We vliegen met British Airways/Qantas, de route is als volgt (hou je vast):quote:Op maandag 3 april 2006 09:32 schreef Jaguarized het volgende:
Via Londen en Hongkong? Of alleen Hongkong? Het is wel erg veel zeg, ik meende dat dat maar 200 euro was als je alleen Hongkong hebt, dus AMS-HKG-AKL.Vergeet ook niet dat als je hier weer vertrekt dat je dan ook nog eens 25 dollar per persoon moet betalen aan internationale vertrekbelasting.
Het is een aanbieding van HAT-reizen, prijs is wel inclusief 22 dagen auto-huur (wagon-4wd). En de stay-over in Hong Kong.quote:Op maandag 3 april 2006 09:53 schreef Liejannuh het volgende:
Kon je geen aanbieding vinden met Cathay Pacific? Dit is flink aan de prijs en een flink onhandige route!
Moest je nog extra betalen voor de stopover? Het is wel heel veel geld voor de belastingen. Normaliter zijn deze voor die vlucht iets meer dan 200 euro pp.quote:Op maandag 3 april 2006 09:45 schreef Levitation het volgende:
[..]
We vliegen met British Airways/Qantas, de route is als volgt (hou je vast):
Amsterdam - London, London - Hong Kong (2 nachten HK)
Hong Kong - Sydney, Sydney - Auckland, Auckland - Christchurch. Da's heen....![]()
Terug: Auckland - Sydney, Sydney - (tussenlanding Bangkok) - London, London - Amsterdam.
Tja, aanbiedingen, hè! Uiteindelijk dus een stuk minder goedkoop dan ik dacht, ik vind EUR 335 luchthaven belasting pp wel veel geld. Maar 't zijn ook nogal wat vliegvelden! Hong Kong betalen we trouwens 2 keer Lhb omdat we daar 't vliegveld een paar dagen verlaten.
Heb trouwens geboekt via HAT-reizen ben al 'ns eerder met hun moeder-organisatie naar de VS geweest. We betalen overigens niets extra's om in Christchurch te beginnen.
Stopover zit in de aanbieding, inclusief de overnachtingen in Hong Kong en de transfer van het vliegveld naar 't hotel. Je kon trouwens kiezen welke stopover je wilt, Singapore, Bangkok of Hong Kong. Bangkok zijn we al geweest en Hong Kong lijkt ons gewoon super gaaf. Ben gek op zwerven door grote steden, howel ik ook altijd blij dat ik er niet woon. Singapore komt ook nog wel een keertje (misschien ooit op weg naar Australië, staat ook nog op 't lijstje!).quote:Op maandag 3 april 2006 10:18 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Moest je nog extra betalen voor de stopover? Het is wel heel veel geld voor de belastingen. Normaliter zijn deze voor die vlucht iets meer dan 200 euro pp.
In NZ rijden veel Subaru's. Wagon 4WD is waarschijnlijk een stationwagon, zoals een Subaru Legacy of Outback.quote:Op maandag 3 april 2006 10:15 schreef Liejannuh het volgende:
Een 4WD huren is vrij prijzig, dus ik denk dat je dan best een goede deal hebt!
Leuk!En Nieuw Zeeland is zoooooooo tof!
Klopt inderdaad, had ik ook al op de site van Apollo gezien. Het is deze auto of gelijkwaardig:quote:Op dinsdag 4 april 2006 05:10 schreef BushRanger het volgende:
[..]
In NZ rijden veel Subaru's. Wagon 4WD is waarschijnlijk een stationwagon, zoals een Subaru Legacy of Outback.
nog maar 1 maandje.. en dan zitten de 6 en halve maand er al weer op... tijd vliegt echt voorbij..quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:28 schreef Jaguarized het volgende:
Ajuus en veel plezier in Australie. Hoe lang daar?
aha bedankt, dan weet ik in ieder geval dat het mogelijk is. Scheelt me een hoop gesjouwquote:Op woensdag 5 april 2006 14:07 schreef Jaguarized het volgende:
@kepler:
Als je je bagage wil opslaan dan kan dat onder andere bij Auckland Central Backpackers. Dat is een groot backpackershostel in het centrum. Het kost 2 dollar per dag of 30 dollar per maand. Erg goedkoop dus. Ze hebben me alleen niet verteld of je er moet logeren of niet. Daarvoor kan je het beste even mailen via de contact pagina.![]()
En zelf vind ik het een behoorlijk laag bedrag.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:19 schreef kepler het volgende:
[..]
aha bedankt, dan weet ik in ieder geval dat het mogelijk is. Scheelt me een hoop gesjouw
zekers, is maar iets van 15 euro ofzoquote:Op woensdag 5 april 2006 14:29 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
En zelf vind ik het een behoorlijk laag bedrag.
ik ben ff wezen shoppen voor een ticket, want ik wilde ook nog een tussenstop maken in Tokyo op de terugweg (familie woont daar in de buurt). Er zit echt extreem veel verschil tussen de prijzen:quote:Op zondag 9 april 2006 07:31 schreef Jaguarized het volgende:
Kepler:
Ik zie hier een ticket met Korean Air via Seoul naar Auckland. Kost 1188 euro incl taxes en toeslagen. Vertrek op 26/6 en aankomst 28/6. Vertrek uit NZ op 5/11 en terug in NL op 6/11.
Nadeel: je moet een nacht in een hotel op het vliegveld maffen aangezien je 11 uur moet wachten. Voordeel: Korean is een uitstekende airline met veel beenruimte.
KLM is een prima maatschappijquote:
laat ff weten of het eten goed is, want dat vind ik wel het belangrijkstequote:Op zondag 9 april 2006 12:06 schreef Jaguarized het volgende:
Air New Zealand doe ik misschien in mei.
Air New Zealand maaltijden.quote:Op zondag 9 april 2006 12:16 schreef kepler het volgende:
[..]
laat ff weten of het eten goed is, want dat vind ik wel het belangrijkste![]()
idd, mooi land net als australiaquote:Op zondag 2 april 2006 12:25 schreef sjimz het volgende:
Wat zou ik hier graag heen willen!
Nog even een paar jaartjes sparen![]()
Ik heb enkele weken geleden met Air New Zealand gevlogen (SF-Auck en AUCK-SING) en het is echt echt geweldig! De maaltijden worden altijd heet/warm geserveerd en ze zijn trots op hun Nieuw Zeelandse wijnen, daarom worden ze in een echt glas geschonken, heerlijk! Veel beter dan KLM (ams-sf) met hun gare uncle ben's maaltijden, bleh.quote:Op zondag 9 april 2006 12:05 schreef kepler het volgende:
[..]
KLM is een prima maatschappij
Alleen Air New Zealand heb ik geen idee van, maar dat zal ook wel prima zijn denk ik zo
yeah, you got it arranged!quote:Op woensdag 12 april 2006 06:27 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ga in mei een goedkoop weekendje Wellington en Napier doen.Voor 10 dollar is er een busverbinding van Auckland naar Wellington en je kan ook voor 10 dollar van Wellington naar Napier. Van Napier weer terug naar Auckland kost 42 dollar. Rit duurt 7 uur en 10 minuten via Taupo. Rechtstreeks duurt 7 uur 20 minuten.
Nee nog niet maar ik ga het wel binnenkort boeken. Ik heb geen idee hoe vol die bussen zitten en of ze uberhaupt vol zitten.quote:Op woensdag 12 april 2006 06:30 schreef Infinity123 het volgende:
[..]
yeah, you got it arranged!
Heb je de bus al aangevraagd? Ik vind het nog steeds spotgoedkoop!! Dat is 5 euro voor een afstand van - wat is het, 450 km(?) -
Not yet. Ik moet wachten op erica, die zit nu in Oz. Die is pas over 2 weken terug, dus het wordt laat mei dat we gaan denk ik. Kan ik me mooi voorbereiden op Wellington en Oz. Sowieso draai ik overuren op het werk, dus hoef me de komende 2 weken niet te vervelen. Die evenementen zijn in de komende 2 weken.quote:Op woensdag 12 april 2006 06:41 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nee nog niet maar ik ga het wel binnenkort boeken. Ik heb geen idee hoe vol die bussen zitten en of ze uberhaupt vol zitten.Jij je ticket naar Christchurch al geboekt?
![]()
We moeten wel realistisch blijven he?quote:Op woensdag 12 april 2006 06:47 schreef Infinity123 het volgende:
en oh ja, M komt ook, whehehe... :p
Als ik tijd zou hebben zou ik langskomen maar ik moet toch echt maar es beginnen met het schrijven van dat verslag dat morgen om 16.00 moet worden ingeleverd.quote:Op woensdag 12 april 2006 06:47 schreef Infinity123 het volgende:
[..]
Not yet. Ik moet wachten op erica, die zit nu in Oz. Die is pas over 2 weken terug, dus het wordt laat mei dat we gaan denk ik. Kan ik me mooi voorbereiden op Wellington en Oz. Sowieso draai ik overuren op het werk, dus hoef me de komende 2 weken niet te vervelen. Die evenementen zijn in de komende 2 weken.
anyway, genoeg te reizen in de komende weken, niets op tegen.
Ga je vanavond ook naar Embargo's voor de karaoke? Free nibbles and cheap beer!
Hmpf, niemand die (uit ervaring) kan vertellen of je in April al kunt snowboarden?quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:32 schreef NiNi het volgende:
Een vraagje voor de NZ kenners:
In juni vertrek ik naar Australie en wil heel graag een bezoek (maandje) aan Nieuw Zeeland brengen. Nu lijkt het me fantastisch om te snowboarden op het Zuider eiland, ik hoopte zelf dat het al zou kunnen rond april (dus eind van mn trip) maar nu hoorde ik dat het skiseizoen pas rond juni begint daar?
Zou ik dan mn trip naar NZ naar voren moeten trekken, aan het begin van mn reis augustus ofzo?
Thanks.
De wegen zijn zowel op het Noorder- als het Zuidereiland echt prima. Wil je ook nog iets zien, dan zou ik CHC - Mt Cook - Dunedin in 1 dag niet aanradenquote:Op woensdag 12 april 2006 12:40 schreef Levitation het volgende:
Even nog een vraagje, ik ben lekker aan het kijken wat ik allemaal in 3 weken kan doen (en vooral helaas niet kan doen)... nu vroeg ik mij af hoe de wegen op het zuider-eiland zijn. We huren een 4wd-wagon en ik vroeg me af hoeveel km je redelijkerwijs op een dag kunt rijden. Bijvoorbeeld: Christchurch-Mount Cook-Dunedin... is dat in 1 dag te doen? Is namelijk best een eind...
Lijk wel een Japanner, in 3 weken heel Nieuw Zeeland doorreizen en thuis op de foto's kijken waar je eigenlijk geweest bent.![]()
Als je op die manier NZ wil zien ben je met een dag of 10-12 wel klaar.quote:Op zaterdag 15 april 2006 03:11 schreef Denocorp het volgende:
[..]
De wegen zijn zowel op het Noorder- als het Zuidereiland echt prima. Wil je ook nog iets zien, dan zou ik CHC - Mt Cook - Dunedin in 1 dag niet aanraden
Kwestie van prioriteiten stellenquote:Op zaterdag 15 april 2006 04:11 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Als je op die manier NZ wil zien ben je met een dag of 10-12 wel klaar.
En aan de westkust heb je te maken met flink wisselvallig weer, waardoor veel activiteiten in het water vallen (letterlijk) als je niet de tijd hebt om een paar dagen te wachten. Zo heb ik 5 dagen in de Milford Sound gestaan met de camper, wachtend tot de regen eens zou ophouden. Gelukkig had ik 3 maanden de tijd waardoor ik me dat kon veroorloven...quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:29 schreef Levitation het volgende:
[..]
Kwestie van prioriteiten stellenIk wil wat meer tijd over houden om de westkust te bekijken... de fiorden en gletchers wil ik genoeg tijd voor hebben. En drie weken is nu eenmaal dramatisch weinig.
![]()
Ik ben daar volgens mij eens langs gelopen, ontzettend goede locatie. Britomart (waar je bus vertrekt) zit op de hoek van Queen en Customs maar het is zo groot dat je ongeveer 10 minuten onderweg bent van flat naar huis. De straat boven Anzac Avenue is Beach Rd en ik meende dat alles wat hoogbouw is, op Anzac en Beach zit en als je aan de goede kant van het gebouw zit, zeezicht heeft.quote:Op maandag 17 april 2006 17:16 schreef kepler het volgende:
hey Jag, jij woont toch vlakbij Albert Park?
ken jij dit hostel/appartementgebouw? http://www.unilodge.com.au/locations/index.asp?LocationID=2
ik zit namelijk heel erg te twijfelen om daar een kamer te nemen, of verder te zoeken naar een kamer in een buitenwerk. Vanaf het die flat is het een uurtje met het OV naar mn werk. In een buitenwijk is het minder ver reizen naar mn werk en goedkoper, maar het lijkt me leuker om in/vlakbij het centrum te zitten
Als je de glacier wilt lopen! Dan moet je de full day hike doen bij Franz josef!quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:29 schreef Levitation het volgende:
[..]
Kwestie van prioriteiten stellenIk wil wat meer tijd over houden om de westkust te bekijken... de fiorden en gletchers wil ik genoeg tijd voor hebben. En drie weken is nu eenmaal dramatisch weinig.
![]()
Vooral op het noorder-eiland was het liften heel goed te doen. Had soms wel acht verschillende chauffeurs op een dag! Je ontmoet zo veel mensen. Bordjes heb ik nooit gebruikt, gewoon met de duim. Een backpack helpt enorm, dan zien ze dat je een reiziger bent. Verder moet je er natuurlijk verzorgd uit zien en geen zonnebril of pet opzetten. Ik ben inderdaad in Auckland begonnen, in het centrum bij een oprit naar de snelweg die naar de Coromandel gaat. Dat was heel lastig en daar heb ik lang gestaan. Het is moeilijk om de stad uit te komen. Misschien zou je eerst een bus moeten nemen naar een makkelijker plekje.quote:Op maandag 24 april 2006 08:06 schreef Jaguarized het volgende:
Vond je dat liften nog een beetje te doen?Waar ben je bv in Auckland begonnen? Met bordjes?
Offtopic... maar ik snap niet waarom Goldcoast zo populair is voor vakanties voor Kiwi's en Ozzie's, het is toch wel de meest tragische plek die ik in Australië gezien heb.quote:Op woensdag 26 april 2006 02:02 schreef poohy het volgende:
Helemaal mee eens![]()
Sterker nog, de meeste mensen gaan nog geen eens in eigen land op vakantie, maar naar Australie. Voor 260 euro heb je een retourticket en een weekje accommodatie aan de Gold Coast. Ik ben zat mensen tegengekomen die op het Noordereiland wonen en nog nooit het Zuidereiland of andersom. Omdat het eenmaal veel goedkoper is om naar Australie op vakantie te gaann
Dat heb ik ook gemerkt, vooral mensen van het Noordereiland die nog nooit in hun leven op het Zuidereiland zijn geweest. Echt niet te gelovenquote:Op woensdag 26 april 2006 02:02 schreef poohy het volgende:
Ik ben zat mensen tegengekomen die op het Noordereiland wonen en nog nooit het Zuidereiland of andersom.
Dan moet je wel heel flexibel zijn met boeken.quote:Op woensdag 26 april 2006 02:02 schreef poohy het volgende:
Helemaal mee eens![]()
Sterker nog, de meeste mensen gaan nog geen eens in eigen land op vakantie, maar naar Australie. Voor 260 euro heb je een retourticket en een weekje accommodatie aan de Gold Coast. Ik ben zat mensen tegengekomen die op het Noordereiland wonen en nog nooit het Zuidereiland of andersom. Omdat het eenmaal veel goedkoper is om naar Australie op vakantie te gaann
quote:Op maandag 24 april 2006 22:53 schreef Liejannuh het volgende:
De Punakaiki Pancake Rocks! Geweldig!
En ga wandelen. Routeburn track, Milford track, Abel Tasman, Queen Charlotte, Tongariro Crossing (die is echt super-super-super-mooi, zeker doen!).
De glowworm caves zitten in Waitomo.Haggas Honking Holes vond ik destijds wel heel tof.
Geen idee of ze dat nog steeds doen trouwens, maar ik gok van wel.
Ga naar een Hangi (traditioneel Maori feest en maaltijd)
Ga naar Rotorua (ok, het stink er, maar het er zijn wel toffe dingen te zien daar)
Ga naar Te Papa in Wellington. Het leukste museum van de wereld.
Christchurch is een erg toffe stad, net als Dunedin en verder zou ik gewoon de Lonely Planet erbij pakken.
Haha, dat is niet zo mooi! Hoeveel weeg je? Misschien kun je nog een paar dagen op dieetquote:Op zaterdag 29 april 2006 02:47 schreef Jaguarized het volgende:
Ik kan niet skydiven in Taupo kreeg ik net te horen. Er is een gewichtsrestrictie en ik zit daar net boven.
Jah, belachelijk. Heb ook niks gevoeld, boel een beetje opblazen om niks.quote:Op donderdag 4 mei 2006 08:04 schreef Jaguarized het volgende:
Die waarschuwing is vanochtend om 7 uur pas gegeven terwijl de tsunami om 6.10 bij Gisborne zou zijn. Er is niks gebeurd, waarschuwing kwam te laat. CNN lult ook maar wat lijkt me.
Ga slapen!quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:51 schreef Jaguarized het volgende:
Tis hier trouwens wel fukking koud.Maar even een trui aangetrokken.
Handdoekenverwarmer ook maar ff aangedaan.
Maar het kan ook komen doordat ik al 25 uur wakker ben.
![]()
Ik snap ook niet waarom het fenomeen centrale verwarming hier nog niet is doorgedrongenquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:51 schreef Jaguarized het volgende:
Tis hier trouwens wel fukking koud.Maar even een trui aangetrokken.
Handdoekenverwarmer ook maar ff aangedaan.
![]()
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:00 schreef Jaguarized het volgende:
Dat van die blote voeten zie ik hier ook geregeld. Alsmede een partij glas, vooral na een vrijdag- of zaterdagavond. Ik zal dan ook niet verbaast kijken als die mensen eens hun voeten openhalen door het glas.Vooral als het dan ook nog geregend heeft, dan zie je het minder.
Ik heb even geinformeerd en het schijnt in Dunedin wel redelijk nodig te zijn een winterjas aan te hebben in juli, weet ik dat ook alvast.
Ik vond er ook echt niks aan gewoon... misschein omdat het voor mij gevoel ook steenkoud was.. maar er was weinig tot niks te beleven daar.quote:
Dat klinkt als een leuk stukje, in Greymouth is nog minder te doen trouwens dan in Dunedinquote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:43 schreef Jaguarized het volgende:
Mt Cook en Arthurs Pass wil ik dan wel weer 2 dagen blijven, dat lijkt me wel leuk. Vanuit Christchurch naar Arthurs Pass met de trein, dan 2 dagen daar blijven, dan door naar Greymouth, daar overnachten, dan met de trein terug.
Mijn suggestie zou zijn het International Antarctic Centre op het vliegveld van Christchurch. Daar hebben ze een ruimte waar je in de nep-sneeuw kan spelenquote:Op woensdag 17 mei 2006 14:54 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zoek nog een plek waar veel sneeuw ligt zodat ik nog wat in de sneeuw kan spelen.
quote:Nieuw-Zeeland even te koop op eBay
Uitgegeven: 12 mei 2006 12:29
AMSTERDAM - Er was drieduizend Australische dollar (1.830 euro) geboden, toen eBay in Australië deze week een eind maakte aan de veiling van Nieuw-Zeeland. "Het is duidelijk dat Nieuw-Zeeland niet te koop is", zei een woordvoerder van de veilingsite.
Wie Nieuw-Zeeland, met een inzet van één dollarcent, op eBay te koop aanbood is niet bekend, maar het was kennelijk geen liefhebber van het land. In de advertentie stond dat het weer er "heel saai" is. Toen de advertentie van de site werd verwijderd was er twintig keer geboden.
In Greymouth is niet zo heel veel te doen, tenzij je in het cafe ruzie krijgt met een local wat daarna op een handgemeen uitloopt... Ja, dat overkwam mij dus daar...quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:40 schreef Denocorp het volgende:
Da's wel een mooi treinreisje, CHC-Greymouth over de Arthurs Pass (schijnt zelfs in de top 10 mooiste treinreizen ter wereld te staan). Ze hebben van die open wagens zodat je mooi kan fotograferen enzo. Greymouth is idd geen bal te doen.Beetje langs het water lopen, een hapje eten en dan weer terug
175 dollar per week, en dan komt er iets van 10 dollar aan electriciteit bij enzo. Al met al vond ik het niet heel goedkoop, maar ook niet extreem duurquote:Op donderdag 25 mei 2006 00:43 schreef Jaguarized het volgende:
Unilodge ben ik langsgelopen. Ziet er goed uit.Hoeveel ga je betalen?
Wall Heater is trouwens een handdoekendroger.![]()
900 dollar security depositquote:To reserve your room at UniLodge Auckland:
1. Complete and lodge an application form together with the $170 application fee.
(The application fee is per person and non-refundable)
2. To confirm your reservation a $500 holding deposit must be paid, cancellation fee may apply to cancellations 21 days before arrival
3. On the day you move in a Security Deposit $900 per person –though this may be reduced to $750 if the semester package is paid in full
4. To obtain the discount, the semester fee must be paid in full, prior to the start of the semester. If you choose to pay the Semester fee by instalments your first payment is due prior to the start of the semester and in advance there after. The $500 holding deposit will become part of your security deposit
5. First payments will be accepted by cash, cheque, or EFTPOS only. For future payments a automatic payment via your bank has to be organised.
3 bedroom,quote:Op donderdag 25 mei 2006 00:57 schreef Jaguarized het volgende:
1,50 dollar per dag aan electriciteit las ik. Och, duur is het overal en je zit midden in het centrum! Ik betaal 178 per week dus zo veel verschilt het niet. Heb je een 3 of 4 bedroom apartment?
ik ga geen NZ rekening nemen voor die drie maanden, volgens mij krijg ik cheques. Ik kijk dus wel hoe ik die betaling regelquote:Op donderdag 25 mei 2006 01:03 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
900 dollar security deposit
500 dollar holding deposit
170 dollar application fee
En die 500 wordt dan deel van je security...Gelukkig krijg je een stagevergoeding die op je NZ rekening wordt gestort zodat je de huur kan betalen. Ruk dat het niet kan met credit card...
waar zit die ergens? Want ik moet waarschijnlijk ook wat keukengerei kopenquote:Op donderdag 25 mei 2006 09:43 schreef Jaguarized het volgende:
En er zit ook geen linnenpakket bij.Daarvoor moet je overigens bij The Warehouse zijn. Heb je voor 5 euro twee kussens. Ik heb mijn spul er ook vandaan.
Zit in de Westfield Mall tegenover Britomart. Budgetwinkel voor studenten. Ze hebben ook keukengerei.quote:Op donderdag 25 mei 2006 09:47 schreef kepler het volgende:
[..]
waar zit die ergens? Want ik moet waarschijnlijk ook wat keukengerei kopenMaar ik hoop eigenlijk dat ik dat soort dingen van kamergenoten kan lenen
aha mooi, dan ga ik daar op de zaterdag even kijkenquote:Op donderdag 25 mei 2006 09:53 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Zit in de Westfield Mall tegenover Britomart. Budgetwinkel voor studenten. Ze hebben ook keukengerei.![]()
wow toppiequote:Op donderdag 8 juni 2006 16:08 schreef Jaguarized het volgende:
@ Kepler:
Ik ga morgen even langs bij iemand die in UniLodge zit en ga even informeren wat de voor en nadelen zijn + wat foto's maken!![]()
Ze hebben hier wel postcodes hoor.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 00:14 schreef Horsemen77 het volgende:
In Nieuw Zeeland hebben ze geen postcodes dus de post die ik stuur naar vrienden en m'n tante daar komen nooit aan.
Ze vertelde me gister al dat de stroom voor eigen rekening is. Dit wil zeggen dat je een contract afsluit met de energieboer en dat je daar dus je gas/water/licht aan betaalt. Geen idee hoe dat zit je de common area. Parkeren is overigens stervens duur. Dus als je een auto wil, dan moet je hem parkeren ergens in Parnell waar het gratis is. En dan nog hopen dat je hem niet terugvindt met een gebroken voorruit of 2 lekke banden zoals mijn Finse vrienden dat hadden gedaan.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 00:07 schreef kepler het volgende:
[..]
wow toppie
ik heb een drie-persoons kamer, dus als je daarvan fotos kan makenMaar heel erg bedankt alvast
wat een toeval zeg. sinds deze maand:quote:Op vrijdag 9 juni 2006 02:53 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ze hebben hier wel postcodes hoor.In Auckland tenminste wel.
Ik heb het bericht gelezen, echter in Auckland bestond het al.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 03:06 schreef Horsemen77 het volgende:
[..]
wat een toeval zeg. sinds deze maand:
http://tvnz.co.nz/view/page/423466/732197
dat van de electriciteit wist ik al, schijnt iets van 1.5 dollar per dag te zijn ofzo.Ik moet me inschrijven bij zo'n energieboer, maar daar kunnen ze me meehelpen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 02:56 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ze vertelde me gister al dat de stroom voor eigen rekening is. Dit wil zeggen dat je een contract afsluit met de energieboer en dat je daar dus je gas/water/licht aan betaalt. Geen idee hoe dat zit je de common area. Parkeren is overigens stervens duur. Dus als je een auto wil, dan moet je hem parkeren ergens in Parnell waar het gratis is. En dan nog hopen dat je hem niet terugvindt met een gebroken voorruit of 2 lekke banden zoals mijn Finse vrienden dat hadden gedaan.
Ik ben vanmiddag even wezen kijken. Apartementen zien er in principe prima uit. Als je je auto wil parkeren bij Unilodge dan betaal je 16 dollar per dag. In Parnell kan het gratis maar dat is niet zo veilig. Als je een heel semester huurt, dus 20-24 weken dan is het goedkoper. Als je zoals jou maar 16 weken hebt (juli - oktober) dan ben je meer kwijt. Internet is 30 dollar per maand, vrij veel is dat. Woosh wireless kost je 40. Stroom e.d gaat per apartement. Als je zelf dus weinig verbruikt maar anderen veel dan is dat pech voor jou en betaal je dus in principe mee voor andermans stroom. Stroom + telefoon was ongeveer 40 dollar dollar per persoon per maand. Geen idee hoeveel je daarvoor mag bellen. Ook stroom is vrij veel. Hier in Wellesley 'betaal' je de helft en zit het zelfs bij de huur inbegrepen. Je moet echt geluk hebben met de kamer, ik weet niet of je een bepaald soort kamer kan huren in een appartement maar in het appartement waar ik ben geweest was de ene kamer twee keer zo groot als de ander. 3/4 van de kamers was echt klein. Er zit ook een zwembad bij maar dit is meer een pierenbadje.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:35 schreef kepler het volgende:
[..]
dat van de electriciteit wist ik al, schijnt iets van 1.5 dollar per dag te zijn ofzo.Ik moet me inschrijven bij zo'n energieboer, maar daar kunnen ze me meehelpen.
Ik wil in principe wel een auto kopen, dus ik moet ff gaan zoeken waar ik mijn auto dus goed kwijt kan.
16 dollar per dagquote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:43 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik ben vanmiddag even wezen kijken. Apartementen zien er in principe prima uit. Als je je auto wil parkeren bij Unilodge dan betaal je 16 dollar per dag. In Parnell kan het gratis maar dat is niet zo veilig. Als je een heel semester huurt, dus 20-24 weken dan is het goedkoper. Als je zoals jou maar 16 weken hebt (juli - oktober) dan ben je meer kwijt. Internet is 30 dollar per maand, vrij veel is dat. Woosh wireless kost je 40. Stroom e.d gaat per apartement. Als je zelf dus weinig verbruikt maar anderen veel dan is dat pech voor jou en betaal je dus in principe mee voor andermans stroom. Stroom + telefoon was ongeveer 40 dollar dollar per persoon per maand. Geen idee hoeveel je daarvoor mag bellen. Ook stroom is vrij veel. Hier in Wellesley 'betaal' je de helft en zit het zelfs bij de huur inbegrepen. Je moet echt geluk hebben met de kamer, ik weet niet of je een bepaald soort kamer kan huren in een appartement maar in het appartement waar ik ben geweest was de ene kamer twee keer zo groot als de ander. 3/4 van de kamers was echt klein. Er zit ook een zwembad bij maar dit is meer een pierenbadje.![]()
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:49 schreef Jaguarized het volgende:
Je krijgt er dan ook een baggerverbinding voor.
er zit wel een datalimiet op, iets van 5 gig per maand ofzo. Daar zal ik echt niet snel over heen komen met alleen maar fokken, mailen en af en toe wat foto's uploadenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:06 schreef Jaguarized het volgende:
Dat kan nog. Ik weet niet of je een datalimiet hebt overigens aangezien fair use hier nogal onbekend is.
ach ik gooi mn laptop wel vol in NL en meer heb ik toch niet nodigquote:
ten eerste omdat een soort studentenflat is en dus misschien kom ik daar nog een aantal leuke mensen tegen. Ook lijkt het centrum me gewoon leuker/gezelliger om in te wonen dan een buitenwijk. Het is misschien wel iets duurder dan een buitenwijk, maar het lijkt me gewoon een stuk leukerquote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:02 schreef Jaguarized het volgende:
Waarom wil je btw zo graag in de stad zitten?
Je moet je qua gezelligheid niet te veel voorstellen hoorquote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:20 schreef kepler het volgende:
[..]
Ook lijkt het centrum me gewoon leuker/gezelliger om in te wonen dan een buitenwijk. Het is misschien wel iets duurder dan een buitenwijk, maar het lijkt me gewoon een stuk leuker
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 04:10 schreef Jaguarized het volgende:
@ kepler:
[[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3784.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3785.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3786.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3787.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3790.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3789.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3788.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3791.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3793.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3792.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3795.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3796.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3798.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3797.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3800.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs101.xs.to/xs101/06236/CIMG3801.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
ok, maar het lijkt me alsnog leuker dan een buitenwijkje. Ik zie het allemaal wel over 3 wekenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 06:52 schreef poohy het volgende:
[..]
Je moet je qua gezelligheid niet te veel voorstellen hoorIk vind het meer een zakenwijk dan iets anders eigenlijk.
Dunedin mis je echt niks aan (ik vond er tenminste echt niks aan daar, koud en saai) Napier ziet er echt leuk uit.. maar ik had geluk dat het mooi weer wasquote:Op donderdag 15 juni 2006 15:54 schreef Jaguarized het volgende:
Hoi
Omdat ik nu tijd teveel heb leek het me wel tijd om eens wat dingen te gaan plannen voor mijn rondreistripje.Ik heb een globale planning met van het eerste gedeelte de prijzen voor transport aangezien ik voor het zuidereiland twee passen ga nemen. Dit is waarschijnlijk goedkoper dan 1 "grote" pas. Ik ga dit nog even precies uitzoeken.
Rotorua - Napier - Wellington bleek uiteindelijk qua transport goedkoper te zijn dan rechtstreeks.
24-06: Auckland - Rotorua, $22, 13.15 - 17.00.
25-06: Rotorua.
26-06: Rotorua - Napier, $29, 13.15 - 16.44.
27-06: Napier.
28-06: Napier - Wellington via Palmerston North, $20, 09.12 - 14.59.
29-06: Wellington.
30-06: Cook Strait Ferry, $40, 08.25 - 11.35.
30-06: Picton - Christchurch.
01-07: Christchurch - Greymouth Tranz Alpine, $58, 08.15 - 12.45.
02-07: Greymouth - Franz Josef.
03-07: Nog geen invulling.
04-07: Fox Glacier - Wanaka.
05-07: Wanaka.
06-07: Wanaka - Queenstown.
07-07: Queenstown.
08-07: Queenstown.
09-07: Queenstown - Mt Cook.
10-07: Mt Cook.
11-07: Mt Cook - Christchurch.
12-07: Christchurch.
13-07: Christchurch - Auckland - Seoul
Wat valt op? Geen Tongariro, om Liejannuh even voor te zijn.Ik heb er mijns inziens de conditie niet voor, ik voel er niet veel voor om 17 kilometer te lopen. Dit komt in een ander bezoek aan NZ nog wel een keer. Verder wél Napier omdat dit een leuk art deco stadje schijnt te zijn. Verder ook geen Taupo. Taupo is volgens mij (en verhalen van mijn andere backpackers) alleen interessant als je wil skydiven of bungyjumpen. Geen Abel Tasman en Dunedin. Abel Tasman omdat ik er geen tijd voor heb, hetzelfde geldt voor Dunedin. Vanuit NL is het nogal moeilijk om in te schatten hoeveel tijd je kwijt bent om het hele land te zien.
Ik had al met al dus misschien wel iets van een week extra kunnen gebruiken.
Ik reis per bus, gebruik 1 ferry-crossing en doe 1 treinreis.Ik ben nog aan het bekijken hoe en wat voor Franz Josef en Fox aangezien deze maar iets van 23 kilometer / 30 minuten uit elkaar liggen. Nadeel van het niet hebben van een auto is dat je dus bent aangewezen op de bus en die rijdt dus maar 1-2 keer per dag.
![]()
ff wat anders, moet je niet eens gaan slapenquote:Op donderdag 15 juni 2006 16:14 schreef Jaguarized het volgende:
Milford Sound en iets met LotR wil ik doen vanuit Queenstown.Skydiven kan ik niet doen omdat ik daar net te zwaar voor ben.
En het bedrijf wil er niet vanaf wijken, ik had er nog voor gebeld.
![]()
Jij hebt Franz gedaan? Weet je nog wat voor hike oid? Ik ben me aan het orienteren op een heli hike qua kosten.
Hmmm... gezien de reacties hier denk ik dat ik Dunedin dan maar uit mijn route schrap... We hebben maar 3 weken en die wil ik zo goed mogelijk besteden.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:28 schreef poohy het volgende:
Dunedin is inderdaad weinig aan. Maar Otago Peninsula is wel weer heel mooi. Het is alleen een hele rit om er te komen.
Ik heb ook drie weken en kom al tijd tekort.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:37 schreef Levitation het volgende:
[..]
Hmmm... gezien de reacties hier denk ik dat ik Dunedin dan maar uit mijn route schrap... We hebben maar 3 weken en die wil ik zo goed mogelijk besteden.
Nog maar 3 maanden en 3 weken...Heb er zo'n zin in!
Is dat een halve dag of een hele dag die LotR tour in Wellington? Dan zou ik daar namelijk een dag extra moeten verblijven. Niet erg overigens, zou het gat met Franz en Fox kunnen opvullen. Moet nog steeds even kijken hoe ik dat organiseer.quote:Op donderdag 15 juni 2006 16:25 schreef appelsientje het volgende:
[..]
ff wat anders, moet je niet eens gaan slapen![]()
Ik heb iets van LOTR gedaan in Queenstown en Wellington.. en ik vond het echt heel erg tegenvallen in Queenstown, slechte gids, locaties vielen echt heel erg tegen. Daarin tegen bij Wellington was het echt super!Leuke gids, echt veel gezien.
Oke als je geld heb.. zou ik de heli hike doen.. dan kom je een stuk hoger terecht namelijk...
Ik heb trouwens de 1 day hike gedaan.. echt koud
Het is een full day tour! En ik vond het echt de moeite waard! Maar ik heb eigenlijk geen idee of ze dat ook in de winter doen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:17 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Is dat een halve dag of een hele dag die LotR tour in Wellington? Dan zou ik daar namelijk een dag extra moeten verblijven. Niet erg overigens, zou het gat met Franz en Fox kunnen opvullen. Moet nog steeds even kijken hoe ik dat organiseer.
ik bedoel eigenlijk 900 of 1800 Mhz?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:52 schreef Jaguarized het volgende:
Vodafone en Telecom, dat is het wel zo'n beetje.Als je in NL Telfort hebt krijg je hier iig Vodafone.
Dit is volgens mij niet waar, eigenlijk ik weet het wel zeker. Een triband heb je alleen nodig wanneer je naar Amerika of Canada gaat, maar Australie en Nieuw zeeland hebben volgens mij dezelfde techniek waarbij een dualband voldoende is. Ik kon met mijn 3310 in ieder geval prima bellen daar.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:38 schreef Jaguarized het volgende:
Je moet een triband telefoon hebben, 1800 of 1900 dus.
Er was mij bij Telfort verteld dat ik een triband telefoon nodig was dus die informatie geef ik dan uiteraard door.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:23 schreef AroundTheGlobe het volgende:
[..]
Dit is volgens mij niet waar, eigenlijk ik weet het wel zeker. Een triband heb je alleen nodig wanneer je naar Amerika of Canada gaat, maar Australie en Nieuw zeeland hebben volgens mij dezelfde techniek waarbij een dualband voldoende is. Ik kon met mijn 3310 in ieder geval prima bellen daar.
Wel moet je er voor zorgen dat je hem simlock vrij maakt zodat je gemakkelijk daar een simkaartje kunt kopen en goedkoper kunt bellen.
coolquote:Op donderdag 22 juni 2006 17:08 schreef Flyingdutchman het volgende:
WHIEEEE!!!!!
Ik ga ook naar NZ en AUS. Wil 1 mnd AUS en 1,5mnd NZ.. Hoop of in januari/feb of februari/maart te gaan
![]()
Lekker rondtrekken en veel natuur en cultuur snuiven. Gelukkig ook familie in Australië, scheelt toch weer (blijf Nederlander).
Trek ongeveer ¤3000 uit voor de trip...zou ik het daar mee redden? Eerst maar eens deze twee delen doorlezen en m'n lonely planet![]()
dan is uitgaan van 15 euro per nacht wel redelijkquote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:39 schreef Jaguarized het volgende:
Losse buskaartjes kopen is goedkoper in mijn geval dan een "pass".De gemiddelde YHA zal 25 dollar rekenen voor een overnachting als je member bent. Volgens mij is mijn duurste overnachting iets van 13-14 euro.
Idd.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 02:26 schreef kepler het volgende:
[..]
dan is uitgaan van 15 euro per nacht wel redelijk
is het nu een beetje redelijk weer in Auckland? Ik kijk af en toe wel eens via internet, maar die voorspellingen veranderen per minuut lijkt het wel (erger dan hier in NLquote:
Het weer is opzich wel goed. Vandaag geen bui gehad, af en toe komen er een partij wolkenvelden langs die de blauwe lucht even wegnemen. Nadeel is dat het wel koud begint te worden en het ook wat harder begint te waaien.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 07:55 schreef kepler het volgende:
[..]
is het nu een beetje redelijk weer in Auckland? Ik kijk af en toe wel eens via internet, maar die voorspellingen veranderen per minuut lijkt het wel (erger dan hier in NL)
Moet je doenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 07:59 schreef Mark het volgende:
Even een TVPtje, wil er volgend jaar toch serieus werk van maken om NZ te bezoeken. Later maar eens even de 2 topics doornemen
woensdag vlieg ik en ik vrijdagochtend lokale tijd aanquote:Op vrijdag 23 juni 2006 07:58 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het weer is opzich wel goed. Vandaag geen bui gehad, af en toe komen er een partij wolkenvelden langs die de blauwe lucht even wegnemen. Nadeel is dat het wel koud begint te worden en het ook wat harder begint te waaien.
Wanneer ga jij?
En hij kan niet als excuus gebruiken dat er geen intercafe's zijn..die zijn er zat namelijkquote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:46 schreef poohy het volgende:
Ik had nu toch wel verhalen en foto's van Jaguarized verwacht![]()
![]()
Bay of Islandsquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:58 schreef lotje11 het volgende:
hmmm ziet er toch naar uit dat we volgende februari naar NZ gaan, dus ik wil tips wat ik echt gezien moet hebben (hebben wrsch maar 3 weken)!!! Ga het hier soweiso doorlezen, maar echte aanraders??
Ok, ik heb gisteren een beetje over 't internet gestruind en we hebben een halve dag tour op/bij Franz Josef geboekt. Ben benieuwd! Hopelijk de juiste keuze gemaakt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:38 schreef Levitation het volgende:
Vraagje hier voor de kenners:
Franz Josef Glacier of Fox? En is een glacier boat cruise bij mnt Cook iets?
Zucht, zoveel te zien en zo weinig tijd.
We gaan in hotels en hostels slapen, we hebben nu een paar overnachtingen geboekt: bij aankomst in Christchurch (via de reisorg.), bij Mount Cook (Hermitage) we hebben daar een chalet geboekt, in Te Anau (een Best Western) en in/bij Franz Josef. Dit zijn wel allemaal overnachtingen die duurder uitvallen dan we gehoopt hadden... er zijn daar weinig hotels en ik heb er geen hostels kunnen vinden (maar misschien heb ik er volledig overheen gekeken). De Best Western was iets van E65, Mnt Cook E120 en die andere iets van E80. We hopen verder aanzienlijk voordeliger te slapen, we willen dan ook zo veel mogelijk een privé kamer nemen in een hostel, dat is aanzienlijk goedkoper.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:41 schreef lotje11 het volgende:
Levitation waar ga je slapen? Wij zijn een beetje een berekening aan het maken hoeveel we nog moeten sparen :S Kamperen leek ons best een goede optie, of bij slecht weer iets van een (jeugd)hotel/motel. Heb alleen geen benul hoeveel dat daar zou moetne kosten (heb een oude lonely planet). Jij lijkt al veel uitgezocht te hebben.....
Wat gaat auto huur jou kosten, regel je het hier of daar?
Wat doe je met overnachtingen en hoeveel heb je daar voor gerekend?
Mensen die er nu al zijn, hoe duur is de benzine daar?
(Dit lijken nu ik ze zo opschrijf echt freaky vragen, maargoed)
Iedereen alvast thanks voor de info!!
Bedankt! Die kende ik nog niet.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:33 schreef Liejannuh het volgende:
http://www.bbh.co.nz/ is een goede voor hostels! Waarderingen door gasten en onafhankelijk.
benzine is hier iets van 1.60, maar verschilt erg per benzine-station. Wel 'grappig' is dat je niet zelf mag tanken, dit doet een of andere gast voor jou. Als er niemand staat moet je dus eerst naar binnen om te betalen, en dan kan je pas tanken. Dit doen ze om wegrijden zonder te betalen tegen te gaanquote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:25 schreef Levitation het volgende:
[..]
We gaan in hotels en hostels slapen, we hebben nu een paar overnachtingen geboekt: bij aankomst in Christchurch (via de reisorg.), bij Mount Cook (Hermitage) we hebben daar een chalet geboekt, in Te Anau (een Best Western) en in/bij Franz Josef. Dit zijn wel allemaal overnachtingen die duurder uitvallen dan we gehoopt hadden... er zijn daar weinig hotels en ik heb er geen hostels kunnen vinden (maar misschien heb ik er volledig overheen gekeken). De Best Western was iets van E65, Mnt Cook E120 en die andere iets van E80. We hopen verder aanzienlijk voordeliger te slapen, we willen dan ook zo veel mogelijk een privé kamer nemen in een hostel, dat is aanzienlijk goedkoper.
Ik heb de huurauto hier geregeld, we hebben een fly-drive geboekt via HAT. We maken op de heenweg nog een stopover in Hongkong. Geregeld via de reisorg was: vluchten, overnachtingen in Hongkong en de auto. Wat erg tegen viel bij het boeken waren de bijkomende kosten: bijna 700 euro aan luchthavenbelasting.Totaal voor 2 personen: iets van 3900 euro (wel inclusief de duurste auto, 4wd en de eerste overnachting in Christchurch)
Heb van horen zeggen dat benzine ongeveer NZD 1,50 per liter is, iets van E 0.75 dus.
Leuk hè, dat voorbereiden![]()
Wacht maar tot je in Wellington zit, hier is het nog veel kouderquote:Op zaterdag 8 juli 2006 05:34 schreef kepler het volgende:
ik ben nu iets langer dan een week in Auckland en het is hier echt fantastisch
alleen beetje koud... In de week loop ik stage maar in de weekenden hoop ik zoveel mogelijk van het noord-eiland te zien. Morgen (zondag) ga ik waarschijnlijk een dagje naar Waiheke-island.
Mooie route Levitationquote:
ik ben dus uiteindelijk niet naar Waiheke gegaan. Het plan was om naar Rangitoto te gaan, maar ik had me verslapenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 07:08 schreef poohy het volgende:
[..]
Wacht maar tot je in Wellington zit, hier is het nog veel kouder![]()
Waiheke Island is echt fantastischIk heb er mijn vriend ontmoet dus vandaar dat ik er zulke mooie herinneringen aan heb
volgens mij heb ik dat al tienduizend keer verteld maar goed
Sommige stukken zijn inderdaad wat lang, maar we zijn van plan vroeg op te staan iedere dag en we rijden afwisselend. Er zullen inderdaad dagen bij zijn dat we voornamelijk in de auto zitten, maar dat moet helaas maar gewoon zo zijn... anders weet ik niet hoe ik het in 3 weken moet proppen. We hebben al wat dingen geschrapt, zoals Napier, waar ik eigenlijk wel heen wilde, maar dat kost minstens een hele dag extra en die tijd hebben we nu eenmaal niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 07:22 schreef poohy het volgende:
[..]
Mooie route Levitation![]()
Ik wil je nog wel een tip geven, probeer niet teveel kilometers op een dag te rijden (en ook niet om elke dag in de auto te zitten). Want van Christchurch naar Mt. Cook, jee dat is me een stuk om in ene te rijden! Net als van Arthur's Pass naar Nelson. Op de kaart ziet het er allemaal simpel uit, maar het wegennet is hier totaal anders dan in Nederland. Alleen maar eenbaanswegen (soms een stukje tweebaans waardoor er formule-1 achtige praktijken onstaan) en weinig rechte stukken.
Je kan het natuurlijk in een dag rijden (duurt een uur of acht, negen) maar ja je bent er toch ook om vakantie te houdenAls je elke dag in de auto zit dan word je er ook gauw ziek van hoor. Ik kan me voorstellen dat je zoveel mogelijk wilt zien, maar ja of je nou drie of zes weken gaat, alles zien lukt helaas niet.
Maar goed, dit was even mijn meningEn je kan natuurlijk altijd ter plekke bekijken hoe het gaat. In ieder geval alvast heel veel plezier
![]()
hou er wel rekening mee dat 4000 km in Nieuw Zeeland niet hetzelfde is als 4000 km in Amerika of Nederland. Hier zijn de wegen echt veel slechter/langzamer. In en rond Auckland valt het nog wel mee, maar zodra je meer naar de 'onbewoonde' omgeving gaat wordt het steeds minder weg. Althans dat is wat ik heb begrepen van mn collega'squote:Op maandag 10 juli 2006 10:08 schreef Levitation het volgende:
[..]
Sommige stukken zijn inderdaad wat lang, maar we zijn van plan vroeg op te staan iedere dag en we rijden afwisselend. Er zullen inderdaad dagen bij zijn dat we voornamelijk in de auto zitten, maar dat moet helaas maar gewoon zo zijn... anders weet ik niet hoe ik het in 3 weken moet proppen. We hebben al wat dingen geschrapt, zoals Napier, waar ik eigenlijk wel heen wilde, maar dat kost minstens een hele dag extra en die tijd hebben we nu eenmaal niet.
We hebben in 2001 een rondreis gemaakt door de VS (westkust) met een huurauto... daar zaten enkele dagen bij van meer dan 8/9 uur rijden, een keer hebben we zelfs 11 uur gereden. Dat was, achteraf, wel echt een beetje van de zotten... maar we hebben wel echt enorm veel gezien en echt genoten van die vakantie. We hebben toen in 20 dagen 7000km gereden (over voornamelijk 80km wegen), voor Nieuw Zeeland hebben we voor 22 dagen ongeveer 4000km gepland... hoewel de gemiddelde snelheid in NZ lager zal liggen dan in de VS, denk ik dat het wel zal lukken.
Ow, nog een vraagje: is er een evenement in Wellington op (woensdag) 25 oktober ofzo? De veerpont van 10.00 uur uit Picton was al vol.En dat meer dan 3 maanden tevoren... de andere dagen in die week kon de pont nog wel geboekt worden voor 10.00uur. We hebben 'm nu maar om 13:15 geboekt, maar ik baalde er wel van (kan er niet zo goed tegen als ik mijn zin niet krijg
)
Ik weet hetquote:Op maandag 10 juli 2006 10:40 schreef kepler het volgende:
[..]
hou er wel rekening mee dat 4000 km in Nieuw Zeeland niet hetzelfde is als 4000 km in Amerika of Nederland. Hier zijn de wegen echt veel slechter/langzamer. In en rond Auckland valt het nog wel mee, maar zodra je meer naar de 'onbewoonde' omgeving gaat wordt het steeds minder weg. Althans dat is wat ik heb begrepen van mn collega's
Dat is eerder een unicum dan vaak voorkomend. Waar is dat? De Caltex bij Fanshaw?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 05:36 schreef kepler het volgende:
[..]
benzine is hier iets van 1.60, maar verschilt erg per benzine-station. Wel 'grappig' is dat je niet zelf mag tanken, dit doet een of andere gast voor jou. Als er niemand staat moet je dus eerst naar binnen om te betalen, en dan kan je pas tanken. Dit doen ze om wegrijden zonder te betalen tegen te gaan
zo goed als elk tankstation in de buurt van Auckland heeft dat, althans de twee waar ik nu ben geweestquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:31 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat is eerder een unicum dan vaak voorkomend. Waar is dat? De Caltex bij Fanshaw?
Haere mai i Aotearoa e Akarana.
Groetjes uit Christchurch.
het is geen assistentiequote:Op woensdag 12 juli 2006 00:27 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zie het vrijwel nooit.![]()
Alleen bij de Hermitage maar daar kost het 5 dollar extra en moet je eerst iemand bellen als je assistentie wil.
![]()
Maar sowieso: assistentie bij het tanken.![]()
Nog eventjes wachtenquote:
Ik heb even de tijd om te reageren aangezien ik hier nu gratis en onbeperkt interenet heb.quote:
De eerder gegeven tips. Napier vond ik erg leuk om te zien, weet zo niet of die ook genoemt is in bv Lev's rijtje.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:58 schreef lotje11 het volgende:
hmmm ziet er toch naar uit dat we volgende februari naar NZ gaan, dus ik wil tips wat ik echt gezien moet hebben (hebben wrsch maar 3 weken)!!! Ga het hier soweiso doorlezen, maar echte aanraders??
Glacier cruise bij Mt Cook is zeer aan te raden als ik de verhalen in het gastenboek zo lees van de YHA. Er is overigens een YHA in Mt Cook, 22 of 25 dollar ofzo, een stuk goedkoper dan 200 dollar bij de Heritage.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:38 schreef Levitation het volgende:
Vraagje hier voor de kenners:
Franz Josef Glacier of Fox? En is een glacier boat cruise bij mnt Cook iets?
Zucht, zoveel te zien en zo weinig tijd.
Overnachtingen boek je op basis van budget en "locatie-wens". Sommige locaties moet je wel van tevoren boeken omdat ze anders gewoon vol zitten. En bij bv Mt Cook heb je niet veel keus. Benzine zit rond de 1.60 per liter maar in de Coromandel was het bv maar 1.40 terwijl Mt Cook iets onder de 2 dollar per liter rekende.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:41 schreef lotje11 het volgende:
Levitation waar ga je slapen? Wij zijn een beetje een berekening aan het maken hoeveel we nog moeten sparen :S Kamperen leek ons best een goede optie, of bij slecht weer iets van een (jeugd)hotel/motel. Heb alleen geen benul hoeveel dat daar zou moetne kosten (heb een oude lonely planet). Jij lijkt al veel uitgezocht te hebben.....
Wat gaat auto huur jou kosten, regel je het hier of daar?
Wat doe je met overnachtingen en hoeveel heb je daar voor gerekend?
Mensen die er nu al zijn, hoe duur is de benzine daar?
(Dit lijken nu ik ze zo opschrijf echt freaky vragen, maargoed)
Iedereen alvast thanks voor de info!!
Ik heb een aantal goede hostels + dingen in je rijtje gezet. Ik weet niet of je uberhaupt zoekt naar hostels of hotels?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:19 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ok, ik heb gisteren een beetje over 't internet gestruind en we hebben een halve dag tour op/bij Franz Josef geboekt. Ben benieuwd! Hopelijk de juiste keuze gemaakt.
Nog maar 3 maanden en dan vertrekken we! Gisteren hebben we een heleboel geregeld aan tripjes en hotels op de lastigere plaatsen (Mount Cook, Te Anau en Franz Josef). We gaan in Fiordland een dagtocht Doubtful Sound doen en een korte tocht bij Milford Sound.
We hebben deze route in gedachten: (we hebben 3 weken in NZ)
Dag 1 Aankomst 's avonds in Christchurch
Dag 2 Auto ophalen, Christchurch bekijken (Tram, YHA Central, ook weer een goede locatie.)
Dag 3 Naar Mount Cook (YHA is sfeervol en naast Alpine Lodge het enige hostel. Breng eten btw want er is geen supermarkt en in het restaurant bij de Heritage / Old Mountaneers eten tikt ook aan, zelf wel 2 keer gedaan overigens.)
Dag 4 Naar Dunedin (Veel backpackers die ik sprak vonden dit wel tegenvallen...)
Dag 5 Naar Fiordland NP
Dag 6 Dagtocht Doubtful Sound
Dag 7 Milford Sound (Reken op een lange dag als je hem vanuit Queenstown doet)
Dag 8 Naar Queenstown (YHA Central (McFees) superlocatie. Kawarau Jet is goedkoper dan Shotover Jet en duurt langer)
Dag 9 Naar Franz Josef (YHA Franz Josef was erg goed en "centraal".)
Dag 10 Tocht Frans Josef (Helihike, kost 320 dollar maar wel vet, bij mij was ie gecancelled wegens teveel wind.)
Dag 11 Naar Arthur's Pass (Vrij weinig te doen...behalve uitzicht)
Dag 12 Naar Nelson
Dag 13 Abel Tasman NP
Dag 14 Oversteek naar Wellington (Boek je Interislander van te voren, goedkoopste ticket is 39 dollar, ik had een studententarief en ze vroegen niet eens naar bewijs)
Dag 15 Wellington/LOTR-tocht (Rover Ring Tour, 150 dollar maar absoluut het geld waard. Ik vertrok 08.40 en kwam 16.55 bij Te Papa terug, gratis entree voor LOTR tentoonstelling maar die is nu niet meer)
Dag 16 Naar Tongariro
Dag 17 Tongariro (Crossing is leuk om te doen, je kan beter in Turangi zitten dan in National Park Village)
Dag 18 Taupo (Goedkoopste plek in NZ om te skydiven, 149 dollar)
Dag 19 Rotorua (De grote geisers en Champagne pool liggen buiten Rotorua, geisers 3km en Champagne Pool bijna 30)
Dag 20 Coromandel (Tatahi Lodge in Hahei, vlakbij het strand en Cathedral Cove, supergezellige plek)
Dag 21 Wellford (Waaro?)
Dag 22 Auckland
Dag 23 Vliegen
Grootste deel van de tijd dus op het zuidereiland, noordereiland raffelen we een beetje af. Maar aangezien we vooral voor 't natuurschoon komen, leek dit ons wel een aardige indeling. Heb er zo'n zin in![]()
Dank je wel voor de info!quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:46 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik heb een aantal goede hostels + dingen in je rijtje gezet. Ik weet niet of je uberhaupt zoekt naar hostels of hotels?Ik heb net mijn drieweekse rondreis er op zitten. Veel te kort uiteraard maar heb wel gezien wat ik wilde zien.
Dan neem ik mijn verhaal terugquote:Op maandag 10 juli 2006 10:08 schreef Levitation het volgende:
[..]
Sommige stukken zijn inderdaad wat lang, maar we zijn van plan vroeg op te staan iedere dag en we rijden afwisselend. Er zullen inderdaad dagen bij zijn dat we voornamelijk in de auto zitten, maar dat moet helaas maar gewoon zo zijn... anders weet ik niet hoe ik het in 3 weken moet proppen. We hebben al wat dingen geschrapt, zoals Napier, waar ik eigenlijk wel heen wilde, maar dat kost minstens een hele dag extra en die tijd hebben we nu eenmaal niet.
We hebben in 2001 een rondreis gemaakt door de VS (westkust) met een huurauto... daar zaten enkele dagen bij van meer dan 8/9 uur rijden, een keer hebben we zelfs 11 uur gereden. Dat was, achteraf, wel echt een beetje van de zotten... maar we hebben wel echt enorm veel gezien en echt genoten van die vakantie. We hebben toen in 20 dagen 7000km gereden (over voornamelijk 80km wegen), voor Nieuw Zeeland hebben we voor 22 dagen ongeveer 4000km gepland... hoewel de gemiddelde snelheid in NZ lager zal liggen dan in de VS, denk ik dat het wel zal lukken.
Ow, nog een vraagje: is er een evenement in Wellington op (woensdag) 25 oktober ofzo? De veerpont van 10.00 uur uit Picton was al vol.En dat meer dan 3 maanden tevoren... de andere dagen in die week kon de pont nog wel geboekt worden voor 10.00uur. We hebben 'm nu maar om 13:15 geboekt, maar ik baalde er wel van (kan er niet zo goed tegen als ik mijn zin niet krijg
)
Elke dag in de auto zitten gaat ook vervelen idd. CHC - Mt Cook valt nog wel mee, voor mijn gevoel wat Picton - CHC verder maar dat komt ook omdat ik 's ochtends al de ferry had genomen. Volgens mij was mijn langste rit van Franz naar Wanaka, 6,5 uur.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 07:22 schreef poohy het volgende:
[..]
Mooie route Levitation![]()
Ik wil je nog wel een tip geven, probeer niet teveel kilometers op een dag te rijden (en ook niet om elke dag in de auto te zitten). Want van Christchurch naar Mt. Cook, jee dat is me een stuk om in ene te rijden! Net als van Arthur's Pass naar Nelson. Op de kaart ziet het er allemaal simpel uit, maar het wegennet is hier totaal anders dan in Nederland. Alleen maar eenbaanswegen (soms een stukje tweebaans waardoor er formule-1 achtige praktijken onstaan) en weinig rechte stukken.
Je kan het natuurlijk in een dag rijden (duurt een uur of acht, negen) maar ja je bent er toch ook om vakantie te houdenAls je elke dag in de auto zit dan word je er ook gauw ziek van hoor. Ik kan me voorstellen dat je zoveel mogelijk wilt zien, maar ja of je nou drie of zes weken gaat, alles zien lukt helaas niet.
Maar goed, dit was even mijn meningEn je kan natuurlijk altijd ter plekke bekijken hoe het gaat. In ieder geval alvast heel veel plezier
![]()
De 27e is het wel Labour day.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 06:47 schreef poohy het volgende:
[..]
Dan neem ik mijn verhaal terugAls je dit al eerder gedaan hebt dan weet je waar je over praat.
Ik heb eigenlijk geen idee of er eind oktober iets te doen is in Wellington? Raar dat de ferry al vol zit. Maar er is er nog eentje, veel minder bekend dan de Interislander maar ik heb er elke keer gebruik van gemaakt: http://www.bluebridge.co.nz
Of had je daar ook al op gekeken?
Als je van mooie stadsarchitectuur houdt valt het zeker niet tegen. Het is een studentenstad voor de rest, tenminste, die indruk kreeg ik bij Dunedin.quote:Dag 4 Naar Dunedin (Veel backpackers die ik sprak vonden dit wel tegenvallen...)
Klopt, de eerste universiteit zat daar. Volgens de boeken zag het er wel leuk uit.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je van mooie stadsarchitectuur houdt valt het zeker niet tegen. Het is een studentenstad voor de rest, tenminste, die indruk kreeg ik bij Dunedin.
De tweede keer dat ik vandaag deze fout maakquote:
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:46 schreef poohy het volgende:
[..]
De tweede keer dat ik vandaag deze fout maakOp mijn werk had ik een training georganiseerd voor het personeel op 27 oktober. Kreeg ik een mailtje van de trainer dat er waarschijnlijk weinig mensen zullen zijn
![]()
ik ben er denk ik 2 of 3 dagen geweest, ik kon me er wel vermaken. Maar daar heb ik sowieso geen problemen meequote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:36 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Klopt, de eerste universiteit zat daar. Volgens de boeken zag het er wel leuk uit.
Over deze zin heb ik wel vijf minuten nagedacht jaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Training voor het personeel, trainer... Je werkt bij de Hurricanes?
![]()
Ah.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:04 schreef poohy het volgende:
[..]
Over deze zin heb ik wel vijf minuten nagedacht ja![]()
Ben niet meer gewend om in het Nederlands te denken![]()
Ik heb er ook een tijdje over gepiekerd en zag écht niet wat er mis was met die zin, keurig Nederlands.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:04 schreef poohy het volgende:
[..]
Over deze zin heb ik wel vijf minuten nagedacht ja![]()
Ben niet meer gewend om in het Nederlands te denken![]()
in oktober is het daar einde winter volgens mijquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:09 schreef Levitation het volgende:
Heeft iemand hier enig idee hoe de wegen in oktober er bijliggen op het zuidereiland? We hebben een 4WD, maar ik vraag me af of we iets van sneeuwkettingen oid nodig hebben, vooral in de bergen. Of ligt er misschien helemaal geen sneeuw (meer)? Of houden ze de wegen goed schoon ? Of ....
Iemand die er ervaring mee heeft?
Ik heb even met de gedachte gespeeld Dunedin over te slaan, omdat het niet zo leuk zou zijn. Maar we hebben het toch maar weer in de route opgenomen, ook omdat ik dat deel van het zuidereiland wil zien. Heb 't dus vooral opgenomen als overnachtingsplaats, maar we gaan de stad zelf natuurlijk ook bekijken.
Nog maar 12 weken!Heb er zo'n zin in!
![]()
geen idee van waar ik vandaan vlieg, maar ik ben van plan om gewoon een rondje te maken op het eiland. Ik kan hem ook niet inleveren omdat ik een auto ga kopen (ik gebruik hem om naar mn werk te rijden)quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:23 schreef Jaguarized het volgende:
19 dagen is voor de highlights wel te doen.Het is ongeveer 9 uur met de auto van Wellington naar Auckland als je flink doorrijdt. Ik zou overwegen om de auto op het zuidereiland in te leveren en te vliegen, scheelt je vele uren in de auto. Weet niet waar vandaan je vertrekt/overnacht op het zuidereiland?
Ja, maar...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
in oktober is het daar einde winter volgens mijTe vergelijken met "onze" april
Zucht, ik mocht willen dat ik 19 dagen op het zuider-eiland had.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:18 schreef kepler het volgende:
hmm, denken jullie dat 19 dagen genoeg is voor het Zuider-eiland?
3 oktober ben ik klaar met mn stage en ik ben van plan om de volgende dag de ferry te pakken.
Op 23 oktober gaat mijn vlucht naar Japan, en ik wil de 22e ergens vroeg de ferry weer terug pakken (dan in 1 keer door rijden naar Auckland).
Dit betekent dus dat ik iets van 18 volle dagen heb op het zuider-eiland. Is dat genoeg om het eiland een beetje op mn gemak te verkennen, of zal ik proberen mij vlucht(en) een weekje te verplaatsen?
in Auckland is het qua weer al April hoorquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
in oktober is het daar einde winter volgens mijTe vergelijken met "onze" april
ik dacht dat de seizoenen omgedraaid warenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:43 schreef kepler het volgende:
[..]
in Auckland is het qua weer al April hoor
graadje of 15-16 met een zonnetje, heerlijk terrasjes weer
hey coolquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:42 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zucht, ik mocht willen dat ik 19 dagen op het zuider-eiland had.![]()
Wij doen het in een dag of 14... beetje haasten, maar 't is niet anders. Heb gewoon niet meer vakantiedagen.![]()
Wij komen 11 oktober in CHC aan, we reizen dus ongeveer de zelfde periode rond. Wie weet komen we elkaar nog ergens tegen.![]()
Op die manier. Je zou hem kunnen verkopen op de Backpackers Market in Christchurch en dan terug vliegen. Als je ongeveer dezelfde route gaat rijden als op de heenweg dan zou ik vliegen overwegen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:38 schreef kepler het volgende:
[..]
geen idee van waar ik vandaan vlieg, maar ik ben van plan om gewoon een rondje te maken op het eiland. Ik kan hem ook niet inleveren omdat ik een auto ga kopen (ik gebruik hem om naar mn werk te rijden)
Kijk op www.weatherunderground.comquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:39 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ja, maar...de Nieuw Zeelandse Alpen zijn best hoog... in april kun je in Frankrijk/Oostenrijk/Zwitserland ook nog gewoon skieën. Vandaar mijn vraag... April is in europa precies nog zo'n randgeval, in hoger gelegen gebieden kan 't best nog sneeuwen als je pech hebt. Vroeg me dus af of dat ook voor oktober in NZ geldt.
Waarschijnlijk niet, maar ik kan beter hier een (stomme) vraag stellen dan straks in NZ een berg af glibberen.![]()
Ik kwam ook steeds dezelfde mensen tegen, erg grappig.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:42 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zucht, ik mocht willen dat ik 19 dagen op het zuider-eiland had.![]()
Wij doen het in een dag of 14... beetje haasten, maar 't is niet anders. Heb gewoon niet meer vakantiedagen.![]()
Wij komen 11 oktober in CHC aan, we reizen dus ongeveer de zelfde periode rond. Wie weet komen we elkaar nog ergens tegen.![]()
klopt, het is nu ook 'winter' hier. Maar de temperaturen zijn gewoon veel hoger. Ook ligt Auckland ongeveer op de hoogte van Barcelone geloof ik (maar dan aan de andere kantquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
ik dacht dat de seizoenen omgedraaid warenMaar goed, het weer kan nu meevallen
ah, ze hebben een Backpackers Market in Christchurchquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:45 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Op die manier. Je zou hem kunnen verkopen op de Backpackers Market in Christchurch en dan terug vliegen. Als je ongeveer dezelfde route gaat rijden als op de heenweg dan zou ik vliegen overwegen.
in nederland normaal gesproken ook.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:48 schreef Jaguarized het volgende:
Winter op het Noordereiland is ook maar een begrip.
Ik denk dat er niet veel verschil zit als in Cairns, Melbourne of Sydney qua koopprijs/verkoopprijs.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:49 schreef kepler het volgende:
[..]
ah, ze hebben een Backpackers Market in ChristchurchIk vraag me alleen af of ik dan een goede prijs kan krijgen voor mn auto.
ach ik heb nog 2.5 maanden om het uit te zoeken
maar wel als hem kan afgeven in Auckland waar iemand hem op zijn gemak kan verkopen. Dan kan ik de kosten eruit halen en misschien zelfs nog winst makenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:51 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik denk dat er niet veel verschil zit als in Cairns, Melbourne of Sydney qua koopprijs/verkoopprijs.
Winst maken op een BPB (BackPackersBak) zou ik knap vinden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:53 schreef kepler het volgende:
[..]
maar wel als hem kan afgeven in Auckland waar iemand hem op zijn gemak kan verkopen. Dan kan ik de kosten eruit halen en misschien zelfs nog winst maken
veel van die auto's worden met haast verkocht. Ik kan er nu misschien eentje overnemen van een collega, die hem heeft gekocht van een backpacker die ook haast had. Als ik iemand kan vinden die hem op zijn gemak kan verkopen in Auckland dan is het zeker mogelijk om er winst op te maken, de auto is namelijk nog primaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Winst maken op een BPB (BackPackersBak) zou ik knap vinden.
Met praten heb ik geen probleem, wel met schrijvenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:07 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ah.![]()
Hurricanes.![]()
Crusaders, Blues.![]()
Ik kwam een gozer tegen in Wellington, een Nederlander. Potdomme dat was wel ontzettend kansloos wat ie "vertelde".Om de paar minuten gooide hij er een paar woorden Engels doorheen. Kan gebeuren natuurlijk. Maar om er dan nog achteraan te schreeuwen: "Oh shit ja vette moeite met Nederlands joh als je hier al "zoooo" lang zit. Jeej wat stom van me. *zichzelf op het hoofd slaat*...."
![]()
![]()
![]()
Bedankt, dus het ligt dus niet aan mijquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:12 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb er ook een tijdje over gepiekerd en zag écht niet wat er mis was met die zin, keurig Nederlands.![]()
je moet zeker weten langer blijven in of Hong Kong of in Tokyo. Het liefste beiden, al is het maar 2 dagen per stad ofzo. Ik ben een halve dag in HK geweest (ook 11 uur overstap tijd), en dat was echt veels te kort. Eind oktober blijf ik ook nog een weekje in Japanquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:55 schreef lotje11 het volgende:
Ja mij dus ook!!! We hebben dan 4 weken, nou ja 3,5 zonder de te reizen dagen, hebben een stop in tokyo van 11 uur!! en terug bijna direct, met stopje in hongkong.
Gaan met 4 man, willen i.p kamperen waar het kan en in steden etc een hostel achtig iets. Begin in Auckland, eindigen in CHC!
Gaaf! Veel plezier!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:55 schreef lotje11 het volgende:
Ja mij dus ook!!! We hebben dan 4 weken, nou ja 3,5 zonder de te reizen dagen, hebben een stop in tokyo van 11 uur!! en terug bijna direct, met stopje in hongkong.
Gaan met 4 man, willen i.p kamperen waar het kan en in steden etc een hostel achtig iets. Begin in Auckland, eindigen in CHC!
het is er in februari zomer, ik ben er rond die tijd geweest en ik had het verre van koud. Langs de Avalon nog rustig een boek in de zon gelezenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:42 schreef lotje11 het volgende:
Hmm, wij eindigen zo ook koud(er) hoor, maar zuider schijnt zoveel mooier te zijn dat de rest toch liever noord naar zuid wilde i.p.v. andersom....
mooie tijdquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:58 schreef lotje11 het volgende:
Ja, daarom zei ik al koud (er)En ik bedenk me nu dat dat in het scenario we gaan in feb en komen begin maart terug was.
Hee! Je bent er weer, hoe was je reisje??? Goed thuisgekomen?quote:
Ik ben nog niet thuis, ben in Seoul nu.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 07:38 schreef Infinity123 het volgende:
[..]
Hee! Je bent er weer, hoe was je reisje??? Goed thuisgekomen?
Oh vandaar! Hoe is het dan!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 07:45 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik ben nog niet thuis, ben in Seoul nu.![]()
Zie weblog in sig of ZK topic anders wordt het te offtopic.quote:
ik ga naar 'de berg' op het noorder-eiland, het schijnt daar het goedkoopste te zijn. En op het zuider-eiland heb ik niet echt heel veel tijd om te snowboardenquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:45 schreef Jaguarized het volgende:
@kepler: Als je gaat snowboarden, de mooiste plekken op het zuidereiland zijn Coronet Peak, The Remarkables, Treble Cone en Cardona.
Ja, is inderdaad lekker goedkoop. Heb het een aantal weken geleden gedaan op Mt Ruapehu. Ik heb op de pistes van Turoa gesnowboard. Ik had mijn snowboard, handschoenen en mijn snowboardschoenen gehuurt voor een dag voor maar 35 dollar. Een koopje lijkt me. Ik had alleen de lower Mtn pas omdat de rest niet open was. Er hing dikke mist.Dat koste me 54 dollar. Ook had ik een les van 2 uur voor 82 dollar. Lijkt me niet erg duur. Het was geweldig maar pijnlijk (ben niet zo goed namelijk). Jammer dat het weer niet geweldig was maar ik ga zeker nog een keer terug.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:49 schreef kepler het volgende:
[..]
ik ga naar 'de berg' op het noorder-eiland, het schijnt daar het goedkoopste te zijn. En op het zuider-eiland heb ik niet echt heel veel tijd om te snowboarden
op het noorder-eiland kan je voor 80 dollar 2 uur les krijgen, incl huur en dagpas
klinkt goed, dat ga ik maar ff inplannen danquote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:14 schreef Herr_Gyzel het volgende:
[..]
Ja, is inderdaad lekker goedkoop. Heb het een aantal weken geleden gedaan op Mt Ruapehu. Ik heb op de pistes van Turoa gesnowboard. Ik had mijn snowboard, handschoenen en mijn snowboardschoenen gehuurt voor een dag voor maar 35 dollar. Een koopje lijkt me. Ik had alleen de lower Mtn pas omdat de rest niet open was. Er hing dikke mist.Dat koste me 54 dollar. Ook had ik een les van 2 uur voor 82 dollar. Lijkt me niet erg duur. Het was geweldig maar pijnlijk (ben niet zo goed namelijk). Jammer dat het weer niet geweldig was maar ik ga zeker nog een keer terug.
Ik heb zelf Magic Tours gedaan ( dat is ongeveer hetzelfde)quote:Op maandag 24 juli 2006 07:24 schreef Herr_Gyzel het volgende:
Hey nog een vraagje!!!
Heeft hier iemand al de kiwi experience gedaan??? Ik ga die waarschijnlijk in een paar weken met mijn broer doen en ik wou weten of iemand er al ervaring mee heeft en wat degene er van vond!!!
Ik zit nog voor een ong. 8 maanden hier maar wil een fatsoenlijke auto kopen voor een lage prijs.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:47 schreef kepler het volgende:
ik ga met mn eigen autoLekker goedkoop (benzine is erg goedkoop), snel en je kan je eigen ritme bepalen
maar ik moet wel zeggen dat ik voor een paar maanden in NZ zit en de auto weer kan verkopen aan het einde. Dus de auto zelf kost me als het goed is niks
binnen twee weken heb je echt wel een goede auto gevonden hoorquote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:05 schreef Herr_Gyzel het volgende:
[..]
Ik zit nog voor een ong. 8 maanden hier maar wil een fatsoenlijke auto kopen voor een lage prijs.En moet de auto in ong. 2 weken hebben omdat mijn broer hier heen komt. Daarom dacht ik dat een tour een goed idee is.
Ik heb al een kleine toyota starlett tot mijn beschikking maar die is denk ik niet geschikt voor de wegen buiten de grote steden. Ik vindt die niet echt geweldig namelijk.![]()
Nee zit in Tauranga.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:38 schreef kepler het volgende:
[..]
binnen twee weken heb je echt wel een goede auto gevonden hoor
zit je in Auckland?
Een vriend van me ook.quote:
Als je niemand kent is het volgens mij een best saaie stad. Ik heb familie hier en zit bij een lokaal voetbalteam dus ken ondertussen een aantal mensen. Ik werk in tauranga en heb een goede baas die me vertelt wat ik hier allemaal kan doen!!quote:
Een vriend van me werkte daar eerst op een kiwiplantage om kiwi's te plukken en werkt nu in een "packing factory". Tijdelijk overigens, tot half augustus.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:09 schreef Herr_Gyzel het volgende:
[..]
Als je niemand kent is het volgens mij een best saaie stad. Ik heb familie hier en zit bij een lokaal voetbalteam dus ken ondertussen een aantal mensen. Ik werk in tauranga en heb een goede baas die me vertelt wat ik hier allemaal kan doen!!
Maar waar zit jij?
Ga ik volgende week woensdag heen om mijn broer op te halen van het vliegveldquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:10 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Een vriend van me werkte daar eerst op een kiwiplantage om kiwi's te plukken en werkt nu in een "packing factory". Tijdelijk overigens, tot half augustus.
Zelf ben ik net 6 dagen van een half jaar NZ.Ik zat in Auckland.
![]()
Ik vond Auckland zwaar de moeite waard. Persoonlijk zou ik me er natuurlijk wel een week kan vermaken maar als je puur de tourist wil uithangen, dan heb je het na een paar dagen wel gezien. Veel mensen vinden het niet veel aan. Ik vond het erg aantrekkelijk, maar als je er langere tijd zit ga je de stad ook van een hele andere kant zien natuurlijk.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:21 schreef Herr_Gyzel het volgende:
[..]
Ga ik volgende week woensdag heen om mijn broer op te halen van het vliegveld![]()
Maar heb je een mooie tijd gehad???
En is Auckland de moeite waard om een weekje op vakantie te gaan??![]()
Heb ook in een kiwi pakhuis gwerkt heb nu gelukkig een vaste baan als monteur hier!!!!
Ik heb een aantal neven hier die snowboard freaks zijn en die nemen mij mooi op sleeptouw. Ik moet jammer genoeg tot kerstmis werken maar ik ga zeker nog naar Queenstown!!! En ondertussen ook naar Mt Raupehu!!!!quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:27 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik vond Auckland zwaar de moeite waard. Persoonlijk zou ik me er natuurlijk wel een week kan vermaken maar als je puur de tourist wil uithangen, dan heb je het na een paar dagen wel gezien. Veel mensen vinden het niet veel aan. Ik vond het erg aantrekkelijk, maar als je er langere tijd zit ga je de stad ook van een hele andere kant zien natuurlijk.![]()
Mocht je nog de tijd hebben, ga naar Queenstown nu het skiseizoen nog bezig is. Dat was echt supergezellig.![]()
Die -vergeleken met Nederland- nog altijd een schijntje zijn.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:43 schreef Jaguarized het volgende:
En voor de mensen die naar Mt Cook willen, vergeet niet te tanken voordat je het park in gaat. Mt Cook heeft de hoogste benzineprijzen van het land.
[afbeelding]
wauw! Ik moet daar echt eens heen in de winter... ziet er mooi uit daar!!quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:27 schreef Jaguarized het volgende:
Onderweg naar Mt Cook, met de meest rare wolken die ik ooit gezien heb.
[afbeelding]
Auckland heerstquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:21 schreef Herr_Gyzel het volgende:
[..]
Ga ik volgende week woensdag heen om mijn broer op te halen van het vliegveld![]()
Maar heb je een mooie tijd gehad???
En is Auckland de moeite waard om een weekje op vakantie te gaan??![]()
Heb ook in een kiwi pakhuis gwerkt heb nu gelukkig een vaste baan als monteur hier!!!!
Natuurlijk is het voor Nederlandse begrippen maar als je nagaat dat je in de rest van het land bv 1,50 betaalt, dan is Mt Cook best duur.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:49 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die -vergeleken met Nederland- nog altijd een schijntje zijn.![]()
Euro 95 kost hier nu al ongeveer E 1,55 per liter.![]()
Abel Tasman? Marlboro?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:23 schreef kepler het volgende:
weet iemand een leuke (en begaanbare) meerdaagse (twee of drie dagen) hike voor midden oktober? Het liefste iets waarbij je je kunt opgeven voor een soort van groepsreis (heb nog nooit een meerdaagse hike gelopen)? Of is er een website van een bedrijf dat dit soort wandelingen organiseerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |