abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36556104
Welkom in het topic over Aotearoa!

Dit topic is het vervolg op het succesvolle eerste deel: Nieuw Zeeland In dit topic kan je terecht voor al je vragen, opmerkingen, tips, trucs, handigheidjes en andere zaken waarmee je andere users kan helpen!

Aotearoa is Maori voor Ao = cloud, tea = white and roa = long oftwel Land of the long white clouds. Maori is de taal van de inheemse vroegere bevolking en wordt nog steeds overal volop gesproken. De hoofdstad van Nieuw Zeeland is Wellington.

Grote steden in NZ
Auckland
Wellington
Hamilton
Christchurch
Queenstown
Dunedin
Napier

Feiten
Naam: Nieuw Zeeland
Hoofdstad: Wellington
Koningin: Queen Elizabeth II
Premier: Helen Clark
Bevolking: 4,1 miljoen.
Grootste stad: Auckland met 1,3 miljoen.
Tijdverschil: Half maart - Half oktober 10 uur. Half oktober - Half maart 12 uur.
Voltage: 230 volt en je bent een verloopstekkertje nodig.
Visum: Voor Nieuw Zeeland is geen visumplicht als je niet langer dan 90 dagen blijft. Wel dient je paspoort nog 6 maanden geldig te zijn na de datum van je terugreis.
Geld: Nieuw Zeelandse dollar. 1 NZD = 0,50 euro op het moment van schrijven.

Klimaat
NZ heeft een gematigd zeeklimaat in het zuiden en een subtropisch klimaat in het noorden. Hou er rekening mee dat de jaargetijden in NZ omgekeerd zijn. Tijdens de Nederlandse zomer kun je in NZ dus skiën. En tijdens de Nederlandse winter (jan/feb) is het in NZ overdag gemiddeld zo'n 25 graden. Het weer kan nogal eens omslaan. Four seasons in a day. Een regenjas in je tas kan handig zijn.

• Gemiddelde temperatuur jul/aug/sep 14 °C
  • Gemiddelde temperatuur jan/feb/mrt 24 °C

Eten en drinken
    De kiwi en appel uit Nieuw Zeeland kennen we natuurlijk allemaal. Daarnaast heeft de keuken veel overkomsten met de Britse keuken. Maar ook Aziatische gerechten zijn in opkomst. Of neem een visje uit de Grote Oceaan. Je kan het water uit de kraan drinken maar lekker is het niet.

Gebieden
    Bay Of Islands
    Coromandel
    Wairarapa
    Taranaki
    Hawke's Bay
    Southland
    Marborough
    Hamner Springs, Wairapa, Kaikoura
    Westcoast South Island
    Fjordland / Queenstown
    Stewart Island

Vliegen naar NZ
    Onderstaande maatschappijen vliegen op NZ. De goedkoopste bestemming is Auckland. Vanuit Christchurch en Wellington gaan er minder vluchten en is het duurder. Voor alle internationale vertrekken vanuit NZ betaal je 25 NZ$ vertrekbelasting op het vliegveld. Alle vluchten heb tenminste 1 overstap.

KLM (tot Kuala Lumpur, dan overstap op Malaysia Airlines.
    Malaysia Airlines
    Singapore Airlines
    Korean Airlines
    Lufthansa
    British Airways
    Qantas
    Cathay Pacific
    Thai Air
    Air New Zealand
    United Airlines

Vergeet ook niet te kijken bij Vluchtzoeker, Cheaptickets, Vliegwinkel, Skybreakers en Vliegtarieven.

Rondreizen in NZ
    Een reis door Nieuw Zeeland gaat prima met een auto (jeep of camper). Deze kun je kopen of huren. De wegen zijn goed, maar soms pittig door de bergen. Wel moet je links rijden.

Of reis met de populaire hop-on hop-off bus. Je stapt weer in wanneer jij dat wil. Via deze busmaatschappijen (Kiwi Experience, Magic of Intercity) leer je als backpacker snel mensen kennen, maak je stops in alle bezienswaardige gebieden en vertelt de buschauffeur veel informatie over het land. Bij sommige maatschappijen kan je uren inkopen.

Ook rijden er beperkt treinen. De prachtige TranzAlpine is de bekendste route. Sommige delen fietsen of wandelen is natuurlijk het mooiste. Nergens zijn zoveel tracks en hikingtochten dan hier. Binnenlandse vliegreizen zijn er eveneeens, maar zo zie je natuurlijk te weinig van Nieuw Zeeland. De veerboot biedt soms ook uitkomst (tussen het Noorder- en Zuider Eiland). Vrij camperen is toegestaan. Liften is populair maar wees op je hoede. Tip: boek je vliegreis vanuit Nederland naar Auckland (Noordereiland) en reis terug via Christchurch (Zuidereiland). Zo bespaar je eenmaal de ferry vanaf Wellington en hoef je niet helemaal terug naar Auckland. Je kan ook vliegen op Wellington maar dit is aanzienelijk duurder. Tevens kan je er ook voor kiezen om vanaf Christchurch terug te vliegen naar Auckland. Tickets kosten ongeveer 80 dollar - 40 euro per enkeltje incl taxes.

• Oppervlakte Nieuw Zeeland: Rond de 6.5 keer Nederland.
  • Afstand vanaf Nederland: Ongeveer 18800 km.
  • Maximale snelheid: 100 km per uur.

Intercity Coachlines
    Newmans Coachlines
    Kiwi Experience
    Stray Travel
    Magic Bus
    Interislander Ferry
    Tranz Scenic Train

Sightseeing Auckland
    SkyTower: Voor mooie uitzichten.
    Mount Eden: Voor een perfect zicht over de hele stad.
    Sailing cruise: Met Sail NZ zeilen door de baai.
    Auckland Domain: Groot park om te relaxen.
    Auckland Harbour Bridge: Maak een wandeling van 1,5 uur over de brug.
    Rangitoto Island: Ongerepte natuur, vulkaaneiland.
    Fietsen door Auckland: Huur een fiets en wees sportief!
    North Head (Devonport): Idyllisch dorpje op 12 minuten varen.
    Waitakere Ranges: Natuurgebied, populair bij wandelaars en hikers
    Stranden van Whatipu, Karekare, Anawhata, Piha en Bethells: Om te relaxen.
    Woodhill en Riverhead: Bossen om te fietsen
    Auckland Regional Botanic Gardens: Mooie tuinen.

Extreme Sports
    QT: Skydiven Tandemsprong
    TA: Huka Jet
    QT: Twin Rivers Jet
    CH: Kayaking Christchurch
    QT: Extreme sports in Queenstown
    WA: Waitomo Caves + glowworms
    TA: Bungyjump Taupo
    MC: Air Safaris Mount Cook
    WC: Fox Glacier
    WC: Franz Josef Glacier

QT = Queenstown
    TA = Taupo
    CH = Christchurch
    WA = Waitomo
    MC = Mount Cook
    WC = West Coast

Welkom in het mooiste land in de pacific!

Klik hier voor de OP voor het nieuwe topic.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jaguarized op 02-04-2006 06:51:38 ]
  • Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_36556116
    Excuus als ik cruciale informatie ben vergeten, het is hier 04.05 op het moment. Tijd om te gaan slapen.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 1 april 2006 @ 18:11:42 #3
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_36556271

nuttige OP
    The line is a dot to you!
    pi_36556607
    Ik heb de bungy gedaan in Taupo!
    Ze hebben me van het randje geduwd, ik heb het terug gezien op de video!
    Als je ooit een keer een bungy wil doen, doe het dan in Nieuw Zeeland. Daar zijn zulke mooie sprongen te maken, die vind je nergens anders.

Taupo is overigens ook een van de beste plekken om een skydive te doen, qua lokatie en prijs!
      zondag 2 april 2006 @ 05:46:27 #5
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_36569732
    Nette OP!
      zondag 2 april 2006 @ 06:11:23 #6
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_36569841
    Wat een goed topic! Ik heb zelf 3 maanden door NZ gereisd, IMO het mooiste land ter wereld. Hoogtepunten: zwemmen met dolfijnen in Kaikoura, de glaciers, Fiordland NP, Stewart Island.

Als ik de OP lees wil ik meteen weer terug
    Bankiertje
      zondag 2 april 2006 @ 12:23:28 #7
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_36573058
    Mooie OP Jag
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_36573112
    Wat zou ik hier graag heen willen!

Nog even een paar jaartjes sparen
    pi_36599931
    Hele mooie openingspost! Jaguarized

Wij hebben de boeking rond. Voor ongeveer EUR 4.000 zitten wij in oktober 3 weken in NZ (en 2 dagen Hong Kong op de heenweg), inclusief autohuur, verblijf in Hong Kong en de eerste overnachting in Christchurch. Schrok wel van de luchthaven belasting, met z'n tweeën bijna EUR 700!!

Heb er super veel zin in en ben nu druk bezig uit te zoeken wat ik allemaal wil zien!
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      maandag 3 april 2006 @ 09:32:27 #10
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36600032
    Via Londen en Hongkong? Of alleen Hongkong? Het is wel erg veel zeg, ik meende dat dat maar 200 euro was als je alleen Hongkong hebt, dus AMS-HKG-AKL. Vergeet ook niet dat als je hier weer vertrekt dat je dan ook nog eens 25 dollar per persoon moet betalen aan internationale vertrekbelasting.
    pi_36600279
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 09:32 schreef Jaguarized het volgende:
    Via Londen en Hongkong? Of alleen Hongkong? Het is wel erg veel zeg, ik meende dat dat maar 200 euro was als je alleen Hongkong hebt, dus AMS-HKG-AKL. Vergeet ook niet dat als je hier weer vertrekt dat je dan ook nog eens 25 dollar per persoon moet betalen aan internationale vertrekbelasting.
    We vliegen met British Airways/Qantas, de route is als volgt (hou je vast):
    Amsterdam - London, London - Hong Kong (2 nachten HK)
    Hong Kong - Sydney, Sydney - Auckland, Auckland - Christchurch. Da's heen....

Terug: Auckland - Sydney, Sydney - (tussenlanding Bangkok) - London, London - Amsterdam.

Tja, aanbiedingen, hè! Uiteindelijk dus een stuk minder goedkoop dan ik dacht, ik vind EUR 335 luchthaven belasting pp wel veel geld. Maar 't zijn ook nogal wat vliegvelden! Hong Kong betalen we trouwens 2 keer Lhb omdat we daar 't vliegveld een paar dagen verlaten.

Heb trouwens geboekt via HAT-reizen ben al 'ns eerder met hun moeder-organisatie naar de VS geweest. We betalen overigens niets extra's om in Christchurch te beginnen.
    ***Levi was here***
    pi_36600385
    Kon je geen aanbieding vinden met Cathay Pacific? Dit is flink aan de prijs en een flink onhandige route!
    pi_36600649
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 09:53 schreef Liejannuh het volgende:
    Kon je geen aanbieding vinden met Cathay Pacific? Dit is flink aan de prijs en een flink onhandige route!
    Het is een aanbieding van HAT-reizen, prijs is wel inclusief 22 dagen auto-huur (wagon-4wd). En de stay-over in Hong Kong.

Was de goedkoopste die ik kon vinden... Los boeken was overal duurder dan dit. We wilden ook een stay-over in het verre oosten en dat kreeg ik niet online geboekt via een van de ticket-sites. (maar dat ligt misschien wel aan mij...)

Anyway, het is geboekt en over de route ga ik me verder niet druk maken, heb ik in het vliegtuig nog meer dan genoeg tijd voor. Ik ga me nu vooral lekker bezig houden met het plannen van de overige dagen!
    ***Levi was here***
    pi_36600744
    Een 4WD huren is vrij prijzig, dus ik denk dat je dan best een goede deal hebt!
    Leuk! En Nieuw Zeeland is zoooooooo tof!
      maandag 3 april 2006 @ 10:18:05 #15
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36600810
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 09:45 schreef Levitation het volgende:

[..]

We vliegen met British Airways/Qantas, de route is als volgt (hou je vast):
    Amsterdam - London, London - Hong Kong (2 nachten HK)
    Hong Kong - Sydney, Sydney - Auckland, Auckland - Christchurch. Da's heen....

Terug: Auckland - Sydney, Sydney - (tussenlanding Bangkok) - London, London - Amsterdam.

Tja, aanbiedingen, hè! Uiteindelijk dus een stuk minder goedkoop dan ik dacht, ik vind EUR 335 luchthaven belasting pp wel veel geld. Maar 't zijn ook nogal wat vliegvelden! Hong Kong betalen we trouwens 2 keer Lhb omdat we daar 't vliegveld een paar dagen verlaten.

Heb trouwens geboekt via HAT-reizen ben al 'ns eerder met hun moeder-organisatie naar de VS geweest. We betalen overigens niets extra's om in Christchurch te beginnen.
    Moest je nog extra betalen voor de stopover? Het is wel heel veel geld voor de belastingen. Normaliter zijn deze voor die vlucht iets meer dan 200 euro pp.
      maandag 3 april 2006 @ 11:02:55 #16
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_36601978
    Tering wat een OP

Echt netjes
    Zo nog maar een paar uurtjes en dan ga ik weg uit dit land
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_36602455
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 10:18 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Moest je nog extra betalen voor de stopover? Het is wel heel veel geld voor de belastingen. Normaliter zijn deze voor die vlucht iets meer dan 200 euro pp.
    Stopover zit in de aanbieding, inclusief de overnachtingen in Hong Kong en de transfer van het vliegveld naar 't hotel. Je kon trouwens kiezen welke stopover je wilt, Singapore, Bangkok of Hong Kong. Bangkok zijn we al geweest en Hong Kong lijkt ons gewoon super gaaf. Ben gek op zwerven door grote steden, howel ik ook altijd blij dat ik er niet woon. Singapore komt ook nog wel een keertje (misschien ooit op weg naar Australië, staat ook nog op 't lijstje!).
    ***Levi was here***
      dinsdag 4 april 2006 @ 05:10:31 #19
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_36630881
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 10:15 schreef Liejannuh het volgende:
    Een 4WD huren is vrij prijzig, dus ik denk dat je dan best een goede deal hebt!
    Leuk! En Nieuw Zeeland is zoooooooo tof!
    In NZ rijden veel Subaru's. Wagon 4WD is waarschijnlijk een stationwagon, zoals een Subaru Legacy of Outback.
    pi_36632335
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 05:10 schreef BushRanger het volgende:

[..]

In NZ rijden veel Subaru's. Wagon 4WD is waarschijnlijk een stationwagon, zoals een Subaru Legacy of Outback.
    Klopt inderdaad, had ik ook al op de site van Apollo gezien. Het is deze auto of gelijkwaardig:

Maar eigenlijk hoop ik toch stiekem op een Outback, die is net even wat stoerder. Dit lijkt net een gewone stationwagon. Maar 't is wel een 4wd en dat maakt een hoop goed .
    ***Levi was here***
      dinsdag 4 april 2006 @ 11:47:58 #21
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_36635358
    is het mogelijk om ergens in Auckland een soort van kluisje te huren? Want ik heb geen zin om met mijn laptop (en eventueel andere extra spullen) te gaan rondreizen na mijn stage. Is er een plek waar ik zulke dingen veilig kan opbergen voor een paar weken? (net zoiets als die boxen die je in Nederland kan huren?)
      dinsdag 4 april 2006 @ 11:59:38 #22
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36635694
    Ik ga even informeren. Ik meende dat dat bij Auckland Central Backpackers kan.
      dinsdag 4 april 2006 @ 12:27:24 #23
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_36636508
    Zooo dat was Nieuw Zeeland nog ff snel de groeten doen en veel plezier voor de mensen die er nog steeds zijn of er heen gaan het is echt een mooi land!!
      dinsdag 4 april 2006 @ 12:28:36 #24
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36636544
    Ajuus en veel plezier in Australie. Hoe lang daar?
      dinsdag 4 april 2006 @ 12:42:20 #25
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_36636907
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 12:28 schreef Jaguarized het volgende:
    Ajuus en veel plezier in Australie. Hoe lang daar?
    nog maar 1 maandje.. en dan zitten de 6 en halve maand er al weer op... tijd vliegt echt voorbij..
    pi_36666834
    Haaai

Wat een geweldig topic!
    Ons vliegtuig vertrekt in november voor een 30-daagse reis naar Nieuw-Zeeland. Autohuur op noordereiland, camper op zuidereiland, we maken er meteen een honeymoon van

Ik heb nog wel een vraag, misschien kan iemand daarmee helpen. Op het vliegveld in Auckland pikken we onze huurauto op en hebben we het plan om zo'n 1,5 dag in Auckland te blijven (we komen rond 12.00 uur 's middags aan). Ik zie het niet zo zitten om met de auto naar hartje centrum te rijden en daar veel geld uit te geven aan parkeergeld. Oftewel ik ben op zoek naar een goed hotel o.i.d. in Auckland, maar niet in het centrum. Na wat speurwerk vond ik bv enkele adressen in de wijk Newmarket, zo'n 4 km van het centrum (Comfort Inn Alpers Lodge, Quest Newmarket, OffBroadway Newmarket). Ken iemand deze wijk of accomodaties? Tips, suggesties?

Thanks!!
      woensdag 5 april 2006 @ 11:08:46 #27
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36666957
    Newmarket is net buiten het centrum dat ik het centrum noem, het CBD. Je kan ook eens kijken in Parnell of Remuera. Veel hotels hebben ook een parking bij het hotel waar je voor een gereduceerd tarief kan parkeren. Bedenk wel dat gratis parkeren in Auckland zeldzaam is. Tevens is Mt Eden ook net buiten het centrum alsmede Mt Albert, Kingsland en Ellerslie. Alles is prima te doen met de bus welke niet duur is.

Veel plezier alvast! Leuk zo'n honeymoon!
    pi_36672468
    Merci voor de info!
      woensdag 5 april 2006 @ 14:07:54 #29
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36672729
    @kepler:

Als je je bagage wil opslaan dan kan dat onder andere bij Auckland Central Backpackers. Dat is een groot backpackershostel in het centrum. Het kost 2 dollar per dag of 30 dollar per maand. Erg goedkoop dus. Ze hebben me alleen niet verteld of je er moet logeren of niet. Daarvoor kan je het beste even mailen via de contact pagina.

woensdag 5 april 2006 @ 14:19:31 #30
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_36673172
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:07 schreef Jaguarized het volgende:
    @kepler:

Als je je bagage wil opslaan dan kan dat onder andere bij Auckland Central Backpackers. Dat is een groot backpackershostel in het centrum. Het kost 2 dollar per dag of 30 dollar per maand. Erg goedkoop dus. Ze hebben me alleen niet verteld of je er moet logeren of niet. Daarvoor kan je het beste even mailen via de contact pagina.

aha bedankt, dan weet ik in ieder geval dat het mogelijk is. Scheelt me een hoop gesjouw
      woensdag 5 april 2006 @ 14:29:17 #31
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36673515
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:19 schreef kepler het volgende:

[..]

aha bedankt, dan weet ik in ieder geval dat het mogelijk is. Scheelt me een hoop gesjouw
    En zelf vind ik het een behoorlijk laag bedrag.
      woensdag 5 april 2006 @ 14:37:53 #32
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_36673862
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:29 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

En zelf vind ik het een behoorlijk laag bedrag.
    zekers, is maar iets van 15 euro ofzo
      zaterdag 8 april 2006 @ 18:32:24 #33
    20100 NiNi
    Fabelhaft
    pi_36771639
    Een vraagje voor de NZ kenners:

In juni vertrek ik naar Australie en wil heel graag een bezoek (maandje) aan Nieuw Zeeland brengen. Nu lijkt het me fantastisch om te snowboarden op het Zuider eiland, ik hoopte zelf dat het al zou kunnen rond april (dus eind van mn trip) maar nu hoorde ik dat het skiseizoen pas rond juni begint daar?

Zou ik dan mn trip naar NZ naar voren moeten trekken, aan het begin van mn reis augustus ofzo?

Thanks.
    People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
      zondag 9 april 2006 @ 07:31:24 #34
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36785141
    Kepler:

Ik zie hier een ticket met Korean Air via Seoul naar Auckland. Kost 1188 euro incl taxes en toeslagen. Vertrek op 26/6 en aankomst 28/6. Vertrek uit NZ op 5/11 en terug in NL op 6/11.

Nadeel: je moet een nacht in een hotel op het vliegveld maffen aangezien je 11 uur moet wachten. Voordeel: Korean is een uitstekende airline met veel beenruimte.

zondag 9 april 2006 @ 11:52:29 #35
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_36787516
    quote:
    Op zondag 9 april 2006 07:31 schreef Jaguarized het volgende:
    Kepler:

Ik zie hier een ticket met Korean Air via Seoul naar Auckland. Kost 1188 euro incl taxes en toeslagen. Vertrek op 26/6 en aankomst 28/6. Vertrek uit NZ op 5/11 en terug in NL op 6/11.

Nadeel: je moet een nacht in een hotel op het vliegveld maffen aangezien je 11 uur moet wachten. Voordeel: Korean is een uitstekende airline met veel beenruimte.

ik ben ff wezen shoppen voor een ticket, want ik wilde ook nog een tussenstop maken in Tokyo op de terugweg (familie woont daar in de buurt). Er zit echt extreem veel verschil tussen de prijzen:

TunaFish: 1360 euro incl. Met British Airways
    Thomas Cook: 1419 euro incl. taxes en toeslagen. Er staat niet bij met welke maatschappij...
    Brooks reizen: >1600 euro (Korean Air, Cathay, en United hebben ze uitgezocht)

Maar bij Arke reisburo's zijn ze echt vele malen goedkoper
    Arke: 1198 euro incl. Dan vlieg ik met KLM en Air New Zealand. Het mooiste is dan dat ik ook nog even HongKong kan bekijken omdat ik daar vroeg in de ochtend aankom en pas 's avonds vertrek.
      zondag 9 april 2006 @ 11:55:28 #36
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36787590
    Ah, dat kan ook.
      zondag 9 april 2006 @ 12:05:26 #37
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_36787861
    quote:
    Op zondag 9 april 2006 11:55 schreef Jaguarized het volgende:
    Ah, dat kan ook.
    KLM is een prima maatschappij
    Alleen Air New Zealand heb ik geen idee van, maar dat zal ook wel prima zijn denk ik zo
      zondag 9 april 2006 @ 12:06:49 #38
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36787898
    Air New Zealand doe ik misschien in mei.
      zondag 9 april 2006 @ 12:16:31 #39
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_36788120
    quote:
    Op zondag 9 april 2006 12:06 schreef Jaguarized het volgende:
    Air New Zealand doe ik misschien in mei.
    laat ff weten of het eten goed is, want dat vind ik wel het belangrijkste
      zondag 9 april 2006 @ 12:19:35 #40
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36788201
    quote:
    Op zondag 9 april 2006 12:16 schreef kepler het volgende:

[..]

laat ff weten of het eten goed is, want dat vind ik wel het belangrijkste
    Air New Zealand maaltijden.
      zondag 9 april 2006 @ 12:24:51 #41
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_36788337
    quote:
    Op zondag 9 april 2006 12:19 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Air New Zealand maaltijden.
    mooi, ze krijgen bijna alleen maar hoge cijfers
      maandag 10 april 2006 @ 10:20:31 #42
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_36814999
    quote:
    Op zondag 2 april 2006 12:25 schreef sjimz het volgende:
    Wat zou ik hier graag heen willen!

Nog even een paar jaartjes sparen
    idd, mooi land net als australia
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_36877495
    quote:
    Op zondag 9 april 2006 12:05 schreef kepler het volgende:

[..]

KLM is een prima maatschappij
    Alleen Air New Zealand heb ik geen idee van, maar dat zal ook wel prima zijn denk ik zo
    Ik heb enkele weken geleden met Air New Zealand gevlogen (SF-Auck en AUCK-SING) en het is echt echt geweldig! De maaltijden worden altijd heet/warm geserveerd en ze zijn trots op hun Nieuw Zeelandse wijnen, daarom worden ze in een echt glas geschonken, heerlijk! Veel beter dan KLM (ams-sf) met hun gare uncle ben's maaltijden, bleh.

Daarnaast hebben ze pas hun nieuwe 777's ingezet waardoor deze met de laatste snufjes zijn voorzien zoals een personal flightentertainment system met tientallen films (oa LOTR 1,2,3 en de nieuwste films) en cd-albums om uit te kiezen. Vervelen doe je echt niet, aanrader!

Nieuw Zeeland was trouwens echt gaaf, ik heb wellicht de 'verkeerde' keuze gemaakt om er slechts 3 weken te verblijven, maar ik zou het zo overdoen. Als je veel wilt zien en leuk reisgezelschap wil dan is de Magic Bus een aanrader! Ik heb met hun de Auckland-Chirstchurch route afgelegd en zowat alles gedaan wat ik wilde doen (wel veel geluk gehad met het weer ).
    pi_36877507
    Ik ga in mei een goedkoop weekendje Wellington en Napier doen. Voor 10 dollar is er een busverbinding van Auckland naar Wellington en je kan ook voor 10 dollar van Wellington naar Napier. Van Napier weer terug naar Auckland kost 42 dollar. Rit duurt 7 uur en 10 minuten via Taupo. Rechtstreeks duurt 7 uur 20 minuten.
    pi_36877511
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 06:27 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik ga in mei een goedkoop weekendje Wellington en Napier doen. Voor 10 dollar is er een busverbinding van Auckland naar Wellington en je kan ook voor 10 dollar van Wellington naar Napier. Van Napier weer terug naar Auckland kost 42 dollar. Rit duurt 7 uur en 10 minuten via Taupo. Rechtstreeks duurt 7 uur 20 minuten.
    yeah, you got it arranged!
    Heb je de bus al aangevraagd? Ik vind het nog steeds spotgoedkoop!! Dat is 5 euro voor een afstand van - wat is het, 450 km(?) -
    Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
    pi_36877519
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 06:30 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

yeah, you got it arranged!
    Heb je de bus al aangevraagd? Ik vind het nog steeds spotgoedkoop!! Dat is 5 euro voor een afstand van - wat is het, 450 km(?) -
    Nee nog niet maar ik ga het wel binnenkort boeken. Ik heb geen idee hoe vol die bussen zitten en of ze uberhaupt vol zitten. Jij je ticket naar Christchurch al geboekt?
    pi_36877528
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 06:41 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nee nog niet maar ik ga het wel binnenkort boeken. Ik heb geen idee hoe vol die bussen zitten en of ze uberhaupt vol zitten. Jij je ticket naar Christchurch al geboekt?
    Not yet. Ik moet wachten op erica, die zit nu in Oz. Die is pas over 2 weken terug, dus het wordt laat mei dat we gaan denk ik. Kan ik me mooi voorbereiden op Wellington en Oz. Sowieso draai ik overuren op het werk, dus hoef me de komende 2 weken niet te vervelen. Die evenementen zijn in de komende 2 weken.
    anyway, genoeg te reizen in de komende weken, niets op tegen.
    Ga je vanavond ook naar Embargo's voor de karaoke? Free nibbles and cheap beer!

pi_36877529
    en oh ja, M komt ook, whehehe... :p
    pi_36877541
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 06:47 schreef Infinity123 het volgende:
    en oh ja, M komt ook, whehehe... :p
    We moeten wel realistisch blijven he?
    pi_36877542
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 06:47 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Not yet. Ik moet wachten op erica, die zit nu in Oz. Die is pas over 2 weken terug, dus het wordt laat mei dat we gaan denk ik. Kan ik me mooi voorbereiden op Wellington en Oz. Sowieso draai ik overuren op het werk, dus hoef me de komende 2 weken niet te vervelen. Die evenementen zijn in de komende 2 weken.
    anyway, genoeg te reizen in de komende weken, niets op tegen.
    Ga je vanavond ook naar Embargo's voor de karaoke? Free nibbles and cheap beer!

Als ik tijd zou hebben zou ik langskomen maar ik moet toch echt maar es beginnen met het schrijven van dat verslag dat morgen om 16.00 moet worden ingeleverd.
    pi_36883729
    Even nog een vraagje, ik ben lekker aan het kijken wat ik allemaal in 3 weken kan doen (en vooral helaas niet kan doen)... nu vroeg ik mij af hoe de wegen op het zuider-eiland zijn. We huren een 4wd-wagon en ik vroeg me af hoeveel km je redelijkerwijs op een dag kunt rijden. Bijvoorbeeld: Christchurch-Mount Cook-Dunedin... is dat in 1 dag te doen? Is namelijk best een eind...

Lijk wel een Japanner, in 3 weken heel Nieuw Zeeland doorreizen en thuis op de foto's kijken waar je eigenlijk geweest bent.
    ***Levi was here***
    pi_36884062
    Christchurch - Mount Cook: 3 uur 50
    Mount Cook - Dunedin: 3 uur 55

In theorie kan het wel maar meestal rij je er wel langer over.
      vrijdag 14 april 2006 @ 17:35:34 #53
    20100 NiNi
    Fabelhaft
    pi_36959570
    quote:
    Op zaterdag 8 april 2006 18:32 schreef NiNi het volgende:
    Een vraagje voor de NZ kenners:

In juni vertrek ik naar Australie en wil heel graag een bezoek (maandje) aan Nieuw Zeeland brengen. Nu lijkt het me fantastisch om te snowboarden op het Zuider eiland, ik hoopte zelf dat het al zou kunnen rond april (dus eind van mn trip) maar nu hoorde ik dat het skiseizoen pas rond juni begint daar?

Zou ik dan mn trip naar NZ naar voren moeten trekken, aan het begin van mn reis augustus ofzo?

Thanks.
    Hmpf, niemand die (uit ervaring) kan vertellen of je in April al kunt snowboarden?
    People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
      zaterdag 15 april 2006 @ 03:11:45 #54
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_36973732
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 12:40 schreef Levitation het volgende:
    Even nog een vraagje, ik ben lekker aan het kijken wat ik allemaal in 3 weken kan doen (en vooral helaas niet kan doen)... nu vroeg ik mij af hoe de wegen op het zuider-eiland zijn. We huren een 4wd-wagon en ik vroeg me af hoeveel km je redelijkerwijs op een dag kunt rijden. Bijvoorbeeld: Christchurch-Mount Cook-Dunedin... is dat in 1 dag te doen? Is namelijk best een eind...

Lijk wel een Japanner, in 3 weken heel Nieuw Zeeland doorreizen en thuis op de foto's kijken waar je eigenlijk geweest bent.
    De wegen zijn zowel op het Noorder- als het Zuidereiland echt prima. Wil je ook nog iets zien, dan zou ik CHC - Mt Cook - Dunedin in 1 dag niet aanraden
    Bankiertje
    pi_36973993
    quote:
    Op zaterdag 15 april 2006 03:11 schreef Denocorp het volgende:

[..]

De wegen zijn zowel op het Noorder- als het Zuidereiland echt prima. Wil je ook nog iets zien, dan zou ik CHC - Mt Cook - Dunedin in 1 dag niet aanraden
    Als je op die manier NZ wil zien ben je met een dag of 10-12 wel klaar.
      zaterdag 15 april 2006 @ 11:36:27 #56
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_36976540
    Nieuw-Zeeland is echt een fantastisch land

Ik heb mijn vriend hier een paar jaar geleden ontmoet en we we zijn zo weg van dit land dat we er nu wonen In Wellington

Hoop dat ik ook reizgers kan helpen met hun vragen
      zondag 16 april 2006 @ 04:22:29 #57
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_36997940
    Wellington, the Windy City

Mijn favoriete NZ gezegde: "Wellington blows... but Auckland sucks"
    Bankiertje
    pi_37000183
    De Stones treden op in Wellington. Je schijnt de kaartjes nu voor de halve prijs te kunnen krijgen omdat het maar niet uitverkocht raakt!

Een collega van me gaat trouwens naar Wellington verhuizen. Hij gaat werken bij het Nieuw Zeelands statistisch bureau, op loopafstand van Te Papa!
      maandag 17 april 2006 @ 07:40:52 #59
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37024795
    In Auckland traden ze de 16e op. Kostte iets van 100 dollar voor een kaartje. Er was echter ook een manier om ze voor 40 te krijgen kreeg ik door.
      maandag 17 april 2006 @ 17:16:33 #60
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_37036417
    hey Jag, jij woont toch vlakbij Albert Park?

ken jij dit hostel/appartementgebouw? http://www.unilodge.com.au/locations/index.asp?LocationID=2

ik zit namelijk heel erg te twijfelen om daar een kamer te nemen, of verder te zoeken naar een kamer in een buitenwerk. Vanaf het die flat is het een uurtje met het OV naar mn werk. In een buitenwijk is het minder ver reizen naar mn werk en goedkoper, maar het lijkt me leuker om in/vlakbij het centrum te zitten
    pi_37056689
    quote:
    Op zaterdag 15 april 2006 04:11 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Als je op die manier NZ wil zien ben je met een dag of 10-12 wel klaar.
    Kwestie van prioriteiten stellen Ik wil wat meer tijd over houden om de westkust te bekijken... de fiorden en gletchers wil ik genoeg tijd voor hebben. En drie weken is nu eenmaal dramatisch weinig.
    ***Levi was here***
      dinsdag 18 april 2006 @ 21:14:09 #62
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_37075561
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 11:29 schreef Levitation het volgende:

[..]

Kwestie van prioriteiten stellen Ik wil wat meer tijd over houden om de westkust te bekijken... de fiorden en gletchers wil ik genoeg tijd voor hebben. En drie weken is nu eenmaal dramatisch weinig.
    En aan de westkust heb je te maken met flink wisselvallig weer, waardoor veel activiteiten in het water vallen (letterlijk) als je niet de tijd hebt om een paar dagen te wachten. Zo heb ik 5 dagen in de Milford Sound gestaan met de camper, wachtend tot de regen eens zou ophouden. Gelukkig had ik 3 maanden de tijd waardoor ik me dat kon veroorloven...
    Bankiertje
      zondag 23 april 2006 @ 01:58:32 #63
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_37202690
    Waarom wachten tot de regen ophoudt in Milford Het is juist het meest prachtig als het regent Heb het met zon en met storm gezien en het laatste had toch echt mijn voorkeur, echt schitterend
      zondag 23 april 2006 @ 03:29:35 #64
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37203746
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 17:16 schreef kepler het volgende:
    hey Jag, jij woont toch vlakbij Albert Park?

ken jij dit hostel/appartementgebouw? http://www.unilodge.com.au/locations/index.asp?LocationID=2

ik zit namelijk heel erg te twijfelen om daar een kamer te nemen, of verder te zoeken naar een kamer in een buitenwerk. Vanaf het die flat is het een uurtje met het OV naar mn werk. In een buitenwijk is het minder ver reizen naar mn werk en goedkoper, maar het lijkt me leuker om in/vlakbij het centrum te zitten
    Ik ben daar volgens mij eens langs gelopen, ontzettend goede locatie. Britomart (waar je bus vertrekt) zit op de hoek van Queen en Customs maar het is zo groot dat je ongeveer 10 minuten onderweg bent van flat naar huis. De straat boven Anzac Avenue is Beach Rd en ik meende dat alles wat hoogbouw is, op Anzac en Beach zit en als je aan de goede kant van het gebouw zit, zeezicht heeft.
      zondag 23 april 2006 @ 04:14:10 #65
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_37204158
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 11:29 schreef Levitation het volgende:

[..]

Als je de glacier wilt lopen! Dan moet je de full day hike doen bij Franz josef!
    Echt geweldig!!

Meer foto's op mijn website

[ Bericht 14% gewijzigd door appelsientje op 23-04-2006 04:20:44 ]
      zondag 23 april 2006 @ 07:25:08 #66
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_37204583
    Wow, die Franz Josef is wel veranderd sinds ik er was. Hier een foto van de situatie in november 2000 toen er nog een enorme grot onderaan die gletsjer was.

Ik plaats hier meteen nog maar wat foto's van mijn reis door NZ.
    Het zwemmen met de dolfijnen in Kaikoura was geweldig:

En ook een bezoekje aan de Tasman glacier in Mt Cook NP is de moeite waard!

Bankiertje
      zondag 23 april 2006 @ 07:51:39 #67
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37204611
    Die laatste vind ik echt zo'n LotR locatie.
      zondag 23 april 2006 @ 20:31:31 #68
    86033 DigiPire
    Zo kan-ie wel weer!
    pi_37224723
    Er staan redelijk wat links in mijn eigen reisverslag:http://www.xs4all.nl/~bestrde/nz/.
    Daarnaast ruim 500 foto's.

Ik ga absoluut nog eens terug (er staat alleen nog geen datum bij), maar dan voor minimaal drie maanden, want drie weken is veeeeeeeel te kort voor dit werkelijk geweldig mooie land!
    The worst day diving is better than the best day working
      maandag 24 april 2006 @ 08:03:10 #69
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_37235477
    Ik wil ook nog wel terug, ben al helemaal rond gelift in 2001, maar zit er over te denken om voor 2008 een working holiday visa aan te vragen!
      maandag 24 april 2006 @ 08:06:51 #70
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37235499
    Vond je dat liften nog een beetje te doen? Waar ben je bv in Auckland begonnen? Met bordjes?
      maandag 24 april 2006 @ 09:15:42 #71
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_37236138
    Ik heb een paar jaar geleden met een vriend gelift van Napier naar Wellington en dat was echt hartstikke simpel

Alleen zou ik het nu nooit meer doen, want gaan liften als twee vrouwen is vragen om problemen. Een paar maanden geleden stond trouwens het hele land nog op z'n kop doordat een backpacker (een Duits meisje) vermoord was. Zij was in haar eentje gaan liften..
      maandag 24 april 2006 @ 09:24:28 #72
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37236300
    Ik wil dus van Napier naar Auckland liften alleen vraag ik me af of dat als gozert alleen te doen is in 1 dag.
      maandag 24 april 2006 @ 16:55:36 #73
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_37248916
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 08:06 schreef Jaguarized het volgende:
    Vond je dat liften nog een beetje te doen? Waar ben je bv in Auckland begonnen? Met bordjes?
    Vooral op het noorder-eiland was het liften heel goed te doen. Had soms wel acht verschillende chauffeurs op een dag! Je ontmoet zo veel mensen. Bordjes heb ik nooit gebruikt, gewoon met de duim. Een backpack helpt enorm, dan zien ze dat je een reiziger bent. Verder moet je er natuurlijk verzorgd uit zien en geen zonnebril of pet opzetten. Ik ben inderdaad in Auckland begonnen, in het centrum bij een oprit naar de snelweg die naar de Coromandel gaat. Dat was heel lastig en daar heb ik lang gestaan. Het is moeilijk om de stad uit te komen. Misschien zou je eerst een bus moeten nemen naar een makkelijker plekje.
      maandag 24 april 2006 @ 16:57:44 #74
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37248987
    Ah ja op die manier. Ik zit nu te kijken hoe ik terug ga vanuit Napier. Met het vliegtuig 55 minuten vliegen voor 94 dollar, 7 uur in de bus via Taupo voor 42 dollar of proberen te liften.
      maandag 24 april 2006 @ 22:37:57 #75
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_37261997
    vraagje aan de NZ-reizigers, kunnen jullie misschien een lijstje maken met de must-see-locaties in heel Nieuw Zeeland. Ik ben nu een boekje aan het lezen, maar er is zoveeeel te doen

gewoon de locatie en erachter een korte beschrijving en je eigen ervaring. Dan kunnen we dit ook in de OP plaatsen en kan ik gaan beslissen naar welke plekken ik toe moet deze zomer (of eigenlijk winter)

kheb zelf al een paar dingen:

Glowworm-caves (ben ff de naam kwijt)
    Franz Jozef-glacier
    Thermisch park (hiervan ook de naam kwijt maar er zijn er meerdere, welke is de moeite? Dus weinig toeristen en geen chloor in de warm-watern poelen )
    Fjorden-land (wel erg ver weg, maar wat ik lees echt de moeite waard)
    pi_37262822
    De Punakaiki Pancake Rocks! Geweldig!
    En ga wandelen. Routeburn track, Milford track, Abel Tasman, Queen Charlotte, Tongariro Crossing (die is echt super-super-super-mooi, zeker doen!).
    De glowworm caves zitten in Waitomo. Haggas Honking Holes vond ik destijds wel heel tof. Geen idee of ze dat nog steeds doen trouwens, maar ik gok van wel.
    Ga naar een Hangi (traditioneel Maori feest en maaltijd)
    Ga naar Rotorua (ok, het stink er, maar het er zijn wel toffe dingen te zien daar)
    Ga naar Te Papa in Wellington. Het leukste museum van de wereld.
    Christchurch is een erg toffe stad, net als Dunedin en verder zou ik gewoon de Lonely Planet erbij pakken.
      dinsdag 25 april 2006 @ 14:49:29 #77
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_37279995
    Te Papa

Wat betreft thermische parken rond Rotorua: ik heb ze bijna allemaal bezocht. De verschillende parken hebben allemaal zo hun eigen attracties. In Whakarewarewa heb je de Pohutu Geyser:

(nee, hier komt geen chloor of wasmiddel aan te pas)

Hell's Gate is ook de moeite waard, heel veel modderpoelen en gepruttel daar. Dan is er nog Orakei Korako, stukje buiten de stad, waar het veel rustiger en minder toeristisch is. Daar kun je goed de verschillende kleuren zien die de zwavel het gesteente geeft. En sla de Champagne Pool niet over!

Ook geinig is dat je in de meest kleine dorpssupermarktjes soms tegen een heel schap vol Nederlandse produkten aanloopt

Bankiertje
      dinsdag 25 april 2006 @ 14:59:02 #78
    145517 Tranquility99
    Wherever you go, there you are
    pi_37280306
    Het probleem met emigreren naar New Zealand is naar mijn mening dat het ook maar gewoon twee eilanden zijn. Midden in de oceaan. Het is ruim tien uur vliegen naar Los Angeles en 2,5 uur naar Brisbane, daar tussen heb je alleen water en eilandjes zoals Fiji en Tahiti. Je zit letterlijk aan de rand van de wereld en zo voelen veel mensen zich ook. Europa komt veel gezelliger over als je het vanaf daar bekijkt.

Je kunt niet even een weekendje naar Rome om lekker op een terrasje te hangen, daarvoor moet je eerst twee dagen reizen. Veel New Zealanders gaan ook alleen maar in eigen land op vakantie. Noorder-eiland en Zuider-eiland dus.

De natuur is prachtig, maar het leven (en met name het levensgevoel) is volledig anders dan een bestaan in Europa.
      woensdag 26 april 2006 @ 02:02:26 #79
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_37301410
    Helemaal mee eens

Sterker nog, de meeste mensen gaan nog geen eens in eigen land op vakantie, maar naar Australie. Voor 260 euro heb je een retourticket en een weekje accommodatie aan de Gold Coast. Ik ben zat mensen tegengekomen die op het Noordereiland wonen en nog nooit het Zuidereiland of andersom. Omdat het eenmaal veel goedkoper is om naar Australie op vakantie te gaann
      woensdag 26 april 2006 @ 02:34:29 #80
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_37301657
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 02:02 schreef poohy het volgende:
    Helemaal mee eens

Sterker nog, de meeste mensen gaan nog geen eens in eigen land op vakantie, maar naar Australie. Voor 260 euro heb je een retourticket en een weekje accommodatie aan de Gold Coast. Ik ben zat mensen tegengekomen die op het Noordereiland wonen en nog nooit het Zuidereiland of andersom. Omdat het eenmaal veel goedkoper is om naar Australie op vakantie te gaann
    Offtopic... maar ik snap niet waarom Goldcoast zo populair is voor vakanties voor Kiwi's en Ozzie's, het is toch wel de meest tragische plek die ik in Australië gezien heb.
      woensdag 26 april 2006 @ 14:48:39 #81
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_37311976
    quote:
    Ik ben zat mensen tegengekomen die op het Noordereiland wonen en nog nooit het Zuidereiland of andersom.
    Dat heb ik ook gemerkt, vooral mensen van het Noordereiland die nog nooit in hun leven op het Zuidereiland zijn geweest. Echt niet te geloven
    Bankiertje
    pi_37312398
    quote:
    Helemaal mee eens

Dan moet je wel heel flexibel zijn met boeken. Flight Centre zeker?
      donderdag 27 april 2006 @ 00:20:01 #83
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_37331765
    Inderdaad Flight Centre

Ik heb het ook maar in de krant gelezen
    Maar goed, realistisch gezien betaal je waarschijnlijk 200 dollar meer.. nou dan is het nog goedkoop
    pi_37334475
    Je betaalt flink meer. Ik heb daar eens naar geinformeerd. Dat was dan voor 5 nachten Fiji incl vlucht. Volgens de Herald kostte het 650 dollar. Volgens Flight Centre 1200. Das toch een beetje teveel. Tevens bind ik Flight Centre maar een dure toko. Ticket Tonga voor 800 dollar, boek ik dat ticket via dezelfde maatcshappij online, betaal ik 350 dollar. Voor Sydney kostte het 900, bij Qantas online 550.

Enige wat goedkoop is bij Flight Centre is een ETA visum voor Australie. Kost 20 NZ$ in plaats van 20AUD online.
      zaterdag 29 april 2006 @ 02:42:04 #85
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_37395371
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 22:53 schreef Liejannuh het volgende:
    De Punakaiki Pancake Rocks! Geweldig!
    En ga wandelen. Routeburn track, Milford track, Abel Tasman, Queen Charlotte, Tongariro Crossing (die is echt super-super-super-mooi, zeker doen!).
    De glowworm caves zitten in Waitomo. Haggas Honking Holes vond ik destijds wel heel tof. Geen idee of ze dat nog steeds doen trouwens, maar ik gok van wel.
    Ga naar een Hangi (traditioneel Maori feest en maaltijd)
    Ga naar Rotorua (ok, het stink er, maar het er zijn wel toffe dingen te zien daar)
    Ga naar Te Papa in Wellington. Het leukste museum van de wereld.
    Christchurch is een erg toffe stad, net als Dunedin en verder zou ik gewoon de Lonely Planet erbij pakken.

Wellington was ook goed te doen (ik had mooi weer ) het kan daar wel enorm hard waaien!
    Frans Jozef was toch wel 1 van mijn hoogtepunten! Als je tijd hebt moet je de 1 day hike doen
    De hele westkust van het zuiderlijk eiland is goed te doen.
    En tja zie de foto's van mijn website dan kan je een beetje een indruk krijgen wat er allemaal te doen is
    En als je wilt skydiven, dan moet je dat doen inTaupo! Daar is het goedkoop!
    En tja wat is backpacken zonder lonely planet
    pi_37395424
    Ik kan niet skydiven in Taupo kreeg ik net te horen. Er is een gewichtsrestrictie en ik zit daar net boven.
      zaterdag 29 april 2006 @ 04:38:38 #87
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_37395786
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 02:47 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik kan niet skydiven in Taupo kreeg ik net te horen. Er is een gewichtsrestrictie en ik zit daar net boven.
    Haha, dat is niet zo mooi! Hoeveel weeg je? Misschien kun je nog een paar dagen op dieet
    pi_37395802
    106 en je mag 100.
      zaterdag 29 april 2006 @ 07:52:45 #89
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_37396080
    Oh wat balen zeg
    Denk je dat het nog lukt om die 6 kg eraf te krijgen voordat je NZ verlaat? Het is namelijk echt een onvergetelijke ervaring.

Je kan natuurlijk ook in Australie gaan skydiven
    pi_37396087
    Dan moet ik eerst weer een ticket Australie boeken. Of ik moet kijken of het in Korea kan.

Ik ben overigens niet zo van het dieet. Goed eten is lekker. Gisteren bij de Foodtown voor 10 dollar 8 lappen pork in honey mint & rosemarin gekocht.
      zaterdag 29 april 2006 @ 08:04:03 #91
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_37396114
    Oh ik zag in je sig staan dat je naar Sydney gaat, dus vandaar Maar dan heb ik het duidelijk mis

Foodtown
    Al hoewel ik liever naar Pak 'n Save ga, want dat is goedkoper
    pi_37396320
    Ik zat vorige week in Sydney.

Pak 'n Save ga ik elke dinsdagavond heen met een grote groep andere studenten. Wellesley huurt dan 1 a 2 bussen af en daarmee gaan we naar de Pak 'n Save in Henderson. Is wat goedkoper dan Foodtown maar superveel maakt het niet uit.

Ik wist alleen niet of ie afgelopen dinsdag open was ivm Anzac Day dus ben ik gister maar naar Foodtown geweest. Eten was ook op overigens.
      woensdag 3 mei 2006 @ 16:13:01 #93
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_37514319
    Nieuw-Zeeland, mooi land... enige probleem is dat er geen mooie vrouwen wonen
    In drie maanden tijd bijna geen beauties gezien, op de toeristen na...
    Bankiertje
      woensdag 3 mei 2006 @ 23:20:37 #94
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37528724
    Geen mooie vrouwen? Dan hebben we het vast niet over hetzelfde land.
      woensdag 3 mei 2006 @ 23:55:21 #95
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_37530032
    Nederland heeft volgens mij de mooiste vrouwen
    gemiddeld gezien dan
      donderdag 4 mei 2006 @ 01:07:02 #96
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37532317
    De voorgevels zijn hier behoorlijk groot.
    pi_37534432
    Voor Nieuw-Zeeland is een waarschuwing afgegeven, vanwege een aardbeving is er een kleine kans op een tsunami, hier vind je het hele verhaal:
    http://www.nzherald.co.nz/section/story.cfm?c_id=1&ObjectID=10380255

CNN spreekt van evacuaties en het treffen van Auckland, maar NZHerald schijnt er wat luchtiger mee om te gaan. Ach, we zien het wel!
    Als het echt loos is, dan horen we dat wel op tijd, hoop ik.

donderdag 4 mei 2006 @ 07:00:50 #98
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_37534479
    Beetje laat Dit was vannacht al gebeurd, trouwens geen alarm uitgegeven Dit was later ingetrokken en ik heb gelukkig geen schokje gevoeld
      donderdag 4 mei 2006 @ 08:04:11 #99
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37534710
    Die waarschuwing is vanochtend om 7 uur pas gegeven terwijl de tsunami om 6.10 bij Gisborne zou zijn. Er is niks gebeurd, waarschuwing kwam te laat. CNN lult ook maar wat lijkt me.
    pi_37561741
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 08:04 schreef Jaguarized het volgende:
    Die waarschuwing is vanochtend om 7 uur pas gegeven terwijl de tsunami om 6.10 bij Gisborne zou zijn. Er is niks gebeurd, waarschuwing kwam te laat. CNN lult ook maar wat lijkt me.
    Jah, belachelijk. Heb ook niks gevoeld, boel een beetje opblazen om niks.

Go Nz, Go!
      donderdag 4 mei 2006 @ 23:51:53 #101
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37562637
    Tis hier trouwens wel fukking koud. Maar even een trui aangetrokken. Handdoekenverwarmer ook maar ff aangedaan. Maar het kan ook komen doordat ik al 25 uur wakker ben.
    pi_37565265
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 23:51 schreef Jaguarized het volgende:
    Tis hier trouwens wel fukking koud. Maar even een trui aangetrokken. Handdoekenverwarmer ook maar ff aangedaan. Maar het kan ook komen doordat ik al 25 uur wakker ben.
    Ga slapen!

Ik weet hoe het voelt. Na 3 uurtjes vannacht en een heel late (lees: 'gezellig' in de Family Bar) avond gisteren ben ik tamelijk moe.

Anyway, work has to be done!!

Cheers
      vrijdag 5 mei 2006 @ 02:46:05 #103
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37565632
    Dit is bijna klaar, ik wil met een uurtje klaar zijn, dan de boel inleveren en slapen.
      zaterdag 6 mei 2006 @ 10:54:59 #104
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_37597234
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 23:51 schreef Jaguarized het volgende:
    Tis hier trouwens wel fukking koud. Maar even een trui aangetrokken. Handdoekenverwarmer ook maar ff aangedaan.
    Ik snap ook niet waarom het fenomeen centrale verwarming hier nog niet is doorgedrongen Men zegt dat het in Auckland het hele jaar door een aangenaam klimaat is, maar daar had ik het soms ook al best koud. Hier in Wellington is het al helemaal vernikkelen

Wie weet stel ik mij aan, en zijn de kiwi's gewoon een stel bikkels. Zelfs nu zie ik nog mensen in t-shirt lopen en dat terwijl ik mijn winterjas dan aan heb

Wat me hier ook opvalt is het aantal mensen dat op blote voeten op straat loopt Voor mensen uit de Pacific is het een normaal iets. Maar ik zie ook mensen van andere komaf blootvoets over straat
      zaterdag 6 mei 2006 @ 11:00:47 #105
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37597371
    Dat van die blote voeten zie ik hier ook geregeld. Alsmede een partij glas, vooral na een vrijdag- of zaterdagavond. Ik zal dan ook niet verbaast kijken als die mensen eens hun voeten openhalen door het glas. Vooral als het dan ook nog geregend heeft, dan zie je het minder.

Ik heb even geinformeerd en het schijnt in Dunedin wel redelijk nodig te zijn een winterjas aan te hebben in juli, weet ik dat ook alvast.
      zaterdag 6 mei 2006 @ 11:02:25 #106
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_37597411
    quote:
    Op zaterdag 6 mei 2006 11:00 schreef Jaguarized het volgende:
    Dat van die blote voeten zie ik hier ook geregeld. Alsmede een partij glas, vooral na een vrijdag- of zaterdagavond. Ik zal dan ook niet verbaast kijken als die mensen eens hun voeten openhalen door het glas. Vooral als het dan ook nog geregend heeft, dan zie je het minder.

Ik heb even geinformeerd en het schijnt in Dunedin wel redelijk nodig te zijn een winterjas aan te hebben in juli, weet ik dat ook alvast.
    het was al steenkoud toen ik er halverwege maart was...
    Hoe lang blijf je in Dunedin?
      zaterdag 6 mei 2006 @ 11:08:37 #107
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37597559
    Ik hoop niet langer dan een dag.
      zaterdag 6 mei 2006 @ 11:41:55 #108
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_37598393
    quote:
    Op zaterdag 6 mei 2006 11:08 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik hoop niet langer dan een dag.
    Ik vond er ook echt niks aan gewoon... misschein omdat het voor mij gevoel ook steenkoud was.. maar er was weinig tot niks te beleven daar.
    Alleen het pleintje in het centrum ziet er een beetje gezellig uit.
      zaterdag 6 mei 2006 @ 11:43:20 #109
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37598427
    Mt Cook en Arthurs Pass wil ik dan wel weer 2 dagen blijven, dat lijkt me wel leuk. Vanuit Christchurch naar Arthurs Pass met de trein, dan 2 dagen daar blijven, dan door naar Greymouth, daar overnachten, dan met de trein terug.
      zaterdag 6 mei 2006 @ 11:46:39 #110
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_37598531
    quote:
    Op zaterdag 6 mei 2006 11:43 schreef Jaguarized het volgende:
    Mt Cook en Arthurs Pass wil ik dan wel weer 2 dagen blijven, dat lijkt me wel leuk. Vanuit Christchurch naar Arthurs Pass met de trein, dan 2 dagen daar blijven, dan door naar Greymouth, daar overnachten, dan met de trein terug.
    Dat klinkt als een leuk stukje, in Greymouth is nog minder te doen trouwens dan in Dunedin
    Maar tja overnachten doen de meeste daar
      zaterdag 6 mei 2006 @ 11:54:16 #111
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37598783
    Meer hoef ik er ook niet te doen, het is gewoon de trein van Arthurs Pass pakken naar Greymouth en het langst dat ik daar moet zijn is een middag. Dat overleef ik nog wel. Is Akaroa nog een beetje te doen met de bus vanuit Christchurch? Welke pas had jij overigens van Magic?
      woensdag 17 mei 2006 @ 08:01:57 #112
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_37904932
    Dinsdag was er weer een aardbeving geweest
    Mijn vriend maakte mij om 5.00 's ochtends wakker om te vragen of ik het bed ook zo voelde schudden

Heeft er iemand hier nog wat van gemerkt
      woensdag 17 mei 2006 @ 08:03:09 #113
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37904940
    Nee niks.
      woensdag 17 mei 2006 @ 14:40:02 #114
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_37916344
    Da's wel een mooi treinreisje, CHC-Greymouth over de Arthurs Pass (schijnt zelfs in de top 10 mooiste treinreizen ter wereld te staan). Ze hebben van die open wagens zodat je mooi kan fotograferen enzo. Greymouth is idd geen bal te doen.Beetje langs het water lopen, een hapje eten en dan weer terug
    Bankiertje
      woensdag 17 mei 2006 @ 14:54:04 #115
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37916830
    Ik zoek nog een plek waar veel sneeuw ligt zodat ik nog wat in de sneeuw kan spelen.
      woensdag 17 mei 2006 @ 15:42:35 #116
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_37918536
    quote:
    Op woensdag 17 mei 2006 14:54 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik zoek nog een plek waar veel sneeuw ligt zodat ik nog wat in de sneeuw kan spelen.
    Mijn suggestie zou zijn het International Antarctic Centre op het vliegveld van Christchurch. Daar hebben ze een ruimte waar je in de nep-sneeuw kan spelen
    Bankiertje
      woensdag 17 mei 2006 @ 15:48:47 #117
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37918758
    Ik wil echte sneeuw. Moet nog even uitzoeken waar je op het zuidereiland goed kan skieen / snowboarden zodat ik kan sleetje rijden ofzo.
    pi_37940546
    Haha, artikel op nu.nl
    quote:
    Nieuw-Zeeland even te koop op eBay

Uitgegeven: 12 mei 2006 12:29
    AMSTERDAM - Er was drieduizend Australische dollar (1.830 euro) geboden, toen eBay in Australië deze week een eind maakte aan de veiling van Nieuw-Zeeland. "Het is duidelijk dat Nieuw-Zeeland niet te koop is", zei een woordvoerder van de veilingsite.

Wie Nieuw-Zeeland, met een inzet van één dollarcent, op eBay te koop aanbood is niet bekend, maar het was kennelijk geen liefhebber van het land. In de advertentie stond dat het weer er "heel saai" is. Toen de advertentie van de site werd verwijderd was er twintig keer geboden.
      donderdag 18 mei 2006 @ 06:58:27 #119
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37940616
    Je loopt achter.

[TK] Nieuw Zeeland
    pi_37977784
    quote:
    Op donderdag 18 mei 2006 06:58 schreef Jaguarized het volgende:
    Je loopt achter.

[TK] Nieuw Zeeland
    Ander topic. 'Nough said.
      vrijdag 19 mei 2006 @ 20:34:25 #121
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_37999836
    quote:
    Op woensdag 17 mei 2006 14:40 schreef Denocorp het volgende:
    Da's wel een mooi treinreisje, CHC-Greymouth over de Arthurs Pass (schijnt zelfs in de top 10 mooiste treinreizen ter wereld te staan). Ze hebben van die open wagens zodat je mooi kan fotograferen enzo. Greymouth is idd geen bal te doen.Beetje langs het water lopen, een hapje eten en dan weer terug
    In Greymouth is niet zo heel veel te doen, tenzij je in het cafe ruzie krijgt met een local wat daarna op een handgemeen uitloopt... Ja, dat overkwam mij dus daar...
      donderdag 25 mei 2006 @ 00:32:58 #122
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38186228
    ik heb een kamer geregeld in Auckland, op Anzac Avenue. ( http://www.unilodge.com.au/locations/index.asp?LocationID=2)

en mn visum-aanvraag is vandaag op de post gegaan, dus ik ben er bijna helemaal klaar voor

alleen nog wel een hoop kleine dingen regelen, maar die zijn niet zo heel erg belangrijk. Ik heb er wel vreselijk veel zin in
      donderdag 25 mei 2006 @ 00:43:56 #123
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38186563
    Unilodge ben ik langsgelopen. Ziet er goed uit. Hoeveel ga je betalen?

Wall Heater is trouwens een handdoekendroger.
      donderdag 25 mei 2006 @ 00:46:09 #124
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38186632
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 00:43 schreef Jaguarized het volgende:
    Unilodge ben ik langsgelopen. Ziet er goed uit. Hoeveel ga je betalen?

Wall Heater is trouwens een handdoekendroger.
    175 dollar per week, en dan komt er iets van 10 dollar aan electriciteit bij enzo. Al met al vond ik het niet heel goedkoop, maar ook niet extreem duur Je zit wel redelijk vlakbij het centrum en met veel andere studenten, dus extra gezellig
      donderdag 25 mei 2006 @ 00:57:12 #125
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38186976
    1,50 dollar per dag aan electriciteit las ik. Och, duur is het overal en je zit midden in het centrum! Ik betaal 178 per week dus zo veel verschilt het niet. Heb je een 3 of 4 bedroom apartment?
      donderdag 25 mei 2006 @ 01:03:28 #126
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38187143
    quote:
    To reserve your room at UniLodge Auckland:
    1. Complete and lodge an application form together with the $170 application fee.
    (The application fee is per person and non-refundable)

2. To confirm your reservation a $500 holding deposit must be paid, cancellation fee may apply to cancellations 21 days before arrival

3. On the day you move in a Security Deposit $900 per person –though this may be reduced to $750 if the semester package is paid in full

4. To obtain the discount, the semester fee must be paid in full, prior to the start of the semester. If you choose to pay the Semester fee by instalments your first payment is due prior to the start of the semester and in advance there after. The $500 holding deposit will become part of your security deposit
    5. First payments will be accepted by cash, cheque, or EFTPOS only. For future payments a automatic payment via your bank has to be organised.
    900 dollar security deposit
    500 dollar holding deposit
    170 dollar application fee

En die 500 wordt dan deel van je security... Gelukkig krijg je een stagevergoeding die op je NZ rekening wordt gestort zodat je de huur kan betalen. Ruk dat het niet kan met credit card...
      donderdag 25 mei 2006 @ 09:25:09 #127
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38190079
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 00:57 schreef Jaguarized het volgende:
    1,50 dollar per dag aan electriciteit las ik. Och, duur is het overal en je zit midden in het centrum! Ik betaal 178 per week dus zo veel verschilt het niet. Heb je een 3 of 4 bedroom apartment?
    3 bedroom,

en die security-deposit is in totaal 900 dollar, waarvan 170 application fee en 100 dollar schoonmaakkosten ( ) dus aan het einde krijg ik 630 dollar weer terug. En wel vervelend dat ik niet met mn credit-card kan betalen, maar de application fee heb ik wel met mn CC betaald... Ik zie het wel als ik daarkom...
      donderdag 25 mei 2006 @ 09:26:18 #128
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38190090
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 01:03 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

900 dollar security deposit
    500 dollar holding deposit
    170 dollar application fee

En die 500 wordt dan deel van je security... Gelukkig krijg je een stagevergoeding die op je NZ rekening wordt gestort zodat je de huur kan betalen. Ruk dat het niet kan met credit card...
    ik ga geen NZ rekening nemen voor die drie maanden, volgens mij krijg ik cheques. Ik kijk dus wel hoe ik die betaling regel , ik kan anders ook een PO maken vanaf mijn NL-bank
      donderdag 25 mei 2006 @ 09:43:25 #129
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38190269
    En er zit ook geen linnenpakket bij. Daarvoor moet je overigens bij The Warehouse zijn. Heb je voor 5 euro twee kussens. Ik heb mijn spul er ook vandaan.
      donderdag 25 mei 2006 @ 09:47:24 #130
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38190316
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 09:43 schreef Jaguarized het volgende:
    En er zit ook geen linnenpakket bij. Daarvoor moet je overigens bij The Warehouse zijn. Heb je voor 5 euro twee kussens. Ik heb mijn spul er ook vandaan.
    waar zit die ergens? Want ik moet waarschijnlijk ook wat keukengerei kopen Maar ik hoop eigenlijk dat ik dat soort dingen van kamergenoten kan lenen
      donderdag 25 mei 2006 @ 09:53:12 #131
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38190387
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 09:47 schreef kepler het volgende:

[..]

waar zit die ergens? Want ik moet waarschijnlijk ook wat keukengerei kopen Maar ik hoop eigenlijk dat ik dat soort dingen van kamergenoten kan lenen
    Zit in de Westfield Mall tegenover Britomart. Budgetwinkel voor studenten. Ze hebben ook keukengerei.
      donderdag 25 mei 2006 @ 09:53:51 #132
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38190394
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 09:53 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Zit in de Westfield Mall tegenover Britomart. Budgetwinkel voor studenten. Ze hebben ook keukengerei.
    aha mooi, dan ga ik daar op de zaterdag even kijken
      donderdag 8 juni 2006 @ 16:08:05 #133
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38660222
    @ Kepler:

Ik ga morgen even langs bij iemand die in UniLodge zit en ga even informeren wat de voor en nadelen zijn + wat foto's maken!
      vrijdag 9 juni 2006 @ 00:07:41 #134
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38678338
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 16:08 schreef Jaguarized het volgende:
    @ Kepler:

Ik ga morgen even langs bij iemand die in UniLodge zit en ga even informeren wat de voor en nadelen zijn + wat foto's maken!
    wow toppie

ik heb een drie-persoons kamer, dus als je daarvan fotos kan maken Maar heel erg bedankt alvast
      vrijdag 9 juni 2006 @ 00:14:24 #135
    144558 Horsemen77
    lol @ okkith
    pi_38678530
    In Nieuw Zeeland hebben ze geen postcodes dus de post die ik stuur naar vrienden en m'n tante daar komen nooit aan.
    Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
    Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
    Osten und Westen - Unser Berlin
    Gemeinsam für Eisern Union
      vrijdag 9 juni 2006 @ 02:53:59 #136
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38681294
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 00:14 schreef Horsemen77 het volgende:
    In Nieuw Zeeland hebben ze geen postcodes dus de post die ik stuur naar vrienden en m'n tante daar komen nooit aan.
    Ze hebben hier wel postcodes hoor. In Auckland tenminste wel.
      vrijdag 9 juni 2006 @ 02:56:10 #137
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38681304
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 00:07 schreef kepler het volgende:

[..]

wow toppie

ik heb een drie-persoons kamer, dus als je daarvan fotos kan maken Maar heel erg bedankt alvast
    Ze vertelde me gister al dat de stroom voor eigen rekening is. Dit wil zeggen dat je een contract afsluit met de energieboer en dat je daar dus je gas/water/licht aan betaalt. Geen idee hoe dat zit je de common area. Parkeren is overigens stervens duur. Dus als je een auto wil, dan moet je hem parkeren ergens in Parnell waar het gratis is. En dan nog hopen dat je hem niet terugvindt met een gebroken voorruit of 2 lekke banden zoals mijn Finse vrienden dat hadden gedaan.

vrijdag 9 juni 2006 @ 03:06:25 #138
    144558 Horsemen77
    lol @ okkith
    pi_38681353
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 02:53 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ze hebben hier wel postcodes hoor. In Auckland tenminste wel.
    wat een toeval zeg. sinds deze maand:

http://tvnz.co.nz/view/page/423466/732197
    Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
    Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
    Osten und Westen - Unser Berlin
    Gemeinsam für Eisern Union
      vrijdag 9 juni 2006 @ 03:12:59 #139
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38681388
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 03:06 schreef Horsemen77 het volgende:

[..]

wat een toeval zeg. sinds deze maand:

http://tvnz.co.nz/view/page/423466/732197
    Ik heb het bericht gelezen, echter in Auckland bestond het al. Ik heb 1001. In Dunedin kennen ze het bv niet.
      vrijdag 9 juni 2006 @ 08:35:03 #140
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38682496
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 02:56 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ze vertelde me gister al dat de stroom voor eigen rekening is. Dit wil zeggen dat je een contract afsluit met de energieboer en dat je daar dus je gas/water/licht aan betaalt. Geen idee hoe dat zit je de common area. Parkeren is overigens stervens duur. Dus als je een auto wil, dan moet je hem parkeren ergens in Parnell waar het gratis is. En dan nog hopen dat je hem niet terugvindt met een gebroken voorruit of 2 lekke banden zoals mijn Finse vrienden dat hadden gedaan.

dat van de electriciteit wist ik al, schijnt iets van 1.5 dollar per dag te zijn ofzo.Ik moet me inschrijven bij zo'n energieboer, maar daar kunnen ze me meehelpen.

Ik wil in principe wel een auto kopen, dus ik moet ff gaan zoeken waar ik mijn auto dus goed kwijt kan.
      vrijdag 9 juni 2006 @ 08:43:53 #141
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38682687
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 08:35 schreef kepler het volgende:

[..]

dat van de electriciteit wist ik al, schijnt iets van 1.5 dollar per dag te zijn ofzo.Ik moet me inschrijven bij zo'n energieboer, maar daar kunnen ze me meehelpen.

Ik wil in principe wel een auto kopen, dus ik moet ff gaan zoeken waar ik mijn auto dus goed kwijt kan.
    Ik ben vanmiddag even wezen kijken. Apartementen zien er in principe prima uit. Als je je auto wil parkeren bij Unilodge dan betaal je 16 dollar per dag. In Parnell kan het gratis maar dat is niet zo veilig. Als je een heel semester huurt, dus 20-24 weken dan is het goedkoper. Als je zoals jou maar 16 weken hebt (juli - oktober) dan ben je meer kwijt. Internet is 30 dollar per maand, vrij veel is dat. Woosh wireless kost je 40. Stroom e.d gaat per apartement. Als je zelf dus weinig verbruikt maar anderen veel dan is dat pech voor jou en betaal je dus in principe mee voor andermans stroom. Stroom + telefoon was ongeveer 40 dollar dollar per persoon per maand. Geen idee hoeveel je daarvoor mag bellen. Ook stroom is vrij veel. Hier in Wellesley 'betaal' je de helft en zit het zelfs bij de huur inbegrepen. Je moet echt geluk hebben met de kamer, ik weet niet of je een bepaald soort kamer kan huren in een appartement maar in het appartement waar ik ben geweest was de ene kamer twee keer zo groot als de ander. 3/4 van de kamers was echt klein. Er zit ook een zwembad bij maar dit is meer een pierenbadje.
      vrijdag 9 juni 2006 @ 08:44:16 #142
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38682697
    Ik heb ook nog wat foto's, die zal ik later posten.
      vrijdag 9 juni 2006 @ 14:10:28 #143
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38692842
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 08:43 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik ben vanmiddag even wezen kijken. Apartementen zien er in principe prima uit. Als je je auto wil parkeren bij Unilodge dan betaal je 16 dollar per dag. In Parnell kan het gratis maar dat is niet zo veilig. Als je een heel semester huurt, dus 20-24 weken dan is het goedkoper. Als je zoals jou maar 16 weken hebt (juli - oktober) dan ben je meer kwijt. Internet is 30 dollar per maand, vrij veel is dat. Woosh wireless kost je 40. Stroom e.d gaat per apartement. Als je zelf dus weinig verbruikt maar anderen veel dan is dat pech voor jou en betaal je dus in principe mee voor andermans stroom. Stroom + telefoon was ongeveer 40 dollar dollar per persoon per maand. Geen idee hoeveel je daarvoor mag bellen. Ook stroom is vrij veel. Hier in Wellesley 'betaal' je de helft en zit het zelfs bij de huur inbegrepen. Je moet echt geluk hebben met de kamer, ik weet niet of je een bepaald soort kamer kan huren in een appartement maar in het appartement waar ik ben geweest was de ene kamer twee keer zo groot als de ander. 3/4 van de kamers was echt klein. Er zit ook een zwembad bij maar dit is meer een pierenbadje.
    16 dollar per dag
    dan parkeer ik hem wel ergens anders, want in principe gebruik ik de auto alleen in de weekenden en de laatste drie weken tijdens de rondreis.

Internet is redelijk duur, maar 15 euro per maand is voor nederlandse begrippen natuurlijk niet heel erg veel. Stroom wist ik al dat het redelijk duur zal zijn, maar het zal wel moeten

dat de kamer redelijk klein is maakt me niet heel veel uit, want ik zit nu ook in een kamer van 9 m^2
      vrijdag 9 juni 2006 @ 14:49:51 #144
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38694091
    Je krijgt er dan ook een baggerverbinding voor.
      vrijdag 9 juni 2006 @ 15:04:05 #145
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38694620
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 14:49 schreef Jaguarized het volgende:
    Je krijgt er dan ook een baggerverbinding voor.

ach het hoeft niet supersnel te zijn, als ik maar een beetje kan fokken en kan mailen
      vrijdag 9 juni 2006 @ 15:06:33 #146
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38694696
    Dat kan nog. Ik weet niet of je een datalimiet hebt overigens aangezien fair use hier nogal onbekend is.
      vrijdag 9 juni 2006 @ 15:53:51 #147
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38696476
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 15:06 schreef Jaguarized het volgende:
    Dat kan nog. Ik weet niet of je een datalimiet hebt overigens aangezien fair use hier nogal onbekend is.
    er zit wel een datalimiet op, iets van 5 gig per maand ofzo. Daar zal ik echt niet snel over heen komen met alleen maar fokken, mailen en af en toe wat foto's uploaden
      vrijdag 9 juni 2006 @ 15:56:32 #148
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38696599
    Daar kom ik makkelijk overheen.
      vrijdag 9 juni 2006 @ 15:59:46 #149
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38696742
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 15:56 schreef Jaguarized het volgende:
    Daar kom ik makkelijk overheen.
    ach ik gooi mn laptop wel vol in NL en meer heb ik toch niet nodig

het is ook niet alsof ik heel veel achter internet zal zitten tijdens mn stage
      vrijdag 9 juni 2006 @ 16:02:58 #150
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38696896
    Waarom wil je btw zo graag in de stad zitten?
      vrijdag 9 juni 2006 @ 16:20:15 #151
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38697504
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 16:02 schreef Jaguarized het volgende:
    Waarom wil je btw zo graag in de stad zitten?
    ten eerste omdat een soort studentenflat is en dus misschien kom ik daar nog een aantal leuke mensen tegen. Ook lijkt het centrum me gewoon leuker/gezelliger om in te wonen dan een buitenwijk. Het is misschien wel iets duurder dan een buitenwijk, maar het lijkt me gewoon een stuk leuker

Daarbij komt ook dat ik deze kamer van te voren makkelijk kon reserveren, anders had ik een week in een hostel moeten zitten en daar nog moeite moeten doen om een kamer te zoeken. Nu ben ik in 1 keer klaar, en van wat ik heb gezien scheelt het qua prijs niet eens zo gek veel.
      zaterdag 10 juni 2006 @ 04:10:15 #152
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38715181
    @ kepler:

zaterdag 10 juni 2006 @ 06:52:13 #153
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_38715443
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 16:20 schreef kepler het volgende:

[..]
    Ook lijkt het centrum me gewoon leuker/gezelliger om in te wonen dan een buitenwijk. Het is misschien wel iets duurder dan een buitenwijk, maar het lijkt me gewoon een stuk leuker
    Je moet je qua gezelligheid niet te veel voorstellen hoor Ik vind het meer een zakenwijk dan iets anders eigenlijk.
      zaterdag 10 juni 2006 @ 10:00:11 #154
    34586 kepler
    No bounce, no play
      zaterdag 10 juni 2006 @ 10:00:53 #155
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38716354
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 06:52 schreef poohy het volgende:

[..]

Je moet je qua gezelligheid niet te veel voorstellen hoor Ik vind het meer een zakenwijk dan iets anders eigenlijk.
    ok, maar het lijkt me alsnog leuker dan een buitenwijkje. Ik zie het allemaal wel over 3 weken
      donderdag 15 juni 2006 @ 15:54:58 #156
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38886923
    Hoi

Omdat ik nu tijd teveel heb leek het me wel tijd om eens wat dingen te gaan plannen voor mijn rondreistripje. Ik heb een globale planning met van het eerste gedeelte de prijzen voor transport aangezien ik voor het zuidereiland twee passen ga nemen. Dit is waarschijnlijk goedkoper dan 1 "grote" pas. Ik ga dit nog even precies uitzoeken.

Rotorua - Napier - Wellington bleek uiteindelijk qua transport goedkoper te zijn dan rechtstreeks.

24-06: Auckland - Rotorua, $22, 13.15 - 17.00.
    25-06: Rotorua.
    26-06: Rotorua - Napier, $29, 13.15 - 16.44.
    27-06: Napier.
    28-06: Napier - Wellington via Palmerston North, $20, 09.12 - 14.59.
    29-06: Wellington.
    30-06: Cook Strait Ferry, $40, 08.25 - 11.35.
    30-06: Picton - Christchurch.
    01-07: Christchurch - Greymouth Tranz Alpine, $58, 08.15 - 12.45.
    02-07: Greymouth - Franz Josef.
    03-07: Nog geen invulling.
    04-07: Fox Glacier - Wanaka.
    05-07: Wanaka.
    06-07: Wanaka - Queenstown.
    07-07: Queenstown.
    08-07: Queenstown.
    09-07: Queenstown - Mt Cook.
    10-07: Mt Cook.
    11-07: Mt Cook - Christchurch.
    12-07: Christchurch.
    13-07: Christchurch - Auckland - Seoul

Wat valt op? Geen Tongariro, om Liejannuh even voor te zijn. Ik heb er mijns inziens de conditie niet voor, ik voel er niet veel voor om 17 kilometer te lopen. Dit komt in een ander bezoek aan NZ nog wel een keer. Verder wél Napier omdat dit een leuk art deco stadje schijnt te zijn. Verder ook geen Taupo. Taupo is volgens mij (en verhalen van mijn andere backpackers) alleen interessant als je wil skydiven of bungyjumpen. Geen Abel Tasman en Dunedin. Abel Tasman omdat ik er geen tijd voor heb, hetzelfde geldt voor Dunedin. Vanuit NL is het nogal moeilijk om in te schatten hoeveel tijd je kwijt bent om het hele land te zien. Ik had al met al dus misschien wel iets van een week extra kunnen gebruiken.

Ik reis per bus, gebruik 1 ferry-crossing en doe 1 treinreis. Ik ben nog aan het bekijken hoe en wat voor Franz Josef en Fox aangezien deze maar iets van 23 kilometer / 30 minuten uit elkaar liggen. Nadeel van het niet hebben van een auto is dat je dus bent aangewezen op de bus en die rijdt dus maar 1-2 keer per dag.

donderdag 15 juni 2006 @ 16:09:32 #157
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_38887402
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 15:54 schreef Jaguarized het volgende:
    Hoi

Omdat ik nu tijd teveel heb leek het me wel tijd om eens wat dingen te gaan plannen voor mijn rondreistripje. Ik heb een globale planning met van het eerste gedeelte de prijzen voor transport aangezien ik voor het zuidereiland twee passen ga nemen. Dit is waarschijnlijk goedkoper dan 1 "grote" pas. Ik ga dit nog even precies uitzoeken.

Rotorua - Napier - Wellington bleek uiteindelijk qua transport goedkoper te zijn dan rechtstreeks.

24-06: Auckland - Rotorua, $22, 13.15 - 17.00.
    25-06: Rotorua.
    26-06: Rotorua - Napier, $29, 13.15 - 16.44.
    27-06: Napier.
    28-06: Napier - Wellington via Palmerston North, $20, 09.12 - 14.59.
    29-06: Wellington.
    30-06: Cook Strait Ferry, $40, 08.25 - 11.35.
    30-06: Picton - Christchurch.
    01-07: Christchurch - Greymouth Tranz Alpine, $58, 08.15 - 12.45.
    02-07: Greymouth - Franz Josef.
    03-07: Nog geen invulling.
    04-07: Fox Glacier - Wanaka.
    05-07: Wanaka.
    06-07: Wanaka - Queenstown.
    07-07: Queenstown.
    08-07: Queenstown.
    09-07: Queenstown - Mt Cook.
    10-07: Mt Cook.
    11-07: Mt Cook - Christchurch.
    12-07: Christchurch.
    13-07: Christchurch - Auckland - Seoul

Wat valt op? Geen Tongariro, om Liejannuh even voor te zijn. Ik heb er mijns inziens de conditie niet voor, ik voel er niet veel voor om 17 kilometer te lopen. Dit komt in een ander bezoek aan NZ nog wel een keer. Verder wél Napier omdat dit een leuk art deco stadje schijnt te zijn. Verder ook geen Taupo. Taupo is volgens mij (en verhalen van mijn andere backpackers) alleen interessant als je wil skydiven of bungyjumpen. Geen Abel Tasman en Dunedin. Abel Tasman omdat ik er geen tijd voor heb, hetzelfde geldt voor Dunedin. Vanuit NL is het nogal moeilijk om in te schatten hoeveel tijd je kwijt bent om het hele land te zien. Ik had al met al dus misschien wel iets van een week extra kunnen gebruiken.

Ik reis per bus, gebruik 1 ferry-crossing en doe 1 treinreis. Ik ben nog aan het bekijken hoe en wat voor Franz Josef en Fox aangezien deze maar iets van 23 kilometer / 30 minuten uit elkaar liggen. Nadeel van het niet hebben van een auto is dat je dus bent aangewezen op de bus en die rijdt dus maar 1-2 keer per dag.

Dunedin mis je echt niks aan (ik vond er tenminste echt niks aan daar, koud en saai) Napier ziet er echt leuk uit.. maar ik had geluk dat het mooi weer was
    Als ik jou was... zou ik de Franz Josef beklimmen (met gids) vooral nu het winter is daar. Ik zie dat je naar Queenstown gaat.. super! Maar waarom niet 1 dagje naar Milford of doutbfull sounds?? Dat wil je volgens mij echt niks missen (je hoeft niet te lopen )
    Ziet er voor de rest leuk uit zou zo weer mee willen
      donderdag 15 juni 2006 @ 16:14:33 #158
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38887601
    Milford Sound en iets met LotR wil ik doen vanuit Queenstown. Skydiven kan ik niet doen omdat ik daar net te zwaar voor ben. En het bedrijf wil er niet vanaf wijken, ik had er nog voor gebeld.

Jij hebt Franz gedaan? Weet je nog wat voor hike oid? Ik ben me aan het orienteren op een heli hike qua kosten.
      donderdag 15 juni 2006 @ 16:25:07 #159
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_38887993
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 16:14 schreef Jaguarized het volgende:
    Milford Sound en iets met LotR wil ik doen vanuit Queenstown. Skydiven kan ik niet doen omdat ik daar net te zwaar voor ben. En het bedrijf wil er niet vanaf wijken, ik had er nog voor gebeld.

Jij hebt Franz gedaan? Weet je nog wat voor hike oid? Ik ben me aan het orienteren op een heli hike qua kosten.
    ff wat anders, moet je niet eens gaan slapen
    Ik heb iets van LOTR gedaan in Queenstown en Wellington.. en ik vond het echt heel erg tegenvallen in Queenstown, slechte gids, locaties vielen echt heel erg tegen. Daarin tegen bij Wellington was het echt super! Leuke gids, echt veel gezien.

Oke als je geld heb.. zou ik de heli hike doen.. dan kom je een stuk hoger terecht namelijk...
    Ik heb trouwens de 1 day hike gedaan.. echt koud
      vrijdag 16 juni 2006 @ 09:28:45 #160
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_38910028
    Dunedin is inderdaad weinig aan. Maar Otago Peninsula is wel weer heel mooi. Het is alleen een hele rit om er te komen.
      vrijdag 16 juni 2006 @ 09:32:15 #161
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_38910112
    Ik zag gisteravond foto's van NZ tijdens de winter zoveel sneeuw op de bergen mooi
      vrijdag 16 juni 2006 @ 09:37:23 #162
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_38910259
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 09:28 schreef poohy het volgende:
    Dunedin is inderdaad weinig aan. Maar Otago Peninsula is wel weer heel mooi. Het is alleen een hele rit om er te komen.
    Hmmm... gezien de reacties hier denk ik dat ik Dunedin dan maar uit mijn route schrap... We hebben maar 3 weken en die wil ik zo goed mogelijk besteden.
    Nog maar 3 maanden en 3 weken... Heb er zo'n zin in!
    ***Levi was here***
      vrijdag 16 juni 2006 @ 14:15:36 #163
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38917922
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 09:37 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hmmm... gezien de reacties hier denk ik dat ik Dunedin dan maar uit mijn route schrap... We hebben maar 3 weken en die wil ik zo goed mogelijk besteden.
    Nog maar 3 maanden en 3 weken... Heb er zo'n zin in!
    Ik heb ook drie weken en kom al tijd tekort.
      vrijdag 16 juni 2006 @ 14:17:10 #164
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38917972
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 16:25 schreef appelsientje het volgende:

[..]

ff wat anders, moet je niet eens gaan slapen
    Ik heb iets van LOTR gedaan in Queenstown en Wellington.. en ik vond het echt heel erg tegenvallen in Queenstown, slechte gids, locaties vielen echt heel erg tegen. Daarin tegen bij Wellington was het echt super! Leuke gids, echt veel gezien.

Oke als je geld heb.. zou ik de heli hike doen.. dan kom je een stuk hoger terecht namelijk...
    Ik heb trouwens de 1 day hike gedaan.. echt koud
    Is dat een halve dag of een hele dag die LotR tour in Wellington? Dan zou ik daar namelijk een dag extra moeten verblijven. Niet erg overigens, zou het gat met Franz en Fox kunnen opvullen. Moet nog steeds even kijken hoe ik dat organiseer.
      vrijdag 16 juni 2006 @ 14:21:30 #165
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_38918130
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 14:17 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Is dat een halve dag of een hele dag die LotR tour in Wellington? Dan zou ik daar namelijk een dag extra moeten verblijven. Niet erg overigens, zou het gat met Franz en Fox kunnen opvullen. Moet nog steeds even kijken hoe ik dat organiseer.
    Het is een full day tour! En ik vond het echt de moeite waard! Maar ik heb eigenlijk geen idee of ze dat ook in de winter doen.
      vrijdag 16 juni 2006 @ 22:53:52 #166
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38932818
    wat voor mobiel netwerk hebben ze eigenlijk in NZ?
      zaterdag 17 juni 2006 @ 00:52:20 #167
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38935630
    Vodafone en Telecom, dat is het wel zo'n beetje. Als je in NL Telfort hebt krijg je hier iig Vodafone.
      zaterdag 17 juni 2006 @ 10:25:48 #168
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38938861
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 00:52 schreef Jaguarized het volgende:
    Vodafone en Telecom, dat is het wel zo'n beetje. Als je in NL Telfort hebt krijg je hier iig Vodafone.
    ik bedoel eigenlijk 900 of 1800 Mhz?
      zaterdag 17 juni 2006 @ 10:38:14 #169
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38939067
    Je moet een triband telefoon hebben, 1800 of 1900 dus.
    pi_38943654
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 10:38 schreef Jaguarized het volgende:
    Je moet een triband telefoon hebben, 1800 of 1900 dus.
    Dit is volgens mij niet waar, eigenlijk ik weet het wel zeker. Een triband heb je alleen nodig wanneer je naar Amerika of Canada gaat, maar Australie en Nieuw zeeland hebben volgens mij dezelfde techniek waarbij een dualband voldoende is. Ik kon met mijn 3310 in ieder geval prima bellen daar.

Wel moet je er voor zorgen dat je hem simlock vrij maakt zodat je gemakkelijk daar een simkaartje kunt kopen en goedkoper kunt bellen.
    http://www.aroundtheglobe.nl
      zaterdag 17 juni 2006 @ 14:24:49 #171
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38943689
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 14:23 schreef AroundTheGlobe het volgende:

[..]

Dit is volgens mij niet waar, eigenlijk ik weet het wel zeker. Een triband heb je alleen nodig wanneer je naar Amerika of Canada gaat, maar Australie en Nieuw zeeland hebben volgens mij dezelfde techniek waarbij een dualband voldoende is. Ik kon met mijn 3310 in ieder geval prima bellen daar.

Wel moet je er voor zorgen dat je hem simlock vrij maakt zodat je gemakkelijk daar een simkaartje kunt kopen en goedkoper kunt bellen.
    Er was mij bij Telfort verteld dat ik een triband telefoon nodig was dus die informatie geef ik dan uiteraard door. Je mag de informatie op je website ook wel eens updaten overigens. Een simkaartje kost nu namelijk 35 dollar. Dat op veel plekken geen bereik hebben klopt ook niet echt, dat was een jaar of 10 geleden misschien.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jaguarized op 17-06-2006 14:52:01 ]
      zaterdag 17 juni 2006 @ 23:50:10 #172
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_38959572
    ik kijk wel ff wat ik ga doen, het leek me opzich wel handig om daar een mobiel te hebben. Maar echt noodzakelijk is het niet
    pi_39117637
    WHIEEEE!!!!!

Ik ga ook naar NZ en AUS. Wil 1 mnd AUS en 1,5mnd NZ. . Hoop of in januari/feb of februari/maart te gaan
    Lekker rondtrekken en veel natuur en cultuur snuiven. Gelukkig ook familie in Australië, scheelt toch weer (blijf Nederlander).

Trek ongeveer ¤3000 uit voor de trip...zou ik het daar mee redden? Eerst maar eens deze twee delen doorlezen en m'n lonely planet
      donderdag 22 juni 2006 @ 20:44:26 #174
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39124632
    quote:
    Op donderdag 22 juni 2006 17:08 schreef Flyingdutchman het volgende:
    WHIEEEE!!!!!

Ik ga ook naar NZ en AUS. Wil 1 mnd AUS en 1,5mnd NZ. . Hoop of in januari/feb of februari/maart te gaan
    Lekker rondtrekken en veel natuur en cultuur snuiven. Gelukkig ook familie in Australië, scheelt toch weer (blijf Nederlander).

Trek ongeveer ¤3000 uit voor de trip...zou ik het daar mee redden? Eerst maar eens deze twee delen doorlezen en m'n lonely planet
    cool

kheb geen idee of 3000 genoeg is. Als je uitgaat van 15 euro per overnachting en 10 euro per dag aan eten kom je al aan ongeveer 1500 euro. En dan moet je nog rondreizen, leuke dingen doen, souveniers kopen, je kapotte camera vervangen ( )

Maar 3000 klinkt wel als genoeg, zeker als je bij familie kunt blijven een tijdje
      vrijdag 23 juni 2006 @ 00:39:05 #175
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39135395
    Losse buskaartjes kopen is goedkoper in mijn geval dan een "pass". De gemiddelde YHA zal 25 dollar rekenen voor een overnachting als je member bent. Volgens mij is mijn duurste overnachting iets van 13-14 euro.
      vrijdag 23 juni 2006 @ 02:26:20 #176
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39137159
    quote:
    Op vrijdag 23 juni 2006 00:39 schreef Jaguarized het volgende:
    Losse buskaartjes kopen is goedkoper in mijn geval dan een "pass". De gemiddelde YHA zal 25 dollar rekenen voor een overnachting als je member bent. Volgens mij is mijn duurste overnachting iets van 13-14 euro.
    dan is uitgaan van 15 euro per nacht wel redelijk
      vrijdag 23 juni 2006 @ 06:33:53 #177
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39138135
    quote:
    Op vrijdag 23 juni 2006 02:26 schreef kepler het volgende:

[..]

dan is uitgaan van 15 euro per nacht wel redelijk
    Idd.
      vrijdag 23 juni 2006 @ 07:55:16 #178
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39138371
    quote:
    Op vrijdag 23 juni 2006 06:33 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Idd.
    is het nu een beetje redelijk weer in Auckland? Ik kijk af en toe wel eens via internet, maar die voorspellingen veranderen per minuut lijkt het wel (erger dan hier in NL )
      vrijdag 23 juni 2006 @ 07:58:08 #179
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39138385
    quote:
    Op vrijdag 23 juni 2006 07:55 schreef kepler het volgende:

[..]

is het nu een beetje redelijk weer in Auckland? Ik kijk af en toe wel eens via internet, maar die voorspellingen veranderen per minuut lijkt het wel (erger dan hier in NL )
    Het weer is opzich wel goed. Vandaag geen bui gehad, af en toe komen er een partij wolkenvelden langs die de blauwe lucht even wegnemen. Nadeel is dat het wel koud begint te worden en het ook wat harder begint te waaien.

Wanneer ga jij?
      vrijdag 23 juni 2006 @ 07:59:16 #180
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_39138391
    Even een TVPtje, wil er volgend jaar toch serieus werk van maken om NZ te bezoeken. Later maar eens even de 2 topics doornemen
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
      vrijdag 23 juni 2006 @ 09:30:49 #181
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_39139638
    quote:
    Op vrijdag 23 juni 2006 07:59 schreef Mark het volgende:
    Even een TVPtje, wil er volgend jaar toch serieus werk van maken om NZ te bezoeken. Later maar eens even de 2 topics doornemen
    Moet je doen hoe lang wil je gaan? En wil je in de zomer of winter gaan?
      vrijdag 23 juni 2006 @ 17:50:28 #182
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39155521
    quote:
    Op vrijdag 23 juni 2006 07:58 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Het weer is opzich wel goed. Vandaag geen bui gehad, af en toe komen er een partij wolkenvelden langs die de blauwe lucht even wegnemen. Nadeel is dat het wel koud begint te worden en het ook wat harder begint te waaien.

Wanneer ga jij?
    woensdag vlieg ik en ik vrijdagochtend lokale tijd aan

wanneer ging jij nu precies weg?
      vrijdag 23 juni 2006 @ 23:17:46 #183
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39165430
    Over 4 uur.
      zondag 25 juni 2006 @ 02:29:22 #184
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_39198100
    Ik ben benieuwd naar de verhalen en foto's
    Hopen dat je een beetje mooi weer hebt! Ik hoop ooit ook nog eens in de winter door Nieuw-Zeeland te reizen, het lijkt me echt prachtig.

Helaas gaat het er deze keer niet van komen
      vrijdag 30 juni 2006 @ 23:46:04 #185
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_39410822
    Ik had nu toch wel verhalen en foto's van Jaguarized verwacht

zaterdag 1 juli 2006 @ 00:24:13 #186
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_39412028
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 23:46 schreef poohy het volgende:
    Ik had nu toch wel verhalen en foto's van Jaguarized verwacht

En hij kan niet als excuus gebruiken dat er geen intercafe's zijn..die zijn er zat namelijk
      zaterdag 1 juli 2006 @ 05:36:01 #187
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_39416260
    Misschien is hij te druk met de vrouwtjes
      dinsdag 4 juli 2006 @ 13:58:04 #188
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_39505559
    hmmm ziet er toch naar uit dat we volgende februari naar NZ gaan, dus ik wil tips wat ik echt gezien moet hebben (hebben wrsch maar 3 weken)!!! Ga het hier soweiso doorlezen, maar echte aanraders??
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
      donderdag 6 juli 2006 @ 15:38:45 #189
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_39575321
    Vraagje hier voor de kenners:
    Franz Josef Glacier of Fox? En is een glacier boat cruise bij mnt Cook iets?
    Zucht, zoveel te zien en zo weinig tijd.
    ***Levi was here***
      donderdag 6 juli 2006 @ 19:21:56 #190
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_39581116
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 13:58 schreef lotje11 het volgende:
    hmmm ziet er toch naar uit dat we volgende februari naar NZ gaan, dus ik wil tips wat ik echt gezien moet hebben (hebben wrsch maar 3 weken)!!! Ga het hier soweiso doorlezen, maar echte aanraders??
    Bay of Islands
    Coromandel
    Rotorua
    Nelson (Abel Tasman NP)
    Queenstown
    Milford Sound
      donderdag 6 juli 2006 @ 20:32:16 #191
    22578 lotje11
    pi_39583233
    Thanx!
      vrijdag 7 juli 2006 @ 10:19:56 #192
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_39597952
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 15:38 schreef Levitation het volgende:
    Ok, ik heb gisteren een beetje over 't internet gestruind en we hebben een halve dag tour op/bij Franz Josef geboekt. Ben benieuwd! Hopelijk de juiste keuze gemaakt.

Nog maar 3 maanden en dan vertrekken we! Gisteren hebben we een heleboel geregeld aan tripjes en hotels op de lastigere plaatsen (Mount Cook, Te Anau en Franz Josef). We gaan in Fiordland een dagtocht Doubtful Sound doen en een korte tocht bij Milford Sound.

We hebben deze route in gedachten: (we hebben 3 weken in NZ)
    Dag 1 Aankomst 's avonds in Christchurch
    Dag 2 Auto ophalen, Christchurch bekijken
    Dag 3 Naar Mount Cook
    Dag 4 Naar Dunedin
    Dag 5 Naar Fiordland NP
    Dag 6 Dagtocht Doubtful Sound
    Dag 7 Milford Sound
    Dag 8 Naar Queenstown
    Dag 9 Naar Franz Josef
    Dag 10 Tocht Frans Josef
    Dag 11 Naar Arthur's Pass
    Dag 12 Naar Nelson
    Dag 13 Abel Tasman NP
    Dag 14 Oversteek naar Wellington
    Dag 15 Wellington/LOTR-tocht
    Dag 16 Naar Tongariro
    Dag 17 Tongariro
    Dag 18 Taupo
    Dag 19 Rotorua
    Dag 20 Coromandel
    Dag 21 Wellford
    Dag 22 Auckland
    Dag 23 Vliegen

Grootste deel van de tijd dus op het zuidereiland, noordereiland raffelen we een beetje af. Maar aangezien we vooral voor 't natuurschoon komen, leek dit ons wel een aardige indeling. Heb er zo'n zin in
    ***Levi was here***
      vrijdag 7 juli 2006 @ 10:41:18 #193
    22578 lotje11
    pi_39598526
    Levitation waar ga je slapen? Wij zijn een beetje een berekening aan het maken hoeveel we nog moeten sparen :S Kamperen leek ons best een goede optie, of bij slecht weer iets van een (jeugd)hotel/motel. Heb alleen geen benul hoeveel dat daar zou moetne kosten (heb een oude lonely planet). Jij lijkt al veel uitgezocht te hebben.....

Wat gaat auto huur jou kosten, regel je het hier of daar?
    Wat doe je met overnachtingen en hoeveel heb je daar voor gerekend?
    Mensen die er nu al zijn, hoe duur is de benzine daar?

(Dit lijken nu ik ze zo opschrijf echt freaky vragen, maargoed)
    Iedereen alvast thanks voor de info!!
      vrijdag 7 juli 2006 @ 11:25:53 #194
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_39599770
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 10:41 schreef lotje11 het volgende:
    Levitation waar ga je slapen? Wij zijn een beetje een berekening aan het maken hoeveel we nog moeten sparen :S Kamperen leek ons best een goede optie, of bij slecht weer iets van een (jeugd)hotel/motel. Heb alleen geen benul hoeveel dat daar zou moetne kosten (heb een oude lonely planet). Jij lijkt al veel uitgezocht te hebben.....

We gaan in hotels en hostels slapen, we hebben nu een paar overnachtingen geboekt: bij aankomst in Christchurch (via de reisorg.), bij Mount Cook (Hermitage) we hebben daar een chalet geboekt, in Te Anau (een Best Western) en in/bij Franz Josef. Dit zijn wel allemaal overnachtingen die duurder uitvallen dan we gehoopt hadden... er zijn daar weinig hotels en ik heb er geen hostels kunnen vinden (maar misschien heb ik er volledig overheen gekeken). De Best Western was iets van E65, Mnt Cook E120 en die andere iets van E80. We hopen verder aanzienlijk voordeliger te slapen, we willen dan ook zo veel mogelijk een privé kamer nemen in een hostel, dat is aanzienlijk goedkoper.

Ik heb de huurauto hier geregeld, we hebben een fly-drive geboekt via HAT. We maken op de heenweg nog een stopover in Hongkong. Geregeld via de reisorg was: vluchten, overnachtingen in Hongkong en de auto. Wat erg tegen viel bij het boeken waren de bijkomende kosten: bijna 700 euro aan luchthavenbelasting. Totaal voor 2 personen: iets van 3900 euro (wel inclusief de duurste auto, 4wd en de eerste overnachting in Christchurch)

Heb van horen zeggen dat benzine ongeveer NZD 1,50 per liter is, iets van E 0.75 dus.

Leuk hè, dat voorbereiden
    ***Levi was here***
      vrijdag 7 juli 2006 @ 11:33:49 #195
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_39600037
    http://www.bbh.co.nz/ is een goede voor hostels! Waarderingen door gasten en onafhankelijk.
      vrijdag 7 juli 2006 @ 11:49:18 #196
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_39600552
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 11:33 schreef Liejannuh het volgende:
    http://www.bbh.co.nz/ is een goede voor hostels! Waarderingen door gasten en onafhankelijk.
    Bedankt! Die kende ik nog niet. Ga ik weer verder plannen.

Edit: Cool, er staan ook hostels in Fiordland bij... misschien maar een hotelletje annuleren!
    ***Levi was here***
      zaterdag 8 juli 2006 @ 05:34:57 #197
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39626487
    ik ben nu iets langer dan een week in Auckland en het is hier echt fantastisch
    alleen beetje koud... In de week loop ik stage maar in de weekenden hoop ik zoveel mogelijk van het noord-eiland te zien. Morgen (zondag) ga ik waarschijnlijk een dagje naar Waiheke-island.

Verder heb ik nog geen internet op mn kamer en zodra dit geregeld is komen er foto's en verslagen op te staan
      zaterdag 8 juli 2006 @ 05:36:24 #198
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39626490
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 11:25 schreef Levitation het volgende:

[..]

We gaan in hotels en hostels slapen, we hebben nu een paar overnachtingen geboekt: bij aankomst in Christchurch (via de reisorg.), bij Mount Cook (Hermitage) we hebben daar een chalet geboekt, in Te Anau (een Best Western) en in/bij Franz Josef. Dit zijn wel allemaal overnachtingen die duurder uitvallen dan we gehoopt hadden... er zijn daar weinig hotels en ik heb er geen hostels kunnen vinden (maar misschien heb ik er volledig overheen gekeken). De Best Western was iets van E65, Mnt Cook E120 en die andere iets van E80. We hopen verder aanzienlijk voordeliger te slapen, we willen dan ook zo veel mogelijk een privé kamer nemen in een hostel, dat is aanzienlijk goedkoper.

Ik heb de huurauto hier geregeld, we hebben een fly-drive geboekt via HAT. We maken op de heenweg nog een stopover in Hongkong. Geregeld via de reisorg was: vluchten, overnachtingen in Hongkong en de auto. Wat erg tegen viel bij het boeken waren de bijkomende kosten: bijna 700 euro aan luchthavenbelasting. Totaal voor 2 personen: iets van 3900 euro (wel inclusief de duurste auto, 4wd en de eerste overnachting in Christchurch)

Heb van horen zeggen dat benzine ongeveer NZD 1,50 per liter is, iets van E 0.75 dus.

Leuk hè, dat voorbereiden
    benzine is hier iets van 1.60, maar verschilt erg per benzine-station. Wel 'grappig' is dat je niet zelf mag tanken, dit doet een of andere gast voor jou. Als er niemand staat moet je dus eerst naar binnen om te betalen, en dan kan je pas tanken. Dit doen ze om wegrijden zonder te betalen tegen te gaan
      zaterdag 8 juli 2006 @ 07:08:41 #199
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_39626607
    quote:
    Op zaterdag 8 juli 2006 05:34 schreef kepler het volgende:
    ik ben nu iets langer dan een week in Auckland en het is hier echt fantastisch
    alleen beetje koud... In de week loop ik stage maar in de weekenden hoop ik zoveel mogelijk van het noord-eiland te zien. Morgen (zondag) ga ik waarschijnlijk een dagje naar Waiheke-island.
    Wacht maar tot je in Wellington zit, hier is het nog veel kouder

Waiheke Island is echt fantastisch Ik heb er mijn vriend ontmoet dus vandaar dat ik er zulke mooie herinneringen aan heb volgens mij heb ik dat al tienduizend keer verteld maar goed
      zaterdag 8 juli 2006 @ 07:22:21 #200
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_39626623
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 10:19 schreef Levitation het volgende:

[..]
    route
    Mooie route Levitation
    Ik wil je nog wel een tip geven, probeer niet teveel kilometers op een dag te rijden (en ook niet om elke dag in de auto te zitten). Want van Christchurch naar Mt. Cook, jee dat is me een stuk om in ene te rijden! Net als van Arthur's Pass naar Nelson. Op de kaart ziet het er allemaal simpel uit, maar het wegennet is hier totaal anders dan in Nederland. Alleen maar eenbaanswegen (soms een stukje tweebaans waardoor er formule-1 achtige praktijken onstaan) en weinig rechte stukken.

Je kan het natuurlijk in een dag rijden (duurt een uur of acht, negen) maar ja je bent er toch ook om vakantie te houden Als je elke dag in de auto zit dan word je er ook gauw ziek van hoor. Ik kan me voorstellen dat je zoveel mogelijk wilt zien, maar ja of je nou drie of zes weken gaat, alles zien lukt helaas niet.

Maar goed, dit was even mijn mening En je kan natuurlijk altijd ter plekke bekijken hoe het gaat. In ieder geval alvast heel veel plezier
      zondag 9 juli 2006 @ 06:49:55 #201
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39652582
    quote:
    Op zaterdag 8 juli 2006 07:08 schreef poohy het volgende:

[..]

Wacht maar tot je in Wellington zit, hier is het nog veel kouder

Waiheke Island is echt fantastisch Ik heb er mijn vriend ontmoet dus vandaar dat ik er zulke mooie herinneringen aan heb volgens mij heb ik dat al tienduizend keer verteld maar goed
    ik ben dus uiteindelijk niet naar Waiheke gegaan. Het plan was om naar Rangitoto te gaan, maar ik had me verslapen
    Uiteindelijk ben ik een whale/dolphin watching tour gedaan. Was erg leuk en mooie omgevingen gezien Ook veel dolfijnen, maar helaas geen whales...

volgende week staat Rangitoto op de planning (nu echt ) en het weekend daarna ws Waiheke
      maandag 10 juli 2006 @ 10:08:10 #202
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_39683209
    quote:
    Op zaterdag 8 juli 2006 07:22 schreef poohy het volgende:

[..]

Mooie route Levitation
    Ik wil je nog wel een tip geven, probeer niet teveel kilometers op een dag te rijden (en ook niet om elke dag in de auto te zitten). Want van Christchurch naar Mt. Cook, jee dat is me een stuk om in ene te rijden! Net als van Arthur's Pass naar Nelson. Op de kaart ziet het er allemaal simpel uit, maar het wegennet is hier totaal anders dan in Nederland. Alleen maar eenbaanswegen (soms een stukje tweebaans waardoor er formule-1 achtige praktijken onstaan) en weinig rechte stukken.

Je kan het natuurlijk in een dag rijden (duurt een uur of acht, negen) maar ja je bent er toch ook om vakantie te houden Als je elke dag in de auto zit dan word je er ook gauw ziek van hoor. Ik kan me voorstellen dat je zoveel mogelijk wilt zien, maar ja of je nou drie of zes weken gaat, alles zien lukt helaas niet.

Maar goed, dit was even mijn mening En je kan natuurlijk altijd ter plekke bekijken hoe het gaat. In ieder geval alvast heel veel plezier
    Sommige stukken zijn inderdaad wat lang, maar we zijn van plan vroeg op te staan iedere dag en we rijden afwisselend. Er zullen inderdaad dagen bij zijn dat we voornamelijk in de auto zitten, maar dat moet helaas maar gewoon zo zijn... anders weet ik niet hoe ik het in 3 weken moet proppen. We hebben al wat dingen geschrapt, zoals Napier, waar ik eigenlijk wel heen wilde, maar dat kost minstens een hele dag extra en die tijd hebben we nu eenmaal niet.

We hebben in 2001 een rondreis gemaakt door de VS (westkust) met een huurauto... daar zaten enkele dagen bij van meer dan 8/9 uur rijden, een keer hebben we zelfs 11 uur gereden. Dat was, achteraf, wel echt een beetje van de zotten... maar we hebben wel echt enorm veel gezien en echt genoten van die vakantie. We hebben toen in 20 dagen 7000km gereden (over voornamelijk 80km wegen), voor Nieuw Zeeland hebben we voor 22 dagen ongeveer 4000km gepland... hoewel de gemiddelde snelheid in NZ lager zal liggen dan in de VS, denk ik dat het wel zal lukken.

Ow, nog een vraagje: is er een evenement in Wellington op (woensdag) 25 oktober ofzo? De veerpont van 10.00 uur uit Picton was al vol. En dat meer dan 3 maanden tevoren... de andere dagen in die week kon de pont nog wel geboekt worden voor 10.00uur. We hebben 'm nu maar om 13:15 geboekt, maar ik baalde er wel van (kan er niet zo goed tegen als ik mijn zin niet krijg )
    ***Levi was here***
      maandag 10 juli 2006 @ 10:40:41 #203
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39683822
    quote:
    Op maandag 10 juli 2006 10:08 schreef Levitation het volgende:

[..]

Sommige stukken zijn inderdaad wat lang, maar we zijn van plan vroeg op te staan iedere dag en we rijden afwisselend. Er zullen inderdaad dagen bij zijn dat we voornamelijk in de auto zitten, maar dat moet helaas maar gewoon zo zijn... anders weet ik niet hoe ik het in 3 weken moet proppen. We hebben al wat dingen geschrapt, zoals Napier, waar ik eigenlijk wel heen wilde, maar dat kost minstens een hele dag extra en die tijd hebben we nu eenmaal niet.

We hebben in 2001 een rondreis gemaakt door de VS (westkust) met een huurauto... daar zaten enkele dagen bij van meer dan 8/9 uur rijden, een keer hebben we zelfs 11 uur gereden. Dat was, achteraf, wel echt een beetje van de zotten... maar we hebben wel echt enorm veel gezien en echt genoten van die vakantie. We hebben toen in 20 dagen 7000km gereden (over voornamelijk 80km wegen), voor Nieuw Zeeland hebben we voor 22 dagen ongeveer 4000km gepland... hoewel de gemiddelde snelheid in NZ lager zal liggen dan in de VS, denk ik dat het wel zal lukken.

Ow, nog een vraagje: is er een evenement in Wellington op (woensdag) 25 oktober ofzo? De veerpont van 10.00 uur uit Picton was al vol. En dat meer dan 3 maanden tevoren... de andere dagen in die week kon de pont nog wel geboekt worden voor 10.00uur. We hebben 'm nu maar om 13:15 geboekt, maar ik baalde er wel van (kan er niet zo goed tegen als ik mijn zin niet krijg )
    hou er wel rekening mee dat 4000 km in Nieuw Zeeland niet hetzelfde is als 4000 km in Amerika of Nederland. Hier zijn de wegen echt veel slechter/langzamer. In en rond Auckland valt het nog wel mee, maar zodra je meer naar de 'onbewoonde' omgeving gaat wordt het steeds minder weg. Althans dat is wat ik heb begrepen van mn collega's
      maandag 10 juli 2006 @ 11:29:37 #204
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_39684941
    quote:
    Op maandag 10 juli 2006 10:40 schreef kepler het volgende:

[..]

hou er wel rekening mee dat 4000 km in Nieuw Zeeland niet hetzelfde is als 4000 km in Amerika of Nederland. Hier zijn de wegen echt veel slechter/langzamer. In en rond Auckland valt het nog wel mee, maar zodra je meer naar de 'onbewoonde' omgeving gaat wordt het steeds minder weg. Althans dat is wat ik heb begrepen van mn collega's
    Ik weet het In Amerika ging het ook al niet echt hard, je mag daar bijna nergens harder dan ongeveer 80km/u. Voor NZ heb ik er rekening mee gehouden dat het nog minder snel gaat, de afstand die we willen rijden is ook maar de helft van in de VS. We zien wel... we hebben een paar dingen nu vastliggen, maar de rest is nog behoorlijk flexibel. Afgelopen jaar hebben we (georganiseerd) ook zo'n 5.000km in 3 weken door Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zimbabwe gereden met een truck... daar waren de wegen ook niet echt fantastisch. Ik denk dus dat ik het redelijk weet in te schatten... denk ik...

En we vinden het ook niet erg om zo nu en dan een lange dag te maken. We hebben allebei een rijbewijs en kunnen elkaar dus afwisselen, en we zijn van plan voor 8 uur 's morgens in de auto te zitten... hard werken hoort nu eenmaal bij onze vakanties.
    ***Levi was here***
      dinsdag 11 juli 2006 @ 09:31:26 #205
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39714562
    quote:
    Op zaterdag 8 juli 2006 05:36 schreef kepler het volgende:

[..]

benzine is hier iets van 1.60, maar verschilt erg per benzine-station. Wel 'grappig' is dat je niet zelf mag tanken, dit doet een of andere gast voor jou. Als er niemand staat moet je dus eerst naar binnen om te betalen, en dan kan je pas tanken. Dit doen ze om wegrijden zonder te betalen tegen te gaan
    Dat is eerder een unicum dan vaak voorkomend. Waar is dat? De Caltex bij Fanshaw?

Haere mai i Aotearoa e Akarana.

Groetjes uit Christchurch.
      dinsdag 11 juli 2006 @ 09:46:55 #206
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39714838
    quote:
    Op dinsdag 11 juli 2006 09:31 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat is eerder een unicum dan vaak voorkomend. Waar is dat? De Caltex bij Fanshaw?

Haere mai i Aotearoa e Akarana.

Groetjes uit Christchurch.
    zo goed als elk tankstation in de buurt van Auckland heeft dat, althans de twee waar ik nu ben geweest Maar wat ik begreep van mn collega is dat redelijk normaal
      woensdag 12 juli 2006 @ 00:27:45 #207
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39740081
    Ik zie het vrijwel nooit. Alleen bij de Hermitage maar daar kost het 5 dollar extra en moet je eerst iemand bellen als je assistentie wil.

Maar sowieso: assistentie bij het tanken.
      woensdag 12 juli 2006 @ 06:52:51 #208
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_39743590
    ik heb nog nooit zelf mogen tanken
      woensdag 12 juli 2006 @ 09:08:41 #209
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39744562
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 00:27 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik zie het vrijwel nooit. Alleen bij de Hermitage maar daar kost het 5 dollar extra en moet je eerst iemand bellen als je assistentie wil.

Maar sowieso: assistentie bij het tanken.
    het is geen assistentie Het is om te zorgen dat jij alvast gaat betalen voordat je benzine in je auto gaat gooien
      woensdag 12 juli 2006 @ 10:26:21 #210
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_39746090
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 06:52 schreef poohy het volgende:
    ik heb nog nooit zelf mogen tanken
    Nog eventjes wachten terug in NL wordt je echt niet "geholpen" bij het tanken, al had je het graag.
    ***Levi was here***
      woensdag 12 juli 2006 @ 11:00:09 #211
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39746953
    foto's en verhalen staan nu op mijn weblog: http://werkenbijdetegenvoeters.blogspot.com/
      donderdag 13 juli 2006 @ 17:28:45 #212
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39794209
    quote:
    Op zaterdag 1 juli 2006 05:36 schreef poohy het volgende:
    Misschien is hij te druk met de vrouwtjes
    Ik heb even de tijd om te reageren aangezien ik hier nu gratis en onbeperkt interenet heb.

Vrouwtjes vooral.
      donderdag 13 juli 2006 @ 17:29:25 #213
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39794229
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 13:58 schreef lotje11 het volgende:
    De eerder gegeven tips. Napier vond ik erg leuk om te zien, weet zo niet of die ook genoemt is in bv Lev's rijtje.
      donderdag 13 juli 2006 @ 17:30:20 #214
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39794258
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 15:38 schreef Levitation het volgende:
    Glacier cruise bij Mt Cook is zeer aan te raden als ik de verhalen in het gastenboek zo lees van de YHA. Er is overigens een YHA in Mt Cook, 22 of 25 dollar ofzo, een stuk goedkoper dan 200 dollar bij de Heritage.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaguarized op 13-07-2006 17:46:44 ]
      donderdag 13 juli 2006 @ 17:43:05 #215
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39794589
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 10:41 schreef lotje11 het volgende:

Overnachtingen boek je op basis van budget en "locatie-wens". Sommige locaties moet je wel van tevoren boeken omdat ze anders gewoon vol zitten. En bij bv Mt Cook heb je niet veel keus. Benzine zit rond de 1.60 per liter maar in de Coromandel was het bv maar 1.40 terwijl Mt Cook iets onder de 2 dollar per liter rekende.
      donderdag 13 juli 2006 @ 17:46:19 #216
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39794676
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 10:19 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ok, ik heb gisteren een beetje over 't internet gestruind en we hebben een halve dag tour op/bij Franz Josef geboekt. Ben benieuwd! Hopelijk de juiste keuze gemaakt.

Nog maar 3 maanden en dan vertrekken we! Gisteren hebben we een heleboel geregeld aan tripjes en hotels op de lastigere plaatsen (Mount Cook, Te Anau en Franz Josef). We gaan in Fiordland een dagtocht Doubtful Sound doen en een korte tocht bij Milford Sound.

We hebben deze route in gedachten: (we hebben 3 weken in NZ)
    Dag 1 Aankomst 's avonds in Christchurch
    Dag 2 Auto ophalen, Christchurch bekijken (Tram, YHA Central, ook weer een goede locatie.)
    Dag 3 Naar Mount Cook (YHA is sfeervol en naast Alpine Lodge het enige hostel. Breng eten btw want er is geen supermarkt en in het restaurant bij de Heritage / Old Mountaneers eten tikt ook aan, zelf wel 2 keer gedaan overigens.)
    Dag 4 Naar Dunedin (Veel backpackers die ik sprak vonden dit wel tegenvallen...)
    Dag 5 Naar Fiordland NP
    Dag 6 Dagtocht Doubtful Sound
    Dag 7 Milford Sound (Reken op een lange dag als je hem vanuit Queenstown doet)
    Dag 8 Naar Queenstown (YHA Central (McFees) superlocatie. Kawarau Jet is goedkoper dan Shotover Jet en duurt langer)
    Dag 9 Naar Franz Josef (YHA Franz Josef was erg goed en "centraal".)
    Dag 10 Tocht Frans Josef (Helihike, kost 320 dollar maar wel vet, bij mij was ie gecancelled wegens teveel wind.)
    Dag 11 Naar Arthur's Pass (Vrij weinig te doen...behalve uitzicht)
    Dag 12 Naar Nelson
    Dag 13 Abel Tasman NP
    Dag 14 Oversteek naar Wellington (Boek je Interislander van te voren, goedkoopste ticket is 39 dollar, ik had een studententarief en ze vroegen niet eens naar bewijs)
    Dag 15 Wellington/LOTR-tocht (Rover Ring Tour, 150 dollar maar absoluut het geld waard. Ik vertrok 08.40 en kwam 16.55 bij Te Papa terug, gratis entree voor LOTR tentoonstelling maar die is nu niet meer)
    Dag 16 Naar Tongariro
    Dag 17 Tongariro (Crossing is leuk om te doen, je kan beter in Turangi zitten dan in National Park Village)
    Dag 18 Taupo (Goedkoopste plek in NZ om te skydiven, 149 dollar)
    Dag 19 Rotorua (De grote geisers en Champagne pool liggen buiten Rotorua, geisers 3km en Champagne Pool bijna 30)
    Dag 20 Coromandel (Tatahi Lodge in Hahei, vlakbij het strand en Cathedral Cove, supergezellige plek)
    Dag 21 Wellford (Waaro?)
    Dag 22 Auckland
    Dag 23 Vliegen

Grootste deel van de tijd dus op het zuidereiland, noordereiland raffelen we een beetje af. Maar aangezien we vooral voor 't natuurschoon komen, leek dit ons wel een aardige indeling. Heb er zo'n zin in
    Ik heb een aantal goede hostels + dingen in je rijtje gezet. Ik weet niet of je uberhaupt zoekt naar hostels of hotels? Ik heb net mijn drieweekse rondreis er op zitten. Veel te kort uiteraard maar heb wel gezien wat ik wilde zien.
    pi_39799618
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 17:46 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik heb een aantal goede hostels + dingen in je rijtje gezet. Ik weet niet of je uberhaupt zoekt naar hostels of hotels? Ik heb net mijn drieweekse rondreis er op zitten. Veel te kort uiteraard maar heb wel gezien wat ik wilde zien.
    Dank je wel voor de info! We zijn inderdaad (ook) naar hostels aan het kijken... maar dan wel met 2 persoonskamers. Heb nooit zo van slaapzalen gehouden en nu ik "groot" ben en voldoende verdien, slaap ik liever in een prive kamer. Douche en toilet delen vind ik eventueel nog wel te doen.
    We hebben een huurauto, dus de Interislander is "iets" duurder dan 39 NZD, 290 om precies te zijn... voor 2 personen en een auto. We hebben 't ticket al geboekt, is eventueel nog om te boeken naar een andere datum/tijd. Baalde alleen wel dat we nu al niet meer de boot konden nemen die ik eigenlijk wilde. Om een of andere -mij onbekende- reden is alleen de boot vanuit Picton naar Wellington van 25 october om 10.00 uur al vol. Alle andere dagen en tijden kun je nog boeken wat je wilt. Ik ben zo goed in plannen.
    ***Levi was here***
      vrijdag 14 juli 2006 @ 00:57:08 #218
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39807988
    Alle YHA's hebben doubles. Als je met een auto gaat is het idd wat duurder maar bij sommige verhuurbedrijven is het mogelijk om de auto in Picton achter te laten en in Wellington een nieuwe te krijgen.
      vrijdag 14 juli 2006 @ 06:47:54 #219
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_39811534
    quote:
    Op maandag 10 juli 2006 10:08 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dan neem ik mijn verhaal terug Als je dit al eerder gedaan hebt dan weet je waar je over praat.
    Ik heb eigenlijk geen idee of er eind oktober iets te doen is in Wellington? Raar dat de ferry al vol zit. Maar er is er nog eentje, veel minder bekend dan de Interislander maar ik heb er elke keer gebruik van gemaakt: http://www.bluebridge.co.nz

Of had je daar ook al op gekeken?
      vrijdag 14 juli 2006 @ 08:03:48 #220
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39811863
    quote:
    Op zaterdag 8 juli 2006 07:22 schreef poohy het volgende:

[..]

Mooie route Levitation

Elke dag in de auto zitten gaat ook vervelen idd. CHC - Mt Cook valt nog wel mee, voor mijn gevoel wat Picton - CHC verder maar dat komt ook omdat ik 's ochtends al de ferry had genomen. Volgens mij was mijn langste rit van Franz naar Wanaka, 6,5 uur.
      vrijdag 14 juli 2006 @ 08:04:50 #221
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39811868
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 06:47 schreef poohy het volgende:

[..]

Dan neem ik mijn verhaal terug Als je dit al eerder gedaan hebt dan weet je waar je over praat.
    Ik heb eigenlijk geen idee of er eind oktober iets te doen is in Wellington? Raar dat de ferry al vol zit. Maar er is er nog eentje, veel minder bekend dan de Interislander maar ik heb er elke keer gebruik van gemaakt: http://www.bluebridge.co.nz

Of had je daar ook al op gekeken?
    De 27e is het wel Labour day.
    pi_39811939
    quote:
    Dag 4 Naar Dunedin (Veel backpackers die ik sprak vonden dit wel tegenvallen...)
    Als je van mooie stadsarchitectuur houdt valt het zeker niet tegen. Het is een studentenstad voor de rest, tenminste, die indruk kreeg ik bij Dunedin.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 14 juli 2006 @ 08:36:22 #223
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39812148
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 08:15 schreef Pheno het volgende:

[..]

Als je van mooie stadsarchitectuur houdt valt het zeker niet tegen. Het is een studentenstad voor de rest, tenminste, die indruk kreeg ik bij Dunedin.
    Klopt, de eerste universiteit zat daar. Volgens de boeken zag het er wel leuk uit.
      vrijdag 14 juli 2006 @ 08:46:52 #224
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_39812288
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 08:04 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

De 27e is het wel Labour day.
    De tweede keer dat ik vandaag deze fout maak Op mijn werk had ik een training georganiseerd voor het personeel op 27 oktober. Kreeg ik een mailtje van de trainer dat er waarschijnlijk weinig mensen zullen zijn
      vrijdag 14 juli 2006 @ 08:54:39 #225
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39812378
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 08:46 schreef poohy het volgende:

[..]

De tweede keer dat ik vandaag deze fout maak Op mijn werk had ik een training georganiseerd voor het personeel op 27 oktober. Kreeg ik een mailtje van de trainer dat er waarschijnlijk weinig mensen zullen zijn
    Training voor het personeel, trainer... Je werkt bij de Hurricanes?
    pi_39812457
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 08:36 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Klopt, de eerste universiteit zat daar. Volgens de boeken zag het er wel leuk uit.
    ik ben er denk ik 2 of 3 dagen geweest, ik kon me er wel vermaken. Maar daar heb ik sowieso geen problemen mee
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:04:54 #227
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_39812524
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 08:54 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Training voor het personeel, trainer... Je werkt bij de Hurricanes?
    Over deze zin heb ik wel vijf minuten nagedacht ja
    Ben niet meer gewend om in het Nederlands te denken
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:07:42 #228
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39812571
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:04 schreef poohy het volgende:

[..]

Ah.

Hurricanes.
    Crusaders, Blues.

Ik kwam een gozer tegen in Wellington, een Nederlander. Potdomme dat was wel ontzettend kansloos wat ie "vertelde". Om de paar minuten gooide hij er een paar woorden Engels doorheen. Kan gebeuren natuurlijk. Maar om er dan nog achteraan te schreeuwen: "Oh shit ja vette moeite met Nederlands joh als je hier al "zoooo" lang zit. Jeej wat stom van me. *zichzelf op het hoofd slaat*...."

vrijdag 14 juli 2006 @ 09:09:18 #229
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_39812589
    Heeft iemand hier enig idee hoe de wegen in oktober er bijliggen op het zuidereiland? We hebben een 4WD, maar ik vraag me af of we iets van sneeuwkettingen oid nodig hebben, vooral in de bergen. Of ligt er misschien helemaal geen sneeuw (meer)? Of houden ze de wegen goed schoon ? Of ....
    Iemand die er ervaring mee heeft?

Ik heb even met de gedachte gespeeld Dunedin over te slaan, omdat het niet zo leuk zou zijn. Maar we hebben het toch maar weer in de route opgenomen, ook omdat ik dat deel van het zuidereiland wil zien. Heb 't dus vooral opgenomen als overnachtingsplaats, maar we gaan de stad zelf natuurlijk ook bekijken.

Nog maar 12 weken! Heb er zo'n zin in!
    ***Levi was here***
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:12:54 #230
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_39812650
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:04 schreef poohy het volgende:

[..]

Ik heb er ook een tijdje over gepiekerd en zag écht niet wat er mis was met die zin, keurig Nederlands.
    ***Levi was here***
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:18:51 #231
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39812763
    hmm, denken jullie dat 19 dagen genoeg is voor het Zuider-eiland?

3 oktober ben ik klaar met mn stage en ik ben van plan om de volgende dag de ferry te pakken.
    Op 23 oktober gaat mijn vlucht naar Japan, en ik wil de 22e ergens vroeg de ferry weer terug pakken (dan in 1 keer door rijden naar Auckland).

Dit betekent dus dat ik iets van 18 volle dagen heb op het zuider-eiland. Is dat genoeg om het eiland een beetje op mn gemak te verkennen, of zal ik proberen mij vlucht(en) een weekje te verplaatsen?
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:23:14 #232
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39812826
    19 dagen is voor de highlights wel te doen. Het is ongeveer 9 uur met de auto van Wellington naar Auckland als je flink doorrijdt. Ik zou overwegen om de auto op het zuidereiland in te leveren en te vliegen, scheelt je vele uren in de auto. Weet niet waar vandaan je vertrekt/overnacht op het zuidereiland?
    pi_39812860
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:09 schreef Levitation het volgende:
    Heeft iemand hier enig idee hoe de wegen in oktober er bijliggen op het zuidereiland? We hebben een 4WD, maar ik vraag me af of we iets van sneeuwkettingen oid nodig hebben, vooral in de bergen. Of ligt er misschien helemaal geen sneeuw (meer)? Of houden ze de wegen goed schoon ? Of ....
    Iemand die er ervaring mee heeft?

Ik heb even met de gedachte gespeeld Dunedin over te slaan, omdat het niet zo leuk zou zijn. Maar we hebben het toch maar weer in de route opgenomen, ook omdat ik dat deel van het zuidereiland wil zien. Heb 't dus vooral opgenomen als overnachtingsplaats, maar we gaan de stad zelf natuurlijk ook bekijken.

Nog maar 12 weken! Heb er zo'n zin in!
    in oktober is het daar einde winter volgens mij Te vergelijken met "onze" april
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:38:12 #234
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39813070
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:23 schreef Jaguarized het volgende:
    19 dagen is voor de highlights wel te doen. Het is ongeveer 9 uur met de auto van Wellington naar Auckland als je flink doorrijdt. Ik zou overwegen om de auto op het zuidereiland in te leveren en te vliegen, scheelt je vele uren in de auto. Weet niet waar vandaan je vertrekt/overnacht op het zuidereiland?
    geen idee van waar ik vandaan vlieg, maar ik ben van plan om gewoon een rondje te maken op het eiland. Ik kan hem ook niet inleveren omdat ik een auto ga kopen (ik gebruik hem om naar mn werk te rijden)
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:39:42 #235
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_39813096
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:25 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ja, maar... de Nieuw Zeelandse Alpen zijn best hoog... in april kun je in Frankrijk/Oostenrijk/Zwitserland ook nog gewoon skieën. Vandaar mijn vraag... April is in europa precies nog zo'n randgeval, in hoger gelegen gebieden kan 't best nog sneeuwen als je pech hebt. Vroeg me dus af of dat ook voor oktober in NZ geldt.

Waarschijnlijk niet, maar ik kan beter hier een (stomme) vraag stellen dan straks in NZ een berg af glibberen.
    ***Levi was here***
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:42:30 #236
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_39813154
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:18 schreef kepler het volgende:
    hmm, denken jullie dat 19 dagen genoeg is voor het Zuider-eiland?

3 oktober ben ik klaar met mn stage en ik ben van plan om de volgende dag de ferry te pakken.
    Op 23 oktober gaat mijn vlucht naar Japan, en ik wil de 22e ergens vroeg de ferry weer terug pakken (dan in 1 keer door rijden naar Auckland).

Dit betekent dus dat ik iets van 18 volle dagen heb op het zuider-eiland. Is dat genoeg om het eiland een beetje op mn gemak te verkennen, of zal ik proberen mij vlucht(en) een weekje te verplaatsen?
    Zucht, ik mocht willen dat ik 19 dagen op het zuider-eiland had.
    Wij doen het in een dag of 14... beetje haasten, maar 't is niet anders. Heb gewoon niet meer vakantiedagen.
    Wij komen 11 oktober in CHC aan, we reizen dus ongeveer de zelfde periode rond. Wie weet komen we elkaar nog ergens tegen.
    ***Levi was here***
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:43:11 #237
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39813165
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:25 schreef Pheno het volgende:

[..]

in Auckland is het qua weer al April hoor

graadje of 15-16 met een zonnetje, heerlijk terrasjes weer
    pi_39813181
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:43 schreef kepler het volgende:

[..]

in Auckland is het qua weer al April hoor

graadje of 15-16 met een zonnetje, heerlijk terrasjes weer
    ik dacht dat de seizoenen omgedraaid waren Maar goed, het weer kan nu meevallen
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:44:29 #239
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39813183
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:42 schreef Levitation het volgende:

[..]

Wij doen het in een dag of 14... beetje haasten, maar 't is niet anders. Heb gewoon niet meer vakantiedagen.
    Wij komen 11 oktober in CHC aan, we reizen dus ongeveer de zelfde periode rond. Wie weet komen we elkaar nog ergens tegen.
    hey cool

zodra ik een beetje een schema heb, zal ik het wel posten hier. Misschien dat we ff kunnen meeten en verhalen/tips uitwisselen
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:45:51 #240
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39813208
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:38 schreef kepler het volgende:

[..]

geen idee van waar ik vandaan vlieg, maar ik ben van plan om gewoon een rondje te maken op het eiland. Ik kan hem ook niet inleveren omdat ik een auto ga kopen (ik gebruik hem om naar mn werk te rijden)
    Op die manier. Je zou hem kunnen verkopen op de Backpackers Market in Christchurch en dan terug vliegen. Als je ongeveer dezelfde route gaat rijden als op de heenweg dan zou ik vliegen overwegen.
    pi_39813215
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:39 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ja, maar... de Nieuw Zeelandse Alpen zijn best hoog... in april kun je in Frankrijk/Oostenrijk/Zwitserland ook nog gewoon skieën. Vandaar mijn vraag... April is in europa precies nog zo'n randgeval, in hoger gelegen gebieden kan 't best nog sneeuwen als je pech hebt. Vroeg me dus af of dat ook voor oktober in NZ geldt.

Waarschijnlijk niet, maar ik kan beter hier een (stomme) vraag stellen dan straks in NZ een berg af glibberen.
    Kijk op www.weatherunderground.com

Ik heb het linkje alvast gezocht: http://www.weatherunderground.com/global/NZ.html
    Er is een hele geschiedenis van het weer te zien door de jaren heen.
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:46:33 #242
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39813216
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:42 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik kwam ook steeds dezelfde mensen tegen, erg grappig.
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:46:59 #243
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39813222
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:44 schreef Pheno het volgende:

[..]

ik dacht dat de seizoenen omgedraaid waren Maar goed, het weer kan nu meevallen
    klopt, het is nu ook 'winter' hier. Maar de temperaturen zijn gewoon veel hoger. Ook ligt Auckland ongeveer op de hoogte van Barcelone geloof ik (maar dan aan de andere kant )

het regent alleen wel heel veel hier... en vorige week is het 's nachts wel onder nul geweest. Vorige week is het ook echt noodweer geweest op het Zuider-eiland, met gigantische overstromingen. www.metservice.co.nz voor het weer in NZ op dit moment
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:48:42 #244
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39813253
    Winter op het Noordereiland is ook maar een begrip.
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:49:14 #245
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39813258
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:45 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Op die manier. Je zou hem kunnen verkopen op de Backpackers Market in Christchurch en dan terug vliegen. Als je ongeveer dezelfde route gaat rijden als op de heenweg dan zou ik vliegen overwegen.
    ah, ze hebben een Backpackers Market in Christchurch Ik vraag me alleen af of ik dan een goede prijs kan krijgen voor mn auto.

ach ik heb nog 2.5 maanden om het uit te zoeken
    pi_39813266
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:48 schreef Jaguarized het volgende:
    Winter op het Noordereiland is ook maar een begrip.
    in nederland normaal gesproken ook.
    Ik ben in feb/mrt geweest, prachtig weer em de herfst begon wat aan de bomen te doen
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:51:06 #247
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39813283
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:49 schreef kepler het volgende:

[..]

ah, ze hebben een Backpackers Market in Christchurch Ik vraag me alleen af of ik dan een goede prijs kan krijgen voor mn auto.

ach ik heb nog 2.5 maanden om het uit te zoeken
    Ik denk dat er niet veel verschil zit als in Cairns, Melbourne of Sydney qua koopprijs/verkoopprijs.
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:53:02 #248
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39813320
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:51 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik denk dat er niet veel verschil zit als in Cairns, Melbourne of Sydney qua koopprijs/verkoopprijs.
    maar wel als hem kan afgeven in Auckland waar iemand hem op zijn gemak kan verkopen. Dan kan ik de kosten eruit halen en misschien zelfs nog winst maken
      vrijdag 14 juli 2006 @ 09:54:16 #249
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39813342
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:53 schreef kepler het volgende:

[..]

maar wel als hem kan afgeven in Auckland waar iemand hem op zijn gemak kan verkopen. Dan kan ik de kosten eruit halen en misschien zelfs nog winst maken
    Winst maken op een BPB (BackPackersBak) zou ik knap vinden.
      vrijdag 14 juli 2006 @ 10:06:24 #250
    22578 lotje11
    pi_39813565
    We hebben geboekt!!! Een vlucht dan toch! Eind januari tot halverwege feb!!
      vrijdag 14 juli 2006 @ 10:21:32 #251
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39813892
    Vertel.
      vrijdag 14 juli 2006 @ 10:27:26 #252
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39814058
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:54 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Winst maken op een BPB (BackPackersBak) zou ik knap vinden.
    veel van die auto's worden met haast verkocht. Ik kan er nu misschien eentje overnemen van een collega, die hem heeft gekocht van een backpacker die ook haast had. Als ik iemand kan vinden die hem op zijn gemak kan verkopen in Auckland dan is het zeker mogelijk om er winst op te maken, de auto is namelijk nog prima Dan geef ik de verkoper gewoon 10% ofzo. En al maak ik geen winst, dan heb nog steeds heel goedkoop een auto gehad voor 3 maanden
      vrijdag 14 juli 2006 @ 10:29:57 #253
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_39814126
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:07 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ah.

Hurricanes.
    Crusaders, Blues.

Ik kwam een gozer tegen in Wellington, een Nederlander. Potdomme dat was wel ontzettend kansloos wat ie "vertelde". Om de paar minuten gooide hij er een paar woorden Engels doorheen. Kan gebeuren natuurlijk. Maar om er dan nog achteraan te schreeuwen: "Oh shit ja vette moeite met Nederlands joh als je hier al "zoooo" lang zit. Jeej wat stom van me. *zichzelf op het hoofd slaat*...."

Met praten heb ik geen probleem, wel met schrijven
    Maar goed, ik was een tijdje geleden iemand die zich niet kon voorstellen dat je je eigen taal kon 'verliezen' en nee dat is bij mij ook niet gebeurd. Maar nu ik weer sollicitatiebrieven in het Nederlands aan het schrijven ben, valt het mij op dat ik er langer over na moet denken.
      vrijdag 14 juli 2006 @ 10:30:50 #254
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_39814150
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:12 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik heb er ook een tijdje over gepiekerd en zag écht niet wat er mis was met die zin, keurig Nederlands.
    Bedankt, dus het ligt dus niet aan mij
    pi_39814359
    wat een geweldig land lijkt me dit om eens heen te gaan
    (stiekeme tvp)
    Zo niet.. dan toch!
      vrijdag 14 juli 2006 @ 10:55:42 #256
    22578 lotje11
    pi_39814888
    Ja mij dus ook!!! We hebben dan 4 weken, nou ja 3,5 zonder de te reizen dagen, hebben een stop in tokyo van 11 uur!! en terug bijna direct , met stopje in hongkong.
    Gaan met 4 man, willen i.p kamperen waar het kan en in steden etc een hostel achtig iets. Begin in Auckland, eindigen in CHC!
      vrijdag 14 juli 2006 @ 10:59:26 #257
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_39814988
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 10:55 schreef lotje11 het volgende:
    Ja mij dus ook!!! We hebben dan 4 weken, nou ja 3,5 zonder de te reizen dagen, hebben een stop in tokyo van 11 uur!! en terug bijna direct , met stopje in hongkong.
    Gaan met 4 man, willen i.p kamperen waar het kan en in steden etc een hostel achtig iets. Begin in Auckland, eindigen in CHC!
    je moet zeker weten langer blijven in of Hong Kong of in Tokyo. Het liefste beiden, al is het maar 2 dagen per stad ofzo. Ik ben een halve dag in HK geweest (ook 11 uur overstap tijd), en dat was echt veels te kort. Eind oktober blijf ik ook nog een weekje in Japan
      vrijdag 14 juli 2006 @ 11:37:47 #258
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_39816029
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 10:55 schreef lotje11 het volgende:
    Gaaf! Veel plezier!
    Volgens mij ben ik wel de enige halve gare die persé de route andersom wilde doen, maar wij gaan dan ook vroeg in 't voorjaar en dan is 't wel lekker om in een wat warmere omgeving te eindigen.
    ***Levi was here***
      vrijdag 14 juli 2006 @ 11:42:22 #259
    22578 lotje11
    pi_39816173
    Hmm, wij eindigen zo ook koud(er) hoor, maar zuider schijnt zoveel mooier te zijn dat de rest toch liever noord naar zuid wilde i.p.v. andersom....
      vrijdag 14 juli 2006 @ 11:44:38 #260
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39816238
    Koud?
    pi_39816455
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 11:42 schreef lotje11 het volgende:
    Hmm, wij eindigen zo ook koud(er) hoor, maar zuider schijnt zoveel mooier te zijn dat de rest toch liever noord naar zuid wilde i.p.v. andersom....
    het is er in februari zomer, ik ben er rond die tijd geweest en ik had het verre van koud. Langs de Avalon nog rustig een boek in de zon gelezen

Ik wil weer terug!
      vrijdag 14 juli 2006 @ 11:58:15 #262
    22578 lotje11
    pi_39816648
    Ja, daarom zei ik al koud (er) En ik bedenk me nu dat dat in het scenario we gaan in feb en komen begin maart terug was.
    pi_39816696
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 11:58 schreef lotje11 het volgende:
    Ja, daarom zei ik al koud (er) En ik bedenk me nu dat dat in het scenario we gaan in feb en komen begin maart terug was.
    mooie tijd
      vrijdag 14 juli 2006 @ 20:40:22 #264
    22578 lotje11
    pi_39831757
    Oke, we gaan met z'n zessen!!
    Nu kunnen we gaan plannen!!!
    pi_39831887
    Hier kun je al tips zat vinden iig
      zaterdag 15 juli 2006 @ 02:22:16 #266
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39841344
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 11:59 schreef Pheno het volgende:

[..]

mooie tijd
    Warm ook.
    pi_39843205
    quote:
    Op zaterdag 15 juli 2006 02:22 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Warm ook.
    Hee! Je bent er weer, hoe was je reisje??? Goed thuisgekomen?
      zaterdag 15 juli 2006 @ 07:45:08 #268
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39843220
    quote:
    Op zaterdag 15 juli 2006 07:38 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Hee! Je bent er weer, hoe was je reisje??? Goed thuisgekomen?
    Ik ben nog niet thuis, ben in Seoul nu.
    pi_39843224
    quote:
    Op zaterdag 15 juli 2006 07:45 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik ben nog niet thuis, ben in Seoul nu.
    Oh vandaar! Hoe is het dan!
      zaterdag 15 juli 2006 @ 07:49:52 #270
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39843232
    quote:
    Op zaterdag 15 juli 2006 07:47 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Oh vandaar! Hoe is het dan!
    Zie weblog in sig of ZK topic anders wordt het te offtopic.
      donderdag 20 juli 2006 @ 12:45:19 #271
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_40007792
    @kepler: Als je gaat snowboarden, de mooiste plekken op het zuidereiland zijn Coronet Peak, The Remarkables, Treble Cone en Cardona.
      donderdag 20 juli 2006 @ 12:49:01 #272
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40007922
    quote:
    Op donderdag 20 juli 2006 12:45 schreef Jaguarized het volgende:
    @kepler: Als je gaat snowboarden, de mooiste plekken op het zuidereiland zijn Coronet Peak, The Remarkables, Treble Cone en Cardona.
    ik ga naar 'de berg' op het noorder-eiland, het schijnt daar het goedkoopste te zijn. En op het zuider-eiland heb ik niet echt heel veel tijd om te snowboarden

op het noorder-eiland kan je voor 80 dollar 2 uur les krijgen, incl huur en dagpas
      donderdag 20 juli 2006 @ 12:50:43 #273
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_40007970
    Ah in Whakapapa op Mt Ruapehu?
    pi_40072516
    quote:
    Op donderdag 20 juli 2006 12:49 schreef kepler het volgende:

[..]

ik ga naar 'de berg' op het noorder-eiland, het schijnt daar het goedkoopste te zijn. En op het zuider-eiland heb ik niet echt heel veel tijd om te snowboarden

op het noorder-eiland kan je voor 80 dollar 2 uur les krijgen, incl huur en dagpas
    Ja, is inderdaad lekker goedkoop. Heb het een aantal weken geleden gedaan op Mt Ruapehu. Ik heb op de pistes van Turoa gesnowboard. Ik had mijn snowboard, handschoenen en mijn snowboardschoenen gehuurt voor een dag voor maar 35 dollar. Een koopje lijkt me. Ik had alleen de lower Mtn pas omdat de rest niet open was. Er hing dikke mist.Dat koste me 54 dollar. Ook had ik een les van 2 uur voor 82 dollar. Lijkt me niet erg duur. Het was geweldig maar pijnlijk (ben niet zo goed namelijk). Jammer dat het weer niet geweldig was maar ik ga zeker nog een keer terug.
      zaterdag 22 juli 2006 @ 14:01:09 #275
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40073876
    quote:
    Op zaterdag 22 juli 2006 13:14 schreef Herr_Gyzel het volgende:

[..]

Ja, is inderdaad lekker goedkoop. Heb het een aantal weken geleden gedaan op Mt Ruapehu. Ik heb op de pistes van Turoa gesnowboard. Ik had mijn snowboard, handschoenen en mijn snowboardschoenen gehuurt voor een dag voor maar 35 dollar. Een koopje lijkt me. Ik had alleen de lower Mtn pas omdat de rest niet open was. Er hing dikke mist.Dat koste me 54 dollar. Ook had ik een les van 2 uur voor 82 dollar. Lijkt me niet erg duur. Het was geweldig maar pijnlijk (ben niet zo goed namelijk). Jammer dat het weer niet geweldig was maar ik ga zeker nog een keer terug.
    klinkt goed, dat ga ik maar ff inplannen dan
    pi_40123958
    Hey nog een vraagje!!!

Heeft hier iemand al de kiwi experience gedaan??? Ik ga die waarschijnlijk in een paar weken met mijn broer doen en ik wou weten of iemand er al ervaring mee heeft en wat degene er van vond!!!
      maandag 24 juli 2006 @ 09:28:33 #277
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_40124990
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 07:24 schreef Herr_Gyzel het volgende:
    Hey nog een vraagje!!!

Heeft hier iemand al de kiwi experience gedaan??? Ik ga die waarschijnlijk in een paar weken met mijn broer doen en ik wou weten of iemand er al ervaring mee heeft en wat degene er van vond!!!
    Ik heb zelf Magic Tours gedaan ( dat is ongeveer hetzelfde)
    Alleen de kiwi experience is meer een party bus, met vooral jonge mensen. Magic is iets rustiger, maar voor de rest vond ik het goed te doen, ze dropen je af bij de hostel, halen je op. Leuke dingen doen met korting. Kijk ik deed het alleen dan is het helemaal aan te raden
      maandag 24 juli 2006 @ 12:33:07 #278
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_40129562
    Ik heb Intercity gedaan, lekker goedkoop en snel.
      maandag 24 juli 2006 @ 12:47:52 #279
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40130060
    ik ga met mn eigen auto Lekker goedkoop (benzine is erg goedkoop), snel en je kan je eigen ritme bepalen

maar ik moet wel zeggen dat ik voor een paar maanden in NZ zit en de auto weer kan verkopen aan het einde. Dus de auto zelf kost me als het goed is niks
    pi_40160277
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 12:47 schreef kepler het volgende:
    ik ga met mn eigen auto Lekker goedkoop (benzine is erg goedkoop), snel en je kan je eigen ritme bepalen

maar ik moet wel zeggen dat ik voor een paar maanden in NZ zit en de auto weer kan verkopen aan het einde. Dus de auto zelf kost me als het goed is niks
    Ik zit nog voor een ong. 8 maanden hier maar wil een fatsoenlijke auto kopen voor een lage prijs. En moet de auto in ong. 2 weken hebben omdat mijn broer hier heen komt. Daarom dacht ik dat een tour een goed idee is.

Ik heb al een kleine toyota starlett tot mijn beschikking maar die is denk ik niet geschikt voor de wegen buiten de grote steden. Ik vindt die niet echt geweldig namelijk.
      dinsdag 25 juli 2006 @ 11:13:12 #281
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_40160485
    Zolang je op de openbare weg blijft is het wel te doen. Wij hebben met een Starlet de Coromandel verkend.
      dinsdag 25 juli 2006 @ 11:38:43 #282
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40161302
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 11:05 schreef Herr_Gyzel het volgende:

[..]

Ik zit nog voor een ong. 8 maanden hier maar wil een fatsoenlijke auto kopen voor een lage prijs. En moet de auto in ong. 2 weken hebben omdat mijn broer hier heen komt. Daarom dacht ik dat een tour een goed idee is.

Ik heb al een kleine toyota starlett tot mijn beschikking maar die is denk ik niet geschikt voor de wegen buiten de grote steden. Ik vindt die niet echt geweldig namelijk.
    binnen twee weken heb je echt wel een goede auto gevonden hoor
    zit je in Auckland?
    pi_40231108
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 11:38 schreef kepler het volgende:

[..]

binnen twee weken heb je echt wel een goede auto gevonden hoor
    zit je in Auckland?
    Nee zit in Tauranga.
    pi_40231219
    Ik werk hier tot kerstmis en dan heb ik vakantie!!!! Van kerstmis tot april vakantie. Ik ga dan ook naar Australie!!!
      donderdag 27 juli 2006 @ 11:06:18 #285
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_40231220
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 11:02 schreef Herr_Gyzel het volgende:

[..]

Nee zit in Tauranga.
    Een vriend van me ook.
    pi_40231293
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 11:06 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Een vriend van me ook.
    Als je niemand kent is het volgens mij een best saaie stad. Ik heb familie hier en zit bij een lokaal voetbalteam dus ken ondertussen een aantal mensen. Ik werk in tauranga en heb een goede baas die me vertelt wat ik hier allemaal kan doen!!

Maar waar zit jij?
      donderdag 27 juli 2006 @ 11:10:58 #287
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_40231336
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 11:09 schreef Herr_Gyzel het volgende:

[..]

Als je niemand kent is het volgens mij een best saaie stad. Ik heb familie hier en zit bij een lokaal voetbalteam dus ken ondertussen een aantal mensen. Ik werk in tauranga en heb een goede baas die me vertelt wat ik hier allemaal kan doen!!

Maar waar zit jij?
    Een vriend van me werkte daar eerst op een kiwiplantage om kiwi's te plukken en werkt nu in een "packing factory". Tijdelijk overigens, tot half augustus.

Zelf ben ik net 6 dagen van een half jaar NZ. Ik zat in Auckland.
    pi_40231669
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 11:10 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Een vriend van me werkte daar eerst op een kiwiplantage om kiwi's te plukken en werkt nu in een "packing factory". Tijdelijk overigens, tot half augustus.

Zelf ben ik net 6 dagen van een half jaar NZ. Ik zat in Auckland.
    Ga ik volgende week woensdag heen om mijn broer op te halen van het vliegveld
    Maar heb je een mooie tijd gehad???
    En is Auckland de moeite waard om een weekje op vakantie te gaan??
    Heb ook in een kiwi pakhuis gwerkt heb nu gelukkig een vaste baan als monteur hier!!!!
      donderdag 27 juli 2006 @ 11:27:05 #289
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_40231871
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 11:21 schreef Herr_Gyzel het volgende:

[..]

Heb ook in een kiwi pakhuis gwerkt heb nu gelukkig een vaste baan als monteur hier!!!!
    Ik vond Auckland zwaar de moeite waard. Persoonlijk zou ik me er natuurlijk wel een week kan vermaken maar als je puur de tourist wil uithangen, dan heb je het na een paar dagen wel gezien. Veel mensen vinden het niet veel aan. Ik vond het erg aantrekkelijk, maar als je er langere tijd zit ga je de stad ook van een hele andere kant zien natuurlijk.

Mocht je nog de tijd hebben, ga naar Queenstown nu het skiseizoen nog bezig is. Dat was echt supergezellig.
      donderdag 27 juli 2006 @ 11:27:39 #290
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_40231892
    Onderweg naar Mt Cook, met de meest rare wolken die ik ooit gezien heb.

pi_40232246
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 11:27 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik vond Auckland zwaar de moeite waard. Persoonlijk zou ik me er natuurlijk wel een week kan vermaken maar als je puur de tourist wil uithangen, dan heb je het na een paar dagen wel gezien. Veel mensen vinden het niet veel aan. Ik vond het erg aantrekkelijk, maar als je er langere tijd zit ga je de stad ook van een hele andere kant zien natuurlijk.

Mocht je nog de tijd hebben, ga naar Queenstown nu het skiseizoen nog bezig is. Dat was echt supergezellig.
    Ik heb een aantal neven hier die snowboard freaks zijn en die nemen mij mooi op sleeptouw. Ik moet jammer genoeg tot kerstmis werken maar ik ga zeker nog naar Queenstown!!! En ondertussen ook naar Mt Raupehu!!!!
      donderdag 27 juli 2006 @ 11:43:52 #292
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_40232416
    En voor de mensen die naar Mt Cook willen, vergeet niet te tanken voordat je het park in gaat. Mt Cook heeft de hoogste benzineprijzen van het land.

pi_40232653
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 11:43 schreef Jaguarized het volgende:
    En voor de mensen die naar Mt Cook willen, vergeet niet te tanken voordat je het park in gaat. Mt Cook heeft de hoogste benzineprijzen van het land.

[afbeelding]
    Die -vergeleken met Nederland- nog altijd een schijntje zijn.
    Euro 95 kost hier nu al ongeveer E 1,55 per liter.
    ***Levi was here***
      donderdag 27 juli 2006 @ 11:52:31 #294
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_40232772
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 11:27 schreef Jaguarized het volgende:
    Onderweg naar Mt Cook, met de meest rare wolken die ik ooit gezien heb.

[afbeelding]
    wauw! Ik moet daar echt eens heen in de winter... ziet er mooi uit daar!!
      donderdag 27 juli 2006 @ 11:52:39 #295
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40232775
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 11:21 schreef Herr_Gyzel het volgende:

[..]

Auckland heerst genoeg te doen hier hoor
    van hiken tot casino's
    van aquaria tot aan Vikingen

ik zit hier nog tot 3 oktober en dan ga ik drie weken rondreizen op het zuid-eiland
      donderdag 27 juli 2006 @ 11:54:55 #296
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_40232871
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 11:49 schreef Levitation het volgende:

[..]

Die -vergeleken met Nederland- nog altijd een schijntje zijn.
    Euro 95 kost hier nu al ongeveer E 1,55 per liter.
    Natuurlijk is het voor Nederlandse begrippen maar als je nagaat dat je in de rest van het land bv 1,50 betaalt, dan is Mt Cook best duur.
      vrijdag 28 juli 2006 @ 13:23:43 #297
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40268878
    weet iemand een leuke (en begaanbare) meerdaagse (twee of drie dagen) hike voor midden oktober? Het liefste iets waarbij je je kunt opgeven voor een soort van groepsreis (heb nog nooit een meerdaagse hike gelopen)? Of is er een website van een bedrijf dat dit soort wandelingen organiseerd?
      vrijdag 28 juli 2006 @ 13:24:54 #298
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_40268921
    Waar in NZ?
    pi_40268925
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 13:23 schreef kepler het volgende:
    weet iemand een leuke (en begaanbare) meerdaagse (twee of drie dagen) hike voor midden oktober? Het liefste iets waarbij je je kunt opgeven voor een soort van groepsreis (heb nog nooit een meerdaagse hike gelopen)? Of is er een website van een bedrijf dat dit soort wandelingen organiseerd?
    Abel Tasman? Marlboro?
      vrijdag 28 juli 2006 @ 13:27:12 #300
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_40269001
    Queen Charlotte track? Kepler track?
      vrijdag 28 juli 2006 @ 13:28:30 #301
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_40269045
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')