abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 maart 2006 @ 00:00:14 #1
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_36187700
Post hier de leukste omroepen die je wel eens hebt gehoord en vermeld ook even de lijn waarop dit plaatsvond.

Zwolle-Enschede (kloteboemel): 'Dames en heren dit is Enschede en Enschede is de eindbestemming van deze trein, gelukkig.....'
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_36187760
kan je beter hier kijken: http://www.omroephumor.nl/
pi_36187803
ik ben er nog steeds van overtuigd dat de machinist het volgende zei... het zou ook zomaar door de drank kunnen komen
tijdens konigingendag 2003 ( geloof ik )
quote:
geachte dames en heren, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om de luiken in de vloer te willen openen en mee te lopen op de loopband.. de trein zit overvol en we komen niet vooruit..
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_36188517
Ik geloof maanden terug in Utrecht: 'Dames en heren, wij kunnen helaas nog niet vertrekken, want de machinist van de trein die voor ons staat is spoorloos (!)' (o.i.d.)
Niet grappig bedoeld, maar toch
pi_36188740
"Geachte dames en heren, helaas kunnen wij nog steeds niet vertekken, want de conducteur staat in de file."
"En we naderen het volgende station: Heeruuuuuugoooowaaaard!!!"
  maandag 20 maart 2006 @ 00:38:27 #6
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_36188831
Twee minuten lang kei hard een nummer over Den bosch opzetten, en daarna:
"Zoals u waarschijnlijk al merkte is dit de stoptrein naar Den Bosch"
  maandag 20 maart 2006 @ 00:40:59 #7
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_36188879
"Dames en heren, dit is Enschede: verder kunt wie nie"
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_36188882
"Dames en heren, jongens en meisjes, dit is het stopvliegtuigje richting Leiden! Het volgende station is Schiphol. Na een korte stop zullen wij weer opstijgen en nog stoppen te Oud Vennep, Leiden, en daarna zullen wij als stopvliegtuigje doorvliegen in de richting van Dordrecht. Maar nu eerst station Schiphol, Schiphol Airport."

Dit was iets van 3 jaar geleden ofzo. Ik moest er wel om lachen.
Tralalalaaa
  maandag 20 maart 2006 @ 00:43:11 #9
72982 Leffe
Blond dan wel te verstaan.
pi_36188927
"Dames en heren, vanwege een bevroren frikandel op het spoor heeft de trein richting Lutjebroek centraal een half uur vertraging."
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_36188934
allemaal zelf bijgeweest:

"Dames en heren, het volgende station is Delft Centraal" (en dan in de meest <ik-heb-al-zes-uur-geen-zin-meer-vandaag-stem die je je in kunt denken)

"Dames en heren, het volgende station is Rotterdam-Centraal. Als u wilt, mag u de machinist komen feliciteren. Dit was namelijk zijn laatste rit uit zijn carriere."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 20 maart 2006 @ 00:45:57 #11
97951 Anonymouscoward
Goed, maar niet super
pi_36188982
Ik vind die conducteurshumor-om-te-lachen vreselijk. M'n tenen en ik krimpen en krommen.
  maandag 20 maart 2006 @ 00:48:00 #12
72982 Leffe
Blond dan wel te verstaan.
pi_36189029
Laatst ook een overijverige stagaire oid. Die ging even uitgebreid ALLE stations opnoemen, ALLE overstapplaatsen en andere richtingen, en toen ze eindelijk klaar was, ging ze het nog even in het Engels herhalen:/
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_36189073
"zwolle, station zwolle" terwijl je pas in haren bent iedereen lachen.:')
ook een keer iets dergelijks gehad toen ik bijna lag te slapen op weg naar mijn vriendinnetje en ik moest er in meppel uit. zei ie ook "station zwolle" ik helemaal schrikken
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  maandag 20 maart 2006 @ 00:50:41 #14
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_36189079
quote:
Op het balkon voorin het voorste treinstel, vlak achter de machinist. Op Amsterdam Zuid WTC stopte de trein en een man wilde uitstappen. Die drukte dus op het knopje. Er gebeurde niets, dus probeerde hij het nog eens. En nog eens. Na verwoede pogingen de deur open te krijgen begon hij uit pure wanhoop (haast zeker?) op het knopje sluiten te drukken.
Juist op dat moment komt de HC langs. Die reageert met: "Je moet natuurlijk wel op de knop 'open' drukken!", probeert het vervolgens zelf twee keer en begrijpt dan de situatie.
De HC loopt naar de deur van de machinist, gooit die open en brult: "Hee! Doe je soms aan klantenbinding of zo? Gooi de beveiliging er eens vanaf!" Vervolgens wordt de beveiliging eraf gehaald en kunnen de passagiers eindelijk uitstappen.
  maandag 20 maart 2006 @ 00:51:06 #15
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_36189088
instappende in Zwolle in de richting Enschede: "Dames en Heren, u bevindt zich nu in de Twente-express!"
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  maandag 20 maart 2006 @ 01:03:33 #16
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_36189389
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:24 schreef Hatsjepsoet het volgende:
Ik geloof maanden terug in Utrecht: 'Dames en heren, wij kunnen helaas nog niet vertrekken, want de machinist van de trein die voor ons staat is spoorloos (!)' (o.i.d.)
Niet grappig bedoeld, maar toch
Duh, de machinist van de trein die vóór jouw trein stond was pleite. Er stond dus een lege trein voor jouw trein omdat de machinist zoek was.
2000 light years from home
pi_36189419
"Dames en heren, jongens en meisjes.
We rijden Den Haag Centraal binnen, de remparachuutjes gaan nu uit"

Een tijdje daarvoor was een trein doorgeschoten (zie http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=36004 )
Formerly known as an anonymous Fok!Lurker
Fervent '...'- en :')-gebruiker
  Redactie Frontpage maandag 20 maart 2006 @ 01:06:20 #18
38148 crew  Innisdemon
pi_36189458
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:03 schreef Merkie het volgende:

[..]

Duh, de machinist van de trein die vóór jouw trein stond was pleite. Er stond dus een lege trein voor jouw trein omdat de machinist zoek was.
leuke woordspeling, dat dan weer wel
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 20 maart 2006 @ 01:08:08 #19
88233 Steve
Still the best.
pi_36189508
Ik heb echt al veel leuke gehoord, maar kan de meeste jammer genoeg niet echt meer herinneren.

Leuke was een klein meisjesstemmetje: we zijn er bijnaaaaa!!!!!
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_36189729
Dames en Heren, u bevindt zich in de intercity... blablabla, helaas gaat deze trein alleen nog maar achteruit, zodat we u willen verzoeken allemaal uit te stappen

Dames en Heren, u bevindt zich aan boord van de intercity...blablabla... deze trein zal stoppen op blablabla, toen nog een keer in het engels, en toen in een soort van chinees
Je kon zijn collega gewoon horen lachen, die lag helemaal in een scheur
En dat om tien voor 7 's morgens
pi_36189877
Diverse leuke dingen gehoord in de loop der jaren, maar waar ik echt even om moest lachen was de mededeling op station Rotterdam dat de trein nog niet kon vertrekken omdat men op zoek was naar vervanging voor de dronken machinist.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36190077
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:03 schreef Merkie het volgende:

[..]

Duh, de machinist van de trein die vóór jouw trein stond was pleite. Er stond dus een lege trein voor jouw trein omdat de machinist zoek was.
Hoezo duh??! De trein voor ons was niet leeg...die moest juist net wat eerder vertrekken
en dit werd toch echt omgeroepen hoor
  maandag 20 maart 2006 @ 01:39:59 #23
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_36190092
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:39 schreef Hatsjepsoet het volgende:

[..]

Hoezo duh??! De trein voor ons was niet leeg...die moest juist net wat eerder vertrekken
en dit werd toch echt omgeroepen hoor
Ja een lege 'cockpit' dan . Er was gewoon geen machinist voor de trein die voor jullie stond. Dat is wat ik er uit opmaak.
2000 light years from home
pi_36190119
Ik hoorde deze eens:

"Dames en heren, ik heb even voor u nagetrokken wat er aan de hand is. De stoptrein met eindbestemming Uitgeest is te laat uit Amsterdam vertrokken. De verkeersleiding, tegenwoordig onderdeel van de overheid, heeft deze voor ons uit laten gaan. Voordat we bij Uitgeest zijn hebben we hierdoor tien minuten vertraging opgelopen. Deze vertraging wordt u aangeboden door ProRail..."
pi_36190125
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:39 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja een lege 'cockpit' dan . Er was gewoon geen machinist voor de trein die voor jullie stond. Dat is wat ik er uit opmaak.
In ieder geval niet meer. Maar....vind jij dat de gewoonste zaak dan? Zo komt het op mij over.
Overigens riepen ze minstens een half uur later om dat ze een ander hadden gevonden

[ Bericht 14% gewijzigd door Hatsjepsoet op 20-03-2006 01:57:22 ]
  maandag 20 maart 2006 @ 01:44:43 #26
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_36190139
Een klein meisje dat omriep: Loelmond, hihi mam mag ik zo een ij........
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  maandag 20 maart 2006 @ 01:50:52 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_36190197
Tijdje terug reden we Utrecht CS uit en stonden vrijwel meteen weer stil. Na een minuut of vijf meldde de conducteur: "Dames en heren, we staan stil voor een rood sein. Zodra we verder kunnen, zullen we dat melden." Hij was nog niet uitgesproken of zijn collega gilde "Hij is groen!" en we vertrokken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_36190224
"Dames en heren, we nadere station Utrecht Centraal, eindpunt van deze trein. U wordt vriendelijk verzocht uit te stappen en laat vooral uw bagage liggen!"
  maandag 20 maart 2006 @ 02:22:39 #29
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_36190468
Een paar van die zaken die op www.omroephumor.nl staan, heb ik zelf ook wel meegemaakt.
Asjemenou
pi_36190478
quote:
Op maandag 20 maart 2006 02:22 schreef Tichelaar het volgende:
Een paar van die zaken die op www.omroephumor.nl staan, heb ik zelf ook wel meegemaakt.
Ja, dat heb ik ook als ik daar lees Ik heb op station schiphol ook al een paar keer meegemaakt dat er werd omgeroepen dat je kon overstappen in de richting Londen, Parijs, NY, Tokyo etc.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 20 maart 2006 @ 02:31:08 #31
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_36190514
quote:
Op maandag 20 maart 2006 02:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook als ik daar lees Ik heb op station schiphol ook al een paar keer meegemaakt dat er werd omgeroepen dat je kon overstappen in de richting Londen, Parijs, NY, Tokyo etc.
Precies, alleen mij stuurden ze naar de verkeerde gate, al was het eigenlijk m'n eigen fout, want die conducteur zei maar wat en ik lette verder niet op

Wel leuk van die site nog:

Uit De Koppeling van 21 mei 1999:
Malle gevallen blijven voor plezier zorgen bij OV Reisinformatie. Neem nu deze belevenis van een informatrice in Hoorn. Een klant vroeg haar:
"Hoe laat is morgen het loket open?"
Informatrice: "In welke plaats?"
Klant: " Nou, gewoon waar ik een kaartje kan kopen."
Informatrice: "Ja, maar in welke plaats?"
Klant: "Oh! In Rotterdam."
Informatrice: "Dat loket is 24 uur per dag geopend."
Klant: "Iemand vertelde mij dat het loket in Hengelo op zaterdag om acht uur open gaat."
Informatrice: "U vertrekt dus vanuit Hengelo?"
Klant: "Nee hoor, uit Almelo!"
Informatrice: "U noemde toch Rotterdam?"
Klant: "Ja, daar ga ik naartoe!"

Asjemenou
  maandag 20 maart 2006 @ 02:41:34 #32
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_36190566
de laatste die me deed glimlachen was van traject Haarlem - Maastricht s'avonds laat, toen we in Maastricht aankwamen was de conductrice nogal blij dat haar werkdag erop zat geloof ik, want ze gilde keihard "Station Maastricht, eindpunt van deze trein, woohooooooooooooooo!"

maar de allerleukste blijft "Dames en Heren, we naderen thans Station Paramaribo, let bij het uitstappen goed op uw bagage!" dit was bij station Amsterdam Bijlmer ,

heb van mijn vader (machinist) vernomen dat de conducteur die dat omriep op staande voet is ontslagen na klachten van reizigers met tere zieltjes
Nobody fucks with The Jesus
pi_36190568
Heb ook wel leuke dingen meegemaakt in de trein:

"Denkt u bij het uitstappen aan uw bagage, en neemt u deze dan ook mee"

En ook een keer in Amsterdam een heel zwetsverhaal van 5 minuten, en dan:
"Tot slot van dit verhaal, dít is Amsterdam centraal"
pi_36191025
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:01 schreef Bluurgh het volgende:
kan je beter hier kijken: http://www.omroephumor.nl/
Wat is dat voor piel site. Hele tijd spreken ze iemand aan met 'meester'. Gruwelijk woord gewoon
JOHNNY HEITINGA
  maandag 20 maart 2006 @ 07:19:16 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36191028
Dieren, uitstappen!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_36191036
Vlak voor Rotterdam:

"Dames en heren, deze trein stopt vandaag wegens een technisch defect niet te Rotterdam Centraal. U kunt het beste te Dordrecht uitstappen en terugreizen."

Even later komen twee condo's voorbij stormen: "Godverdegodver! Wie was dat?!"

"Dames en heren, er is GEEN technisch probleem, en we stoppen gewoon te Rotterdam."

Bij het uitstappen op Rotterdam stonde de politie klaar, voor de kwajongens.
  maandag 20 maart 2006 @ 07:22:29 #37
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_36191041
Twee weken terug lag er behoorlijk wat sneeuw en op een gegeven moment staat de trein vanuit Rotterdam naar Amsterdam stil net voor Amsterdam. Je ziet iedereen denken dat ze vertraging hebben door de sneeuw.

"Dames en heren, door de hevige sneeuwval zijn wij vandaag een keer te vroeg en moeten wij even wachten."
  maandag 20 maart 2006 @ 07:38:25 #38
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_36191117
"dames en heren dit is het eindpunt van deze lijn, pak je spullen en verdwijn"
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
pi_36191810
Vorig jaar met feyenoord uit toen ook zogenaamd de hele trein gesloopt was hadden een paar jongens de intercom gejat van die machinist. Speelden ze eerst even keiharde hardcore over die door de hele trein schalde, afgewisseld met wat gescheld en het leukste: dat je ze hoorde heen en weer rennen door de coupé's en dat je soms erdoor hoorde 'kut, daar komt 'ie, andere kant op lopen!'
pi_36191843
In de trein van Deventer naar Almelo:
"Dames en heren, we rijden achter een verdwaalde stoomtrein, en we kunnen niet inhalen, dus hebben we een vertraging van ongeveer 10 minuten."
  maandag 20 maart 2006 @ 09:39:26 #41
124169 Chanandler
Kijk, het zit zo:
pi_36192347
dames en heren, vandaag rijden alle treinen op tijd
Op zaterdag 18 februari 2006 12:35 schreef mvdlubbe het volgende:
Ga negers pesten, kutmongool.
  maandag 20 maart 2006 @ 09:46:19 #42
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_36192472
"dames en heren,
een of ander onverlaat vond het nodig om aan de noodrem te trekken.
Nu kunnen we dus niet verder.
Graag een poos geduld zodat de politie hem er uit kan werken"


Soggens vroeg om 8 uur.. Die kloot dacht dat het de klink was om de deuren mee open te doen.......
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_36192552
quote:
Op maandag 20 maart 2006 07:22 schreef Toeps het volgende:
Vlak voor Rotterdam:

"Dames en heren, deze trein stopt vandaag wegens een technisch defect niet te Rotterdam Centraal. U kunt het beste te Dordrecht uitstappen en terugreizen."

Even later komen twee condo's voorbij stormen: "Godverdegodver! Wie was dat?!"

"Dames en heren, er is GEEN technisch probleem, en we stoppen gewoon te Rotterdam."

Bij het uitstappen op Rotterdam stonde de politie klaar, voor de kwajongens.
Die trein zat ik dus ook in.

Wilde 'm hier ook vermelden.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_36192682
Stuk Ommen>Zwolle, het was in de sinterklaas en kersttijd....zegt de machinist

"Dames en Heren, we naderen station Zwolle, of u nu staat ligt of zit het is de eindbestemming van deze rit"
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  maandag 20 maart 2006 @ 10:03:24 #45
15869 gr8w8
Better by design.
pi_36192776
We kunnen niet verder tot het spoor is opgeruimd, de trein voor ons heeft een ree aangereden.

Woordgarpje. Wehehe.

Maar het leukste was nog een clubje hangjongeren van allochtone afkomst (zeg ik het zo politiek correct?) die een sleutel gejat hadden en het luikje van de intercom hadden opengebroken. Ze riepen door dat ding (en dus de hele trein) dat er een bom lag. Enkele weken na Madrid. Niet leuk. Wel leuk, dat op het volgende perron een busje politie stond om ze in te rekenen.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_36192814
Eerste jaar met mijn OV-kaart. Ik zit op het balkon met een klasgenoot. Condusteur komt binnen en vraagt om vervoersbewijzen. OV van mijn klasgenoot was goed, tegen mij zei hij;
"Nee sorry, die klopt niet!"
Ik verkleur van wit naar rood en weer terug binnen 3 seconden en de conducteur vertrekt geen spier en kijkt zelfs een beetje streng
Ik stotter wat, de condusteur grist chagerijnig mijn kaart uit mijn handen (waardoor ik inmiddels weer terug verkleurde naar rood), houdt hem tegen zijn oor en zegt; "Nee, luister maar goed, hij klopt niet!" en wandelde met een enorme grijns weg.

Etterbak
  maandag 20 maart 2006 @ 10:05:59 #47
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_36192837
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:50 schreef MeneerGiraffe het volgende:

[..]

Hij is leuk!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:09:27 #48
130803 Gripper
Get a grip
pi_36192900
Tijdens zo'n blaadjes-op-de-rail-herfst hadden we een tijdje stil gestaan voor station Arnhem. Echter, vlak voor het station moet je een bult over, en de trein kwam er niet meer tegenop.
Conducteur: "Dames en heren, we zakken even een stukje achteruit, en dan gaan we een aanloopje nemen om de heuvel over te komen. Op het moment dat ik het sein geef moet u allemaal tegelijk naar voren buigen, dan komen we er wel overheen"
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 20 maart 2006 @ 10:11:33 #49
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_36192954
Intercity Venlo - Den Haag: In Helmond begint de conducteur vrolijk te beweren dat we in eindhoven zijn en dat iedereen hier kan overstappen voor de richting 's Hertogenbosch, Utrecht, Amsterdam en Haarlem.

Intercity Haarlem - Heerlen: In eindhoven ingestapt, na 10 minuten roept de conducteur om: "Dames en heren, wij hebben een locomotief, wij hebben twaalf rijtuigen, wij hebben een onbekend aantal reizigers en wij hebben 2 conducteurs, maar we missen nog een machinist. Wij zullen dus iets later vertrekken. Onze excuses voor dit ongemak"

KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_36193006
Whehe zitten wel goeie tussen, kan die omroepberichten altijd wel waarderen.
Ik weet niet meer welke trein maar op het eindstation:
"Vergeet bij het verlaten van deze trein niet uw paraplu of hoed, anders vindt u deze bij het verloren goed"

Vergeleken bij de rest is deze dan weer niet zo sterk
It's not a bug! It's a feature!
Colleagues, relatives or friends making 'funny' jokes? Instantrimshot.nl
pi_36193381
Jaar of twee geleden. Conducteur heel verhaal: "volgende station Zwolle... gaat door als intercity naar... overstappen in de richtingen... bij aankomst deuren nog even gesloten... etc". Nou ja, het bekende verhaal. Nou praatte die jongen al niet zo snel, maar toch vond ie het nodig om de mededeling te herhalen. We stoppen langs het perron om vervolgens te horen: "dames en heren, zoals duidelijk moge zijn is dit nog niet station Zwolle, maar station Meppel. Mijn excuses." Om vervolgens in Zwolle alsnog het hele verhaal twee keer te noemen. Niet zo'n heel sterk verhaal, maar destijds wel leuk.

En ergens tussen Groningen - Zwolle: "Dames en heren, goede-hatchoe- middag, het eerstvolgende station is .... "
Bananenyoghurt...
  maandag 20 maart 2006 @ 10:30:08 #52
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_36193382
Een reiziger, zit met m'n vriendin in de IC naar Ehv, en laat de conducteur zijn OV zien met het commentaar: "Zij (m'n vriendin) reist met me mee".
Zegt de conducteur: "Nou ja, dat kun je niet maken, gisteren was je nog met een ander meisje"
Hij liet weten dat als blikken konden doden, hij deze anekdote niet na had kunnen vertellen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:38:42 #53
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_36193569
"het wachten.... is op de machinist!"

kwartier later

"De machinist is inmiddels ter plekke, we zullen binnen enkele minuten vertrekken!"
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_36193635
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:30 schreef Scorpie het volgende:
Een reiziger, zit met m'n vriendin in de IC naar Ehv, en laat de conducteur zijn OV zien met het commentaar: "Zij (m'n vriendin) reist met me mee".
Zegt de conducteur: "Nou ja, dat kun je niet maken, gisteren was je nog met een ander meisje"
Hij liet weten dat als blikken konden doden, hij deze anekdote niet na had kunnen vertellen.
It's not a bug! It's a feature!
Colleagues, relatives or friends making 'funny' jokes? Instantrimshot.nl
pi_36193868
Van een trein kan me even niks te binnen schieten, wel een situatie in de tram in Amsterdam.

Tegenwoordig hoor je het station door zo'n computerstemmetje, waar de machinist een hekel aan had ofzo. Dus bij de Dam zegt hij met een zwaar plat accent 'de Dam, de Dam, de Dam, de Dam, de Dam, de Dam, de Dam. Dat is de Dam in het Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans en Frans.' Vervolgens het computerstemmetje 'De Dammm'.

Was wel grappig.
pi_36193934
Toch een van de trein.

'Dames en heren. De trein staat stil. De benzine is op.'

10 seconden later.

'De reservetank is ook leeg. We zullen moeten wachten op de volgende trein die ons naar Groningen zal duwen.'

pi_36194403
Nog eentje;
"Dames en heren, we rijden op dit moment de grootste joulebak van Nederland binnen. Dames en heren, ik presenteer u; Den Haag Centraal Station!"
  maandag 20 maart 2006 @ 11:28:18 #58
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_36194754
We naderen het gehucht-Vught.
Bertje en Henk
  maandag 20 maart 2006 @ 11:44:18 #59
23078 -MOX-
Metaaldetectie
pi_36195233
"goede morgen dames en heren, jongens en meisjes, en zwartrijders..."
Tijd, dat heb je niet, dat maak je!
pi_36195646
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:44 schreef -MOX- het volgende:
"goede morgen dames en heren, jongens en meisjes, en zwartrijders..."
pi_36195785
"Goedenmiddag dames en heren, het volgende station is zwolle,
en als u moet overstappen hoeft u niet te holle!"
  maandag 20 maart 2006 @ 12:04:35 #62
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_36195847
quote:
Op maandag 20 maart 2006 02:41 schreef Bolderbast het volgende:
de laatste die me deed glimlachen was van traject Haarlem - Maastricht s'avonds laat, toen we in Maastricht aankwamen was de conductrice nogal blij dat haar werkdag erop zat geloof ik, want ze gilde keihard "Station Maastricht, eindpunt van deze trein, woohooooooooooooooo!"
Ik snap dat nooit. Waarom zou je blij zijn als je werkdag voorbij is? De volgende dag moet je toch gewoon weer?
pi_36195885
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:04 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ik snap dat nooit. Waarom zou je blij zijn als je werkdag voorbij is? De volgende dag moet je toch gewoon weer?
*kras, kras*
Depressief?
It's not a bug! It's a feature!
Colleagues, relatives or friends making 'funny' jokes? Instantrimshot.nl
pi_36195904
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:05 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

*kras, kras*
Depressief?
Realistisch?
pi_36195947
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:06 schreef -Marc- het volgende:

[..]

Realistisch?
Spring dan gelijk voor een trein.

'Dames en heren, jongens en meisjes. Vandaag rijden we in een rode trein.'

pi_36195976
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:07 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Spring dan gelijk voor een trein.

'Dames en heren, jongens en meisjes. Vandaag rijden we in een rode trein.'

Hoeveel bloed heb je wel niet als je er een hele trein rood mee kan krijgen ?
pi_36196000
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:06 schreef -Marc- het volgende:

[..]

Realistisch?
Neuh, waarom zou je niet blij zijn als je 's avonds lekker kan relaxen, doen wat je zelf wilt enz.
Misschien had ze wel vakantie en ging ze voor 3 weken op vakantie en was ze daarom blij!
Ik heb het hier ook naar m'n zin maar ben blij als ik vrij ben, als ik elke dag zo zou moeten denken

"Ik ben vrij, maar ja moet morgen toch weer werken"
"Het huis is weer mooi schoon, maar over 2 dagen moet ik het weer schoonmaken"

Maak je jezelf erg gek denk ik
It's not a bug! It's a feature!
Colleagues, relatives or friends making 'funny' jokes? Instantrimshot.nl
pi_36196020
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:09 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Neuh, waarom zou je niet blij zijn als je 's avonds lekker kan relaxen, doen wat je zelf wilt enz.
Misschien had ze wel vakantie en ging ze voor 3 weken op vakantie en was ze daarom blij!
Ik heb het hier ook naar m'n zin maar ben blij als ik vrij ben, als ik elke dag zo zou moeten denken

"Ik ben vrij, maar ja moet morgen toch weer werken"
"Het huis is weer mooi schoon, maar over 2 dagen moet ik het weer schoonmaken"

Maak je jezelf erg gek denk ik
Ach, laat ze lekker.
pi_36196050
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:10 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Ach, laat ze lekker.

Ik zie het toch liever optimistisch! Zometeen een lekkere Hema-worst WOOOEHOOOE!
It's not a bug! It's a feature!
Colleagues, relatives or friends making 'funny' jokes? Instantrimshot.nl
  maandag 20 maart 2006 @ 12:13:17 #70
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_36196111
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:09 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Neuh, waarom zou je niet blij zijn als je 's avonds lekker kan relaxen, doen wat je zelf wilt enz.
Misschien had ze wel vakantie en ging ze voor 3 weken op vakantie en was ze daarom blij!
Ik heb het hier ook naar m'n zin maar ben blij als ik vrij ben, als ik elke dag zo zou moeten denken

"Ik ben vrij, maar ja moet morgen toch weer werken"
"Het huis is weer mooi schoon, maar over 2 dagen moet ik het weer schoonmaken"

Maak je jezelf erg gek denk ik
Ja, als ze vakantie had kon ik het me voorstellen. Maar anders niet. Ik voel me altijd kut als ik moet werken, ook op vrijdag, omdat ik weet dat ik maandag weer moet werken
pi_36196156
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:13 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ja, als ze vakantie had kon ik het me voorstellen. Maar anders niet. Ik voel me altijd kut als ik moet werken, ook op vrijdag, omdat ik weet dat ik maandag weer moet werken
Het gaat over omroepberichten in dit topic. Ga naar een psycholoog ofzo.
  maandag 20 maart 2006 @ 12:16:43 #72
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_36196214
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:14 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Het gaat over omroepberichten in dit topic. Ga naar een psycholoog ofzo.


Zal ik dat eens omroepen?
  maandag 20 maart 2006 @ 12:16:52 #73
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_36196217
Ik zat een keer in de trein.

"Dames en heren, we stoppen op Amersfoort centraal en rijden niet verder ivm met het feit dat iemand voor de trein is gesprongen, dat is opzich niet zo erg, want het was toch maar een neger"

Dus toen iedereen zo van
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_36196269
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:16 schreef GSi het volgende:
Ik zat een keer in de trein.

"Dames en heren, we stoppen op Amersfoort centraal en rijden niet verder ivm met het feit dat iemand voor de trein is gesprongen, dat is opzich niet zo erg, want het was toch maar een neger"

Dus toen iedereen zo van
En een paar kale typetjes van
  maandag 20 maart 2006 @ 12:21:23 #75
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_36196347
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:16 schreef GSi het volgende:
Ik zat een keer in de trein.

"Dames en heren, we stoppen op Amersfoort centraal en rijden niet verder ivm met het feit dat iemand voor de trein is gesprongen, dat is opzich niet zo erg, want het was toch maar een neger"

Dus toen iedereen zo van
pi_36196394
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:16 schreef GSi het volgende:
Ik zat een keer in de trein.

"Dames en heren, we stoppen op Amersfoort centraal en rijden niet verder ivm met het feit dat iemand voor de trein is gesprongen, dat is opzich niet zo erg, want het was toch maar een neger"

Dus toen iedereen zo van
Gewaagde uitspraak in deze tijden, kan het wel waarderen though mits geintje natuurlijk!
It's not a bug! It's a feature!
Colleagues, relatives or friends making 'funny' jokes? Instantrimshot.nl
pi_36196475
Hele tijd terug:

"Dames en heren, helaas kunnen wij Nijmegen op dit moment nog niet verlaten. <5 sec. stilte>"

"Nu niet allemaal boos op mij worden, want ik wil ook graag naar huis, er staat boerenkool met worst op mij te wachten"
  maandag 20 maart 2006 @ 12:27:21 #78
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_36196519
Leuk.
pi_36197481
Midden in de Schipholtunnel komt de intercity plotseling tot stilstand. Dan kraakte de intercom en horen wij tot onze grote verbazig: "Lekke band!" gevolgd door wat gegniffel
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_36197506
Tijdens de Olympische Spelen zat mijn zus iin de trein naar huis, ipv om te roepen wat 't volgende station is, meldt de HC dat Bob de Jong de 10 km heeft gewonnen
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_36197923
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:16 schreef GSi het volgende:
Ik zat een keer in de trein.

"Dames en heren, we stoppen op Amersfoort centraal en rijden niet verder ivm met het feit dat iemand voor de trein is gesprongen, dat is opzich niet zo erg, want het was toch maar een neger"

Dus toen iedereen zo van
Je mag niet liegen van je moeder.
Buikpijn van het lachen!
pi_36197963
Al weer een tijdje geleden in de stoptrein van Gorinchem naar Dordrecht:

"Dordrecht, eindpunt van deze trein. Vergeet opa, oma en bagage niet"
pi_36197990
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:07 schreef Natalie het volgende:
Tijdens de Olympische Spelen zat mijn zus iin de trein naar huis, ipv om te roepen wat 't volgende station is, meldt de HC dat Bob de Jong de 10 km heeft gewonnen
.
pi_36198223
Haren - Assen

Staan we bij spoor X te wachten waar normaal de trein aankomt.

*ding-dong*. De trein stopt vandaag op spoor Y.

Wij naar spoor Y.

*ding-dong*. Excuses, de trein stopt toch op spoor X.

Wij naar X. Flapflapflap, op mededelingen bord staat er opeens dat de trein op spoor Y komt. Wij daar heen. We waren er nog niet eens of:

*ding-dong*. Op uw mededelingen bord staat dat hij op spoor Y aan komt. Dit is niet zo, maar komt gewoon normaal op spoor X.

Bij spoor X staan 2 blinde mensen verdwaast rond te kijken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ik leg ze uit dat ik nu incl al die mensen daar continu heen en weer rennen.
Opeens zien we de trein aankomen. Komtie toch over spoor Y heen

Dus al die mensen *proberen* gauw naar Y te rennen. De trein was wel gestopt, maar reed gauw weer verder toen de mensen er bijna waren...toen kon ik weer een half uur wachten

Die blinden waren kwaad
pi_36198332
Het omroepbericht an sich was normaal. Maar de eerste keer dat hij het deed deed ie het met een Johan Cruijff accent, en de herhaling was echt magistraal...Frank de Boer.
  maandag 20 maart 2006 @ 13:39:00 #86
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_36198468
Eentje uit de tram in Amsterdam:

Volgende station het Spui, cafe de Beiaard voor bejaardensex en paaldansen voor 50+ ers

En eentje uit de trein Amsterdam - Dordrecht:

Dames en heren, we vertrekken over enkele minuten omdat er nog een fiets vast staat aan het interieur
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  maandag 20 maart 2006 @ 13:41:17 #87
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_36198547
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:35 schreef Tobbes het volgende:
Het omroepbericht an sich was normaal. Maar de eerste keer dat hij het deed deed ie het met een Johan Cruijff accent, en de herhaling was echt magistraal...Frank de Boer.
Joh!

Echt?
pi_36198571
Zoetermeer stadslijn 2 maanden geleden:

Trein vertrok 20 minuten later:

Na 5 minuten zei de conducteur iets in de volgende geest:
quote:
"Beste mensen, allereerst excuses voor de vertraging. Aangezien mijn vorige trein een uur vertraging had en die klote NS geen vervanger had geregeld omdat ze een buffet hadden had deze trein geen machinist. Schrijft u allemaal een klacht naar de NS. Ik ben het ook helemaal zat, krijg ik weer al het gezeik van u, de reiziger over me heen. Omdat ze daarboven op kantoor broodjes moeten eten, GODVERDOMME.

*Stilte*

Oke Beste Mensen, omdat het traject te kort is om vertraging in te halen, zal dit ook niet gebeuren. Ik snap de frustratie, ik erger me al 13 jaar!
pi_36198680
Dit is een schitterend topic, al kan ik mij niet voorstellen dat ze dat in België ook doen. Heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt
  maandag 20 maart 2006 @ 13:45:30 #90
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_36198713
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:41 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Joh!

Echt?
Ja

Ik lachte me kapot:

Enneh, nu de herhaling...dat klonk gewoon precies zoals Frank.
  maandag 20 maart 2006 @ 13:47:47 #92
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
  maandag 20 maart 2006 @ 13:51:40 #93
38337 Duracell
Ever Lasting Power- Gebla
pi_36198870
"we kunnen nog niet vertrekken, de machinist heeft vertraging"
  maandag 20 maart 2006 @ 14:29:25 #94
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_36200024
Wel een keer gehad dat de conducteur geintje uithaalde met gozer die heel tof zich zat op de drukken (hangend boven de grond) op 2 leuningen van de bankjes. Conducteur wacht een paar seconden en op het moment dat we over een wissel gaan zegt ie: moet je nu nog es doen, dus die gast weer stoer doen, gaat ie keihard op zn murf. Iedereen hem uitlachen.

Een friese neger als omroeper is ook briljant, hele aparte mix van accenten.
  maandag 20 maart 2006 @ 14:32:03 #95
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_36200091
"U bevind zich in de trein"


Minuut later: " Naar zutphen"
BOE!
  maandag 20 maart 2006 @ 14:34:17 #96
8372 Bastard
Persona non grata
pi_36200159
"Dames en heren dit is station Schiphol, tevens eindhalte van deze trein.
Vergeet u bij het uitstappen uw waardevolle spullen en uw schoonmoeder niet. Station Schiphol. "
The truth was in here.
pi_36200348
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:39 schreef Martijn85 het volgende:
Eentje uit de tram in Amsterdam:

Volgende station het Spui, cafe de Beiaard voor bejaardensex en paaldansen voor 50+ ers

En eentje uit de trein Amsterdam - Dordrecht:

Dames en heren, we vertrekken over enkele minuten omdat er nog een fiets vast staat aan het interieur


Ik zou van de stoel rollen van 't lachen!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_36200389
quote:
Op maandag 20 maart 2006 02:42 schreef Siegfried het volgende:
Heb ook wel leuke dingen meegemaakt in de trein:

"Denkt u bij het uitstappen aan uw bagage, en neemt u deze dan ook mee"
Hé die heb ik ook gehoord

Verder ooit in de stoptrein van Sittard - Heerlen volgepropt gezeten in 1 treinstel. En dat om 8 uur 'smorgens. Want de intercity vanuit Roermond kon niet verder doorrijden, dus heel die intercity in 1 stoptrein... wordt in Heerlen omgeroepen: "Zo, eindstation Heerlen.. nu weet u tenminste hoe het voelt om als sardientjes in een blik te zitten!"
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_36200761
quote:
Op maandag 20 maart 2006 07:17 schreef Camplo het volgende:

[..]

Wat is dat voor piel site. Hele tijd spreken ze iemand aan met 'meester'. Gruwelijk woord gewoon
Da's geen pielsite, das gewoon vaktaal van de NS

pielbedrijf dan, ook goed
pi_36201726
"Dames en heren, station Heerhugowaard, deze trein zal verder rijden als..


*stilte*

trein.. in de richting..."

hehe..

Verder een aantal keren machinist kwijt.. of conducteur kwijt.. Vooral station bij Hoorn, aangezien dat een eind / begin punt is.
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  maandag 20 maart 2006 @ 20:43:23 #101
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36211788
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:07 schreef Natalie het volgende:
Tijdens de Olympische Spelen zat mijn zus iin de trein naar huis, ipv om te roepen wat 't volgende station is, meldt de HC dat Bob de Jong de 10 km heeft gewonnen
Ach dat is wel een prettige update
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36218996
-"Als u weet in welke richting deze trein vertrekt, sms dan nu Trein + bestemming naar 3834, u maakt kans om uw geld kwijt te raken"

- "zonder dollen, dit is de trein naar Haarlem Centraal"

fftjes later:

- "En nu niet allemaal gaan smsen he!"

Ok dan...!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 01:04:51 #103
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_36220587
Mijn vorige buurman is meester geweest en die was weleens op de bok in slaap gevallen
Asjemenou
pi_36221060
"Dames en heren, pak allemaal uw declaratieformulieren want u wordt als koeien vervoert. Excuses voor het ongemak"
pi_36221112
Stoptrein Groningen - Zwolle, de trein stopt ergens 8 minuten voorbij Haren.

Dames en Heren, het volgende station is station Weide, Station Weide.

En ik dacht nog een intercity van schiphol - groningen.

Dames en heren, het volgende station is groningen, station groningen is tevens de eindbestemming van deze trein. Kijkt u uw buurman of buurvrouw nog eens goed in de ogen want dit is wellicht de laatste keer dat u elkaar ziet.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 02:31:16 #106
97745 Thorical
finding a way
pi_36221417
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:39 schreef Martijn85 het volgende:
Eentje uit de tram in Amsterdam:

Volgende station het Spui, cafe de Beiaard voor bejaardensex en paaldansen voor 50+ ers

En eentje uit de trein Amsterdam - Dordrecht:

Dames en heren, we vertrekken over enkele minuten omdat er nog een fiets vast staat aan het interieur

Dit waren min of meer normale uitspraken voor een amsterdamse conducteur ik mis het steeds meer. Vooral omdat je het tegenwordig in 126 talen moet zeggen om niemand te discrimineren.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:17:58 #107
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_36224351
"Almelooooooo, dit is station Almeloooooo. Deze trein rijdt nog verder naar Hengeloooooo en Enschedeeee" (waarna de conducteur zijn lachen niet meer in kon houden)
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:21:04 #108
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_36224431
whehehe masterlijk zoiets heb ik ou nog nooit meegemaakt.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:33:11 #109
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36226408
hahah sommige omroepberichten zijn echt heeel grappig! Het is haast jammer dat ik nooit met de trein ga..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_36227443
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:02 schreef dutchmage het volgende:
ik ben er nog steeds van overtuigd dat de machinist het volgende zei... het zou ook zomaar door de drank kunnen komen
tijdens konigingendag 2003 ( geloof ik )
[..]

Dit is echt zooooooo een "buschauffeur die met groep 7 naar madurodam gaat" humor
pi_36227707
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:50 schreef wonderer het volgende:
Tijdje terug reden we Utrecht CS uit en stonden vrijwel meteen weer stil. Na een minuut of vijf meldde de conducteur: "Dames en heren, we staan stil voor een rood sein. Zodra we verder kunnen, zullen we dat melden." Hij was nog niet uitgesproken of zijn collega gilde "Hij is groen!" en we vertrokken.
Hey, en nou is ie weer rood! (Fruitjoy)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 maart 2006 @ 12:36:16 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36228389
Enkele jaren geleden werd dit gezegd in een trein in Zwolle:

"U bevindt zich in de sneltrein richting Leeuwarden." (welke niet bestaat)

Een minuut later: "U bevindt zich in de Intercity richting Leeuwarden."

Weer 2 minuten later, meneer had een lollige bui: "U bevindt zich zelfs in de stoptrein naar Leeuwarden."

Het was trouwens al bijna 22.00 uur.


En van enkele weken geleden, tussen Rotterdam en Utrecht:

"U bevindt zich in de trein naar Deventer. Deze trein wordt in Utrecht gekoppeld met de trein naar Enschede. Na Utrecht zal deze trein doorrijden naar Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Hengelo en Enschede. Holadiee. Het is toch bijna carnaval."

Zelfde conducteur in de trein: "Ik ben een zoon van mn vader en een dochter van mn moeder."
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:24:54 #113
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_36229807
(Met zwaar Surinaams accent) Dames en heren, we naderen station ehh.. Dordrecht CS, deze intercity rijdt verder naar ....eeehhhh...hmmm...Breda, ...eeeeeh.. Roosendaa.......eh..l (je snapt het wel )

Een keer met de tram:

Ik sta met m`n vriendin op de Coolsingel te wachten, stopt er een tram, ik bleek nogal geirriteerd te kijken , zegt die trambestuurder keihard door zn microfoontje: Zeg meissie met dat blonde haar, lach eens joh! Je kon me opvegen.
In me Burberry......
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:33:29 #114
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_36234020
Nadat ik een paar jaar geleden van een concert van KISS huiswaarts ging:

"Dames en heren. Dit is de Paramaribo Expres. Vergeet uw heroine en cocaine niet en de groeten aan Desi!"

Waarop er een echte conducteur zei:
"Willen de personen die met de intercom spelen zich onmiddellijk melden anders rijdt deze trein niet verder!!"
*gejoel van honderden rockers*
*trein rijdt verder*


En op vakantie stond ik eens heel lang stil in een trein net buiten Londen. Na 45 minuten roept de conducteur heel droog om: "Ladies and gentlemen: we appear to be standing still." Engelsen.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_36234075
Concert van KISS!!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36235564
Niet in de trein, maar aanverwant: op station Schiedam Centrum werd omgeroepen:
'Dames en heren. De sneltrein naar Delft, Den Haag HS, Leiden en Amsterdan van 9.20 heeft een vertraging van vijf minuten. Het kunnen er ook tien worden. Dat zit er dik in zelfs.'

Wel eerlijk.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:03:24 #117
140904 MLF
Unazukin
pi_36236830
ik zat een keer in de trein met ik vermoed Sjaak Bral ofzo, want er werd omgeroepen in plat haags en met een hele rits info er nog bij (waar je moet overstappen en waar heen enz)
was lachuh
pi_36239025
Dit topic vrolijkt me echt op
pi_36240025
Trajact Zwolle-Groningen.

Attentie hierbij even de mededeling dat Nederland zojuist gescoord heeft!!!

(Tijdens het EK voetbal in 2000)

[ Bericht 13% gewijzigd door Alieda1984 op 21-03-2006 19:16:51 ]
pi_36240176
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:56 schreef martinlutherking het volgende:
Toch een van de trein.

'Dames en heren. De trein staat stil. De benzine is op.'

10 seconden later.

'De reservetank is ook leeg. We zullen moeten wachten op de volgende trein die ons naar Groningen zal duwen.'

Sinds wanneer rijd een trein op benzine? Ik dacht dat er naast de bovenleiding treinen alleen treinen op diesel reden, de treinen van Noordned/Arriva in elk geval wel (o.a. de treinen tussen Groningen-Nieuweschans, Groningen-Leeuwarden en Groningen-Delfzijl rijden op diesel)
pi_36240281
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:48 schreef Alieda1984 het volgende:
Attentie hierbij even de mededeling dat Nederland zojuist gescoord heeft!!!

(Tijdens het EK voetbal in 2000)
Ah, dat deden ze bij mij in de trein ook een paar keer. "Nederland staat met 2-1 achter"
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36240325
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:55 schreef Alieda1984 het volgende:

Sinds wanneer rijd een trein op benzine? Ik dacht dat er naast de bovenleiding treinen alleen treinen op diesel reden,
Dat heb je heel goed begrepen.

Nu die grap van die conducteur nog
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:10:26 #123
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_36240565
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:01 schreef dvr het volgende:

[..]

Dat heb je heel goed begrepen.

Nu die grap van die conducteur nog
Vrouwen
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_36240717
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:01 schreef dvr het volgende:

[..]

Dat heb je heel goed begrepen.

Nu die grap van die conducteur nog
Wat was de werkelijke reden dat ie stil stond? Vertelde hij dat er ook bij?
pi_36240841
Traject Groningen-Nieuweschans ter hoogte van de overgang bij de kerkstraat in Hoogezand paar weken geleden:

"Mensen wij zijn helaas de versnellingsbak verloren. Reizigers die er op station Hoogezand-Sappemeer uit moeten kunnen nu uitstappen. De anderen zullen moeten wachten tot er een loc komt om ons verder te trekken"

Moest er gelukkig in Hoogezand-Sappemeer uit, bij een slootje naast het spoor waren ze de onderdelen van de versnellingsbak bijelkaar aan het zoeken
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:03:29 #126
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_36242207
Dames en heren, helaas kunnen wij niet verder rijden, er is een fazant de luchtkoker (oid) ingevlogen.

Fijn als je al haast hebt... Konden ze nog ff dat beest eruit schrapen
In me Burberry......
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:18:02 #127
107521 Furia
snoopy weer
pi_36242716
"Meppel, dit gat heet Meppel!"
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:35:43 #128
38433 snijder
snijderdotcom
pi_36243356
Ooit wel eens gehoord op weg naar Schiphol.

Dames en heren we hebben een goede en een slechte mededeling.

De slechte mededeling is dat we een motorprobleem heebn en dat deze het niet meer doet. De goede mededeling is dat u niet in het vliegtuig zit...
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:20:56 #129
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_36245102
In de bus (mag dat ook?):

"Arnhem centraal, broodje kebab en Burger King."

Daarna nog iets leuks, dat ik helaas vergeten ben...
quote:
"Dames en heren, dit is het eindpunt van deze trein, kijk uw buurman of buurvrouw maar eens een keer goed aan, u ziet elkaar waarschijnlijk nooit meer"
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_36245151
In de warme zomer van 2000 in de trein Nijmegen - Amsterdam klonk het bericht als volgt:

Beste mensen,

Op dit moment staan we stil voor Station Amsterdam Bijlmer, Helaas is het op dit moment niet mogelijk verder te rijden aangezien er een file staat voor Amsterdam CS van zo'n 7 treinen.
Út Ljouwert
pi_36245563
Toen ik tot zo'n 3 jaar geleden ook dagelijks met de trein ging hoorde ik idd ook vaak van dat soort vage berichten

Bijv. toen de trein nog op het station stond:
quote:
HC (hoofdconducteur red.) ga je nog es fluiten of wat?
Of tijdens een rit waarbij de trein al langzamer reed:
quote:
Dames en heren, we hebben wat problemen met de bovenleiding. We hopen station Groningen nog te bereiken op lage snelheid. De stroomgeleider is los en we hopen dat ie er onderweg niet afknalt.
Dussss... zit je dan met 1 meter boven je hoofd een stroomgeleider die er kennelijk elk moment "af kan knallen"...
pi_36246108
Blijft leuk, dit topic. Ben zelf de meeste rare omroepberichten alweer vergeten, maar deze schoot me net weer te binnen:

Station Amersfoort. Treinen naar Utrecht hebbeneen uurtje of wat niet kunnen rijden ivm de nodige storingen. Er komt een trein binnenrijden en er wordt omgeroepen: 'Dames en heren, de trein op spoor X is de eerste trein die weer richting Utrecht Cs zal vertrekken'. Dus half station Amersfoort begint te rennen naar dat krakkemikkige treintje, iedereen heeft de grootste haast om die trein te bereiken. De omroepster kan dat blijkbaar zien en roept behoolijk kortaf om: 'Ja eh, u hoeft niet allemaal te gaan rennen want u past er tóch niet allemaal in!'

Iedereen bleef toch rennen natuurlijk, had ik ook gedaan Ik was allang blij dat mijn trein de andere kant op moest!
  Moderator woensdag 22 maart 2006 @ 00:25:51 #133
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_36252149
tvp, schitterend topic
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_36272255
Schop en tevens een TVP. Ik ken geen omroepberichten zelf, de trein reist nooit met mij.
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
pi_36272457
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:29 schreef caradoc het volgende:
Schop en tevens een TVP. Ik ken geen omroepberichten zelf, de trein reist nooit met mij.
I'm with ^
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_36272780
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:35 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

I'm with ^
Wat ^ zegt
pi_36273997
hoe kan je door die intercom praten dan? die zit tog bij de machinist?
pi_36275867
Pasgeleden op de Utrecht-boog (bij Duivendrecht)

"Dames en Heren, wij staan voor een rood sein en wachtten even tot die groen wordt!"

even later...

"Dames en Heren, dat sein wordt voorlopig niet groen... allemaal even de ogen dicht of de andere kant op kijken...."
en de trein zet zich in beweging....
Don't hurry, be crappy!
pi_36275996
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:30 schreef mic_forever het volgende:
hoe kan je door die intercom praten dan? die zit tog bij de machinist?
Ook, maar er zitten er ook een aantal achter kastjes op de balkons. Die gebruiken conducteurs meestal.

Wat ik nooit snapte: "Dit is het eindpunt van deze trein. U wordt allen verzocht om uit of over te stappen." Als je overstapt moet je toch ook uitstappen?
pi_36276192
Nog eentje in de trein naar Amsterdam CS via Haarlem, vlak voor Leiden. Het omroepbericht had betrekking tot de trein naar Amsterdam CS via Schiphol.

"We naderen station Leiden Centraal! Goed nieuws voor reizigers richting Schiphol... De problemen rond Schiphol zijn voorbij er rijden weer treinen. De reizigers met bestemming Schiphol en met meer vertrouwen in de NS dan de medereizigers die reeds op Leiden Centraal vertoeven mogen hier overstappen. Reizigers met minder vertrouwen in de dienstregelling, kunnen ook te Sloterdijk overstappen op de trein naar Schiphol. Wij gaan via Haarlem verder naar Amsterdam CS en hoeven gelukkig NIET stoppen op Schiphol."
Don't hurry, be crappy!
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:32:28 #141
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_36276219
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:30 schreef mic_forever het volgende:
hoe kan je door die intercom praten dan? die zit tog bij de machinist?
Ook, maar die bevindt zich ook op balkons zodat de conducteur de stations kan omroepen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_36276456
Nog eentje met Schiphol als mikpunt:

"Goedemorgen dames en heren, u bevind zich in de tweede trein richting Schiphol. Ja u hoort het goed, de TWEEDE trein richting Schiphol. Helaas staan we nu stil voor een rood sein omdat een vriendelijke zwartrijder de EERSTE trein onveilig gemaakt heeft. Daardoor staat die trein nog langs het perron te wachtten tot de politie eens uit hun nest komt!"

Even later zet de trein zich in beweging... "Met 10 minuten vertraging arriveren we uiteindelijk toch op station Schiphol. Mocht u lopen te balen van deze vertraging, bekijkt u het dan van de zonnige kant; de reizigers in de EERSTE trein hadden net zo goed deze kunnen nemen, dan hadden ze een half uurtje langer kunnen slapen!"
Don't hurry, be crappy!
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 22 maart 2006 @ 20:39:10 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36276511
Scholierentrein Kampen - Zwolle, vrijdagmiddag:

ZWOLLE. EINDPUNT. EN NOU ALLEMAAL OPROTTEN, OF IK TRAP JE D'R UIT!!!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36276673
Trein komt aanrijden op een station, en in plaats van het gebruikelijke omroepbericht klinkt er een melding: "HC waar bent u?".

De trein komt tot stilstand: "Dames en Heren, er is een conducteur zoek. De deuren blijven gesloten tot duidelijk is waar de conducteur zich bevind."

Even later komen er 4 conducteurs aan die via de bok instappen en 2-bij-2 door de dubbeldekker lopen. Met af en toe een bericht over de intercom: "HC waar bent u, meldt U zich svp"

Uiteindelijk gingen de deuren open. "Dames en heren, de conducteur had een lege batterij!"
Don't hurry, be crappy!
pi_36277049
Vanuit Schiphol vlak voor Duivendrecht wordt dat hele overstap lijstje omgeroepen...
"Voor de richting Amsterdam CS boven spoor 5, richting Utrecht boven...."
<wat gemompel eindigend met een duidelijk diepe zucht>
"Voor de richting Utrecht, boven spoor 5...
EN VOOR DE RICHTING AM-STER-DAM R. A. I. <stilte> EEN STATION TERUG !.. neem de trein vanaf spoor 1!

Blijkbaar vond een of andere suflul het nodig om die conducteur midden in zijn preek lastig te vallen met de vraag hoe hij bij station RAI moest komen. (We kwamen daar net vandaan)
Don't hurry, be crappy!
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:01:23 #146
78498 classpc
I don't like change
pi_36277385
Prachtig topic

Zelf reis ik niet zo vaak met de trein, en ik heb ook niet dit soort dingen meegemaakt.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_36277917
Ze zijn af en toe inderdaad geweldig.

Van mij ook maar een paar leuken dan:

op 14 februari, trein Zwolle-Enschede rijdt station Enschede binnen
- Dames en heren, het volgende station is Enschede, bladiebla, eindpunt .... Denkt u bij het verlaten van deze trein om uw bagage. Rozen mag u laten liggen, dat stel ik wel op prijs!

en om het af te leren: in de allerlaatste trein 's avonds laat Enschede naar Zwolle, ik zat in m'n eentje in een verder lege coupe. Had al drie keer de conducteur langs zien komen enzo. Bijna in Zwolle:
- Goedenavond heren, het volgende station is Zwolle ...
Ik was even verbaasd dat hij niet beleefd 'dames & heren' omriep, totdat ik uit de trein stapte en ik zag dat er welgeteld nog één andere passagier in de trein zat, ook van het mannelijke geslacht!
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:52:14 #148
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_36301463
Rrrrrrrrrrrotterdam Noord
pi_36302885
In de tram:
'ROOAAARRRR!!'
Waarop iedereen ene beetje raar omkeek. Gevolgd door:
'Dames en heren, jongens en meisjes, dit is Artis en veel plezier bij de leeuwen'
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:45:51 #150
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_36303147
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:52 schreef H-blast het volgende:
Rrrrrrrrrrrotterdam Noord
Dat bestaat niet eens.
pi_36303252
Tijdens de Olympische Spelen:
"Dames en heren, we hebben de fijne mededeling dat Ireen Wüst zojuist goud heeft gewonnen."
pi_36303837
Leiden - Utrecht midden op een weiland:

Dames en heren we kunnen even niet verder rijden want er loopt een wandelend biefstukje over de rails.

Ook een keer eentje die z'n gebruikelijke verhaal deed met een Ernie-stem
pi_36305074
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:51 schreef Dr.Aart het volgende:
instappende in Zwolle in de richting Enschede: "Dames en Heren, u bevindt zich nu in de Twente-express!"
Die is mooi ja
pi_36306198
Wel 1 keertje gehad:

"We naderen nu de mooiste stad van Nederland, Maassluis"

Kon er wel om lachen
Verder reis ik haast nooit met de trein
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 23 maart 2006 @ 20:07:10 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36306946
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:45 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Dat bestaat niet eens.
Wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36307110
"Stationnetje Beilen"

Ook altijd leuk

Of ook een keer:
"Voor de reizigers die klaarstonden om uit te stappen op station X, zoals u wellicht hebt gemerkt zijn we dat station net in intercity tempo gepasseerd. Excuses van de machinist en u kunt op het volgende station met de trein terug."
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:22:10 #157
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_36309249
2 zinnen waar ik erg om kon lachen

"Dames en heren, nog even geduld a.u.b. Er staat nog een trein voor ons, als we doorrijden veroorzaken we een enorme puinhoop en dat willen we natuurlijk niet"

"We naderen nu stationnetje Arhnem Centraal"
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_36310596
ik reis al zo'n 2 jaar dagelijks met de trein maar nooit écht super leuke dingen meegemaakt..

wel eens meegemaakt dat die machinist zijn microfoon nog aan had staan en iedereen dus zijn gesprek kon meehoren

En ook een keer dat de machinist/conducteur een surinamer was die nog écht met een typisch surinaams accent sprak. Toen hij zei waar de trein allemaal heenging en hij dus al die plaatsen/steden opnoemde lag ik echt helemaal dubbel
Haleloeja
pi_36311181
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:45 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Dat bestaat niet eens.
jawel hoor... kom ik regelmatig langs...

ik hoorde er pas 1 op schiphol: goedemiddag dames en heren, dit is schiphol airport, eindpunt van deze trein. U wordt vriendelijk verzocht de trein te verlaten en uw bagage mee te nemen, en ja, ook uw schoonmoeder dus. Volgende station, schiphol airport, eindpunt van deze trein.
[18:02:51] &lt;Lynx666&gt; Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
&lt;gr8w8&gt;bitch
pi_36314646
!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_36314833
Niet zo'n leuke:
Stoptrein Enschede - Zwolle (10 uur zaterdagavond)

"Station Hengelo. Vanwege opgelopen vertraging (5 minuutjes) is dit tevens het eindpunt van deze trein. U wordt allen vriendelijk verzocht hier uit te stappen en te wachten op de volgende trein"

Iedereen in mijn coupé had echt zo'n uitdrukking van "WTF, wat is dit voor een naaienstreek"
pi_36314938
Van die site

In de stoptrein van Utrecht naar Leiden die moest stoppen voor de nog niet helemaal dichtgedraaide Gouwebrug in Alphen: "We moeten even wachten totdat de brug dicht is, anders wordt het zo'n plons."
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_36316086
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile"

Die zou ik nog wel eens willen horen
  Moderator vrijdag 24 maart 2006 @ 00:28:52 #164
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_36316158
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 24 maart 2006 @ 00:51:11 #165
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_36316594
tvp zal ook eens nadenken
Boef!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 00:51:36 #166
144707 Slappertje
Vincent Vega
pi_36316600
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:52 schreef H-blast het volgende:
Rrrrrrrrrrrotterdam Noord
Heerlijk is dat als de machinist een echte inboorling is. Weet je meteen dat je weer bijna thuis bent
Now we come to step three. This... drives... most... people... crazy.
Woord omhoog, hond! Je weeeet.
pi_36316692
Damens en heren... het volgende station is Gouda.... [lange pauze].... maar daar stoppen we niet...

Dames en heren... zoals u merkt staan we te wachten voor station Utrecht Centraal, de groottste sjoelbak van Nederland... De vakjes zijn vol... We blijven rustig staan totdat er een plaatsje in de sjoelbak vrijkomt...


Gestopt "bij station"....: "Willen de mensen in de voorste wagons naar achteren lopen en daar uitstappen"... ik heb het station deels voorbijgereden en het hoogteverschil bij de voorste wagons is aanzienlijk wegens het ontbreken van een perron... "


Dames en heren... we zijn zojuist station Rotterdam-Alexander gepasseerd. We hadden daar moeten stoppen, maar uw machinist zat weer 'ns te slapen... U kunt op Rotterdam Centraal de trein van [tijd] terug nemen...


Vergeet u bij uitstappen niet uw paraplu... hij is niet van mij... hij is van u

[ Bericht 8% gewijzigd door LennyKravitz op 24-03-2006 01:04:40 ]
pi_36318798
quote:
Vergeet u bij uitstappen niet uw paraplu... hij is niet van mij... hij is van u
Zo flauw maar zo leuk
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_36319204
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 23:46 schreef DJKoster het volgende:
Niet zo'n leuke:
Stoptrein Enschede - Zwolle (10 uur zaterdagavond)

"Station Hengelo. Vanwege opgelopen vertraging (5 minuutjes) is dit tevens het eindpunt van deze trein. U wordt allen vriendelijk verzocht hier uit te stappen en te wachten op de volgende trein"

Iedereen in mijn coupé had echt zo'n uitdrukking van "WTF, wat is dit voor een naaienstreek"
Dat is niet echt een uniek omroepbericht. Ik heb dat geloof ik al een keer of 10 gehoord in dat boemeltje naar Enschede. Gelukkig hoef ik zelden verder dan Almelo of Hengelo...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36319231
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 00:57 schreef LennyKravitz het volgende:
Dames en heren... zoals u merkt staan we te wachten voor station Utrecht Centraal, de groottste sjoelbak van Nederland... De vakjes zijn vol... We blijven rustig staan totdat er een plaatsje in de sjoelbak vrijkomt...
Eh, Utrecht wordt niet de sjoelbak genoemd hoor, dat is Den Haag centraal (en dat bericht heb ik ook al vaker gehoord). Utrecht kan je aan allebei de kanten in en uit, bij Den Haag heb je maar 1 ingang/uitgang en daarom wordt dat de sjoelbak genoemd. Een sjoelbak met gaten aan de achterkant is geen sjoelbak Je moet het dus in Den Haag hebben gehoord en anders was die conducteur/machinist niet goed snik.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36320104
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:59 schreef Gelderland het volgende:

En ook een keer dat de machinist/conducteur een surinamer was die nog écht met een typisch surinaams accent sprak. Toen hij zei waar de trein allemaal heenging en hij dus al die plaatsen/steden opnoemde lag ik echt helemaal dubbel
Die zijn leuk ja
pi_36321145
Ik zat in de internationale trein en ze riepen om:
everybody look out for pickpockets(ofzo)
die mens had dat wel tien keer omgeroepen en je zag iedereen rond zich kijken, op zoek naar dé pickpocker(?)....Kmoe zeggen kzat daar ook niet echt op mijn gemak...
Ongezellige reis was dat..
pi_36321394
Mijn zus een tijdje geleden toen ze Assn - Zwolle deed bij station meppel:

"Goede morgen dames en heren, dit noemt men meppel"
Fingerspitzgefühl
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 24 maart 2006 @ 11:59:46 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36323579
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 08:53 schreef Isabeau het volgende:

<<goed punt>> en anders was die conducteur/machinist niet goed snik.
Wat op zich ook niet echt verbazingwekkend zou zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36324559
Heel veel leuke uitspraken meegemaakt eigenlijk

Uiteraard regelmatig tussen Utrecht-Amsterdam: 'Station Amsterdam Heineken Eh Amsterdam Amstel'

Vorige week trein van Utrecht-Maastricht, midden in de spits en maar 1 jawel 1 treinstel. Stond dus bomvol. Spoor tussen den bosch en utrecht is zeer onregelmatig en dat merk je erg goed als je staat (ik wilde een houvast tegen de muur pakken en sloeg in mijn bijna-val iemand voor zijn kop). Machinist: Ongetwijfeld zullen jullie gemerkt hebben dat het spoor hier niet helemaal goed is. Ik hoop dan ook van harte dat er geen gewonden zijn gevallen.
Iedereen is uniek, behalve ik.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:35:49 #176
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36324676
"Dit is de stoptrein naar Eindhoven. Deze stoptrein stopt niet te best."
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_36331205
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:35 schreef De_Hertog het volgende:
"Dit is de stoptrein naar Eindhoven. Deze stoptrein stopt niet te best."
en dan komt NU de grap?
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_36331485
Van een stoptrein verwacht je dat die overal stopt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36331527
Nee, hij stopt niet in de plaats Best
pi_36331616
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 15:53 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

en dan komt NU de grap?
Doordenkertje eej
It's not a bug! It's a feature!
Colleagues, relatives or friends making 'funny' jokes? Instantrimshot.nl
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:09:13 #181
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_36331680
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:32 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Heel veel leuke uitspraken meegemaakt eigenlijk

Uiteraard regelmatig tussen Utrecht-Amsterdam: 'Station Amsterdam Heineken Eh Amsterdam Amstel'

Vorige week trein van Utrecht-Maastricht, midden in de spits en maar 1 jawel 1 treinstel. Stond dus bomvol. Spoor tussen den bosch en utrecht is zeer onregelmatig en dat merk je erg goed als je staat (ik wilde een houvast tegen de muur pakken en sloeg in mijn bijna-val iemand voor zijn kop). Machinist: Ongetwijfeld zullen jullie gemerkt hebben dat het spoor hier niet helemaal goed is. Ik hoop dan ook van harte dat er geen gewonden zijn gevallen.
wheheheh
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_36331736
Bij vertrek uit Vlissingen kregen we eerst te horen dat er een seinstoring was en we niet konden vertrekken. Na een hlave minuut de volgende reactie:
"Blijkbaar draaien de servers in Roosendaal niet op Windows, want na een reset werkt alles weer. We gaan"
pi_36345470
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 08:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eh, Utrecht wordt niet de sjoelbak genoemd hoor, dat is Den Haag centraal (en dat bericht heb ik ook al vaker gehoord). Utrecht kan je aan allebei de kanten in en uit, bij Den Haag heb je maar 1 ingang/uitgang en daarom wordt dat de sjoelbak genoemd. Een sjoelbak met gaten aan de achterkant is geen sjoelbak Je moet het dus in Den Haag hebben gehoord en anders was die conducteur/machinist niet goed snik.
Het laatste dan... want het was Utrecht... en ach ik snap 'm en denk er niet veel verder over naa als jij
pi_36348506
Gaaf
Heb d'r ook wel wat meegemaakt, maar kan zo ff niets bedenken..
  zaterdag 25 maart 2006 @ 12:01:53 #185
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_36350630
In de trein van Enschede naar Zwolle:
Dames en heren, station Zwolle, eindpunt van deze trein. Vergeet niet al uw persoonlijkheden mee te nemen.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 12:06:01 #186
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_36350712
wat moeten die machinisten toch een lolbroeken zijn.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_36356078
geen omroepbericht, maar toen ik op het balkon stond:
Conducteur komt aanlopen:
"Haal hem er maar uit"
"..."
"Je kaartje hè"

op dat moment kon ik er niet echt om lachen
wat een kutuser ben ik toch eigenlijk
pi_36357113
Ik heb zelf wel eens omgeroepen in de trein, als klein jongetje!!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 17:33:53 #189
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36358697
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:36 schreef Peterselieman het volgende:
Enkele jaren geleden werd dit gezegd in een trein in Zwolle:

"U bevindt zich in de sneltrein richting Leeuwarden." (welke niet bestaat)

Een minuut later: "U bevindt zich in de Intercity richting Leeuwarden."

Weer 2 minuten later, meneer had een lollige bui: "U bevindt zich zelfs in de stoptrein naar Leeuwarden."

[..]
Na drie keer nog steeds fout Het was namelijk de intercity-die-op-alle-tussengelegen-stations-stopt. Beste uitvinding ooit.
pi_36360994
Wij hebben hier de Zuidtangent rijden, okay geen trein, maar toch echt leuk om even te delen. Daar zit regelmatig een chauffeur op ergens van de Antillen en die man die is altijd vrolijk, al is het nog zo vroeg. Daar heb ik al vanalles mee meegemaakt:

Wij rijden langs de start- en landingsbanen van schiphol. Zegt de chauffeur: "Dames en heren voor wie op Schiphol moet werken, kijkt u even naar links. Ziet u daar al die vliegtuigen? Dit betekent dat u zich vandaag op uw werk niet zult vervelen!" Op een gegeven moment zijn we vlakbij de halte begint ie weer: "Dames en heren ik heb een heugelijke mededeling, wij komen zodadelijk aan op Schiphol Airport. De lokale tijd is hier 9.02 uur. Ik wens u vandaag veel arbeidsvreugde toe en wie op reis gaat wens ik een fijne reis toe! En bedenkt u zich maar goed, over 5 weken is het kerst en oud en nieuw dus tijd om feest te vieren!" Toen begon dit riedeltje in het engels en sloot hij af met "God bless you, i love you!" En toen begon hij het verhaal in het spaans!!!!!

En: "Dames en heren een tip voor wie kinderen heeft, vanavond moet u lekker frieten bakken met appelmoes! En morgen gaat u lekker uiteten, want volgend jaar kan het niet meer!"

Ik heb die man al eens eerder in de bus gehad. Toen kwam hij voorrijden en stond er SINT MAARTEN op de bus. Toen de deur open ging zat hij achter het stuur met een pilotenpet op! We moesten onze gordels vastmaken en kregen ook een hele rondleiding in de bus over wat we onderweg zoal tegenkwamen. Echt lachen was dat! Die man mag dan misschien volgens veel mensen niet helemaal sporen.... hij heeft plezier in zijn werk, zorgt ervoor dat de passagiers een leuke busreis hebben... wat mij betreft mogen veel van zijn collega's hier een voorbeeld aan nemen! De gemiddelde buschauffeur is alleen maar chagerijnig en heeft van het woordje service nog nooit gehoord!
pi_36364424
Vanmiddag ook in de trein van Schiphol naar Hengelo: "Dames en heren, dit is de INTERRRRcity naar Enschede. Deze trein zal stoppen in A'dam Zuid WTC, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo en als eindbestemming Enschede... O enne A'dam Duivendrecht hoort er ook nog tussen..."

Wat een josti, zeker een 010'er...
pi_36365237
quote:
En: "Dames en heren een tip voor wie kinderen heeft, vanavond moet u lekker frieten bakken met appelmoes! En morgen gaat u lekker uiteten, want volgend jaar kan het niet meer!"
WHAAHAHAHHA
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:28:41 #193
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_36366623
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:01 schreef Sonja27 het volgende:
Wij hebben hier de Zuidtangent rijden, okay geen trein, maar toch echt leuk om even te delen. Daar zit regelmatig een chauffeur op ergens van de Antillen en die man die is altijd vrolijk, al is het nog zo vroeg. Daar heb ik al vanalles mee meegemaakt:

Wij rijden langs de start- en landingsbanen van schiphol. Zegt de chauffeur: "Dames en heren voor wie op Schiphol moet werken, kijkt u even naar links. Ziet u daar al die vliegtuigen? Dit betekent dat u zich vandaag op uw werk niet zult vervelen!" Op een gegeven moment zijn we vlakbij de halte begint ie weer: "Dames en heren ik heb een heugelijke mededeling, wij komen zodadelijk aan op Schiphol Airport. De lokale tijd is hier 9.02 uur. Ik wens u vandaag veel arbeidsvreugde toe en wie op reis gaat wens ik een fijne reis toe! En bedenkt u zich maar goed, over 5 weken is het kerst en oud en nieuw dus tijd om feest te vieren!" Toen begon dit riedeltje in het engels en sloot hij af met "God bless you, i love you!" En toen begon hij het verhaal in het spaans!!!!!

En: "Dames en heren een tip voor wie kinderen heeft, vanavond moet u lekker frieten bakken met appelmoes! En morgen gaat u lekker uiteten, want volgend jaar kan het niet meer!"

Ik heb die man al eens eerder in de bus gehad. Toen kwam hij voorrijden en stond er SINT MAARTEN op de bus. Toen de deur open ging zat hij achter het stuur met een pilotenpet op! We moesten onze gordels vastmaken en kregen ook een hele rondleiding in de bus over wat we onderweg zoal tegenkwamen. Echt lachen was dat! Die man mag dan misschien volgens veel mensen niet helemaal sporen.... hij heeft plezier in zijn werk, zorgt ervoor dat de passagiers een leuke busreis hebben... wat mij betreft mogen veel van zijn collega's hier een voorbeeld aan nemen! De gemiddelde buschauffeur is alleen maar chagerijnig en heeft van het woordje service nog nooit gehoord!
Die man is geweldig! Deze heeft toch een rasta uiterlijk? Net alsof je bij Bob Marley binnenkomt
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_36372608
Schitterend topic
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_36373055
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:28 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Die man is geweldig! Deze heeft toch een rasta uiterlijk? Net alsof je bij Bob Marley binnenkomt
Het is een wat oudere man, maar rasta..... geen dreads ofzo! Tenminste als je dat bedoelt!
pi_36373477
quote:
Op maandag 20 maart 2006 02:42 schreef Siegfried het volgende:

"Denkt u bij het uitstappen aan uw bagage, en neemt u deze dan ook mee"
Die conducteur heb ik ook gehad!

Helemaal geweldig was een keer de stoptrein van schiphol naar lelystad geloof ik (neem die trein normaal nooit). Een STOPtrein dus, die op alle tussengelegen stations stopt.
Het was al donker, en vlak voor Lelystad zag ik ineens enorm veel lichten voorbij schieten. Ik dacht: "Was dat een station?"
Wordt er omgeroepen: "Dames en heren, volgens mij hadden we daar moeten stoppen... Ehm, mijn excuses, ik heb dit traject al drie weken niet meer gereden..." even later... "Dames en heren, we naderen nu Lelystad Centrum, we hebben inderdaad het vorige station gemist, maar de eerstvolgende trein terug vertrekt over tien minuutjes vanuit Lelystad!"

geloof me, je komt op zo'n moment niet meer bij, een trein die een station mist...

Ook leuk: een keer op het traject Roosendaal - Den Haag Centraal, de stoptrein... Ik moest naar Dordrecht of Rotterdam, en op een gegeven moment zijn we bij barendrecht... wordt er eerst omgeroepen: "Dames en heren, wij wachten voor een rood sein." oid. Tien minuten laten stonden we nog steeds stil maar ineens gingen we achteruit rijden. "Dames en heren, omdat het rode sein rood blijft gaan wij nu achteruit terug naar Lage Zwaluwe, alwaar we via de wissel naar een ander spoor gaan..." Drie kwartier later waren we weer in Barendrecht
I had a signature once. It was awful.
  zondag 26 maart 2006 @ 12:04:49 #197
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_36373661
http://www.omroephumor.nl/

het leukste en na pak 'm beet 'n kwartier behoorlijk iritantste omroepbericht was van een medewerker van de minibar die het omroepen in diverse talen wel heel erg letterlijk nam.
Hij somde zijn hele assortiment op in het hindi, shranang tongo, papjemento, arabisch en andere Bijlmertalen

In Belgie moeten ze trouwens in 4 talen omroepen (NL/EN/DE/FR), maar als je dan een dame bent met een overslaande hese stem, die naast het standaard omroepbericht ook nog eens in 4 talen wil wijzen op de mogelijke aanwezigheid van zakkenrollers en het rookverbod en alle overstapmogelijkheiden naar Parijs, Eurostar, Zaventem tot Charleroi... Tsja, dat gehinnik werkte eerst nog collectief op de lachspieren van de meeste reizigers, maar na een kwartier waren ze het wel een beetje beu.

Ook grappig was de conducteur in de internationale trein die gezegend is met een vet Surinaams accent. Vooral zijn Franse uitspraak werkt behoorlijk op de lachspieren
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 26 maart 2006 @ 12:08:35 #198
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_36373744
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:01 schreef Sonja27 het volgende:
Wij hebben hier de Zuidtangent rijden, okay geen trein, maar toch echt leuk om even te delen. Daar zit regelmatig een chauffeur op ergens van de Antillen en die man die is altijd vrolijk, al is het nog zo vroeg. Daar heb ik al vanalles mee meegemaakt:
Ja, volgens mij weet ik wie je bedoelt
Heeft 'ie rastavlechtjes?
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 26 maart 2006 @ 12:10:38 #199
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_36373792
Een keer een conducteur die in zijn hokje zat te paffen en omriep dat het in de trein ten strengste verboden is om te roken. Alleen was de rooklucht ver buiten zijn hokje te ruiken
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_36374933
Stoppen we keihard met een noodrem ergens midden in de weilanden. Iedereen kijkt verschrikt om zich heen. Via de intercom horen we heel droog: "Sorry, geintje." En we rijden weer zo verder.
  zondag 26 maart 2006 @ 13:18:31 #201
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_36375323
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:02 schreef Mleentje het volgende:
Stoppen we keihard met een noodrem ergens midden in de weilanden. Iedereen kijkt verschrikt om zich heen. Via de intercom horen we heel droog: "Sorry, geintje." En we rijden weer zo verder.
Zal wel een ATBtje zijn geweest en geen noodrem
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_36375433
was in londen...

"this train cannot depart due to a person under the train"

voor de niet zo slimme onder ons: "deze trein kan niet vertrekken omdat er iemand onder ligt..."

vond het wel grappig...
pi_36375467
snoezepoesje.
pi_36375509
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:24 schreef Tobbes het volgende:
snoezepoesje.
  zondag 26 maart 2006 @ 13:27:45 #205
144963 Meneer_de_Hond
It's extremely furry!
pi_36375539
Dat soort dingen overkomen mij nou nooit
Just me and the pygmy pony, over by the dental floss bush
pi_36375627
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:18 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Zal wel een ATBtje zijn geweest en geen noodrem
ATBtje?
pi_36375677
Paar dgn. voor kerst in de stoptrein naar Zwolle zegt de conducteur het volgende: Dames en heren hier komt Janneke ons even in de kerststemming brengen oid.

Vervolgens hoor je Janneke door de intercom op haar akoestische gitaar Stille Nacht zingen in het Engels.

Silent Night, Holy Night hele trein lachen.
  zondag 26 maart 2006 @ 13:36:06 #208
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_36375742
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:31 schreef Mleentje het volgende:

[..]

ATBtje?
Da's NS jargon en de betekenis gaat iedereen buiten het spoorbedrijf geen flikker aan
Begrepen
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 26 maart 2006 @ 13:38:50 #209
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36375813
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:31 schreef Mleentje het volgende:

[..]

ATBtje?
ATB is het beveiligingssysteem op het spoor, waarschijnlijk reed de machinist door een rood sein of te hard langs een geel sein en dan grijpt dit systeem in door de trein hardhandig stil te zetten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_36375927
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:26 schreef Snoezepoesje het volgende:

[..]

pi_36375948
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

ATB is het beveiligingssysteem op het spoor, waarschijnlijk reed de machinist door een rood sein of te hard langs een geel sein en dan grijpt dit systeem in door de trein hardhandig stil te zetten.
Yep ook vaak meegemaakt... je wordt net niet uit je stoel gewipt...
was het Automatische Trein Beïnvloeding?
pi_36375967
Ik hoor altijd alleen maar; het volgende station is...
pi_36376039
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:44 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

Yep ook vaak meegemaakt... je wordt net niet uit je stoel gewipt...
was het Automatische Trein Beïnvloeding?
AutomaticTrain Brake klink veel proffesioneler.
  zondag 26 maart 2006 @ 13:59:00 #214
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_36376381
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

ATB is het beveiligingssysteem op het spoor, waarschijnlijk reed de machinist door een rood sein of te hard langs een geel sein en dan grijpt dit systeem in door de trein hardhandig stil te zetten.
Neeee, verklap het nou niet
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 26 maart 2006 @ 14:00:05 #215
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_36376404
In de ochtendspits ging de helft van de deuren een keer niet open. Iedereen in paniek naar een andere deur rennen, roept de conudcteur doodleuk om 'Er zit meer dan 1 deur in deze trein, dames en heren!'.
Iedereen boos enzo, uiteindelijk kwam men er wel achter dat er iets mis was en gingen ze alsnog open.
Tranquillo
  zondag 26 maart 2006 @ 14:21:47 #216
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_36377073
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:00 schreef icebliss het volgende:
In de ochtendspits ging de helft van de deuren een keer niet open. Iedereen in paniek naar een andere deur rennen, roept de conudcteur doodleuk om 'Er zit meer dan 1 deur in deze trein, dames en heren!'.
Iedereen boos enzo, uiteindelijk kwam men er wel achter dat er iets mis was en gingen ze alsnog open.
Conducteur had vergeten zijn sleutel er uit te halen
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_36377345
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

ATB is het beveiligingssysteem op het spoor, waarschijnlijk reed de machinist door een rood sein of te hard langs een geel sein en dan grijpt dit systeem in door de trein hardhandig stil te zetten.
Ok, ja zou ook best kunnen... Klinkt logischer dan dat iemand aan de handrem heeft getrokken iig.
  zondag 26 maart 2006 @ 14:34:30 #218
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_36377448
quote:
Op zondag 26 maart 2006 11:25 schreef Sonja27 het volgende:

[..]

Het is een wat oudere man, maar rasta..... geen dreads ofzo! Tenminste als je dat bedoelt!
Ik zal eens opletten dan stap meestal vermoeid in de bus
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_36377490
Omroepbericht op station Arnhem:
quote:
Een bericht voor mevrouw Jansen. Uw afspraak gaat niet door. U kunt weer naar huis
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zondag 26 maart 2006 @ 14:44:08 #220
64792 Mryc
play me one more song
pi_36377736
Vlak voor station Hengelo op een vrijdagavond: keihard een onervaren trompetspeler door de intercom
  zondag 26 maart 2006 @ 14:45:50 #221
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36377786
helaas rijd ik meestal in de syntus met standaard bandjes... enige wat we kunnen doen is aftellen waar t bandje begint te lopen (altijd zelfde locatie )
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zondag 26 maart 2006 @ 14:46:41 #222
64792 Mryc
play me one more song
pi_36377816
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:45 schreef Erosjuhhh het volgende:
helaas rijd ik meestal in de syntus met standaard bandjes... enige wat we kunnen doen is aftellen waar t bandje begint te lopen (altijd zelfde locatie )
*herkent*
pi_36377866
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:34 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Ik zal eens opletten dan stap meestal vermoeid in de bus
Ik denk dat de man ook niet zo heel groot is en dus een beetje ouder dus maar altijd vrolijk. Wenst iedereen bij elke halte een fijne dag toe, bedankt mensen voor het meereizen, en soms dus naar gelang de locatie waar je aankomt een verhaaltje, bij Schiphol altijd sowieso de locale tijd en bij winkelcentra de mensen veel winkelplezier wensen. En bij Schiphol roept hij echt om in de meest verschillende talen iig NL, engels, spaans (of portugees, ik vind dat allemaal 1 pot nat ), antiliaans etc. Meesterlijk!
  zondag 26 maart 2006 @ 14:50:58 #224
144963 Meneer_de_Hond
It's extremely furry!
pi_36377950
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:33 schreef Witchfynder het volgende:
Nadat ik een paar jaar geleden van een concert van KISS huiswaarts ging:

"Dames en heren. Dit is de Paramaribo Expres. Vergeet uw heroine en cocaine niet en de groeten aan Desi!"

Waarop er een echte conducteur zei:
"Willen de personen die met de intercom spelen zich onmiddellijk melden anders rijdt deze trein niet verder!!"
*gejoel van honderden rockers*
*trein rijdt verder*


En op vakantie stond ik eens heel lang stil in een trein net buiten Londen. Na 45 minuten roept de conducteur heel droog om: "Ladies and gentlemen: we appear to be standing still." Engelsen.
Kiss
Just me and the pygmy pony, over by the dental floss bush
pi_36379132
Van de week werd er 3x achter elkaar, door 3 verschillende mannen omgeroepen wat het volgende station is. Maar het lijkt me toch wel dat je elkaar hoort???
  zondag 26 maart 2006 @ 16:15:22 #226
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_36380019
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:45 schreef Erosjuhhh het volgende:
helaas rijd ik meestal in de syntus met standaard bandjes... enige wat we kunnen doen is aftellen waar t bandje begint te lopen (altijd zelfde locatie )
ik kan er nog wel om lachen als het volume van die bandjes veel te hard staat

HET VOLGENDE STATION IS.........
U KUNT HIER OVERSTAPPEN OP DE BUS RICHTING.......
DIT IS HET EINDPUNT VAN DEZE TREIN.
DENK BIJ HET VERLATEN VAN DE TREIN AAN U EIGENDOMMEN!
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  zondag 26 maart 2006 @ 17:23:09 #227
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_36381895
Een keertje bleef de trein midden tussen de weilanden staan: "Iemand is zijn hond kwijt"
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  zondag 26 maart 2006 @ 17:43:59 #228
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36382428
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:15 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

ik kan er nog wel om lachen als het volume van die bandjes veel te hard staat

HET VOLGENDE STATION IS.........
U KUNT HIER OVERSTAPPEN OP DE BUS RICHTING.......
DIT IS HET EINDPUNT VAN DEZE TREIN.
DENK BIJ HET VERLATEN VAN DE TREIN AAN U EIGENDOMMEN!
richting oldenzaal staan ze altijd te hard
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_36387014
Tussen emmen en zwolle was er altijd een hele oude conducteur met een hele zachte schelle stem. Deze vent was altijd supergrappig met zijn omroepberichten.

"Dames en heren, station emmen, eindpunt van deze attractie. Voor nog een ritje wordt u verzocht om een nieuw kaartje te kopen en weer achteraan in de rij aan te sluiten"

"Dames en heren, station emmen, eindpunt van deze reis. Bij deze wil ik even de machinist bedanken voor de prima rit. Ik had het natuurlijk zelf ook kunnen doen, alleen ben ik conducteur geworden"

Helaas is ie met pensioen volgens mij... alleen mag ie volgens mij soms nog wel eens een ritje doen, zie hem heel zelden nog
pi_36387491
Volgens mij is het in omgeving Zwolle altijd dolle pret, een groot deel van deze posts komen uit die hoek...
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  zondag 26 maart 2006 @ 21:03:43 #231
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36387808
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:53 schreef KinkyGiraf het volgende:
Volgens mij is het in omgeving Zwolle altijd dolle pret, een groot deel van deze posts komen uit die hoek...
Ik heb van 8/98-6/01 en van 8/02-10/05 dagelijks van Meppel naar Zwolle (en terug) gereisd, maar heb eigenlijk nog nooit een echt grappig voorval meegemaakt....
pi_36387982
Je zou bijna spontaan conducteur/machinist worden om zulke grapjes te kunnen maken
pi_36388946
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:09 schreef UnrealMarc het volgende:
Je zou bijna spontaan conducteur/machinist worden om zulke grapjes te kunnen maken
  zondag 26 maart 2006 @ 21:42:32 #234
137831 RPD
'Forget about it'
pi_36389061
in de syntus, die last had van een storing, waardoor hij steeds helemaal opnieuw moest starten, dus licht uit e.d.

roept de machinist op een gegeven moment om: dames en heren, het ziet er naar uit dat de trein kapot is
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  zondag 26 maart 2006 @ 21:43:33 #235
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_36389096
Opeens heb je het ...
Sappig !!
  zondag 26 maart 2006 @ 22:03:02 #236
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36389647
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:42 schreef RPD het volgende:
in de syntus, die last had van een storing, waardoor hij steeds helemaal opnieuw moest starten, dus licht uit e.d.

roept de machinist op een gegeven moment om: dames en heren, het ziet er naar uit dat de trein kapot is
dat is standaard hoor?
dat hij kapot gaat, herstart, en omroept dat ie kapot is..
minimaal elke week gebeurd t me wel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_36390091
ik moet geloof ik eens meer met de trein reizen
  zondag 26 maart 2006 @ 22:19:44 #238
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_36390170
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:03 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

dat is standaard hoor?
dat hij kapot gaat, herstart, en omroept dat ie kapot is..
minimaal elke week gebeurd t me wel
hier ook ik heb al vele uurtjes vastgezeten in winterswijk door die brakke syntus treintjes
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  zondag 26 maart 2006 @ 22:27:55 #239
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_36390432
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:45 schreef Erosjuhhh het volgende:
helaas rijd ik meestal in de syntus met standaard bandjes... enige wat we kunnen doen is aftellen waar t bandje begint te lopen (altijd zelfde locatie )
Waarbij het toppunt van vooringesproken humor toch wel is: "Lichtenvoorde/Groenlo, u kunt hier overstappen in de bus richting Lichtenvoorde en de bus richting Groenlo, dit is station Lichtenvoorde/Groenlo"
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  zondag 26 maart 2006 @ 22:42:11 #240
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_36390837
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:27 schreef Dr.Aart het volgende:

[..]

Waarbij het toppunt van vooringesproken humor toch wel is: "Lichtenvoorde/Groenlo, u kunt hier overstappen in de bus richting Lichtenvoorde en de bus richting Groenlo, dit is station Lichtenvoorde/Groenlo"
daar word ik gewoon gek van omdat ik het elke dag hoor
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_36390917
"Het plok is over!"
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 26 maart 2006 @ 23:06:20 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36391545
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:01
schreef Sonja27 een heel verhaal over een coole neger
volgende keer heeftie vast een vrouwtje mee wat uitlegt waar de nooduitgangen zich bevinden, en hoe deze moeten worden geopend. En mocht de cabinedruk wegvallen, dan komen boven alle zitplaatsen automatisch zuurstofmaskers tevoorschijn... (etc)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 26 maart 2006 @ 23:08:35 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36391612
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:09 schreef UnrealMarc het volgende:
Je zou bijna spontaan conducteur/machinist worden om zulke grapjes te kunnen maken
lachen als je op je 50ste geld ZAT verdiend hebt, gewoon nog een paar jaar gaan conducteuren in de Achterhoek of zo, gewoon voor de gein
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36391878
onlangs nog gehoord op m'n trein Gent-Brussel, omdat er geen voldoende zitplaatsen waren (één wagon was afgesloten omdat de verwarming het niet deed) hadden we voor één keer een "comfortprobleem".... uit welke Van Daele die arme conducteur het gehaald heeft, no idea
Gent is de max !!
  zondag 26 maart 2006 @ 23:20:45 #245
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36391949
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

lachen als je op je 50ste geld ZAT verdiend hebt, gewoon nog een paar jaar gaan conducteuren in de Achterhoek of zo, gewoon voor de gein
achterhoek moet je niet doen!
zit syntus! dan moet je door heel achterhoek en twente en mag je niet omroepen want daar hebben ze bandjes.
en geen toiletten
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_36398860
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

volgende keer heeftie vast een vrouwtje mee wat uitlegt waar de nooduitgangen zich bevinden, en hoe deze moeten worden geopend. En mocht de cabinedruk wegvallen, dan komen boven alle zitplaatsen automatisch zuurstofmaskers tevoorschijn... (etc)
Nou dan kan je me echt opvegen hoor!!!!
  maandag 27 maart 2006 @ 11:19:37 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36399026
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:27 schreef Dr.Aart het volgende:

[..]

Waarbij het toppunt van vooringesproken humor toch wel is: "Lichtenvoorde/Groenlo, u kunt hier overstappen in de bus richting Lichtenvoorde en de bus richting Groenlo, dit is station Lichtenvoorde/Groenlo"
Terwijl dat station in Lievelde ligt, niet in groenlo of lichtevoorde
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_36399324
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:09 schreef UnrealMarc het volgende:
Je zou bijna spontaan conducteur/machinist worden om zulke grapjes te kunnen maken
Bijna wel inderdaad!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_36404258
Afgelopen vrijdag op het busstation:

*omroeptoontje* "Goedemiddag busstation Apeldoorn".
Iedereen wachtte af wat er zou komen, maar er kwam niks. Behalve een halve minuut later weer:
*omroeptoontje* "Goedemiddag busstation Apeldoorn".
Ca. halve minuut later weer:
*omroeptoontje* "Goedemiddag busstation Apeldoorn".

En zo ging het nog een tijdje door .

Oh, het ging over in de trein . Daar heb ik alleen een keer moeten lachen om een surinamer die met zwaar accent ging vertellen welke treinen verderreden en welke treinstelnummers afgekoppeld werden .

En een keer stonden we al 10 minuten te lang op het station stil, werd er ineens omgeroepen: "Dames en heren, zoals u waarschijnlijk gemerkt heeft, staan we nog stil op het station" .

[ Bericht 44% gewijzigd door Sapstengel op 27-03-2006 14:32:37 ]
  Lieve Belg maandag 27 maart 2006 @ 14:32:56 #250
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_36404473
"Willen de reizigers die op spoor vier de Intercity hebben gepakt hem a.u.b. terug zetten, we hebben hem hard nodig"


Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_36406043
Gistermiddag tussen Utrecht en Amersfoort:
'Dames en heren, we staan even stil voor een rood sein want er moet een stoomtrein voor langs'

Was ook echt zo, maar vond het wel komisch overkomen.
Paar minuten later haalden we die zelfde stoomtrein trouwens weer in
  maandag 27 maart 2006 @ 17:36:56 #252
137831 RPD
'Forget about it'
pi_36410062
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:03 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

dat is standaard hoor?
dat hij kapot gaat, herstart, en omroept dat ie kapot is..
minimaal elke week gebeurd t me wel
reis al 3 kwart jaar op traject oldenzaal zutphen en das de eerste keer dattie dat had... stuk of 10 keer achter elkaar op elk station, dat wel...
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  maandag 27 maart 2006 @ 17:48:26 #253
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_36410363
Was op het treinstation in Zweden, ik en nog een buitenlandse student bleven zitten
Zaten we dus voor een half uur vast in de trein
Begreep geen fuck van wat ze zeiden
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 maart 2006 @ 19:16:48 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36412992
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:20 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

achterhoek moet je niet doen!
zit syntus! dan moet je door heel achterhoek en twente en mag je niet omroepen want daar hebben ze bandjes.
en geen toiletten
oh ja kut Wel ergens waar je mag omroepen natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36420119
Heey,.. leuk topic.. ik heb er ook eentje

"Intercity.. Eindhoven -> Den Bosch"

Die man zei: "Dames en Heren dit is de intercity naar Den Bosch, Utrecht, blabla, met als eindbestemming Haarlem. Deze trein stopt niet te best, dus pas op bij het remmen."

Hahah..

(voor de mensen uit het noorden.. Best is een station tussen Eindhoven en Den Bosch)
pi_36421458
Leuk topic
Veel herkenbare dingen inderdaad
pi_36421747
Ik had er zondagavond ook eentje die eigenlijk eerder opmerkelijk was dan vermakelijk, maar toch het vermelden waard:

Ik was van Utrecht op weg naar Groningen. Vlak na Utrecht staat de trein plotseling stil. Even later wordt er omgeroepen "zoals u merkt, staat de trein nu stil, dit komt doordat hetgeen wat de machinist op het seinbord ziet niet schijnt te kloppen" (ja, wtf, uitleg geven is leuk, maar als het bij zoiets vaags blijft, zeg dan niks, denk ik dan..) Uiteraard hadden we er enkele minuten vertraging door en ik vreesde al dat ik hierdoor in Amersfoort de aansluiting naar Zwolle zou missen. En ja hoor, we komen aan in Amersfoort en de trein bij het perron aan de overkant is al weg. De deuren zijn al open en ik wil net de trein uit lopen wanneer er nog een mededeling nageroepen wordt: "de intercity naar Zwolle is zoals u ziet al vertrokken. Hiervoor moet u bij..." Ja vertel, welk perron? Waar kan ik naartoe? Hoeveel vertraging? "... Pro-Rail zijn. Het is niet onze schuld dat we te laat zijn aangekomen en die trein die niet heeft gewacht is ook de schuld van Pro-Rail."

En bedankt
pi_36421853
Ik zat een tijdje terug met een aantal mensen in de trein, en we zouden een aantal vrienden ontmoeten in die trein, maar toen we belden wisten ze niet zeker of ze in de juiste trein zaten, waarop een persoon uit onze groep zei, als je schnappie liedje hoord zit je in de juiste trein.
deze persoon was zowaar in het bezit van een sleutel van de omroepinstallatie, en lied het schnappie nummer via zijn telefoon door de trein klinken, waarop wij in een deuk lagen, en even later gingen een aantal conducteurs druk alle kasjes langs
maar we hebben onze vrienden gevonden, daar gaat het om
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_36421874
quote:
Op maandag 27 maart 2006 23:34 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik had er zondagavond ook eentje die eigenlijk eerder opmerkelijk was dan vermakelijk, maar toch het vermelden waard:

Ik was van Utrecht op weg naar Groningen. Vlak na Utrecht staat de trein plotseling stil. Even later wordt er omgeroepen "zoals u merkt, staat de trein nu stil, dit komt doordat hetgeen wat de machinist op het seinbord ziet niet schijnt te kloppen" (ja, wtf, uitleg geven is leuk, maar als het bij zoiets vaags blijft, zeg dan niks, denk ik dan..) Uiteraard hadden we er enkele minuten vertraging door en ik vreesde al dat ik hierdoor in Amersfoort de aansluiting naar Zwolle zou missen. En ja hoor, we komen aan in Amersfoort en de trein bij het perron aan de overkant is al weg. De deuren zijn al open en ik wil net de trein uit lopen wanneer er nog een mededeling nageroepen wordt: "de intercity naar Zwolle is zoals u ziet al vertrokken. Hiervoor moet u bij..." Ja vertel, welk perron? Waar kan ik naartoe? Hoeveel vertraging? "... Pro-Rail zijn. Het is niet onze schuld dat we te laat zijn aangekomen en die trein die niet heeft gewacht is ook de schuld van Pro-Rail."

En bedankt
En ze hebben je niet eens een parasoldrankje aangeboden?
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_36422817
quote:
Op maandag 27 maart 2006 23:38 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:

[..]

En ze hebben je niet eens een parasoldrankje aangeboden?
Nee

Ik eis parasoldrankjes voor iedere jonge vrouwelijke reiziger met meer dan een half uur vertraging.. en ze moeten allemaal door u (of andere oude eerbiedwaardige heerschappen) worden aangeboden, met een handkus
pi_36422969
Ik ga nooit met de trein, echter ga ik wel bijna elke dag met de tram.

Een tijdje geleden was ik naar een wedstrijd van Feyenoord geweest, dus ik ging met de tram naar huis. Dus die tram zat helemaal vol. Gaat die trambestuur ineens heel het clublied van Sparta zingen, Dus alle mensen in de tram als reactie Hand in Hand zingen . Echt geweldig was dat. Het was toen wel goed dat Feyenoord dik had gewonnen anders had ze tram denk ik niet meer heel geweest

Ook een keer stond ik op de tram te wachten in de winter, ijskoud was het toen. Komt er een tram langs waarop staat 'Niet Instappen' die dus ook gewoon doorreed.. Roept die trambestuurder om: Koud hé buiten.
pi_36423216
Trein is aan het rijden en stopt opeens. 'Sorry dames en heren, wij zullen hier enkele minuten moeten stoppen, wánt er loopt een man op het spoor...' juist!
We hebben verder geen vervolg gehad en reden door, de hele verdere reis heb ik me voorgesteld wat die man nou op het spoor deed en hoe het nu met hem was...
boredom, the cradle of imagination...
  dinsdag 28 maart 2006 @ 01:08:30 #263
91856 Stretto
..........
pi_36423262
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  dinsdag 28 maart 2006 @ 01:55:34 #264
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_36423726
Paar jaar terug met dat WK waar Korea o.l.v. Hiddink het zo goed deed, was er een conducteur die ons op de hoogte hield van een wedstrijd van korea tegen 'n ander land.
Niet iedereen was daar zo blij mee
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_36424130
ik zat een paar jaar geleden in de trein tussen rotterdam en hoek van holland, toen er ineens werd omgeroepen "Station Vlaardingen West! Dit station is heel speciaal, want hier woont een collega en die is kaal! HAHAHA" of iets in die richting, en enkele stations later, een andere stem: "we moeten even wachten op dit station, we hebben een nieuwe conducteur (ofzo, i kweet het niet precies meer) nodig", enkele minuten later zag ik een vent in een NS-pakje waggelend weglopen..
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:59:56 #266
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_36426543
je had vroeger op de lijn RTD naar Hoek van Holland wel een oudere conducteur die alles in rijm omriep. Maar die leeft gelovik niet meer
was hij het?
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:14:09 #267
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_36435079
Dames en heren station Borne, 'de parel van Twente' station Borne
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_36435477
'Dames en heren, zoals je merkt staan we stil... omdat .. (stil) er een schaap op het spoor staat zoda de schaap zijn spoor weer heeft gevonden kunnen we verder'.

en: dames en heren, station utreg, het is buiten licht bewolkt met een zwak tot matig windje, graadje of 7, dus trek je jas maar goed dicht en vergeet vooral je paraplu niet ,station utregggg
pi_36439374
"Goedenmiddag dames en heren, we naderen station Steenwijk. Naast mij staat *naam* en hij is nog vrijgezet. Hij gaat zo uw kaartjes controleren dus houdt uw kaartjes gereed..."

Naja en nog zoiets als Laika zei, iets over het weer van de eindbestemming, Leeuwarden.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 18:00:01 #270
14482 nixan
Vlekkenkampioen
pi_36440484
Zondagochtend vroeg in de Stoptrein Zwolle - Amersfoort

"We naderen station Amersfoort, dit is het eindpunt van deze trein. Wegens onderhoud aan het traject Amersfoort-Utrecht rijdt deze trein niet verder, u wordt verzocht..." (heel verhaal over onderhoud en de overstap-opties)

even later:
"And now in English: ...get out!"
and then?
pi_36441050
Ik merk voor mezelf dat ik, wanneer ik men eindbestemming nader, men muziek uitzet om even te kunnen luisteren naar wat de conducteur te melden heeft
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_36441395
Ik ga zo te horen veel te weinig met de trein. Moet werkelijkwaar retegezellig zijn daar!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 18:38:31 #273
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_36441474
ach ja het zijn de leuke afwisselingen tussen de vele vertragingen door!
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_36447790
'Dames & heren,we naderen Utrecht Centraal. Als de machinist de remmen kan vinden is dit het eindpunt van deze trein.'
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:49:45 #275
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_36473706
"Dames en Heren, zoals u ongetwijfeld gemerkt heeft, staan wij al enige tijd stil. Dit omdat er in Venlo geen plek voor ons is."
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_36474394
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:49 schreef MPG het volgende:
"Dames en Heren, zoals u ongetwijfeld gemerkt heeft, staan wij al enige tijd stil. Dit omdat er in Venlo geen plek voor ons is."
Dat is een vrij standaard uitspraak... dan staat er dus nog een trein op dat spoor.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_36474921
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 20:59 schreef Saekerhett het volgende:
Vanmiddag ook in de trein van Schiphol naar Hengelo: "Dames en heren, dit is de INTERRRRcity naar Enschede. Deze trein zal stoppen in A'dam Zuid WTC, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo en als eindbestemming Enschede... O enne A'dam Duivendrecht hoort er ook nog tussen..."

Wat een josti, zeker een 010'er...
Het zou misschien wel dezelfde grapjas kunnen zijn die eind vorige week in de trein van Enschede - A'dam Zuid WTC dit zonodig moest roepen: 'Goedemiddag dames en heren, dit is station Deventerrrrrrrrrrrrrrrrrrr alle rrrrrrrrrrrrrrrreizigers in de rrrrrrrrrrrrrichting van (...) met als eindbestemming Rrrrrrrrroosendaal ....én in de rrrrrrrrichting van ... (en in de herhaling deed ie hetzelfde en hield vervolgens niet meer op met praten had ik het idee )

't is maar wat je leuk vindt btw
pi_36478227
Afgelopen zondag
Intercity Heerlen - Haarlem die kerel klonk zo vervelend met zijn langzame pratende ik heb geen zin meer stem
dit...... is de .... intercity naar....

en zo ging 't maar door

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2006 22:53:00 ]
pi_36479954
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:52 schreef Max-Westerman het volgende:
Afgelopen zondag
Intercity Heerlen - Haarlem die kerel klonk zo vervelend met zijn langzame pratende ik heb geen zin meer stem
dit...... is de .... intercity naar....

en zo ging 't maar door
Ik kan niet kiezen of ik dit nou het móóiste of het léukste omroepbericht vind!
pi_36480209
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:39 schreef linda22222 het volgende:

[..]

Ik kan niet kiezen of ik dit nou het móóiste of het léukste omroepbericht vind!
*proest*
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_36480385
Vorig jaar een keer: de trein begon keihard te remmen in een weiland (de intercity tussen Rotterdam C en Utrecht C). Toen de trein stilstond riep de HC om: "Dames en Heren, we zijn hier even gestopt, want er ligt een schaap in de sloot en die is de machinist nu even aan het redden met een conducteur." Iedereen ging naar buiten kijken en we zagen inderdaad een paar NS mannetjes door het weiland rennen op een sloot af. 3 minuten later zagen we een nat schaap (met een volle natte vacht, lekker zwaar dus ) door het weiland redden en niet veel later ging de trein weer rijden: "Dames en Heren, goed nieuws, het schaap is gered."
Sindsdien ben ik me toch wel gaan afvragen waar machinisten op letten als ze aan het rijden zijn .
pi_36480452
Ah kei lief
pi_36481070
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:52 schreef SNArky het volgende:
Vorig jaar een keer: de trein begon keihard te remmen in een weiland (de intercity tussen Rotterdam C en Utrecht C). Toen de trein stilstond riep de HC om: "Dames en Heren, we zijn hier even gestopt, want er ligt een schaap in de sloot en die is de machinist nu even aan het redden met een conducteur." Iedereen ging naar buiten kijken en we zagen inderdaad een paar NS mannetjes door het weiland rennen op een sloot af. 3 minuten later zagen we een nat schaap (met een volle natte vacht, lekker zwaar dus ) door het weiland redden en niet veel later ging de trein weer rijden: "Dames en Heren, goed nieuws, het schaap is gered."
Sindsdien ben ik me toch wel gaan afvragen waar machinisten op letten als ze aan het rijden zijn .
Geweldig
  donderdag 30 maart 2006 @ 00:42:09 #284
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_36481684
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 00:13 schreef Knoekie het volgende:
Ik ga nooit met de trein, echter ga ik wel bijna elke dag met de tram.

Echt geweldig was dat. Het was toen wel goed dat Feyenoord dik had gewonnen anders had ze tram denk ik niet meer heel geweest
goh, dat zegt een hoop over feyenoord supporters....maar ja, dat wisten we ook wel.
Boef!
  donderdag 30 maart 2006 @ 00:50:49 #285
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_36481849
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:24 schreef Hatsjepsoet het volgende:

[..]

Het zou misschien wel dezelfde grapjas kunnen zijn die eind vorige week in de trein van Enschede - A'dam Zuid WTC dit zonodig moest roepen: 'Goedemiddag dames en heren, dit is station Deventerrrrrrrrrrrrrrrrrrr alle rrrrrrrrrrrrrrrreizigers in de rrrrrrrrrrrrrichting van (...) met als eindbestemming Rrrrrrrrroosendaal ....én in de rrrrrrrrichting van ... (en in de herhaling deed ie hetzelfde en hield vervolgens niet meer op met praten had ik het idee )

't is maar wat je leuk vindt btw
Heb em zo ook wel eens gehad:
"Dit isss de intersssity naar 'ssssssss-Hertogenbossssssch enz. enz. enz."
  donderdag 30 maart 2006 @ 03:45:46 #286
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_36483430
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

ATB is het beveiligingssysteem op het spoor, waarschijnlijk reed de machinist door een rood sein of te hard langs een geel sein en dan grijpt dit systeem in door de trein hardhandig stil te zetten.
Door geel/oranje stopt ie toch niet? Dan gaat ie toch alleen langzamer
Asjemenou
pi_36483702
*trein stopt in the middle of fucking nowhere*

"Dames en Heren, we zijn een verkeerde richting ingeslagen. Mijn Excuses hiervoor."
pi_36483827
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 07:26 schreef Haijo het volgende:
*trein stopt in the middle of fucking nowhere*

"Dames en Heren, we zijn een verkeerde richting ingeslagen. Mijn Excuses hiervoor."
Was dat van Utrecht naar Den Haag?

Ik vraag me trouwens af hoe een trein de verkeerde afslag kan nemen? Dat is toch hartstikke gevaarlijk?
pi_36483839
Ook ooit toen ik nog elke dag van Den Haag naar Breukelen reisde voor school:

"Dames en heren, de trein voor ons staat in brand, dus we hebben wat vertraging."

Ik wist dat klasgenoten van mij in die trein zaten, dus ik bel ze op:

"Goh, staat jullie trein in de fik? Dat zeiden ze hier net."
-"Oh, hier zeiden ze dat er een bermbrandje was, en dat de machinist die even ging blussen. Vond het al zo gek..."
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:48:01 #290
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36485193
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 07:53 schreef Toeps het volgende:

[..]

Was dat van Utrecht naar Den Haag?

Ik vraag me trouwens af hoe een trein de verkeerde afslag kan nemen? Dat is toch hartstikke gevaarlijk?
Als de wissel verkeerd staat dan is dat helemaal niet zo'n probleem. Het ATB-systeem zorgt er vervolgens wel voor dat ze niet botsen.

(ter informatie: ATB werkt niet op de stations, en dat was de reden van de botsingen van de laatste tijd)
pi_36487214
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:52 schreef SNArky het volgende:
Vorig jaar een keer: de trein begon keihard te remmen in een weiland (de intercity tussen Rotterdam C en Utrecht C). Toen de trein stilstond riep de HC om: "Dames en Heren, we zijn hier even gestopt, want er ligt een schaap in de sloot en die is de machinist nu even aan het redden met een conducteur." Iedereen ging naar buiten kijken en we zagen inderdaad een paar NS mannetjes door het weiland rennen op een sloot af. 3 minuten later zagen we een nat schaap (met een volle natte vacht, lekker zwaar dus ) door het weiland redden en niet veel later ging de trein weer rijden: "Dames en Heren, goed nieuws, het schaap is gered."
Sindsdien ben ik me toch wel gaan afvragen waar machinisten op letten als ze aan het rijden zijn .
Dat heb ik ook eens gezien Goeie zaak dat ze even stopten! Bij mij lag er toen een schaap op de kop, conducteur en machinst het veld in
pi_36487338
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 18:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik merk voor mezelf dat ik, wanneer ik men eindbestemming nader, men muziek uitzet om even te kunnen luisteren naar wat de conducteur te melden heeft
Asociaal. Staat je muziek ZO hard dat je niet eens de conducteur kunt horen?????
I had a signature once. It was awful.
  Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 11:50:29 #293
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_36487819
Tijdje geleden tussen Leiden en Hoofddorp. Storm, slagregens, etc..

"Momenteel rijden wij wat langzamer, mijn ruitenwisser is zojuist weggewaaid en ik kan niet zo goed meer naar buiten kijken"



En ja hoor, bij toen ik de trein uitkwam stond dat ding als een antenne omhoog
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:55:13 #294
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_36487949
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 07:55 schreef Toeps het volgende:
Ook ooit toen ik nog elke dag van Den Haag naar Breukelen reisde voor school:

"Dames en heren, de trein voor ons staat in brand, dus we hebben wat vertraging."

Ik wist dat klasgenoten van mij in die trein zaten, dus ik bel ze op:

"Goh, staat jullie trein in de fik? Dat zeiden ze hier net."
-"Oh, hier zeiden ze dat er een bermbrandje was, en dat de machinist die even ging blussen. Vond het al zo gek..."
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_36488317
De tram in Amsterdam:
Dames en heren, jongens en meisjes, zoals u kunt zien naderen wij het eindpunt, ik hoop dat u allen een goede reis heeft gehad, ik wil u bedanken voor uw aanwezigheid, buiten is het 10 graden, het is ca. 1000 hectopascal, redelijk bewolkt, deze tram zal straks terugkeren naar het beginpunt, u bent van harte uitgenodigd om mij in deze rit nogmaals te vergezellen. etc etc. Hij heeft echt vijf minuten een kulverhaal gehouden. Alle Nederlanders laggen dubbel, alle toeristen stonden een beetje vaag te kijken
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:24:31 #296
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_36488655
Conducteur die over de intercom zijn nieuwe `Baantjer` beltoon liet horen. en het volume stond ook echt te hard
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_36490634
'Hier kunt u overstappen op de lijn Barneveld - nogwattes, ook wel bekend als de kippenlijn!'

Stelletje dwazen
pi_36490821
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:42 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

goh, dat zegt een hoop over feyenoord supporters....maar ja, dat wisten we ook wel.


Zullen we het er maar gewoon op houden dat supporters van elke club geregeld treinen/trams slopen.....
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 maart 2006 @ 14:38:03 #299
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_36492583
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:35 schreef DaFan het volgende:
'Hier kunt u overstappen op de lijn Barneveld - nogwattes, ook wel bekend als de kippenlijn!'

Stelletje dwazen
Die heb ik ook een keer gehad

Nog wel meer grappige of bizarre, waarvan ik de meesten nu helaas niet meer kan bedenken.
Ook veel die hier al genoemd zijn trouwens.
En Alles tussen Zwolle en Groningen op rijm
'Het zal u niet verrassen, wij komen nu aan in Assen'
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:42:36 #300
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_36492723
Zo zie je maar weer, je kan best lol beleven in de trein
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:44:57 #301
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_36492803
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')