Hey....weet je wat ?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:39 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Nou ja, mijn punt is dat het aangaande een mogelijk verband met schizofrenie voor mij niet zo'n kip-ei verhaal is, gezien de hoeveelheid van duidelijk onware bizarre verhalen die uit een psychose kunnen voortkomen.
Zijn daar beelden van?quote:Ja daar stond een poppetje op.
Gezien de klok op de foto en het feit dat deze ook tijdens televisieprogramma's voorbij kwam als een voorbeeld van Robbert's 'kunnen' heb ik geen reden om te twijfelen dat Robbert die foto gemaakt heeft. Ook al heb ik hem niet zien maken, we mogen alles in beschouwing nemende ervan uitgaan dat Robbert de foto gemaakt heeft. Daarvoor hoef je het hem niet te zien doen.quote:Heb jij hem die foto zien maken? Heb jij hem dat poppetje uit zien knippen?
Nee dus.
We hebben de foto nog niet gezien.quote:
Nogmaals: lees mijn eerdere beredenering.quote:[quote]Gezien de klok op de foto en het feit dat deze ook tijdens televisieprogramma's voorbij kwam als een voorbeeld van Robbert's 'kunnen' heb ik geen reden om te twijfelen dat Robbert die foto gemaakt heeft. Ook al heb ik hem niet zien maken, we mogen alles in beschouwing nemende ervan uitgaan dat Robbert de foto gemaakt heeft. Daarvoor hoef je het hem niet te zien doen.
Of wil je beweren dat Robbert die foto niet gemaakt heeft?
Er zijn reeds argumenten voor de echtheid van de Mudman foto :quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:01 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Zijn daar beelden van?
[..]
Gezien de klok op de foto en het feit dat deze ook tijdens televisieprogramma's voorbij kwam als een voorbeeld van Robbert's 'kunnen' heb ik geen reden om te twijfelen dat Robbert die foto gemaakt heeft. Ook al heb ik hem niet zien maken, we mogen alles in beschouwing nemende ervan uitgaan dat Robbert de foto gemaakt heeft. Daarvoor hoef je het hem niet te zien doen.
Of wil je beweren dat Robbert die foto niet gemaakt heeft?
Op de foto staat een poppetje. Dit poppetje is een EXACTE uitsnede uit een foto uit de Readers Digest, inclusief een stukje achtergrond van die originele foto. Hoe is dat poppetje op de foto van Robbert gekomen?
optie 1
- Robbert heeft het poppetje uitgeknipt en voor de lens gehouden.
Dit is heel vergezocht natuurlijk en heeeeel moeilijk te doen. Bijna onmogelijk. Bovendien...hoe moet Robbert nou aan een foto uit een boek over vreemde verschijnselen komen? Het is niet dat hij daar altijd al een bepaalde interesse in heeft gehad of zo
optie 2
- Robbert heeft de speciale gave om EXACTE uitsneden (inclusief stukjes achtergrond) van foto's uit boeken over vreemde verschijnselen op de gevoelige plaat vast te leggen, zonder ze voor de lens te houden!
...
Interessante bijdrage totsy.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:26 schreef totsy het volgende:
[..]
Er zijn reeds argumenten voor de echtheid van de Mudman foto :
De kleur is anders .
Niemand heeft zich al afgevraagd ; waarom een Mudman ?
Mudmannen en aboriginals enzo , hebben een droomtijd, zij kunnen zich verplaatsen in de 4de dimensie , de astrale sfeer of dimensie waar de overledenenen zich in bevinden , en bovendien beschikken zij over een speciaal geheugen (transpersoonlijk geheugen), wat herinneringen betreft specifiek voor hun ras.
Zou Robbert dit allemaal geweten hebben ?
Ik denk van niet .
En dan nog dit:
Nadat Robbert de foto gemaakt had(geestelijk dus) wist niemand wat deze foto betekende, want er waren ook foto's waarop mudmannen met iemand op hun rug droegen .
In een Belgiesche krant stond immers dat" lezers ons erop wezen dat ....": ik citeer:
Minder vrolijk is een ander beeld van een gespierd lijf met een grotesk, verwrongen hoofd ,zomaar ergens in de woonkamer.Na een krantenpublicatie wezen lezers ons erop dat dit en zogenaamde Mud-man uit Nieuw-Guinea is. Die gaan getooid met modder- of kleimaskers
Ja, vindt ik ook de moeite om uit te zoeken verder.quote:
Wat heeft het transpersoonlijk geheugen te maken met de authenticiteit van de mudmanfoto in jouw optiek?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:26 schreef totsy het volgende:
[..]
Er zijn reeds argumenten voor de echtheid van de Mudman foto :
De kleur is anders .
Niemand heeft zich al afgevraagd ; waarom een Mudman ?
Mudmannen en aboriginals enzo , hebben een droomtijd, zij kunnen zich verplaatsen in de 4de dimensie , de astrale sfeer of dimensie waar de overledenenen zich in bevinden , en bovendien beschikken zij over een speciaal geheugen (transpersoonlijk geheugen), wat herinneringen betreft specifiek voor hun ras.
Zou Robbert dit allemaal geweten hebben ?
Ik denk van niet .
Bedoel je dat Robbert zaken, afbeeldingen, herinneringen kan halen uit een collectief menselijk geheugen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:32 schreef totsy het volgende:
[..]
Ja, vindt ik ook de moeite om uit te zoeken verder.![]()
En...ik ga zelfs verder...als die Mudman foto's aldus zo geestelijk gemaakt zijn trek ik de conclusie eruit, dat om juist dat ene stukje zo fijn uit die hele prent te halen van Readger's digest, hier wel een "intelligente geesteskracht" of buitenaarse intelligentie aan mede geholpen heeft of achter staat.Het is méér dan zomaar een geestesfoto van iets uit je herinneringen te maken.
tot op de grasspriet nauwkeurigquote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:21 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Bedoel je dat Robbert zaken, afbeeldingen, herinneringen kan halen uit een collectief menselijk geheugen?
WAAROM bepaal jij voor een ander wat realistisch is en niet!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:59 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Deze hele discussie zou gesloten zijn als je gewoon zou kunnen toegeven dat Robbert niet 100% eerlijk is. We zijn er bijna allemaal wel van overtuigd dat hij iets kan, maar dat hij de dingen wat opleukt door fotootjes enzo toe te voegen.
Wees wat realistischer - ik kan het me best voorstellen dat mensen hem willen verdedigen tegen dit soort aanteigingen maar dan moet je wel een fatsoenlijk argument hebben. En niet van ''MAAR HIJ ZIET ER ZO LEUK UIT DUS ALLES IS WAAR''
Nokwanda,quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Wat heeft het transpersoonlijk geheugen te maken met de authenticiteit van de mudmanfoto in jouw optiek?
Ik ken het fenomeen transpersoonlijk geheugen maar ik zie de link even niet.
Die zijn helemaal niet eeuwig bewaarbaar, en blijven al helemaal niet eeuwig "voortbestaan".quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:55 schreef zhe-devilll het volgende:
ALLE gedachten en handelingen in de aura van de aarde/kosmos blijven eeuwig voortbestaan. Net als bijvoorbeeld een videofilm, beeld en geluid
echt welquote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:58 schreef Technicolor het volgende:
[..]
Die zijn helemaal niet eeuwig bewaarbaar, en blijven al helemaal niet eeuwig "voortbestaan".
Elke gedachte is energie, en energie blijft bestaan, een golf/deeltje verdwijnt niet , lichtfotonen , neutronen , protonen , tachyonen , alles blijft bestaan .quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:58 schreef Technicolor het volgende:
[..]
Die zijn helemaal niet eeuwig bewaarbaar, en blijven al helemaal niet eeuwig "voortbestaan".
Dat is totaal geen bewijs voor het voortbestaan van gedachten, en of gedachten überhaupt wel "energie" zijn. Want, als het wél uit "lichtfotonen" (quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:05 schreef totsy het volgende:
[..]
Elke gedachte is energie, en energie blijft bestaan, een golfdeeltje verdwijnt niet , lichtfotonen , alles blijft bestaan .
Ja, dus? Dús zijn gedachten energie en dús blijven ze bestaan?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:05 schreef totsy het volgende:
[..]
De kwantumdeeltjes zijn zelfs op 2 plaatsen gelijktijdig.
Voor de rationelen en sommige wetenschappers niet , dat klopt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:08 schreef Technicolor het volgende:
[..]
Dat is totaal geen bewijs voor het voortbestaan van gedachten, en of gedachten übehaupt wel "energie" zijn. Want, als het wél uit "lichtfotonen" (. ) zou bestaan, hoe elementair zijn de gedachten dan? Welke en hoevoeel "energie" maakt een gedachte dan?
En daarbij ging mijn vorige argument over "een videofilm, beeld en geluid". Die blijven niet eeuwig "voortbestaan".
Ja, dit zal allemaal wel, maar het sluit totaal niet aan, of is in elk geval geen bewijslast voor het onzinnige quantummechanicaverhaal dat je net predikte.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:12 schreef totsy het volgende:
[..]
Voor de rationelen en sommige wetenschappers niet , dat klopt.
Voor de anderen wel ., want die gaan er van uit dat elke manifestatie in deze 3de dimensie, elk verstoffelijkt item dus, zijn geestelijke dubbel heeft, astraal dubbel , en ook in dit astraal veld bestaat.
De geest bepaalt de vorm en de materie, en niet andersom, en dat verklaart ook waarom uit deze collectieve velden of' 'het Veld' geestelijke info kan afgetapt worden door een medium of helderziende.
Tuurlijk mag je dat. Dat zal de ander ook doen. Maar als het hier weer een wellus nietus gedoe wordt zit het hele topic zo op slot. En dat kunnen we alleen maar samen voorkomen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:44 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
sorry hoor maar ik snap gewoon niet wat er loos is,
je mag niet eens zelf beslissen wat je wilt geloven? Wat gaan we nou beleven?
eh hallo?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:48 schreef Mirage het volgende:
Hallo zeg !
zhe-devilll, stop eens evne met vuur spugen en lees eens terug
Robbert van den Broeke
Heb ik dat nou werkelijk voro niets gedaan ?
Je punten zijn best goed, maar de manier waarop.... dat vuurgespuug moet afgelopen zijn.
Hemeltje wat heb jij vandaag ?
in een ander topic vloog je ook al zo uit.
Klaar nou !
en de rest.. hou eens op met onzin plaatsen.... verkeerde afslag !
oke did it..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:48 schreef Mirage het volgende:
Hallo zeg !
zhe-devilll, stop eens even met vuur spugen en lees eens terug
Robbert van den Broeke
Heb ik dat nou werkelijk voor niets gedaan ?
Je punten zijn best goed, maar de manier waarop.... dat vuurgespuug moet afgelopen zijn.
Hemeltje wat heb jij vandaag ?
in een ander topic vloog je ook al zo uit.
Klaar nou !
en de rest.. hou eens op met onzin plaatsen.... verkeerde afslag !
zhe-deilll, mail mij trouwens even als je wilk wilde nog wat kwijt maar je email staat niet in je profiel en na laten kijken gaat op dit tijdstip niet altijd even vlot
![]()
zo dat lucht op zekerquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:36 schreef footballmanager11 het volgende:
Jezus wat is die jongen dik geworden. Hij heeft iets te veel bij de burger king gegeten. De vetklep!
Jij hebt je speciaal bij fok! aangemeld om op RvdB topics te reageren ??quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:36 schreef footballmanager11 het volgende:
Jezus wat is die jongen dik geworden. Hij heeft iets te veel bij de burger king gegeten. De vetklep!
Dit is de tekst met de tikfout (van http://home.tiscali.nl/jh(...)alogie%20wessels.htm ):quote:Op woensdag 22 maart 2006 03:01 schreef DarkMinded het volgende:
Misschien een domme vraag maar:
Ik heb me er in de tijd van de ´genverbrander´er niet zo mee bezig gehouden, maar hoe zit dat dan met de genverbrander/geneverbrander? Ik bedoel : WAS die man van wie RvdB dat zei dan ook gen(e)verbrander?
Beter gezegd: Was de aanname goed of zat RvdB erlangs betreft dat beroep of was het niet bekend?
De kwantummechanica leert ons dat er velden, dimensies aanwezig zijn , dat het begrip ruimte/tijd een illusie is, en slechts bestaat in onze werkelijkheid, onze eigen drie- dimensionale wereld .quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:18 schreef Technicolor het volgende:
[..]
Ja, dit zal allemaal wel, maar het sluit totaal niet aan, of is in elk geval geen bewijslast voor het onzinnige quantummechanicaverhaal dat je net predikte.
Dit stukje is de moeite waard te lezen, van Sheldrake, deel 1 en deel 2quote:Alles wat is, was en zal zijn, IS eeuwig, zelfs de ontelbare vormen, die alleen eindig en vergankelijk zijn in hun objectieve, maar niet in hun ideële vorm. Ze bestonden als ideeën in de eeuwigheid en wanneer ze heengaan, zullen ze als weerspiegelingen blijven bestaan. Noch de vorm van de mens, noch die van een dier, plant of steen is ooit geschapen, en pas op ons gebied begon deze vorm te ‘worden’, d.w.z. zich te objectiveren tot zijn huidige mate van stoffelijkheid, of zich van binnen naar buiten uit te breiden, van de meest verfijnde en bovenzinnelijke essentie tot zijn meest grove verschijning. Onze menselijke vormen hebben daarom in de eeuwigheid bestaan als astrale of etherische prototypen; . . .11
Apart dat je hier met de kwantummechanica aankomt. Da's namelijk echte wetenschap, waar jij normaal zo'n hekel aan hebt.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:07 schreef totsy het volgende:
[..]
De kwantummechanica leert ons dat er velden, dimensies aanwezig zijn , dat het begrip ruimte/tijd een illusie is, en slechts bestaat in onze werkelijkheid, onze eigen drie- dimensionale wereld .
Kwantumfysica is evengoed metafysisch als fysich want het combineert de twee , via de string- en snaartheorie .quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:52 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Apart dat je hier met de kwantummechanica aankomt. Da's namelijk echte wetenschap, waar jij normaal zo'n hekel aan hebt.
Conclusie: je moet niets van de wetenschap hebben, behalve de theorieën die toevallig jouw ideeën ondersteunen?![]()
Indisch is niet altijd beter hoor.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef totsy het volgende:
[..]
Kwantumfysica is evengoed metafysisch als fysich want het combineert de twee , via de string- en snaartheorie .
Kijk maar naar "The bleep we don' t know" allemaal Indische wetenschappers , en die kennen er wat van .........![]()
Is hij ook oost indisch doof?quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:10 schreef CarDani het volgende:
[..]
Indisch is niet altijd beter hoor.
Mijn man is Indisch, maar hij heeft ECHT niet vaker gelijk dan ik hoor![]()
![]()
ja, maar de oude waarden & waarheden zijn in die landen meer in ere gehouden dan bij ons.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:10 schreef CarDani het volgende:
[..]
Indisch is niet altijd beter hoor.
Mijn man is Indisch, maar hij heeft ECHT niet vaker gelijk dan ik hoor![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:42 schreef totsy het volgende:
[..]
ja, maar de oude waarheden zijn in die landen meer in ere gehouden dan bij ons.
Nu beginnen ze er ginder ook hun broek aan te vagen natuurlijk, het materialisme en de technocratie en het computertijdperk verwoest nog meer de oude waarden en kennis, maar het tij keert steeds , alles komt terug na zoveel tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
Hoe kom je daar nou weer bij? Je bedoelt zeker dat elke geloofsovertuiging nu beweert dat hun specifieke metafysische opperwezens zich ergens in de onzekerheidsfactoren van de kwantumfysica zouden verstoppen.quote:Kwantumfysica is evengoed metafysisch als fysich want het combineert de twee
Ergens zit je in de goede richting, ja ...de Goden zitten in de kwantumwereld verborgen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:49 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Je bedoelt zeker dat elke geloofsovertuiging nu beweert dat hun specifieke metafysische opperwezens zich ergens in de onzekerheidsfactoren van de kwantumfysica zouden verstoppen.
Niet helemaal, ......"God van de gaten" is slechts een deeltje, en zal dat altijd blijven , ben met veel niet akkoord van dat artikel.quote:
quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:50 schreef CarDani het volgende:
Blijkbaar is iedereen uitgesproken over Robbert?
Het zal toch wel een welles/nietes verhaal blijven.
Tuurlijk, want jij hebt ook recht op een mening, hoe idioot die ook isquote:Op donderdag 23 maart 2006 12:50 schreef CarDani het volgende:
Blijkbaar is iedereen uitgesproken over Robbert?
Het zal toch wel een welles/nietes verhaal blijven.
Ja, dat had gescheeld.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:16 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Had dat gezegd in topic deel 1
![]()
quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:25 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Tuurlijk, want jij hebt ook recht op een mening, hoe idioot die ook is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |