Mee eens, als het van de instructeur uit komt is het net zo fout. indien bewezen imho reden voor ontslag. Maar het is toch te gek voor woorden en ik denk ook niet goed voor vrouwen dat deze zo'n machtspositie hebben. Ik zou wel drie keer nadenken alvorens alleen met een vrouw een dienst te draaien. Voor je het weet klaagt ze je aan. Sterker ik zou het weigeren als er niet een derde mannelijke persoon bij was om je evt vrij te pleiten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
zou ook niet de eerste keer zijn dat de instructeur daadwerkelijk de recruut wat hand en spandiensten laat verrichten voor een goed cijfer ... je moet dit soort dingen onafhankelijk benaderen, want dit soort onzin is wel het laatste wat de krijgsmacht nodig heeft, dit moet meteen de kop ingedrukt worden
Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, maar jij weet net zo goed als ik dat vrouwen binnen de krijgsmacht een behoorlijk beschermde status hebben omdat Kamp en co veel meer vrouwen binnen het bedrijf willen hebben. Ook al voldoen ze voor geen meter aan bepaalde eisen, toch gaan ze door. Wij noemden dat voorheen: "de 8% regeling"quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
zou ook niet de eerste keer zijn dat de instructeur daadwerkelijk de recruut wat hand en spandiensten laat verrichten voor een goed cijfer ... je moet dit soort dingen onafhankelijk benaderen, want dit soort onzin is wel het laatste wat de krijgsmacht nodig heeft, dit moet meteen de kop ingedrukt worden
ja misschien is dat ook wel een oorzaak van het probleem, mannen moeten keihard werken om een bepaalde post bereiken terwijl er dan vrouwen naast gezet worden simpelweg omdat van der Knaap graag zoveel mogelijk vrouwen in de krijgsmacht wil hebben.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, maar jij weet net zo goed als ik dat vrouwen binnen de krijgsmacht een behoorlijk beschermde status hebben omdat Kamp en co veel meer vrouwen binnen het bedrijf willen hebben. Ook al voldoen ze voor geen meter aan bepaalde eisen, toch gaan ze door. Wij noemden dat voorheen: "de 8% regeling"
juist . Het probleem is dat mannen gediscrimineerd worde binnen de krijgsmacht. We moeten af van die idiote voorkeurspositie voor vrouwen. Gelijke behandeling voor iedereen. voldoen is ok, niet voldoen is opzouten. Die beschermde positie zorgt voor veel ellende en problemen en vooral ook scheve gezichten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, maar jij weet net zo goed als ik dat vrouwen binnen de krijgsmacht een behoorlijk beschermde status hebben omdat Kamp en co veel meer vrouwen binnen het bedrijf willen hebben. Ook al voldoen ze voor geen meter aan bepaalde eisen, toch gaan ze door. Wij noemden dat voorheen: "de 8% regeling"
Beetje overtrokken allemaal... of zeg je dit expres voor de 'leuke' reacties?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mee eens, als het van de instructeur uit komt is het net zo fout. indien bewezen imho reden voor ontslag. Maar het is toch te gek voor woorden en ik denk ook niet goed voor vrouwen dat deze zo'n machtspositie hebben. Ik zou wel drie keer nadenken alvorens alleen met een vrouw een dienst te draaien. Voor je het weet klaagt ze je aan. Sterker ik zou het weigeren als er niet een derde mannelijke persoon bij was om je evt vrij te pleiten.
Die vrouwelijk generaal he, heeft die ook een functie waarbij uitzendingen enzo een pre is?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Onlangs is er de eerste vrouwlijke generaal benoemd. Iemand met geen enkele uitzendervaring die alleen maar ergens in een stoffig kantoor wat telefoontjes heeft beantwoord. Een man zou nooit van zn leven die strepen hebben gehad met zo'n CV.
bron: Persbericht KLquote:Met ingang van 1 november vervult brigadegeneraal Van den Hoek haar eerste functie in deze rang. Zij wordt dan commandant van het Personeelscommando van het Commando Landstrijdkrachten.
Als je het over de onderzeedienst zou hebben ben ik het met je eens, daar is het ook niet toegestaan. Het korps mariniers heeft alleen marine vrouwen in de gelederen voor ondersteunende taken en het kapel. ( Ik ken een sergeante van het korps toevallig die in het kapel zit ).quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vrouwen hebben imho niets te zoeken bij de marine in de huidige vorm. Wil men toch perse vrouwen op een schip, maak dan aparte vrouwen en mannen boten. Als je mannen en vrouwen in een krappe ruimte maandenlang op zee zet, dan kun je problemen verwachten
nb. . Nederland is 1 van de weinige landen op de wereld waar gemenge bemanningen zijn op marineschepen.
Welke voorkeursbehandeling, die dat MinDef streeft naar een bepaald percentage vrouwelijk personeel binnen de strijdkrachten?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
van mij mogen er gemende bemanningen zijn, maar doe dan wel iets aan de voorkeurspositie die vrouwen nu hebben, dit incident lijkt me een goede aanleiding deze "positieve" discriminatie direct op te heffen en mannen en vrouwen weer gelijk te behandelen.
enkel en alleen vanwege de dubbele standaarden ... volgens de huidige eisen hoeft een vrouw niet evenveel te kunnen als hun mannelijke collega's en dit kunnen ze dan vaak ook niet (soms wel) en dus gaat de efficientie omlaag.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:14 schreef Slapshot het volgende:
Schepen waar alleen mannen op varen functioneren beter durf ik met alle zekerheid te stellen. Niets ten nadele van vrouwen bij de marine overigens.
Ik denk dat vrouwen wel degelijk op hun plaats zijn in bijvoorbeeld de vuurcentrale, de radarpost en ook op de brug. Waarom een vrouw daarin onder zou doen ivt een mannelijke equivalent is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:14 schreef Slapshot het volgende:
Schepen waar alleen mannen op varen functioneren beter durf ik met alle zekerheid te stellen. Niets ten nadele van vrouwen bij de marine overigens.
Juni of juli, is nog niet helemaal duidelijk.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:48 schreef sp3c het volgende:
edit: wanneer ga jij trouwens weg?
juist , dat percentage probeert men te halen is ee groot probleem aangzien de vijver vrouwen die evt bij de krijgsmacht wil erg klein is zijn de eisen die aan vrouwen gesteld worden veel lager dan die aan mannen gesteld worden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Welke voorkeursbehandeling, die dat MinDef streeft naar een bepaald percentage vrouwelijk personeel binnen de strijdkrachten?
niet het streefpercentage op zich maar de manier waarop men dit probeert te bereikenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Welke voorkeursbehandeling, die dat MinDef streeft naar een bepaald percentage vrouwelijk personeel binnen de strijdkrachten?
good luck iigquote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Juni of juli, is nog niet helemaal duidelijk.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:07 schreef sp3c het volgende:
nogmaals, noem is een paar andere landen waar je geen vrouwen op schepen vind?
De KM kent sowieso een hoger percentage vrouwelijke medewerkers. Daarom mag er al jaren officieel niet worden gesproken over bemanning maar moet het woord bemensing worden gebruikt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet het streefpercentage op zich maar de manier waarop men dit probeert te bereiken
vrouwen zijn prima op hun plaats, maar de eisen moeten hetzelfde zijn voor die functie, dat is waar het om gaat. vaak is het nu zo dat een vrouw, ongeacht de geschiktheid, per definitie voorgaat op een man alleen vanwege het feit dat ze een vrouw is. Verder moeten beschuldigingen van vrouwen mbt aanranding niet klakkeloos geloofd worden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:18 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik denk dat vrouwen wel degelijk op hun plaats zijn in bijvoorbeeld de vuurcentrale, de radarpost en ook op de brug. Waarom een vrouw daarin onder zou doen ivt een mannelijke equivalent is mij een raadsel.
Is niet overtrokken, sterker nog, het is zelfs verplicht binnen defensie om bij bv. een kamerinspectie op een vrouwenkamer de kamer met 2 man te inspecteren. Het is in het verleden gebeurt dat mannen die alleen inspecteerden beschuldigd werden van allerlei zaken zonder dat er iets gebeurt was.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:53 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Beetje overtrokken allemaal... of zeg je dit expres voor de 'leuke' reacties?
Volgens mij bedenkt de gemiddelde vrouw zich wel drie keer voordat ze iemand aanklaagt, want ze weet dat ze ook allerlei ongewilde reacties ermee oproept (van 'ze zal er zelf wel om gevraagd hebben' tot aan medelijdende reacties waar ze helemaal niet op zit te wachten).
Uitzonderingen zijn er overal, maar jij verheft de uitzondering in dit geval tot standaard. Absoluut niet terecht denk ik.
Draai het eens om, vrouwen mogen al niet opkomen voor bepaalde gevechtsfuncties. Waarom dan hen niet de kans geven om voorrang te krijgen bij functies waar zij niet onderdoen of zelfs beter zijn dan hun mannelijke collegae.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
vrouwen zijn prima op hun plaats, maar de eisen moeten hetzelfde zijn voor die functie, dat is waar het om gaat. vaak is het nu zo dat een vrouw, ongeacht de geschiktheid, per definitie voorgaat op een man alleen vanwege het feit dat ze een vrouw heeft.
Ik ben hier verbaasd over, maar dit zal dan wel zo zijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:24 schreef AchJa het volgende:
Is niet overtrokken, sterker nog, het is zelfs verplicht binnen defensie om bij bv. een kamerinspectie op een vrouwenkamer de kamer met 2 man te inspecteren. Het is in het verleden gebeurt dat mannen die alleen inspecteerden beschuldigd werden van allerlei zaken zonder dat er iets gebeurt was.
Om de vrouwen te beschermen zijn er keiharde regels ingevoerd, op het moment dat een vrouw vindt dat zij te maken heeft met ongewenste intimiteiten wordt je als man meteen geschorst in afwachting van het onderzoek.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:37 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Ik ben hier verbaasd over, maar dit zal dan wel zo zijn.
Laten we er voorlopig eens van uit gaan dat het een uitzondering is dat vrouwen mannen onterecht aanklagen en dat het tegelijkertijd ook een uitzondering is dat mannen vrouwen aanranden/ verkrachten in het leger. Op de vrouwelijke uitzondering wordt meteen actie ondernomen (geen enkele vrouwenkamer mag meer door een man alleen worden geïnspecteerd). Kun je me vertellen welke acties er zijn ondernomen om de vrouwen te beschermen tegen de mannelijke uitzonderingen?
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:25 schreef SCH het volgende:
Wat een sexisme hier en sp3c als mod doet er vrolijk aan me. Wal-ge-lijk en ziek
De regel ansich vind ik niet absurd, het komt alleen regelmatig voor dat er door bepaalde dames misbruik van die regel gemaakt wordt (wat de vrouw in kwestie te vertellen heeft, wordt geloofd, ook al is er niets van waar)quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
volkomen absurde regels dus.
Oké, dank je. Zijn er trouwens ook preventieve regels? Deze regels gelden achteraf. Met 2 mannen kamer controleren is wel preventie.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:33 schreef AchJa het volgende:
Om de vrouwen te beschermen zijn er keiharde regels ingevoerd, op het moment dat een vrouw vindt dat zij te maken heeft met ongewenste intimiteiten wordt je als man meteen geschorst in afwachting van het onderzoek.
Lees het even door man, het staat er vol mee. Mannen zijn zielig en mannen worden door jullie tot slachtoffer gemaakt. Wel logisch met zo'n slappe zakkenwasser van een minister die het relativeert en geen stelling durft te nemen en drugsgebruik bij de marine blijkbaar volledig gedoogd.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:27 schreef sp3c het volgende:
waar haal je dat nu weer in vredesnaam vandaan
volslagen onzin. op drugsgebruik staat ontslag op staande voet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Lees het even door man, het staat er vol mee. Mannen zijn zielig en mannen worden door jullie tot slachtoffer gemaakt. Wel logisch met zo'n slappe zakkenwasser van een minister die het relativeert en geen stelling durft te nemen en drugsgebruik bij de marine blijkbaar volledig gedoogd.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
volslagen onzin. op drugsgebruik staat ontslag op staande voet.
Wat voor preventie zou je willen dan? De vrouwen en mannen dag en nacht gescheiden houden oid? Ik denk dat je, buiten voorlichtingen om, weinig aan preventie kunt doen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:42 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Oké, dank je. Zijn er trouwens ook preventieve regels? Deze regels gelden achteraf. Met 2 mannen kamer controleren is wel preventie.
Op drugsgebruik staat ontslag, maar dan moet je wel gesnapt worden. Je moet wel verdomd naief zijn om te denken dat er binnen defensie helemaal geen drugs gebruikt wordt. Maar als je gepakt wordt, mag je je pak aan de wilgen hangen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:51 schreef SCH het volgende:
[..]Man, je weet echt niet waar je het over hebt? Luister naar het nieuws en Kamp geeft toe dat er drugs wordt gebruikt in de marine, alleen wat minder dan in soortgelijke organisaties. Het is toch krankjorum dat een minister dat zegt.
En in de berichten gaat het voortdurend over bovenmatig drankgebruik en de consumptie van cocaine dus haal die struisvogel van je schouder en doe even realistisch.
De verhalen beginnen steeds mooier en ongeloofwaardiger te worden. De Telegraaf op zijn best!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Morgen brengt de Telegraaf een artikel over een matroos die door een officier verkracht is.
http://www.telegraaf.nl/b(...)de_onthullingen.html
Mariniers verkrachten geen mannen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
De verhalen beginnen steeds mooier en ongeloofwaardiger te worden. De Telegraaf op zijn best!
De harde aanpak was ook vreselijk had nodig. Mijn ex was officier in Seedorf in de tijd dat er nog dienstplichtigen zaten, daar werden veel drugs gebruikt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op drugsgebruik staat ontslag, maar dan moet je wel gesnapt worden. Je moet wel verdomd naief zijn om te denken dat er binnen defensie helemaal geen drugs gebruikt wordt. Maar als je gepakt wordt, mag je je pak aan de wilgen hangen.
Ah, de ontkenningsfase...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
De verhalen beginnen steeds mooier en ongeloofwaardiger te worden. De Telegraaf op zijn best!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |