abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36265868
Game on
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:23:23 #2
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36265959
Goed selectiebeleid heeft hij.
A.M.A.B
pi_36266364
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:23 schreef Cart_man het volgende:
Goed selectiebeleid heeft hij.
alleen jammer van Hofs en Boateng...
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:39:35 #4
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36266560
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:34 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

alleen jammer van Hofs en Boateng...
vindt jij...
A.M.A.B
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2006 @ 15:39:53 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_36266574
Anita moet in het nederlands elftal hij heeft al 1x voor ajax gespeeld, moet wel genoeg zijn toch?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:56:40 #6
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_36267238
Is er weer een nieuwe selectie bekend dan?
Nobody likes us.We Don't Care
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:18:33 #7
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_36268059
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:56 schreef FCDB het volgende:
Is er weer een nieuwe selectie bekend dan?
Nee... ik zie niks op vi.nl dus zal wel niet
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:21:46 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36268164
Volgens mij is het der Weltmeister.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2006 @ 17:05:20 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_36269717
EDIT dit hoort niet in dit topic
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:11:47 #10
67174 Dos37
Come on Twente
pi_36269910
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:39 schreef borisz het volgende:
Anita moet in het nederlands elftal hij heeft al 1x voor ajax gespeeld, moet wel genoeg zijn toch?
Zeker helemaal mee eens. Ongeloflijk dat van Basten dat nog niet heeft gezien.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_36329184
Nee, Boateng heeft gewoon ook echt niets laten zien. . . Hofs of Boateng en een plekje voor KJH
pi_36329672
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:11 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Zeker helemaal mee eens. Ongeloflijk dat van Basten dat nog niet heeft gezien.
Timisela dan. Die gast laat het week na week zien en moet nog steeds wachten op zn eerste uitnodiging
  dinsdag 28 maart 2006 @ 08:54:45 #13
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_36425447
quote:
Van Basten neemt Van Nistelrooy altijd mee

28/3/2006 8 :48

Ruud van Nistelrooy hoeft niet te vrezen dat hij het WK gaat missen vanwege een gebrek aan speeltijd bij Manchester United. Bondscoach Marco van Basten sprak vorige week met de spits en stelde hem gerust.

Al vijf competitieduels op rij begon Van Nistelrooy op de bank bij Man United. Van Basten praatte met de 29-jarige aanvaller over diens situatie. Tegelijkertijd blikte de bondscoach vooruit naar het WK. 'Ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat hij zich geen zorgen hoeft te maken over het Nederlands elftal', vertelt Van Basten in de nieuwe Voetbal International.

De bondscoach verwacht dat Van Nistelrooy dit seizoen nog wel aan spelen toe zal komen bij The Mancunians. En mocht dat niet het geval zijn, dan is dat nog geen ramp, verwees hij naar zijn eigen voorbereiding op het EK van 1988, toen hij door een enkelblessure een groot deel van het seizoen moest overslaan maar wel in topvorm het toernooi speelde.

Alex Ferguson liet intussen doorschemeren dat hij woensdag in het competitieduel met West Ham United 'een of twee veranderingen' zal doorvoeren in zijn basis. De Engelse media wijzen direct naar Van Nistelrooy, die terug zou keren in de basiself.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:19:41 #14
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36425848
Marco de gekste!
pi_36510306
NOORDWIJK - Marco van Basten pleit in de vrijdageditie van NRC.Next voor een Nederlands-Belgische competitie. De bondscoach van het Nederlands elftal wil op die manier de kloof tussen het Nederlandse en Belgische voetbal met de grote Europese voetballanden verkleinen. ,,We moeten voorkomen dat we de concurrentiestrijd met het buitenland niet op een gigantische manier verliezen'', aldus Van Basten in de krant.
De bondstrainer ziet een nieuwe competitieopzet als oplossing: ,,We dienen ons te verenigen. Volgens mij moeten Nederland en België samen een competitie opzetten. Dan kunnen we gezamenlijk een vuist maken naar het geweld van landen als Engeland, Spanje, Italië, Frankrijk en Duitsland. Daar smijten ze met geld. De grote voetballanden zuigen ons leeg.
In mijn periode als profvoetballer speelden vier, vijf Nederlandse spelers in het buitenland. Nu wel vijftig. Dat is niet goed.''

(ANP)
pi_36510409
Van Batsen heeft gelijk, zou wijlen Raymond Goethals zeggen. .
pi_36510534
Een topic waard Heero.
That's all folks!
pi_36564136
Ik zou er niet raar van staan te kijken wanneer Mbark Boufassa (AA Gent) bij de volgende interland geselecteerd wordt. Wat kan die jongen goed voetballen zeg.
pi_36627992
Donders, zit ik lekker VI te kijken en wordt er lekker gekeuveld. Zet die Don Marco die Johan Derksen ineens out of the blue te kakken zeg over een interview}) . Je zag Johan even naar lucht happen. Hij wist even niet waar hij het zoeken moest. Zo heb ik Johan Derksen nog nooit gezien en ik ken hem al langer dan de meeste Nederlanders......

Het is dat Babs ze uit elkaar haalde maar anders hadden ze nu nog liggen rollebollen. Wel jammer aan één kant.

Fd
  Trouwste user 2022 maandag 3 april 2006 @ 23:56:00 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_36628016
Heerlijk Marco heerst

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 4 april 2006 @ 00:11:03 #22
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_36628514
Marco
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 april 2006 @ 00:20:18 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_36628721
Hij was briljant vanavond.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_36628850
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:55 schreef fokkersdelight het volgende:

Het is dat Babs ze uit elkaar haalde maar anders hadden ze nu nog liggen rollebollen. Wel jammer aan één kant.

Fd
Het welles nietes spelletje werd vervelend..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_36635957
Ik heb genoten gisteren . Hij is (samen met Rijkaard) hét voorbeeld van wat "geestelijke onafhankelijkheid" inhoud.
pi_36639158
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:08 schreef EKterror het volgende:
bla3x
Ach ik vond MarcovB. ook wel irritant de eigenwijze ik doe wat ik wil jongen uithangen.

Maar dat ligt vast aan mij
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:47:05 #27
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_36644712
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:53 schreef Gollemrulez het volgende:
Ach ik vond MarcovB. ook wel irritant de eigenwijze ik doe wat ik wil jongen uithangen.

Maar dat ligt vast aan mij
Nee hoor, ik vond hetzelfde. Vooral over die BeNe Liga liet ie zichzelf erg kennen.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_36663821
met vBasten worden we Wereldkampioen. Het ligt al vast. We gaan met een weinig overtuigende kwalificatiereeks naar het eindtoernoooi, net als 88. Het toernooi is in Duitsland, net als in 88. We hebben een van de beste keepers van de wereld (Sar), net als in 88. We hebben een relatief onbekende spits (Huntelaar), net als 88.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36663891
Het is alleen een WK en geen EK, maar dat is maar een detail he?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_36663939
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:26 schreef Suijk het volgende:
Het is alleen een WK en geen EK, maar dat is maar een detail he?
IDD, toendertijd was Rusland een van de grootste voetballanden. Nu moeten we tegen Argentinië.

Hey, weer een paralel
pi_36663960
Dus we zullen eerst verliezen van Argentinië met Huntelaar op de bank en dan verslaan we Argentinië in de finale, ja?
Klik dan als je durft
  woensdag 5 april 2006 @ 08:33:55 #32
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_36663975
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:32 schreef Suijk het volgende:
Dus we zullen eerst verliezen van Argentinië met Huntelaar op de bank en dan verslaan we Argentinië in de finale, ja?
Teken ik voor.
pi_36663976
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:32 schreef Suijk het volgende:

met 2-0
pi_36664030
overigens, een Duitse paragnost heeft gevoeld dat de geest van Michels rondwaart in Duitsland als er een bal op magistrale wijze uit het Oranje-doel geduwd wordt, weten we hoe het komt
pi_36664984
Hij lulde Derksen er mooi uit
  woensdag 5 april 2006 @ 18:32:22 #36
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_36682763
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:41 schreef Urquhart het volgende:
Vond het meer een welles nietes spelletje...
pi_36682891
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:32 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Vond het meer een welles nietes spelletje...
Ach, ik vond het weleens leuk om Derksen met de bek vol tanden te zien staan.
  woensdag 5 april 2006 @ 19:23:05 #38
100496 H.Flick
Turn-based
pi_36684336
Vandaag staat er in de VI opeens een stuk over het BeNe-Liga plan van Van Basten waarin hij flink aangepakt wordt. Trieste wraakactie van Derksen.
  woensdag 5 april 2006 @ 21:03:47 #39
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_36688304
Lijkt me niet dat de inhoud van de VI op dinsdag nog even wordt veranderd. Sterker nog, het zal niet eens mogelijk zijn...
  Trouwste user 2022 donderdag 6 april 2006 @ 18:00:30 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_36714606
Ik vond het ook opvallend. Van Basten was al eerder met zijn pleidooi voor een BENE-liga. Het heeft dus niks met voetbal insite te maken maar met zijn eerdere commentaren.

pi_37027305
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:41 schreef Urquhart het volgende:
En dan krijg je een triest antwoord van Derksen in de vorm van een column, dus weer niet direct in een live gesprek op TV. Wat een triest mietje blijft Johan...
quote:
'Marco van Basten moet altijd zijn zin hebben'

17/4/2006 8 :00

De bondscoach is boos. Hij vindt mij onbetrouwbaar, ik zou lak aan de hele wereld hebben en met ingehouden woede deelde hij me telefonisch mijn straf mee. De komende drie jaar hoef ik niet meer bij hem aan te kloppen. Hij voegde er nog aan toe dat de hele mediawereld hem gestolen kan worden. Hij staat de pers te woord, omdat perschef Kees Jansma hem bijna dagelijks probeert duidelijk te maken dat communiceren met de media bij zijn functie hoort. Oranje is van het hele Nederlandse volk. Al die mensen hebben recht op de mening, uitleg en commentaar van de bondscoach. Marco van Basten vindt dit duidelijk een vervelend onderdeel van zijn vak. Hij ziet het als een verplicht nummer en doet het met frisse tegenzin. Desondanks begrijp ik zijn boosheid niet. Als er íémand lak heeft aan de hele wereld, dan straalt hij dat wel uit.

Het is gebruikelijk dat exclusieve interviews met trainers en spelers voor publicatie ter goedkeuring worden aangeboden. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Het voorkomt feitelijke onjuistheden en de geïnterviewde kan verkeerd begrepen zijn door de journalist. Voorzover ik weet houden alle journalisten zich aan die regel. Alleen Henri van der Steen van het Brabants Dagblad weigert het principieel, waardoor hij veel mensen niet meer te spreken krijgt. Deze regel geldt echter niet voor persbijeenkomsten. Onlangs organiseerde de European Sports Magazines zo’n zitting in Noordwijk met onze bondscoach. Deze bijeenkomsten leveren doorgaans een oppervlakkig stukje op, omdat de vertegenwoordigers van A Bola, Don Balon, Fanatik, La Gazzetta dello Sport, Der Kicker, Sport Express, Voetbal Magazine, World Soccer, Tipsbladet en Voetbal International zich in verschillende talen tot de geïnterviewde wenden en vooral vragen stellen vanuit hun eigen voetbalcultuur. Het resultaat leverde ook nu weer een keurig stukje op van Oranje-watcher Taco van den Velde, waar geen onvertogen woord in stond. Omdat het om een persconferentie ging, plaatste ik het artikel zonder het ter goedkeuring aan de bondscoach voor te leggen. Het resultaat was een telefoontje van Oranje-voorlichter Jansma die het ook een keurig stukje vond. Maar Van Basten was woedend, omdat hij het voor publicatie niet had mogen lezen. Even later belde de bondscoach zelf. Het was alsof ik een misdaad had begaan. Hij vond het een schande. Er stond namelijk iets in wat hem helemaal niet zinde. De journalist had uit zijn mond opgetekend dat Ruud van Nistelrooy zich ‘nog geen zorgen hoefde te maken’. Maar de eindredactie had het woord ‘nog’ weggelaten in de kop. De kop luidde: ‘Ruud van Nistelrooy hoeft zich geen zorgen te maken over Oranje’. Tjonge jonge, het is wat!

Sinds ik Marco van Basten vanaf de pittoreske houten tribune van VVO in Velp voor het eerst zag voetballen in Oranje Onder-16 heb ik hem altijd met interesse gevolgd; een begenadigd voetballer, een lust voor het oog en een boeiend mens. Ik heb nooit begrepen dat hij zich als topvoetballer in het kielzog van Ruud Gullit liet begeleiden en beïnvloeden door haptonoom Ted Troost – in mijn ogen een charlatan, maar dat is verder niet relevant. Als topspits was hij een sieraad voor het Nederlandse voetbal. Ik vraag me wel af hoe een gewone jongen uit Utrecht, die graag de indruk wekt dat hij overal boven staat en zich nergens iets van aantrekt, kan uitgroeien tot een controlfreak die de hele wereld om zich heen wil regisseren en in woede ontsteekt zodra iemand hem niet blindelings gehoorzaamt.

De bondscoach werd op 31 oktober 1964 om drie uur ’s middags als Marcel van Basten geboren in de Surinamestraat 39 bis te Utrecht. Hij woog 6,5 pond en was 53 centimeter lang. Na een paar weken werd Marco zijn roepnaam, omdat de uit Friesland afkomstige oma Van der Borg moeite had met het uitspreken van de naam Marcel. Marco had al een oudere zus, Carla, en een broer, Stanley. Hij was vernoemd naar de beroemde Stanley Matthews, maar zou een gemankeerde voetballer worden. Toen vader Joop van Basten, ex-prof van DOS en HVC, zag dat Marco wel over voetbaltalenten beschikte, werd hij papa’s lieveling. Vanaf het moment dat Marco lid werd van EDO bezocht zijn vader trouw alle wedstrijden, maar hij liet zich nooit zien als Stanley moest voetballen. Marco was heilig en kreeg een voorkeursbehandeling in het gezin. Tot grote ergernis van moeder Leny. Ook toen Stanley later ging waterpoloën, toonde zijn vader geen enkele interesse, terwijl hij geen wedstrijd oversloeg van Marco die later voor UVV en Elinkwijk uitkwam.

Het vertrek van Stanley van Basten naar Canada, waar hij tien jaar bleef, kun je daar niet los van zien. Joop van Basten heeft zich dat later gerealiseerd en zich er in interviews ook voor verontschuldigd. Feit blijf dat Marco als kind overal zijn zin in kreeg en de enige leerling van het Niels Stensen College was met een eigen auto, een Alfa Giullietta. Zijn moeder kon aardig piano spelen. Er stond een heuse Steinway in de woonkamer. Ook Marco zat even op pianoles en speelde regelmatig quatre-mains met zijn moeder. Vader Van Basten vond dat onzin, hij zag zijn favoriete zoon liever voetballen. Leo Beenhakker toonde namens Feyenoord als eerste belangstelling voor Marco. Als jeugdspeler van Elinkwijk maakte hij deel uit van het jeugdplan van FC Utrecht en hij speelde een proefwedstrijd voor PSV. Uiteindelijk wisten Hassie van Wijk en Aad de Mos hem naar Ajax te lokken. Zijn eerste contract bestond uit het minimum jeugdloon en vijfhonderd gulden reiskostenvergoeding per maand, maar dat werd al snel herzien.

Het karakter van onze bondscoach is sterk beïnvloed door een paar traumatische ervaringen. Als kind zag hij zijn vriendje Jopie Erich in Maarssen door het ijs zakken en voor zijn ogen verdrinken. Marco heeft er alles aan gedaan Jopie te redden en de hulp die hij ging halen kwam te laat. Hij heeft er nooit over willen praten, maar heeft maanden last gehad van nachtmerries. Op 16 oktober 1985 werd zijn moeder getroffen door een hartinfarct en daar kwam nog eens een dubbele herseninfarct overheen. Drie dagen later werd Marco gekrenkt door FC Utrecht-supporters die kwetsende liedjes zongen. Ook de enkelblessure die hem in de kracht van zijn leven trof, waardoor hij niet meer voor AC Milan kon voetballen, heeft hem diep geraakt. Op de golfcourse werkte hij aan zijn mentale revalidatie. Met de pers had hij het helemaal gehad, wat overigens onbegrijpelijk is. Van Basten is altijd met fluwelen handschoenen benaderd en heeft als bondscoach meer krediet dan al zijn voorgangers bij elkaar.

Ook ik vind Van Basten een goede bondscoach. In het begin selecteerde hij spelers die te licht waren voor Oranje en ik heb het gesol rond Mark van Bommel nooit begrepen, terwijl Edgar Davids een onmisbare schakel is op het WK in Duitsland. Maar ik begrijp waarom hij geen beroep doet op Clarence Seedorf en Patrick Kluivert. Ook deze bondscoach heeft te maken met de ego’s van spelers die zich te goed vinden voor een plaats op de tribune. Voor een man die zich onaantastbaar opstelt begrijp ik alleen niet dat hij uit zijn dak gaat zodra iemand weigert als slippendrager dienst te doen. Dan maakt hij van een mug een olifant. Ik zal het belang van een goede relatie met de bondscoach niet bagatelliseren, maar we moeten het ook weer niet overdrijven. En zodra hij onzin uitkraamt, zoals over de BeNe-competitie, blijf ik dat zeggen. Hoewel, misschien is hij gevoelig voor goed gedrag en krijg ik wel strafvermindering.

Johan Derksen
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_37028245
Sneu stukje inderdaad. Ook laag om die stukjes over die vriend en zijn moeder erbij te halen.
Klik dan als je durft
pi_37028403
Staat toch niet zoveel schokkends in?
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_37028498
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:20 schreef Gollemrulez het volgende:
Staat toch niet zoveekschokkends in?
Ach weet je mss zit er wel waarheden in die column, maar kom er dan in het gesprek met Marco zelf mee ipv ervoor of erna. Dat is elke keer zoals als Johan de pik op iemand heeft.

Het vreemd is trouwens dat alleen Derksen deze problemen ondervind en de rest van de media en geen last van heeft.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_37028739
Beetje zielig van Derksen.
  maandag 17 april 2006 @ 12:35:58 #46
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_37028842
Goede column.
pi_37029113
Ik snap van Basten wel. Er zit wel degelijk een verschil in of van Nistelrooy zich geen zorgen hoeft te maken omdat hij niet speelt, of dat hij zich nog geen zorgen hoeft te maken.
Derksen doet net alsof het een nuance-verschil is, maar mijn inziens is het echt een semantisch verschil.
Fuck you Jane Austen!
  maandag 17 april 2006 @ 13:08:21 #48
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_37029815
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:15 schreef Suijk het volgende:
Sneu stukje inderdaad. Ook laag om die stukjes over die vriend en zijn moeder erbij te halen.
Idd... Dat staat er toch helemaal buiten? Het zou toch over voetbal moeten gaan?!
pi_37029858
Het is een beetje natrappen. Even het laatste woord willen hebben. Laag hoor.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 17 april 2006 @ 13:10:12 #50
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_37029887
Het ging dus om de kop van het artikel, in het artikel zelf stond het gewoon juist opgetekend. Een redactie past toch 9 van de 10 keer een quote aan om de kop aantrekkelijk te maken voor de lezer? Van Basten is toch niet zó wereldvreemd dat ie dat niet weet?
pi_37030557
Ach ja ik zou het niet zo'n probleem vinden, wat maakt het toch uit? Die discussie die volgde was wel uiterst interessant, en het is jammer dat Derksen nu met zo'n treurige column toch nog zijn gelijk wil halen ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')