abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36410262
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:40 chreef MrBadGuy het volgende:

Daar gaat het niet om. Heb je wel eens geweigerd een hand te geven als diegene jou een hand wil geven. (uitzonderingen als vieze handen daargelaten)
neuh. Daar had ik geen dwingende reden toe. Net zoals er geen dwingende reden is om iemand wel een hand te geven.
quote:
Omgang met anderen wel, en een hand geven is daar een onderdeel van.
Maar niet essentieel.
  maandag 27 maart 2006 @ 17:45:20 #52
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36410282
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:44 schreef DaForZz het volgende:

[..]

In 1 van de 10.000 geloven die deze wereld rijk is zal het wel ergens een ritueel zijn.
Luid boeren is in China toch een "ritueel" om na het eten te doen? Om te laten zien dat het heeft gesmaakt...
  maandag 27 maart 2006 @ 17:45:55 #53
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_36410295
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:43 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Luid boeren en aan je zak krabben heeft niks met iemands geloof te maken.
het gaat de school ook niet om haar geloof, dat maakt dat bureau er van
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
pi_36410306
Mijn mouder werkt als lerares voor allochtonen die in het NT2 traject zitten (inburgeringscursus), en als je hoort hoe die lui zich gedragen

- geen stage aanvaarden in de zorg omdat daarbij ook mannen gewassen moeten worden
- geen stage aanvaarden in de horeca omdat er alcohol wordt gedronken
- geen stage aanvaarden in de transportsector omdat er soms ook alcohol/tabak moet worden vervoerd
- geen stage aanvaarden bij de supermarkt omdat er varkensvlees wordt verkocht
enz

verder weigeren de mannen consequent stages waarbij ze orders krijgen van vrouwen, en houden vrouwen stug hun hoofddoek op bij sollicitaties zodat ze vaak bij voorbaat al kansloos zijn

En ondertussen willen ze wel allerlei goedbetaald werk doen, maar als ze dan wordt verteld dat ze daar niet kunnen werken met alleen basisschool krijg je het racisme gemekker en komen ze niet meer opdagen..
  maandag 27 maart 2006 @ 17:46:38 #55
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36410311
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:44 schreef calvobbes het volgende:

[..]

neuh. Daar had ik geen dwingende reden toe. Net zoals er geen dwingende reden is om iemand wel een hand te geven.
Als iemand jou een hand wil geven (bijvoorbeeld bij een sollicitatiegesprek) en jij wijst dat af (om wat voor reden dan ook) dan blijft het een afwijzing... En dat is niet netjes...
pi_36410313
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:43 schreef Arendt het volgende:
Belachelijk, alsof het geven van een hand zo belangrijk is. Het klinkt meer als een excuus om islamitische leraressen te weren. Dit is zeker discriminatie, en de CGB heeft er goed aan gedaan om in te grijpen.
Belachelijk, alsof het nou zo belangrijk is om geen hand te geven. Het klinkt gewoon als een excuus om mannen te discrimineren (ze zal wel pot zijn). Wat zij doet is zeker discriminatie, en de CGB heeft er niet goed aan gedaan.
  maandag 27 maart 2006 @ 17:47:37 #57
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_36410338
quote:

Maar niet essentieel.
een pak naar je werk dragen ook niet, toch is dat bij sommige functies verplicht, weiger je dat? tja.. dan krijg je die baan ook niet. is dat dan ook fout?
pi_36410386
quote:

[..]

Er zijn wel voor meer dingen geen dringende reden. Wel wordt het zeer op prijs gesteld dat je fatsoenlijk met anderen omgaat, het weigeren van een hand wordt als onfatsoenlijk gezien. Geen dwingende reden, wel genoeg om iemand een opleiding of werk te wijgeren.
pi_36410405
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:33 schreef Baleog het volgende:

[..]

ik vind het anders knap asociaal dat als je haar kantoortje binnenkomt en je hand uitsteekt dat ze hem dan weigert.

-knip-
In dit geval gaat het om een 'onderwijs-assistent' dus veel contact met ouders zal ze niet hebben, voor incidentele gevallen dat het voorkomt kan ze gewoon uitleggen dat dat haar leefregels zijn ...
Dan is het misschien een keertje vreemd, maar daar wen je dan aan, ik heb ook wel vaker collega's gehad die een bepaalde religie aanhingen en dan soms specifieke leefregels aanhingen, niks dan respect verder voor hun keuzes, zolang dat verder niet hinderlijk voor anderen is en ze zich niet 'superieus' voelen.

Ik denk ook dat een hoofdleraar of conectoir die volgens zo'n regel leeft, grote problemen zal hebben, omdathij vaker ouderscontact zal hebben, maar voor lagere functies moet het mogelijk zijn eromheen te werken .... in zulke gevallen kan men de leefregels aanhouden, maar betekent het wel dat ze warschijnlijk qua promoties en verdere carreremogelijkheden benadeeld wordt, echter dat is dan een keuze die men doet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 27 maart 2006 @ 17:51:56 #60
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36410455
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:50 schreef RM-rf het volgende:
Ik denk ook dat een hoofdleraar of conectoir die volgens zo'n regel leeft, grote problemen zal hebben, omdathij vaker ouderscontact zal hebben, maar voor lagere functies moet het mogelijk zijn eromheen te werken .... in zulke gevallen kan men de leefregels aanhouden, maar betekent het wel dat ze warschijnlijk qua promoties en verdere carreremogelijkheden benadeeld wordt, echter dat is dan een keuze die men doet.
Discriminatie...
pi_36410468
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:46 schreef ScienceFriction het volgende:

Als iemand jou een hand wil geven (bijvoorbeeld bij een sollicitatiegesprek) en jij wijst dat af (om wat voor reden dan ook) dan blijft het een afwijzing... En dat is niet netjes...
Als iemand mij uitlegt dat die dat vanwege zijn geloof doet, dan heb ik daar geen probleem mee.

Ik zou daar echt geen heikel punt van maken.
  maandag 27 maart 2006 @ 17:53:25 #62
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_36410497
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]

In dit geval gaat het om een 'onderwijs-assistent' dus veel contact met ouders zal ze niet hebben, voor incidentele gevallen dat het voorkomt kan ze gewoon uitleggen dat dat haar leefregels zijn ...
Dan is het misschien een keertje vreemd, maar daar wen je dan aan, ik heb ook wel vaker collega's gehad die een bepaalde religie aanhingen en dan soms specifieke leefregels aanhingen, niks dan respect verder voor hun keuzes, zolang dat verder niet hinderlijk voor anderen is en ze zich niet 'superieus' voelen.

het gaat er niet om hoe vaak het voor gaat komen, het gaat er om dat de school bepaalde omgangsnormen hanteerd, en als zij zich daar niet aan wil houden is dat de keuze die ze zelf maakt (check jou laatste stukje is, die is hier dus ook van toepassing), maar dan geen baan, . hetzelfde zou gebeuren met een atheistische man die geen hand wil geven.
pi_36410505
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:47 schreef Baleog het volgende:

een pak naar je werk dragen ook niet, toch is dat bij sommige functies verplicht, weiger je dat? tja.. dan krijg je die baan ook niet. is dat dan ook fout?
Dat soort dingen staan meestal in een functieomschrijving. Ik ben nog nooit een functie omschrijving tegengekomen waarin staat dat een hand geven gewenst is.
  maandag 27 maart 2006 @ 17:53:53 #64
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36410511
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:43 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Luid boeren en aan je zak krabben heeft niks met iemands geloof te maken.
Dus wanneer dat wel het geval was dan zou iemand met dat desbetreffende geloof zich zo mogen gedragen terwijl een potentieel werkgever die persoon daar niet op af mag wijzen?
Say your prayers
pi_36410532
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:49 schreef MrBadGuy het volgende:

Er zijn wel voor meer dingen geen dringende reden. Wel wordt het zeer op prijs gesteld dat je fatsoenlijk met anderen omgaat, het weigeren van een hand wordt als onfatsoenlijk gezien.
Door sommige mensen wel. Door anderen niet.

Het zal mij persoonlijk aan m'n reet roesten of iemand wel of geen hand geeft.
  maandag 27 maart 2006 @ 17:54:43 #66
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36410533
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:53 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat soort dingen staan meestal in een functieomschrijving. Ik ben nog nooit een functie omschrijving tegengekomen waarin staat dat een hand geven gewenst is.
Niet naar stront stinken staat doorgaands ook niet in de functieomschrijving, maar ik denk dat men het wel mag verwachten.
Say your prayers
  maandag 27 maart 2006 @ 17:57:13 #67
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36410611
quote:

[..]

Nou, dan denkt zo'n P&O mannetje dus gewoon "die past niet in het team... volgende"...
  maandag 27 maart 2006 @ 17:58:05 #68
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_36410639
Ik ben met het CGB eens. Ik vind dat scholing zo vrij toegankelijk moet zijn. En ja, daar vallen ook de randgevallen onder, de types met hoge principes, de types die later toch niet gaan werken, de types die wellicht meteen naar het buitenland gaan om daar te incasseren. Maar je weet van te voren niet hoe dat voor ieder individu gaat uitpakken, dus speculeren of die dame een baan krijgt lijkt me zinloos.

Dus dan kan er alleen gekeken worden of het schudden van handen zo belangrijk is binnen die opleiding. En ik denk zelf dat het wel meevalt. Het enige wat ik wel als school zou doen is een contract (of iets in de trend) opstellen waarin staat dat de school geen verantwoordelijkheid heeft als de dame in kwestie door haar principes geen stageplek kan vinden.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_36410746
Overigens, zo'n opleiding is ideaal om die mensen te laten integereren. In die lessen zou je duidelijk kunnen maken waarom het in Nederland wel gebruikelijk is om een hand te geven etc.
  maandag 27 maart 2006 @ 18:02:25 #70
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36410762
quote:
''Kennis van de Nederlandse fatsoennormen is onderdeel van het onderwijs'', stelde de school.
Gelukkig vind ze haar geloof belangrijker dan de Nederlandse fatsoensnormen.
  maandag 27 maart 2006 @ 18:03:43 #71
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36410796
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:58 schreef Flumina het volgende:
Dus dan kan er alleen gekeken worden of het schudden van handen zo belangrijk is binnen die opleiding. En ik denk zelf dat het wel meevalt. Het enige wat ik wel als school zou doen is een contract (of iets in de trend) opstellen waarin staat dat de school geen verantwoordelijkheid heeft als de dame in kwestie door haar principes geen stageplek kan vinden.
Vind ik een goed punt. Geeft de vrouw ook stof tot nadenken of ze wel geschikt is voor het onderwijs.
pi_36410834
quote:
Er zijn immers verschillende wijzen van begroeting denkbaar die als fatsoenlijk en respectvol kunnen worden aangemerkt.

bron
Welke begroeting bestaat er die voor de tegenpartij fatsoenlijk en respectvol wordt gezien zonder dat zij weten dat deze mevrouw uit geloofsovertuiging geen fysiek contact met mensen van het andere geslacht wilt. Iemand een hand weigeren lijkt mij behoorlijk disrespectvol.
  maandag 27 maart 2006 @ 18:07:59 #73
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_36410920
quote:
Belachelijk, alsof het geven van een hand zo belangrijk is. Het klinkt meer als een excuus om islamitische leraressen te weren. Dit is zeker discriminatie, en de CGB heeft er goed aan gedaan om in te grijpen.
Ben ik het niet helemaal eens met je, ik als moslim zijnde. Wij (moslims die een minderheid vormen in Nederland) kunnen niet verwachten dat de gehele samenleving zich aan ons aanpast voor de volle 100% hoe 'wij' dat graag zouden willen zien. 'We' mogen al tevreden zijn met de mogelijkheden binnen Nederland die aan moslims geboden worden om hun geloof op hun manier te belijden: moskeeen, scholen, verenigingen etc. Dadelijk stappen sommigen naar de CGB omdat ze bijv. mannen niet in hun ogen willen aankijken, omdat sommigen afbeeldingen van personen haram vinden waardoor ze een ID-kaart discriminatoir vinden of omdat sommigen muziek haram vinden waardoor ze muziek in winkels discriminerend vinden ... Er zijn grenzen ...
Before all else, be armed.
  maandag 27 maart 2006 @ 18:10:46 #74
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_36410992
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:03 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Vind ik een goed punt. Geeft de vrouw ook stof tot nadenken of ze wel geschikt is voor het onderwijs.
Ja, je hebt gelijk, het ondermijnt mijn stelling een beetje; maar ik vind echt dat scholing zo breed mogelijk moet zijn. Met stages zijn er ook andere partijen betrokken, dan vind ik dat de school niet verantwoordelijk gesteld mag worden als de stagair moeilijk loopt te doen.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_36411008
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:54 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Door sommige mensen wel. Door anderen niet.

Het zal mij persoonlijk aan m'n reet roesten of iemand wel of geen hand geeft.
Mij kan het ook niks schelen, maar collegas, klanten, studenten, ouders etc. misschien wel. Daarom is het terecht dat een school of andere werkgever haar weigerd.
pi_36411034
quote:

[..]

Ik ook niet. Misschien staat het er niet in, omdat het zo logisch als wat is dat je een hand hoort te geven?
pi_36411054
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:11 schreef MrBadGuy het volgende:

Mij kan het ook niks schelen, maar collegas, klanten, studenten, ouders etc. misschien wel. Daarom is het terecht dat een school of andere werkgever haar weigerd.
Oftewel, de school gaat voor anderen bepalen wat ze belangrijk vinden?
pi_36411093
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:04 schreef DaForZz het volgende:

Welke begroeting bestaat er die voor de tegenpartij fatsoenlijk en respectvol wordt gezien zonder dat zij weten dat deze mevrouw uit geloofsovertuiging geen fysiek contact met mensen van het andere geslacht wilt.
Elkaar goedendag zeggen. Eventueel een lichte knik met het hoofd ofzo.

Het is niet zo dat de vrouw een man compleet negeert.
pi_36411118
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:12 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Bij beroepsonderwijs is het vaak gebruikelijk om te kijken of iemand wel geschikt is voor de opleiding en het toekomstige werk. Dus ja, dat doen sommige scholen idd
pi_36411143
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:51 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Discriminatie...
ja, discriminatie is niet te voorkomen, omdat het eigenlijk een deel van de menselijke natuur is ....
daarom staat dan ook exact in de wet niet dat 'discriminatie verboden is' maar dat 'discriminatie op oneigelijke gronden verboden is' .....

Hardstikke leuk als je vind dat die vrouw wel handen zou moeten schudden, maar dat is haar zaak, als het haar in haar werk niet aantoonbaar hindert mag je op zo'n subjectieve grond over haar levensinstelling niet een baan weigeren ...

Overigens, het zou je verarssen dat de Hoge Raad in 2001 een discrotheek vrijsprak waar actief asielzoekers geweigerd werden, omdat de discotheek daarvoor een duidelijke en aanvaardbare reden gaf (namelijk een langer lopende strijd en geweld tussen twee bevolkingsgroepen, waardoor spanning ontstaan was en de discotheek vreesde dat dat in de disco tot vechtpartijen kon leiden,... zelfs de Hoge Raad erkende dat dat een voldoende grond was mensen op basis van hun afkomst de toegang te ontzeggen in dat geval) ...

het is momeneteel evenzeer zo dat sommige mensen die zo graag willen klagen over 'discriminatie' zelf nogal gezocht lopen te klagen 'benadeeld' te worden, door de bestaande wetgeving, terwijl dat helemaal niet zo is, deze wetgeving definieert juist 'rechten' en dus een vrijheid, niemand wordt erdoor benadeeld als die vrouw gewoon toegelaten wordt tot een functie, die ze ook kan uitvoeren zonder een verder probleem met haar religie.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 27 maart 2006 @ 18:16:08 #81
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36411151
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:12 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Daar maakt de school een inschatting van ja. En terecht anders kun je een vacature niet invullen.
Say your prayers
pi_36411184
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:16 schreef Sickie het volgende:

Daar maakt de school een inschatting van ja. En terecht anders kun je een vacature niet invullen.
het gaat over een school die iemand weigert een opleiding te geven.
Niet over iemand een baan geven.
pi_36411211
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:12 schreef calvobbes het volgende:
Goh. Zie nergens in het bericht staan dat er sprake is van discriminatie. Jij begint er zelf over.

Een vorm van discriminatie geeft wel aan dat ze het niet echt als discriminatie beschouwen...
quote:
Dat is volgens de CGB een vorm van discriminatie.
quote:
Volgens de CGB discrimineert de school
leer lezen kneus
pi_36411214
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:15 schreef MrBadGuy het volgende:

Bij beroepsonderwijs is het vaak gebruikelijk om te kijken of iemand wel geschikt is voor de opleiding en het toekomstige werk. Dus ja, dat doen sommige scholen idd
Waaruit blijkt dat je niet geschikt bent om een opleiding te volgen als je geen hand geeft?
pi_36411235
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:18 schreef Maart85 het volgende:

[..]

[..]

[..]

leer lezen kneus
Lees de volgende keer wat posts voordat je begint te schelden..
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  maandag 27 maart 2006 @ 18:19:21 #86
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36411253
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:17 schreef calvobbes het volgende:

[..]

het gaat over een school die iemand weigert een opleiding te geven.
Niet over iemand een baan geven.
My bad. Hierbij verklaar ik mijn posts in dit topic nietig enzo.
Say your prayers
pi_36411370
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:18 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat je niet geschikt bent om een opleiding te volgen als je geen hand geeft?
Je bent niet geschikt voor het beroep waar je voor opgeleid wordt. De opleiding hoeft jou dan ook niet op te leiden, dat is namelijk vrij nutteloos.
pi_36411383
Die vrouw discrimineert toch gewoon door mannen geen hand te geven, maar vrouwen wel?

Lijkt me een duidelijkere vorm van discriminatie dan dat iemand niet aangenomen wordt omdat ze niet bij de school past (ze past overduidelijk niet in de schoolcultuur).
ik ben sowieso da bomb
pi_36411397
quote:
Belachelijk, alsof het volgen van die onzinregeltjes uit de knoran zo belangrijk is. Het klinkt meer als een excuus om niets toe hoeven doen en zich gediscrimineerd te voelen. Dit mens is zelf aan het discrimineren en het is goed dat de school dit fascistisch middeleeuws wijf weggestuurd heeft. Nu Verdonk haar nog het land richtig de zandbak trappen en het wordt weer gezellig hier.

Iemand wat bier en varkenspootjes?
Op vrijdag 31 maart 2006 19:45 schreef Triggershot het volgende:
als jij die kk kop van je en je taal niet aanpast ga ik jou eens weg blazen
  maandag 27 maart 2006 @ 18:26:35 #90
110101 adidas
welcome back Mr. Anderson
pi_36411453
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:13 schreef Toeps het volgende:
Mensen zijn vergeten wat discriminatie is.

Discriminatie is onderscheid maken in GELIJKE gevallen. Hier is m.i. geen sprake van een gelijk geval, aangezien zij geen handjes geeft en de rest wel.
Een homo en een hetero solliciteren voor dezelfde baan als accountmanager bij het bedrijf X. De hetero en de homo hebben dezelfe ervaring, het verschil is dat de homo een diploma heeft en de hetero niet. De homo praat een klein beetje "verwijfd". De hetero wordt aangenomen.

Geen discriminatie ??
Nondum amabam, et amare amabam
Ik had niet lief, zelfs niet wanneer ik verlangde lief te hebben
  maandag 27 maart 2006 @ 18:28:34 #91
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_36411527
Ik begrijp niet goed waarom die vrouw niet gewoon een beroep uit zoekt waarbij ze geen problemen maakt heeft.
Mij lijkt ze ook niet zo geschikt om aan kinderen les te geven als ze zich niet eens aan de normale omgangsvormen wenst te houden. Daar zou ik mijn kind niet bij in de klas willen hebben.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_36411547
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:23 schreef MrBadGuy het volgende:

Je bent niet geschikt voor het beroep waar je voor opgeleid wordt. De opleiding hoeft jou dan ook niet op te leiden, dat is namelijk vrij nutteloos.
Omdat iemand mannen geen hand geeft, kun je geen onderwijzer worden... Wat een onzin....
pi_36411552
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:52 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Als iemand mij uitlegt dat die dat vanwege zijn geloof doet, dan heb ik daar geen probleem mee.

Ik zou daar echt geen heikel punt van maken.
Dan heb je ook geen probleem met dit als je nieuwste collega. Die kleding met peniskoker is verplicht volgens het Papoa-geloof.

Daar zou je echt geen heikel punt van maken, toch?
Op vrijdag 31 maart 2006 19:45 schreef Triggershot het volgende:
als jij die kk kop van je en je taal niet aanpast ga ik jou eens weg blazen
pi_36411619
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:29 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

Ligt aan het beroep.
pi_36411659
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:26 schreef adidas het volgende:

[..]

Een homo en een hetero solliciteren voor dezelfde baan als accountmanager bij het bedrijf X. De hetero en de homo hebben dezelfe ervaring, het verschil is dat de homo een diploma heeft en de hetero niet. De homo praat een klein beetje "verwijfd". De hetero wordt aangenomen.

Geen discriminatie ??
Hangt van de verdere onderbouwing af. Waarschijnlijk wordt de hetero aangenomen, omdat hij (volgens het bedrijf) beter aansluit bij de rest van het personeel. Een verwijfde man sluit volgens het bedrijf niet aan goed bij de rest van het personeel. In zo'n geval wil ik niet spreken van discriminatie. De diploma maakt verder niets uit, omdat ze beide al dezelfde ervaring hebben.
  maandag 27 maart 2006 @ 18:33:04 #96
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_36411683
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:29 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

[..]

Dan heb je ook geen probleem met dit als je nieuwste collega. Die kleding met peniskoker is verplicht volgens het Papoa-geloof.

[afbeelding]

Calvobbes zou mss niet eens verpinken maar stel je de reactie eens voor van de dame die mannen niet eens een hand wil geven

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_36411722
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:28 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Omdat iemand mannen geen hand geeft, kun je geen onderwijzer worden... Wat een onzin....
Je kan het misschien wel worden, maar sommige scholen zullen je weigeren, en terecht
pi_36411734
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:26 schreef adidas het volgende:

[..]

Geen discriminatie ??
Dat ligt er aan. Meestal is het niet echt één punt waarop iemand wordt afgewezen. En soms zijn er gewoon redenen als: "Je past niet in het team" of "Je past niet bij de uitstraling van het bedrijf". Maar dat vind ik legitieme redenen. Een bedrijf mag toch zelf weten wie ze aannemen?!
pi_36411765
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Calvobbes zou mss niet eens verpinken maar stel je de reactie eens voor van de dame die mannen niet eens een hand wil geven

Dan geeft ze toch wat anders een hand
pi_36411767
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:34 schreef MrBadGuy het volgende:

Je kan het misschien wel worden, maar sommige scholen zullen je weigeren, en terecht
En andere scholen dus blijkbaar niet.

Waarom zou de opleiding dan gaan bepalen dat je helemaal geen leraar mag worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')