Ja, snik snik.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Boehoe. Zakdoekje nodig voor al die krokodillen tranen?
Nou, verras me eens met je enorme kennis omtrent dit artikel en de relevantie ervan mbt dit onderwerp.quote:Zoek voor de lol eens op wat Art. 3 van het EU Handvest inhoudt.
Omdat vanaf die tijd iedere trots op NL en iedere verwijzing naar onze NLe nationaliteit in de verdachtmakingshoek werd geplaatst en met succes naar de donkere krochten van het nazisme werden verwezen middels artikel 1(!) van onze grondwet misschien?quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:12 schreef Argento het volgende:
[..]
Omdat we toen in onze grondwet hebben opgenomen dat mensen ongeacht afkomst, religie, sexe, ras en weet ik veel wat GELIJKWAARDIG aan elkaar zijn?
Verdachtmakingspolitiek, daar weet jij alles van, ongelukkige.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:20 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Omdat vanaf die tijd iedere trots op NL en iedere verwijzing naar onze NLe nationaliteit in de verdachtmakingshoek werd geplaatst en met succes naar de donkere krochten van het nazisme werden verwezen middels artikel 1(!) van onze grondwet misschien?
nope daarom vraag ik het ook, ik vraag me af wat voor extra's hij kan bereiken met die wet betreffende het aanpakken van haatzaaiende moslimsquote:Op woensdag 22 maart 2006 14:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
ik kan geen gedachtenlezen, jij wel?
[..]
Maar moeten dan alleen de moslims aangepakt worden of iedereen die haat zaait?quote:Ik ben in veel kerken geweest in mijn jeugd maar ik heb nog nooit een woord gehoord wat niet door de beugel zou kunnen.
[..]
Wordt dat beter met het wijzigen van de grondwet dan?quote:Klopt, maar wordt er voldoende actie tegen ondernomen?
quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:20 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Omdat vanaf die tijd iedere trots op NL en iedere verwijzing naar onze NLe nationaliteit in de verdachtmakingshoek werd geplaatst en met succes naar de donkere krochten van het nazisme werden verwezen middels artikel 1(!) van onze grondwet misschien?
Wat mij betreft mogen ALLE religies afgeschaft worden. Niks dan ellende over de hele wereld.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
nope daarom vraag ik het ook, ik vraag me af wat voor extra's hij kan bereiken met die wet betreffende het aanpakken van haatzaaiende moslims
[..]
Maar moeten dan alleen de moslims aangepakt worden of iedereen die haat zaait?
Je beredeneert op eenzelfde manier als Wilders.
[..]
Wordt dat beter met het wijzigen van de grondwet dan?
[..]
jah, duss....quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen ALLE religies afgeschaft worden. Niks dan ellende over de hele wereld.
poeh wat een beladenheid. Het wordt niemand verboden trots te zijn op Nederland, maar het is nu eenmaal zo dat het vaderlands beleid niet gestoeld wordt op het uitgangspunt dat de Nederlandse identiteit superieur is aan die van andere culturen. Lijkt mij een gezond uitgangspunt.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:20 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Ik ben in veel moskeeën geweest, ook in mijn jeugd, maar ik heb nog nooit een woord gehoord wat niet door de beugel zou kunnen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik ben in veel kerken geweest in mijn jeugd maar ik heb nog nooit een woord gehoord wat niet door de beugel zou kunnen.
jah, duss....quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:27 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jah, duss....
Dat heeft niet zoveel met deze discussie te maken hoor.
jah, en wat heeft jouw mening met het feit dat alle geloven afgeschaft mogen worden te maken met deze grondwet en deze discussie?quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
jah, duss....
Het gaat juist over religies, met name de islamitische.....
sja, als het maar in naam van een profeet gebeurt is het goed.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ben in veel moskeeën geweest, ook in mijn jeugd, maar ik heb nog nooit een woord gehoord wat niet door de beugel zou kunnen.
Man, wat ben je toch een zeikerd, ik vind alleen dat Wilders een punt heeft waar best eens wat dieper over nagedacht kan worden.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jah, en wat heeft jouw mening met het feit dat alle geloven afgeschaft mogen worden te maken met deze grondwet en deze discussie?
Je vind dat er speciaal voor moslims andere regels betreffende het uiten van hun geloof moeten komen als voor Christenen. Ik meende dat dat jouw standpunt in deze discussie was (correct me if i'm wrong) ga daar eens op verder ipv ineens over te gaan naar de mening dat je vind dat alle geloven afgeschaft kunnen worden.
Wat werd er vanaf 1983 dan zoveel beter met het invoeren van die wet?quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Wordt dat beter met het wijzigen van de grondwet dan?
[..]
Vreemd genoeg doe jij me altijd denken aan de volgende woorden:quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
sja, als het maar in naam van een profeet gebeurt is het goed.
quote:Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience.
Ik snap werkelijk ook niet waarom men hier al bij voorbaat zit te janken alsof de strot wordt doorgesneden.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:38 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Wat werd er vanaf 1983 dan zoveel beter met het invoeren van die wet?
Och, zij weer.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:36 schreef -Jewcookie- het volgende:
Laten we niet vergeten dat moslims degene zijn die het verchil maken tussen moslims en niet-moslims. In dit filmpje zegt iemand "de moslims" de waarheid.
http://www.wimp.com/opinion/
Ik geloof dat afgezien van nazi-Duitsland, het regime van Pol Pot en het Spanje van Franco geen elk land de cultuur grondwettelijk dwingend oplegde aan haar volk.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk ook niet waarom men hier al bij voorbaat zit te janken alsof de strot wordt doorgesneden.
Precies. Zij begrijpt er niets van en jij weet het veel beter.quote:
Bijna alle beschaafde landen hebben juist een dergelijk artikel wel in hun grondwet.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:39 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Overigens wil ik graag even melden dat bijna geen enkel land een dergelijk artikel heeft en de grootste schreeuwers om dit soort artikelen, zoals KB, vaak uit landen komen die discriminatie tot staatsbeleid hebben verheven.
Vergeet het door jouw partij zo aanboden China niet.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik geloof dat afgezien van nazi-Duitsland, het regime van Pol Pot en het Spanje van Franco geen elk land de cultuur grondwettelijk dwingend oplegde aan haar volk.
Bron, bewijs, quotes.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bijna alle beschaafde landen hebben juist een dergelijk artikel wel in hun grondwet.
nu ben ik een zeikerdquote:Op woensdag 22 maart 2006 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Man, wat ben je toch een zeikerd, ik vind alleen dat Wilders een punt heeft waar best eens wat dieper over nagedacht kan worden.
Ik kom uit Nederland, weet je nog? Daarbij lul je zoals gewoonlijk uit je nek. Sowieso heeft ieder land in de EU dit artikel opgenomen in de Grondwet. Bijna geen enkel land is dus lichtelijk overdrevenquote:Op woensdag 22 maart 2006 14:39 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Overigens wil ik graag even melden dat bijna geen enkel land een dergelijk artikel heeft en de grootste schreeuwers om dit soort artikelen, zoals KB, vaak uit landen komen die discriminatie tot staatsbeleid hebben verheven.
Kan ik zeker over jou bekrompen geestesgesteldheid zeggen. Je bent niet verder gekomen dan een sprookjesboek voor ultieme waarheid aan te zien.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Vreemd genoeg doe jij me altijd denken aan de volgende woorden:
[..]
![]()
Hoiquote:Op woensdag 22 maart 2006 14:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk ook niet waarom men hier al bij voorbaat zit te janken alsof de strot wordt doorgesneden.
Neuh, ik word gewoon een beetje moe van die vijf of tien foto's en filmpjes die in het standaardaccessoire van de moslimbasher lijken te zitten.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:46 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Precies. Zij begrijpt er niets van en jij weet het veel beter.
Oh vandaar dat je zo trots en blij bent met je Turkse nationaliteit.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik kom uit Nederland, weet je nog?
Elk land? Laat maar eens zien dan.quote:Daarbij lul je zoals gewoonlijk uit je nek. Sowieso heeft ieder land in de EU dit artikel opgenomen in de Grondwet. Bijna geen enkel land is dus lichtelijk overdreven![]()
Precies, die vrouw is ook een moslimbasher en jij, jij weet het allemaal veel, veel beter.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Neuh, ik word gewoon een beetje moe van die vijf of tien foto's en filmpjes die in het standaardaccessoire van de moslimbasher lijken te zitten.
Verbaas me eens.
Idd zij weer, geef d'r maar ongelijk. Is iemand die het beest bij de naam noemt. Het mooiste is nog de reactie van die knakker als ze zegt dat ze ongelovig is. Ze is gelijk minderwaardig in de ogen van die ganz en doet het af met "Je bent dus een Ketter?"quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:44 schreef Floripas het volgende:
Och, zij weer.
VS:quote:
quote:Amendment XV
Section 1. The right of citizens of the United States to vote shall not be denied or abridged by the United States or by any state on account of race, color, or previous condition of servitude.
Section 2. The Congress shall have power to enforce this article by appropriate legislation.
Jij beweert iets, dus mag jij aantonen dat het niet zo is.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:48 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Elk land? Laat maar eens zien dan.
Franse grondwet:quote:
quote:Préambule de 1946
1. Au lendemain de la victoire remportée par les peuples libres sur les régimes qui ont tenté d'asservir et de dégrader la personne humaine, le peuple français proclame à nouveau que tout être humain, sans distinction de race, de religion ni de croyance, possède des droits inaliénables et sacrés. Il réaffirme solennellement les droits et libertés de l'homme et du citoyen consacrés par la Déclaration des droits de 1789 et les principes fondamentaux reconnus par les lois de la République.
Dat krijg je als je probeert anderen woorden in de mond te leggen.quote:
Dát vind jij maar dat hoef ik niet te vinden.quote:Ik vind dat het hij nutteloos punt heeft, en een nog dommere beargumentering alleen omdat hij wrok koesterd tegen moslims.
quote:Haatzaaiende Imams zijn met de huidige grondwet ook prima aan te pakken.
Slechte (islamitsche) scholen ook
(moslim) terroristen worden momenteel ook aangepakt.
Ik heb jou nog niet met argumenten zien komen waardoor dit nu niet mogelijk zou zijn. Het enige wat Wilders wil is moslims als tweede rangs burgers beschouwen om ze zogenaamd beter te laten integreren.
Beter integreren lukt echt niet als je minder rechten hebt als Nederlanders. Je zal je buitengesloten gaan voelen en je juist meer afzetten tegen de maatschappij die zich boven jou verheven voelt.
Daar staat alleen dat iedereen mag stemmen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:50 schreef Floripas het volgende:
The right of citizens of the United States to vote shall not be denied or abridged by the United States or by any state on account of race, color, or previous condition of servitude
Je kan niet aantonen dat iets er NIET is zonder ALLES te laten zien.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Jij beweert iets, dus mag jij aantonen dat het niet zo is.![]()
Duitse grondwet:quote:
quote:rtikel 3 [Gleichheit vor dem Gesetz]
(1) Alle Menschen sind vor dem Gesetz gleich.
(2) Männer und Frauen sind gleichberechtigt. Der Staat fördert die tatsächliche Durchsetzung der Gleichberechtigung von Frauen und Männern und wirkt auf die Beseitigung bestehender Nachteile hin.
(3) Niemand darf wegen seines Geschlechtes, seiner Abstammung, seiner Rasse, seiner Sprache, seiner Heimat und Herkunft, seines Glaubens, seiner religiösen oder politischen Anschauungen benachteiligt oder bevorzugt werden. Niemand darf wegen seiner Behinderung benachteiligt werden.
Nee, die vrouw heeft een punt met haar kritiek - maar ze woont in een land waar de mullahs de dienst uitmaken.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:49 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Precies, die vrouw is ook een moslimbasher en jij, jij weet het allemaal veel, veel beter.
Gelukkig maar.
Weer fout:quote:
Met die grondwet in NL zou het onmogelijk zijn geweest positieve discriminatie in te voeren.quote:
Ik zeg helemaal niet wat jij moet vinden, sterker nog ik vraag jou om je mening beter te beargumenteren ipv daarvan verkondig jij je mening dat alle geloven afgeschaft kunnen worden wat mijninziens niet veel met deze discussie te maken heeft.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat krijg je als je probeert anderen woorden in de mond te leggen.
[..]
Dát vind jij maar dat hoef ik niet te vinden.
[..]
Er zijn er meer, hoor.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:53 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Daar staat alleen dat iedereen mag stemmen.
Niet vergelijkbaar met het artikel 1 van onze grondwet dat ieder onderscheid onmogelijk maakt.
Jammer Floortje, doe nog maar eens een poging en nu een betere: je verspilt mijn tijd.
Leuk dat je de VS kiest trouwens waar op lokaal niveau nog rassenscheidingswetten aanwezig zijn
Wat een rare vertaling. Heb je dat door babelfish gedraaid ofzo?quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:56 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Weer fout:
de overwinning die door de vrije volkeren wordt gewonnen, over de regelingen die hebben geprobeerd om de menselijke persoon te onderwerpen en te degraderen, kondigt het Franse volk opnieuw af dat elk menselijk wezen, zonder onderscheid van ras, van godsdienst noch van geloof, onvervreemdbare en gekroonde rechten bezit.
Daar staat dat iedereen zonder onderscheid rechten bezit. Niet dat er geen onderscheid gemaakt mag worden zoals in ons artikel 1 staat.
Wederom een leuk voorbeeld aangezien Frankrijk een wet door kan voeren die hoofddoekjes verbied op scholen terwijl onze artikel 1 dat onmogelijk maakt. Je maakt het wel erg makkelijk voor me zeg![]()
Ook positieve discriminatie is bij ons niet toegestaan.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:57 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Met die grondwet in NL zou het onmogelijk zijn geweest positieve discriminatie in te voeren.
Weer niet vergelijkbaar dus.
En terecht! Discriminatie is discriminatie!quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ook positieve discriminatie is bij ons niet toegestaan.
let op, nu komen zequote:Op woensdag 22 maart 2006 15:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ook positieve discriminatie is bij ons niet toegestaan.
Bedoel je niet de ingediende amandement van Bakker?quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:48 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Artikel 1 is pas in 1983 ingevoerd door de lobby van stalinist Joop Wolf van de CPN.
In het verleden heeft het misschien niet zo'n impact gehad, maar nu duidelijk wordt dat het de radicale discriminerende plannen tegenhoudt komt pas echt de ware kracht naar boven.quote:Ik begrijp dus dat NL voor 1983 een verschrikkelijk barbaars land was dat discrimineerde, nazi-praktijken uitvoerde etc?
Zou ook kunnen maar ik dacht dat deze fijne vent het aan heeft gestipt.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:19 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Bedoel je niet de ingediende amandement van Bakker?
Dus voor 1983 was er niets aan de hand in NL en na 1983 houdt dit artikel allemaal radicale discriminerende plannen tegen?quote:In het verleden heeft het misschien niet zo'n impact gehad, maar nu duidelijk wordt dat het de radicale discriminerende plannen tegenhoudt komt pas echt de ware kracht naar boven.
Maar je geeft dus wel toe dat we met wilders z'n voorstel terug in de tijd gaan?quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:41 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Zou ook kunnen maar ik dacht dat deze fijne vent het aan heeft gestipt.
[..]
Dus voor 1983 was er niets aan de hand in NL en na 1983 houdt dit artikel allemaal radicale discriminerende plannen tegen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |