Ja maar een kop aantrekkelijker maken is wat anders dan de inhoudelijke boodschap veranderen. Er was een woord weggelaten (nl "Van nistelrooy hoeft zich NOG geen zorgen te maken) , het woord "nog" is wel belangrijk in die zin.quote:Op maandag 17 april 2006 13:10 schreef The_Verve het volgende:
Het ging dus om de kop van het artikel, in het artikel zelf stond het gewoon juist opgetekend. Een redactie past toch 9 van de 10 keer een quote aan om de kop aantrekkelijk te maken voor de lezer? Van Basten is toch niet zó wereldvreemd dat ie dat niet weet?
Tegen een column kun je je nooit direct verweren en columns zijn er om te prikkelen, zijn alle columnisten dan losers?quote:Op maandag 17 april 2006 13:52 schreef EKterror het volgende:
[..]
Ja maar een kop aantrekkelijker maken is wat anders dan de inhoudelijke boodschap veranderen. Er was een woord weggelaten (nl "Van nistelrooy hoeft zich NOG geen zorgen te maken) , het woord "nog" is wel belangrijk in die zin.
En het ging ook om het feit dat er geen exemplaar aan van Basten was gegeven vóór publicatie, iets wat wel had gemoeten volgens Marco, maar dus niet volgens Derksen.
En ik vind het kinderachtig dat Derksen achteraf in een column Van Basten onderuithaalt. in de uitzending werd Derksen helemaal omvergeluld en had hij geen weerwoord. En dan in een column, zonder dat vBasten zich daarop kan verdedigen, gaat Derksen op de man spelen. Nee Derksen
Iedereen denk ik, is ook goed, dan weet ie weer waar hij staat, nu Marcootje nog.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:36 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ach, ik vond het weleens leuk om Derksen met de bek vol tanden te zien staan.
Het steekt Derksen wél dat ie geen gelijk gekegen heeft over Hiddink icm zijn nevenfuncties, al helemaal niet als Hiddink de beker wint.quote:Op maandag 17 april 2006 14:29 schreef Version1 het volgende:
Ach die snor heeft nu tenminste iemand anders om elke week op te zeiken nu Hiddink niet meer bij PSV's coach is.
Dat snap ik best dat het belangrijk is in die zin, maar in het artikel staat dat ook gewoon. Ik vind het niet zo'n ramp als dat Marco van Basten er van maakt. Als hij nou in het artikel verkeerd gequote was...quote:Op maandag 17 april 2006 13:52 schreef EKterror het volgende:
Ja maar een kop aantrekkelijker maken is wat anders dan de inhoudelijke boodschap veranderen. Er was een woord weggelaten (nl "Van nistelrooy hoeft zich NOG geen zorgen te maken) , het woord "nog" is wel belangrijk in die zin.
De enige die in deze hele kwestie zich onvolwassen gedraagt is Derksen hoor, zelfs van Bommel heeft geen problemen meer met Marco.quote:Op maandag 17 april 2006 14:23 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Tegen een column kun je je nooit direct verweren en columns zijn er om te prikkelen, zijn alle columnisten dan losers?
Ik vind het een beetje teveel ophef van beide zijden, van Basten is bondscoach en behoort de pers gewoon te woord te staan, zeker een gerenommeerd magazine als VI dat de grootste oplage kent, ik heb namelijk niet het idee dat VI onbetrouwbaar is of bewust verkeerde citaten afdrukt. Dat Marco Derksen aanspark op dat citaat over van Nistelrooij is niet meer dan terecht, zeker als het de verkeerde intentie wekt.
Misschien is er meer voor gevallen, maar om op basis van 1 uitgave 3 jaar geen interview te geven vind ik wat te resoluut en daarmee geeft Marco nogmaals aan een kind te zijn in een volwassenwereld.
Uitermate ongeschikt als bondscoach, laat hem eerst eens wat ervaring opdoen bij wat jeugdelftallen of de eerste divisie!
ik vraag me echt af wie dit zelf-verklaard voetbal-orakel het vuur aan de schenen gaat leggen en hem confronteert met zijn uitspraken over Hiddink. Derksens eigen opblaaspop cq marionet Babsy Barend iig niet.quote:Op maandag 17 april 2006 14:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het steekt Derksen wél dat ie geen gelijk gekegen heeft over Hiddink icm zijn nevenfuncties, al helemaal niet als Hiddink de beker wint.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:52 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Derksen maakt gehakt van van Basten. Die Basten wordt overal- en door iedereen bewierookt, maar na het WK zullen we met z'n allen tot dezelfde conclusie komen. Dat Derksen er een keertje geen repliek op had, was een kwestie van fatsoen van Derksen en uit commercieel belang. Hij liet 'm z'n gang gaan, omdat het anders wel een heel onvolwassen discussie zou gaan worden waar van Basten altijd wint, omdat Derksen 'm nog wel kan gebruiken voor z'n blad. Basten is een type wat z'n kont tegen de krib gooit als het 'm niet zint, en Derksen weet wel dat dat commercieel gezien niet verstandig zou zijn.
Van Bommel is verstandig geweest, omdat hij koste wat kost mee wil naar het WK. Als hij gezegd had wat hij dacht was ie waarschijnlijk nooit meer geselecteerd voor Oranje onder Van Basten.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:48 schreef MrDoegewoon het volgende:
De enige die in deze hele kwestie zich onvolwassen gedraagt is Derksen hoor, zelfs van Bommel heeft geen problemen meer met Marco.
Hoe kom je daar bij. Kop dekt juist het inhoudelijke stukje, er wordt nergens het woordje 'nog' bijgezet en het hele stukje is vanuit een insteek getypt dat Ruud zich geen zorgen hoeft te maken.quote:Op maandag 17 april 2006 13:10 schreef The_Verve het volgende:
Het ging dus om de kop van het artikel, in het artikel zelf stond het gewoon juist opgetekend.
kvind je normaal een drol, maar dit heb je wel zeer scherp opgemerktquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:52 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Derksen maakt gehakt van van Basten. Die Basten wordt overal- en door iedereen bewierookt, maar na het WK zullen we met z'n allen tot dezelfde conclusie komen. Dat Derksen er een keertje geen repliek op had, was een kwestie van fatsoen van Derksen en uit commercieel belang. Hij liet 'm z'n gang gaan, omdat het anders wel een heel onvolwassen discussie zou gaan worden waar van Basten altijd wint, omdat Derksen 'm nog wel kan gebruiken voor z'n blad. Basten is een type wat z'n kont tegen de krib gooit als het 'm niet zint, en Derksen weet wel dat dat commercieel gezien niet verstandig zou zijn.
Van Basten kennende hoeft dat dus juist helemaal niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:20 schreef LuukBes het volgende:
Hoe kom je daar bij. Kop dekt juist het inhoudelijke stukje, er wordt nergens het woordje 'nog' bijgezet en het hele stukje is vanuit een insteek getypt dat Ruud zich geen zorgen hoeft te maken.
Kennelijk is dit wel zo, anders maakt VB zich hier niet zo druk om. Ruud is geen zekerheidje dus.
blijkbaar heeft hij wel geluisterd naar vBasten, want ik vind vBommel steeds beter spelen, en ook steeds meer in dienst van het elftal spelen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:53 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Van Bommel is verstandig geweest, omdat hij koste wat kost mee wil naar het WK. Als hij gezegd had wat hij dacht was ie waarschijnlijk nooit meer geselecteerd voor Oranje onder Van Basten.
Dat eerste mag je even toelichten. Omdat ik een lampje ben?quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:22 schreef Entonie het volgende:
[..]
kvind je normaal een drol, maar dit heb je wel zeer scherp opgemerkt
Bij die slijmjood van een Frits Barend die toch geen kritische vragen durft te stellen. Kijk, dan durft Bassie wel.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:31 schreef LuukBes het volgende:
Vanavond om 23:00u zit ie bij Talpa aan tafel bij B&vD.
Ik hoop dat Hugo 'm even flink aan de tand voelt. Dat is de enige die durft, met Derksen.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:36 schreef LuukBes het volgende:
Laatst zat ie ook bij Derksen toch. Mulder is trouwens wel semi-kritisch, Frits is idd Joodse bagger, en Henk is gay en heeft dus wijvenverstand van voetbal.
Binnekort zit ie ook al bij Jack en Hugo hoorde ik.
volgens mij verwar je Advocaat met vBasten.......quote:Op donderdag 20 april 2006 09:33 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Bij die slijmjood van een Frits Barend die toch geen kritische vragen durft te stellen. Kijk, dan durft Bassie wel.
Waar moet ie nu weer over gekraakt worden dan. Toch niet weer over Seedorf en Davids ?quote:Op donderdag 20 april 2006 09:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik hoop dat Hugo 'm even flink aan de tand voelt. Dat is de enige die durft, met Derksen.
ik hoop ook dat San Marco eens een keer gedwongen wordt om eens tekst en uitleg te geven over die 2 (TWEE!!) 2-0 overwinningen op de Tsjechen. Want dat kan natuurlijk gewoon niet he? Dat daar nog nooit een kritisch woord over gevallen is.....SCHANDE!quote:Op donderdag 20 april 2006 09:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik hoop dat Hugo 'm even flink aan de tand voelt. Dat is de enige die durft, met Derksen.
Compleet mee eens.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:03 schreef LuukBes het volgende:
Behalve Seedorf en Davids gelul blijft weinig meer te kk'ren over. De van Bommel kwestie is opgelost, de discussie over waardeloos voetbal smoort ie zelf in de kiem door steeds al zelf aan te geven dat het spel nog te bagger is en ze eraan werken, en alle andere kleine dingen lult ie zich altijd makkelijk onderuit. Lijkt erop dat ie niet kritisch benadert wordt, maar zijn hele omgang met de pers is gewoon los, hij schudt het allemaal zo van zich af met scherpe repliek en humor. En zolang ie wint, zijn er weinig stokken om mee te slaan.
hear hearquote:Op donderdag 20 april 2006 10:03 schreef LuukBes het volgende:
Behalve Seedorf en Davids gelul blijft weinig meer te kk'ren over. De van Bommel kwestie is opgelost, de discussie over waardeloos voetbal smoort ie zelf in de kiem door steeds al zelf aan te geven dat het spel nog te bagger is en ze eraan werken, en alle andere kleine dingen lult ie zich altijd makkelijk onderuit. Lijkt erop dat ie niet kritisch benadert wordt, maar zijn hele omgang met de pers is gewoon los, hij schudt het allemaal zo van zich af met scherpe repliek en humor. En zolang ie wint, zijn er weinig stokken om mee te slaan.
Ja, zo kan ik het ook.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:03 schreef LuukBes het volgende:
hij heeft van meet af aan gezegd dat hij zich eerder op EK 2008 richt dan op WK 2006. Dus wat zou daar raar aan zijn?quote:Op donderdag 20 april 2006 10:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik het ook.
In de eerste ronde uitgeschakeld worden omdat we bagger spelen en dan is het weer okay omdat Marco zegt "ja, het spel is nog bagger, dit is allemaal om in 2008 Europees Kampioen te worden"...
Ik vind dat te gemakkelijk.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
hij heeft van meet af aan gezegd dat hij zich eerder op EK 2008 richt dan op WK 2006. Dus wat zou daar raar aan zijn?
Advocaat heeft ook weleens bij Voetbal Insite gezeten, hoor.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
volgens mij verwar je Advocaat met vBasten.......
de enige keren dat je Advocaat live te zien kreeg was.....idd Villa BvD. Kritischere programma's als Studio Voetbal, Voetbal Insite etc etc heb ik hem niet in gezien.
Hij begint zich anders steeds kinderachtiger te gedragen. Nu weer de boycot van de VI. Daar heeft hij alleen de lezers maar mee.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:03 schreef LuukBes het volgende:
Wat een onzin, zeg. Net alsof de WK één of ander oefentoernooitje is.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
hij heeft van meet af aan gezegd dat hij zich eerder op EK 2008 richt dan op WK 2006. Dus wat zou daar raar aan zijn?
Hoewel hij in dat laatste geval een duidelijk punt heeft en daarmee een statement afgeeft aan de rest van de pers. Derksen is gewoon laks geweest en is daarna de botte boer gaan uithangen en Van Basten was dat beu. Punt.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:14 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Advocaat heeft ook weleens bij Voetbal Insite gezeten, hoor.
[..]
Hij begint zich anders steeds kinderachtiger te gedragen. Nu weer de boycot van de VI. Daar heeft hij alleen de lezers maar mee.
Te gemakkelijk? Ik vind het juist van zelfkennis getuigen dat hij durft te zeggen dat er met een compleet nieuwe spelersgroep het WK2006 een lastig verhaal wordt. En ik kan hem daarin geen ongelijk geven. Oranje is niet zo verschrikkelijk goed dat we met 2 vingers in de neus even wereldkampioen worden. Alhoewel half Nederland daar wel elke 4 jaar vannuit gaat. Ik hoopt dat het debacle van 2002 daar wel verandering in zou brengen, maar nee hoor.......quote:
en had geen enkel verweer op de kritische uitingen van Derksen. Is vervolgens ook nooit meer geweest.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:14 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Advocaat heeft ook weleens bij Voetbal Insite gezeten, hoor.
Dat heeft hij hem toch al fijntjes duidelijk gemaakt tijdens Voetbal Insite, lijkt me. Om hem dan daarna nog eens boos op te bellen, vind ik overdreven.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoewel hij in dat laatste geval een duidelijk punt heeft en daarmee een statement afgeeft aan de rest van de pers. Derksen is gewoon laks geweest en is daarna de botte boer gaan uithangen en Van Basten was dat beu. Punt.
waar haal je vandaan dat vBasten Derksen boos heeft opgebeld?quote:Op donderdag 20 april 2006 11:21 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Dat heeft hij hem toch al fijntjes duidelijk gemaakt tijdens Voetbal Insite, lijkt me. Om hem dan daarna nog eens boos op te bellen, vind ik overdreven.
En dus zouden we er allemaal maar vrede mee moeten hebben als we de eerste ronde niet overleven, want we gaan voor het EK2008. Een échte realist zou zeggen: we gaan dit toernooi voor een kwartfinale plaats. Dan zouden we een puike prestatie hebben geleverd.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Te gemakkelijk? Ik vind het juist van zelfkennis getuigen dat hij durft te zeggen dat er met een compleet nieuwe spelersgroep het WK2006 een lastig verhaal wordt. En ik kan hem daarin geen ongelijk geven. Oranje is niet zo verschrikkelijk goed dat we met 2 vingers in de neus even wereldkampioen worden. Alhoewel half Nederland daar wel elke 4 jaar vannuit gaat. Ik hoopt dat het debacle van 2002 daar wel verandering in zou brengen, maar nee hoor.......
Oranje moet 4 weken lang op z'n best spelen om een kans te hebben op de wereldtitel. Ongeacht welke spelers je daar neer zet, denk ik dat een finaleplaats in 2008 realistischer is.
Realistisch gezien moet Oranje gewoon tweede kunnen worden. Van Ivoorkust heb je niets te vrezen behalve hun spitsen, en Servië moet ook te doen zijn, als iedereen z'n koppie dr bij houdt en niet mee gaat in het fysieke spel.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dus zouden we er allemaal maar vrede mee moeten hebben als we de eerste ronde niet overleven, want we gaan voor het EK2008. Een échte realist zou zeggen: we gaan dit toernooi voor een kwartfinale plaats. Dan zouden we een puike prestatie hebben geleverd.
Toch eens beter luisteren dan. Hij heeft gezegd dat ie alleen tevreden is met het allerhoogste nu ze toch naar D'land gaan : het WK winnen. Ook riep ie tegen alles en iedereen in dat de pouleloting best gunstig was.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dus zouden we er allemaal maar vrede mee moeten hebben als we de eerste ronde niet overleven, want we gaan voor het EK2008. Een échte realist zou zeggen: we gaan dit toernooi voor een kwartfinale plaats. Dan zouden we een puike prestatie hebben geleverd.
Nee, als hij de poule niet door komt dan zegt Marco: "het was de poule des doods, maar onze doelstelling is nog steeds het EK2008."quote:Op donderdag 20 april 2006 11:47 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Toch eens beter luisteren dan. Hij heeft gezegd dat ie alleen tevreden is met het allerhoogste nu ze toch naar D'land gaan : het WK winnen. Vooraf roepen dat het EK2008 doelstelling nr 1 is, is niet alleen slim i.v.m. drukverlagende sfeer creeren richting WK kwali, maar ook nog eens semi-terecht omdat ie een compleet nieuw team wilde bouwen, en dit al vantevoren wist dat hem dat te doen stond.
En natuurlijk wordt ie afgeserveerd als ie de poules niet doorkomt, dat wordt elke coach. Dan keert alles zich tegen hem, zo gaat dat. Maar dat soort texten hoor ik nu al jaren, dat ie nog wel op zijn bek gaat. Alsof men erop zit te wachten.
Terecht toch. Het was/is toch ook de poule des doods volgens de pers en heel het land ? Vinden ze overal trouwens, in andere landen.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, als hij de poule niet door komt dan zegt Marco: "het was de poule des doods, maar onze doelstelling is nog steeds het EK2008."
Ik zal het je sterker vertellen, zelfs ESPN gaat deze poule extra volgen, omdat dit verreweg de meest spannende poule is waar van alles kan gebeuren. Ze hebben zelfs al gezegd dat het mogelijk is dat titelkandidaat Argentinië eruit geknikkerd wordt.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:57 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Terecht toch. Het was/is toch ook de poule des doods volgens de pers en heel het land ? Vinden ze overal trouwens, in andere landen.
Totdat hij riep dat er kansen lagen en het best gunstig was, en niks wilde weten van een poule des doods. Hij is iedereen een stap voor, en nu al bezig met psychologische kweken van zelfbewustheid. Draait problemen en doemscenario's 180 graden om, en ziet alleen de kansen. Deed ie ook al als speler in '88, waar ie NL erdoorheen sleepte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |