expect start up in two hours."
Pilot: "Please confirm: two hours delay?"
Tower: "Affirmative."
Pilot: "In that case, cancel the good morning!"

---

Pilot: "FLX 30, we just have a few gallons of fuel."
Tower: "Please give us your position, we dont see you at the radar!"
Pilot: "We are standing at runway 2 and want to know, when the fuel truck will come!"

---

<big time eye-roll collection>
Do you have Charlie?
Negative, we left him back at the hanger!

Do you have Echo?
Negative, recieving you loud and clear!

Do you have Hotel?
Negative, We are staying with friends!

Do you have Juliet?
Negative, and please don't say anything to my wife!

Do you have Kilo?
Negative, but I think there a couple roaches in the ashtray!

Do you have Mike?
Negative, I have a push-to-talk button and a headset!

Do you have Oscar?
Negative, but I'm expecting a nomination this year!

Do you have Popa?
Negative, but I wrote him a letter last week!

Do you have Romeo?
Negative, Negative! Wherefore art thou Romeo?

Do you have Uniform?
Negative, just jeans and sweatshirt!

Do you have Victor?
Negative, Who is Victor?

Do you have Xray?
Negative, my doctor wants a CAT Scan!

Do you have Whiskey?
Negative, not in last 8 hours, Am I not on assigned heading?

---

Washington D.C., Clearance Delivery: "GAF269, you are cleared to destination Indian Springs via after take off radar vectors to 4000 feet thereafter present position direct BOM do not pass BOM at 6000 feet or below after passing 15000 feet turn right on heading 280 to intercept J156 direct ZZT thereafter intercept J158 own navigation read back."
GAF 269: "Roger German Air Force 269 is cleared to Destination Indian Springs via after take off radar vectors to 4000 feet thereafter present position direct BOM do not pass BOM at 6000 feet or below after passing 15000 feet turn right on heading 280 to intercept J156 direct ZZT thereafter intercept J158 own navigation and I need another pencil."

---

A classic, sounds like an average day answering bug reports:

Here are some actual maintenance complaints submitted by US Air Force pilots and the replies from the maintenance crews. "Squawks" are problem listings that pilots generally leave for maintenance crews.

Problem: "Left inside main tire almost needs replacement."
Solution: "Almost replaced left inside main tire."

Problem: "Test flight OK, except autoland very rough."
Solution: "Autoland not installed on this aircraft."

Problem: "Something loose in cockpit."
Solution: "Something tightened in cockpit."

Problem: "Evidence of hydraulic leak on right main landing gear."
Solution: "Evidence removed."

Problem: "Number three engine missing."
Solution: "Engine found on right wing after brief search."

Problem: "DME volume unbelievably loud."
Solution: "Volume set to more believable level."

Problem: Dead bugs on windshield.
Solution: Live bugs on order.

Problem: Noise behind left panels. Sounds like a little man with hammer.
Solution: Took hammer from little man.

Problem: Autopilot in altitude hold mode produces a 200 fpm descent.
Solution: Cannot reproduce problem on ground.

Problem: IFF inoperative.
Solution: IFF inoperative in OFF mode.

Problem: Friction locks cause throttle levers to stick.
Solution: That's what they're there for.

Problem: Aircraft handles funny
Solution: Aircraft warned to straighten up, “fly right” and be serious

Problem: Target Radar hums
Solution: Reprogrammed Target Radar with the words
If you can't die doing it, it's not a sport, it's a game!
My name is Bot, God is just the middleman...
[ url = http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/133680/1 ] '98 Yamaha R1 project Deathwish [ /url ]
pi_40402664
727 pilot: "Do you know it costs us two thousand dollars to make a 360 in this airplane?"
Controller: "Roger, give me four thousand dollars worth."

---

Beech Baron: Uh, ATC, verify you want me to taxi in front of the 747.
ATC: Yeah, it's OK. He's not hungry.


なんだっけ
pi_40403396
pi_40403658
  zondag 6 augustus 2006 @ 18:54:15 #199
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')