Bij mij ging het vrij goed. 1 van de 5 opdrachten heb ik zeker goed, bij de andere 4 heb ik hetzelfde als enkele klasgenoten en ik zou het érg toevallig vinden als we dezelfde fouten gemaakt hebben, alle 4 of 5.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:34 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Tsja, das dan erg veel geluk..
Ik had datzelfde vanochtend. Wekker gezet om kwart over 8 maar daar kwam natuurlijk niks van. Hele tijd op snooze.
Heel matig allemaal, nu maar duimen dat het wat gaat worden morgen.
Bij mij ging het ook redelijk goedquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Bij mij ging het vrij goed. 1 van de 5 opdrachten heb ik zeker goed, bij de andere 4 heb ik hetzelfde als enkele klasgenoten en ik zou het érg toevallig vinden als we dezelfde fouten gemaakt hebben, alle 4 of 5.
Als je scriptie over een interessant onderwerp gaat, dan moet het toch helemaal geen probleem zijn om het te schrijven?quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:09 schreef kwakveense het volgende:
woehoe....weer een hoofdstuk ingeleverd...
nu nog 1 hoofdstuk en de introductie en conclusie....voor vrijdag...
Inderdaad, dan wil je er wel aan werken. Dat heb ik dan ook.quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:10 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Als je scriptie over een interessant onderwerp gaat, dan moet het toch helemaal geen probleem zijn om het te schrijven?
Ik had mijn B.Sc scriptie destijds twee weken voor de deadline helemaal af
(En als ik wilde had ik er nog wel 50 pagina's bij kunnen schrijven. Of een heel boek)
En om het nog beter te maken, tis nu na 1 uur 's nachts, moet over 5,5 uur op en ik ben aangeschoten. Ik ging nog "even" wat drinken bij een vriendin om te ontspannen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:20 schreef ethiraseth het volgende:
Morgenochtend om 8.45 uur tentamen en welgeteld 2x de samenvatting (die gelukkig wel van zeer goede kwaliteit is) doorgelezen tot nu toe. Dat gaat vast goedkomen.![]()
het is ook een leuk onderwerp, zelfs zo leuk dat ik er op wil promoveren. maar door een ingewikkelde constructie met aio-plaats die al klaar lag etc. kwam er net even te veel druk op te staan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:10 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Als je scriptie over een interessant onderwerp gaat, dan moet het toch helemaal geen probleem zijn om het te schrijven?
Ik had mijn B.Sc scriptie destijds twee weken voor de deadline helemaal af
(En als ik wilde had ik er nog wel 50 pagina's bij kunnen schrijven. Of een heel boek)
dat is echt een bekend symptoom bij bijna-afgestudeerden. Ik heb er zelf ook last van. Ik loop mezelf de hele tijd te meten met doctoren en hoogleraren en vergeleken daarmee weet ik niets en zie ik niet in hoe ik goed in te zetten ben op de arbeidsmarkt. Terwijl ik toch altijd goede cijfers heb gehaaldquote:Op donderdag 30 maart 2006 09:47 schreef kwakveense het volgende:
mijn idee dat ik de hele boel loop te bluffen en eigenlijk niks kan (wat overigens niet waar is maar gewoon af en toe ineens opkomt, zoals bij het schrijven van deze scriptie)
LABEL 1:quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat is echt een bekend symptoom bij bijna-afgestudeerden. Ik heb er zelf ook last van. Ik loop mezelf de hele tijd te meten met doctoren en hoogleraren en vergeleken daarmee weet ik niets en zie ik niet in hoe ik goed in te zetten ben op de arbeidsmarkt. Terwijl ik toch altijd goede cijfers heb gehaald
Je eerste jaar van wat?quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik zit in mijn eerste jaar en vind mezelf nu al toegevoegde waarde voor vrijwel elk bedrijf. Stelletje pessimisten. Daarom leer ik ook zo weinig voor mijn tentamens, ik kan het al.
Mijn huidige opleiding.quote:
Klinkt als een MBO cursusquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik zit in mijn eerste jaar en vind mezelf nu al toegevoegde waarde voor vrijwel elk bedrijf. Stelletje pessimisten. Daarom leer ik ook zo weinig voor mijn tentamens, ik kan het al.
Hbo Bedrijfseconomie.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:17 schreef Eland het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Maar wat is dat dan, MBO-lastechniek?![]()
Doe niet zo kneuzerig. Jij bent van de uni zekerquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:19 schreef Eland het volgende:
[..]
Zo! Ik ben benieuwd of bedrijven jou ook een aanwinst vinden![]()
Ik denk het wel. Maar dat zei ik al.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:19 schreef Eland het volgende:
[..]
Zo! Ik ben benieuwd of bedrijven jou ook een aanwinst vinden![]()
Niet zo raar, bedrijven hebben liever hersenloze werkpaarden (aka mbo/hbo'ers) dan mensen die bijdehand terugdoen en nog gelijk hebben ook. Daar houden bazen niet van.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Doe niet zo kneuzerig. Jij bent van de uni zekerJij moet eerst je theoretische kennis nog in de praktijk omzetten en het schijnt dat de werkgevers van tegenwoordig niet zoveel moeten hebben van arrogante academici die het bedrijf wel even zullen reorganiseren. HBO'ers steken hun handen uit de mouwen
Okee, ik ben dan wel niet bijna afgestudeerd (wel bijna met m'n bachelor klaar, woei!) maar ik vind dan toch dat jouw docenten / hoogleraren / etc. iets fout doen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat is echt een bekend symptoom bij bijna-afgestudeerden. Ik heb er zelf ook last van. Ik loop mezelf de hele tijd te meten met doctoren en hoogleraren en vergeleken daarmee weet ik niets en zie ik niet in hoe ik goed in te zetten ben op de arbeidsmarkt. Terwijl ik toch altijd goede cijfers heb gehaald
Wellichtquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niet zo raar, bedrijven hebben liever hersenloze werkpaarden (aka mbo/hbo'ers) dan mensen die bijdehand terugdoen en nog gelijk hebben ook. Daar houden bazen niet van.![]()
Ik mag het hopen. Het is wel leuk, weinig hoeven leren en toch tentamens goed maken, maar zo krijg je niet het idee dat je echt veel leert.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:30 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Het eerste jaar ja. Dat was nog eens makkelijk. De moeilijke vakken komen nog wel.
Tenzij je iemand kunt inhuren om je te schoppen of met de zweep te geven als je uitstelgedrag vertoont, niet. Maar een troost, als je eenmaal een paar keer de mist ingegaan bent omdat je uiteindelijk gestresst met een hartslag van 180 je werkstukken midden in de nacht na de deadline zit te tikken omdat je opleiding er vanaf hangt, dan leer je daarvan. Ok, vooruit, dat klinkt ook niet erg bemoedigend.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:08 schreef klnvntrbyt het volgende:
Vertel hier hoe je SOG kunt voorkomen.
BVD.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
HBO'ers steken hun handen uit de mouwen
Ja, ik ken het ook. Al komt het niet omdat ik vind dat ik tussen intelligentere mensen zit of zo. Sterker nog, soms ben ik zo'n optimist dat ik denk, wat zij kunnen begrijp ik ook en had ik mss. zelfs wel kunnen bedenken. Alleen dan kom ik een artikel tegen van een docent wat toevallig heel slecht is, want zij hebben natuurlijkook zo hun slechtere momenten, en dan denk ikquote:Op donderdag 30 maart 2006 09:47 schreef kwakveense het volgende:
[..]
het is ook een leuk onderwerp, zelfs zo leuk dat ik er op wil promoveren. maar door een ingewikkelde constructie met aio-plaats die al klaar lag etc. kwam er net even te veel druk op te staan.
achteraf merk ik nu pas hoe zeer dat heeft meegespeeld in mijn uitstelgedrag. de superhoge druk, gecombineerd met superhoge verwachtingen en mijn idee dat ik de hele boel loop te bluffen en eigenlijk niks kan (wat overigens niet waar is maar gewoon af en toe ineens opkomt, zoals bij het schrijven van deze scriptie) heeft er voor gezorgd dat ik alles veel te lang uitstelde...
en als je dan in anderhalve week 2/3 van je MA scriptie moet schrijven is t toch iets minder leuk...
Wanneer dan? Als ze niet zitten te Fokken of zo?quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:31 schreef Viking84 het volgende:
HBO'ers steken hun handen uit de mouwen
Hm, heb je t over mij? psst, ik ben geen HBO'erquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:06 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Wanneer dan? Als ze niet zitten te Fokken of zo?![]()
![]()
Nu nogquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:42 schreef Litso het volgende:
Ik zit al de hele avond als een gek te SOGgen
Ik moet echt maar eens wat gaan doen.
Ik ben net begonnen met het schrijven van hetgeen ik tijdens mijn presentatie ga vertellen. Ik ben soms best productief op vreemde tijdstippen. Maar ik ga toch maar morgen verder, denk ik.quote:
Doorzetten dan, als je al zover ben moet het toch lukkenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:46 schreef kwakveense het volgende:
zucht...oh ik hoop zo dat ik t af krijg...t moet tMOET
bijna een hoofdstuk af...nog een paar paragraafjes...en dan de inleiding en conclusie (die al gedeeltelijk in mijn hoofd zitten)....
ik wil eigenlijk om 14 uur klaar zijn....
Succesquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:48 schreef kwakveense het volgende:
brrr. ja ik ga ook weer verder...surfkwartiertje is voorbij....
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:46 schreef Repeat het volgende:
Zo dat was een succes zeg, dat SOG'gen heeft echt geholpen
Ik heb een laptop met een ingebouwde wifi-kaartquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:59 schreef DrunkenMuncky het volgende:
Ik heb er ook last van, leer aan mijn bureau.. met de PC altijd aan. Ik zit nu MIDDEN in mijn tentamenweek en het gaat lekker, maar niet heus..
De volgende periode heb ik me voorgenomen om mijn modem aan een vriend van me te geven.. haha wordt echt te erg!
Ja, je kan een username maken met alleen Word, PowerPoint en Adobe Reader erop!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:51 schreef Stretto het volgende:
Owja nog een tip voor mensen die toch iets achter de pc moeten doen:
Maak een nieuw account aan en verwijder de snelkoppelingen van nutteloze dingen die je toch afleiden, dus alleen de dingen die je nodig hebt erop laten.
mwah, heb al drie hoofdstukken verbeterd (waren elk ongeveer een uurtje werk) en twee daarvan heb ik al voor de tweede keer verbeterd na lezing door de tweede lezer (half uurtje werk). ik krijg tot nu toe niet veel commentaar...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:57 schreef teigan het volgende:
pas maar op, het verbeteren is meestal ook een kutklus...
Ik heb helaas internet nodig voor m'n huiswerk =Squote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Zo, het tentamen zit er weer op. Gisteren bijna niet geSOGd, en dat is mijn redding geweest. *trots op zelf*! =D
[..]
Ja, je kan een username maken met alleen Word, PowerPoint en Adobe Reader erop!
Ik zorg al jaren dat ik al vanaf het begin van een blok bijblijf (voor mij begint morgen ook een nieuw blok), maar zelfs dan heb ik het aan het eind gigantisch druk met deadlines, waardoor tentamens voorbereiden er bij inschiet.quote:Op zondag 2 april 2006 23:12 schreef Repeat het volgende:
Begin morgen aan een nieuw blok. Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Ik heb mezelf nu echt voorgenomen om bij te blijven, dus niet het hele blok niks doen en pas je boek 1 dag voor het tentamen voor het eerst opendoen
alhoewel ik me dit elke keer voorneem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |