ik ben dus uiteindelijk niet naar Waiheke gegaan. Het plan was om naar Rangitoto te gaan, maar ik had me verslapenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 07:08 schreef poohy het volgende:
[..]
Wacht maar tot je in Wellington zit, hier is het nog veel kouder![]()
Waiheke Island is echt fantastischIk heb er mijn vriend ontmoet dus vandaar dat ik er zulke mooie herinneringen aan heb
volgens mij heb ik dat al tienduizend keer verteld maar goed
Sommige stukken zijn inderdaad wat lang, maar we zijn van plan vroeg op te staan iedere dag en we rijden afwisselend. Er zullen inderdaad dagen bij zijn dat we voornamelijk in de auto zitten, maar dat moet helaas maar gewoon zo zijn... anders weet ik niet hoe ik het in 3 weken moet proppen. We hebben al wat dingen geschrapt, zoals Napier, waar ik eigenlijk wel heen wilde, maar dat kost minstens een hele dag extra en die tijd hebben we nu eenmaal niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 07:22 schreef poohy het volgende:
[..]
Mooie route Levitation![]()
Ik wil je nog wel een tip geven, probeer niet teveel kilometers op een dag te rijden (en ook niet om elke dag in de auto te zitten). Want van Christchurch naar Mt. Cook, jee dat is me een stuk om in ene te rijden! Net als van Arthur's Pass naar Nelson. Op de kaart ziet het er allemaal simpel uit, maar het wegennet is hier totaal anders dan in Nederland. Alleen maar eenbaanswegen (soms een stukje tweebaans waardoor er formule-1 achtige praktijken onstaan) en weinig rechte stukken.
Je kan het natuurlijk in een dag rijden (duurt een uur of acht, negen) maar ja je bent er toch ook om vakantie te houdenAls je elke dag in de auto zit dan word je er ook gauw ziek van hoor. Ik kan me voorstellen dat je zoveel mogelijk wilt zien, maar ja of je nou drie of zes weken gaat, alles zien lukt helaas niet.
Maar goed, dit was even mijn meningEn je kan natuurlijk altijd ter plekke bekijken hoe het gaat. In ieder geval alvast heel veel plezier
![]()
hou er wel rekening mee dat 4000 km in Nieuw Zeeland niet hetzelfde is als 4000 km in Amerika of Nederland. Hier zijn de wegen echt veel slechter/langzamer. In en rond Auckland valt het nog wel mee, maar zodra je meer naar de 'onbewoonde' omgeving gaat wordt het steeds minder weg. Althans dat is wat ik heb begrepen van mn collega'squote:Op maandag 10 juli 2006 10:08 schreef Levitation het volgende:
[..]
Sommige stukken zijn inderdaad wat lang, maar we zijn van plan vroeg op te staan iedere dag en we rijden afwisselend. Er zullen inderdaad dagen bij zijn dat we voornamelijk in de auto zitten, maar dat moet helaas maar gewoon zo zijn... anders weet ik niet hoe ik het in 3 weken moet proppen. We hebben al wat dingen geschrapt, zoals Napier, waar ik eigenlijk wel heen wilde, maar dat kost minstens een hele dag extra en die tijd hebben we nu eenmaal niet.
We hebben in 2001 een rondreis gemaakt door de VS (westkust) met een huurauto... daar zaten enkele dagen bij van meer dan 8/9 uur rijden, een keer hebben we zelfs 11 uur gereden. Dat was, achteraf, wel echt een beetje van de zotten... maar we hebben wel echt enorm veel gezien en echt genoten van die vakantie. We hebben toen in 20 dagen 7000km gereden (over voornamelijk 80km wegen), voor Nieuw Zeeland hebben we voor 22 dagen ongeveer 4000km gepland... hoewel de gemiddelde snelheid in NZ lager zal liggen dan in de VS, denk ik dat het wel zal lukken.
Ow, nog een vraagje: is er een evenement in Wellington op (woensdag) 25 oktober ofzo? De veerpont van 10.00 uur uit Picton was al vol.En dat meer dan 3 maanden tevoren... de andere dagen in die week kon de pont nog wel geboekt worden voor 10.00uur. We hebben 'm nu maar om 13:15 geboekt, maar ik baalde er wel van (kan er niet zo goed tegen als ik mijn zin niet krijg
)
Ik weet hetquote:Op maandag 10 juli 2006 10:40 schreef kepler het volgende:
[..]
hou er wel rekening mee dat 4000 km in Nieuw Zeeland niet hetzelfde is als 4000 km in Amerika of Nederland. Hier zijn de wegen echt veel slechter/langzamer. In en rond Auckland valt het nog wel mee, maar zodra je meer naar de 'onbewoonde' omgeving gaat wordt het steeds minder weg. Althans dat is wat ik heb begrepen van mn collega's
Dat is eerder een unicum dan vaak voorkomend. Waar is dat? De Caltex bij Fanshaw?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 05:36 schreef kepler het volgende:
[..]
benzine is hier iets van 1.60, maar verschilt erg per benzine-station. Wel 'grappig' is dat je niet zelf mag tanken, dit doet een of andere gast voor jou. Als er niemand staat moet je dus eerst naar binnen om te betalen, en dan kan je pas tanken. Dit doen ze om wegrijden zonder te betalen tegen te gaan
zo goed als elk tankstation in de buurt van Auckland heeft dat, althans de twee waar ik nu ben geweestquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:31 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat is eerder een unicum dan vaak voorkomend. Waar is dat? De Caltex bij Fanshaw?
Haere mai i Aotearoa e Akarana.
Groetjes uit Christchurch.
het is geen assistentiequote:Op woensdag 12 juli 2006 00:27 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zie het vrijwel nooit.![]()
Alleen bij de Hermitage maar daar kost het 5 dollar extra en moet je eerst iemand bellen als je assistentie wil.
![]()
Maar sowieso: assistentie bij het tanken.![]()
Nog eventjes wachtenquote:
Ik heb even de tijd om te reageren aangezien ik hier nu gratis en onbeperkt interenet heb.quote:
De eerder gegeven tips. Napier vond ik erg leuk om te zien, weet zo niet of die ook genoemt is in bv Lev's rijtje.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:58 schreef lotje11 het volgende:
hmmm ziet er toch naar uit dat we volgende februari naar NZ gaan, dus ik wil tips wat ik echt gezien moet hebben (hebben wrsch maar 3 weken)!!! Ga het hier soweiso doorlezen, maar echte aanraders??
Glacier cruise bij Mt Cook is zeer aan te raden als ik de verhalen in het gastenboek zo lees van de YHA. Er is overigens een YHA in Mt Cook, 22 of 25 dollar ofzo, een stuk goedkoper dan 200 dollar bij de Heritage.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:38 schreef Levitation het volgende:
Vraagje hier voor de kenners:
Franz Josef Glacier of Fox? En is een glacier boat cruise bij mnt Cook iets?
Zucht, zoveel te zien en zo weinig tijd.
Overnachtingen boek je op basis van budget en "locatie-wens". Sommige locaties moet je wel van tevoren boeken omdat ze anders gewoon vol zitten. En bij bv Mt Cook heb je niet veel keus. Benzine zit rond de 1.60 per liter maar in de Coromandel was het bv maar 1.40 terwijl Mt Cook iets onder de 2 dollar per liter rekende.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:41 schreef lotje11 het volgende:
Levitation waar ga je slapen? Wij zijn een beetje een berekening aan het maken hoeveel we nog moeten sparen :S Kamperen leek ons best een goede optie, of bij slecht weer iets van een (jeugd)hotel/motel. Heb alleen geen benul hoeveel dat daar zou moetne kosten (heb een oude lonely planet). Jij lijkt al veel uitgezocht te hebben.....
Wat gaat auto huur jou kosten, regel je het hier of daar?
Wat doe je met overnachtingen en hoeveel heb je daar voor gerekend?
Mensen die er nu al zijn, hoe duur is de benzine daar?
(Dit lijken nu ik ze zo opschrijf echt freaky vragen, maargoed)
Iedereen alvast thanks voor de info!!
Ik heb een aantal goede hostels + dingen in je rijtje gezet. Ik weet niet of je uberhaupt zoekt naar hostels of hotels?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:19 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ok, ik heb gisteren een beetje over 't internet gestruind en we hebben een halve dag tour op/bij Franz Josef geboekt. Ben benieuwd! Hopelijk de juiste keuze gemaakt.
Nog maar 3 maanden en dan vertrekken we! Gisteren hebben we een heleboel geregeld aan tripjes en hotels op de lastigere plaatsen (Mount Cook, Te Anau en Franz Josef). We gaan in Fiordland een dagtocht Doubtful Sound doen en een korte tocht bij Milford Sound.
We hebben deze route in gedachten: (we hebben 3 weken in NZ)
Dag 1 Aankomst 's avonds in Christchurch
Dag 2 Auto ophalen, Christchurch bekijken (Tram, YHA Central, ook weer een goede locatie.)
Dag 3 Naar Mount Cook (YHA is sfeervol en naast Alpine Lodge het enige hostel. Breng eten btw want er is geen supermarkt en in het restaurant bij de Heritage / Old Mountaneers eten tikt ook aan, zelf wel 2 keer gedaan overigens.)
Dag 4 Naar Dunedin (Veel backpackers die ik sprak vonden dit wel tegenvallen...)
Dag 5 Naar Fiordland NP
Dag 6 Dagtocht Doubtful Sound
Dag 7 Milford Sound (Reken op een lange dag als je hem vanuit Queenstown doet)
Dag 8 Naar Queenstown (YHA Central (McFees) superlocatie. Kawarau Jet is goedkoper dan Shotover Jet en duurt langer)
Dag 9 Naar Franz Josef (YHA Franz Josef was erg goed en "centraal".)
Dag 10 Tocht Frans Josef (Helihike, kost 320 dollar maar wel vet, bij mij was ie gecancelled wegens teveel wind.)
Dag 11 Naar Arthur's Pass (Vrij weinig te doen...behalve uitzicht)
Dag 12 Naar Nelson
Dag 13 Abel Tasman NP
Dag 14 Oversteek naar Wellington (Boek je Interislander van te voren, goedkoopste ticket is 39 dollar, ik had een studententarief en ze vroegen niet eens naar bewijs)
Dag 15 Wellington/LOTR-tocht (Rover Ring Tour, 150 dollar maar absoluut het geld waard. Ik vertrok 08.40 en kwam 16.55 bij Te Papa terug, gratis entree voor LOTR tentoonstelling maar die is nu niet meer)
Dag 16 Naar Tongariro
Dag 17 Tongariro (Crossing is leuk om te doen, je kan beter in Turangi zitten dan in National Park Village)
Dag 18 Taupo (Goedkoopste plek in NZ om te skydiven, 149 dollar)
Dag 19 Rotorua (De grote geisers en Champagne pool liggen buiten Rotorua, geisers 3km en Champagne Pool bijna 30)
Dag 20 Coromandel (Tatahi Lodge in Hahei, vlakbij het strand en Cathedral Cove, supergezellige plek)
Dag 21 Wellford (Waaro?)
Dag 22 Auckland
Dag 23 Vliegen
Grootste deel van de tijd dus op het zuidereiland, noordereiland raffelen we een beetje af. Maar aangezien we vooral voor 't natuurschoon komen, leek dit ons wel een aardige indeling. Heb er zo'n zin in![]()
Dank je wel voor de info!quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:46 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik heb een aantal goede hostels + dingen in je rijtje gezet. Ik weet niet of je uberhaupt zoekt naar hostels of hotels?Ik heb net mijn drieweekse rondreis er op zitten. Veel te kort uiteraard maar heb wel gezien wat ik wilde zien.
Dan neem ik mijn verhaal terugquote:Op maandag 10 juli 2006 10:08 schreef Levitation het volgende:
[..]
Sommige stukken zijn inderdaad wat lang, maar we zijn van plan vroeg op te staan iedere dag en we rijden afwisselend. Er zullen inderdaad dagen bij zijn dat we voornamelijk in de auto zitten, maar dat moet helaas maar gewoon zo zijn... anders weet ik niet hoe ik het in 3 weken moet proppen. We hebben al wat dingen geschrapt, zoals Napier, waar ik eigenlijk wel heen wilde, maar dat kost minstens een hele dag extra en die tijd hebben we nu eenmaal niet.
We hebben in 2001 een rondreis gemaakt door de VS (westkust) met een huurauto... daar zaten enkele dagen bij van meer dan 8/9 uur rijden, een keer hebben we zelfs 11 uur gereden. Dat was, achteraf, wel echt een beetje van de zotten... maar we hebben wel echt enorm veel gezien en echt genoten van die vakantie. We hebben toen in 20 dagen 7000km gereden (over voornamelijk 80km wegen), voor Nieuw Zeeland hebben we voor 22 dagen ongeveer 4000km gepland... hoewel de gemiddelde snelheid in NZ lager zal liggen dan in de VS, denk ik dat het wel zal lukken.
Ow, nog een vraagje: is er een evenement in Wellington op (woensdag) 25 oktober ofzo? De veerpont van 10.00 uur uit Picton was al vol.En dat meer dan 3 maanden tevoren... de andere dagen in die week kon de pont nog wel geboekt worden voor 10.00uur. We hebben 'm nu maar om 13:15 geboekt, maar ik baalde er wel van (kan er niet zo goed tegen als ik mijn zin niet krijg
)
Elke dag in de auto zitten gaat ook vervelen idd. CHC - Mt Cook valt nog wel mee, voor mijn gevoel wat Picton - CHC verder maar dat komt ook omdat ik 's ochtends al de ferry had genomen. Volgens mij was mijn langste rit van Franz naar Wanaka, 6,5 uur.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 07:22 schreef poohy het volgende:
[..]
Mooie route Levitation![]()
Ik wil je nog wel een tip geven, probeer niet teveel kilometers op een dag te rijden (en ook niet om elke dag in de auto te zitten). Want van Christchurch naar Mt. Cook, jee dat is me een stuk om in ene te rijden! Net als van Arthur's Pass naar Nelson. Op de kaart ziet het er allemaal simpel uit, maar het wegennet is hier totaal anders dan in Nederland. Alleen maar eenbaanswegen (soms een stukje tweebaans waardoor er formule-1 achtige praktijken onstaan) en weinig rechte stukken.
Je kan het natuurlijk in een dag rijden (duurt een uur of acht, negen) maar ja je bent er toch ook om vakantie te houdenAls je elke dag in de auto zit dan word je er ook gauw ziek van hoor. Ik kan me voorstellen dat je zoveel mogelijk wilt zien, maar ja of je nou drie of zes weken gaat, alles zien lukt helaas niet.
Maar goed, dit was even mijn meningEn je kan natuurlijk altijd ter plekke bekijken hoe het gaat. In ieder geval alvast heel veel plezier
![]()
De 27e is het wel Labour day.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 06:47 schreef poohy het volgende:
[..]
Dan neem ik mijn verhaal terugAls je dit al eerder gedaan hebt dan weet je waar je over praat.
Ik heb eigenlijk geen idee of er eind oktober iets te doen is in Wellington? Raar dat de ferry al vol zit. Maar er is er nog eentje, veel minder bekend dan de Interislander maar ik heb er elke keer gebruik van gemaakt: http://www.bluebridge.co.nz
Of had je daar ook al op gekeken?
Als je van mooie stadsarchitectuur houdt valt het zeker niet tegen. Het is een studentenstad voor de rest, tenminste, die indruk kreeg ik bij Dunedin.quote:Dag 4 Naar Dunedin (Veel backpackers die ik sprak vonden dit wel tegenvallen...)
Klopt, de eerste universiteit zat daar. Volgens de boeken zag het er wel leuk uit.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je van mooie stadsarchitectuur houdt valt het zeker niet tegen. Het is een studentenstad voor de rest, tenminste, die indruk kreeg ik bij Dunedin.
De tweede keer dat ik vandaag deze fout maakquote:
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:46 schreef poohy het volgende:
[..]
De tweede keer dat ik vandaag deze fout maakOp mijn werk had ik een training georganiseerd voor het personeel op 27 oktober. Kreeg ik een mailtje van de trainer dat er waarschijnlijk weinig mensen zullen zijn
![]()
ik ben er denk ik 2 of 3 dagen geweest, ik kon me er wel vermaken. Maar daar heb ik sowieso geen problemen meequote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:36 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Klopt, de eerste universiteit zat daar. Volgens de boeken zag het er wel leuk uit.
Over deze zin heb ik wel vijf minuten nagedacht jaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Training voor het personeel, trainer... Je werkt bij de Hurricanes?
![]()
Ah.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:04 schreef poohy het volgende:
[..]
Over deze zin heb ik wel vijf minuten nagedacht ja![]()
Ben niet meer gewend om in het Nederlands te denken![]()
Ik heb er ook een tijdje over gepiekerd en zag écht niet wat er mis was met die zin, keurig Nederlands.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:04 schreef poohy het volgende:
[..]
Over deze zin heb ik wel vijf minuten nagedacht ja![]()
Ben niet meer gewend om in het Nederlands te denken![]()
in oktober is het daar einde winter volgens mijquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:09 schreef Levitation het volgende:
Heeft iemand hier enig idee hoe de wegen in oktober er bijliggen op het zuidereiland? We hebben een 4WD, maar ik vraag me af of we iets van sneeuwkettingen oid nodig hebben, vooral in de bergen. Of ligt er misschien helemaal geen sneeuw (meer)? Of houden ze de wegen goed schoon ? Of ....
Iemand die er ervaring mee heeft?
Ik heb even met de gedachte gespeeld Dunedin over te slaan, omdat het niet zo leuk zou zijn. Maar we hebben het toch maar weer in de route opgenomen, ook omdat ik dat deel van het zuidereiland wil zien. Heb 't dus vooral opgenomen als overnachtingsplaats, maar we gaan de stad zelf natuurlijk ook bekijken.
Nog maar 12 weken!Heb er zo'n zin in!
![]()
geen idee van waar ik vandaan vlieg, maar ik ben van plan om gewoon een rondje te maken op het eiland. Ik kan hem ook niet inleveren omdat ik een auto ga kopen (ik gebruik hem om naar mn werk te rijden)quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:23 schreef Jaguarized het volgende:
19 dagen is voor de highlights wel te doen.Het is ongeveer 9 uur met de auto van Wellington naar Auckland als je flink doorrijdt. Ik zou overwegen om de auto op het zuidereiland in te leveren en te vliegen, scheelt je vele uren in de auto. Weet niet waar vandaan je vertrekt/overnacht op het zuidereiland?
Ja, maar...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
in oktober is het daar einde winter volgens mijTe vergelijken met "onze" april
Zucht, ik mocht willen dat ik 19 dagen op het zuider-eiland had.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:18 schreef kepler het volgende:
hmm, denken jullie dat 19 dagen genoeg is voor het Zuider-eiland?
3 oktober ben ik klaar met mn stage en ik ben van plan om de volgende dag de ferry te pakken.
Op 23 oktober gaat mijn vlucht naar Japan, en ik wil de 22e ergens vroeg de ferry weer terug pakken (dan in 1 keer door rijden naar Auckland).
Dit betekent dus dat ik iets van 18 volle dagen heb op het zuider-eiland. Is dat genoeg om het eiland een beetje op mn gemak te verkennen, of zal ik proberen mij vlucht(en) een weekje te verplaatsen?
in Auckland is het qua weer al April hoorquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
in oktober is het daar einde winter volgens mijTe vergelijken met "onze" april
ik dacht dat de seizoenen omgedraaid warenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:43 schreef kepler het volgende:
[..]
in Auckland is het qua weer al April hoor
graadje of 15-16 met een zonnetje, heerlijk terrasjes weer
hey coolquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:42 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zucht, ik mocht willen dat ik 19 dagen op het zuider-eiland had.![]()
Wij doen het in een dag of 14... beetje haasten, maar 't is niet anders. Heb gewoon niet meer vakantiedagen.![]()
Wij komen 11 oktober in CHC aan, we reizen dus ongeveer de zelfde periode rond. Wie weet komen we elkaar nog ergens tegen.![]()
Op die manier. Je zou hem kunnen verkopen op de Backpackers Market in Christchurch en dan terug vliegen. Als je ongeveer dezelfde route gaat rijden als op de heenweg dan zou ik vliegen overwegen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:38 schreef kepler het volgende:
[..]
geen idee van waar ik vandaan vlieg, maar ik ben van plan om gewoon een rondje te maken op het eiland. Ik kan hem ook niet inleveren omdat ik een auto ga kopen (ik gebruik hem om naar mn werk te rijden)
Kijk op www.weatherunderground.comquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:39 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ja, maar...de Nieuw Zeelandse Alpen zijn best hoog... in april kun je in Frankrijk/Oostenrijk/Zwitserland ook nog gewoon skieën. Vandaar mijn vraag... April is in europa precies nog zo'n randgeval, in hoger gelegen gebieden kan 't best nog sneeuwen als je pech hebt. Vroeg me dus af of dat ook voor oktober in NZ geldt.
Waarschijnlijk niet, maar ik kan beter hier een (stomme) vraag stellen dan straks in NZ een berg af glibberen.![]()
Ik kwam ook steeds dezelfde mensen tegen, erg grappig.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:42 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zucht, ik mocht willen dat ik 19 dagen op het zuider-eiland had.![]()
Wij doen het in een dag of 14... beetje haasten, maar 't is niet anders. Heb gewoon niet meer vakantiedagen.![]()
Wij komen 11 oktober in CHC aan, we reizen dus ongeveer de zelfde periode rond. Wie weet komen we elkaar nog ergens tegen.![]()
klopt, het is nu ook 'winter' hier. Maar de temperaturen zijn gewoon veel hoger. Ook ligt Auckland ongeveer op de hoogte van Barcelone geloof ik (maar dan aan de andere kantquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
ik dacht dat de seizoenen omgedraaid warenMaar goed, het weer kan nu meevallen
ah, ze hebben een Backpackers Market in Christchurchquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:45 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Op die manier. Je zou hem kunnen verkopen op de Backpackers Market in Christchurch en dan terug vliegen. Als je ongeveer dezelfde route gaat rijden als op de heenweg dan zou ik vliegen overwegen.
in nederland normaal gesproken ook.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:48 schreef Jaguarized het volgende:
Winter op het Noordereiland is ook maar een begrip.
Ik denk dat er niet veel verschil zit als in Cairns, Melbourne of Sydney qua koopprijs/verkoopprijs.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:49 schreef kepler het volgende:
[..]
ah, ze hebben een Backpackers Market in ChristchurchIk vraag me alleen af of ik dan een goede prijs kan krijgen voor mn auto.
ach ik heb nog 2.5 maanden om het uit te zoeken
maar wel als hem kan afgeven in Auckland waar iemand hem op zijn gemak kan verkopen. Dan kan ik de kosten eruit halen en misschien zelfs nog winst makenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:51 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik denk dat er niet veel verschil zit als in Cairns, Melbourne of Sydney qua koopprijs/verkoopprijs.
Winst maken op een BPB (BackPackersBak) zou ik knap vinden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:53 schreef kepler het volgende:
[..]
maar wel als hem kan afgeven in Auckland waar iemand hem op zijn gemak kan verkopen. Dan kan ik de kosten eruit halen en misschien zelfs nog winst maken
veel van die auto's worden met haast verkocht. Ik kan er nu misschien eentje overnemen van een collega, die hem heeft gekocht van een backpacker die ook haast had. Als ik iemand kan vinden die hem op zijn gemak kan verkopen in Auckland dan is het zeker mogelijk om er winst op te maken, de auto is namelijk nog primaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Winst maken op een BPB (BackPackersBak) zou ik knap vinden.
Met praten heb ik geen probleem, wel met schrijvenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:07 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ah.![]()
Hurricanes.![]()
Crusaders, Blues.![]()
Ik kwam een gozer tegen in Wellington, een Nederlander. Potdomme dat was wel ontzettend kansloos wat ie "vertelde".Om de paar minuten gooide hij er een paar woorden Engels doorheen. Kan gebeuren natuurlijk. Maar om er dan nog achteraan te schreeuwen: "Oh shit ja vette moeite met Nederlands joh als je hier al "zoooo" lang zit. Jeej wat stom van me. *zichzelf op het hoofd slaat*...."
![]()
![]()
![]()
Bedankt, dus het ligt dus niet aan mijquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:12 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb er ook een tijdje over gepiekerd en zag écht niet wat er mis was met die zin, keurig Nederlands.![]()
je moet zeker weten langer blijven in of Hong Kong of in Tokyo. Het liefste beiden, al is het maar 2 dagen per stad ofzo. Ik ben een halve dag in HK geweest (ook 11 uur overstap tijd), en dat was echt veels te kort. Eind oktober blijf ik ook nog een weekje in Japanquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:55 schreef lotje11 het volgende:
Ja mij dus ook!!! We hebben dan 4 weken, nou ja 3,5 zonder de te reizen dagen, hebben een stop in tokyo van 11 uur!! en terug bijna direct, met stopje in hongkong.
Gaan met 4 man, willen i.p kamperen waar het kan en in steden etc een hostel achtig iets. Begin in Auckland, eindigen in CHC!
Gaaf! Veel plezier!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:55 schreef lotje11 het volgende:
Ja mij dus ook!!! We hebben dan 4 weken, nou ja 3,5 zonder de te reizen dagen, hebben een stop in tokyo van 11 uur!! en terug bijna direct, met stopje in hongkong.
Gaan met 4 man, willen i.p kamperen waar het kan en in steden etc een hostel achtig iets. Begin in Auckland, eindigen in CHC!
het is er in februari zomer, ik ben er rond die tijd geweest en ik had het verre van koud. Langs de Avalon nog rustig een boek in de zon gelezenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:42 schreef lotje11 het volgende:
Hmm, wij eindigen zo ook koud(er) hoor, maar zuider schijnt zoveel mooier te zijn dat de rest toch liever noord naar zuid wilde i.p.v. andersom....
mooie tijdquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:58 schreef lotje11 het volgende:
Ja, daarom zei ik al koud (er)En ik bedenk me nu dat dat in het scenario we gaan in feb en komen begin maart terug was.
Hee! Je bent er weer, hoe was je reisje??? Goed thuisgekomen?quote:
Ik ben nog niet thuis, ben in Seoul nu.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 07:38 schreef Infinity123 het volgende:
[..]
Hee! Je bent er weer, hoe was je reisje??? Goed thuisgekomen?
Oh vandaar! Hoe is het dan!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 07:45 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik ben nog niet thuis, ben in Seoul nu.![]()
Zie weblog in sig of ZK topic anders wordt het te offtopic.quote:
ik ga naar 'de berg' op het noorder-eiland, het schijnt daar het goedkoopste te zijn. En op het zuider-eiland heb ik niet echt heel veel tijd om te snowboardenquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:45 schreef Jaguarized het volgende:
@kepler: Als je gaat snowboarden, de mooiste plekken op het zuidereiland zijn Coronet Peak, The Remarkables, Treble Cone en Cardona.
Ja, is inderdaad lekker goedkoop. Heb het een aantal weken geleden gedaan op Mt Ruapehu. Ik heb op de pistes van Turoa gesnowboard. Ik had mijn snowboard, handschoenen en mijn snowboardschoenen gehuurt voor een dag voor maar 35 dollar. Een koopje lijkt me. Ik had alleen de lower Mtn pas omdat de rest niet open was. Er hing dikke mist.Dat koste me 54 dollar. Ook had ik een les van 2 uur voor 82 dollar. Lijkt me niet erg duur. Het was geweldig maar pijnlijk (ben niet zo goed namelijk). Jammer dat het weer niet geweldig was maar ik ga zeker nog een keer terug.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:49 schreef kepler het volgende:
[..]
ik ga naar 'de berg' op het noorder-eiland, het schijnt daar het goedkoopste te zijn. En op het zuider-eiland heb ik niet echt heel veel tijd om te snowboarden
op het noorder-eiland kan je voor 80 dollar 2 uur les krijgen, incl huur en dagpas
klinkt goed, dat ga ik maar ff inplannen danquote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:14 schreef Herr_Gyzel het volgende:
[..]
Ja, is inderdaad lekker goedkoop. Heb het een aantal weken geleden gedaan op Mt Ruapehu. Ik heb op de pistes van Turoa gesnowboard. Ik had mijn snowboard, handschoenen en mijn snowboardschoenen gehuurt voor een dag voor maar 35 dollar. Een koopje lijkt me. Ik had alleen de lower Mtn pas omdat de rest niet open was. Er hing dikke mist.Dat koste me 54 dollar. Ook had ik een les van 2 uur voor 82 dollar. Lijkt me niet erg duur. Het was geweldig maar pijnlijk (ben niet zo goed namelijk). Jammer dat het weer niet geweldig was maar ik ga zeker nog een keer terug.
Ik heb zelf Magic Tours gedaan ( dat is ongeveer hetzelfde)quote:Op maandag 24 juli 2006 07:24 schreef Herr_Gyzel het volgende:
Hey nog een vraagje!!!
Heeft hier iemand al de kiwi experience gedaan??? Ik ga die waarschijnlijk in een paar weken met mijn broer doen en ik wou weten of iemand er al ervaring mee heeft en wat degene er van vond!!!
Ik zit nog voor een ong. 8 maanden hier maar wil een fatsoenlijke auto kopen voor een lage prijs.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:47 schreef kepler het volgende:
ik ga met mn eigen autoLekker goedkoop (benzine is erg goedkoop), snel en je kan je eigen ritme bepalen
maar ik moet wel zeggen dat ik voor een paar maanden in NZ zit en de auto weer kan verkopen aan het einde. Dus de auto zelf kost me als het goed is niks
binnen twee weken heb je echt wel een goede auto gevonden hoorquote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:05 schreef Herr_Gyzel het volgende:
[..]
Ik zit nog voor een ong. 8 maanden hier maar wil een fatsoenlijke auto kopen voor een lage prijs.En moet de auto in ong. 2 weken hebben omdat mijn broer hier heen komt. Daarom dacht ik dat een tour een goed idee is.
Ik heb al een kleine toyota starlett tot mijn beschikking maar die is denk ik niet geschikt voor de wegen buiten de grote steden. Ik vindt die niet echt geweldig namelijk.![]()
Nee zit in Tauranga.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:38 schreef kepler het volgende:
[..]
binnen twee weken heb je echt wel een goede auto gevonden hoor
zit je in Auckland?
Een vriend van me ook.quote:
Als je niemand kent is het volgens mij een best saaie stad. Ik heb familie hier en zit bij een lokaal voetbalteam dus ken ondertussen een aantal mensen. Ik werk in tauranga en heb een goede baas die me vertelt wat ik hier allemaal kan doen!!quote:
Een vriend van me werkte daar eerst op een kiwiplantage om kiwi's te plukken en werkt nu in een "packing factory". Tijdelijk overigens, tot half augustus.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:09 schreef Herr_Gyzel het volgende:
[..]
Als je niemand kent is het volgens mij een best saaie stad. Ik heb familie hier en zit bij een lokaal voetbalteam dus ken ondertussen een aantal mensen. Ik werk in tauranga en heb een goede baas die me vertelt wat ik hier allemaal kan doen!!
Maar waar zit jij?
Ga ik volgende week woensdag heen om mijn broer op te halen van het vliegveldquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:10 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Een vriend van me werkte daar eerst op een kiwiplantage om kiwi's te plukken en werkt nu in een "packing factory". Tijdelijk overigens, tot half augustus.
Zelf ben ik net 6 dagen van een half jaar NZ.Ik zat in Auckland.
![]()
Ik vond Auckland zwaar de moeite waard. Persoonlijk zou ik me er natuurlijk wel een week kan vermaken maar als je puur de tourist wil uithangen, dan heb je het na een paar dagen wel gezien. Veel mensen vinden het niet veel aan. Ik vond het erg aantrekkelijk, maar als je er langere tijd zit ga je de stad ook van een hele andere kant zien natuurlijk.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:21 schreef Herr_Gyzel het volgende:
[..]
Ga ik volgende week woensdag heen om mijn broer op te halen van het vliegveld![]()
Maar heb je een mooie tijd gehad???
En is Auckland de moeite waard om een weekje op vakantie te gaan??![]()
Heb ook in een kiwi pakhuis gwerkt heb nu gelukkig een vaste baan als monteur hier!!!!
Ik heb een aantal neven hier die snowboard freaks zijn en die nemen mij mooi op sleeptouw. Ik moet jammer genoeg tot kerstmis werken maar ik ga zeker nog naar Queenstown!!! En ondertussen ook naar Mt Raupehu!!!!quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:27 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik vond Auckland zwaar de moeite waard. Persoonlijk zou ik me er natuurlijk wel een week kan vermaken maar als je puur de tourist wil uithangen, dan heb je het na een paar dagen wel gezien. Veel mensen vinden het niet veel aan. Ik vond het erg aantrekkelijk, maar als je er langere tijd zit ga je de stad ook van een hele andere kant zien natuurlijk.![]()
Mocht je nog de tijd hebben, ga naar Queenstown nu het skiseizoen nog bezig is. Dat was echt supergezellig.![]()
Die -vergeleken met Nederland- nog altijd een schijntje zijn.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:43 schreef Jaguarized het volgende:
En voor de mensen die naar Mt Cook willen, vergeet niet te tanken voordat je het park in gaat. Mt Cook heeft de hoogste benzineprijzen van het land.
[afbeelding]
wauw! Ik moet daar echt eens heen in de winter... ziet er mooi uit daar!!quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:27 schreef Jaguarized het volgende:
Onderweg naar Mt Cook, met de meest rare wolken die ik ooit gezien heb.
[afbeelding]
Auckland heerstquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:21 schreef Herr_Gyzel het volgende:
[..]
Ga ik volgende week woensdag heen om mijn broer op te halen van het vliegveld![]()
Maar heb je een mooie tijd gehad???
En is Auckland de moeite waard om een weekje op vakantie te gaan??![]()
Heb ook in een kiwi pakhuis gwerkt heb nu gelukkig een vaste baan als monteur hier!!!!
Natuurlijk is het voor Nederlandse begrippen maar als je nagaat dat je in de rest van het land bv 1,50 betaalt, dan is Mt Cook best duur.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:49 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die -vergeleken met Nederland- nog altijd een schijntje zijn.![]()
Euro 95 kost hier nu al ongeveer E 1,55 per liter.![]()
Abel Tasman? Marlboro?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:23 schreef kepler het volgende:
weet iemand een leuke (en begaanbare) meerdaagse (twee of drie dagen) hike voor midden oktober? Het liefste iets waarbij je je kunt opgeven voor een soort van groepsreis (heb nog nooit een meerdaagse hike gelopen)? Of is er een website van een bedrijf dat dit soort wandelingen organiseerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |