Sergant Majoor in de marine is geen officier?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar staat dat het een marinier is?
En ten tweede is het geen officier.
Jij hebt blijkbaar zoveel belang bij een positief beeld van de marine dat je zelfs de minister van Defensie niet gelooft en voor leugenaar uitmaakt. Hij stelt dat er behoorlijk wat drugs gebruikt wordt bij de marine maar volgens jou is dat allemaal niet waar en lult de minister maar wat.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
men is tegenwoordig zeer streng op drugs en terecht. Tegenwoordig is er echt geen pardon. Als iemand wordt gesnapt wordt hij/zij het hek over gegooid. Ik ben ook voorstander van verplicht bloedprikken eens in de paar maanden. Als er sporen van cannabis/cocaine etc.. worden gevonden --> direct ontslag.. ook op excessief drankgebruik moet met goed de hand houden, hiervoor is ook de 2 can role ingevoerd en op veel missies zelfs een no-can role.
Als een schip in de haven ligt en de matrozen doen zich te goed aan prostituees vind ik prima, dat lijkt me normaal als je maanden van huis bent, zoalng ze het maar niet op het schip doen, of in uniform..
Klopt, ik heb daar ook gezeten. Alleen heb je met dienstplichtigen een ander slag volk te pakken. Die lui moesten gewoon dienen, of ze nu wilden of niet. Dat was nou echt een afspiegeling van de maatschappij en ja in Nederland hoort daar een hoop drugs bij. Het wordt gedoogd he.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De harde aanpak was ook vreselijk had nodig. Mijn ex was officier in Seedorf in de tijd dat er nog dienstplichtigen zaten, daar werden veel drugs gebruikt.
Onzin, deze verhalen zoemen al veel langer - kamerleden kennen er een flink aantal maar zolang de mensen er zelf niet mee naar buiten komen, blijven ze onder de pet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
De verhalen beginnen steeds mooier en ongeloofwaardiger te worden. De Telegraaf op zijn best!
Nee die is geen officier... Misschien dat je het hoofdstuk rangen en standen nog een keer moet doorlezen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sergant Majoor in de marine is geen officier?
LOL'
Het waren niet alleen dienstplichtigen die de drugs gebruiktenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, ik heb daar ook gezeten. Alleen heb je met dienstplichtigen een ander slag volk te pakken. Die lui moesten gewoon dienen, of ze nu wilden of niet. Dat was nou echt een afspiegeling van de maatschappij en ja in Nederland hoort daar een hoop drugs bij. Het wordt gedoogd he.
Exact. Dat begint nu wel duidelijk te worden - er zullen de komende weken nog tal van incidenten naar buiten komen die door de heren hier vakkundig zullen worden weggerelativeerd, ontkend en belachelijk gemaakt maar dat maakt het niet minder erg.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Er worden drugs gebruikt bij de marine, dat is geen geheim. Maar ik denk dat men er goed aan zou doen deze affaire´s tot de bodem uit te zoeken, en alle skeletten uit de kast te halen en iedere betrokken persoon te vervolgen (niet de slachtoffers natuurlijk). Het echt keihard aan te pakken, de aanpak tot nu toe heeft duidelijk niet geholpen. Er is schijnbaar een vergoeielijkheids en verzwijg cultuur.
verdraai de boel maar weer, Kamp zegt nergens dat het toegelaten is om drugs te gebruiken. Gesnapt op Drugsgebruik = exit. Zo simpel is het tegenwoordig..quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar zoveel belang bij een positief beeld van de marine dat je zelfs de minister van Defensie niet gelooft en voor leugenaar uitmaakt. Hij stelt dat er behoorlijk wat drugs gebruikt wordt bij de marine maar volgens jou is dat allemaal niet waar en lult de minister maar wat.
Dus niet. Dat blijkt uit deze incidenten maar weer. Die cocainegebruikers zijn dus niet ontslagen, het probleem zit hem in de leiding die toekijkt en niks doet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
verdraai de boel maar weer, Kamp zegt nergens dat het toegelaten is om drugs te gebruiken. Gesnapt op Drugsgebruik = exit. Zo simpel is het tegenwoordig..
Klopt, maar onder het beroepspersoneel was het probleem minder groot. Maar zoals ik al zei, defensie wil zelf een afspiegeling van de maatschappij zijn en in onze maatschappij worden drugs nou eenmaal gedoogd. Logisch dat er onder de militairen ook bij zijn die drugs gebruiken.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het waren niet alleen dienstplichtigen die de drugs gebruikten
Ook jij wil dus amerikaanse toestanden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Exact. Dat begint nu wel duidelijk te worden - er zullen de komende weken nog tal van incidenten naar buiten komen die door de heren hier vakkundig zullen worden weggerelativeerd, ontkend en belachelijk gemaakt maar dat maakt het niet minder erg.
Grappenmaker, wil je een heel schip de straat opschoppen omdat er 5 drugsgebruikers tussen zitten alleen weet je niet wie?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus niet. Dat blijkt uit deze incidenten maar weer. Die cocainegebruikers zijn dus niet ontslagen, het probleem zit hem in de leiding die toekijkt en niks doet.
Je ziet toch zelf nu wel dat er echt een grote beerput wordt geopend? Opent dat je ogen echt niet?
Leg eens uit.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ook jij wil dus amerikaanse toestanden.
Dit vraagt om een Tail Hook aanpak
Ik ben het zelden (eigenlijk nooit) met SCH eens, maar je verdraait het zaakje, en SCH heeft wel degelijk een punt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Grappenmaker, wil je een heel schip de straat opschoppen omdat er 5 drugsgebruikers tussen zitten waarvan je de naam niet weet?
Ik ga er vanuit dat er bij de marine niet op redelijke schaal drugs wordt gebruikt en volgens Kamp is dat wel het geval. Ik vind het echt schokkend, net als die sexverhalen. Het is toch echt om van te gruwen dat er zo met elkaar wordt omgegaan?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Grappenmaker, wil je een heel schip de straat opschoppen omdat er 5 drugsgebruikers tussen zitten alleen weet je niet wie?
De cocainesmokkelaars en de gesnapte gebruikers zijn wel ontslagen. Aantijgingen moeten wel bewezen worden, terwijl helaas in het geval van "ongewenste" inimiteiten jegens vrouwen een omgekeerde bewijslast lijkt te gelden. Verder lijk jij wel een enorm belang te hebben bij een negatief imago van de krijgsmacht, dat je echt de grootste telegraaf nonsens, de krant waar je normaal gesproken zon hekel aan hebt, als zoeke koek slikt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus niet. Dat blijkt uit deze incidenten maar weer. Die cocainegebruikers zijn dus niet ontslagen, het probleem zit hem in de leiding die toekijkt en niks doet.
Je ziet toch zelf nu wel dat er echt een grote beerput wordt geopend? Opent dat je ogen echt niet?
In heel de krijgsmacht worden er drugs gebruikt (zoals ik al 30 keer verteld heb, die afspiegeling van maatschappij he) Maar je moet wel weten WIE er de drugs gebruiken voordat je mensen kunt ontslaan. Of is dat te moeilijk om te begrijpen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben het zelden (eigenlijk nooit) met SCH eens, maar je verdraait het zaakje, en SCH heeft wel degelijk een punt.
op redelijke schaal drugs worden gebruikt? kun je de uitspraak van kamp quoten? ik geloof nooit dat hij dat gezegd heeft. Nogmaals, drugs=exit bij de krijgsmacht van tegenwoordig.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat er bij de marine niet op redelijke schaal drugs wordt gebruikt en volgens Kamp is dat wel het geval. Ik vind het echt schokkend, net als die sexverhalen. Het is toch echt om van te gruwen dat er zo met elkaar wordt omgegaan?
Dat is de beproefde tactiek: mensen die aangifte doen worden rancuneus genoemd en mensen die anoniem hun verhaal aan een krant vertellen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
De cocainesmokkelaars en de gesnapte gebruikers zijn wel ontslagen. Aantijgingen moeten wel bewezen worden, terwijl helaas in het geval van "ongewenste" inimiteiten jegens vrouwen een omgekeerde bewijslast lijkt te gelden. Verder lijk jij wel een enorm belang te hebben bij een negatief imago van de krijgsmacht, dat je echt de grootste telegraaf nonsens, de krant waar je normaal gesproken zon hekel aan hebt, als zoeke koek slikt.
Natuurlijk moet er een onderzoek komen en natuurlijk moet de onderste steen boven komen, daar is iedereen bij gebaat, maar nu wordt er een zeer ongeloofwaardig verhaal in de wereld gebracht, gebaseerd op een verklaring van een rancuneuze matroos. Laten we eerst maar eens even uitzoeken wat er nu echt gebeurd is.
Het Tail Hook schandaal was een affaire in de amerikaanse marine wat naar buiten kwam nadat er een aantal vrouwen aangifte deden van aanranding. De marine wou het eerst stilhouden, maar Justitie heeft het keihard aangepakt en er kwam steeds meer rotzooi naar buiten. Men heeft echt veel, heel veel mensen vervolgt en ontslagen. De VS wou dat de boel grondig werd uitgezocht en deed het, de beerput werd losgetrokken en leeggepompt.quote:
Waar zegt Kamp dat dan?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat er bij de marine niet op redelijke schaal drugs wordt gebruikt en volgens Kamp is dat wel het geval. Ik vind het echt schokkend, net als die sexverhalen. Het is toch echt om van te gruwen dat er zo met elkaar wordt omgegaan?
Je mist het punt een beetje, het gaat erom dat er een cultuur van onder het tapijt schuiven is, de deksel erop willen houden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
In heel de krijgsmacht worden er drugs gebruikt (zoals ik al 30 keer verteld heb, die afspiegeling van maatschappij he) Maar je moet wel weten WIE er de drugs gebruiken voordat je mensen kunt ontslaan. Of is dat te moeilijk om te begrijpen.
Kamp zegt dat er volgens hem "bij de marine minder drugs wordt gebruikt dan bij soortgelijke organisaties" . Dus wordt er drugs gebruikt en gaat het niet om een enkel gevalletje, zo kun je die uitspraak interpreteren. Ik vind dat schokkend. Hert is toch echt idioot dat er bij de krijgsmacht cocaine wordt gesnoven???quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
op redelijke schaal drugs worden gebruikt? kun je de uitspraak van kamp quoten? ik geloof nooit dat hij dat gezegd heeft. Nogmaals, drugs=exit bij de krijgsmacht van tegenwoordig.
Dat zou hier ook moeten gebeuren. Zou voor iedereen goed zijn, voor de marine niet in het minst.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het Tail Hook schandaal was een affaire in de amerikaanse marine wat naar buiten kwam nadat er een aantal vrouwen aangifte deden van aanranding. De marine wou het eerst stilhouden, maar Justitie heeft het keihard aangepakt en er kwam steeds meer rotzooi naar buiten. Men heeft echt veel, heel veel mensen vervolgt en ontslagen. De VS wou dat de boel grondig werd uitgezocht en deed het, de beerput werd losgetrokken en leeggepompt.
de conclusie die je trekt is echt lachwekkend SCH, sorrie, maar daar ga ik niet eens op in.quote:Kamp zegt dat er volgens hem "bij de marine minder drugs wordt gebruikt dan bij soortgelijke organisaties" . Dus wordt er drugs gebruikt en gaat het niet om een enkel gevalletje, zo kun je die uitspraak interpreteren. Ik vind dat schokkend. Hert is toch echt idioot dat er bij de krijgsmacht cocaine wordt gesnoven???
Bullshit van de bovenste plank.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je mist het punt een beetje, het gaat erom dat er een cultuur van onder het tapijt schuiven is, de deksel erop willen houden.
Dit is trouwens zeker niets nieuws, in de tijd van de dienstplicht kwamen de vakbonden van dienstplichtige militairen een aantal maal met dergelijke onthullingen (sexueel misbruik van dienstplichtigen) maar dat werd ontkent, verzwegen, onderzoek voor de vorm gedaan.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:16 schreef SCH het volgende:
[..]
En ik heb me nu anderhalve dag in deze zaak verdiept en vrij zeker weet dat er echt flink wat mis. Dat bevestigen de bonden en de verhalen die ik hoor over de slachtoffers zijn niet misselijk. Het zou echt prettig zijn als je een toontje lager ging zingen.
Ik denk dat jij de komende weken kraai gaat eten.quote:
Jep, die Yanks pakken zulke dingen goed aan, daar kunnen we hier echt wat van leren.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zou hier ook moeten gebeuren. Zou voor iedereen goed zijn, voor de marine niet in het minst.
Het is eigenlijk ook bij de Amerikaanse katholieke kerk op vergelijkbare wijze gegaan.
Nee het is idioot dat het in Nederland gedoogd wordt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Kamp zegt dat er volgens hem "bij de marine minder drugs wordt gebruikt dan bij soortgelijke organisaties" . Dus wordt er drugs gebruikt en gaat het niet om een enkel gevalletje, zo kun je die uitspraak interpreteren. Ik vind dat schokkend. Hert is toch echt idioot dat er bij de krijgsmacht cocaine wordt gesnoven???
Dat is hetzelfde.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee het is idioot dat het in Nederland gedoogd wordt.
Ze proberen het ook weg te moffelen. Maar uiteindelijk kunnen ze dan niet anders en dat zal hier ook gebeuren, daar ben ik van overtuigd. Als dit echt uit de hand gaat lopen dan wordt het Kamp zijn waterloo. Ik denk dat er dit weekend heel veel slachtoffers na gaan denken over de vraag of zij ook met hun verhaal naar buiten zullen komen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, die Yanks pakken zulke dingen goed aan, daar kunnen we hier echt wat van leren.
Met jou valt niet te praten. Jij bent verblind door de magie van de marine blijkbaar. En je manier van denken over vrouwen is ook wel bekend op fok.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
de conclusie die je trekt is echt lachwekkend SCH, sorrie, maar daar ga ik niet eens op in.
nog 1 keer dan. Bij de krijgsmacht worden drugs NIET gedoogd. Druggebruik, ook in de vrije tijd, leidt onherroepelijk tot ontslag. Ik weet van diverse gevallenvan militairen die gezien zijn met drugs in de vrije tijd en direct oneervol zijn ontslagen. *terecht dus)quote:
Het wordt gedoogd, dat wordt nu wel duidleijk. Net als sexueel geweld.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
nog 1 keer dan. Bij de krijgsmacht worden drugs NIET gedoogd. Druggebruik, ook in de vrije tijd, leidt onherroepelijk tot ontslag. Ik weet van diverse gevallenvan militairen die gezien zijn met drugs in de vrije tijd en direct oneervol zijn ontslagen. *terecht dus)
Jij vindt het normaal dat er cocaine wordt gesnoven?quote:Wat Kamp zegt is dat hij ervanuitgaat ,doordat het verboden ,is dat er veel minder drugs bij de krijgsmacht gebruikt wordt dan elders in de maatschappij. Hij heeft echter niet de illusie dat er niemand van die ruim 60.000 mederwerkers is die wel eens over de schreef gaat. Dat is ook een utopie. Jouw conclusie dat je dit "schokkend" vindt is echt een giller![]()
Het wordt niet gedoogd, want word je gepakt krijg je direct oneervol ontslag, dus ook bij cocaine snuiven. En je tweede vraag slaat weer als een tang op een varken, kun je niet lezen ofzo? Het mag niet, maar je kan nooit uitsluiten dat niemand het doet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Het wordt gedoogd, dat wordt nu wel duidleijk. Net als sexueel geweld.
[..]
Jij vindt het normaal dat er cocaine wordt gesnoven?
AchJa is het niet met je eens, die zegt dat het wel gedoogd wordt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Het wordt niet gedoogd, want word je gepakt krijg je direct oneervol ontslag, dus ook bij cocaine snuiven. En je tweede vraag slaat weer als een tang op een varken, kun je niet lezen ofzo? Het mag niet, maar je kan nooit uitsluiten dat niemand het doet.
Het gaat wel degelijk over het drugsgebruik, daar heeft minister Kamp het over in dit verband. Het is gerelateerd aan het sexuele wangedrag wat volgens jou vermeend is.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:46 schreef sp3c het volgende:
het drugsprobleem is bekend, daar gaat dit topic helemaal niet over, laten we het over vermeend sexueel wangedrag van matrozen hebben
mankeert er iets aan je ogen? Achja heeft het over Nederland in het algemeen, niet over de krijgsmacht.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:46 schreef SCH het volgende:
[..]
AchJa is het niet met je eens, die zegt dat het wel gedoogd wordt.
zolang het niet bewezen is is het voor iedereen vermeendquote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat wel degelijk over het drugsgebruik, daar heeft minister Kamp het over in dit verband. Het is gerelateerd aan het sexuele wangedrag wat volgens jou vermeend is.
Nee hoor, er zijn genoeg verhalen die klip en klaar zijn. Maar zolang jij de mensen die aangifte doen voor gekkie henkie verslijt, zal je het wel nooit geloven.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:49 schreef sp3c het volgende:
zolang het niet bewezen is is het voor iedereen vermeend
dat is vreemd ... wie heeft de volgende post gezet dan?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn genoeg verhalen die klip en klaar zijn. Maar zolang jij de mensen die aangifte doen voor gekkie henkie verslijt, zal je het wel nooit geloven.
you are reaching for strawsquote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
zou ook niet de eerste keer zijn dat de instructeur daadwerkelijk de recruut wat hand en spandiensten laat verrichten voor een goed cijfer ... je moet dit soort dingen onafhankelijk benaderen, want dit soort onzin is wel het laatste wat de krijgsmacht nodig heeft, dit moet meteen de kop ingedrukt worden
Dezelfde als die direct het verhaal van de verkrachte vrouw in twijfel trekt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is vreemd ... wie heeft de volgende post gezet dan?
Nee, want zij komt met beschuldigingen dus is het aan haar deze aantijgingen te bewijzen. Ik ben erg sceptisch omdat het regelmatig voorkomt dat vrouwen hun positie in de krijgsmacht misbruiken om er een slaatje uit te slaan. Nogmaals laat het eerst maar eens goed onderzocht worden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Dezelfde als die direct het verhaal van de verkrachte vrouw in twijfel trekt.
Jongeman,quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Nee, want zij komt met beschuldigingen dus is het aan haar deze aantijgingen te bewijzen. Ik ben erg sceptisch omdat het regelmatig voorkomt dat vrouwen hun positie in de krijgsmacht misbruiken om er een slaatje uit te slaan. Nogmaals laat het eerst maar eens goed onderzocht worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |