abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36242055
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:39 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Nou ja, mijn punt is dat het aangaande een mogelijk verband met schizofrenie voor mij niet zo'n kip-ei verhaal is, gezien de hoeveelheid van duidelijk onware bizarre verhalen die uit een psychose kunnen voortkomen.
Hey....weet je wat ?

Misschien heeft Robbert helemal geen psychose.
pi_36242116
quote:
Ja daar stond een poppetje op.
Zijn daar beelden van?
quote:
Heb jij hem die foto zien maken? Heb jij hem dat poppetje uit zien knippen?

Nee dus.
Gezien de klok op de foto en het feit dat deze ook tijdens televisieprogramma's voorbij kwam als een voorbeeld van Robbert's 'kunnen' heb ik geen reden om te twijfelen dat Robbert die foto gemaakt heeft. Ook al heb ik hem niet zien maken, we mogen alles in beschouwing nemende ervan uitgaan dat Robbert de foto gemaakt heeft. Daarvoor hoef je het hem niet te zien doen.

Of wil je beweren dat Robbert die foto niet gemaakt heeft?

Op de foto staat een poppetje. Dit poppetje is een EXACTE uitsnede uit een foto uit de Readers Digest, inclusief een stukje achtergrond van die originele foto. Hoe is dat poppetje op de foto van Robbert gekomen?

optie 1

- Robbert heeft het poppetje uitgeknipt en voor de lens gehouden.

Dit is heel vergezocht natuurlijk en heeeeel moeilijk te doen. Bijna onmogelijk. Bovendien...hoe moet Robbert nou aan een foto uit een boek over vreemde verschijnselen komen? Het is niet dat hij daar altijd al een bepaalde interesse in heeft gehad of zo

optie 2

- Robbert heeft de speciale gave om EXACTE uitsneden (inclusief stukjes achtergrond) van foto's uit boeken over vreemde verschijnselen op de gevoelige plaat vast te leggen, zonder ze voor de lens te houden!

...
pi_36242768
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:01 schreef Prst_ het volgende:

[quote]Zijn daar beelden van?
We hebben de foto nog niet gezien.
quote:
[quote]Gezien de klok op de foto en het feit dat deze ook tijdens televisieprogramma's voorbij kwam als een voorbeeld van Robbert's 'kunnen' heb ik geen reden om te twijfelen dat Robbert die foto gemaakt heeft. Ook al heb ik hem niet zien maken, we mogen alles in beschouwing nemende ervan uitgaan dat Robbert de foto gemaakt heeft. Daarvoor hoef je het hem niet te zien doen.
Nogmaals: lees mijn eerdere beredenering.
pi_36242981
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:01 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Zijn daar beelden van?
[..]

Gezien de klok op de foto en het feit dat deze ook tijdens televisieprogramma's voorbij kwam als een voorbeeld van Robbert's 'kunnen' heb ik geen reden om te twijfelen dat Robbert die foto gemaakt heeft. Ook al heb ik hem niet zien maken, we mogen alles in beschouwing nemende ervan uitgaan dat Robbert de foto gemaakt heeft. Daarvoor hoef je het hem niet te zien doen.

Op de foto staat een poppetje. Dit poppetje is een EXACTE uitsnede uit een foto uit de Readers Digest, inclusief een stukje achtergrond van die originele foto. Hoe is dat poppetje op de foto van Robbert gekomen?

optie 1

- Robbert heeft het poppetje uitgeknipt en voor de lens gehouden.

Dit is heel vergezocht natuurlijk en heeeeel moeilijk te doen. Bijna onmogelijk. Bovendien...hoe moet Robbert nou aan een foto uit een boek over vreemde verschijnselen komen? Het is niet dat hij daar altijd al een bepaalde interesse in heeft gehad of zo

optie 2

- Robbert heeft de speciale gave om EXACTE uitsneden (inclusief stukjes achtergrond) van foto's uit boeken over vreemde verschijnselen op de gevoelige plaat vast te leggen, zonder ze voor de lens te houden!

...
Er zijn reeds argumenten voor de echtheid van de Mudman foto :

De kleur is anders .

Niemand heeft zich al afgevraagd ; waarom een Mudman ?
Mudmannen en aboriginals enzo , hebben een droomtijd, zij kunnen zich verplaatsen in de 4de dimensie , de astrale sfeer of dimensie waar de overledenenen zich in bevinden , en bovendien beschikken zij over een speciaal geheugen (transpersoonlijk geheugen), wat herinneringen betreft specifiek voor hun ras.
Zou Robbert dit allemaal geweten hebben ?
Ik denk van niet .

En dan nog dit:

Nadat Robbert de foto gemaakt had(geestelijk dus) wist niemand wat deze foto betekende, want er waren ook foto's waarop mudmannen iemand op hun rug droegen .
In een Belgiesche krant stond immers dat" lezers ons erop wezen dat ....": ik citeer:
Minder vrolijk is een ander beeld van een gespierd lijf met een grotesk, verwrongen hoofd ,zomaar ergens in de woonkamer.Na een krantenpublicatie wezen lezers ons erop dat dit een zogenaamde Mud-man uit Nieuw-Guinea is. Die gaan getooid met modder- of kleimaskers

[ Bericht 0% gewijzigd door totsy op 21-03-2006 20:33:46 ]
pi_36243179
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:26 schreef totsy het volgende:

[..]

De kleur is anders .

Mudmannen en aboriginals enzo , hebben een droomtijd, zij kunnen zich verplaatsen in de 4de dimensie , de astrale sfeer of dimensie waar de overledenenen zich in bevinden , en bovendien beschikken zij over een speciaal geheugen (transpersoonlijk geheugen), wat herinneringen betreft specifiek voor hun ras.
Ik denk van niet .

En dan nog dit:

Nadat Robbert de foto gemaakt had(geestelijk dus) wist niemand wat deze foto betekende, want er waren ook foto's waarop mudmannen met iemand op hun rug droegen .
In een Belgiesche krant stond immers dat" lezers ons erop wezen dat ....": ik citeer:
Minder vrolijk is een ander beeld van een gespierd lijf met een grotesk, verwrongen hoofd ,zomaar ergens in de woonkamer.Na een krantenpublicatie wezen lezers ons erop dat dit en zogenaamde Mud-man uit Nieuw-Guinea is. Die gaan getooid met modder- of kleimaskers
Interessante bijdrage totsy.
pi_36243220
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:31 schreef CarDani het volgende:

[..]

Interessante bijdrage totsy.
Ja, vindt ik ook de moeite om uit te zoeken verder.
En...ik ga zelfs verder...als die Mudman foto's aldus zo geestelijk gemaakt zijn trek ik de conclusie eruit, dat om juist dat ene stukje zo fijn uit die hele prent te halen van Readger's digest, hier wel een "intelligente geesteskracht" of buitenaarse intelligentie aan mede geholpen heeft of achter staat.Het is méér dan zomaar een geestesfoto van iets uit je herinneringen te maken.

[ Bericht 32% gewijzigd door totsy op 21-03-2006 20:43:01 ]
pi_36245051
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:26 schreef totsy het volgende:

[..]

De kleur is anders .

Ik denk van niet .
Wat heeft het transpersoonlijk geheugen te maken met de authenticiteit van de mudmanfoto in jouw optiek?
Ik ken het fenomeen transpersoonlijk geheugen maar ik zie de link even niet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_36245135
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:32 schreef totsy het volgende:

[..]

Ja, vindt ik ook de moeite om uit te zoeken verder.
En...ik ga zelfs verder...als die Mudman foto's aldus zo geestelijk gemaakt zijn trek ik de conclusie eruit, dat om juist dat ene stukje zo fijn uit die hele prent te halen van Readger's digest, hier wel een "intelligente geesteskracht" of buitenaarse intelligentie aan mede geholpen heeft of achter staat.Het is méér dan zomaar een geestesfoto van iets uit je herinneringen te maken.
Bedoel je dat Robbert zaken, afbeeldingen, herinneringen kan halen uit een collectief menselijk geheugen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_36245431
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:21 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Bedoel je dat Robbert zaken, afbeeldingen, herinneringen kan halen uit een collectief menselijk geheugen?
tot op de grasspriet nauwkeurig
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_36245816
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:59 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Deze hele discussie zou gesloten zijn als je gewoon zou kunnen toegeven dat Robbert niet 100% eerlijk is. We zijn er bijna allemaal wel van overtuigd dat hij iets kan, maar dat hij de dingen wat opleukt door fotootjes enzo toe te voegen.

Wees wat realistischer - ik kan het me best voorstellen dat mensen hem willen verdedigen tegen dit soort aanteigingen maar dan moet je wel een fatsoenlijk argument hebben. En niet van ''MAAR HIJ ZIET ER ZO LEUK UIT DUS ALLES IS WAAR''
WAAROM bepaal jij voor een ander wat realistisch is en niet!
Verdorie ik erger me hier gewoon aan!
Bemoei je met jezelf aub
Ik zei toch ik geloof wel in hem? Nou dan dat moet ik zelf weten. KLAAR!
En zelfs mijn redenen doen er niet toe voor jou.
Ik heb mijn mening jij het jouwe! Simpel toch?
Mooi zijn we het eindelijk eens
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36246055
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:19 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Wat heeft het transpersoonlijk geheugen te maken met de authenticiteit van de mudmanfoto in jouw optiek?
Ik ken het fenomeen transpersoonlijk geheugen maar ik zie de link even niet.
Nokwanda,

Toen ik zaken las over de Aboriginals , in een boek , hun geheugen droomtijd, enz..verwonderde het me niet dat er zulke foto's zouden bijzijn als Robbert geestelijk gemaakt heeft.
Maar ik zou het vreemd vinden als deze d'er nu juist wel zouden bijzitten als het gefaked zou zijn, dan wél ....niet als het om echt egeestelijke foto's gaat.
pi_36246153
Het schijnt ook dat de figuren die soms in de wolken ontstaan een reflectie zijn van iets dat op aarde is, hoe kan dit dan gebeuren?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36246205
De fata morgana die je in tekenfilms ziet, waarbij een uitgedroogde held opeens palmbomen, zwembaden en fonteintjes in de woestijn ziet verschijnen, bestaat niet. Echte fata morgana's zijn een stuk bescheidener. Maar wat is dan wel een echte fata morgana?
Een echte fata morgana

Heb je ooit, terwijl je in de auto op de snelweg zat, in de verte een plas water op de weg zien liggen, die opeens verdween toen je dichterbij kwam? Dat is een echte fata morgana.

Hoe werkt de wegdek-fata morgana?

Als de zon lang op een weg heeft geschenen, wordt het wegdek heel heet. Het laagje lucht net boven de weg wordt dan warmer worden dan de lucht daarboven. Als licht vanuit de lucht naar de weg toe gaat, moet het door laagjes lucht heen die steeds warmer worden. En als licht door laagjes lucht met verschillende temperaturen gaat, gebeurt er iets raars: het licht buigt af. In plaats van gewoon op de grond terecht te komen, wordt het licht afgebogen en komt het in je ogen terecht. Daardoor zie je, terwijl je naar de grond kijkt, eigenlijk een stukje lucht. En dat lijkt net op een plas water.

Licht dat uit de lucht komt zou normaal op de grond terecht komen. Maar door de temperatuurverschillen van de lucht wordt het afgebogen, en komt het in je ogen terecht. Het lijkt alsof het licht van de grond komt, terwijl het eigenlijk van de lucht komt! Daardoor zie je een stukje lucht op de grond, en lijkt het net alsof er een plas water ligt.

Andere fata morgana's

Op heldere dagen, als de zon ondergaat, zie je een ander soort fata morgana. De stralen van de zon worden door eigenschappen van de dampkring afgebogen. Daardoor lijkt het alsof de zon nog boven de horizon hangt terwijl hij eigenlijk al (deels) verdwenen is!

De stralen van de zon worden afgebogen als ze de dampkring binnenkomen. Daardoor lijkt de zon hoger boven de horizon te zitten dan werkelijk het geval is.
Weer een andere soort fata morgana, die je bijna nooit ziet, ontstaat als het laagje lucht net boven de grond kouder is dan de rest van het lucht. Dit kan bij voorbeeld gebeuren boven ijs of heel koud water (dit soort fata morgana's ontstaat dan ook vooral in hele koude gebieden). Bij dit soort fata morgana's lijkt het alsof dingen een beetje boven de grond zweven.

http://www.natuurinformat(...)base.nl/i000196.html

pi_36246471
Van belang is nu bv
Akasha-kronieken
Een moeilijk begrip. Simpel gezegd: ALLE gedachten en handelingen in de aura van de aarde/kosmos blijven eeuwig voortbestaan. Net als bijvoorbeeld een videofilm, beeld en geluid maar dan ook gevoel. De hele geschiedenis is voor een geestelijk hoogontwikkeld persoon aan gene zijde ‘op te roepen’. Dit is ‘daar’ een natuurlijk proces en alleen mogelijk voor iemand vanaf de vierde sfeer van licht aan gene zijde. Door ons aardse stoffelijk lichaam zijn we hier (gelukkig) grotendeels voor afgesloten. Dat is beter, want anders zou je erg beïnvloedt worden door al je vorige levens. Na de dood (je overgang) zie je jouw levensfilm van je afgelopen leven.

Stel dat je dus foto's kunt maken van een projecterend beeld dat jou wordt doorgegeven via het astrale? Stel dat dit een nieuw fenomeen is? Een moet de eerste zijn dus aangezien deze mensen altijd voor gek worden versleten, wow zou toch een geweldig iets zijn als dit mogelijk zou zijn
pi_36246572
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:55 schreef zhe-devilll het volgende:
ALLE gedachten en handelingen in de aura van de aarde/kosmos blijven eeuwig voortbestaan. Net als bijvoorbeeld een videofilm, beeld en geluid
Die zijn helemaal niet eeuwig bewaarbaar, en blijven al helemaal niet eeuwig "voortbestaan".
pi_36246604
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:58 schreef Technicolor het volgende:

[..]

Die zijn helemaal niet eeuwig bewaarbaar, en blijven al helemaal niet eeuwig "voortbestaan".
echt wel
pi_36246632
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:59 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

echt wel
Wauw, goed argument.
pi_36246774
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:58 schreef Technicolor het volgende:

[..]

Elke gedachte is energie, en energie blijft bestaan, een golf/deeltje verdwijnt niet , lichtfotonen , neutronen , protonen , tachyonen , alles blijft bestaan .
De kwantumdeeltjes zijn zelfs op 2 plaatsen gelijktijdig.
Alles is aftapbaar uit de "morfogeneitsche velden" zie ook Rupert Sheldrake hiervoor.Nulpuntsenergie, en akashakronieken( vroegere esoterische benaming)
pi_36246907
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:05 schreef totsy het volgende:

[..]

Elke gedachte is energie, en energie blijft bestaan, een golfdeeltje verdwijnt niet , lichtfotonen , alles blijft bestaan .
Dat is totaal geen bewijs voor het voortbestaan van gedachten, en of gedachten überhaupt wel "energie" zijn. Want, als het wél uit "lichtfotonen" ( . ) zou bestaan, hoe elementair zijn de gedachten dan? Welke en hoevoeel "energie" maakt een gedachte dan?

En daarbij ging mijn vorige argument over "een videofilm, beeld en geluid". Die blijven niet eeuwig "voortbestaan".

[ Bericht 1% gewijzigd door Technicolor op 21-03-2006 22:17:29 ]
pi_36246938
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:05 schreef totsy het volgende:

[..]

De kwantumdeeltjes zijn zelfs op 2 plaatsen gelijktijdig.
Ja, dus? Dús zijn gedachten energie en dús blijven ze bestaan?
pi_36247079
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:08 schreef Technicolor het volgende:

[..]

Dat is totaal geen bewijs voor het voortbestaan van gedachten, en of gedachten übehaupt wel "energie" zijn. Want, als het wél uit "lichtfotonen" ( . ) zou bestaan, hoe elementair zijn de gedachten dan? Welke en hoevoeel "energie" maakt een gedachte dan?

En daarbij ging mijn vorige argument over "een videofilm, beeld en geluid". Die blijven niet eeuwig "voortbestaan".
Voor de rationelen en sommige wetenschappers niet , dat klopt.
Voor de anderen wel ., want die gaan er van uit dat elke manifestatie in deze 3de dimensie, elk verstoffelijkt item dus, zijn geestelijke dubbel heeft, astraal dubbel , en ook in dit astraal veld bestaat.
De geest bepaalt de vorm en de materie, en niet andersom, en dat verklaart ook waarom uit deze collectieve velden of' 'het Veld' geestelijke info kan afgetapt worden door een medium of helderziende.
pi_36247326
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:12 schreef totsy het volgende:

[..]

Voor de rationelen en sommige wetenschappers niet , dat klopt.
Voor de anderen wel ., want die gaan er van uit dat elke manifestatie in deze 3de dimensie, elk verstoffelijkt item dus, zijn geestelijke dubbel heeft, astraal dubbel , en ook in dit astraal veld bestaat.
De geest bepaalt de vorm en de materie, en niet andersom, en dat verklaart ook waarom uit deze collectieve velden of' 'het Veld' geestelijke info kan afgetapt worden door een medium of helderziende.
Ja, dit zal allemaal wel, maar het sluit totaal niet aan, of is in elk geval geen bewijslast voor het onzinnige quantummechanicaverhaal dat je net predikte.
pi_36248571
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:44 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

sorry hoor maar ik snap gewoon niet wat er loos is,
je mag niet eens zelf beslissen wat je wilt geloven? Wat gaan we nou beleven?
Tuurlijk mag je dat. Dat zal de ander ook doen. Maar als het hier weer een wellus nietus gedoe wordt zit het hele topic zo op slot. En dat kunnen we alleen maar samen voorkomen.

Zo moeilijk kan het niet zijn om boven dit scheldniveau te staan/zweven (doorhalen wat niet van toepassing is)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:48:16 #224
34156 Mirage
Smile !!!
pi_36248575
Hallo zeg !
zhe-devilll, stop eens even met vuur spugen en lees eens terug
Robbert van den Broeke
Heb ik dat nou werkelijk voor niets gedaan ?

Je punten zijn best goed, maar de manier waarop.... dat vuurgespuug moet afgelopen zijn.
Hemeltje wat heb jij vandaag ?
in een ander topic vloog je ook al zo uit.
Klaar nou !
en de rest.. hou eens op met onzin plaatsen.... verkeerde afslag !

zhe-deilll, mail mij trouwens even als je wil k wilde nog wat kwijt maar je email staat niet in je profiel en na laten kijken gaat op dit tijdstip niet altijd even vlot
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_36248714
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:48 schreef Mirage het volgende:
Hallo zeg !
zhe-devilll, stop eens evne met vuur spugen en lees eens terug
Robbert van den Broeke
Heb ik dat nou werkelijk voro niets gedaan ?

Je punten zijn best goed, maar de manier waarop.... dat vuurgespuug moet afgelopen zijn.
Klaar nou !
eh hallo?
Hij spuwt met vuur , ik wil best een discussie voeren met mensen maar aub niet op die toon die hij aanslaat t.o mensen!
en ik begrijp niet waarom je dit tegen mij zegt en niet tegen hem!
Als iemand denegrerend tegen andere doet kan ik dat ook terug doen, dat wil ik ermee aangeven omdat argumenten schijnbaar niets helpen
pi_36248864
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:48 schreef Mirage het volgende:
Hallo zeg !
zhe-devilll, stop eens even met vuur spugen en lees eens terug
Robbert van den Broeke
Heb ik dat nou werkelijk voor niets gedaan ?

Klaar nou !

zhe-deilll, mail mij trouwens even als je wil k wilde nog wat kwijt maar je email staat niet in je profiel en na laten kijken gaat op dit tijdstip niet altijd even vlot
oke did it..
pi_36250535
Jezus wat is die jongen dik geworden. Hij heeft iets te veel bij de burger king gegeten. De vetklep!
pi_36251146
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:36 schreef footballmanager11 het volgende:
Jezus wat is die jongen dik geworden. Hij heeft iets te veel bij de burger king gegeten. De vetklep!
zo dat lucht op zeker
> Be Yourself; everyone else is taken <
pi_36253690
Misschien een domme vraag maar:
Ik heb me er in de tijd van de ´genverbrander´er niet zo mee bezig gehouden, maar hoe zit dat dan met de genverbrander/geneverbrander? Ik bedoel : WAS die man van wie RvdB dat zei dan ook gen(e)verbrander?

Beter gezegd: Was de aanname goed of zat RvdB erlangs betreft dat beroep of was het niet bekend?

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkMinded op 22-03-2006 03:07:04 ]
pi_36253705
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:36 schreef footballmanager11 het volgende:
Jij hebt je speciaal bij fok! aangemeld om op RvdB topics te reageren ??
pi_36253837
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 03:01 schreef DarkMinded het volgende:
Misschien een domme vraag maar:
Ik heb me er in de tijd van de ´genverbrander´er niet zo mee bezig gehouden, maar hoe zit dat dan met de genverbrander/geneverbrander? Ik bedoel : WAS die man van wie RvdB dat zei dan ook gen(e)verbrander?

Beter gezegd: Was de aanname goed of zat RvdB erlangs betreft dat beroep of was het niet bekend?
Dit is de tekst met de tikfout (van http://home.tiscali.nl/jh(...)alogie%20wessels.htm ):

III-d Lubbert Wessels is geboren op donderdag 29 april 1790 in Dalen, zoon van Jan Wessels en Geesje Wanders. Lubbert is overleden op maandag 24 april 1848 in Coevorden, 57 jaar oud.
Beroep:
Genverbrander en tapper
Lubbert:
(1) trouwde, 32 jaar oud, op donderdag 24 april 1823 in Coevorden [bron: Akte nr. 4] met Hillegien Rozeboom, 30 jaar oud. Hillegien is geboren op zondag 17 maart 1793 in Coevorden, dochter van Harm Rozeboom en Geesien Jansen. Hillegien is overleden op donderdag 7 augustus 1823 in Coevorden, 30 jaar oud.

En ja, Robbert had het over een Lubbert (..Lubbert... ) en ging het lijstje namen, data uit bovenstaand stukje af.

[ Bericht 1% gewijzigd door saksia op 22-03-2006 04:22:32 ]
pi_36257999
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:18 schreef Technicolor het volgende:

[..]

Ja, dit zal allemaal wel, maar het sluit totaal niet aan, of is in elk geval geen bewijslast voor het onzinnige quantummechanicaverhaal dat je net predikte.
De kwantummechanica leert ons dat er velden, dimensies aanwezig zijn , dat het begrip ruimte/tijd een illusie is, en slechts bestaat in onze werkelijkheid, onze eigen drie- dimensionale wereld .
quote:
Alles wat is, was en zal zijn, IS eeuwig, zelfs de ontelbare vormen, die alleen eindig en vergankelijk zijn in hun objectieve, maar niet in hun ideële vorm. Ze bestonden als ideeën in de eeuwigheid en wanneer ze heengaan, zullen ze als weerspiegelingen blijven bestaan. Noch de vorm van de mens, noch die van een dier, plant of steen is ooit geschapen, en pas op ons gebied begon deze vorm te ‘worden’, d.w.z. zich te objectiveren tot zijn huidige mate van stoffelijkheid, of zich van binnen naar buiten uit te breiden, van de meest verfijnde en bovenzinnelijke essentie tot zijn meest grove verschijning. Onze menselijke vormen hebben daarom in de eeuwigheid bestaan als astrale of etherische prototypen; . . .11
Dit stukje is de moeite waard te lezen, van Sheldrake, deel 1 en deel 2

http://www.theosofie.net/(...)1992/sheldrake1.html

[ Bericht 4% gewijzigd door totsy op 22-03-2006 11:12:42 ]
pi_36259277
Er is zoveel meer dat veel mensen onder ons niet kunnen zien. Ik kan legio voorbeelden aandragen dat bewijst dat er een "andere" wereld is.

Mensen hebben ook een zogenaamde "blinde vlek" (psychologische term). Als iets op een bepaalde afstand is, kan je dat niet zien, want dan zit het in je blinde vlek.

Hoe vaak hoor je niet van mensen dat ze iets in hun ooghoek zagen. Vervolgens kijken ze en is er niets te zien. Misschien is het paranormale net zoiets als de blinde vlek. Sommige mensen nemen het waar. Andere mensen niet. Dat er biologische factoren meespelen is natuurlijk iets dat je niet uit mag sluiten. Bepaalde gebieden in de hersenen kunnen op in leven zijnde personen niet eens bereikt worden. Om de simpele reden dat het risico te groot is dat er iets beschadigd kan raken.
Op overledenen daarentegen wel, maar daar heb je op dat moment natuurlijk niets aan omdat de levensenergie dan niet meer aanwezig is.
pi_36261372
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 04:08 schreef saksia het volgende:

[..]
Ahzo, ik snap em , bedankt
pi_36262776
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:07 schreef totsy het volgende:

[..]

De kwantummechanica leert ons dat er velden, dimensies aanwezig zijn , dat het begrip ruimte/tijd een illusie is, en slechts bestaat in onze werkelijkheid, onze eigen drie- dimensionale wereld .
Apart dat je hier met de kwantummechanica aankomt. Da's namelijk echte wetenschap, waar jij normaal zo'n hekel aan hebt.

Conclusie: je moet niets van de wetenschap hebben, behalve de theorieën die toevallig jouw ideeën ondersteunen?
pi_36263163
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:52 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Apart dat je hier met de kwantummechanica aankomt. Da's namelijk echte wetenschap, waar jij normaal zo'n hekel aan hebt.

Conclusie: je moet niets van de wetenschap hebben, behalve de theorieën die toevallig jouw ideeën ondersteunen?
Kwantumfysica is evengoed metafysisch als fysich want het combineert de twee , via de string- en snaartheorie .
Kijk maar naar "The bleep we don' t know" allemaal Indische wetenschappers , en die kennen er wat van .........
pi_36263291
De psychologie staat nog maar in de kinderschoenen.

We zullen de eerste 100 jaar geen uitsluitsel krijgen over het wel- of niet bestaan van paranormale verschijnselen hoor.

We verdoen eigenlijk onze tijd.
pi_36263341
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef totsy het volgende:

[..]

Kwantumfysica is evengoed metafysisch als fysich want het combineert de twee , via de string- en snaartheorie .
Kijk maar naar "The bleep we don' t know" allemaal Indische wetenschappers , en die kennen er wat van .........
Indisch is niet altijd beter hoor.

Mijn man is Indisch, maar hij heeft ECHT niet vaker gelijk dan ik hoor
pi_36265846
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:10 schreef CarDani het volgende:

[..]

Is hij ook oost indisch doof?
pi_36266693
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:10 schreef CarDani het volgende:

[..]

ja, maar de oude waarden & waarheden zijn in die landen meer in ere gehouden dan bij ons.
Nu beginnen ze er ginder ook hun broek aan te vagen natuurlijk, het materialisme en de technocratie en het computertijdperk verwoest nog meer de oude waarden en kennis, maar het tij keert steeds , alles komt terug na zoveel tijd.
pi_36266777
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:42 schreef totsy het volgende:

[..]

ja, maar de oude waarheden zijn in die landen meer in ere gehouden dan bij ons.
Nu beginnen ze er ginder ook hun broek aan te vagen natuurlijk, het materialisme en de technocratie en het computertijdperk verwoest nog meer de oude waarden en kennis, maar het tij keert steeds , alles komt terug na zoveel tijd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_36266980
quote:
Kwantumfysica is evengoed metafysisch als fysich want het combineert de twee
Hoe kom je daar nou weer bij? Je bedoelt zeker dat elke geloofsovertuiging nu beweert dat hun specifieke metafysische opperwezens zich ergens in de onzekerheidsfactoren van de kwantumfysica zouden verstoppen.
pi_36267093
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:49 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Je bedoelt zeker dat elke geloofsovertuiging nu beweert dat hun specifieke metafysische opperwezens zich ergens in de onzekerheidsfactoren van de kwantumfysica zouden verstoppen.
Ergens zit je in de goede richting, ja ...de Goden zitten in de kwantumwereld verborgen.
Het Wetenschappelijk bewijs is nou net dat kwantumgedoe.
Hogere wiskunde is geen wetenschap meer hoor , het is evengoed magie en kaballa.
pi_36267384
quote:
Het Wetenschappelijk bewijs is nou net dat kwantumgedoe.
Juist. De God-van-de-gaten, dus.
pi_36267538
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:00 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Juist. De God-van-de-gaten, dus.
Niet helemaal, ......"God van de gaten" is slechts een deeltje, en zal dat altijd blijven , ben met veel niet akkoord van dat artikel.
pi_36293679
Blijkbaar is iedereen uitgesproken over Robbert?

Het zal toch wel een welles/nietes verhaal blijven.
pi_36294372
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:50 schreef CarDani het volgende:

Had dat gezegd in topic deel 1
  donderdag 23 maart 2006 @ 13:25:49 #248
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_36294618
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:50 schreef CarDani het volgende:

Tuurlijk, want jij hebt ook recht op een mening, hoe idioot die ook is
zzz
pi_36294766
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 13:16 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Had dat gezegd in topic deel 1
Ja, dat had gescheeld.
pi_36294826
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 13:25 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Tuurlijk, want jij hebt ook recht op een mening, hoe idioot die ook is
Ja maf he.

Ik wens Robbert het beste en zijn ouders ook. Hopen dat het een les voor hem is geweest.
Het echte leven is KEI hard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')