Vriendje heeft een chromosomenafwijking waardoor hij geen/weinig testosteron aanmaakt. Zijn hele hormoonhuishouding ligt dus door de war. Nu krijgt hij wel elke drie weken een injectie waardoor hij verder geen last meer heeft van de symptomen van die afwijking, maar ik kan me zo voorstellen dat júist vruchtbaarheid iets is waar zo'n afwijking z'n weerslag op heeft.quote:Op donderdag 27 april 2006 16:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoezo dat?
Vind het wel gezellig dat je af en toe meerammelt hier hoor!
Wij zijn echt heel erg. Hij zegt ook al drie weken dat we volgend jaar zomer gaan trouwenquote:Op donderdag 27 april 2006 16:16 schreef SilverStar het volgende:
na 8 weken durfde ik het daar écht nog niet over te hebbenmaar wel leuk dat ie dat ook doet.
quote:Op donderdag 27 april 2006 16:20 schreef Yoni het volgende:
Wij zijn echt heel erg. Hij zegt ook al drie weken dat we volgend jaar zomer gaan trouwen![]()
Ja, natuurlijk wil ik het wel weten en ik heb ook wel een beetje lopen trekken toen hij me in eerste instantie niet meteen wilde vertellen waarom ie elke keer een injectie kreeg. Ik weet dat ie me de rest ook wel zal vertellen en als ik er naar vraag dan zal hij me vast ook wel antwoord geven. Ik snap echter ook wel dat ie niet meteen z'n hele rugzak op tafel leeg wil kieperen. Doe ik ook nietquote:Op donderdag 27 april 2006 16:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok. Jeetje. Dat is dan best heftig idd. Maar goed, wel slim om dat nu gewoon nog niet echt heel diep te gaan bespreken hoewel je dit soort dingen wel van elkaar wil weten als je echt een serieuze relatie aan gaat maar goed, dat heeft nog wel even en als jij al wel weet dat het verder voor jou geen consequenties zou hebben is het natuurlijk ook wel prettiger.
't Slaat natuurlijk helemaal nergens op dat ie dat nu al zegtquote:Op donderdag 27 april 2006 16:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
![]()
Het zou wel heel gaaf zijn hoor!
Dat had ik al toen ik voor het eerst zelf na kon denken volgens mijquote:Op donderdag 27 april 2006 16:28 schreef Yoni het volgende:
[..]
't Slaat natuurlijk helemaal nergens op dat ie dat nu al zegtHij is er echter erg zeker van dat we samen oud gaan worden
![]()
Ik roep er meestal wel achteraan dat ie me over vier maanden vast wel zat is zoals een aantal van zijn voorgangers....en ondertussen heb ik in gedachten natuurlijk wel de hele bruiloft al uitgedacht
![]()
![]()
Ik heb ook al wel heel lang bepaalde dingen in m'n hoofd, maar ik heb nu alles bedacht met ons in de hoofdrollen. En met een definitieve lokatie enzoquote:Op donderdag 27 april 2006 16:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat had ik al toen ik voor het eerst zelf na kon denken volgens mijIs dat al direct na je geboorte trouwens
![]()
Ik ben allang blij dat ik eindelijk echt kan gaan plannen enzo. En geloof me, zoals het gaat worden is het alles behalve ik ooit bedacht heb hoorquote:Op donderdag 27 april 2006 16:32 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ik heb ook al wel heel lang bepaalde dingen in m'n hoofd, maar ik heb nu alles bedacht met ons in de hoofdrollen. En met een definitieve lokatie enzo![]()
Implanon is onbetrouwbaar als je overgewicht hebt of je huisarts hem niet goed in kan brengen. Maarja, dat is wat mijn huisarts tegen mij zij, dat mijn gewicht niet echt voor de implanon geschikt was. Ook niet gek natuurlijk, ik heb ook niet voor niets een zwaardere pilquote:Op donderdag 27 april 2006 16:47 schreef teigan het volgende:
MevrouwKoRn, ik heb nu een spiraaltje, dus ik heb hetzelfde als jou een beetje, het spiraaltje kan nog ongeveer 2,5 jaar mee, dus daarna is het denk ik wel zover(misschien eerder, maar daar reken ik nog niet zo op...)
mijn huisarts wilde mij geen implanon geven omdat ze vond dat die te onbetrouwbaar was....
Ja wat dacht je dat ik het liefste wou danquote:Op donderdag 27 april 2006 17:11 schreef Silmarwen het volgende:
Hey BE ik ben dus niet de enige die weigert nog langer de pil te slikken. Echte troep, alleen rammel ik veel harder sinds ik 2 jaar terug ben gestopt. Of misschien rammel ik wel harder omdat ik toen ook net mijn relatie kreeg met Knut en ik gewoon heel graag een SillyKnutje wilRomantisch he
Ik vind 3 jaar wachten echt te lang. We willen het wel eerder dan 3 jaar eerlijk gezegd.
Ja ik had hetzelfde probleem, ik slikte de pil ook al vanaf mijn 13-de daarvoor maar mijn menstruatie werd met de jaren onregelmatiger en bleef erg zwaar. Nu ik ben gestopt met de pil is hij regelmatig en minder heftig. Gek he.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:33 schreef Troel het volgende:
Nou, ik heb het nadeel dat ik zonder pil echt gewoon heeeeel veel last van mijn menstruatie heb en dan dus ook echt heel veel bloed verlies enzo. Met de pil is dat een stuk minder... Maarja, wellicht komen ze ooit nog met een uitvinding daarvoor.
(alhoewel ik wel denk ik ik vrij snel na kinderen de hele reutemeuteut eruit laat halen in verband met diverse problemen in de familie met baarmoeders en eierstokken en dergelijke).
Is het ook hoor, daar ben ik me van bewust. Maar in de lijn van moeder kant zijn er gewoon heel veel problemen geweest en er zit een gigantische kans is dat ik ook die problemen ga krijgen. Dat vanaf het eerste moment mijn menstruatie zo zwaar was was dus bij mijn moeder en haar zussen ook zo, en die hebben dus ook allemaal die problemen, net zoals hun moeder en wellicht ook nog verder terug.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:37 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja ik had hetzelfde probleem, ik slikte de pil ook al vanaf mijn 13-de daarvoor maar mijn menstruatie werd met de jaren onregelmatiger en bleef erg zwaar. Nu ik ben gestopt met de pil is hij regelmatig en minder heftig. Gek he.
Maar alles eruit halen, dat lijkt me behoorlijk heftig eigenlijk.
Ik ben in Augustus 2003 al gestopt met de pil. Ik voelde me er gewoon niet goed bij libido problemen oa. Kort daarna liep mijn relatie op de klippen. En ik ben gewoon niet meer begonnen toen ik stinkie leerder kennen. Ik heb nog even 2 maanden de nuvaring geprobeerd maar dat vond ik ook niks.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:11 schreef Silmarwen het volgende:
Hey BE ik ben dus niet de enige die weigert nog langer de pil te slikken.
3 jaar is ook wel heel lang nog. Ik geloof ook niet dat ik dat nog zou kunnen. Sowieso zou ik mezelf dan echt te oud vinden worden. Ik ben als de dood dat het niet lukt en als je dan pas op je 33e begint en dan nog jaren aan moet rommelen en doen... Er komen dan te veel grenzen te dichtbij.quote:Echte troep, alleen rammel ik veel harder sinds ik 2 jaar terug ben gestopt. Of misschien rammel ik wel harder omdat ik toen ook net mijn relatie kreeg met Knut en ik gewoon heel graag een SillyKnutje wilRomantisch he
Ik vind 3 jaar wachten echt te lang. We willen het wel eerder dan 3 jaar eerlijk gezegd.
Hier hetzelfde.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:16 schreef Brighteyes het volgende:! Jonge blommen!
![]()
Maar op zich wel fijn dat je er nu wel al iig iets concreter mee bezig kan zijn. Ik wilde op zich ook al wel in mijn vorige relatie maar hij nog totaal niet en hij studeerde nog en ik was kostwinner/hypotheekbetaler zeg maar dus daar zat het er helemaal nog niet in. Gelukkig dus maar achteraf.
Bij mij kwam eruit februari 2007quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:51 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Jolene wat leuk, alvast heel erg veel succes![]()
@ Teigan, wie weet zijn wij dan 'straks' wel samen zwangerIk ben nu dus al nieuwsgierig wie ooit samen zwanger zullen zijn met mij en met wie ik allemaal kletsen zal in zwangerschap en geboorte
![]()
Ik bedacht me vanmorgen ook dat dat pendelen wel eens heel goed zou kunnen uitkomen, daaruit kwam ''zwanger in 2009"![]()
Zou hij sneller afstuderen als je ineens zwanger zou zijnquote:Op donderdag 27 april 2006 20:28 schreef Pandorah het volgende:
Nah, minder libido heb ik er niet voor over dus heb ik ook maar laatst besloten om die pil eruit te gooien. Ik verdenk die pil tevens van hoofdpijnaanvallen dus dat is maar mooi meegenomen en ik voel me (na 2 weken al) alweer een stuk vrolijker in mijn hoofd. Eniwee, dan maar lekker kloten met condooms en flinke schop onder zijn kont geven dat ie toch echt moet gaan afstuderen
. Ik voel me toch zo best oud tussen al die jonge blommen
...
glossy is ermee begonnen. Als je haar mailt wil ze vast wel even pendelen voor je.quote:Op zaterdag 29 april 2006 01:36 schreef Shirley het volgende:
Pendelen? Met zo'n kettinkje? Zou ik ook wel stiekem willen weten.
Komt me bekend voor BEquote:Op zaterdag 29 april 2006 19:42 schreef Brighteyes het volgende:
Zijn jullie ook wel eens strontchagrijnig omdat je gewoon wil, en wel nu!?![]()
Het trekt meestal wel snel over, maar soms...Arme stinkie.
Nou ja, ik kan me herinneren dat er ergens een vrouw was die weestijgertjes borstvoeding gaf?quote:Op zondag 30 april 2006 08:36 schreef Troel het volgende:
Ik zou alleen niet oefenen met borstvoeding
Auw... dat lijkt me inderdaad dan weer wat minder handigquote:Op zondag 30 april 2006 08:36 schreef Troel het volgende:
Ik zou alleen niet oefenen met borstvoeding
Daar heeft Sil nou noooooit last vanquote:Op zaterdag 29 april 2006 19:42 schreef Brighteyes het volgende:
Zijn jullie ook wel eens strontchagrijnig omdat je gewoon wil, en wel nu!?![]()
* Troel knufs leoniekequote:Op zondag 30 april 2006 13:29 schreef leonieke het volgende:
Wat een dubbelgevoel hier. Mijn zus heeft met een stralende glimlach net verteld dat ze bijna 7 weken zwanger is.
En ik ben natuurlijk wel tevreden voor haar. Echt tevreden hoorWant na 2 jaar proberen en mislukken verdient ze het echt.
Maar toch voel ik ergens wel een paar steken... en dat gevoel heb ik niet graag
Ik weet eigenlijk niet of het normaal is. Het is mijn zus, ik zou door het dolle heen moeten zijn (want ik word zelfs meter). Ze heeft er dan ook 2 jaar op gewacht, hormonen moeten nemen enzo (nu is ze wel zonder hormonen zwanger geworden hoorquote:Op zondag 30 april 2006 14:21 schreef Mariposa het volgende:
Hmm Leonieke, wrang is dat toch he. Maar wel begrijpelijk en normaal om dat gevoel te hebben. De laatste dagen wordt hier ook flink gestoken
Thxquote:Dikke knuffel
Ik heb een schoonzus die haar kinderoppas al heeft geregeld voor volgend jaar terwijl ze nog niet zwanger is. Maar ze vond het wel nodig om het al met de familie te delenquote:Op zondag 30 april 2006 15:15 schreef teigan het volgende:
ik snap het gevoel leonieke, ik zie in dat opzicht er best tegenop als mijn schoonzus straks een keer zwanger is... Die liep een paar jaar geleden enorm te springen dat ze kinderen wilde en wel op dat moment... Toen kreeg ze een andere baan en nu wil ze daar eerst carriere maken(ze stopt straks wel helemaal als er kinderen komen), dus ik weet niet wanneer dat gaat gebeuren...
Maar ik ben dan ook bang dat het gesprek nergens anders meer over zal gaan..
Thxquote:Op dinsdag 2 mei 2006 07:58 schreef Lishe het volgende:
Leonieke, misschien kun je er eens met je zus over praten? Dat je natuurlijk best met haar zwangerschap meeleeft, maar wel graag op je eigen tempo?
Dat hielp hier heel erg. Zo heb ik bij een vriendin juist heel veel meebeleefd (mocht zelfs de echo zien waarbij te horen was dat ze een meisje zouden krijgen, terwijl dat voor iedereen geheim was.) Gewoon omdat we dat samen goed konden delen en ik het bij haar zwangerschap juist erg prettig vond. Bij schoonzus heb ik eerst wat afstand gehouden, dit weer omdat zij erg belerend naar mij deed. ("Je moet er niet teveel mee bezig zijn, dan ben je ook zo zwanger").
Ik hoop echt dat je een goede weg kunt vinden en met je zus kan genieten. Misschien af en toe met een traan, makkelijk is het niet. Dikke zoen hoor! (En gefeliciteerd, tantetje!)
van mijn kant, dequote:
in reactie daarop,quote:
maar ik word toch kostwinner?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:11 schreef Razztwizzle het volgende:ahh, wat een lieve reactie.
Kijk - dat bedoel ik nou: allebei er 'klaar' voor, alleen ik wil nog wel eerst studie afmaken, werken, een goede basis hebben zeg maar.
Dat was gedeeltelijk ook de reden om te stoppen met de pil, om te kijken of mijn cyclus nog op orde is omdat ik ook alweer wat ouder (voor BE: 33) ben...quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:21 schreef phileine het volgende:
Voor iedereen die bang is dat het niet zo snel gaat lukken: je zou alvast met de pil kunnen stoppen en een ander voorbehoedsmiddel proberen. Dan krijg je in ieder geval een beeld of je cyclus een beetje in orde is en dat is vaak al een goede indicatie.
Jawel hoor, mannen rammelen net zo hard. Alleen mannen gaan niet in kliekjes met andere mannen praten over het jeuken van hun eierstokken. Dat staat zo raar.quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:35 schreef Brighteyes het volgende:
Die reactie van medianerd!![]()
Dat kom je niet vaak tegen dat een man zo hard rammelt!
quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:40 schreef GI het volgende:
Jawel hoor, mannen rammelen net zo hard. Alleen mannen gaan niet in kliekjes met andere mannen praten over het jeuken van hun eierstokken. Dat staat zo raar.
Zo loop ik ook door Groningenquote:Op woensdag 3 mei 2006 10:42 schreef Razztwizzle het volgende:
Het is in ieder geval altijd leuk om over te dagdromen, om in OUD mee te blijven lurken, en om telkens als ik in Groningen op weg naar de universiteit langs de Prenatal loop half te smelten bij al die lieve babydingetjes dat is toch niet raar he
Ik ken er wel éénquote:Op woensdag 3 mei 2006 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Zoiets dan idd.
Maar dan nog. Je hoort echt zo zelden van mannen die echt een kind willen. Meestal wel achteraf dat ze het veel eerder hadden moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |