slank de zomer van 2010 in ?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:36 schreef kwakveense het volgende:
tsja, nog even over dat bmi...die van mij is nu 36...(nog net aan, bijna richting 35 woehoe) en ik ga natuurlijk in eerste instantie voor de kleine stapjes, eerst maar eens naar de 85 kilo, (ben 1,60 lang), dan naar de 75...meer t liefste zou ik toch wel ooit mijn ideale gewicht van 55 kilo bereiken. ben namelijk ook nog eens behoorlijk tenger gebouwd, dus ik kan t wel hebben.
maar goed, das verre toekomstmuziek. ik doe t wel in kleine stapjes!
Maar dat betekent toch niet dat je resultaat als je het sneller doet niet blijvend kan zijn?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:54 schreef Isabeau het volgende:
Er zijn artsen die pleiten voor 5 kg afvallen per jaar
Misschien het gezondst met het meest blijvende resultaat, maar daar heeft natuurlijk niemand het geduld voor.
Volgens mij komt dat omdat je zoveel sport, dan bouw je spiermassa op, vind je jezelf er niet strakker uitzien dan?quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:50 schreef Klein het volgende:
Die 55 kilo lijkt zoooooow ver weg. Ik schommel nu al weken tussen 56,5 en 57...misschien zelfs al wel maanden... Maar het is hier nog altijd gezellig dus we gaan stug door!![]()
Naja, ik probeer zoveel mogelijk cardio te doen en niet al te veel spier...maar misschien heb je gelijk en komt er ook wat gewicht aan spieren bij.. Ik denk alleen dat t meer ligt aan mijn gesmokkel in t weekend.quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:25 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat omdat je zoveel sport, dan bouw je spiermassa op, vind je jezelf er niet strakker uitzien dan?
En uiteraard ook sporten/bewegen erbij.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:24 schreef Quinazoline het volgende:
Dat is volgens mij juist het belangrijkste: er is niks dat je niet mag, je moet alleen wel bewust kiezen wat je wel en niet neemt. Als je een stukje chocolade wil moet je dat gewoon (niet te vaak natuurlijk) nemen, en dan zorgen dat je de rest van de dag extra gezond eet. Dan kan dat echt geen kwaad.
Maar volgens mij ben je met een kleintje al meer in beweging dan iemand die alleen maar achter zijn/haar bureau zit te werken. Dat heb je dus alvast gewonnenquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:28 schreef wenneke1 het volgende:
[..]
En uiteraard ook sporten/bewegen erbij.
Maar moet eerlijkheidshalve bekennen dat dat met een kleintje, werk en huishouden vaak moeilijk te combineren valt
Lang weekend. Vrijdag - maandag. En 't is echt waar. Zat ik net mooi op de 65.6, zit ik vanmorgen weer op 66.5quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:20 schreef Isabeau het volgende:
Welnee, je hebt toch never nooit minstens 7.000 kcal méér gegeten dan je verbrandt
In 1 weekend!! Succes
probeer dat patroon eens te doorbreken door bv.. andere koekjes te kopen die minder vet zijn , of ander broodbeleg.. kwestie van patroon doorbreken dat kan al een hoop kilo's schelen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:58 schreef Chicaloca het volgende:
HEllup ik kom alleen maar aan!!!!!!!! Ik vind het echt niet leuk meer. Vorige maand woog ik nog 63,0 de maand daarvoor nog 60,8 en nu weeg ik al 65,8 sniksnik!!!!!!!!! Dit kan toch niet?
Ik eet wel veel en ik heb nu een zitbaan voor 40 uur per week en doe geen sport meer omdat ik geen tijd meer heb om nog iets te doen.... Ik word er gewoon echt gefrustreerd van dat mijn gewicht toeneemt en dat ik maar niet kan stoppen met eten!
Tja, je zult toch echt zelf je eetpatroon moeten veranderen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:58 schreef Chicaloca het volgende:
HEllup ik kom alleen maar aan!!!!!!!! Ik vind het echt niet leuk meer. Vorige maand woog ik nog 63,0 de maand daarvoor nog 60,8 en nu weeg ik al 65,8 sniksnik!!!!!!!!! Dit kan toch niet?
Ik eet wel veel en ik heb nu een zitbaan voor 40 uur per week en doe geen sport meer omdat ik geen tijd meer heb om nog iets te doen.... Ik word er gewoon echt gefrustreerd van dat mijn gewicht toeneemt en dat ik maar niet kan stoppen met eten!
Wat doe je in je pauze??quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:58 schreef Chicaloca het volgende:
Ik weet niet wat er op of in die tortilla zat voor je ontbijt, maar wat dacht je ervan om die enorme lading tussendoortjes eens te schrappen als begin en een fatsoenlijk ontbijt te nemen. Dan kan je bijv. de banaan of een ander stuk fruit houden als tussendoortje. En als lunch gewoon brood nemen of salade, soep en dergelijke. Een bord macaroni is niet echt slank te noemen. En al die salades op stokbrood barsten ook van de kcal. Ook is je avondeten niet super. Ik mis groente!quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:46 schreef Chicaloca het volgende:
Ok thnks voor jullie tips. Ik ga zorgen dat ik de gezonde dingen kies...hoewel dat moeilijk is voor mij.
Vandaag heb ik dit gegeten:
Ontbijt: 1 tictac, 1 tortilla.
Tussedoor:: 4 crueslirepen met choco stukjes van special K, 3 knopper chocokoekjes, 1 bakje danio kwark aardbei met minder dan 5% vet (zo'n klein bakje), 2 bekers optimel aardbeien yoghurt zonder vet, 1 banaan
Lunch: 1 bord macaroni
Avondeten: 1 bord viscuisine, 1 wit broodje, 1 glas jus dorange.
In mijn pauze zit ik in de kantine en eet ik als lunch een half stokbrood met kaas, ham en ananas gegrild of met kipkerrie en sla. We hebben maar 30 min pauze dus tijd om na het eten nog te gaan lopen is er niet meer want je staat al 10 min in de wacht op je stokbroodje.
volhoudenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:33 schreef kwakveense het volgende:
nou ja, ik ben nu 9 kilo kwijt, dus ik heb wel zoiets van, die volgende 9 lukken me ook wel, en dan weer 9 en dan weer...al doe ik er 5 jaar over, prima...
quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:54 schreef Pandorah het volgende:
Hebben ze alleen maar stokbroodjes bij je in de kantine?
Neem anders brood met mager beleg mee van huis. Kan je nog naar buiten ook. Zo doe ik het ook.
Nee, maar ben wel bezig met een tekstboek van Cambridge.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mijn vriendin is met een Cambridge-dieet bezig. Iemand ervaringen/info?
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er op of in die tortilla zat voor je ontbijt, maar wat dacht je ervan om die enorme lading tussendoortjes eens te schrappen als begin en een fatsoenlijk ontbijt te nemen. Dan kan je bijv. de banaan of een ander stuk fruit houden als tussendoortje. En als lunch gewoon brood nemen of salade, soep en dergelijke. Een bord macaroni is niet echt slank te noemen. En al die salades op stokbrood barsten ook van de kcal. Ook is je avondeten niet super. Ik mis groente!
Snel en beknopt antwoord. Bedankt!quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:00 schreef Chicaloca het volgende:
Het Cambridge dieet bevat hoogwaardige eiwitten en is vetarm. Drie porties leveren alle vitamines en mineralen, voedingstoffen en trace elementen die uw lichaam dagelijks nodig heeft. Het vervangt al uw normale voedsel.
Elke dieetmaaltijd bevat 153 of 154 calorieën. Dit zeer lage calorieniveau heeft tot gevolg dat u snel zult afvallen en dus binnen de kortst mogelijke tijd uw streefgewicht zult bereiken.
Weinig koolhydraten.
De sleutel tot het succes van het Cambridge dieet vormt het lage percentage koolhydraten.
Het lichaam slaat energie in twee verschillende vormen op: als vet en als koolhydraten (in de vorm van glycogeen). Het is nu juist het vet dat u voorgoed wilt kwijtraken wanneer u op dieet gaat. Het lichaam zal echter eerst de opgeslagen koolhydraten gaan opmaken. Pas als die volledig zijn opgebruikt, spreekt het lichaam de vetvoorraad aan, die uzelf ook graag ziet verdwijnen.
De kleine hoeveelheid koolhydraten in het Cambridge dieet wordt snel door het lichaam als energie is gebruikt. Aangezien die niet toereikend is om all benodigde energie te leveren, wordt het lichaam gedwongen alle opgeslagen koolhydraten op te gaan maken. Na het Cambridge dieet ongeveer drie dagen te hebben gevolgd, is deze koolhydratenvoorraad uitgeput en moet het lichaam overgaan tot het gebruik van de andere energievoorraad: het overtollige vet.
Deze toestand waarin het overtollige vet wordt “verbrand”, heeft een aantal voordelen voor hen die het dieet volgen:
het brengt een gevoel van welzijn teweeg
het beschermt tegen het verlies van mager weefsel
het doet het hongergevoel aanzienlijk afnemen.
Het gebrek aan honger maakt het weer gemakkelijker om de verleiding te weerstaan om weer wat te eten. Bovendien geeft het u het gevoel de situatie in de hand te hebben. Deze voordelen, gekoppeld aan het bemoedigende gewichtsverlies, maken het u gemakkelijker om met het dieet door te gaan.
2 kilo in 2 dagen? Dat kán toch niet gezond zijn?quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Snel en beknopt antwoord. Bedankt!
Ze is de dikste niet, maar is toch al meer dan 2 kilo kwijt in 2 dagen tijd. Verder heeft ze weinig last van hongergevoel. Wel de drang naar snoepen, maar dat is meer uit gewoonte in plaats van noodzaak.
Dat is glycogeen + vocht, dat raakt bijna iedereen die gaat lijnen de eerste week wel kwijt. Daarom valt iedereen de eerste week altijd zoveel af. Heeft niet echt iets met vet te maken, maar het motiveert wel. En toch hou je jezelf dan een beetje voor de gekquote:Op donderdag 30 maart 2006 16:09 schreef Mini_rulez het volgende:
2 kilo in 2 dagen? Dat kán toch niet gezond zijn?
Ik wil weleens weten hoe snel het er weer aan zit als ze weer normaal gaat eten.
Het klinkt heel fout, maar ik heb vorige week en de week daarvoor min of meer op kant-en-klaarmaaltijden moeten leven (stress, geen tijd om te koken) en ik heb ontdekt dat Albert Heijn best acceptabele dingen heeft. Ik heb deze geprobeerd:quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:09 schreef Chicaloca het volgende:
Ja klopt ik drink over het algemeen niet veel..vandaag maar 1 glas water en 1 glas jus dorange gedronken.
En als ik werk drink ik 0,5 - 1 liter water.
Ik zie nu pas in hoe een lui mens ik ben geworden en dat ik mijn lichaam niet de goede voeding geef.
Ik ga vanaf morgen bruin brood met mager beleg meenemen voor in de pauze, en mandarijntjes voor tussedoor :| Alleen kan ik niet koken en mijn ouders zijn nu op vakantie deze week..daardoor eet ik zo ongezond zonder vlees aardappel en groente.
Ooh, het zijn haar eerste 2 dagen. Dan snap ik het.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is glycogeen + vocht, dat raakt bijna iedereen die gaat lijnen de eerste week wel kwijt. Daarom valt iedereen de eerste week altijd zoveel af. Heeft niet echt iets met vet te maken, maar het motiveert wel. En toch hou je jezelf dan een beetje voor de gek![]()
ja dat ga ik dan maar kopen, ik moet toch wat he? Gelukkig zijn ze zondag weer thuis.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:15 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het klinkt heel fout, maar ik heb vorige week en de week daarvoor min of meer op kant-en-klaarmaaltijden moeten leven (stress, geen tijd om te koken) en ik heb ontdekt dat Albert Heijn best acceptabele dingen heeft. Ik heb deze geprobeerd:
- Hutspot met rundvlees (zo'n vierkant bakje)
- Slavink met aardappels, bloemkool en broccoli (het heet stoommaaltijd geloof ik)
- Cordon bleu met aardappels en spinazie (een bakje met 3 losse vakjes)
Alledrie best te eten, in de magnetron klaar te maken en redelijk mager voor kant-en-klaar maaltijden (tussen 400 en 500 kcal voor de hele maaltijd). Het is natuurlijk niet hetzelfde als zelfgekookt eten, maar er zit wel groente in.
Verder heb ik ook nog iets gezien van broccoli met kaas en ham, daar zaten ook in de 400 kcal in maar ik heb hem zelf niet geprobeerd dus ik kan je niet zeggen of het ergens naar smaakt.
Anyway, misschien kun je dat deze week ook eens proberen.
Ik heb de mijne uit zo'n ritsen en knopen boetiek, maar ik neem aan dat de Hema ze ook heeft.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:36 schreef Economist het volgende:
waar kan je zo een maatlint kopen?
Ik vind dat erg weinig. Je bent toch niet aan een crashdieet?quote:Mn nieuwe baantje helpt wel.
Vandaag mn eerste dag gehad en dit gegeten:
ontbijt: 2 geroosterde broodjes appelstroop, half bakje magere aardbeienyoghurt
Lunch: 2 broodjes appelstroop, appel
Avondeten: broodje gegrilde kipfilet, sla, komkommer, 2 stukjes kaas en saus , appel
Vanavond op verjaardag: 1 paaseitje
Ik zat ook al te kijken...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 01:50 schreef Economist het volgende:
[..]
Ik vind dat erg weinig. Je bent toch niet aan een crashdieet?
Dat is heel normaal hoor, niets om je druk over te maken. Het menselijk lichaam heeft toch een beetje een eigen wil. Soms doe je alles netjes en val je weinig af, soms val je ook opeens heel veel af terwijl je niets anders gedaan hebt dan normaal. Je hoort wel vaker dat mensen even een weekje of een paar weken stil blijven staan en dan opeens weer verder afvallen. Gewoon even doorbijten dus.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:28 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Ik sta vanochtend op de weegschaal, zie ik dat ik maar een halve kilo ben afgevallen.. dus dat is wel weer een tegenvaller.. en dat terwijl ik gewoon netjes aan mijn calorieen zit, zelfs inclusief de 4 paaseitjes per dag.. Het is niet eerlijk, iemand een idee hoe het kan dat ik nu ineens amper afval, want hier word ik verdrietig van..![]()
En je had je zus vanaf maandag al niet meer gesproken.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:25 schreef Klein het volgende:
ownee, ownee zeker niet!
Als je me ook een beetje gevolgd heb in dit topic,
kan je ook zien dat ik juist goed eet!
Heb gister alleen niet kunnen avondeten omdat ik naar mn zus ging (in de hoop dat t kind er was).
Maar ik zou alleen niet weten hoe ik meer overdag zou moeten eten. Daar krijg ik op mn werk gewoon de kans niet voor. Wil wel proberen tussendoor fruit te eten, maar meer dan twee boterhammen en fruit hoef ik echt niet als lunch..
Maar op zich is t toch niet zo verkeerd als ik ontbijt met 2 boterhammen en yoghurt, lunch met twee boterhammen en een appel, gezond avondeten neem en 's middags en 's ochtends probeer nog een stuk fruit tussendoor te nemen?
Ik had laatst precies het tegenovergestelde, mijn nieuwe dokter vond dat ik een centimeter langer benquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:24 schreef Mini_rulez het volgende:
Hm, sta ik net bij het gemeentehuis voor een nieuw paspoort, blijk ik gewoon 5 cm kleiner te zijn dan ik dacht!Waren mijn eigen meetpogingen blijkbaar toch niet zo nauwkeurig.
Mijn BMI schiet dus opeens omhoog en nu blijkt dat ik in het andere topic had moeten beginnen.
Owja, ik had behoorlijk wat zout over mijn kipfileetjes gegooid van de week, en ook over mijn tartaartje.. Hmm, easy on the salt.. En gespierder kan het niet zijn, tenzij mijn zit spieren weer gegroeid zijnquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:40 schreef Isabeau het volgende:
Een pond per week is heel normaal, BubblegumBarbieVoor een pond vet moet je 3500 kcal minder eten dan normaal. En dat is de theorie. Daarnaast zijn er nog zoveel andere factoren die meetellen in gewichtsafname of toename, elk lichaam is anders. Misschien ben je iets gespierder geworden en ook dat weegt iets mee
Of je houdt een beetje vocht vast (iets zouts gegeten misschien). Of het komt door een hormoonschommeling (ook vocht vasthouden). Of je hebt wat etensresten in je darm van gewicht en een flinke hoop kan ook wat wegen
Etc etc. En vaak hoe minder kcal je neemt, hoe sneller je lichaam heel zuinig met die energie gaat omspringen. Dus neem in ieder geval voldoende energie binnen om de motor draaiende te houden (alles vanaf 1200 kcal is prima).
Klopt helemaal..quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:42 schreef ymme het volgende:
[..]
En je had je zus vanaf maandag al niet meer gesproken.![]()
Ach joh, dan heb je een keer wat veel vocht vastgehouden. Gaat er zo weer af.quote:Op maandag 3 april 2006 10:19 schreef Quinazoline het volgende:
Hier een goed weekend, maar wel een kilo erbij
Quinazoline (1m62) (25,9) was 76 kilo, weegt 68 kilo en wil graag proberen ooit 65 kilo te wegen -8
Ja hoor, vaak wel. Maar goed, mijn moeder heeft me sowieso altijd geleerd om goed rechtop te staan omdat je figuur dan al 10x beter lijkt dan als je scheef/zakkerig staat. Buik inhouden hoort daar gewoon bij. Goed voor je buikspieren trouwens.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:10 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Houden meer meiden hiero hun buik in? Ik had namelijk laatst een gesprek met een vriendin van mij (maatje niks, ik geloof dat 34 zelfs te groot is) en die zei in ene, 'Weet je, ik hou altijd mijn buik in, kijk maar (hield haar buik niet in) Dit is toch lelijk? Het lijkt alsof ik zwanger ben.' En dat heeft me echt doen verbazen, aangezien ik ervan overtuigd was dat ik de enige sneaky-buik-inhouder ben en magere meisjes zoals zei dat nooit deden.
Yep, Altijd.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:10 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Houden meer meiden hiero hun buik in? Ik had namelijk laatst een gesprek met een vriendin van mij (maatje niks, ik geloof dat 34 zelfs te groot is) en die zei in ene, 'Weet je, ik hou altijd mijn buik in, kijk maar (hield haar buik niet in) Dit is toch lelijk? Het lijkt alsof ik zwanger ben.' En dat heeft me echt doen verbazen, aangezien ik ervan overtuigd was dat ik de enige sneaky-buik-inhouder ben en magere meisjes zoals zei dat nooit deden.
Geen excuses?quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:41 schreef Quinazoline het volgende:
Maar wat heb ik een verschrikkelijke hekel aan mensen waar je geen afspraken mee kunt maken en die je zonder schuldgevoel/sorry/iets anders zo 2 uur in de kou laten staan.![]()
![]()
![]()
Nope, niks.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen excuses?Ja, daar zou ik ook een hekel aan hebben.
Gisteren ook weer bikini gekocht! Lekker chill thuis gepast en de bikini was erg leuk!! En nu dat lijf nog...quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:18 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Ik wil ook 5 kilo kwijt, dan pas ik weer in mijn H&M bikini maat 40![]()
Goed zeg! Ik heb volgens mij al 2 weken niet gesportquote:Op dinsdag 4 april 2006 19:27 schreef karoltje het volgende:
[..]
Gisteren ook weer bikini gekocht! Lekker chill thuis gepast en de bikini was erg leuk!! En nu dat lijf nog....
Het dieten heb ik nog steeds gestaakt. Ik let wel erg op wat ik eet en probeer nu 3x p week naar de sportschool te gaan. Maandag na een hele lange dag me naar de sportschool gesjouwd en ik was apetrots op mezelf.
Dat klinkt goed!quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:27 schreef karoltje het volgende:
[..]
Maandag na een hele lange dag me naar de sportschool gesjouwd en ik was apetrots op mezelf.
Daarom heb ik me dus ingeschreven voor een wekelijkse les, dan heb je al wat meer een stok achter de deur dan bij gewoon fitness waar je naartoe kunt als het jou uitkomt.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:47 schreef karoltje het volgende:
Ja je moet jezelf wel belonen toch!!.
Tip over het sporten: ga met iemand! Als ik niet afspreek met iemand ga ik namelijk niet. Heb echt geen discipline!!
Een vaste dag en tijd stellen helpt ook ja heb ik gemerkt. Dan komt het wat meer in je ritme enzoquote:Op dinsdag 4 april 2006 19:48 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Daarom heb ik me dus ingeschreven voor een wekelijkse les, dan heb je al wat meer een stok achter de deur dan bij gewoon fitness waar je naartoe kunt als het jou uitkomt.
Tot nu toe nog niemand gevonden die met me mee wil.
Zwaar irritant is dat idd! Ik zit met hetzelfde probleem..quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:44 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat klinkt goed!
Mijn zusje roept al weken dat ze een goede winkel kent voor bikini's met grote cupmaten. Helaas verkopen ze mijn maat niet echt in de meeste winkels, of in elk geval hebben ze niet erg veel keus, of hebben ze geen losse onder- en bovenkanten waardoor ik met een olifantenonderbroek eindig... Zucht.
Ik zal eraan denken.quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:06 schreef Klein het volgende:
[..]
Schop me morgen even onder mn kont, zodat ik ook echt ga..![]()
Of wat extra beweging met vriendje om het te compenserenquote:Op dinsdag 4 april 2006 22:10 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik heb me tot nu toe nét aan mijn punten gehouden, maar straks komt mijn vriendje en dan ga ik vast nog wel zondigen.Ach ja, dan maar een balansdagje morgen.
Verbrand je daar nou eigenlijk veel calorieën mee?quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:20 schreef Klein het volgende:
[..]
Of wat extra beweging met vriendje om het te compenseren![]()
![]()
Verbrand je enorm veel calorieen mee!!! Schijntquote:Op dinsdag 4 april 2006 22:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Verbrand je daar nou eigenlijk veel calorieën mee?
Zou het als laag, midden of zware inspanning tellen?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |