quote:geachte dames en heren, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om de luiken in de vloer te willen openen en mee te lopen op de loopband.. de trein zit overvol en we komen niet vooruit..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
quote:Op het balkon voorin het voorste treinstel, vlak achter de machinist. Op Amsterdam Zuid WTC stopte de trein en een man wilde uitstappen. Die drukte dus op het knopje. Er gebeurde niets, dus probeerde hij het nog eens. En nog eens. Na verwoede pogingen de deur open te krijgen begon hij uit pure wanhoop (haast zeker?) op het knopje sluiten te drukken.
Juist op dat moment komt de HC langs. Die reageert met: "Je moet natuurlijk wel op de knop 'open' drukken!", probeert het vervolgens zelf twee keer en begrijpt dan de situatie.
De HC loopt naar de deur van de machinist, gooit die open en brult: "Hee! Doe je soms aan klantenbinding of zo? Gooi de beveiliging er eens vanaf!" Vervolgens wordt de beveiliging eraf gehaald en kunnen de passagiers eindelijk uitstappen.
Duh, de machinist van de trein die vóór jouw trein stond was pleite. Er stond dus een lege trein voor jouw trein omdat de machinist zoek was.quote:Op maandag 20 maart 2006 00:24 schreef Hatsjepsoet het volgende:
Ik geloof maanden terug in Utrecht: 'Dames en heren, wij kunnen helaas nog niet vertrekken, want de machinist van de trein die voor ons staat is spoorloos (!)' (o.i.d.)
Niet grappig bedoeld, maar toch
leuke woordspeling, dat dan weer welquote:Op maandag 20 maart 2006 01:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Duh, de machinist van de trein die vóór jouw trein stond was pleite. Er stond dus een lege trein voor jouw trein omdat de machinist zoek was.
Hoezo duh??! De trein voor ons was niet leeg...die moest juist net wat eerder vertrekkenquote:Op maandag 20 maart 2006 01:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Duh, de machinist van de trein die vóór jouw trein stond was pleite. Er stond dus een lege trein voor jouw trein omdat de machinist zoek was.
Ja een lege 'cockpit' dan . Er was gewoon geen machinist voor de trein die voor jullie stond. Dat is wat ik er uit opmaak.quote:Op maandag 20 maart 2006 01:39 schreef Hatsjepsoet het volgende:
[..]
Hoezo duh??! De trein voor ons was niet leeg...die moest juist net wat eerder vertrekken
en dit werd toch echt omgeroepen hoor
In ieder geval niet meer. Maar....vind jij dat de gewoonste zaak dan? Zo komt het op mij over.quote:Op maandag 20 maart 2006 01:39 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja een lege 'cockpit' dan . Er was gewoon geen machinist voor de trein die voor jullie stond. Dat is wat ik er uit opmaak.
Ja, dat heb ik ook als ik daar lees Ik heb op station schiphol ook al een paar keer meegemaakt dat er werd omgeroepen dat je kon overstappen in de richting Londen, Parijs, NY, Tokyo etc.quote:Op maandag 20 maart 2006 02:22 schreef Tichelaar het volgende:
Een paar van die zaken die op www.omroephumor.nl staan, heb ik zelf ook wel meegemaakt.
Precies, alleen mij stuurden ze naar de verkeerde gate, al was het eigenlijk m'n eigen fout, want die conducteur zei maar wat en ik lette verder niet opquote:Op maandag 20 maart 2006 02:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook als ik daar lees Ik heb op station schiphol ook al een paar keer meegemaakt dat er werd omgeroepen dat je kon overstappen in de richting Londen, Parijs, NY, Tokyo etc.
Wat is dat voor piel site. Hele tijd spreken ze iemand aan met 'meester'. Gruwelijk woord gewoonquote:Op maandag 20 maart 2006 00:01 schreef Bluurgh het volgende:
kan je beter hier kijken: http://www.omroephumor.nl/
Die trein zat ik dus ook in.quote:Op maandag 20 maart 2006 07:22 schreef Toeps het volgende:
Vlak voor Rotterdam:
"Dames en heren, deze trein stopt vandaag wegens een technisch defect niet te Rotterdam Centraal. U kunt het beste te Dordrecht uitstappen en terugreizen."
Even later komen twee condo's voorbij stormen: "Godverdegodver! Wie was dat?!"
"Dames en heren, er is GEEN technisch probleem, en we stoppen gewoon te Rotterdam."
Bij het uitstappen op Rotterdam stonde de politie klaar, voor de kwajongens.
Hij is leuk!quote:
quote:Op maandag 20 maart 2006 10:30 schreef Scorpie het volgende:
Een reiziger, zit met m'n vriendin in de IC naar Ehv, en laat de conducteur zijn OV zien met het commentaar: "Zij (m'n vriendin) reist met me mee".
Zegt de conducteur: "Nou ja, dat kun je niet maken, gisteren was je nog met een ander meisje"
Hij liet weten dat als blikken konden doden, hij deze anekdote niet na had kunnen vertellen.
quote:Op maandag 20 maart 2006 11:44 schreef -MOX- het volgende:
"goede morgen dames en heren, jongens en meisjes, en zwartrijders..."
Ik snap dat nooit. Waarom zou je blij zijn als je werkdag voorbij is? De volgende dag moet je toch gewoon weer?quote:Op maandag 20 maart 2006 02:41 schreef Bolderbast het volgende:
de laatste die me deed glimlachen was van traject Haarlem - Maastricht s'avonds laat, toen we in Maastricht aankwamen was de conductrice nogal blij dat haar werkdag erop zat geloof ik, want ze gilde keihard "Station Maastricht, eindpunt van deze trein, woohooooooooooooooo!"
*kras, kras*quote:Op maandag 20 maart 2006 12:04 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit. Waarom zou je blij zijn als je werkdag voorbij is? De volgende dag moet je toch gewoon weer?
Spring dan gelijk voor een trein.quote:
Hoeveel bloed heb je wel niet als je er een hele trein rood mee kan krijgen ?quote:Op maandag 20 maart 2006 12:07 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Spring dan gelijk voor een trein.
'Dames en heren, jongens en meisjes. Vandaag rijden we in een rode trein.'
Neuh, waarom zou je niet blij zijn als je 's avonds lekker kan relaxen, doen wat je zelf wilt enz.quote:
Ach, laat ze lekker.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:09 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Neuh, waarom zou je niet blij zijn als je 's avonds lekker kan relaxen, doen wat je zelf wilt enz.
Misschien had ze wel vakantie en ging ze voor 3 weken op vakantie en was ze daarom blij!
Ik heb het hier ook naar m'n zin maar ben blij als ik vrij ben, als ik elke dag zo zou moeten denken
"Ik ben vrij, maar ja moet morgen toch weer werken"
"Het huis is weer mooi schoon, maar over 2 dagen moet ik het weer schoonmaken"
Maak je jezelf erg gek denk ik
quote:
Ja, als ze vakantie had kon ik het me voorstellen. Maar anders niet. Ik voel me altijd kut als ik moet werken, ook op vrijdag, omdat ik weet dat ik maandag weer moet werkenquote:Op maandag 20 maart 2006 12:09 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Neuh, waarom zou je niet blij zijn als je 's avonds lekker kan relaxen, doen wat je zelf wilt enz.
Misschien had ze wel vakantie en ging ze voor 3 weken op vakantie en was ze daarom blij!
Ik heb het hier ook naar m'n zin maar ben blij als ik vrij ben, als ik elke dag zo zou moeten denken
"Ik ben vrij, maar ja moet morgen toch weer werken"
"Het huis is weer mooi schoon, maar over 2 dagen moet ik het weer schoonmaken"
Maak je jezelf erg gek denk ik
Het gaat over omroepberichten in dit topic. Ga naar een psycholoog ofzo.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:13 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ja, als ze vakantie had kon ik het me voorstellen. Maar anders niet. Ik voel me altijd kut als ik moet werken, ook op vrijdag, omdat ik weet dat ik maandag weer moet werken
quote:Op maandag 20 maart 2006 12:14 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Het gaat over omroepberichten in dit topic. Ga naar een psycholoog ofzo.
En een paar kale typetjes vanquote:Op maandag 20 maart 2006 12:16 schreef GSi het volgende:
Ik zat een keer in de trein.
"Dames en heren, we stoppen op Amersfoort centraal en rijden niet verder ivm met het feit dat iemand voor de trein is gesprongen, dat is opzich niet zo erg, want het was toch maar een neger"
Dus toen iedereen zo van
quote:Op maandag 20 maart 2006 12:16 schreef GSi het volgende:
Ik zat een keer in de trein.
"Dames en heren, we stoppen op Amersfoort centraal en rijden niet verder ivm met het feit dat iemand voor de trein is gesprongen, dat is opzich niet zo erg, want het was toch maar een neger"
Dus toen iedereen zo van
Gewaagde uitspraak in deze tijden, kan het wel waarderen though mits geintje natuurlijk!quote:Op maandag 20 maart 2006 12:16 schreef GSi het volgende:
Ik zat een keer in de trein.
"Dames en heren, we stoppen op Amersfoort centraal en rijden niet verder ivm met het feit dat iemand voor de trein is gesprongen, dat is opzich niet zo erg, want het was toch maar een neger"
Dus toen iedereen zo van
Je mag niet liegen van je moeder.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:16 schreef GSi het volgende:
Ik zat een keer in de trein.
"Dames en heren, we stoppen op Amersfoort centraal en rijden niet verder ivm met het feit dat iemand voor de trein is gesprongen, dat is opzich niet zo erg, want het was toch maar een neger"
Dus toen iedereen zo van
.quote:Op maandag 20 maart 2006 13:07 schreef Natalie het volgende:
Tijdens de Olympische Spelen zat mijn zus iin de trein naar huis, ipv om te roepen wat 't volgende station is, meldt de HC dat Bob de Jong de 10 km heeft gewonnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en ik leg ze uit dat ik nu incl al die mensen daar continu heen en weer rennen.
Opeens zien we de trein aankomen. Komtie toch over spoor Y heen
Dus al die mensen *proberen* gauw naar Y te rennen. De trein was wel gestopt, maar reed gauw weer verder toen de mensen er bijna waren...toen kon ik weer een half uur wachten
Die blinden waren kwaad
Joh!quote:Op maandag 20 maart 2006 13:35 schreef Tobbes het volgende:
Het omroepbericht an sich was normaal. Maar de eerste keer dat hij het deed deed ie het met een Johan Cruijff accent, en de herhaling was echt magistraal...Frank de Boer.
quote:"Beste mensen, allereerst excuses voor de vertraging. Aangezien mijn vorige trein een uur vertraging had en die klote NS geen vervanger had geregeld omdat ze een buffet hadden had deze trein geen machinist. Schrijft u allemaal een klacht naar de NS. Ik ben het ook helemaal zat, krijg ik weer al het gezeik van u, de reiziger over me heen. Omdat ze daarboven op kantoor broodjes moeten eten, GODVERDOMME.
*Stilte*
Oke Beste Mensen, omdat het traject te kort is om vertraging in te halen, zal dit ook niet gebeuren. Ik snap de frustratie, ik erger me al 13 jaar!
quote:Op maandag 20 maart 2006 13:39 schreef Martijn85 het volgende:
Eentje uit de tram in Amsterdam:
Volgende station het Spui, cafe de Beiaard voor bejaardensex en paaldansen voor 50+ ers
En eentje uit de trein Amsterdam - Dordrecht:
Dames en heren, we vertrekken over enkele minuten omdat er nog een fiets vast staat aan het interieur
Hé die heb ik ook gehoordquote:Op maandag 20 maart 2006 02:42 schreef Siegfried het volgende:
Heb ook wel leuke dingen meegemaakt in de trein:
"Denkt u bij het uitstappen aan uw bagage, en neemt u deze dan ook mee"
Da's geen pielsite, das gewoon vaktaal van de NSquote:Op maandag 20 maart 2006 07:17 schreef Camplo het volgende:
[..]
Wat is dat voor piel site. Hele tijd spreken ze iemand aan met 'meester'. Gruwelijk woord gewoon
Ach dat is wel een prettige updatequote:Op maandag 20 maart 2006 13:07 schreef Natalie het volgende:
Tijdens de Olympische Spelen zat mijn zus iin de trein naar huis, ipv om te roepen wat 't volgende station is, meldt de HC dat Bob de Jong de 10 km heeft gewonnen
quote:Op maandag 20 maart 2006 13:39 schreef Martijn85 het volgende:
Eentje uit de tram in Amsterdam:
Volgende station het Spui, cafe de Beiaard voor bejaardensex en paaldansen voor 50+ ers
En eentje uit de trein Amsterdam - Dordrecht:
Dames en heren, we vertrekken over enkele minuten omdat er nog een fiets vast staat aan het interieur
Dit is echt zooooooo een "buschauffeur die met groep 7 naar madurodam gaat" humorquote:Op maandag 20 maart 2006 00:02 schreef dutchmage het volgende:
ik ben er nog steeds van overtuigd dat de machinist het volgende zei... het zou ook zomaar door de drank kunnen komen
tijdens konigingendag 2003 ( geloof ik )
[..]
Hey, en nou is ie weer rood! (Fruitjoy)quote:Op maandag 20 maart 2006 01:50 schreef wonderer het volgende:
Tijdje terug reden we Utrecht CS uit en stonden vrijwel meteen weer stil. Na een minuut of vijf meldde de conducteur: "Dames en heren, we staan stil voor een rood sein. Zodra we verder kunnen, zullen we dat melden." Hij was nog niet uitgesproken of zijn collega gilde "Hij is groen!" en we vertrokken.
Sinds wanneer rijd een trein op benzine? Ik dacht dat er naast de bovenleiding treinen alleen treinen op diesel reden, de treinen van Noordned/Arriva in elk geval wel (o.a. de treinen tussen Groningen-Nieuweschans, Groningen-Leeuwarden en Groningen-Delfzijl rijden op diesel)quote:Op maandag 20 maart 2006 10:56 schreef martinlutherking het volgende:
Toch een van de trein.
'Dames en heren. De trein staat stil. De benzine is op.'
10 seconden later.
'De reservetank is ook leeg. We zullen moeten wachten op de volgende trein die ons naar Groningen zal duwen.'
Ah, dat deden ze bij mij in de trein ook een paar keer. "Nederland staat met 2-1 achter"quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:48 schreef Alieda1984 het volgende:
Attentie hierbij even de mededeling dat Nederland zojuist gescoord heeft!!!
(Tijdens het EK voetbal in 2000)
Dat heb je heel goed begrepen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:55 schreef Alieda1984 het volgende:
Sinds wanneer rijd een trein op benzine? Ik dacht dat er naast de bovenleiding treinen alleen treinen op diesel reden,
Vrouwenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:01 schreef dvr het volgende:
[..]
Dat heb je heel goed begrepen.
Nu die grap van die conducteur nog
Wat was de werkelijke reden dat ie stil stond? Vertelde hij dat er ook bij?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:01 schreef dvr het volgende:
[..]
Dat heb je heel goed begrepen.
Nu die grap van die conducteur nog
quote:"Dames en heren, dit is het eindpunt van deze trein, kijk uw buurman of buurvrouw maar eens een keer goed aan, u ziet elkaar waarschijnlijk nooit meer"
Of tijdens een rit waarbij de trein al langzamer reed:quote:HC (hoofdconducteur red.) ga je nog es fluiten of wat?
Dussss... zit je dan met 1 meter boven je hoofd een stroomgeleider die er kennelijk elk moment "af kan knallen"...quote:Dames en heren, we hebben wat problemen met de bovenleiding. We hopen station Groningen nog te bereiken op lage snelheid. De stroomgeleider is los en we hopen dat ie er onderweg niet afknalt.
I'm with ^quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:29 schreef caradoc het volgende:
Schop en tevens een TVP. Ik ken geen omroepberichten zelf, de trein reist nooit met mij.
Ook, maar er zitten er ook een aantal achter kastjes op de balkons. Die gebruiken conducteurs meestal.quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:30 schreef mic_forever het volgende:
hoe kan je door die intercom praten dan? die zit tog bij de machinist?
Ook, maar die bevindt zich ook op balkons zodat de conducteur de stations kan omroepen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:30 schreef mic_forever het volgende:
hoe kan je door die intercom praten dan? die zit tog bij de machinist?
Dat bestaat niet eens.quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:52 schreef H-blast het volgende:
Rrrrrrrrrrrotterdam Noord
Die is mooi jaquote:Op maandag 20 maart 2006 00:51 schreef Dr.Aart het volgende:
instappende in Zwolle in de richting Enschede: "Dames en Heren, u bevindt zich nu in de Twente-express!"
jawel hoor... kom ik regelmatig langs...quote:
Heerlijk is dat als de machinist een echte inboorling is. Weet je meteen dat je weer bijna thuis bentquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:52 schreef H-blast het volgende:
Rrrrrrrrrrrotterdam Noord
Zo flauw maar zo leukquote:Vergeet u bij uitstappen niet uw paraplu... hij is niet van mij... hij is van u
Dat is niet echt een uniek omroepbericht. Ik heb dat geloof ik al een keer of 10 gehoord in dat boemeltje naar Enschede. Gelukkig hoef ik zelden verder dan Almelo of Hengelo...quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:46 schreef DJKoster het volgende:
Niet zo'n leuke:
Stoptrein Enschede - Zwolle (10 uur zaterdagavond)
"Station Hengelo. Vanwege opgelopen vertraging (5 minuutjes) is dit tevens het eindpunt van deze trein. U wordt allen vriendelijk verzocht hier uit te stappen en te wachten op de volgende trein"
Iedereen in mijn coupé had echt zo'n uitdrukking van "WTF, wat is dit voor een naaienstreek"
Eh, Utrecht wordt niet de sjoelbak genoemd hoor, dat is Den Haag centraal (en dat bericht heb ik ook al vaker gehoord). Utrecht kan je aan allebei de kanten in en uit, bij Den Haag heb je maar 1 ingang/uitgang en daarom wordt dat de sjoelbak genoemd. Een sjoelbak met gaten aan de achterkant is geen sjoelbak Je moet het dus in Den Haag hebben gehoord en anders was die conducteur/machinist niet goed snik.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:57 schreef LennyKravitz het volgende:
Dames en heren... zoals u merkt staan we te wachten voor station Utrecht Centraal, de groottste sjoelbak van Nederland... De vakjes zijn vol... We blijven rustig staan totdat er een plaatsje in de sjoelbak vrijkomt...
Die zijn leuk jaquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:59 schreef Gelderland het volgende:
En ook een keer dat de machinist/conducteur een surinamer was die nog écht met een typisch surinaams accent sprak. Toen hij zei waar de trein allemaal heenging en hij dus al die plaatsen/steden opnoemde lag ik echt helemaal dubbel
Wat op zich ook niet echt verbazingwekkend zou zijnquote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:53 schreef Isabeau het volgende:
<<goed punt>> en anders was die conducteur/machinist niet goed snik.
en dan komt NU de grap?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:35 schreef De_Hertog het volgende:
"Dit is de stoptrein naar Eindhoven. Deze stoptrein stopt niet te best."
Doordenkertje eejquote:
whehehehquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:32 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Heel veel leuke uitspraken meegemaakt eigenlijk
Uiteraard regelmatig tussen Utrecht-Amsterdam: 'Station Amsterdam Heineken Eh Amsterdam Amstel'
Vorige week trein van Utrecht-Maastricht, midden in de spits en maar 1 jawel 1 treinstel. Stond dus bomvol. Spoor tussen den bosch en utrecht is zeer onregelmatig en dat merk je erg goed als je staat (ik wilde een houvast tegen de muur pakken en sloeg in mijn bijna-val iemand voor zijn kop). Machinist: Ongetwijfeld zullen jullie gemerkt hebben dat het spoor hier niet helemaal goed is. Ik hoop dan ook van harte dat er geen gewonden zijn gevallen.
Het laatste dan... want het was Utrecht... en ach ik snap 'm en denk er niet veel verder over naa als jijquote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eh, Utrecht wordt niet de sjoelbak genoemd hoor, dat is Den Haag centraal (en dat bericht heb ik ook al vaker gehoord). Utrecht kan je aan allebei de kanten in en uit, bij Den Haag heb je maar 1 ingang/uitgang en daarom wordt dat de sjoelbak genoemd. Een sjoelbak met gaten aan de achterkant is geen sjoelbak Je moet het dus in Den Haag hebben gehoord en anders was die conducteur/machinist niet goed snik.
Na drie keer nog steeds fout Het was namelijk de intercity-die-op-alle-tussengelegen-stations-stopt. Beste uitvinding ooit.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:36 schreef Peterselieman het volgende:
Enkele jaren geleden werd dit gezegd in een trein in Zwolle:
"U bevindt zich in de sneltrein richting Leeuwarden." (welke niet bestaat)
Een minuut later: "U bevindt zich in de Intercity richting Leeuwarden."
Weer 2 minuten later, meneer had een lollige bui: "U bevindt zich zelfs in de stoptrein naar Leeuwarden."
[..]
WHAAHAHAHHAquote:En: "Dames en heren een tip voor wie kinderen heeft, vanavond moet u lekker frieten bakken met appelmoes! En morgen gaat u lekker uiteten, want volgend jaar kan het niet meer!"
Die man is geweldig! Deze heeft toch een rasta uiterlijk? Net alsof je bij Bob Marley binnenkomtquote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:01 schreef Sonja27 het volgende:
Wij hebben hier de Zuidtangent rijden, okay geen trein, maar toch echt leuk om even te delen. Daar zit regelmatig een chauffeur op ergens van de Antillen en die man die is altijd vrolijk, al is het nog zo vroeg. Daar heb ik al vanalles mee meegemaakt:
Wij rijden langs de start- en landingsbanen van schiphol. Zegt de chauffeur: "Dames en heren voor wie op Schiphol moet werken, kijkt u even naar links. Ziet u daar al die vliegtuigen? Dit betekent dat u zich vandaag op uw werk niet zult vervelen!" Op een gegeven moment zijn we vlakbij de halte begint ie weer: "Dames en heren ik heb een heugelijke mededeling, wij komen zodadelijk aan op Schiphol Airport. De lokale tijd is hier 9.02 uur. Ik wens u vandaag veel arbeidsvreugde toe en wie op reis gaat wens ik een fijne reis toe! En bedenkt u zich maar goed, over 5 weken is het kerst en oud en nieuw dus tijd om feest te vieren!" Toen begon dit riedeltje in het engels en sloot hij af met "God bless you, i love you!" En toen begon hij het verhaal in het spaans!!!!!
En: "Dames en heren een tip voor wie kinderen heeft, vanavond moet u lekker frieten bakken met appelmoes! En morgen gaat u lekker uiteten, want volgend jaar kan het niet meer!"
Ik heb die man al eens eerder in de bus gehad. Toen kwam hij voorrijden en stond er SINT MAARTEN op de bus. Toen de deur open ging zat hij achter het stuur met een pilotenpet op! We moesten onze gordels vastmaken en kregen ook een hele rondleiding in de bus over wat we onderweg zoal tegenkwamen. Echt lachen was dat! Die man mag dan misschien volgens veel mensen niet helemaal sporen.... hij heeft plezier in zijn werk, zorgt ervoor dat de passagiers een leuke busreis hebben... wat mij betreft mogen veel van zijn collega's hier een voorbeeld aan nemen! De gemiddelde buschauffeur is alleen maar chagerijnig en heeft van het woordje service nog nooit gehoord!
Het is een wat oudere man, maar rasta..... geen dreads ofzo! Tenminste als je dat bedoelt!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:28 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Die man is geweldig! Deze heeft toch een rasta uiterlijk? Net alsof je bij Bob Marley binnenkomt
Die conducteur heb ik ook gehad!quote:Op maandag 20 maart 2006 02:42 schreef Siegfried het volgende:
"Denkt u bij het uitstappen aan uw bagage, en neemt u deze dan ook mee"
Ja, volgens mij weet ik wie je bedoeltquote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:01 schreef Sonja27 het volgende:
Wij hebben hier de Zuidtangent rijden, okay geen trein, maar toch echt leuk om even te delen. Daar zit regelmatig een chauffeur op ergens van de Antillen en die man die is altijd vrolijk, al is het nog zo vroeg. Daar heb ik al vanalles mee meegemaakt:
Zal wel een ATBtje zijn geweest en geen noodremquote:Op zondag 26 maart 2006 13:02 schreef Mleentje het volgende:
Stoppen we keihard met een noodrem ergens midden in de weilanden. Iedereen kijkt verschrikt om zich heen. Via de intercom horen we heel droog: "Sorry, geintje." En we rijden weer zo verder.
quote:Op zondag 26 maart 2006 13:24 schreef Tobbes het volgende:
snoezepoesje.
ATBtje?quote:Op zondag 26 maart 2006 13:18 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Zal wel een ATBtje zijn geweest en geen noodrem
Da's NS jargon en de betekenis gaat iedereen buiten het spoorbedrijf geen flikker aanquote:
ATB is het beveiligingssysteem op het spoor, waarschijnlijk reed de machinist door een rood sein of te hard langs een geel sein en dan grijpt dit systeem in door de trein hardhandig stil te zetten.quote:
Yep ook vaak meegemaakt... je wordt net niet uit je stoel gewipt...quote:Op zondag 26 maart 2006 13:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
ATB is het beveiligingssysteem op het spoor, waarschijnlijk reed de machinist door een rood sein of te hard langs een geel sein en dan grijpt dit systeem in door de trein hardhandig stil te zetten.
AutomaticTrain Brake klink veel proffesioneler.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:44 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Yep ook vaak meegemaakt... je wordt net niet uit je stoel gewipt...
was het Automatische Trein Beïnvloeding?
Neeee, verklap het nou nietquote:Op zondag 26 maart 2006 13:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
ATB is het beveiligingssysteem op het spoor, waarschijnlijk reed de machinist door een rood sein of te hard langs een geel sein en dan grijpt dit systeem in door de trein hardhandig stil te zetten.
Conducteur had vergeten zijn sleutel er uit te halenquote:Op zondag 26 maart 2006 14:00 schreef icebliss het volgende:
In de ochtendspits ging de helft van de deuren een keer niet open. Iedereen in paniek naar een andere deur rennen, roept de conudcteur doodleuk om 'Er zit meer dan 1 deur in deze trein, dames en heren!'.
Iedereen boos enzo, uiteindelijk kwam men er wel achter dat er iets mis was en gingen ze alsnog open.
Ok, ja zou ook best kunnen... Klinkt logischer dan dat iemand aan de handrem heeft getrokken iig.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
ATB is het beveiligingssysteem op het spoor, waarschijnlijk reed de machinist door een rood sein of te hard langs een geel sein en dan grijpt dit systeem in door de trein hardhandig stil te zetten.
Ik zal eens opletten dan stap meestal vermoeid in de busquote:Op zondag 26 maart 2006 11:25 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Het is een wat oudere man, maar rasta..... geen dreads ofzo! Tenminste als je dat bedoelt!
quote:Een bericht voor mevrouw Jansen. Uw afspraak gaat niet door. U kunt weer naar huis
*herkent*quote:Op zondag 26 maart 2006 14:45 schreef Erosjuhhh het volgende:
helaas rijd ik meestal in de syntus met standaard bandjes... enige wat we kunnen doen is aftellen waar t bandje begint te lopen (altijd zelfde locatie )
Ik denk dat de man ook niet zo heel groot is en dus een beetje ouder dus maar altijd vrolijk. Wenst iedereen bij elke halte een fijne dag toe, bedankt mensen voor het meereizen, en soms dus naar gelang de locatie waar je aankomt een verhaaltje, bij Schiphol altijd sowieso de locale tijd en bij winkelcentra de mensen veel winkelplezier wensen. En bij Schiphol roept hij echt om in de meest verschillende talen iig NL, engels, spaans (of portugees, ik vind dat allemaal 1 pot nat ), antiliaans etc. Meesterlijk!quote:Op zondag 26 maart 2006 14:34 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ik zal eens opletten dan stap meestal vermoeid in de bus
Kissquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:33 schreef Witchfynder het volgende:
Nadat ik een paar jaar geleden van een concert van KISS huiswaarts ging:
"Dames en heren. Dit is de Paramaribo Expres. Vergeet uw heroine en cocaine niet en de groeten aan Desi!"
Waarop er een echte conducteur zei:
"Willen de personen die met de intercom spelen zich onmiddellijk melden anders rijdt deze trein niet verder!!"
*gejoel van honderden rockers*
*trein rijdt verder*
En op vakantie stond ik eens heel lang stil in een trein net buiten Londen. Na 45 minuten roept de conducteur heel droog om: "Ladies and gentlemen: we appear to be standing still." Engelsen.
ik kan er nog wel om lachen als het volume van die bandjes veel te hard staatquote:Op zondag 26 maart 2006 14:45 schreef Erosjuhhh het volgende:
helaas rijd ik meestal in de syntus met standaard bandjes... enige wat we kunnen doen is aftellen waar t bandje begint te lopen (altijd zelfde locatie )
richting oldenzaal staan ze altijd te hardquote:Op zondag 26 maart 2006 16:15 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
ik kan er nog wel om lachen als het volume van die bandjes veel te hard staat
HET VOLGENDE STATION IS.........
U KUNT HIER OVERSTAPPEN OP DE BUS RICHTING.......
DIT IS HET EINDPUNT VAN DEZE TREIN.
DENK BIJ HET VERLATEN VAN DE TREIN AAN U EIGENDOMMEN!
Ik heb van 8/98-6/01 en van 8/02-10/05 dagelijks van Meppel naar Zwolle (en terug) gereisd, maar heb eigenlijk nog nooit een echt grappig voorval meegemaakt....quote:Op zondag 26 maart 2006 20:53 schreef KinkyGiraf het volgende:
Volgens mij is het in omgeving Zwolle altijd dolle pret, een groot deel van deze posts komen uit die hoek...
quote:Op zondag 26 maart 2006 21:09 schreef UnrealMarc het volgende:
Je zou bijna spontaan conducteur/machinist worden om zulke grapjes te kunnen maken
dat is standaard hoor?quote:Op zondag 26 maart 2006 21:42 schreef RPD het volgende:
in de syntus, die last had van een storing, waardoor hij steeds helemaal opnieuw moest starten, dus licht uit e.d.
roept de machinist op een gegeven moment om: dames en heren, het ziet er naar uit dat de trein kapot is
hier ook ik heb al vele uurtjes vastgezeten in winterswijk door die brakke syntus treintjesquote:Op zondag 26 maart 2006 22:03 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
dat is standaard hoor?
dat hij kapot gaat, herstart, en omroept dat ie kapot is..
minimaal elke week gebeurd t me wel
Waarbij het toppunt van vooringesproken humor toch wel is: "Lichtenvoorde/Groenlo, u kunt hier overstappen in de bus richting Lichtenvoorde en de bus richting Groenlo, dit is station Lichtenvoorde/Groenlo"quote:Op zondag 26 maart 2006 14:45 schreef Erosjuhhh het volgende:
helaas rijd ik meestal in de syntus met standaard bandjes... enige wat we kunnen doen is aftellen waar t bandje begint te lopen (altijd zelfde locatie )
daar word ik gewoon gek van omdat ik het elke dag hoorquote:Op zondag 26 maart 2006 22:27 schreef Dr.Aart het volgende:
[..]
Waarbij het toppunt van vooringesproken humor toch wel is: "Lichtenvoorde/Groenlo, u kunt hier overstappen in de bus richting Lichtenvoorde en de bus richting Groenlo, dit is station Lichtenvoorde/Groenlo"
volgende keer heeftie vast een vrouwtje mee wat uitlegt waar de nooduitgangen zich bevinden, en hoe deze moeten worden geopend. En mocht de cabinedruk wegvallen, dan komen boven alle zitplaatsen automatisch zuurstofmaskers tevoorschijn... (etc)quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:01
schreef Sonja27 een heel verhaal over een coole neger
lachen als je op je 50ste geld ZAT verdiend hebt, gewoon nog een paar jaar gaan conducteuren in de Achterhoek of zo, gewoon voor de geinquote:Op zondag 26 maart 2006 21:09 schreef UnrealMarc het volgende:
Je zou bijna spontaan conducteur/machinist worden om zulke grapjes te kunnen maken
achterhoek moet je niet doen!quote:Op zondag 26 maart 2006 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
lachen als je op je 50ste geld ZAT verdiend hebt, gewoon nog een paar jaar gaan conducteuren in de Achterhoek of zo, gewoon voor de gein
Nou dan kan je me echt opvegen hoor!!!!quote:Op zondag 26 maart 2006 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
volgende keer heeftie vast een vrouwtje mee wat uitlegt waar de nooduitgangen zich bevinden, en hoe deze moeten worden geopend. En mocht de cabinedruk wegvallen, dan komen boven alle zitplaatsen automatisch zuurstofmaskers tevoorschijn... (etc)
Terwijl dat station in Lievelde ligt, niet in groenlo of lichtevoordequote:Op zondag 26 maart 2006 22:27 schreef Dr.Aart het volgende:
[..]
Waarbij het toppunt van vooringesproken humor toch wel is: "Lichtenvoorde/Groenlo, u kunt hier overstappen in de bus richting Lichtenvoorde en de bus richting Groenlo, dit is station Lichtenvoorde/Groenlo"
Bijna wel inderdaad!quote:Op zondag 26 maart 2006 21:09 schreef UnrealMarc het volgende:
Je zou bijna spontaan conducteur/machinist worden om zulke grapjes te kunnen maken
reis al 3 kwart jaar op traject oldenzaal zutphen en das de eerste keer dattie dat had... stuk of 10 keer achter elkaar op elk station, dat wel...quote:Op zondag 26 maart 2006 22:03 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
dat is standaard hoor?
dat hij kapot gaat, herstart, en omroept dat ie kapot is..
minimaal elke week gebeurd t me wel
oh ja kut Wel ergens waar je mag omroepen natuurlijkquote:Op zondag 26 maart 2006 23:20 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
achterhoek moet je niet doen!
zit syntus! dan moet je door heel achterhoek en twente en mag je niet omroepen want daar hebben ze bandjes.
en geen toiletten
En ze hebben je niet eens een parasoldrankje aangeboden?quote:Op maandag 27 maart 2006 23:34 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik had er zondagavond ook eentje die eigenlijk eerder opmerkelijk was dan vermakelijk, maar toch het vermelden waard:
Ik was van Utrecht op weg naar Groningen. Vlak na Utrecht staat de trein plotseling stil. Even later wordt er omgeroepen "zoals u merkt, staat de trein nu stil, dit komt doordat hetgeen wat de machinist op het seinbord ziet niet schijnt te kloppen" (ja, wtf, uitleg geven is leuk, maar als het bij zoiets vaags blijft, zeg dan niks, denk ik dan..) Uiteraard hadden we er enkele minuten vertraging door en ik vreesde al dat ik hierdoor in Amersfoort de aansluiting naar Zwolle zou missen. En ja hoor, we komen aan in Amersfoort en de trein bij het perron aan de overkant is al weg. De deuren zijn al open en ik wil net de trein uit lopen wanneer er nog een mededeling nageroepen wordt: "de intercity naar Zwolle is zoals u ziet al vertrokken. Hiervoor moet u bij..." Ja vertel, welk perron? Waar kan ik naartoe? Hoeveel vertraging? "... Pro-Rail zijn. Het is niet onze schuld dat we te laat zijn aangekomen en die trein die niet heeft gewacht is ook de schuld van Pro-Rail."
En bedankt
Neequote:Op maandag 27 maart 2006 23:38 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
En ze hebben je niet eens een parasoldrankje aangeboden?
Dat is een vrij standaard uitspraak... dan staat er dus nog een trein op dat spoor.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:49 schreef MPG het volgende:
"Dames en Heren, zoals u ongetwijfeld gemerkt heeft, staan wij al enige tijd stil. Dit omdat er in Venlo geen plek voor ons is."
Het zou misschien wel dezelfde grapjas kunnen zijn die eind vorige week in de trein van Enschede - A'dam Zuid WTC dit zonodig moest roepen: 'Goedemiddag dames en heren, dit is station Deventerrrrrrrrrrrrrrrrrrr alle rrrrrrrrrrrrrrrreizigers in de rrrrrrrrrrrrrichting van (...) met als eindbestemming Rrrrrrrrroosendaal ....én in de rrrrrrrrichting van ... (en in de herhaling deed ie hetzelfde en hield vervolgens niet meer op met praten had ik het idee )quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:59 schreef Saekerhett het volgende:
Vanmiddag ook in de trein van Schiphol naar Hengelo: "Dames en heren, dit is de INTERRRRcity naar Enschede. Deze trein zal stoppen in A'dam Zuid WTC, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo en als eindbestemming Enschede... O enne A'dam Duivendrecht hoort er ook nog tussen..."
Wat een josti, zeker een 010'er...
Ik kan niet kiezen of ik dit nou het móóiste of het léukste omroepbericht vind!quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:52 schreef Max-Westerman het volgende:
Afgelopen zondag
Intercity Heerlen - Haarlem die kerel klonk zo vervelend met zijn langzame pratende ik heb geen zin meer stem
dit...... is de .... intercity naar....
en zo ging 't maar door
*proest*quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:39 schreef linda22222 het volgende:
[..]
Ik kan niet kiezen of ik dit nou het móóiste of het léukste omroepbericht vind!
Geweldigquote:Op woensdag 29 maart 2006 23:52 schreef SNArky het volgende:
Vorig jaar een keer: de trein begon keihard te remmen in een weiland (de intercity tussen Rotterdam C en Utrecht C). Toen de trein stilstond riep de HC om: "Dames en Heren, we zijn hier even gestopt, want er ligt een schaap in de sloot en die is de machinist nu even aan het redden met een conducteur." Iedereen ging naar buiten kijken en we zagen inderdaad een paar NS mannetjes door het weiland rennen op een sloot af. 3 minuten later zagen we een nat schaap (met een volle natte vacht, lekker zwaar dus ) door het weiland redden en niet veel later ging de trein weer rijden: "Dames en Heren, goed nieuws, het schaap is gered."
Sindsdien ben ik me toch wel gaan afvragen waar machinisten op letten als ze aan het rijden zijn .
goh, dat zegt een hoop over feyenoord supporters....maar ja, dat wisten we ook wel.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 00:13 schreef Knoekie het volgende:
Ik ga nooit met de trein, echter ga ik wel bijna elke dag met de tram.
Echt geweldig was dat. Het was toen wel goed dat Feyenoord dik had gewonnen anders had ze tram denk ik niet meer heel geweest
Heb em zo ook wel eens gehad:quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:24 schreef Hatsjepsoet het volgende:
[..]
Het zou misschien wel dezelfde grapjas kunnen zijn die eind vorige week in de trein van Enschede - A'dam Zuid WTC dit zonodig moest roepen: 'Goedemiddag dames en heren, dit is station Deventerrrrrrrrrrrrrrrrrrr alle rrrrrrrrrrrrrrrreizigers in de rrrrrrrrrrrrrichting van (...) met als eindbestemming Rrrrrrrrroosendaal ....én in de rrrrrrrrichting van ... (en in de herhaling deed ie hetzelfde en hield vervolgens niet meer op met praten had ik het idee )
't is maar wat je leuk vindt btw
Door geel/oranje stopt ie toch niet? Dan gaat ie toch alleen langzamerquote:Op zondag 26 maart 2006 13:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
ATB is het beveiligingssysteem op het spoor, waarschijnlijk reed de machinist door een rood sein of te hard langs een geel sein en dan grijpt dit systeem in door de trein hardhandig stil te zetten.
Was dat van Utrecht naar Den Haag?quote:Op donderdag 30 maart 2006 07:26 schreef Haijo het volgende:
*trein stopt in the middle of fucking nowhere*
"Dames en Heren, we zijn een verkeerde richting ingeslagen. Mijn Excuses hiervoor."
Als de wissel verkeerd staat dan is dat helemaal niet zo'n probleem. Het ATB-systeem zorgt er vervolgens wel voor dat ze niet botsen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 07:53 schreef Toeps het volgende:
[..]
Was dat van Utrecht naar Den Haag?
Ik vraag me trouwens af hoe een trein de verkeerde afslag kan nemen? Dat is toch hartstikke gevaarlijk?
Dat heb ik ook eens gezien Goeie zaak dat ze even stopten! Bij mij lag er toen een schaap op de kop, conducteur en machinst het veld inquote:Op woensdag 29 maart 2006 23:52 schreef SNArky het volgende:
Vorig jaar een keer: de trein begon keihard te remmen in een weiland (de intercity tussen Rotterdam C en Utrecht C). Toen de trein stilstond riep de HC om: "Dames en Heren, we zijn hier even gestopt, want er ligt een schaap in de sloot en die is de machinist nu even aan het redden met een conducteur." Iedereen ging naar buiten kijken en we zagen inderdaad een paar NS mannetjes door het weiland rennen op een sloot af. 3 minuten later zagen we een nat schaap (met een volle natte vacht, lekker zwaar dus ) door het weiland redden en niet veel later ging de trein weer rijden: "Dames en Heren, goed nieuws, het schaap is gered."
Sindsdien ben ik me toch wel gaan afvragen waar machinisten op letten als ze aan het rijden zijn .
Asociaal. Staat je muziek ZO hard dat je niet eens de conducteur kunt horen?????quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik merk voor mezelf dat ik, wanneer ik men eindbestemming nader, men muziek uitzet om even te kunnen luisteren naar wat de conducteur te melden heeft
quote:Op donderdag 30 maart 2006 07:55 schreef Toeps het volgende:
Ook ooit toen ik nog elke dag van Den Haag naar Breukelen reisde voor school:
"Dames en heren, de trein voor ons staat in brand, dus we hebben wat vertraging."
Ik wist dat klasgenoten van mij in die trein zaten, dus ik bel ze op:
"Goh, staat jullie trein in de fik? Dat zeiden ze hier net."
-"Oh, hier zeiden ze dat er een bermbrandje was, en dat de machinist die even ging blussen. Vond het al zo gek..."
quote:Op donderdag 30 maart 2006 00:42 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
goh, dat zegt een hoop over feyenoord supporters....maar ja, dat wisten we ook wel.
Die heb ik ook een keer gehadquote:Op donderdag 30 maart 2006 13:35 schreef DaFan het volgende:
'Hier kunt u overstappen op de lijn Barneveld - nogwattes, ook wel bekend als de kippenlijn!'
Stelletje dwazen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |