abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37149751
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 00:56 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Analyseer eens wat hij doet. Hij is ten eerste áltijd recalcitrant. Geeft korte, quasi gevatte antwoorden. Reageert amper inhoudelijk en neemt nauwelijks de moeite iets uit te leggen aan het volk. Daarnaast hebben de heren een bijzonder respect voor hem als volksheld, wat hem van scherpe kritiek en repliek bespaart.
Basten is eenvoudiger dan iedereen lijkt te denken. Door die bijna excentrieke houding van 'm lijkt het allemaal heel wat. Maar wacht maar tot na het WK, pas dan kunnen we oordelen. En als ik alle wedstrijden onder zijn bewind bekijk, vind ik de perspectieven niet heel veelbelovend. Hij kan wel toveren met z'n selectiebeleid, maar ik betwijfel of het positief uitpakt.

En ja, ik ben het. J_F.
Hoho, ik heb het niet over zijn functioneren als bondscoach, dat is niet zo goed (en mijn held was ie als voetballer).

Maar zoals hij hier optreedt is hij leuk. Natuurlijk is hij recalcitrant en is het makkelijk wat hij doet, maar het is juist leuk dat hij dat humorloze-trio-dat-net-doet-of-het-serieuze-journalistiek-bedrijft gewoon niet echt serieus neemt. Hij neemt sowieso dat hele mediacircus niet zo serieus, en terecht. Hij staat er boven, want hij weet ook wel dat het geen ruk uitmaakt wat hij zegt. Zouden andere coaches (Van Gaal ofzo ) een voorbeeld aan kunnen nemen.
  vrijdag 21 april 2006 @ 01:05:51 #127
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37149812
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 01:01 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Hoho, ik heb het niet over zijn functioneren als bondscoach, dat is niet zo goed (en mijn held was ie als voetballer).

Maar zoals hij hier optreedt is hij leuk. Natuurlijk is hij recalcitrant en is het makkelijk wat hij doet, maar het is juist leuk dat hij dat humorloze-trio-dat-net-doet-of-het-serieuze-journalistiek-bedrijft gewoon niet echt serieus neemt. Hij neemt sowieso dat hele mediacircus niet zo serieus, en terecht. Hij staat er boven, want hij weet ook wel dat het geen ruk uitmaakt wat hij zegt. Zouden andere coaches (Van Gaal ofzo ) een voorbeeld aan kunnen nemen.
Ik vind dat hij z'n plicht niet nakomt om met het publiek en fans een bepaalde, verplichte interactie te hebben. Dit kan bijvoorbeeld door op een normale manier een tactische uitleg te geven, of een selectiebeleid helder toe te lichten. Dat inconsequente gelul in de rondte met die quasi humor vind ik maar van arrogantie en desinteresse getuigen. Hebben we 't daarmee te doen als fans? Wij fans worden ook niet serieus genomen door kroonprins van Basten, en dat vind ik een kwalijke zaak.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
pi_37149872
Als hij morgen maar niet aankomt met Sneijder
  vrijdag 21 april 2006 @ 01:09:49 #129
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37149894
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 01:08 schreef the_legend_killer het volgende:
Als hij morgen maar niet aankomt met Sneijder
En Heitinga.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
pi_37149913
Babel wel?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_37149925
Maakt ie morgen de voorselectie bekend?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_37149928
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 01:09 schreef Bombardier het volgende:

[..]

En Heitinga.
Staat vrij laag op z'n lijstje, maar als je 8 betere verdedigers kun opnoemen...
pi_37149933
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 01:05 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Ik vind dat hij z'n plicht niet nakomt om met het publiek en fans een bepaalde, verplichte interactie te hebben. Dit kan bijvoorbeeld door op een normale manier een tactische uitleg te geven, of een selectiebeleid helder toe te lichten. Dat inconsequente gelul in de rondte met die quasi humor vind ik maar van arrogantie en desinteresse getuigen. Hebben we 't daarmee te doen als fans? Wij fans worden ook niet serieus genomen door kroonprins van Basten, en dat vind ik een kwalijke zaak.
Misschien komt het omdat ik er hetzelfde over denk als hij: al dat eindeloze gelul in interviews, zeker bij dat stel nietsnutten bij BvD, gaat nergens over. Daar kun je dan moeilijk over doen en zeggen dat hij daar als een minister verantwoording af moet leggen, maar ik vind dat eerlijk gezegd flauwekul, het gaat tenslotte puur om wat er op het veld gebeurd. En als het straks misgaat, wie zit er dan eigenlijk echt op uitleg te wachten? Boeit toch niet meer dan?

Overigens gedraagt hij zich ook zo omdat hij Barend & Van Dorp een beetje minacht, en terecht vind ik want het is een circus daar. In serieuze media is hij ook serieuzer.
  vrijdag 21 april 2006 @ 01:11:53 #134
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37149935
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 01:10 schreef Suijk het volgende:
Babel wel?
Volgens Barbara Barend wel ja. Babel, Sneijder, Emanuelson, VD Meijde, Heitinga, Kluivert, Musampa, Arnold Scholten.

Allemaal.
pi_37149940
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 01:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Maakt ie morgen de voorselectie bekend?
33 spelers die kans maken.
pi_37149963
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 01:11 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Volgens Barbara Barend wel ja. Babel, Sneijder, Emanuelson, VD Meijde, Heitinga, Kluivert, Musampa, Arnold Scholten.

Allemaal.
Als hij Babel en SNeijder meeneemt dan is hij echt niet meer te geloven.
  vrijdag 21 april 2006 @ 01:15:16 #137
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37150000
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 01:11 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Misschien komt het omdat ik er hetzelfde over denk als hij: al dat eindeloze gelul in interviews, zeker bij dat stel nietsnutten bij BvD, gaat nergens over. Daar kun je dan moeilijk over doen en zeggen dat hij daar als een minister verantwoording af moet leggen, maar ik vind dat eerlijk gezegd flauwekul, het gaat tenslotte puur om wat er op het veld gebeurd. En als het straks misgaat, wie zit er dan eigenlijk echt op uitleg te wachten? Boeit toch niet meer dan?

Overigens gedraagt hij zich ook zo omdat hij Barend & Van Dorp een beetje minacht, en terecht vind ik want het is een circus daar. In serieuze media is hij ook serieuzer.
Dat is z'n plicht ja, net zoals een mininster dat doet. Beide vertegenwoordigen en genieten steun van het volk.
Het gaat inderdaad om wat er op het veld gebeurd, en laat dat nou eens ondermaats zijn?
Minachten doet hij bij iedere pers heb ik het idee. Dat is zijn kunstje een beetje. Helaas heeft diezelfde hele pers belang bij hem, want ze willen allemaal zijn verhaal voor, tijdens- en na het toernooi. Ze kennen Basten ook als een type dat makkelijk z'n kont tegen de krib gooit, dus wordt hij standaard gespaard.
pi_37150081
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 01:15 schreef Bombardier het volgende:

Minachten doet hij bij iedere pers heb ik het idee. Dat is zijn kunstje een beetje.
Ben er een beetje uit tegenwoordig, maar ik kan me van zijn tijd als speler herinneren dat als je hem serieus benaderde, hij ook serieus reageerde. Zoals in Voetbal International, dat in die tijd nog een goed blad was, daar stonden prima interviews met hem in.

Maar Barend & Van Dorp waren ook destijds al een stel clowns, waardoor je dus onzin-gesprekjes kreeg als dat interview uit 1993 dat ze vanavond uitzonden. Dat hele BvD is een spelletje en hij speelt dat mee, precies zoals het publiek dat wil (behalve jij dan).
  vrijdag 21 april 2006 @ 01:21:34 #139
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37150094
Dat komt omdat ik me niet blind staar op iemands reputatie.
pi_37150174
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 01:21 schreef Bombardier het volgende:
Dat komt omdat ik me niet blind staar op iemands reputatie.
Nee maar daar gaat het ook niet om. Ik ben tot nu toe niet onder de indruk van Van Basten als bondscoach, maar de tijd dat ik daarvoor een uitleg verlangde, ligt goddank achter me (een jaar of tien).
pi_37150733
ik kom net uit de ArenA (heerlijke wedstrijd, jammer van de scheids), dus ik heb het bewuste programma niet gezien. Maar laten we eerlijk blijven, zelfs als ik niet naar de ArenA was geweest, had ik geen BvD gezien.

Dus, we hebben een recalcitrante San Marco gezien met korte gevatte opmerkingen, een klassiek dwarsliggende Jan Mulder, en de tongen van de heren BvD zijn weer ouderwetsch bruin gemaakt. Heb ik het zo redelijk samengevat?

Dan is hierrrrrr mijn mening;
Een bondscoach heeft verantwoording af te leggen aan slechts 1 persoon, en dat is zijn baas. In dit geval de voorzitter van de KNVB. Aan het volk MAG hij duidelijk maken wat hij voor ogen heeft, en dat heeft hij ook meerdere malen gedaan. Tot vervelens aan toe zelfs.
Zijn selectiebeleid is dan ook duidelijk gericht op een team te creëeren ipv van 23 vedetten mee te willen hebben die allemaal hun eigen dingetje gaan doen in het veld. En als ik me niet vergis, was de roep van het [i]volk[/b] gigantisch hard om figuren als Seedorf eens die basisplaats te laten verdienen op basis van getoond spel ipv de naam en faam en dat vervolgens niet waar maken in het veld.

Zijn korte replieken zijn ook een noodzakelijk wapen in BvD, een programma dat gekenmerkt wordt door onderbrekingen en dubbelzinnige vragen. Hoe korter je antwoord, hoe minder kans op een onderbreking, en kun je dus je verhaal uiteenzetten.

De prestaties van vBasten dan. Wat heeft vBasten bereikt dat andere bondscoaches maar niet voor elkaar kregen? Ik zou zeggen, kijk eens naar de trainingen. Die gasten lopen te lachen, ze hebben plezier in het spelletje. Dat is de belangrijkste verdienste van vBasten mijn inziens. Ze kunnen allemaal wel voetballen, ze moeten alleen maar met elkaar gaan voetballen. En dan kun je à la Advocaat wel leuk grappig erin gaan stampen "als A gebeurd doe jij B, en als C gebeurd, moet je vooral niet D doen".
De methode vBasten lijkt van wat ik me kan herinneren erg sterk op de trainingsmethodes van Michels. Die ook heilig geloofde in collectief voetbal. Voor collectief voetbal moest je samenspelen, en om samen te spelen moest je lol hebben met elkaar. Dan ga je voor elkaar door het vuur, dan doe je een stapje extra voor elkaar.

Buiten deze hele BvD discussie wil graag even weten welke voorselectie jullie in gedachten hebben.
Ik zit te denken aan:
Keepers: Sar, Waterreus, Stekelenburg
Verdediging: Bronckhorst, Heitinga, Emanuelson, Boularhouz, Vlaar, Stam als vBasten hem over weet te halen, anders Ooijer
Middenveld: Sneijder, vdVaart, vBommel (in vorige topics was ik erg anti-vBommel-in-Oranje, maar de kerel heeft zich bewezen, eerlijk is eerlijk), Landzaat, Maduro, Cocu
Aanval: Robben, Huntelaar, vNistelrooy, vPersie, Kuyt, vHooydonk
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_37150816
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 02:28 schreef SocialDisorder het volgende:
Dus, we hebben een recalcitrante San Marco gezien met korte gevatte opmerkingen, een klassiek dwarsliggende Jan Mulder, en de tongen van de heren BvD zijn weer ouderwetsch bruin gemaakt. Heb ik het zo redelijk samengevat?
Held! Zo was het dus precies.
quote:
Vlaar, Stam als vBasten hem over weet te halen, anders Ooijer
Zou ik zeggen: Stam als vBasten hem over weet te halen, anders Vlaar en sowieso Ooijer.
Fuck you Jane Austen!
pi_37150967
Keepers: Sar, Timmer, Steek
Verdediging: Kromkamp , Ooijer , Bouhla , Mathijsen , Opdam , Gio , Furby
Middenveld: vdVaart, vBommel, Landzaat, Maduro, Cocu, Davids/Boateng , Seedorf
Aanval: Robben, VoH, vNistelrooy, vPersie, Kuyt, Castelen,

Van Basten kan het niet maken een overschatte speler zoals SNijder mee te nemen en Seedorf thuis te laten.

Babel is geen optie.
Meerdink ook niet.

Huntelaar twijfel dan moet je rechtsbuiten Castelen thuislaten.

VoH heel nuttig voor zijn rol.

Davids of Boateng maakt niet veel uit als back-up.
Maduro en Urby hebben zich bewezen en moeten mee als stand-in.. zeer nuttig !
pi_37151185
Urby.

Speelt net weer 1 wedstrijd mee na zijn zoveelste blessure, en is bij het minste of gerinste al weer geblesseerd. Had in de winterstop nog een totale inzinking omdat ie de druk en het speelritme niet aankon. Stond ie bijna kotsend langs het trainingsveld en moest ie bvs weken aan het infuus. En zoiets moet dan 4 weken keihard meetrainen op het hoogste WK-niveau en tempo, met de grootste druk van het WK. Laat hem eerst eens wat inhoud en ervaring kweken.

Net zoals Sneijder het niet gaat redden, speelt net zoals Kromkamp veel te weinig.
pi_37151203
Urby heeft net als Robben toen had een pech periode.

Die zijn echt niet blessure gevoelig zoals sommige beweren.
pi_37151300
Hij is blessuregevoelig omdat ie al meteen als semi-A-junior al bijna een compleet seizoen heeft gespeeld (totdat ie conditoneel inzakte) en daarvoor een WK-20 toernooi.

Hem naar het WK meenemen is vragen om problemen door nog meer overbelasting, want in de hitte van de zomer wordt nog meer gevraagd van spieren en conditie dan ie nu al moet geven. Dit soort jochie's vallen het eerste af zodra the going get's tough. Moet er niet aan denken dat hij voor Gio moet invallen als die een wedstrijd geschorst is, en Urby in de halve finale tegen Messi moet ballen in 35 graden hitte.

Gio en de Cler's ervaring is toch wel even een stuk belangrijker. Urby gaat er nog wel bijkomen als ie zo doorgaat.
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:23:13 #147
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37153682
Hij was goed gisteren .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:41:58 #148
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37154170
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 02:28 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik zit te denken aan:
Keepers: Sar, Waterreus, Stekelenburg
Verdediging: Bronckhorst, Heitinga, Emanuelson, Boularhouz, Vlaar, Stam als vBasten hem over weet te halen, anders Ooijer
Middenveld: Sneijder, vdVaart, vBommel (in vorige topics was ik erg anti-vBommel-in-Oranje, maar de kerel heeft zich bewezen, eerlijk is eerlijk), Landzaat, Maduro, Cocu
Aanval: Robben, Huntelaar, vNistelrooy, vPersie, Kuyt, vHooydonk
Je denkt toch niet dat ik je ook maar één seconde serieus neem, met die Heitinga van je.
pi_37154509
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:41 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat ik je ook maar één seconde serieus neem, met die Heitinga van je.
Denk je dat me dat ook maar één seconde interesseert, gezien jouw posts?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:57:57 #150
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37154530
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:56 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Denk je dat me dat ook maar één seconde interesseert, gezien jouw posts?
Wat mankeert er aan mijn posts dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')