Wat dan? Er starten ieder jaar evenveel auto's?quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:26 schreef bas-beest het volgende:
mooie OP idd.
Voor 't spektakel wel jammer dat er een aantal vlammende uitlaten minder zullen zijn
mja, er blijven er natuurlijk nog genoeg over
Ik denk dat hij doelt op de dieselmotoren van Audi .quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:28 schreef hullepim het volgende:
[..]
Wat dan? Er starten ieder jaar evenveel auto's?
Ze zouden ze gewoon moeten verbieden, niet door de keuring laten komen. Le Mans racers moeten gewoon gloeiende schijven hebben. Er moeten vlammen uit die uitlaten komen en je moet ze horen terug schakelen. Dat is nou juist de charme van Le Mansquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:52 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
En die Audi R10's produceren geen vlammen, geen racegeluid, en zelfs geen roodgloeiende remschijven doordat zij in een omhuizing zitten à ala F1... Zonde hè.
geinige foto's/filmpjesquote:
wat betreft de vlammen en idd. ook het geluid ja (ik meen dat boven de 200 km/h ofzo het motorgeluid overstemd wordt door wind/banden-geruis)...quote:En die Audi R10's produceren geen vlammen, geen racegeluid, en zelfs geen roodgloeiende remschijven doordat zij in een omhuizing zitten à la F1... Zonde hè.
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:34 schreef FLIPNEUS het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de dieselmotoren van Audi .
Jammer dat je niet kan dit jaar. Aan de andere kant is het volgend jaar misschien nog veel interessanter qua deelnemersveld. Dit jaar zit het meerendeel te wachten op ploffende Audi's, uiteindelijk wil niemand diesels in de racerij. Een van ons is al naar de 12 uur van Sebring geweest, en ik hoorde aan de telefoon vanaf Sebring alleen maar een soort van droogtrommel die voorbij kwam rollen. Dat wordt qua geluid dus alleen maar ergerquote:Op woensdag 19 april 2006 01:27 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
1250 liter bier, heheheh nice, en hoeveel hamburgers dit jaar? Vorig jaar zat ik er zó door heen met die hitte dat een enthousiast bezoek aan de DfH enclave er gewoon niet inzat. Volgend jaar breng ik een bezoekje, dit jaar echter geen Le Mans pour moi.
Bij RfH waren we in Katwijk vorig jaar april voor een "gewoon" Workshop-bezoek. Wel gaaf, veel vragen kunnen stellen aan het team. Dit jaar was ik in februari al in Katwijk, heb de Ballenbak (zoals Jan hem zelf noemt) zeker een maand voor me moeten houdenquote:Hoe goed zijn jullie contacten met de RfH en Spyker teams trouwens? Jullie waren o.a. bij de presentatie van de RfH auto in '05 & in de workshop van RfH in Katwijk nietwaar?
Lijkt me erg gezellig. Moeten we zelf nog wat mee nemen? Wij komen met 3 man langs .quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:40 schreef Paddy_NL het volgende:
Komen jullie lekker een biertje drinken op vrijdag 16 juni? Wij staan ook dit jaar weer op Maison Blanche, we hebben dit keer 1250 liter bier bij ons. Televisies staan die vrijdagavond op Nederland afgestemd, de mannen van Racing for Holland en Spyker zijn uitgenodigd. Misschien ook wat mensen van Corvette
Greetz, Paddy - Drinking for Holland
[afbeelding]
quote:Op donderdag 27 april 2006 13:04 schreef hullepim het volgende:
[..]
Lijkt me erg gezellig. Moeten we zelf nog wat mee nemen? Wij komen met 3 man langs .
Hoe kunnen we btw aan shirtjes enzo komen van jullie?
Wij hebben straks wel "Visitors shirts"quote:Op donderdag 27 april 2006 13:05 schreef hullepim het volgende:
Lijkt me erg gezellig. Moeten we zelf nog wat mee nemen? Wij komen met 3 man langs .
Hoe kunnen we btw aan shirtjes enzo komen van jullie?
Dat belooft alleen natuurlijk wél wat voor Le Mans!!quote:Jan Lammers en Alex Yoong zullen niet deelnemen aan de 1000 KM race van de Le Mans Series, die op 14 mei wordt verreden Spa.
Na het rijden met de Dome S101 Hb tijdens de Paul Ricard test en de 1000km race in Istanbul heeft Racing for Holland besloten om van Mugen terug te gaan naar de Judd motor.
Jan Lammers: “We hebben de grootste mate van respect voor zowel de Mugen M-Tec organisatie als Engine Developments, die onze RFH Judd motoren sinds 2001 geleverd hebben. We realiseerden ons echter dat de beschikbare tijd niet genoeg was om Mugen te kunnen vertegenwoordigen op een manier die zij verdienen.
We kwamen zaken rondom de betrouwbaarheid tegen, die nieuw voor ons zijn. Hoewel deze niet direct met de motor zelf te maken hadden, maar meer met de daarom heen liggende componenten, achtten we het verstandiger om ons verlies nu te nemen en alleen deel te nemen met een pakket dat we kennen en dat betrouwbaar kan zijn.
Er is een verschil in trilling tussen een V8 en een V10 motor en dat komt tot uiting in het verschillende gedrag van de componenten eromheen. De componenten moeten ontwikkeld worden met een andere, tijd en geldverslindende, strategie. Zoiets kunnen we ons op dit moment niet veroorloven. Het is hetzelfde als de ervaring die de huidige F1 teams hebben met de nieuwe V8 motor – reglementen en ook zij werken erg hard op dit gebied.
Le Mans is een snel en veeleisend circuit en zowel vanuit het oogpunt van veiligheid als dat van betrouwbaarheid moesten we nu eenmaal verantwoord handelen naar onze leveranciers, Dome, Dunlop en XTrac.
Nu wachten we op de nieuwe onderdelen voor het installeren van de Judd GV5 S1 motor. Het is een vijf liter motor, in tegenstelling tot de 4 liter die we vorig jaar gebruikten, maar omdat we nu het Hybride bodywork gebruiken zijn er aanpassingen nodig. Eerlijk gezegd hadden we gedacht het te redden voor Spa, maar dat lukt helaas niet.
Ik ben er zeker van dat het nog steeds een mooi evenement zal worden en ik raad iedereen die de kans heeft Spa te bezoeken daar een bezoek te brengen. Sportscar racen is Spa en als je van racen houdt zal je niet teleurgesteld worden!
Voor de 24 uur van Le Mans ziet alles er echter zeer goed uit en we hopen dat we in staat zijn een mooi spektakel te bieden, zelfs voor degenen met een voorkeur voor voetbal. Hou onze website www.racingforholland.com in de gaten, ergens in de komende paar dagen zullen wij onze shop openen. Daar kan men een ‘bal’ op onze auto kopen met de creditcard.
Of je nu ¤ 100,-- or ¤ 10.000, -- wilt uitgeven, iedereen is welkom en alles is mogelijk!
Sport moet leuk zijn voor allen en ….Allen voor een en een voor allen, dat zijn wij
Tot ziens in juni tijdens de “Big One”, de 24 uur van Le Mans op 17 & 18 juni.
Neem voor meer informatie contact op via info@racingforholland.com
Juist jaquote:Op woensdag 10 mei 2006 10:20 schreef Paddy_NL het volgende:
gistermiddag weer ff lopen hobbyen, deze gaat mee naar Spa
onduidelijke foto. weet nog wel dat ik je er niet aan herkende de eerste keer dat ik je zagquote:Op donderdag 4 mei 2006 01:39 schreef Paddy_NL het volgende:
Hier sta ik (rechts) samen met 'knetter' (links dus) op Eau Rouge tijdens LMES'04. Beide aanwezig op LM'06, zo ook op (wederom) Spa volgende week.
[afbeelding]
Stort regens harde wind onweerquote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:35 schreef hullepim het volgende:
Wat zijn eigenlijk de weersverwachtingen voor dat weekend?
Mag het niet hopen, dat heb ik daar al een keer eerder gehad en dan wordt het echt een pleuris bende....quote:
Hmm, dat was die man die gratis koffie weggaf afgelopen woensdag. Was ook wel nodig, het was écht sterrevuskoud in de pitstraat!quote:Op zondag 4 juni 2006 23:06 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:BTW leuke foto Paddy, wie is die vent in dat zwarte vest daar ergens wazig op de achtergrond?
Beausejour heeft GEEN electriciteit, en ligt ter hoogte van de Porsche Curves. Bij de lokale Super U in het dorp Arnage verkopen ze ijsblokken.quote:Op maandag 5 juni 2006 15:18 schreef Catman het volgende:
Kan er iemand me zeggen of er op de camping "Beausejour" elektrische aansluitingen ter beschikking zijn. Graag dringend een antwoordje, ik vertrek vrijdag 9 juni al.
Sportieve groeten,
Hugo
Wij staan ook op Beausejour, maar er gaan daar vandaan toch wel bussen naar de hoofd ingang?quote:Op maandag 5 juni 2006 23:58 schreef Paddy_NL het volgende:
[..]
Beausejour heeft GEEN electriciteit, en ligt ter hoogte van de Porsche Curves. Bij de lokale Super U in het dorp Arnage verkopen ze ijsblokken.
Beausejour heeft wél doucheblokken, Roel. Dat is dan ook ongeveer het enige goeie aan die camping. Wij staan op Maison Blanche en moeten het met één doucheblok en een goor Frans kot doen met 5000 man
Neem een fiets mee, een en ander is best een eindje weg!
Hoelang is dat ongeveer lopen naar start/ finish daar vandaan?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:12 schreef Paddy_NL het volgende:
Er gaat idd een pendelbus. Wij stonden in 2004 op Beausejour, maar hebben dat ding nooit genomen. Wat ik in 2004 deed is gewoon vanaf BSJ langzaam richting start/finish, Dunlop en de Village. Terugkomend 's nachts met slaapzak en al de zonsopgang op de Porsche Curve meepakken, met je kop tegen het hek aan. Dan een paar uur pitten, en met die herrie wakker worden. Wonderbaarlijke ervaring!
ploegendienst ?quote:Op maandag 12 juni 2006 09:45 schreef hullepim het volgende:
Kan je eigenlijk s'nachts gewoon de tribune's oplopen zonder dat je daar kaarten voor hebt? Of wordt er s'nachts ook goed gecontrolleerd?
Ohhh ja....... niet aan gedacht. Nou, misschien koop ik ter plekke nog wel een tribune kaart als ze er zijn.quote:
Kwartiertje / Twintig minuten, maar er rijdt ook een pendelbus . Maar dat lopen is juist zo leuk, lekker langs de weg nog even zitten om je te vergapen aan al die veel te dure, en mooie auto's.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:40 schreef hullepim het volgende:
Kan iemand mij nog vertellen hoelang het lopen is van BSJ naar start / finish?
Ohh... dat valt reuze mee, dacht dat het minstens een uur lopen was/quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:43 schreef FLIPNEUS het volgende:
[..]
Kwartiertje / Twintig minuten, maar er rijdt ook een pendelbus . Maar dat lopen is juist zo leuk, lekker langs de weg nog even zitten om je te vergapen aan al die veel te dure, en mooie auto's.
Programma stelt niet veel voor voorlopig nee. Maar niemand hier die MotorsTv kijkt? Al twee dagen veel interviews en komende dagen alles volledig live. Morgenavond de eerste kwali's kijken en ik heb de recorder al ingesteld op 38 uur opnemenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:30 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
Vanaf vandaag op RTL7, om 17:45 het Le Mans Journaal. Vandaag terugblik 2005, de historie van Audi en wat beelden van de R10. Een typisch gesponsord RTL programma dus (mede mogelijk gemaakt door Audi en Shell...), hopelijk de rest van de week beelden van de scruteneering en de trainingen.
Yeps, daar ook in actie tijdens de eerste keer dat we er ook mee naar le mans gingen. Camping op 15 minuten rijden afstand, niet op het circuit zelfquote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:30 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
PS Knut deze voiture? Stijlvol!
[afbeelding]
www.lemans.org?quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:54 schreef Rory78 het volgende:
Wat is het programma aan het circuit eigenlijk? Wanneer zijn de trainingen, de kwali's en de bijprogramma's?
Knut is vanochtend om 4 uur al vertrokken en was nu al vlak voor Parijs.quote:Op donderdag 15 juni 2006 07:10 schreef Tommeh het volgende:
We gaan er nu heen vanavond erbij!
het zal commercieel beter zijn, maar het blijft toch jammer...Le Mans hoort gewoon om 16:00 te starten en te finishen...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:46 schreef Coelho het volgende:
Het begon ook altijd om 4 uur maar vanwege voetbal is het verzet naar 17.00
Niet dat het veel uit zal maken, maar 4 uur is idd gewoon de starttijd van Le Mansquote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:47 schreef David Letterman het volgende:
[..]
het zal commercieel beter zijn, maar het blijft toch jammer...Le Mans hoort gewoon om 16:00 te starten en te finishen...
Volgens mij zenden ze niks uitquote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:28 schreef WEST het volgende:
nog 2,5 uur tot aan de start
zend eurosport dit jaar niks uit
Als ik naar het programma van Motors TV kijk, lijkt het erop dat ze de 24 uur helemaal live uit zullen gaan zenden.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:28 schreef WEST het volgende:
nog 2,5 uur tot aan de start
zend eurosport dit jaar niks uit
merciquote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:53 schreef Kokkers het volgende:
Bij RTL kun je de 24uur van Le Mans live volgen (videostream):
http://www.rtl.nl/sport/rtl_sport/autosport/lemans/index.xml
Die is geblocked op m'n schotelquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:02 schreef Klonk het volgende:
ik ben aan het genieten van de voordelen van digitale tv, Motorstv zendt het geheel 24 uur lang uit
Wow, hoge kwaliteit stream zeg. Jammer alleen dat Kalff niet zo gek is om 24 uur lang te lullen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:53 schreef Kokkers het volgende:
Bij RTL kun je de 24uur van Le Mans live volgen (videostream):
http://www.rtl.nl/sport/rtl_sport/autosport/lemans/index.xml
Denk dat je daar juist blij mee moet zijn...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:05 schreef Coelho het volgende:
[..]
Wow, hoge kwaliteit stream zeg. Jammer alleen dat Kalff niet zo gek is om 24 uur lang te lullen.
Hij ligt in iedergeval 3e nu dat is positiefquote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:17 schreef Coelho het volgende:
ik was graag wat meer bijgepraat over achtergronden van (met name) team Holland. En de stand enz.
De stand (live): http://www.lemans.org/24heuresdumans/live/pages/chronos_gb.htmlquote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:17 schreef Coelho het volgende:
ik was graag wat meer bijgepraat over achtergronden van (met name) team Holland. En de stand enz.
ja ik ookquote:Op zondag 18 juni 2006 01:07 schreef Unagi het volgende:
Stream doet t niet hiero, krijg alleen t "wordt mede mogelijk gemaakt door" te zien, meer mensen last van?
ik heb zo'n testbeeld strepenquote:Op zondag 18 juni 2006 01:20 schreef Unagi het volgende:
k heb nu de stream url om m direct te openen: http://stream.rtl.nl/lemans24
hij doet t dus wel, maar streamt alleen maar zwart beeld
yup, heb ik nu ook, hopelijk doetie t zo weerquote:
Die no. 7 staat nu al een kwartiertje in de pits, helaas was er ook een safetycar dus kon Lammers er niet optimaal van profiteren maar volgens de tabellen heeft hij nu wel vier rondes marge (en drie rondes achterstand op P2)quote:Op zondag 18 juni 2006 03:12 schreef Ambrosius het volgende:
Lammers nog op 3 , alleen komt de nummer 7 Audi wel snel dichterbij.
IK ZIE HELEMAAL NIETSquote:Op zondag 18 juni 2006 01:20 schreef Unagi het volgende:
k heb nu de stream url om m direct te openen: http://stream.rtl.nl/lemans24
hij doet t dus wel, maar streamt alleen maar zwart beeld
ik zie zowaar rijdende auto'squote:
Mooie stunt van Audi op deze manier.quote:Op zondag 18 juni 2006 16:02 schreef Klonk het volgende:
een eerste diesel overwinning ligt in het verschiet , Peugeot wil volgend jaar ook met diesels komen
Mooie prestatie van Audi.quote:Op zondag 18 juni 2006 17:13 schreef Ambrosius het volgende:
De eerste zege met een dieselmotor .
Nee, hij werd derde na zeven zeges op rij .quote:Op zondag 18 juni 2006 17:17 schreef Borkydude het volgende:
Geen Kristensen dit jaar?
Van wie was die Audi die won? En waarom rijden ze niet meer met kkstoere R8's?quote:Op zondag 18 juni 2006 17:18 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee, hij werd derde na zeven zeges op rij .
E. Pirroquote:Op zondag 18 juni 2006 17:21 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Van wie was die Audi die won? En waarom rijden ze niet meer met kkstoere R8's?
Die eerste twee wonnen toch al voor de vierde keer. De vorige drie keer met Kristensen.quote:
Maakt niet uit. Nooit van gehoord.quote:Op zondag 18 juni 2006 17:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Die eerste twee wonnen toch al voor de vierde keer. De vorige drie keer met Kristensen.
hoe krijg je het voor elkaar! het beste feest van Le Mans, de hoogste steiger, en zo kan ik nog wel even doorgaanquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:58 schreef Syb-Sosef het volgende:
Drinking for Holland? Heb ik toch even gemist geloof ik!
op de site van jan lammers staan er al best wat geloof ikquote:En: zijn er nog websites met foto's in de lucht??
Hmm!! dan moet ik echt weten waar het precies is volgend jaar! Ga ik zeker even meehelpen :-pquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:27 schreef Wampi het volgende:
[..]
hoe krijg je het voor elkaar! het beste feest van Le Mans, de hoogste steiger, en zo kan ik nog wel even doorgaan
[..]
op de site van jan lammers staan er al best wat geloof ik
Jammer inderdaad .quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:00 schreef Tommeh het volgende:
Opzich wel, maarjah, diesel he
Dan wordt het verplicht voor de P1, nu mag je zowel met een open als een dichte auto rijden .quote:Pas vanaf 2010 zouden ze toch weer met dichte prototypes gaan rijden ?
Zou kunnen, dat hoedje heb ik meestal opquote:Op zaterdag 25 november 2006 01:31 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
Hey Paddy! Ik heb jou volgens mij gezien op de Nurburgring, met een hoedje op. Was een mooie dag, warm, en Kox op het podium, en ook de Spyker heren (die de grootste fles champagne in beslag namen). Ik was daar met 2 vrienden, waarvan er 1 op de foto uiterst links staat in zijn witte Spyker polo (van je post op 17 juli).
Sebring wordt lachen. We gaan met een man of 14 Nederlanders totaal, de gehele vriendenploeg zal uit een man of 50 bestaan (Duitsers, Engelsen en Amerikanen). We slaan ons kampement op net achter Turn10, de mannen die in '06 op Le Mans bij ons waren.quote:Ik zie in je signature dat je naar de 12H van Sebring gaat, ik ga daar waarschijnlijk ook heen! Het is voor mij 2 uur vliegen (vanaf Aruba).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |