Het behoeft toch geen betoog dat het discriminatieVERBOD van art 1 GW en gelijkluidende bepalingen uit verdragen, inderdaad discriminerende plannen tegenhoudt, omdat het dergelijke plannen nu eenmaal verbiedt (afgezien van het verbod de formele wet aan de GW te toetsen, maar daar hebben we dan weer die verdragen voor).quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:41 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Dus voor 1983 was er niets aan de hand in NL en na 1983 houdt dit artikel allemaal radicale discriminerende plannen tegen?
snap je het zelf eigenlijk nog wel?quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:56 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Weer fout:
de overwinning die door de vrije volkeren wordt gewonnen, over de regelingen die hebben geprobeerd om de menselijke persoon te onderwerpen en te degraderen, kondigt het Franse volk opnieuw af dat elk menselijk wezen, zonder onderscheid van ras, van godsdienst noch van geloof, onvervreemdbare en gekroonde rechten bezit.
Daar staat dat iedereen zonder onderscheid rechten bezit. Niet dat er geen onderscheid gemaakt mag worden zoals in ons artikel 1 staat.
Wederom een leuk voorbeeld aangezien Frankrijk een wet door kan voeren die hoofddoekjes verbied op scholen terwijl onze artikel 1 dat onmogelijk maakt. Je maakt het wel erg makkelijk voor me zeg![]()
Ja:quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:03 schreef Argento het volgende:
[..]
snap je het zelf eigenlijk nog wel?
Hahaha. Ja hahaha. Leuk ja hahaha.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ehhh..je hebt het tegen X-Ray hier, verwacht geen logica of redelijke antwoorden![]()
Als ik mij niet vergis was het artikel op de vrijheid van meningsuiting de 1e.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:05 schreef sigme het volgende:
Wat stond er dan in artikel 1 van de grondwet vóór 1983?
ja, zonder onderscheid. Iedereen bezit dus dezelfde rechten, dus niet de ene groep een beetje meer of minder dan een andere groep.quote:
Vertel eens meer?quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:52 schreef VeX- het volgende:
Hehe, Geert Wilders wordt op dit moment op BBC World verbaal afgemaakt.![]()
Ik denk optie drie.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Vertel eens meer?
Waarom? komt hij niet meer uit z'n woorden, kan hij geen engels, heeft hij slechte argumenten?
Laat ons meegenieten.
Grote meneer? ROFLMAO, een burgerlulletje met een grote bek op internetforumpjes in een VINEX rijtjeshuis met een vrouwtje en kindje is een grote meneer?quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:13 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Goed, ga jij nu maar weer naar Wales en daarna na achterbuurt Delfshaven, dan gaan de grote meneeren even over belangrijke dingen praten.
Inderdaad. Ergerlijk was dat.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:59 schreef VeX- het volgende:
Ik hoop niet dat ze Nederland beoordelen op deze grond van zulke beelden. Dat deden ze met Fortuyn toen ook al.
Zielig is dit he ?quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:18 schreef Tijger_m het volgende:
[Op woensdag 22 maart 2006 16:13 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Goed, ga jij nu maar weer naar Wales en daarna na achterbuurt Delfshaven, dan gaan de grote meneeren even over belangrijke dingen praten...]
Grote meneer? ROFLMAO, een burgerlulletje met een grote bek op internetforumpjes in een VINEX rijtjeshuis met een vrouwtje en kindje is een grote meneer?![]()
Mag deze non-valeur van het zuiverste water hier ook al de discussie laten ontsporen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:58 schreef Meki het volgende:
[..]
die doodsbedreigingen heeft ie zelf om gevraagd
als je naar Israel gaat en je beledigt constant Rabijnnen dan krijg je ook doodsbedreigingen
dus kan ik alleen zeggen eigen schuld dikke bult .
wat zou je gaan overwegen ?
Door Meki en Bansheeboy zou ik bijna op Wilders gaan stemmen, of ze het nu menen of niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:16 schreef Meki het volgende:
[..]
nee Wilders is voor
Hij wilt Joodse staat van Nederland maken
Meki snapt het gewoon niet helemaal.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik herhaal...
[..]
Door Meki en Bansheeboy zou ik bijna op Wilders gaan stemmen, of ze het nu menen of niet.
poep, dat had ik wel willen zien.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:52 schreef VeX- het volgende:
Hehe, Geert Wilders wordt op dit moment op BBC World verbaal afgemaakt.![]()
Zou dat online staan?quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
poep, dat had ik wel willen zien.![]()
De wet in Frankrijk gaat over alle religieuze kleding. De wet gaat over alle "openlijke tekenen van religie" en is dus net zo goed van toepassing op het Joodse keppeltje, of het Christelijke kruis. Scholieren die t-shirts met "I love Jesus" ofzoiets naar school dragen worden ook geweerd.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:56 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Wederom een leuk voorbeeld aangezien Frankrijk een wet door kan voeren die hoofddoekjes verbied op scholen terwijl onze artikel 1 dat onmogelijk maakt. Je maakt het wel erg makkelijk voor me zeg![]()
De vorige Grondwet was gebaseerd op de Grondwetsherziening van 1938, welke gebaseerd is op de laatste grote herziening in 1917 voor de herziening in 1983. Hieronder de belangrijkste artikelen uit die grondwet:quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:15 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Als ik mij niet vergis was het artikel op de vrijheid van meningsuiting de 1e.
De persvrijheid word dus in artikel 7 gegarandeerd.quote:EERSTE HOOFDSTUK.
Van het Rijk en zijne Inwoners.
Artikel l.
Het Koninkrijk der Nederlanden omvat het grondgebied van Nederland, Nederlandsch-Indië, Suriname en Curaçao.
Artikel 2.
De Grondwet is alleen voor het Rijk in Europa verbindende, voor zoover niet het tegendeel daaruit blijkt.
Waar in de volgende artikelen het Rijk wordt genoemd, wordt alleen het Rijk in Europa bedoeld.
Artikel 3.
De wet kan provinciën en gemeenten vereenigen en splitsen en nieuwe vormen.
De grenzen van het Rijk, van de provinciën en van de gemeenten kunnen door de wet worden veranderd.
Artikel 4.
Allen die zich op het grondgebied van het Rijk bevinden, hebben gelijke aanspraak op bescherming van persoon en goederen.
De wet regelt de toelating en de uitzetting van vreemdelingen en de algemeene voorwaarden, op welke ten aanzien van hunne uitlevering verdragen met vreemde Mogendheden kunnen worden gesloten.
Artikel 5.
Ieder Nederlander is tot elke landsbediening benoembaar.
Geen vreemdeling is hiertoe benoembaar, dan volgens de bepalingen der wet.
Artikel 6.
De wet verklaart wie Nederlanders en wie in gezetenen zijn.
Naturalisatie geschiedt door of krachtens de wet.
De wet regelt de gevolgen der naturalisatie ten aanzien van de echtgenoote en minderjarige kinderen van den genaturaliseerde.
Artikel 7.
Niemand heeft voorafgaand verlof noodig, om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Artikel 8.
Ieder heeft het recht om verzoeken, mits schriftelijk, aan de bevoegde macht in te dienen.
Elk verzoek moet door den verzoeker onderteekend zijn. Onderteekening uit naam van anderen kan alleen geschieden krachtens schriftelijke bij het verzoek overgelegde volmacht.
Wettig bestaande lichamen kunnen aan de bevoegde macht verzoekschriften indienen, doch alleen over onderwerpen tot hun bepaalden werkkring behoorende.
Artikel 9.
Het recht der ingezetenen tot vereeniging en vergadering wordt erkend.
De wet regelt en beperkt de uitoefening van dat recht in het belang der openbare orde.
Met die wetten was dus al in 1917 bepaald dat een andere godsdienst dus eigen religieuze gebouwen mag opereren. We hadden in Amsterdam voor de Tweede Wereldoorlog een vrij groot aantal synagoges bijvoorbeeld.quote:Artikel 167.
Ieder belijdt zijne godsdienstige meeningen met volkomen vrijheid, behoudens de bescherming der maatschappij en harer leden tegen de overtreding der strafwet.
Artikel 168.
Aan alle kerkgenootschappen in het Rijk wordt gelijke bescherming verleend.
Artikel 169.
De belijders der onderscheidene godsdiensten genieten allen dezelfde burgerlijke en burgerschapsrechten, en hebben gelijke aanspraak op het bekleeden van waardigheden, ambten en bedieningen.
Hij heeft duidelijk gezegd dat hij een Joodse Nederland wiltquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik herhaal...
[..]
Door Meki en Bansheeboy zou ik bijna op Wilders gaan stemmen, of ze het nu menen of niet.
Teletubbies is op tv, ga je daar maar mee bezig houden.quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Hij heeft duidelijk gezegd dat hij een Joodse Nederland wilt
ontkennen kan niet hij heeft het gezegd
quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:06 schreef Meki het volgende:
[..]
ontkennen kan niet hij heeft het gezegd
Dus je bent het niet met Wilders eens? Die wil namelijk de huidige artikel 1 wel verwijderen?quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:36 schreef Outpost76 het volgende:
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:09 schreef Seneca het volgende:
[..]
Klopt! En daarom is vrijwel iedereen in dit topic dus ook tegen Wilders!
Nou Echt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wilders for president!!! Hij begrijpt t gevaar tenminste en om dat adequaat aan te kunnen pakken moet je artikel 1 wijzigen! Niet verwijderen maar wijzigen!!!
Jij wil een grondwetswijziging die in Europa voor het laatst in 1935 is toegepast? In Duitsland?quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:36 schreef Outpost76 het volgende:
quote:
Wilders for president!!! Hij begrijpt t gevaar tenminste en om dat adequaat aan te kunnen pakken moet je artikel 1 wijzigen! Niet verwijderen maar wijzigen!!!
Ach, die jongen is geëmotioneerd, wat ik op zich kan begrijpen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:31 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
. Ik denk dat Teletubbies nog iets te hoog gegrepen is. Bestaan Botjeboeken nog?
Vooruit, omdat ik niet wil dat iemand me verwijten kan dat ik de jongen maar spartelen laat; ''joods-christelijk-humanistische cultuur'' is niet hetzelfde als ''Joods Nederland.'' Wat ik van Wilders' wetsvoorstel vind - nutteloos en onzinnig - is verder irrelevant.
Echt, af en toe vraag ik me af of je geen kloon van Dora_van_Dikzak bent. De ene keer kom je best gevat uit de hoek, de volgende keer zeg je geen zinnig woord.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:06 schreef Meki het volgende:
Tjonge zeg, heb jij ook een zondebok nodig?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij hebt echt moeite met begrijpend lezen, of niet....
Wellicht mischien omdat het Nederlands is?
Je begrijpt ook goed hoe de Nederlandse regering in elkaar zit zie ik welquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:36 schreef Outpost76 het volgende:
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:09 schreef Seneca het volgende:
Wilders for president!!!
Onderbouw je stelling eens?quote:Hij begrijpt t gevaar tenminste en om dat adequaat aan te kunnen pakken moet je artikel 1 wijzigen! Niet verwijderen maar wijzigen!!!
Ach, kom op... dit lijkt me meer dan genoeg uitleg:quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, die jongen is geëmotioneerd, wat ik op zich kan begrijpen.
Leg dan precies uit wat-ie niet begrijpt, ipv hem uit de losse pols wat toeschrijvingen toe te voegen.
quote:Vooruit, omdat ik niet wil dat iemand me verwijten kan dat ik de jongen maar spartelen laat; ''joods-christelijk-humanistische cultuur'' is niet hetzelfde als ''Joods Nederland.''
Nee, dat is niet genoeg hoor.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach, kom op... dit lijkt me meer dan genoeg uitleg:
[..]
Onzinquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:31 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
. Ik denk dat Teletubbies nog iets te hoog gegrepen is. Bestaan Botjeboeken nog?
Vooruit, omdat ik niet wil dat iemand me verwijten kan dat ik de jongen maar spartelen laat; ''joods-christelijk-humanistische cultuur'' is niet hetzelfde als ''Joods Nederland.'' Wat ik van Wilders' wetsvoorstel vind - nutteloos en onzinnig - is verder irrelevant.
Echt, af en toe vraag ik me af of je geen kloon van Dora_van_Dikzak bent. De ene keer kom je best gevat uit de hoek, de volgende keer zeg je geen zinnig woord.
Nee, Meki, dat is niet zo hoor. Maar ik hoop dat johan je dat gaat uitleggen, misschien in een topic in C&H.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Onzin
Nederlands was nooit Joods geweest . En Wilders wilt Nederland Joods maken ?? Hoe hyprocriet kan je zijn ????
Wilders wilt dit zo graag dat Nederland Joods wordt .![]()
Het is ook meer gebruikelijk om van de joods-christelijke traditie te spreken. Dit vanwege het fundament van de christelijke leer die zijn oorsprong vindt in de joodse geschriften.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Onzin
Nederlands was nooit Joods geweest . En Wilders wilt Nederland Joods maken ?? Hoe hyprocriet kan je zijn ????
Wilders wilt dit zo graag dat Nederland Joods wordt .![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |