alleen jammer van Hofs en Boateng...quote:
vindt jij...quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:34 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
alleen jammer van Hofs en Boateng...
Nee... ik zie niks op vi.nlquote:Op woensdag 22 maart 2006 15:56 schreef FCDB het volgende:
Is er weer een nieuwe selectie bekend dan?![]()
Zeker helemaal mee eens. Ongeloflijk dat van Basten dat nog niet heeft gezien.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:39 schreef borisz het volgende:
Anita moet in het nederlands elftalhij heeft al 1x voor ajax gespeeld, moet wel genoeg zijn toch?
![]()
Timisela dan. Die gast laat het week na week zien en moet nog steeds wachten op zn eerste uitnodigingquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:11 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Zeker helemaal mee eens. Ongeloflijk dat van Basten dat nog niet heeft gezien.
quote:Van Basten neemt Van Nistelrooy altijd mee
28/3/2006 8 :48
Ruud van Nistelrooy hoeft niet te vrezen dat hij het WK gaat missen vanwege een gebrek aan speeltijd bij Manchester United. Bondscoach Marco van Basten sprak vorige week met de spits en stelde hem gerust.
Al vijf competitieduels op rij begon Van Nistelrooy op de bank bij Man United. Van Basten praatte met de 29-jarige aanvaller over diens situatie. Tegelijkertijd blikte de bondscoach vooruit naar het WK. 'Ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat hij zich geen zorgen hoeft te maken over het Nederlands elftal', vertelt Van Basten in de nieuwe Voetbal International.
De bondscoach verwacht dat Van Nistelrooy dit seizoen nog wel aan spelen toe zal komen bij The Mancunians. En mocht dat niet het geval zijn, dan is dat nog geen ramp, verwees hij naar zijn eigen voorbereiding op het EK van 1988, toen hij door een enkelblessure een groot deel van het seizoen moest overslaan maar wel in topvorm het toernooi speelde.
Alex Ferguson liet intussen doorschemeren dat hij woensdag in het competitieduel met West Ham United 'een of twee veranderingen' zal doorvoeren in zijn basis. De Engelse media wijzen direct naar Van Nistelrooy, die terug zou keren in de basiself.
Het welles nietes spelletje werd vervelend..quote:Op maandag 3 april 2006 23:55 schreef fokkersdelight het volgende:
Het is dat Babs ze uit elkaar haalde maar anders hadden ze nu nog liggen rollebollen. Wel jammer aan één kant.
Fd
Ach ik vond MarcovB. ook wel irritant de eigenwijze ik doe wat ik wil jongen uithangen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:08 schreef EKterror het volgende:
bla3x
Nee hoor, ik vond hetzelfde. Vooral over die BeNe Liga liet ie zichzelf erg kennen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:53 schreef Gollemrulez het volgende:
Ach ik vond MarcovB. ook wel irritant de eigenwijze ik doe wat ik wil jongen uithangen.
Maar dat ligt vast aan mij
IDD, toendertijd was Rusland een van de grootste voetballanden. Nu moeten we tegen Argentinië.quote:Op woensdag 5 april 2006 08:26 schreef Suijk het volgende:
Het is alleen een WK en geen EK, maar dat is maar een detail he?
Teken ik voor.quote:Op woensdag 5 april 2006 08:32 schreef Suijk het volgende:
Dus we zullen eerst verliezen van Argentinië met Huntelaar op de bank en dan verslaan we Argentinië in de finale, ja?
quote:Op woensdag 5 april 2006 08:32 schreef Suijk het volgende:
Dus we zullen eerst verliezen van Argentinië met Huntelaar op de bank en dan verslaan we Argentinië in de finale, ja?
Vond het meer een welles nietes spelletje...quote:
Ach, ik vond het weleens leuk om Derksen met de bek vol tanden te zien staan.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:32 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Vond het meer een welles nietes spelletje...
En dan krijg je een triest antwoord van Derksen in de vorm van een column, dus weer niet direct in een live gesprek op TV. Wat een triest mietje blijft Johan...quote:
quote:'Marco van Basten moet altijd zijn zin hebben'
17/4/2006 8 :00
De bondscoach is boos. Hij vindt mij onbetrouwbaar, ik zou lak aan de hele wereld hebben en met ingehouden woede deelde hij me telefonisch mijn straf mee. De komende drie jaar hoef ik niet meer bij hem aan te kloppen. Hij voegde er nog aan toe dat de hele mediawereld hem gestolen kan worden. Hij staat de pers te woord, omdat perschef Kees Jansma hem bijna dagelijks probeert duidelijk te maken dat communiceren met de media bij zijn functie hoort. Oranje is van het hele Nederlandse volk. Al die mensen hebben recht op de mening, uitleg en commentaar van de bondscoach. Marco van Basten vindt dit duidelijk een vervelend onderdeel van zijn vak. Hij ziet het als een verplicht nummer en doet het met frisse tegenzin. Desondanks begrijp ik zijn boosheid niet. Als er íémand lak heeft aan de hele wereld, dan straalt hij dat wel uit.
Het is gebruikelijk dat exclusieve interviews met trainers en spelers voor publicatie ter goedkeuring worden aangeboden. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Het voorkomt feitelijke onjuistheden en de geïnterviewde kan verkeerd begrepen zijn door de journalist. Voorzover ik weet houden alle journalisten zich aan die regel. Alleen Henri van der Steen van het Brabants Dagblad weigert het principieel, waardoor hij veel mensen niet meer te spreken krijgt. Deze regel geldt echter niet voor persbijeenkomsten. Onlangs organiseerde de European Sports Magazines zo’n zitting in Noordwijk met onze bondscoach. Deze bijeenkomsten leveren doorgaans een oppervlakkig stukje op, omdat de vertegenwoordigers van A Bola, Don Balon, Fanatik, La Gazzetta dello Sport, Der Kicker, Sport Express, Voetbal Magazine, World Soccer, Tipsbladet en Voetbal International zich in verschillende talen tot de geïnterviewde wenden en vooral vragen stellen vanuit hun eigen voetbalcultuur. Het resultaat leverde ook nu weer een keurig stukje op van Oranje-watcher Taco van den Velde, waar geen onvertogen woord in stond. Omdat het om een persconferentie ging, plaatste ik het artikel zonder het ter goedkeuring aan de bondscoach voor te leggen. Het resultaat was een telefoontje van Oranje-voorlichter Jansma die het ook een keurig stukje vond. Maar Van Basten was woedend, omdat hij het voor publicatie niet had mogen lezen. Even later belde de bondscoach zelf. Het was alsof ik een misdaad had begaan. Hij vond het een schande. Er stond namelijk iets in wat hem helemaal niet zinde. De journalist had uit zijn mond opgetekend dat Ruud van Nistelrooy zich ‘nog geen zorgen hoefde te maken’. Maar de eindredactie had het woord ‘nog’ weggelaten in de kop. De kop luidde: ‘Ruud van Nistelrooy hoeft zich geen zorgen te maken over Oranje’. Tjonge jonge, het is wat!
Sinds ik Marco van Basten vanaf de pittoreske houten tribune van VVO in Velp voor het eerst zag voetballen in Oranje Onder-16 heb ik hem altijd met interesse gevolgd; een begenadigd voetballer, een lust voor het oog en een boeiend mens. Ik heb nooit begrepen dat hij zich als topvoetballer in het kielzog van Ruud Gullit liet begeleiden en beïnvloeden door haptonoom Ted Troost – in mijn ogen een charlatan, maar dat is verder niet relevant. Als topspits was hij een sieraad voor het Nederlandse voetbal. Ik vraag me wel af hoe een gewone jongen uit Utrecht, die graag de indruk wekt dat hij overal boven staat en zich nergens iets van aantrekt, kan uitgroeien tot een controlfreak die de hele wereld om zich heen wil regisseren en in woede ontsteekt zodra iemand hem niet blindelings gehoorzaamt.
De bondscoach werd op 31 oktober 1964 om drie uur ’s middags als Marcel van Basten geboren in de Surinamestraat 39 bis te Utrecht. Hij woog 6,5 pond en was 53 centimeter lang. Na een paar weken werd Marco zijn roepnaam, omdat de uit Friesland afkomstige oma Van der Borg moeite had met het uitspreken van de naam Marcel. Marco had al een oudere zus, Carla, en een broer, Stanley. Hij was vernoemd naar de beroemde Stanley Matthews, maar zou een gemankeerde voetballer worden. Toen vader Joop van Basten, ex-prof van DOS en HVC, zag dat Marco wel over voetbaltalenten beschikte, werd hij papa’s lieveling. Vanaf het moment dat Marco lid werd van EDO bezocht zijn vader trouw alle wedstrijden, maar hij liet zich nooit zien als Stanley moest voetballen. Marco was heilig en kreeg een voorkeursbehandeling in het gezin. Tot grote ergernis van moeder Leny. Ook toen Stanley later ging waterpoloën, toonde zijn vader geen enkele interesse, terwijl hij geen wedstrijd oversloeg van Marco die later voor UVV en Elinkwijk uitkwam.
Het vertrek van Stanley van Basten naar Canada, waar hij tien jaar bleef, kun je daar niet los van zien. Joop van Basten heeft zich dat later gerealiseerd en zich er in interviews ook voor verontschuldigd. Feit blijf dat Marco als kind overal zijn zin in kreeg en de enige leerling van het Niels Stensen College was met een eigen auto, een Alfa Giullietta. Zijn moeder kon aardig piano spelen. Er stond een heuse Steinway in de woonkamer. Ook Marco zat even op pianoles en speelde regelmatig quatre-mains met zijn moeder. Vader Van Basten vond dat onzin, hij zag zijn favoriete zoon liever voetballen. Leo Beenhakker toonde namens Feyenoord als eerste belangstelling voor Marco. Als jeugdspeler van Elinkwijk maakte hij deel uit van het jeugdplan van FC Utrecht en hij speelde een proefwedstrijd voor PSV. Uiteindelijk wisten Hassie van Wijk en Aad de Mos hem naar Ajax te lokken. Zijn eerste contract bestond uit het minimum jeugdloon en vijfhonderd gulden reiskostenvergoeding per maand, maar dat werd al snel herzien.
Het karakter van onze bondscoach is sterk beïnvloed door een paar traumatische ervaringen. Als kind zag hij zijn vriendje Jopie Erich in Maarssen door het ijs zakken en voor zijn ogen verdrinken. Marco heeft er alles aan gedaan Jopie te redden en de hulp die hij ging halen kwam te laat. Hij heeft er nooit over willen praten, maar heeft maanden last gehad van nachtmerries. Op 16 oktober 1985 werd zijn moeder getroffen door een hartinfarct en daar kwam nog eens een dubbele herseninfarct overheen. Drie dagen later werd Marco gekrenkt door FC Utrecht-supporters die kwetsende liedjes zongen. Ook de enkelblessure die hem in de kracht van zijn leven trof, waardoor hij niet meer voor AC Milan kon voetballen, heeft hem diep geraakt. Op de golfcourse werkte hij aan zijn mentale revalidatie. Met de pers had hij het helemaal gehad, wat overigens onbegrijpelijk is. Van Basten is altijd met fluwelen handschoenen benaderd en heeft als bondscoach meer krediet dan al zijn voorgangers bij elkaar.
Ook ik vind Van Basten een goede bondscoach. In het begin selecteerde hij spelers die te licht waren voor Oranje en ik heb het gesol rond Mark van Bommel nooit begrepen, terwijl Edgar Davids een onmisbare schakel is op het WK in Duitsland. Maar ik begrijp waarom hij geen beroep doet op Clarence Seedorf en Patrick Kluivert. Ook deze bondscoach heeft te maken met de ego’s van spelers die zich te goed vinden voor een plaats op de tribune. Voor een man die zich onaantastbaar opstelt begrijp ik alleen niet dat hij uit zijn dak gaat zodra iemand weigert als slippendrager dienst te doen. Dan maakt hij van een mug een olifant. Ik zal het belang van een goede relatie met de bondscoach niet bagatelliseren, maar we moeten het ook weer niet overdrijven. En zodra hij onzin uitkraamt, zoals over de BeNe-competitie, blijf ik dat zeggen. Hoewel, misschien is hij gevoelig voor goed gedrag en krijg ik wel strafvermindering.
Johan Derksen
Ach weet je mss zit er wel waarheden in die column, maar kom er dan in het gesprek met Marco zelf mee ipv ervoor of erna. Dat is elke keer zoals als Johan de pik op iemand heeft.quote:Op maandag 17 april 2006 12:20 schreef Gollemrulez het volgende:
Staat toch niet zoveekschokkends in?
Idd... Dat staat er toch helemaal buiten? Het zou toch over voetbal moeten gaan?!quote:Op maandag 17 april 2006 12:15 schreef Suijk het volgende:
Sneu stukje inderdaad. Ook laag om die stukjes over die vriend en zijn moeder erbij te halen.
Ja maar een kop aantrekkelijker maken is wat anders dan de inhoudelijke boodschap veranderen. Er was een woord weggelaten (nl "Van nistelrooy hoeft zich NOG geen zorgen te maken) , het woord "nog" is wel belangrijk in die zin.quote:Op maandag 17 april 2006 13:10 schreef The_Verve het volgende:
Het ging dus om de kop van het artikel, in het artikel zelf stond het gewoon juist opgetekend. Een redactie past toch 9 van de 10 keer een quote aan om de kop aantrekkelijk te maken voor de lezer? Van Basten is toch niet zó wereldvreemd dat ie dat niet weet?
Tegen een column kun je je nooit direct verweren en columns zijn er om te prikkelen, zijn alle columnisten dan losers?quote:Op maandag 17 april 2006 13:52 schreef EKterror het volgende:
[..]
Ja maar een kop aantrekkelijker maken is wat anders dan de inhoudelijke boodschap veranderen. Er was een woord weggelaten (nl "Van nistelrooy hoeft zich NOG geen zorgen te maken) , het woord "nog" is wel belangrijk in die zin.
En het ging ook om het feit dat er geen exemplaar aan van Basten was gegeven vóór publicatie, iets wat wel had gemoeten volgens Marco, maar dus niet volgens Derksen.
En ik vind het kinderachtig dat Derksen achteraf in een column Van Basten onderuithaalt. in de uitzending werd Derksen helemaal omvergeluld en had hij geen weerwoord. En dan in een column, zonder dat vBasten zich daarop kan verdedigen, gaat Derksen op de man spelen. Nee Derksen
Iedereen denk ik, is ook goed, dan weet ie weer waar hij staat, nu Marcootje nog.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:36 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ach, ik vond het weleens leuk om Derksen met de bek vol tanden te zien staan.
Het steekt Derksen wél dat ie geen gelijk gekegen heeft over Hiddink icm zijn nevenfuncties, al helemaal niet als Hiddink de beker wint.quote:Op maandag 17 april 2006 14:29 schreef Version1 het volgende:
Ach die snor heeft nu tenminste iemand anders om elke week op te zeiken nu Hiddink niet meer bij PSV's coach is.
Dat snap ik best dat het belangrijk is in die zin, maar in het artikel staat dat ook gewoon. Ik vind het niet zo'n ramp als dat Marco van Basten er van maakt. Als hij nou in het artikel verkeerd gequote was...quote:Op maandag 17 april 2006 13:52 schreef EKterror het volgende:
Ja maar een kop aantrekkelijker maken is wat anders dan de inhoudelijke boodschap veranderen. Er was een woord weggelaten (nl "Van nistelrooy hoeft zich NOG geen zorgen te maken) , het woord "nog" is wel belangrijk in die zin.
De enige die in deze hele kwestie zich onvolwassen gedraagt is Derksen hoor, zelfs van Bommel heeft geen problemen meer met Marco.quote:Op maandag 17 april 2006 14:23 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Tegen een column kun je je nooit direct verweren en columns zijn er om te prikkelen, zijn alle columnisten dan losers?
Ik vind het een beetje teveel ophef van beide zijden, van Basten is bondscoach en behoort de pers gewoon te woord te staan, zeker een gerenommeerd magazine als VI dat de grootste oplage kent, ik heb namelijk niet het idee dat VI onbetrouwbaar is of bewust verkeerde citaten afdrukt. Dat Marco Derksen aanspark op dat citaat over van Nistelrooij is niet meer dan terecht, zeker als het de verkeerde intentie wekt.
Misschien is er meer voor gevallen, maar om op basis van 1 uitgave 3 jaar geen interview te geven vind ik wat te resoluut en daarmee geeft Marco nogmaals aan een kind te zijn in een volwassenwereld.
Uitermate ongeschikt als bondscoach, laat hem eerst eens wat ervaring opdoen bij wat jeugdelftallen of de eerste divisie!
ik vraag me echt af wie dit zelf-verklaard voetbal-orakel het vuur aan de schenen gaat leggen en hem confronteert met zijn uitspraken over Hiddink. Derksens eigen opblaaspop cq marionet Babsy Barend iig niet.quote:Op maandag 17 april 2006 14:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het steekt Derksen wél dat ie geen gelijk gekegen heeft over Hiddink icm zijn nevenfuncties, al helemaal niet als Hiddink de beker wint.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:52 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Derksen maakt gehakt van van Basten. Die Basten wordt overal- en door iedereen bewierookt, maar na het WK zullen we met z'n allen tot dezelfde conclusie komen. Dat Derksen er een keertje geen repliek op had, was een kwestie van fatsoen van Derksen en uit commercieel belang. Hij liet 'm z'n gang gaan, omdat het anders wel een heel onvolwassen discussie zou gaan worden waar van Basten altijd wint, omdat Derksen 'm nog wel kan gebruiken voor z'n blad. Basten is een type wat z'n kont tegen de krib gooit als het 'm niet zint, en Derksen weet wel dat dat commercieel gezien niet verstandig zou zijn.
Van Bommel is verstandig geweest, omdat hij koste wat kost mee wil naar het WK. Als hij gezegd had wat hij dacht was ie waarschijnlijk nooit meer geselecteerd voor Oranje onder Van Basten.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:48 schreef MrDoegewoon het volgende:
De enige die in deze hele kwestie zich onvolwassen gedraagt is Derksen hoor, zelfs van Bommel heeft geen problemen meer met Marco.
Hoe kom je daar bij. Kop dekt juist het inhoudelijke stukje, er wordt nergens het woordje 'nog' bijgezet en het hele stukje is vanuit een insteek getypt dat Ruud zich geen zorgen hoeft te maken.quote:Op maandag 17 april 2006 13:10 schreef The_Verve het volgende:
Het ging dus om de kop van het artikel, in het artikel zelf stond het gewoon juist opgetekend.
kvind je normaal een drol, maar dit heb je wel zeer scherp opgemerktquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:52 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Derksen maakt gehakt van van Basten. Die Basten wordt overal- en door iedereen bewierookt, maar na het WK zullen we met z'n allen tot dezelfde conclusie komen. Dat Derksen er een keertje geen repliek op had, was een kwestie van fatsoen van Derksen en uit commercieel belang. Hij liet 'm z'n gang gaan, omdat het anders wel een heel onvolwassen discussie zou gaan worden waar van Basten altijd wint, omdat Derksen 'm nog wel kan gebruiken voor z'n blad. Basten is een type wat z'n kont tegen de krib gooit als het 'm niet zint, en Derksen weet wel dat dat commercieel gezien niet verstandig zou zijn.
Van Basten kennende hoeft dat dus juist helemaal niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:20 schreef LuukBes het volgende:
Hoe kom je daar bij. Kop dekt juist het inhoudelijke stukje, er wordt nergens het woordje 'nog' bijgezet en het hele stukje is vanuit een insteek getypt dat Ruud zich geen zorgen hoeft te maken.
Kennelijk is dit wel zo, anders maakt VB zich hier niet zo druk om. Ruud is geen zekerheidje dus.
blijkbaar heeft hij wel geluisterd naar vBasten, want ik vind vBommel steeds beter spelen, en ook steeds meer in dienst van het elftal spelen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:53 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Van Bommel is verstandig geweest, omdat hij koste wat kost mee wil naar het WK. Als hij gezegd had wat hij dacht was ie waarschijnlijk nooit meer geselecteerd voor Oranje onder Van Basten.
Dat eerste mag je even toelichten. Omdat ik een lampje ben?quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:22 schreef Entonie het volgende:
[..]
kvind je normaal een drol, maar dit heb je wel zeer scherp opgemerkt
Bij die slijmjood van een Frits Barend die toch geen kritische vragen durft te stellen. Kijk, dan durft Bassie wel.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:31 schreef LuukBes het volgende:
Vanavond om 23:00u zit ie bij Talpa aan tafel bij B&vD.
Ik hoop dat Hugo 'm even flink aan de tand voelt. Dat is de enige die durft, met Derksen.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:36 schreef LuukBes het volgende:
Laatst zat ie ook bij Derksen toch. Mulder is trouwens wel semi-kritisch, Frits is idd Joodse bagger, en Henk is gay en heeft dus wijvenverstand van voetbal.
Binnekort zit ie ook al bij Jack en Hugo hoorde ik.
volgens mij verwar je Advocaat met vBasten.......quote:Op donderdag 20 april 2006 09:33 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Bij die slijmjood van een Frits Barend die toch geen kritische vragen durft te stellen. Kijk, dan durft Bassie wel.
Waar moet ie nu weer over gekraakt worden dan. Toch niet weer over Seedorf en Davids ?quote:Op donderdag 20 april 2006 09:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik hoop dat Hugo 'm even flink aan de tand voelt. Dat is de enige die durft, met Derksen.
ik hoop ook dat San Marco eens een keer gedwongen wordt om eens tekst en uitleg te geven over die 2 (TWEE!!) 2-0 overwinningen op de Tsjechen. Want dat kan natuurlijk gewoon niet he? Dat daar nog nooit een kritisch woord over gevallen is.....SCHANDE!quote:Op donderdag 20 april 2006 09:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik hoop dat Hugo 'm even flink aan de tand voelt. Dat is de enige die durft, met Derksen.
Compleet mee eens.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:03 schreef LuukBes het volgende:
Behalve Seedorf en Davids gelul blijft weinig meer te kk'ren over. De van Bommel kwestie is opgelost, de discussie over waardeloos voetbal smoort ie zelf in de kiem door steeds al zelf aan te geven dat het spel nog te bagger is en ze eraan werken, en alle andere kleine dingen lult ie zich altijd makkelijk onderuit. Lijkt erop dat ie niet kritisch benadert wordt, maar zijn hele omgang met de pers is gewoon los, hij schudt het allemaal zo van zich af met scherpe repliek en humor. En zolang ie wint, zijn er weinig stokken om mee te slaan.
hear hearquote:Op donderdag 20 april 2006 10:03 schreef LuukBes het volgende:
Behalve Seedorf en Davids gelul blijft weinig meer te kk'ren over. De van Bommel kwestie is opgelost, de discussie over waardeloos voetbal smoort ie zelf in de kiem door steeds al zelf aan te geven dat het spel nog te bagger is en ze eraan werken, en alle andere kleine dingen lult ie zich altijd makkelijk onderuit. Lijkt erop dat ie niet kritisch benadert wordt, maar zijn hele omgang met de pers is gewoon los, hij schudt het allemaal zo van zich af met scherpe repliek en humor. En zolang ie wint, zijn er weinig stokken om mee te slaan.
Ja, zo kan ik het ook.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:03 schreef LuukBes het volgende:
hij heeft van meet af aan gezegd dat hij zich eerder op EK 2008 richt dan op WK 2006. Dus wat zou daar raar aan zijn?quote:Op donderdag 20 april 2006 10:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik het ook.
In de eerste ronde uitgeschakeld worden omdat we bagger spelen en dan is het weer okay omdat Marco zegt "ja, het spel is nog bagger, dit is allemaal om in 2008 Europees Kampioen te worden"...
Ik vind dat te gemakkelijk.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
hij heeft van meet af aan gezegd dat hij zich eerder op EK 2008 richt dan op WK 2006. Dus wat zou daar raar aan zijn?
Advocaat heeft ook weleens bij Voetbal Insite gezeten, hoor.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
volgens mij verwar je Advocaat met vBasten.......
de enige keren dat je Advocaat live te zien kreeg was.....idd Villa BvD. Kritischere programma's als Studio Voetbal, Voetbal Insite etc etc heb ik hem niet in gezien.
Hij begint zich anders steeds kinderachtiger te gedragen. Nu weer de boycot van de VI. Daar heeft hij alleen de lezers maar mee.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:03 schreef LuukBes het volgende:
Wat een onzin, zeg. Net alsof de WK één of ander oefentoernooitje is.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
hij heeft van meet af aan gezegd dat hij zich eerder op EK 2008 richt dan op WK 2006. Dus wat zou daar raar aan zijn?
Hoewel hij in dat laatste geval een duidelijk punt heeft en daarmee een statement afgeeft aan de rest van de pers. Derksen is gewoon laks geweest en is daarna de botte boer gaan uithangen en Van Basten was dat beu. Punt.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:14 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Advocaat heeft ook weleens bij Voetbal Insite gezeten, hoor.
[..]
Hij begint zich anders steeds kinderachtiger te gedragen. Nu weer de boycot van de VI. Daar heeft hij alleen de lezers maar mee.
Te gemakkelijk? Ik vind het juist van zelfkennis getuigen dat hij durft te zeggen dat er met een compleet nieuwe spelersgroep het WK2006 een lastig verhaal wordt. En ik kan hem daarin geen ongelijk geven. Oranje is niet zo verschrikkelijk goed dat we met 2 vingers in de neus even wereldkampioen worden. Alhoewel half Nederland daar wel elke 4 jaar vannuit gaat. Ik hoopt dat het debacle van 2002 daar wel verandering in zou brengen, maar nee hoor.......quote:
en had geen enkel verweer op de kritische uitingen van Derksen. Is vervolgens ook nooit meer geweest.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:14 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Advocaat heeft ook weleens bij Voetbal Insite gezeten, hoor.
Dat heeft hij hem toch al fijntjes duidelijk gemaakt tijdens Voetbal Insite, lijkt me. Om hem dan daarna nog eens boos op te bellen, vind ik overdreven.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoewel hij in dat laatste geval een duidelijk punt heeft en daarmee een statement afgeeft aan de rest van de pers. Derksen is gewoon laks geweest en is daarna de botte boer gaan uithangen en Van Basten was dat beu. Punt.
waar haal je vandaan dat vBasten Derksen boos heeft opgebeld?quote:Op donderdag 20 april 2006 11:21 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Dat heeft hij hem toch al fijntjes duidelijk gemaakt tijdens Voetbal Insite, lijkt me. Om hem dan daarna nog eens boos op te bellen, vind ik overdreven.
En dus zouden we er allemaal maar vrede mee moeten hebben als we de eerste ronde niet overleven, want we gaan voor het EK2008. Een échte realist zou zeggen: we gaan dit toernooi voor een kwartfinale plaats. Dan zouden we een puike prestatie hebben geleverd.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Te gemakkelijk? Ik vind het juist van zelfkennis getuigen dat hij durft te zeggen dat er met een compleet nieuwe spelersgroep het WK2006 een lastig verhaal wordt. En ik kan hem daarin geen ongelijk geven. Oranje is niet zo verschrikkelijk goed dat we met 2 vingers in de neus even wereldkampioen worden. Alhoewel half Nederland daar wel elke 4 jaar vannuit gaat. Ik hoopt dat het debacle van 2002 daar wel verandering in zou brengen, maar nee hoor.......
Oranje moet 4 weken lang op z'n best spelen om een kans te hebben op de wereldtitel. Ongeacht welke spelers je daar neer zet, denk ik dat een finaleplaats in 2008 realistischer is.
Realistisch gezien moet Oranje gewoon tweede kunnen worden. Van Ivoorkust heb je niets te vrezen behalve hun spitsen, en Servië moet ook te doen zijn, als iedereen z'n koppie dr bij houdt en niet mee gaat in het fysieke spel.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dus zouden we er allemaal maar vrede mee moeten hebben als we de eerste ronde niet overleven, want we gaan voor het EK2008. Een échte realist zou zeggen: we gaan dit toernooi voor een kwartfinale plaats. Dan zouden we een puike prestatie hebben geleverd.
Toch eens beter luisteren dan. Hij heeft gezegd dat ie alleen tevreden is met het allerhoogste nu ze toch naar D'land gaan : het WK winnen. Ook riep ie tegen alles en iedereen in dat de pouleloting best gunstig was.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dus zouden we er allemaal maar vrede mee moeten hebben als we de eerste ronde niet overleven, want we gaan voor het EK2008. Een échte realist zou zeggen: we gaan dit toernooi voor een kwartfinale plaats. Dan zouden we een puike prestatie hebben geleverd.
Nee, als hij de poule niet door komt dan zegt Marco: "het was de poule des doods, maar onze doelstelling is nog steeds het EK2008."quote:Op donderdag 20 april 2006 11:47 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Toch eens beter luisteren dan. Hij heeft gezegd dat ie alleen tevreden is met het allerhoogste nu ze toch naar D'land gaan : het WK winnen. Vooraf roepen dat het EK2008 doelstelling nr 1 is, is niet alleen slim i.v.m. drukverlagende sfeer creeren richting WK kwali, maar ook nog eens semi-terecht omdat ie een compleet nieuw team wilde bouwen, en dit al vantevoren wist dat hem dat te doen stond.
En natuurlijk wordt ie afgeserveerd als ie de poules niet doorkomt, dat wordt elke coach. Dan keert alles zich tegen hem, zo gaat dat. Maar dat soort texten hoor ik nu al jaren, dat ie nog wel op zijn bek gaat. Alsof men erop zit te wachten.
Terecht toch. Het was/is toch ook de poule des doods volgens de pers en heel het land ? Vinden ze overal trouwens, in andere landen.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, als hij de poule niet door komt dan zegt Marco: "het was de poule des doods, maar onze doelstelling is nog steeds het EK2008."
Ik zal het je sterker vertellen, zelfs ESPN gaat deze poule extra volgen, omdat dit verreweg de meest spannende poule is waar van alles kan gebeuren. Ze hebben zelfs al gezegd dat het mogelijk is dat titelkandidaat Argentinië eruit geknikkerd wordt.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:57 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Terecht toch. Het was/is toch ook de poule des doods volgens de pers en heel het land ? Vinden ze overal trouwens, in andere landen.
Totdat hij riep dat er kansen lagen en het best gunstig was, en niks wilde weten van een poule des doods. Hij is iedereen een stap voor, en nu al bezig met psychologische kweken van zelfbewustheid. Draait problemen en doemscenario's 180 graden om, en ziet alleen de kansen. Deed ie ook al als speler in '88, waar ie NL erdoorheen sleepte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |