Ik wil niet dat het daar te druk wordt (over 1,5 jaar is iedereen daar welkom, ik moet daar eerst nog m'n masterthesis schrijven), maar het is echt ideaal. Er is bijna niemand, en er hangen allerlei foto's aan de muur van filosofen, die iets lijken te zeggen als 'als je net als ons wil worden moet je hard leren, jongen'. En de enorme trap (die je iedere keer op en af wil gaan als je wat te eten of drinken wil halen) schrikt hopelijk genoeg mensen af.quote:Op zondag 26 maart 2006 03:56 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Die Filosofiebibliotheek ken ik ja. Goed idee.
Daarvan zou ik eerder depressief gaan fokken.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:18 schreef Litso het volgende:
Wat ook heel goed werkt is elk kwartier in een zinnetje opschrijven wat je het afgelopen kwartier hebt gedaan. Na twee uur SOG'en ga je je kapot schamen voor dat lijstje en ga je snel aan de slag
Ik de week erop.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:52 schreef Quinazoline het volgende:Wat een hoop studeren, sog'en en dat soort topics trouwens op dit moment. Zou studerend Nederland komende week tentamens hebben ofzo?
hzoquote:Op zondag 26 maart 2006 21:31 schreef MrBean het volgende:
Ik heb dit gedroomd.
Dat Viking84 dit zou posten.
quote:Bij het vertonen van studieontwijkend gedrag houdt men zich bezig met een zogeheten SOA (studieontwijkende activiteit).
Da's ook mijn motivatie!quote:Op zondag 26 maart 2006 21:12 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Ik heb over twee weken proefwerkweek (iets lager en vast rustiger dan tentamenweek), maar ik moet nu al beginnen omdat ik het weekend voor de pwweek wil gaan klimmen in de Ith (Duitsland)...
Ik heb er op zich wel zin in, alleen hoofdpijn en slaap. Ik kan me niet concentreren.quote:Op maandag 27 maart 2006 03:35 schreef Pony-Lover het volgende:
ik moet ook studeren maar ik heb helemaal geen zin.
quote:Op maandag 27 maart 2006 01:21 schreef Singa het volgende:
soggen (ov.ww.)
1 studieontwijkend gedrag plegen => andere bezigheden ontplooien dan ten gunste zijnde van de studie: meestal resulterend in het behalen van een lagere score voor het studieontwijkte toetsmoment
Uiteraard is studieontwijken net als stofzuigen een zwak werkwoord.
quote:Op maandag 27 maart 2006 08:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]ik checkte van Dale of 'ie er echt in stond
Dat is ook een goed idee ja. Iquote:Op zondag 26 maart 2006 20:18 schreef Litso het volgende:
Wat ook heel goed werkt is elk kwartier in een zinnetje opschrijven wat je het afgelopen kwartier hebt gedaan. Na twee uur SOG'en ga je je kapot schamen voor dat lijstje en ga je snel aan de slag
In de UB loop ik altijd "per ongeluk" naar buiten en dan "per ongeluk" de boekenzaak in om "per ongeluk" daar door de boeken te bladeren terwijl ik vervolgens "per ongeluk" in de openbare bieb beland daar "per ongeluk" ga lezen en merk dat het al half 5 is.quote:Op zondag 26 maart 2006 03:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben de ultieme SOGkoning. Ik kan NIET leren thuis. Zelfs wanneer ik alle druk op m'n schouders heb kan misschien 5 minuten op de bank leren voordat ik denk 'wat zou nol van teleshopping vandaag in z'n shop hebben' of 'misschien heeft er iemand gereageerd in het topic over het saaiste soort van kamerplant'. Daarom sluit ik mezelf inmiddels zo vaak als mogelijk op in de filosofiebibliotheek (even doorlopen bij de OMHP). Het is daar zo rustig en saai dat ik onmogelijk afgeleid kan worden, en zodoende doe ik alsnog iets.
Ik heb net even mijn eettafel geboendquote:Op maandag 27 maart 2006 20:39 schreef SNArky het volgende:
Op zich is het wel fijn dat de tentamenweek eraan komt, er moest NODIG weer gestofzuigd worden op mijn kamer.
...en heeeel mn bureau opgeruimdquote:Op maandag 27 maart 2006 20:14 schreef ethiraseth het volgende:
Mijn badkamer is opeens wel te schoon nu ik tentamenweek heb.![]()
tót het derde jaar was ik geen SOG'er. Nu helaas welquote:Op maandag 27 maart 2006 19:07 schreef Etcetera het volgende:
@viking: wat moet jij in dit topicjij bent geen echte SOG'er, ik wel
ik moet me bezig houden met javascript, had het perfecte script gevonden op internet maar toen bedacht ik me dat het fraude zou zijn....
dus nu zweef ik heen en weer tussen fok en javascriptpagina's en dreamweaver.
Mijn ramen zijn gezeemdquote:Op maandag 27 maart 2006 20:14 schreef ethiraseth het volgende:
Mijn badkamer is opeens wel te schoon nu ik tentamenweek heb.![]()
ik ben een ex-RuGgerquote:Op maandag 27 maart 2006 22:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tót het derde jaar was ik geen SOG'er. Nu helaas welEn jij komt ook in topics waar je niet hoort (RuG-topic), dus mag ik dat ook
Signs?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:06 schreef Etcetera het volgende:
[..]
gisteren wilde ik een reader doorlezen, maar er was een kutfilm op.
Die ik uiteraard gezien heb![]()
die komt vanavond pas.quote:
Jaquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:13 schreef Beroepsgokker het volgende:
Ja wie gaat er dan ook weg uit het mooie Groningen, dan vraag je er ook om hoor.
Ben je gaan samenwonen?
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:14 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Jazo van "Dat tweede semester ga ik nog wel heen en weer"
Nice thinking.
Op zich lukt het wel alleen ik ben nu gewoon echt Klassiek aan het SOGgen.
Bleuh.
heb ik nog m'n laptop niet uitgedaan
![]()
Ow, het soggen heeft weinig met de afstand te maken hoorquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]ja dat wilde ik volgend jaar ook gaan doen. In Groningen blijven wonen, master in Amsterdam
Had al zo'n vermoeden dat het wel eens fout zou kunnen gaan lopen. En nu lees ik jouw post, is mijn vermoeden bevestigdIk blijf mooi in Groningen
Kon je dat niet achterwege laten. Nu is het gebeurd met mijn tentamen morgenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
die komt vanavond pas.
En dat is geen kutfilm. Alleen die alien is kut
Om 6.30 van huis.. waarheenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:52 schreef klnvntrbyt het volgende:
Aangezien ik vannacht om 4.00 al wakker was, ben ik om 6.30 van huis gegaan... En heb ik toch wel mooi even kunnen leren!
Studiecentrum! (moet wel een uurtje met de treinquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Om 6.30 van huis.. waarheende bieb? Is die dan al open?
Dus een ruimte met alleen tafels en stoelen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:00 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Studiecentrum! (moet wel een uurtje met de trein) Maar dan heb je ook wat: geen computer, , geen Internet (geen Fok!), geen overige afleiding, maar gewoon keihard leren.
Ik heb hem gister toch echt gezien op SBS6, bij wijze van SOGquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
die komt vanavond pas.
En dat is geen kutfilm. Alleen die alien is kut
dan heb ik het verkeerd gezienquote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:15 schreef Eland het volgende:
[..]
Ik heb hem gister toch echt gezien op SBS6, bij wijze van SOG![]()
een saaie filmquote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:36 schreef klnvntrbyt het volgende:
The Matrix, volgens mij heb ik die al gezien. Maar waar ging het ook al weer over?
Nee Honey I shrunk ourselves odiquote:
Je moet echt niet gaan eten. als je daar mee begonnen bent dan ga je niet meer leren.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:32 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Ja, daar heb ik ook wel eens last van. Bij mij is het echter meestal zo dat ik ook met slecht leren een goed cijfer haal, geen problemen dus. Als je in de normale les maar een beetje aan opletten doet enzo, komt t wel goed.
Mijn SOG-tips:Aan tafel gaan zitten met alle boeken die je door moet werken Snoeptrommel ernaast met vooral Engelse drop Leren en asociaal veel snoep eten Je geen zorgen maken over je cholesterolgehalte
Succes![]()
Ik heb morgen ook een tentamen maar kan me echt niet aan het leren zetten. Precies om dezelfde redenen als jij nu noemtquote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:08 schreef klnvntrbyt het volgende:
Ik heb komende week tentamens.
Ik was van plan gistermiddag te beginnen met leren (eerder kon niet ivm vele practica/reports deadlines)
Dat is niet gelukt. Want ik ging andere (minder belangrijke) dingen doen.
Vandaag dan maar.
Weer niet gelukt. Ik ging loos internetten in plaats van studeren
En elke keer als ik net weer in de boeken zit... kom ik op het fantastische idee om even m'n mail te checken. Of kijken of er nieuwe RSS berichten zijn. Of stofzuigen...
Conclusie: ik vertoon studieontwijkend gedrag.
Vertel hier hoe je SOG kunt voorkomen.
BVD.
Ja maar dan ga ik zo snel/vluchtig lezen, dat ik geen idee meer heb wat er allemaal stond. Maar gelukkig heb ik dan wel mijn autodropje/salmiaklollie verdiend..quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:56 schreef Etcetera het volgende:
hangt er vanaf hoe je eet. je moet jezelf alleen snoep beloven als je een hoofdstuk/paragraaf/bladzijde hebt gelezen.
maar daar moet je wel de discipline voor hebben natuurlijk, en als je dat had, dan had je geen last van SOG waarschijnlijk
vriendin bellenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:24 schreef klnvntrbyt het volgende:
He, ik zoek een neukertje/fuckbuddy voor de tentamenperiodes!
(Zo kun je teveel SOGgen ook compenseren!)
Ik ging maandag bij mijn tentamen echt afquote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb vandaag 20 minuten geleerd voor mijn tentamen van morgen. Ik snap er nog weinig van. Ik ging leren, pakte een opdracht erbij die volgens mij docent ongeveer de complete stof omvat. Na 20 minuten bedacht ik me dat ik het niet begreep en ook niet bijster veel had aan de uitleg in het boek.
Gelukkig mag ik boeken en aantekeningen gebruiken. Ik heb dus ook nog 10 minuten besteed aan het bij elkaar zoeken van handige aantekeningen, die aan elkaar geniet en in mijn tas gedaan.
Maandag heb ik ook al slecht voorbereid een tentamen gemaakt en toen had ik ook nog een kater (de kroeg in gaan om niet te hoeven leren...) maar dat ging eigenlijk wel vrij goed.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:14 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ja maar dan ga ik zo snel/vluchtig lezen, dat ik geen idee meer heb wat er allemaal stond. Maar gelukkig heb ik dan wel mijn autodropje/salmiaklollie verdiend...
Tsja, das dan erg veel geluk..quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Inderdaad, ik ga ook niks meer doen. Ik wilde vanmorgen vroeg opstaan om te leren, 's ochtends heb ik toch weinig beters te doen, Fok! is nog vrij rustig en ook op msn zijn niet veel mensen om afleiding bij te zoeken. Dus wekker op 7:45. Om 11:00 stond ik maar eens op, toen was de toon voor de rest van de dag wel gezet.
Maandag had ik erg veel mazzel. Er werden gewoon precies de goede dingen gevraagd, op 3 of 4 vragen, van de 25, na.
Daar heb ik heel erg last van. Als ik alle tijd van de wereld heb laat ik m'n kamer vervuilen, maar als de studiedruk op z'n hoogst is MOET ik van mezelf afwassen, stofzuigen, m'n kast opnieuw indelen, opruimen.... om maar niet aan het studeren te hoeven beginnenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:08 schreef klnvntrbyt het volgende:
Of stofzuigen...
Bij mij ging het vrij goed. 1 van de 5 opdrachten heb ik zeker goed, bij de andere 4 heb ik hetzelfde als enkele klasgenoten en ik zou het érg toevallig vinden als we dezelfde fouten gemaakt hebben, alle 4 of 5.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:34 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Tsja, das dan erg veel geluk..
Ik had datzelfde vanochtend. Wekker gezet om kwart over 8 maar daar kwam natuurlijk niks van. Hele tijd op snooze.
Heel matig allemaal, nu maar duimen dat het wat gaat worden morgen.
Bij mij ging het ook redelijk goedquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Bij mij ging het vrij goed. 1 van de 5 opdrachten heb ik zeker goed, bij de andere 4 heb ik hetzelfde als enkele klasgenoten en ik zou het érg toevallig vinden als we dezelfde fouten gemaakt hebben, alle 4 of 5.
Als je scriptie over een interessant onderwerp gaat, dan moet het toch helemaal geen probleem zijn om het te schrijven?quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:09 schreef kwakveense het volgende:
woehoe....weer een hoofdstuk ingeleverd...
nu nog 1 hoofdstuk en de introductie en conclusie....voor vrijdag...
Inderdaad, dan wil je er wel aan werken. Dat heb ik dan ook.quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:10 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Als je scriptie over een interessant onderwerp gaat, dan moet het toch helemaal geen probleem zijn om het te schrijven?
Ik had mijn B.Sc scriptie destijds twee weken voor de deadline helemaal af
(En als ik wilde had ik er nog wel 50 pagina's bij kunnen schrijven. Of een heel boek)
En om het nog beter te maken, tis nu na 1 uur 's nachts, moet over 5,5 uur op en ik ben aangeschoten. Ik ging nog "even" wat drinken bij een vriendin om te ontspannen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:20 schreef ethiraseth het volgende:
Morgenochtend om 8.45 uur tentamen en welgeteld 2x de samenvatting (die gelukkig wel van zeer goede kwaliteit is) doorgelezen tot nu toe. Dat gaat vast goedkomen.![]()
het is ook een leuk onderwerp, zelfs zo leuk dat ik er op wil promoveren. maar door een ingewikkelde constructie met aio-plaats die al klaar lag etc. kwam er net even te veel druk op te staan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:10 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Als je scriptie over een interessant onderwerp gaat, dan moet het toch helemaal geen probleem zijn om het te schrijven?
Ik had mijn B.Sc scriptie destijds twee weken voor de deadline helemaal af
(En als ik wilde had ik er nog wel 50 pagina's bij kunnen schrijven. Of een heel boek)
dat is echt een bekend symptoom bij bijna-afgestudeerden. Ik heb er zelf ook last van. Ik loop mezelf de hele tijd te meten met doctoren en hoogleraren en vergeleken daarmee weet ik niets en zie ik niet in hoe ik goed in te zetten ben op de arbeidsmarkt. Terwijl ik toch altijd goede cijfers heb gehaaldquote:Op donderdag 30 maart 2006 09:47 schreef kwakveense het volgende:
mijn idee dat ik de hele boel loop te bluffen en eigenlijk niks kan (wat overigens niet waar is maar gewoon af en toe ineens opkomt, zoals bij het schrijven van deze scriptie)
LABEL 1:quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat is echt een bekend symptoom bij bijna-afgestudeerden. Ik heb er zelf ook last van. Ik loop mezelf de hele tijd te meten met doctoren en hoogleraren en vergeleken daarmee weet ik niets en zie ik niet in hoe ik goed in te zetten ben op de arbeidsmarkt. Terwijl ik toch altijd goede cijfers heb gehaald
Je eerste jaar van wat?quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik zit in mijn eerste jaar en vind mezelf nu al toegevoegde waarde voor vrijwel elk bedrijf. Stelletje pessimisten. Daarom leer ik ook zo weinig voor mijn tentamens, ik kan het al.
Mijn huidige opleiding.quote:
Klinkt als een MBO cursusquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik zit in mijn eerste jaar en vind mezelf nu al toegevoegde waarde voor vrijwel elk bedrijf. Stelletje pessimisten. Daarom leer ik ook zo weinig voor mijn tentamens, ik kan het al.
Hbo Bedrijfseconomie.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:17 schreef Eland het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Maar wat is dat dan, MBO-lastechniek?![]()
Doe niet zo kneuzerig. Jij bent van de uni zekerquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:19 schreef Eland het volgende:
[..]
Zo! Ik ben benieuwd of bedrijven jou ook een aanwinst vinden![]()
Ik denk het wel. Maar dat zei ik al.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:19 schreef Eland het volgende:
[..]
Zo! Ik ben benieuwd of bedrijven jou ook een aanwinst vinden![]()
Niet zo raar, bedrijven hebben liever hersenloze werkpaarden (aka mbo/hbo'ers) dan mensen die bijdehand terugdoen en nog gelijk hebben ook. Daar houden bazen niet van.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Doe niet zo kneuzerig. Jij bent van de uni zekerJij moet eerst je theoretische kennis nog in de praktijk omzetten en het schijnt dat de werkgevers van tegenwoordig niet zoveel moeten hebben van arrogante academici die het bedrijf wel even zullen reorganiseren. HBO'ers steken hun handen uit de mouwen
Okee, ik ben dan wel niet bijna afgestudeerd (wel bijna met m'n bachelor klaar, woei!) maar ik vind dan toch dat jouw docenten / hoogleraren / etc. iets fout doen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat is echt een bekend symptoom bij bijna-afgestudeerden. Ik heb er zelf ook last van. Ik loop mezelf de hele tijd te meten met doctoren en hoogleraren en vergeleken daarmee weet ik niets en zie ik niet in hoe ik goed in te zetten ben op de arbeidsmarkt. Terwijl ik toch altijd goede cijfers heb gehaald
Wellichtquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niet zo raar, bedrijven hebben liever hersenloze werkpaarden (aka mbo/hbo'ers) dan mensen die bijdehand terugdoen en nog gelijk hebben ook. Daar houden bazen niet van.![]()
Ik mag het hopen. Het is wel leuk, weinig hoeven leren en toch tentamens goed maken, maar zo krijg je niet het idee dat je echt veel leert.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:30 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Het eerste jaar ja. Dat was nog eens makkelijk. De moeilijke vakken komen nog wel.
Tenzij je iemand kunt inhuren om je te schoppen of met de zweep te geven als je uitstelgedrag vertoont, niet. Maar een troost, als je eenmaal een paar keer de mist ingegaan bent omdat je uiteindelijk gestresst met een hartslag van 180 je werkstukken midden in de nacht na de deadline zit te tikken omdat je opleiding er vanaf hangt, dan leer je daarvan. Ok, vooruit, dat klinkt ook niet erg bemoedigend.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:08 schreef klnvntrbyt het volgende:
Vertel hier hoe je SOG kunt voorkomen.
BVD.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
HBO'ers steken hun handen uit de mouwen
Ja, ik ken het ook. Al komt het niet omdat ik vind dat ik tussen intelligentere mensen zit of zo. Sterker nog, soms ben ik zo'n optimist dat ik denk, wat zij kunnen begrijp ik ook en had ik mss. zelfs wel kunnen bedenken. Alleen dan kom ik een artikel tegen van een docent wat toevallig heel slecht is, want zij hebben natuurlijkook zo hun slechtere momenten, en dan denk ikquote:Op donderdag 30 maart 2006 09:47 schreef kwakveense het volgende:
[..]
het is ook een leuk onderwerp, zelfs zo leuk dat ik er op wil promoveren. maar door een ingewikkelde constructie met aio-plaats die al klaar lag etc. kwam er net even te veel druk op te staan.
achteraf merk ik nu pas hoe zeer dat heeft meegespeeld in mijn uitstelgedrag. de superhoge druk, gecombineerd met superhoge verwachtingen en mijn idee dat ik de hele boel loop te bluffen en eigenlijk niks kan (wat overigens niet waar is maar gewoon af en toe ineens opkomt, zoals bij het schrijven van deze scriptie) heeft er voor gezorgd dat ik alles veel te lang uitstelde...
en als je dan in anderhalve week 2/3 van je MA scriptie moet schrijven is t toch iets minder leuk...
Wanneer dan? Als ze niet zitten te Fokken of zo?quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:31 schreef Viking84 het volgende:
HBO'ers steken hun handen uit de mouwen
Hm, heb je t over mij? psst, ik ben geen HBO'erquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:06 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Wanneer dan? Als ze niet zitten te Fokken of zo?![]()
![]()
Nu nogquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:42 schreef Litso het volgende:
Ik zit al de hele avond als een gek te SOGgen
Ik moet echt maar eens wat gaan doen.
Ik ben net begonnen met het schrijven van hetgeen ik tijdens mijn presentatie ga vertellen. Ik ben soms best productief op vreemde tijdstippen. Maar ik ga toch maar morgen verder, denk ik.quote:
Doorzetten dan, als je al zover ben moet het toch lukkenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:46 schreef kwakveense het volgende:
zucht...oh ik hoop zo dat ik t af krijg...t moet tMOET
bijna een hoofdstuk af...nog een paar paragraafjes...en dan de inleiding en conclusie (die al gedeeltelijk in mijn hoofd zitten)....
ik wil eigenlijk om 14 uur klaar zijn....
Succesquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:48 schreef kwakveense het volgende:
brrr. ja ik ga ook weer verder...surfkwartiertje is voorbij....
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:46 schreef Repeat het volgende:
Zo dat was een succes zeg, dat SOG'gen heeft echt geholpen
Ik heb een laptop met een ingebouwde wifi-kaartquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:59 schreef DrunkenMuncky het volgende:
Ik heb er ook last van, leer aan mijn bureau.. met de PC altijd aan. Ik zit nu MIDDEN in mijn tentamenweek en het gaat lekker, maar niet heus..
De volgende periode heb ik me voorgenomen om mijn modem aan een vriend van me te geven.. haha wordt echt te erg!
Ja, je kan een username maken met alleen Word, PowerPoint en Adobe Reader erop!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:51 schreef Stretto het volgende:
Owja nog een tip voor mensen die toch iets achter de pc moeten doen:
Maak een nieuw account aan en verwijder de snelkoppelingen van nutteloze dingen die je toch afleiden, dus alleen de dingen die je nodig hebt erop laten.
mwah, heb al drie hoofdstukken verbeterd (waren elk ongeveer een uurtje werk) en twee daarvan heb ik al voor de tweede keer verbeterd na lezing door de tweede lezer (half uurtje werk). ik krijg tot nu toe niet veel commentaar...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:57 schreef teigan het volgende:
pas maar op, het verbeteren is meestal ook een kutklus...
Ik heb helaas internet nodig voor m'n huiswerk =Squote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Zo, het tentamen zit er weer op. Gisteren bijna niet geSOGd, en dat is mijn redding geweest. *trots op zelf*! =D
[..]
Ja, je kan een username maken met alleen Word, PowerPoint en Adobe Reader erop!
Ik zorg al jaren dat ik al vanaf het begin van een blok bijblijf (voor mij begint morgen ook een nieuw blok), maar zelfs dan heb ik het aan het eind gigantisch druk met deadlines, waardoor tentamens voorbereiden er bij inschiet.quote:Op zondag 2 april 2006 23:12 schreef Repeat het volgende:
Begin morgen aan een nieuw blok. Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Ik heb mezelf nu echt voorgenomen om bij te blijven, dus niet het hele blok niks doen en pas je boek 1 dag voor het tentamen voor het eerst opendoen
alhoewel ik me dit elke keer voorneem
niet vanzelf in ieder gevalquote:Op maandag 3 april 2006 21:16 schreef kikisantema het volgende:
Hier heb ik dus last van..... Gaat het over?
Zodat je achter MSN kunt hangen, tig keer dezelfde (andere) site bezoeken, je kamer schoon kan maken, tv kan kijken, ....... etc....... ?quote:Op maandag 3 april 2006 23:11 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Ook last van studie ontwijkend gedrag... komende week een hertentamen, denk dat ik maar gewoon een ban aanvraag hier op fok![]()
MSN? ik ben geen BrEeZaH-sletquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:23 schreef Kauki het volgende:
[..]
Zodat je achter MSN kunt hangen, tig keer dezelfde (andere) site bezoeken, je kamer schoon kan maken, tv kan kijken, ....... etc....... ?![]()
Dat werkt echt niet, staan een heleboel leuke of interessante boeken in zo'n ding. Die moeten ook gelezen wordenquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:25 schreef JedaiNait het volgende:
Volgens mij is er maar één ding dat echt werkt en dat is in de bibliotheek gaan zitten (in een stil hoekje uiteraard!). Enige gevaar wat je dan nog loopt is dat je te veel en of te lange pauzes neemt...
Het irritante vind ik juist dat ik tijdens het SOGgen alleen maar bezig met zaken waar ik normaal nóóit zoveel tijd mee bezig zou zijn, namelijk tv kijken of internetten (fok, nieuwssites, beautyfora, klerenwebsites etc). Als ik me vooraf een dag 'vrij' gegeven zou hebben daarentegen, dan was ik wat met vrienden gaan afspreken etc... Dus eigenlijk is het allemaal doodzonde van m'n tijdquote:Op dinsdag 4 april 2006 15:13 schreef kreischer2000 het volgende:
Ik vertoon al best lang studieontwijkend gedrag: forummen, msn'en, muziek luisteren, tv kijken, praten met huisgenoten tijdens het studeren is meer regelmaat dan uitzondering, maar op die manier blijft het studeren nog een beetje leuk. Bovendien werkt het voor mij. Dus ieder zijn ding. Ook met studieontwijkend gedrag kan je je vakken halen (ik wel tenminste).
Dan ga je in de studieruimte zitten, niets dan kale muren om je heenquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:57 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat werkt echt niet, staan een heleboel leuke of interessante boeken in zo'n ding. Die moeten ook gelezen worden![]()
ga dan iig iets leuks doenquote:Op dinsdag 4 april 2006 12:10 schreef kwakveense het volgende:
nou eh...ik ben ok student en t eerste wat ik de als sog is mijn kamer schoonmaken...tot ramen lappen aan toe...
Is het niet gesogd ?quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:22 schreef Viking84 het volgende:
Muv het weekend heb ik 3 dagen achter elkaar niet gesogt...
quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:05 schreef McCarthy het volgende:
kennen jullie dat gevoel: Nog even MyAT kijken ??
Moet je een studie doen waar hoofdzakelijk jongens zitten.quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:10 schreef Zjwegel het volgende:
Het is pas erg als je onder het tentamen nog bezig bent om maar niet met de studie bezig te zijn, maar het is ook zo aanlokkelijk om naar andere mensen te kijken. :p
Daarom viel het me ook op, als beta zijndequote:Op dinsdag 4 april 2006 23:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
zeg je tegen een studente Nederlands
quote:Vertel hier hoe je SOG kunt voorkomen.
BVD.
Err... ik ga nu verder werken aan m'n rapport...quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:51 schreef SNArky het volgende:
Ik zat meer te denken aan zo'n soort op:
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 16
Ach, het is pas voor vrijdag he, dat scheelt....quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Oh dat scheelt, het boek bestaat maar uit 650 pagina's, dus dat werk je zo bij
Zelfs kale muren ga je dingen op zien tijdens het SOG-genquote:Op dinsdag 4 april 2006 15:23 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Dan ga je in de studieruimte zitten, niets dan kale muren om je heen
Ik heb hem ook gelezen inderdaadquote:Op donderdag 6 april 2006 18:18 schreef _Boo_ het volgende:
Ik zag vandaag dat In het nieuwste Erasmus Magazine (tijdschrift van de universiteit) de strip als thema SOGGEN had!! Echt overduidelijk dat degene die dat ding in elkaar zit op Fok! zit. Wat een jatwerk.
De persoon in die strip was kruiden op alfabetische volgorde aan het zetten en toen zei haar huisgenoot wat ben je aan het doen, waarop zij antwoordt dat ze aan het soggen is. Die huisgenoot doet daar een beetje moeilijk over dus dat meisje gaat naar de kroegen om te hoggen (huisgenoot ontwijkend gedrag)....![]()
Hoe gaat het dan in de zomervakantie?quote:Op maandag 27 maart 2006 20:39 schreef SNArky het volgende:
Op zich is het wel fijn dat de tentamenweek eraan komt, er moest NODIG weer gestofzuigd worden op mijn kamer.
Hehe, dah wilde gij niet wetenquote:Op donderdag 6 april 2006 19:20 schreef Economist het volgende:
[..]
Hoe gaat het dan in de zomervakantie?
Vanaf vanavond gaat de deur hier al op slot als ik moet koken in de keukenquote:Op donderdag 6 april 2006 22:43 schreef Economist het volgende:
Mensen die je kamer zomaar binnenlopen is zo irritant. Het leid mij af. Mijn zusje gaat m'n kamer niet meer uit als ze eenmaal binnen is. Soms moet ik een plantensproeier gebruiken om haar weg te krijgen.![]()
Nu gaat de deur altijd opslot.![]()
Kwam toch uit het U blad? Of hoe dat ding van UU ook moge heten.quote:Op donderdag 6 april 2006 18:18 schreef _Boo_ het volgende:
Ik zag vandaag dat In het nieuwste Erasmus Magazine (tijdschrift van de universiteit) de strip als thema SOGGEN had!! Echt overduidelijk dat degene die dat ding in elkaar zit op Fok! zit. Wat een jatwerk.
quote:Op zaterdag 8 april 2006 08:27 schreef bofkont het volgende:
Zo.. ik ben wakker en ga nu heeeeel hard leren, de hele dag.. dus tot vanavond mag ik niet op dit forum te zien zijn
foeiquote:Laatste bezoek: 1 uur, 50 minuten geleden
Dat lijk idd wel heel erg op deze:quote:Op donderdag 6 april 2006 18:18 schreef _Boo_ het volgende:
De persoon in die strip was kruiden op alfabetische volgorde aan het zetten en toen zei haar huisgenoot wat ben je aan het doen, waarop zij antwoordt dat ze aan het soggen is. Die huisgenoot doet daar een beetje moeilijk over dus dat meisje gaat naar de kroegen om te hoggen (huisgenoot ontwijkend gedrag)....![]()
quote:Ik heb geen semi-intelligente signature.
Sterker nog, het is precies dezelfdequote:Op zaterdag 8 april 2006 17:18 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dat lijk idd wel heel erg op deze:
http://www.ublad.uu.nl/3hoog/20051110.shtml
Noujaaaaaa zeg, heeft er 1 een stel grote tenen!quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:39 schreef klnvntrbyt het volgende:
Sorry, het was een zgn. droge opmerking want ik was in een zgn. droge bui,
Ik heb m maar weer aangepast, want blijkbaar snap je geen droge opmerkingen
edit: ik ben nog steeds in een droge bui en vergeef me het soggen op zaterdagavond
soggen op zaterdagavond...![]()
Ik heb inderdaad 1 stel grote tenen (een aan elk voet). Ik hoop dat jij dat ook hebt, want dat zou anders toch wel zo zielig zijn.quote:Op zondag 9 april 2006 00:14 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Noujaaaaaa zeg, heeft er 1 een stel grote tenen!
De flauwheid!quote:Op zondag 9 april 2006 00:21 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad 1 stel grote tenen (een aan elk voet). Ik hoop dat jij dat ook hebt, want dat zou anders toch wel zo zielig zijn.
ik ben blij dat je hapt, nu heb ik eindelijk iets nuttigs te doen!![]()
fokken op zaterdagavond
das saai.quote:Op zondag 9 april 2006 00:30 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..] besluit om .. maar niet meer te happen*![]()
Dus ik kan niet droog zijn, ik ben saai, en nu laat je me ook nog uithongeren zonder er iets aan te doen!!quote:
Hap hap hap.quote:Op zondag 9 april 2006 00:55 schreef klnvntrbyt het volgende:
Wow, daar hap je weer ;-)
Da's niet zo erg lees: dat is de bedoeling, dan zit ie straks volquote:Op zondag 9 april 2006 00:57 schreef Cutebutpsycho het volgende:
We zijn btw dit topic aan het spammen, met SOG gedrag op za-avond, nog wel!
Wat voor SG moet je dan eigenlijk vertonen??quote:Op zondag 9 april 2006 01:00 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Da's niet zo erg lees: dat is de bedoeling, dan zit ie straks vol
Ik heb dit topic geopend voor tips om van het soggen af te koment.
Resultaat: ik ben alleen maar meer gaan soggen.
Hmmm aaaaaaaaaah recursieve sequenties! Leuk!quote:Op zondag 9 april 2006 01:05 schreef klnvntrbyt het volgende:
Ik moet bepaalde logica dingen bewijzen, om daarmee het eindig/oneindig gedrag van bepaalde recursieve sequenties van instructies te analyseren.
Telt mee voor eindcijfer.
Geweldig!quote:Op zondag 26 maart 2006 03:16 schreef Logical het volgende:
tja, kan 't niet laten:
http://www.ublad.uu.nl/3hoog/20051110.shtml
Socio. Voor gender komt de reader pas komende week en voor Geschiedenis komt het boek pas na 20 april ofzo...quote:Op zondag 9 april 2006 20:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wat heb je gelezen? Gender? Socio? Kutvakken allebei
Succes met je verslag en succes met je vakken voor komende periodequote:Op zondag 9 april 2006 21:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Owhja, die stikdure reader ja... Fijn joh, copyrightMaar goed, vorig jaar was 't ook een zooitje met ontbrekende artikelen, ontbrekende pagina's etc. Nu weet je tenminste dat alles klopt.
Anyway: ik zit nu te soggen, moet eigenlijk aan 'n verslag werken. Dus: ik ga nog ff een half uurtje aan de arbeid.
ik heb vorig jaar tijdens een tentamenweek alle toetsen van m'n toetsenbord losgehaald, elke toets een voor een schoongemaakt, vervolgens toetsenbord zelf schoongemaakt en daarna alle toetsen terug gezet.quote:Op zondag 9 april 2006 22:49 schreef Dagguzz het volgende:
Kheb potver heel mn toestenbord opgepoetst!![]()
Netjes alle toetsen! Vet blingbling toetsenbord hier
Lol, dat heb dus ook gedaan! Ben er 2 uur mee bezig geweest...quote:Op zondag 9 april 2006 22:58 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
ik heb vorig jaar tijdens een tentamenweek alle toetsen van m'n toetsenbord losgehaald, elke toets een voor een schoongemaakt, vervolgens toetsenbord zelf schoongemaakt en daarna alle toetsen terug gezet.
Ik weet het, ik ben gek. Soms.
Ja je hebt helemaal gelijk! Je moet het begin ff vinden he. Als je eenmaal bezig ben, ben je helemaal op dreef. Dan gaat het heerlijk en typ je de ene onzin na de andere. Het begin vinden is alleen zo lastig helaas.quote:Op zondag 9 april 2006 22:55 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, gewoon doen! Ik ben vanmiddag ook nog maar ff aan een verslag bezig gegaan, en ben nu de conclusie aan 't typen. Geheel onverwacht dat 't zo snel zou gaan, doch zeker niet onverdienstelijk! Wie weet krijg je heel veel inspiratie en zit het je allemaal mee vandaag
Wiehaaa, ik ga dr voor!quote:Op zondag 9 april 2006 23:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je bent goed bezig! Ga zo door! Als je eenmaal het begin hebt gaat het vlot...da's belangrijk. Ik heb mijn verslag inmiddels af, en zelfs alweer een reflectieverslag uit m'n mouw geschud... jij kan het ook!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |