Ik denk dat je Netwerk bedoelt. Ik heb z'n onderbouwing met gerenommeerde onderzoeken gemist, maar misschien ben ik dan net weer iets kritischer wat dat betreft. Als je je eigen stompzinnige redenatie overigens even volgt, dan veranderen moslims tegen de tijd dat ze de meerderheid hebben het artikel in de grondwet dusdanig dat erin staat dat Nederland een islamitische staat is die de Sharia eerbiedigt. Het wijzigen van artikel 1 is dus volstrekt nutteloos in dat hypothetische opzicht. Ik zie verder ook niet in hoe je het feit dat allochtonen relatief crimineler zijn autochtonen gaat aanpakken door de grenzen dicht te gooien. Artikel 1 van de grondwet staat overigens het stellen van eisen aan migranten niet in de weg.quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:13 schreef Outpost76 het volgende:
quote:
MrBadGuy - woensdag 22 maart 2006 @ 22:41
Dus je bent het niet met Wilders eens? Die wil namelijk de huidige artikel 1 wel verwijderen?
En wat wil je in het artikel wijzigen dan?
Wilders wil t niet verwijderen hij wil t wijzigen! Dan had je gisteravond maar naar ned 1 moeten kijken (weet niet meer hoe t prog heet) Daar legde Wilders zn plannen uit en onderbouwde zich met onderzoeken van grenomeerde onderzoeksbureaus. Hij wil Nederland (van oorsprong een joods\christen\humanistich land) houden en beschermen zoals t is. Als je nl kijkt naar de ontwikkelingen hier in de randstad dan zijn over een dik wat jaren de moslims hier de baas. Om dat tegen te kunnen gaan moete art 1 gewijzigd worden! simpel as that! Ook Wil hij t wijzigen omdat procentueel gezien onder de allochtonen meer criminelen zitten dan onder de autochtonen. Dat kan je all1 aan pakken door dat art 1 te wijzigen en door de grenzen dicht te gooien voor niet westerse immigranten want je kan ook niet dwijlen met de kraan open!
Ik heb een poging gedaan voor Mekiquote:Op donderdag 23 maart 2006 00:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Wachten we nog steeds op de uitleg van Johan?
Meki: ''Joods-Christelijk-humanistische cultuur'' duidt de belangrijkste grondslagen van de Westerse cultuur aan. De Bijbel is namelijk gaan behoren tot het Europese cultuurgoed, omdat het Christendom hier eeuwenlang de overheersende godsdienst was en het Oude Testament daar bij hoort. Vandaar ''joods-Christelijk''. Het Oude Testament heeft grote invloed uitgeoefend op de Westerse cultuur.quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Wachten we nog steeds op de uitleg van Johan?
Jij denkt wel zo maar Geert Wilders denkt niet zoquote:Op donderdag 23 maart 2006 02:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Meki: ''Joods-Christelijk-humanistische cultuur'' duidt de belangrijkste grondslagen van de Westerse cultuur aan. De Bijbel is namelijk gaan behoren tot het Europese cultuurgoed, omdat het Christendom hier eeuwenlang de overheersende godsdienst was en het Oude Testament daar bij hoort. Vandaar ''joods-Christelijk''. Het Oude Testament heeft grote invloed uitgeoefend op de Westerse cultuur.
Het heeft dus niets met het ''Joods maken van Nederland'' te maken. Dit is een beknopte samenvatting, aangezien ik nu moet gaan slapen. Als je nu die domme slagzin blijft herhalen, dan trek ik mijn handen er vanaf.
Toch wel. Als Wilders de fundamenten van de Nederlandse cultuur wilde benadrukken had hij de islaam ook genoemd. Ik heb eerder al uitgelegd dat de invloeden van de islam op de hedendaagse Nederlandse cultuur aanzienlijk zijn. Wilders noemt de islaam echter niet, hij beperkt zich bewust tot het christendom en jodendom. Er zijn dus twee mogelijkheden; ofwel Wilders heeft niet goed opgelet bij de geschiedenisles op de middelbare school, ofwel hij noemt bewust de islaam niet omdat hij een puur Joods - Christelijk Nederland wil.quote:Op donderdag 23 maart 2006 02:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Meki: ''Joods-Christelijk-humanistische cultuur'' duidt de belangrijkste grondslagen van de Westerse cultuur aan. De Bijbel is namelijk gaan behoren tot het Europese cultuurgoed, omdat het Christendom hier eeuwenlang de overheersende godsdienst was en het Oude Testament daar bij hoort. Vandaar ''joods-Christelijk''. Het Oude Testament heeft grote invloed uitgeoefend op de Westerse cultuur.
Het heeft dus niets met het ''Joods maken van Nederland'' te maken. Dit is een beknopte samenvatting, aangezien ik nu moet gaan slapen. Als je nu die domme slagzin blijft herhalen, dan trek ik mijn handen er vanaf.
Nou, gelet op de uitspraken van vriend Wilbers de afgelopen jaren, wat denk je zelf?quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:56 schreef Arendt het volgende:
[..]
ofwel Wilders heeft niet goed opgelet bij de geschiedenisles op de middelbare school, ofwel hij noemt bewust de islaam niet omdat hij een puur Joods - Christelijk Nederland wil.
Nja, het antwoord is duidelijk. Meki heeft dus in zekere zin gelijk, Wilders wil inderdaad een puur Joods - Christelijke staat.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, gelet op de uitspraken van vriend Wilbers de afgelopen jaren, wat denk je zelf?
Juist. Reden dus om meneer Wilders met een grote boog de politiek uit te zwiepen. Wanneer de overheid gaat opleggen hoe we ons moeten gedragen in Nederland gaan we heel erg de kant op van bepaalde maatschappijvormen, waar teveel voorbeelden uit de geschiedenis van bekend zijn en die zeer slecht uitpakken voor de bewoners van dat gebied.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:59 schreef Arendt het volgende:
[..]
Nja, het antwoord is duidelijk. Meki heeft dus in zekere zin gelijk, Wilders wil inderdaad een puur Joods - Christelijke staat.
Ik begrijp wel welke kant je op wilt, maar dit is naar mijn mening te kort door de bocht.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:56 schreef Arendt het volgende:
[..]
Toch wel. Als Wilders de fundamenten van de Nederlandse cultuur wilde benadrukken had hij de islaam ook genoemd.
Dat hoeft ie niet meer te doen. Dat heeft Balkenende, samen met Bot, al gedaan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:18 schreef MrBean het volgende:
Grappig dat Wilders ons wil redden van het gevaar dat Nederland Nederland niet meer wordt vanwege die moslims, maar ondertussen wel van ons land de 52ste staat van Amerika wil maken.
Ik vind van niet. De Arabische cultuur is alom tegenwoordig in Nederland. Er zijn zelfs tientallen Nederlandse woorden uit het Arabisch afkomstig, en dan doel ik niet op "wallah" of "jihad". Woorden als bijvoorbeeld alcohol, algebra of suiker zijn Arabisch. Sterker nog, de meerderheid van de Nederlandse woorden die met "al" beginnen is van Arabische oorsprong. Bovendien is het numerieke stelsel dat Nederland hanteert uitgevonden door islamitische geleerden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik begrijp wel welke kant je op wilt, maar dit is naar mijn mening te kort door de bocht.
Almere is arabischquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:32 schreef Arendt het volgende:
...
Sterker nog, de meerderheid van de Nederlandse woorden die met "al" beginnen is van Arabische oorsprong. ...
Ja, dat weet ik allemaal wel. Daar doelde ik ook met ''ik begrijp waar je heen wilt'', al is dat natuurlijk alleen voor mijzelf duidelijk.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:32 schreef Arendt het volgende:
[..]
. Er zijn zelfs tientallen Nederlandse woorden uit het Arabisch afkomstig, en dan doel ik niet op "wallah" of "jihad". Woorden als bijvoorbeeld alcohol, algebra of suiker zijn Arabisch. Sterker nog, de meerderheid van de Nederlandse woorden die met "al" beginnen is van Arabische oorsprong.
Getallen zijn niet islamitisch, ze zijn Arabisch.quote:Bovendien is het numerieke stelsel dat Nederland hanteert uitgevonden door islamitische geleerden.
Zie boven. Ontdekkingen zijn niet polytheistisch, orthodox Joods, Christelijk of Islamitisch, maar wetenschappelijk.quote:De Nederlandse samenleving hecht sterk aan de wetenschap, en de wetenschap heeft veel van haar basiskennis te danken aan ontdekkingen die werden gedaan door islamitische geleerden.
Arabische geleerden, niet alleen islamitische. Bovendien is het natuurlijk een beetje raar om te stellen dat de Nederlandse cultuur gedeeltelijk op de Islam gebaseerd is, omdat het klassieke erfgoed daar behouden werd.quote:Bovendien is de grote kennis die we tegenwoordig hebben van de Griekse oudheid voor een groot deel te danken aan -jazeker- alweer islamitische geleerden. Dan is het wel heel min om te zeggen dat de Nederlandse samenleving puur op het jodendom en christendom gebaseerd is.
Je vergelijkt nu een abstractie als ''de Islam'' met Charles Darwin (die onderweg nog even een sneer krijgt, blijkbaar verkeert men in onwetendheid als men aan de hand van diens ''leer'' iets verklaard denkt te hebben)? Dat is taalvervuiling tot en met. Vertel eens, met welke wetenschappelijke noties kon men aan de slag dankzij de Koran?quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Voordat de Islam haar intrede deed, waren de Arabieren een losgeslagen barbaars volk. Dankzij de Islam is hier verandering in gekomen en heeft men zich gericht op de wetenschap. Daarvoor bestond er niet zoiets als wetenschap in die regio.
Alle uitvindingen die daarna plaatsvonden kun je toeschrijven aan de Islam.
Het is net zoals wetenschappers die aan de hand van de leer van Darwin denken iets verklaard te hebben. Daarvan zeggen we ook niet dat het die en die wetenschapper was van die en dat land. Daarvan zeggen we dat die vindingen er waren dankzij de leer van Darwin.
Daarom spreken we van vindingen dankzij de Islam, ondanks dat een Arabier, een Turk of een Pers het heeft ontdekt.
Nu begrijp ik mensen wel die koortsachtig proberen goede dingen niet aan de Islam toe te schrijven.
Ik wist dat je enige kennis over de Koran en de Islam uit mediabronnen komt, maar dat het zo erg was wist ik niet.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]Vertel eens, met welke wetenschappelijke noties kon men aan de slag dankzij de Koran?
Merk trouwens ook op dat je wel sprak over arabische uitvindingen, maar niet over nederlandse, duitse of amerikaanse uitvindingen. Uitvindingen kunnen niet aan een land of volk worden gekoppeld, enkel aan een leer als dit het uitganspunt is.quote:Merk trouwens ook op dat ik van iedere uitvinding beweerde dat deze niet polytheistisch, Joods of Christelijk is, voor de volledigheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |