Van Bommel heeft de bondscoach meer nodig dan een hoofdredacteur van een voetbalblad, dat lijkt me duidelijk. Eerst genoemde zal dan ook meer pikken van de bondscoach dan de andere.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:48 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
De enige die in deze hele kwestie zich onvolwassen gedraagt is Derksen hoor, zelfs van Bommel heeft geen problemen meer met Marco.
En Derksen is al sinds het begin bezig om Marco op alle mogelijke manieren onderuit te halen, en steeds verliest ie dus gaat ie er nu maar randzaken er bij halen.
En zelfs daar wint ie het niet mee...
Nu zat 90% van de voetbalkenners op 1 lijn als het gaat om de titelvoorspelling en de kwestie Heracles, maar Johan heeft inderdaad een naar trekje als het gaat om het staven van zijn uitspraken, idem met bijv Wiljan Vloet.quote:Op donderdag 20 april 2006 14:03 schreef SocialDisorder het volgende:
Derksen in mijn inziens vooral bezig nog ergens z'n gelijk te halen, want meneer had voorspeld dat Feyenoord en Ajax om het kampioenschap zouden strijden, PSV naar de middenmoot zou zakken door de bondscoach-schnabbel van Hiddink en dat Heracles niets te zoeken had in de Eredivisie.
Z'n status als helderziende voetbalkenner/orakel van Nederland heeft hierdoor natuurlijk een flinke deuk opgelopen.
verschil met andere voetbalkenners is dat zij hun fout gewoon toegeven. Borst heeft halverwege het seizoen ook toe moeten geven dat hij er falikant naast zit. Derksen doet dat niet zo gauw.quote:Op donderdag 20 april 2006 14:07 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nu zat 90% van de voetbalkenners op 1 lijn als het gaat om de titelvoorspelling en de kwestie Heracles, maar Johan heeft inderdaad een naar trekje als het gaat om het staven van zijn uitspraken, idem met bijv Wiljan Vloet.
true, hij geeft geen duimbreed toe en dat is een manco.quote:Op donderdag 20 april 2006 14:15 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
verschil met andere voetbalkenners is dat zij hun fout gewoon toegeven. Borst heeft halverwege het seizoen ook toe moeten geven dat hij er falikant naast zit. Derksen doet dat niet zo gauw.
in het geval van derksen sigaarbreed, hoewel het de laatste tijd wel erg heldere lucht om zijn gelaat is......quote:Op donderdag 20 april 2006 14:16 schreef Elgigante het volgende:
[..]
true, hij geeft geen duimbreed toe en dat is een manco.
Zelfs het gelaat wordt steeds brederquote:Op donderdag 20 april 2006 14:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
in het geval van derksen sigaarbreed, hoewel het de laatste tijd wel erg heldere lucht om zijn gelaat is......
NUquote:Op donderdag 20 april 2006 22:40 schreef Version1 het volgende:
Bij Barend en van Dorp zo direct!
Uurtje slijmen. Uurtje veren in de kont steken. Vooral die Jood, die kan er wat van.quote:Op donderdag 20 april 2006 22:40 schreef Version1 het volgende:
Bij Barend en van Dorp zo direct!
Wat Jan doet is echt geen slijmen.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:08 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Uurtje slijmen. Uurtje veren in de kont steken. Vooral die Jood, die kan er wat van.
Jan niet, dat wist ik ook wel. Ik heb het over de heren Barend en van Dorp.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat Jan doet is echt geen slijmen.
Klopt... Maar het blijft een irritante gast...quote:Op donderdag 20 april 2006 23:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat Jan doet is echt geen slijmen.
jepquote:Op donderdag 20 april 2006 23:49 schreef Suijk het volgende:
Hij vindt Verdonk wel ok?
Analyseer eens wat hij doet. Hij is ten eerste áltijd recalcitrant. Geeft korte, quasi gevatte antwoorden. Reageert amper inhoudelijk en neemt nauwelijks de moeite iets uit te leggen aan het volk. Daarnaast hebben de heren een bijzonder respect voor hem als volksheld, wat hem van scherpe kritiek en repliek bespaart.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:47 schreef Soul79 het volgende:
Supertoffe gast is Marco toch! Subliem optreden, hij is zo droog en relaxed. Je ziet zo duidelijk dat hij veel intelligenter is dan de gemiddelde sporter én dat voorspelbare trio tegenover hem. Hij weet gewoon dat hij ze op de kast kan krijgen door Verdonk een tof wijf te noemen![]()
Mijn held was ie, hij zal het altijd blijven![]()
Hoho, ik heb het niet over zijn functioneren als bondscoach, dat is niet zo goed (en mijn held was ie als voetballer).quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:56 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Analyseer eens wat hij doet. Hij is ten eerste áltijd recalcitrant. Geeft korte, quasi gevatte antwoorden. Reageert amper inhoudelijk en neemt nauwelijks de moeite iets uit te leggen aan het volk. Daarnaast hebben de heren een bijzonder respect voor hem als volksheld, wat hem van scherpe kritiek en repliek bespaart.
Basten is eenvoudiger dan iedereen lijkt te denken. Door die bijna excentrieke houding van 'm lijkt het allemaal heel wat. Maar wacht maar tot na het WK, pas dan kunnen we oordelen. En als ik alle wedstrijden onder zijn bewind bekijk, vind ik de perspectieven niet heel veelbelovend. Hij kan wel toveren met z'n selectiebeleid, maar ik betwijfel of het positief uitpakt.
En ja, ik ben het. J_F.
Ik vind dat hij z'n plicht niet nakomt om met het publiek en fans een bepaalde, verplichte interactie te hebben. Dit kan bijvoorbeeld door op een normale manier een tactische uitleg te geven, of een selectiebeleid helder toe te lichten. Dat inconsequente gelul in de rondte met die quasi humor vind ik maar van arrogantie en desinteresse getuigen. Hebben we 't daarmee te doen als fans? Wij fans worden ook niet serieus genomen door kroonprins van Basten, en dat vind ik een kwalijke zaak.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:01 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Hoho, ik heb het niet over zijn functioneren als bondscoach, dat is niet zo goed (en mijn held was ie als voetballer).
Maar zoals hij hier optreedt is hij leuk. Natuurlijk is hij recalcitrant en is het makkelijk wat hij doet, maar het is juist leuk dat hij dat humorloze-trio-dat-net-doet-of-het-serieuze-journalistiek-bedrijft gewoon niet echt serieus neemt. Hij neemt sowieso dat hele mediacircus niet zo serieus, en terecht. Hij staat er boven, want hij weet ook wel dat het geen ruk uitmaakt wat hij zegt. Zouden andere coaches (Van Gaal ofzo) een voorbeeld aan kunnen nemen.
En Heitinga.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:08 schreef the_legend_killer het volgende:
Als hij morgen maar niet aankomt met Sneijder
Misschien komt het omdat ik er hetzelfde over denk als hij: al dat eindeloze gelul in interviews, zeker bij dat stel nietsnutten bij BvD, gaat nergens over. Daar kun je dan moeilijk over doen en zeggen dat hij daar als een minister verantwoording af moet leggen, maar ik vind dat eerlijk gezegd flauwekul, het gaat tenslotte puur om wat er op het veld gebeurd. En als het straks misgaat, wie zit er dan eigenlijk echt op uitleg te wachten? Boeit toch niet meer dan?quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:05 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Ik vind dat hij z'n plicht niet nakomt om met het publiek en fans een bepaalde, verplichte interactie te hebben. Dit kan bijvoorbeeld door op een normale manier een tactische uitleg te geven, of een selectiebeleid helder toe te lichten. Dat inconsequente gelul in de rondte met die quasi humor vind ik maar van arrogantie en desinteresse getuigen. Hebben we 't daarmee te doen als fans? Wij fans worden ook niet serieus genomen door kroonprins van Basten, en dat vind ik een kwalijke zaak.
Volgens Barbara Barend wel ja. Babel, Sneijder, Emanuelson, VD Meijde, Heitinga, Kluivert, Musampa, Arnold Scholten.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:10 schreef Suijk het volgende:
Babel wel?
33 spelers die kans maken.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Maakt ie morgen de voorselectie bekend?
Als hij Babel en SNeijder meeneemt dan is hij echt niet meer te geloven.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:11 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Volgens Barbara Barend wel ja. Babel, Sneijder, Emanuelson, VD Meijde, Heitinga, Kluivert, Musampa, Arnold Scholten.
Allemaal.
Dat is z'n plicht ja, net zoals een mininster dat doet. Beide vertegenwoordigen en genieten steun van het volk.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:11 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Misschien komt het omdat ik er hetzelfde over denk als hij: al dat eindeloze gelul in interviews, zeker bij dat stel nietsnutten bij BvD, gaat nergens over. Daar kun je dan moeilijk over doen en zeggen dat hij daar als een minister verantwoording af moet leggen, maar ik vind dat eerlijk gezegd flauwekul, het gaat tenslotte puur om wat er op het veld gebeurd. En als het straks misgaat, wie zit er dan eigenlijk echt op uitleg te wachten? Boeit toch niet meer dan?
Overigens gedraagt hij zich ook zo omdat hij Barend & Van Dorp een beetje minacht, en terecht vind ik want het is een circus daar. In serieuze media is hij ook serieuzer.
Ben er een beetje uit tegenwoordig, maar ik kan me van zijn tijd als speler herinneren dat als je hem serieus benaderde, hij ook serieus reageerde. Zoals in Voetbal International, dat in die tijd nog een goed blad was, daar stonden prima interviews met hem in.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:15 schreef Bombardier het volgende:
Minachten doet hij bij iedere pers heb ik het idee. Dat is zijn kunstje een beetje.
Nee maar daar gaat het ook niet om. Ik ben tot nu toe niet onder de indruk van Van Basten als bondscoach, maar de tijd dat ik daarvoor een uitleg verlangde, ligt goddank achter me (een jaar of tien).quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:21 schreef Bombardier het volgende:
Dat komt omdat ik me niet blind staar op iemands reputatie.
Held! Zo was het dus precies.quote:Op vrijdag 21 april 2006 02:28 schreef SocialDisorder het volgende:
Dus, we hebben een recalcitrante San Marco gezien met korte gevatte opmerkingen, een klassiek dwarsliggende Jan Mulder, en de tongen van de heren BvD zijn weer ouderwetsch bruin gemaakt. Heb ik het zo redelijk samengevat?
Zou ik zeggen: Stam als vBasten hem over weet te halen, anders Vlaar en sowieso Ooijer.quote:Vlaar, Stam als vBasten hem over weet te halen, anders Ooijer
Je denkt toch niet dat ik je ook maar één seconde serieus neem, met die Heitinga van je.quote:Op vrijdag 21 april 2006 02:28 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik zit te denken aan:
Keepers: Sar, Waterreus, Stekelenburg
Verdediging: Bronckhorst, Heitinga, Emanuelson, Boularhouz, Vlaar, Stam als vBasten hem over weet te halen, anders Ooijer
Middenveld: Sneijder, vdVaart, vBommel (in vorige topics was ik erg anti-vBommel-in-Oranje, maar de kerel heeft zich bewezen, eerlijk is eerlijk), Landzaat, Maduro, Cocu
Aanval: Robben, Huntelaar, vNistelrooy, vPersie, Kuyt, vHooydonk
Denk je dat me dat ook maar één seconde interesseert, gezien jouw posts?quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:41 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik je ook maar één seconde serieus neem, met die Heitinga van je.![]()
Wat mankeert er aan mijn posts dan?quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:56 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Denk je dat me dat ook maar één seconde interesseert, gezien jouw posts?
Respect!quote:Op vrijdag 21 april 2006 02:28 schreef SocialDisorder het volgende:
Verdediging: Bronckhorst, Heitinga, Emanuelson, Boularhouz, Vlaar, Stam als vBasten hem over weet te halen, anders Ooijer
Middenveld: Sneijder, vdVaart, vBommel (in vorige topics was ik erg anti-vBommel-in-Oranje, maar de kerel heeft zich bewezen, eerlijk is eerlijk), Landzaat, Maduro, Cocu
Ongefundeerd? Wat is dat voor suggestieve onzin. Ik leg toch prima uit waarom ik zo over zaken denk?quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:01 schreef SocialDisorder het volgende:
ongefundeerd, en weinig aandragen van alternatieven.
Als je gisteren hebt opgelet, Kuijt maakte geen schijn van kans tegen Heitinga. Heitinga is bovendien ook nog eens in aanvallend opzicht bruikbaar, weet wanneer hij wel en niet kan inschuiven. Is dus een goede voor Oranje. Heeft hij al meerdere malen laten zien. En is bovendien niet te beroerd om op een positie te spelen die niet de zijne is.
"Kuitie" (quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:08 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Ongefundeerd? Wat is dat voor suggestieve onzin. Ik leg toch prima uit waarom ik zo over zaken denk?
Waarom zou ik alternatieven moeten aandragen als die niet nodig zijn?
Dat Kuijt geen schijn van kans maakt tegen Heitinga is niet de klasse van Heitie hoor, dat is meer Kuijt die een off-day had. Heitinga is de afgelopen seizoenen meerde malen flink afgetroefd door HCE-spitsen. Hij is, op de manier dat hij het met name afgelopen seizoen liet zien, veel te licht voor Oranje en dat is tevens de reden waarom hij niet eens in beeld is bij de bondscoach.
Ik vraag me ook af op welke positie je hem dan wilt posteren. Wordt het daar niet veel slechter van nog? En het lijkt me dat 80% van de Oranje-selectie wel op meerdere posities uit de voeten kan- en wil.
ja tog?quote:
Van der Sar, Timmer, Stekelenburgquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:10 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
"Kuitie" () heeft al een paar weken een off-day..........
Maar zoals ik al zei, kom eens met jouw ideale selectie.
Ooijer moet natuurlijk sowieso mee; dat is de beste verdediger van Nederland. Wat Van Hooijdonk in de selectie doet, is mij echt een raadsel.quote:Op vrijdag 21 april 2006 02:28 schreef SocialDisorder het volgende:
Buiten deze hele BvD discussie wil graag even weten welke voorselectie jullie in gedachten hebben.
Ik zit te denken aan:
Sneijder en Heitinga ook. Maar daar kan ik m'n conclusies wel weer uit trekken.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:27 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Ooijer moet natuurlijk sowieso mee; dat is de beste verdediger van Nederland. Wat Van Hooijdonk in de selectie doet, is mij echt een raadsel.
De Jong heeft het hele seizoen bijna geen wedstrijd gespeeld, en degenen die hij speelde was hij weinig indrukwekkend. En wat doet Boateng in Oranje? Behalve vBommel blesseren op trainingquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:20 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Van der Sar, Timmer, Stekelenburg
Ooijer, Bouhlarouz, Bronckhorst, Mathijsen, de Cler, N. de Jong, Greene
van Bommel, Cocu, van der Vaart, Landzaat, Boateng, Maduro
Kuijt, Huntelaar, van Nistelrooij, Makaay, Robben, van Persie
Vergeet niet dat Sjonny toen wel een strafschop raakte tegen Zweden.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:28 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Sneijder en Heitinga ook. Maar daar kan ik m'n conclusies wel weer uit trekken.![]()
Domme krachten heb je gewoon nodig. Vooral op zulke momentenquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Sjonny toen wel een strafschop raakte tegen Zweden.
Dat zal ik nooit vergeten, misschien omdat ie te dom is om te beseffen hoe hoog de druk was maar toch.
De Jong heeft veel ervaring en is multi-inzetbaar. Daarnaast begint hij z'n oude vorm weer op te pakken, dus nuttig.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:35 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De Jong heeft het hele seizoen bijna geen wedstrijd gespeeld, en degenen die hij speelde was hij weinig indrukwekkend. En wat doet Boateng in Oranje? Behalve vBommel blesseren op trainingVerder kan ik me wel vinden in deze selectie. Alhoewel ik Waterreus iets zekerder vind dan Timmer, maar Timmer is sneller.
We zitten verder dun in de verdedigers die zich op hoog niveau en onder grote druk kunnen handhaven. De Jong heeft dat ooit wel eens bewezen in mijn ogen, vandaag een plaats binnen de selectie.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:44 schreef Nywuob het volgende:
Boateng komt gewoon kwaliteit tekort, wat tegen Ecuador ook weer pijnlijk duidelijk werd. De Jong heeft dit seizoen ook nog niets gepresteerd wat een plaats in de selectie rechtvaardigt.
quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:47 schreef Bombardier het volgende:
[..]
We zitten verder dun in de verdedigers die zich op hoog niveau en onder grote druk kunnen handhaven. De Jong heeft dat ooit wel eens bewezen in mijn ogen, vandaag een plaats binnen de selectie.
ik bespeur een kleine, doch opvallende contradictie......quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:21 schreef Bombardier het volgende:
Dat komt omdat ik me niet blind staar op iemands reputatie.
Relevante werkervaring is iets anders. Dat is tastbaarder dan reputatie.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:54 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
[..]
ik bespeur een kleine, doch opvallende contradictie......
Ja. Opvallend dat 'ie zelfs niet in de voorselectie zit.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:34 schreef jojomen4 het volgende:
Betekend dat nou dat Makaay zoiezo niet mee gaat?
Zit gewoon in de voorselectie hoor.quote:
Yep.quote:
quote:
Een makaay in vorm was al geen meer waarde voor Ned. Elftal niet in vorm loopt ie al helemaal in de weg.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:34 schreef jojomen4 het volgende:
Betekend dat nou dat Makaay zoiezo niet mee gaat?
Volgens VI: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=78922/sc=36d65fquote:
Van Bommel afvallen? Die anderen zijn zeker beter?quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:51 schreef Mangoworks2002 het volgende:
elke linie 3 en 1 keeper afvallen:
Henk Timmer
Bouma Opdam en de Cler
Bommel, de Jong, Sneijder
Babel, VofH en Meerdink
is een keuze tussen boateng en van bommel.... moeilijke keuze ja...quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:56 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Van Bommel afvallen? Die anderen zijn zeker beter?![]()
Van Bommel zou ik meenemen, hoe groot mijn hekel ook aan hem is. Laat Boateng maar thuis.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:51 schreef Mangoworks2002 het volgende:
elke linie 3 en 1 keeper afvallen:
Henk Timmer
Bouma Opdam en de Cler
Bommel, de Jong, Sneijder
Babel, VofH en Meerdink
Het zijn verschillende type spelers en het kwaliteitsverschil is verschrikkelijk groot. Boateng is echt een hele matige speler. Voor die positie zijn Davids en Maduro veel beter. Voor rechtshalf is Van Bommel natuurlijk de beste optie voor Oranje.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:57 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
is een keuze tussen boateng en van bommel.... moeilijke keuze ja...
Kom op zeg, dat is als kiezen tussen Cruijff en Rene van Rijswijk. Van Bommel is 10 klasse beter.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:57 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
is een keuze tussen boateng en van bommel.... moeilijke keuze ja...
Die 10 mogen van mij thuisblijven.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:08 schreef SocialDisorder het volgende:
Doel (4 spelers): Patrick Lodewijks (Feyenoord), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (AZ).
Verdediging (11 spelers): Khalid Boulahrouz (HSV Hamburg), Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV), Barry Opdam (AZ) en Ron Vlaar (Feyenoord).
Middenveld (9 spelers): George Boateng (Middlesbrough), Mark van Bommel (Barcelona), Phillip Cocu (PSV), Edgar Davids (Tottenham Hotspur), Nigel de Jong (HSV Hamburg), Denny Landzaat (AZ), Hedwiges Maduro (Ajax), Wesley Sneijder (Ajax) en Rafael van der Vaart (HSV Hamburg).
Aanval (9 spelers): Ryan Babel (Ajax),Romeo Castelen (Feyenoord), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuijt (Feyenoord), Martijn Meerdink (AZ), Ruud van Nistelrooij (Manchester United), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Chelsea) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).
denk ik hoor.
wel opdam en geen vlaar?quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Die 10 mogen van mij thuisblijven..
Daarom neem je Sneijder, bouma, opdam vlaar en Boateng ook mee...quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:27 schreef mr.vulcano het volgende:
Van Basten moet wel oppassen dat het geen tienertour naar Duitsland wordt. Spelers die al enkele jaar goed meedraaien heb ik veel meer vertrouwen in dan een speler die het een (gedeelte van een) seizoen goed voetbalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |