Ik denk dat Rutte eerder D'66-ers trekt dan Verdonk hoor ...quote:Op zondag 2 april 2006 17:01 schreef Lacoste-krokodil het volgende:
Mark Rutte zal teveel ruimte openlaten op rechts, hoe hij zich ook presenteert.
Hoe het ook zij, Verdonk kan electoraat van CDA, LPF, D66 en Wilders trekken. Rutte kan liberale PvdA'ers overtuigen, maar dat smaldeel is te klein om de VVD een overwinning te brengen.
Zijn er nog D66'ers over dan?quote:Op maandag 3 april 2006 12:45 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte eerder D'66-ers trekt dan Verdonk hoor ...
Klopt, daar heb je wel een punt. Verdonk is wel weer iemand die mensen over de streep kan trekken. Toch denk ik dat ze een behoorlijk rechts imago heeft en weinig sociaal-liberalen zal weten te binden. En laten we wel zijn: de kans dat mensen D66 gaan stemmen, is zeer gering. Als die sociaal-liberalen nog wat voelden voor D66, dan zou die partij nu in de peilingen in de lift zitten. Ik kan niet anders dan concluderen dat alle sociaal-liberalen in dit land nu voor de PvdA zouden stemmen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:28 schreef Doc het volgende:
Enig nadeel van Rutte is zwevende kiezers wellicht eerder Bos zullen kiezen dan Rutte terwijl Verdonk wel echt specifiek mensen over de streep kan trekken om VVD te gaan stemmen. Maar zoals ik al zei, dat zal naar alle wslheid ten koste gaan van Wilders /Pastors, terwijl de VVD ook kiezers aan de linkerkant van de VVD kwijtraakt richting PvdA/D66.
quote:
Met Kay van der Linde!quote:Verdonk in Elsevier: 'Ja, ik doe het. Let's go'
Rita Verdonk, minister voor Vreemdelingenzaken, stelt zich definitief kandidaat voor het lijsttrekkerschap van haar partij, de VVD. Dat zegt Verdonk deze week in een exclusief en uitgebreid interview met het weekblad Elsevier: 'Ik doe het. Ik heb er met familie, vrienden en partijgenoten over gesproken. Ik zeg nu luid en duidelijk: Ja, let's go.'
Verdonk (50), die het in de race om het lijsttrekkerschap opneemt tegen staatssecretaris Mark Rutte en kamerlid Jelleke Veenendaal, ontkent in Elsevier niet dat ze inmiddels kan bogen op de steun van een aantal prominente VVD-ers, zoals Frits Bolkestein, Ayaan Hirsi Ali en Neelie Kroes.
In het interview met Elsevier geeft Verdonk aan dat ze wil werken aan een VVD die ‘net zo groot is als onder Bolkestein’, ofwel 38 zetels. Haar concurrent Mark Rutte zei eerder te streven naar 30 tot 35 zetels bij de verkiezingen van mei 2007.
Politieke stijl
Het verschil met Rutte, zegt Verdonk, zit in de politieke stijl. ‘Ik ben iemand van: wat je belooft, moet je doen.’ Ze omschrijft zichzelf als een politicus die ‘de taal van gewone mensen spreekt’.
Verdonk: ‘Nederland heeft leiders nodig die staan voor wat ze zeggen. Ik krijg ontzettend veel mailtjes van mensen die mij bedanken: eindelijk iemand die consequenties verbindt aan wat ze belooft. Die mensen zijn daarover verbaasd. Dat is toch raar!’ Verdonk benadrukt dat ze de kandidaat is van gewone partijleden en niet van de inner circle.
Profileren
Het credo ‘afspraak is afspraak’ is een van de drie punten waarop Verdonk zich wil profileren als (kandidaat-)lijsttrekker, zegt ze in Elsevier. Andere belangrijke ambities zijn ‘van Nederland weer een ondernemend land maken’. ‘Minder bureaucratische regels. Meer eigen verantwoordelijkheid. Het einde van de betutteling door de overheid.’
Ook bepleit ze een forse belastingverlaging. ‘Ik wil dat mensen weer plezier hebben als ze naar hun loonstrookje kijken.’
Campagneteam
Het campagneteam van Verdonk bestaat uit de Amsterdamse ondernemer Ed Sinke, jarenlang voorzitter van de VVD-kamercentrale in Amsterdam, Kay van der Linde, bekend geworden als campagneleider van Leefbaar Nederland, en Bartho Boer.
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/93306/index.html
quote:Frits Huffnagel, voormalig wethouder in Amsterdam, leidt de campagne van Rutte. Volgens Huffnagel is nog niet gebleken dat Rutte en Verdonk het fundamenteel oneens zijn. De campagne zal ook volgens hem vooral een keuze zijn tussen de stijl van de twee kandidaten.
Rutte zei dit weekeinde dat hij kiezers wil zoeken bij de rechtervleugels van het CDA en de PvdA. Huffnagel: ''Als Verdonk denkt dat kiezers vooral rechts van de VVD te vinden zijn, ontstaat er een discussie over de koers.''
http://www.parool.nl/nieuws/2006/APR/04/bin1.html
Welke bestuurderskwaliteiten? Het draait bij Verdonk volgens mij vooral om presenteerkwaliteiten, bestuurlijk en inhoudelijk is ze zelfs vrij zwak.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:18 schreef sizzler het volgende:
Inhoudelijk ga ik meer voor Kamp, maar als Nawijn de handoek in de ring gooit als Verdonk lijsstrekker dan is daarmee de eerste overwinning al binnen zegmaar. Bovendien doet ze het goed bij het groter publiek. Nu maar hopen dat ze, naast bestuurderskwaliteiten, ook debatteerkwaliteiten heeft.
quote:Het verschil met Rutte, zegt Verdonk, zit in de politieke stijl. ‘Ik ben iemand van: wat je belooft, moet je doen.’
Imo kan je ministers in twee groepen indelen. Een groep die "op de winkel past" en alle moeilijke beslissingen voor zich uitschuift (neem Peijs en rekeningrijden) en een groep die daadwerkelijk de punten afwerkt die in het regeerakkoord staan, moeilijke beslissingen neemt en een verbetering in de situatie aanbrengt. Verdonk behoort duidelijk tot die laatste groep. Hence de bestuurderskwaliteiten.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:34 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Welke bestuurderskwaliteiten? Het draait bij Verdonk volgens mij vooral om presenteerkwaliteiten, bestuurlijk en inhoudelijk is ze zelfs vrij zwak.
[..]
Heb je voorbeelden van de beslissingen die ze genomen heeft?quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Imo kan je ministers in twee groepen indelen. Een groep die "op de winkel past" en alle moeilijke beslissingen voor zich uitschuift (neem Peijs en rekeningrijden) en een groep die daadwerkelijk de punten afwerkt die in het regeerakkoord staan, moeilijke beslissingen neemt en een verbetering in de situatie aanbrengt. Verdonk behoort duidelijk tot die laatste groep. Hence de bestuurderskwaliteiten.
De stempel "IJzeren Rita" was niet effectief genoeg dus nu verzinnen ze weer wat anders? Jammer en zielig tegelijk.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch heerlijk om te zien hoe de Media er mee omgaan, Radio 1 noemde haar gisteren Il Duce..
Volgens mij heeft Verdonk geen klagen over de media, neem alleen al Elsevier die haar met een 'exclusief' interview lanceert in haar streven lijsttrekker te worden.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch heerlijk om te zien hoe de Media er mee omgaan, Radio 1 noemde haar gisteren Il Duce..
Oh god, dat gehuil begint ook alweerquote:Op dinsdag 4 april 2006 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat 'IJzeren Rita' een koosnaam was?quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:43 schreef sizzler het volgende:
[..]
De stempel "IJzeren Rita" was niet effectief genoeg dus nu verzinnen ze weer wat anders? Jammer en zielig tegelijk.
Ja, 'boehoe, ze demoniseren me'.quote:
En weer een bevestiging dat de publieke omroep niet of nauwelijks objectief is.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:43 schreef sizzler het volgende:
[..]
De stempel "IJzeren Rita" was niet effectief genoeg dus nu verzinnen ze weer wat anders? Jammer en zielig tegelijk.
IND aanpakken, verplichte taaltoetsen, geen generaal pardon voor alle uitgeprocedeerde asielzoekers maar een laatste herziening, instellen van uitzetcentra, de problemen bij de kern aanpakken door naar Marokko, de Antillen en Turkije te gaan en continu in discussie te blijven met Imams en minderheidsgroepen etc. Stel jezelf nu de dezelfde vraag voor alle andere ministers en rank Verdonk ertussen. Hetzelfde kan je doen voor alle ministers (cq staatssecretarissen) van integratie. Ligt verdonk dan boven of onder het gemiddelde? Ze doet waarvoor ze is aangesteld en daar zijn bestuurskwaliteiten voor nodig. Als je die niet hebt kom je weinig aan besturen toe en moet je je die eerst eigen maken. Het is net als met autorijden eigenlijk. Hoe beter je de auto onde rcontrole hebt hoe beter je je kan concentreren op het rijden zelf, ipv het besturen ervan.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:42 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van de beslissingen die ze genomen heeft?
quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:59 schreef nikk het volgende:
[..]
En weer een bevestiging dat de publieke omroep niet of nauwelijks objectief is.
Inderdaad, als je ziet dat het merendeel van haar plannen niet eens gerealiseerd zijn en ze nog teert op plannen uit paars 2.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:34 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Welke bestuurderskwaliteiten? Het draait bij Verdonk volgens mij vooral om presenteerkwaliteiten, bestuurlijk en inhoudelijk is ze zelfs vrij zwak.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom ze Rutte zo onbetrouwbaar vindt...
[..]
Ach, kom. Harry Potter is toch ook flauw. Stel dat ze Balkenende even vaak HP zouden noemen als Verdonk "IJzeneren Rita". Niks "boehoe", gewoon flauw en kinderachtig.quote:
Een campagneteam is natuurlijk wel wat anders dan de 'objectieve' media. Ik hoop niet dat het die kant opgaat overigens.quote:Het zal ook wel de kaart worden die Kay van der Linde gaat uitspelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |