Gezien de laatste alinea gooit hij niet alle moslims op 1 hoop.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Goh, een Israelier die aanstuurt op angst voor de Islam om zodoende een WO te ontketenen.
Had ik het woord ''Hugenoten'' al laten vallen in deze discussie? Daarbij is sigme geloof ik van het Oude Volk.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:20 schreef Bluesdude het volgende:
Omdat jij als blanke geen voorouders had die misbruikt, verkracht, vermoord en vernederd werden ?
Het is geen racisme als je op de tekst afgaat.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:21 schreef sigme het volgende:
Ik heb sterk de indruk dat in jouw context deze meneer zich niet schuldig kán maken aan racisme omdat hij zwart is.
Nee, ik denk eigenlijk dat hij vrij snel zich zou laten verleiden tot Lamarck-achtige erfelijkheidstheoriën.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Omdat het geen kwestie is van 'genen'. Maar een kwestie van culturele psyche.
Cultureel bepaalde gevoelens en opvattingen.
Ik denk dat als je doorpraat met hem over 'genen' dat hij wel zal erkennen dat je het niet moet opvatten als 'verankerd in het dna' , denk je niet?
Pardon?quote:[..]
Omdat jij als blanke geen voorouders had die misbruikt, verkracht, vermoord en vernederd werden ?
Pardon?quote:En omdat jij als blanke niet die 'ongewenstheid' ervaart die donkere mensen wel ervaren in een blanke samenleving.
Pardon?quote:Dat hij wat overdrijft is waar, maar dat geldt ook voor jouw defensieve reactie.
Wat ben je toch ook een mongoolquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je zit slavernij verkapt goed te praten..
Dat is weer zo'n hapsnapbewering van je uit de losse pols.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:30 schreef sigme het volgende:
Nee, ik denk eigenlijk dat hij vrij snel zich zou laten verleiden tot Lamarck-achtige erfelijkheidstheoriën.
Ik weet niks over je voorouders, behalve dat ze niet zwart en geen slaaf waren.quote:Wat weet jij eigenlijk over mijn voorouders? Of over mijn betrokkenheid bij onrecht in vergane tijden?
Mijn voorouders zijn dood. Ik voel geen behoefte hun dood aan te rekenen aan mensen die niet hun dood hebben veroorzaakt. Waarom wil deze meneer dat wel?
Okeee.. even duidelijker stellen dan.. in die context van zwarte slavernij..quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
Ik begrijp sowieso niet hoe Bluesdude kan beweren dat blanken geen voorouders hadden die misbruikt, verkracht, vermoord of vernederd werden.
Ik ken de geschiedenis van mijn voorouders niet om zo'n conclusie te kunnen trekken, Bluesdude blijkbaar wel.
Ik vind het nu anders steeds grappiger worden hoe mensen bang voor je worden terwijl je geen reet doet.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Goh, een Israelier die aanstuurt op angst voor de Islam om zodoende een WO te ontketenen.
Da's behoorlijk tautologisch, niet, om te stellen dat blanken niet te lijden hadden onder zwarte slavernij?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Okeee.. even duidelijker stellen dan.. in die context van zwarte slavernij..
Hummm.... blanken als slachtoffer van de praktijk om zwarte mensen te minachten en tot slaat te maken?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:43 schreef Johan_de_With het volgende:
Da's behoorlijk tautologisch, niet, om te stellen dat blanken niet te lijden hadden onder zwarte slavernij?
Maar je weet niet of ze niet verkracht, vervolgd en vermoord werden, gelijk de zwarten.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is weer zo'n hapsnapbewering van je uit de losse pols.
[..]
Ik weet niks over je voorouders, behalve dat ze niet zwart en geen slaaf waren.
Tenminste ... zover ik weet.
Je dicht die meneer méér compassie met negers toe dan mij, en roept daarbij mijn familie uit voorgaande tijden erbij.quote:En ik heb ook niks jouw 'betrokkenheid bij onrecht in vergane tijden' ontkent ofzo.
Ik heb geen tijd voor uitgebreide tekstanalyse.quote:Waar staat dat hij de mishandeling van zijn voorouders toeschrijft aan nog levende personen ?
Ik zie het nergens staan...
Jawel.. je kunt het vermoeden.. dat hij in een wij/zij schema zit ..in de trant van 'jullie Hollanders etc'.
Licht eens toe? Wat is mijn 'culturele zelfdefensieve' houding? Welke cultuur, wat verdedig ik?quote:Maar de 'culturele zelfdefensieve' houding in dit topic van jou is ook niet zo genuanceerd.
Zien er leuk uit met dat rode.quote:
Dat is niet grappig, Mutant, dat is gevaarlijk.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind het nu anders steeds grappiger worden hoe mensen bang voor je worden terwijl je geen reet doet.
En sinds wanneer laten Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen hun vliegtuigen maar vliegen met 1/4 tot de helft van de pasagiers die hun vliegtuigen aan kunnen? Das toch niet economical?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:53 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
"Most of the kerosene directly exploded outside the WTC"
Sigme, als mensen nu al 5 jaar lang bang zijn en proberen te haten, terwijl jij en anderen je best doet om gewoon en normaal te leven dan ga je het grappig vinden. Net zoals bijvoorbeeld uitspraken van AHA en Wilders mij niet boeien, boeien mij uitspraken van Finder Elf ook niet. Bangerikken zullen altijd bang zijn, en zullen nooit tevreden zijn met de uitkomst. Laat hen maar lekker leven als een bangerik als ze dat kennelijk zo graag willen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is niet grappig, Mutant, dat is gevaarlijk.
Bange mensen zijn gevaarlijk. Als ze bang zijn voor iets dat daaraan niets kan veranderen is er voor de ultieme bangeriken maar één oplossing om ervoor te zorgen dat het gevaar verdwijnt..
Nog niet zo vaak gevlogen (op lijnvluchten)? De streekbus blijft toch ook rijden als er niemand inzit.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:55 schreef pberends het volgende:
[..]
En sinds wanneer laten Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen hun vliegtuigen maar vliegen met 1/4 tot de helft van de pasagiers die hun vliegtuigen aan kunnen? Das toch niet economical?
Ja, maar alle vier de vluchten is wel toevallig.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nog niet zo vaak gevlogen (op lijnvluchten)? De streekbus blijft toch ook rijden als er niemand inzit.
Zat een keer alleen in de business class van Brussel naar Montreal, was weliswaar met Sabena op 1 van haar laatste vluchten maar goed.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
terwijl jij en anderen je best doet om gewoon en normaal te leven
Gretta D?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:06 schreef Johan_de_With het volgende:
Volkert van der G. weigert familie te betalen
''Opmerkelijk, omdat uit vertrouwelijke stukken blijkt dat Van der G. en zijn vriendin er nogal warmpjes bij zaten.''
Weet iemand daar iets meer van?
Ja, want als ik "anderen" zeg, denk jij meteen aan dat. Dat zegt toch al genoegquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:05 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er loopt in Nieuws een topic met wat meer info. Z'n vriendin heeft ooit een behoorlijke erfenis gekregen. En op die manier vermogen. Dat van Volkert viel wel mee 22.000 euro ofzo gewoon een aardig spaarbedrag maar niet direct genoeg om er warmpjes bij te zitten.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:06 schreef Johan_de_With het volgende:
Volkert van der G. weigert familie te betalen
''Opmerkelijk, omdat uit vertrouwelijke stukken blijkt dat Van der G. en zijn vriendin er nogal warmpjes bij zaten.''
Weet iemand daar iets meer van?
Op zijn privé-bankrekeningen had Van der G., zo blijkt uit de stukken, saldi van in totaal 22.000 euro. Bovendien had hij met zijn vriendin Petra L., aldus een rapportage, de beschikking over 155.749 gulden aan banktegoeden en 238.715 gulden aan aandelen en obligaties. Het vermogen kwam volgens de justitierapportage voort uit de erfenis van de vader van Petra, die in 1986 overleed. "De spaar- en rekeningtegoeden zijn kleine tegoeden van Van der G. uit het verleden en de reserves van Petra L., die over een aanzienlijk vermogen beschikt."quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er loopt in Nieuws een topic met wat meer info. Z'n vriendin heeft ooit een behoorlijke erfenis gekregen. En op die manier vermogen. Dat van Volkert viel wel mee 22.000 euro ofzo gewoon een aardig spaarbedrag maar niet direct genoeg om er warmpjes bij te zitten.
Goed bekeken weet ik idd iets dergelijks niet, maar omdat jezelf nooit begon over een zwarte slaaf afkomst ga ik ervan uit dat je geen voorouders in de 19e eeuw die zwarte slaaf waren... en dus dat jij ook niet diezelfde gevoelens hebt van de zwarte nazatenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:49 schreef sigme het volgende:
Maar je weet niet of ze niet verkracht, vervolgd en vermoord werden, gelijk de zwarten.
Indenken kun je het zeker wel in potentie..maar niet zelf ervaren .quote:Je vergeleek mijn invoelingsvermogen met zwarten, waarbij je suggereert dat ik mij niet kan voorstellen hoe je je kan indenken dat ik het zelf had kunnen zijn.
Nou ik dichtte die meneer niet meer compassie toe met negers als jou.quote:Je dicht die meneer méér compassie met negers toe dan mij, en roept daarbij mijn familie uit voorgaande tijden erbij.
Bijv die cultuur van niet-zwarteslavennazaten die zich aangevallen voelt door die nazaten ?quote:Licht eens toe? Wat is mijn 'culturele zelfdefensieve' houding? Welke cultuur, wat verdedig ik?
Je kan er ook beter om lachen dan op jouw beurt bang worden, maar als er teveel bangeriken zijn, en ze worden het eens over wat de oorzaak is van hun angst, kan je het lachen nog wel eens vergaan. Maar meestal waait het wel over. Veel geschreeuw en weinig wol.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sigme, als mensen nu al 5 jaar lang bang zijn en proberen te haten, terwijl jij en anderen je best doet om gewoon en normaal te leven dan ga je het grappig vinden. Net zoals bijvoorbeeld uitspraken van AHA en Wilders mij niet boeien, boeien mij uitspraken van Finder Elf ook niet. Bangerikken zullen altijd bang zijn, en zullen nooit tevreden zijn met de uitkomst. Laat hen maar lekker leven als een bangerik als ze dat kennelijk zo graag willen.
"Alle winst gaat naar de aandeelhouders"quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:11 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Op zijn privé-bankrekeningen had Van der G., zo blijkt uit de stukken, saldi van in totaal 22.000 euro. Bovendien had hij met zijn vriendin Petra L., aldus een rapportage, de beschikking over 155.749 gulden aan banktegoeden en 238.715 gulden aan aandelen en obligaties. Het vermogen kwam volgens de justitierapportage voort uit de erfenis van de vader van Petra, die in 1986 overleed. "De spaar- en rekeningtegoeden zijn kleine tegoeden van Van der G. uit het verleden en de reserves van Petra L., die over een aanzienlijk vermogen beschikt."
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_warmpjes_bij_.html
Ik heb nog altijd een ander land om naar te gaanquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kan er ook beter om lachen dan op jouw beurt bang worden, maar als er teveel bangeriken zijn, en ze worden het eens over wat de oorzaak is van hun angst, kan je het lachen nog wel eens vergaan. Maar meestal waait het wel over. Veel geschreeuw en weinig wol.
Je hebt gelijk, blijf maar lachen, tenslotte is het een mooie wereld.
quote:Vandaag zijn er enkele demonstraties verwacht van islamitische aanhangers die vinden dat hij geëxecuteerd moet worden.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4797305quote:Britse ambtenaren leggen massaal werk neer
In Groot-Brittannië hebben zo'n anderhalf miljoen gemeenteambtenaren het werk voor een dag neergelegd uit protest tegen het schrappen van een pensioenregeling. In veel steden is het openbaar vervoer lamgelegd en ook blijven veel scholen en overheidsgebouwen gesloten.
De Britse gemeenteambtenaren eisen het behoud van de zogeheten 85-jaarsregeling. Die geeft ze het recht om met een volledig pensioen op hun 60ste te stoppen met werken, op voorwaarde dat de leeftijd en het aantal dienstjaren opgeteld minimaal op 85 uitkomt. De regering-Blair wil de regeling schrappen, omdat die te duur zou zijn.
Volgens de bonden is massaal gehoor gegeven aan de oproep om het werk neer te leggen. Het zou gaan om de grootste staking in Groot-Brittannië sinds 1926.
de aarde is nou eenmaal niet een vriendelijke omgeving...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:17 schreef MrX1982 het volgende:
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd.
Bassie & Adriaan zongen het al.
Hoewel Mutant wel erg zielig probeert te zijn.
De islam is nou niet de meest vriendelijke religie.
Ik zou zielig zijn als ik zou zwichten voor bangerikkenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:17 schreef MrX1982 het volgende:
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurt.
Bassie & Adriaan zongen het al.
Hoewel Mutant wel erg zielig probeert te zijn.
De islam is nou niet de meest vriendelijke religie.
Een zege voor de inwoners van UK.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:19 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4797305
heilige poep! en dat met een labour-regering
Je moet juist proberen de wereld vriendelijker te maken. Hoewel dat een utopie is maar hoop doet leven.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:20 schreef zakjapannertje het volgende:
de aarde is nou eenmaal niet een vriendelijke omgeving...
Ach ja. Ik ben extreem progressief en diep, diep politiek correct opgevoed, compleet met muzikale begeleiding.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |